PT antoi ohjelman jota en jaksa noudattaa

Anonyymi-ap

Treenailin ennen, noin vuoden verran, "yksijakoisella" joka muotoutui omaksi ja kävin silloin kun oli energiaa ja lepäilin 2-4 päivää treenien välissä. Lainauksissa siksi että saatoin jättää jonkun lihasryhmän kokonaan pois jos tuntui että se ei ole vielä treenikunnossa tai ei huvittanut tai jos selkää pakotti niin en tehnyt kuin yläkroppaa ja keskivartaloa.

Liikkeitä tein sen hetkisen energiatason mukaan yleensä 2-4 isoa liikettä ja sitten pienempiä päälle vaikka hauiskääntöä tms.

Aloin käymään toisella salilla ja otin PT-palvelun. Antoi minulle 4-jakoisen ohjelman jota on käyttänyt jo sadat ihmiset ja kaikki kehittyvät sillä.

Mutta en jaksa noudattaa sitä. Aloitin sen kun olin lomalla ja kyllä silloin jaksoi mutta kun palasin töihin niin ei enää jaksakaan. Työni on fyysistä ja melko rankkaa. On vain sellainen olo että taas pitää mennä salille vaikka kaksi päivää sitten siellä oli. Mutta kun sillä kuulemma kehittyy. Hävettää kun toiset jaksaa.

Sitten siinä on se kun on merkitty että nyt tehdään rintaa ja hauista niin silloin tehdään rintaa ja hauista vaikka olisi sellainen olo että nyt ei vi**u kiinnosta yhtään ja että voisin tehdä vaikka maastanostoja vaikka sitä ei ole koko ohjelmassa. Ja se treenivihkon pitäminenkään ei kiinnosta. Nyt pitää seurata että tein noin monta sarjaa ja toistoa tällä painolla jne.

Ennen tein ihan vaistolla enkä kirjannut mitään. Lempiliikkeeni on pystypunnerrus joka kehittyi vuodessa 40 kilosta 70 kiloon tällä tyylillä mutta tällä uudella ei jaksa nostella enää kuin 50 kiloa.
Olen tällä viikolla tehnyt olkapäät/ojentajat ja selän ja huomenna olisi rinta/hauikset mutta tuntuu siltä että ei jaksa. Kroppa huutaa lepoa.

Kun tein yksijakoisella niin päätin salille mennessä tai vasta siellä että mitä teen. Jos tekisin sillä nyt niin päättäisin että lepäisin loppuviikon.

Palaisitteko tässä tapauksessa vanhaan vai antaisitteko vielä mahdollisuuden?
Olen aivan sekaisin nyt ja kaduttaa että otin tuollaisen. Tein yksinkertaisesta hommasta kai liian vaikeaa.

11

380

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

PT:tä on nykyään joka toinen, mielipiteitä on myös joka lähtöön ja "asiantuntijoita"

Olen huomannut, monella heistä ei ole kokonaisvaltaista koulutusta ihmiseen, eikä elämän kokemusta, eikä omaa laajaa urheilutaustaa ko asiaan.
      Ei muutaman kurssin käyneellä ja vain paperista opetetuilla voi ollakkaan, ilman vuosien , vuosien kokemusta monipuolisesta treenaamisesta ja tajua, että kaikki on yksilöitä.

( kun seurasin kun oli sali missä näki lasin läpi ryhmätunteja, niin pt:t veti täysin itselleen treenejä , eivät ottaneet huomioon ketä ovat treenaamassa,
      samoin kun laittoivat treenaamatoman ylipainoisen työntämään kelkaa,
      jaksaa jaksaa, ja lopputulos oli , ettei asiakas enään koskaan palannut, kun oli heti ajettu loppuun ja sydänkohtauksen partaalle.)

Ainoa mikä toimii sinulle, on oikeasti kokeilla ja tehdä sinun elämäntilanteen sopiva,
      mikä on tavoitteesi, motivaatioisi, halusi kehittyä, ajankäyttö jne.

laaja kysymys, missä pitää ottaa kaikki huomioon, mutta järkeistämällä ja ottamalla faktoista selvää, ravinto, lepo, treeni, lihashuolto, uni, henkinen valmennus,
      ja koko elämänhallinta on se juttu.

Jos näet vaivaa ja tutkit mikä sopii juuri sinulle,
      etkä hae taikakeinoja, niitä kun ei ole,
      niin hyvä tulee, ja ehdottomasti hyväksyt vallitsevat tosiasiat.

• Anonyymi00002

Aloitus 0:sta.
      Sain käyttämältäni kuntosalilta 100€:n lahjakortin. En ollut sen puutteessa joten annoin sen entiselle työkaverilleni ja työsuhteen päättymisenkin jälkeen hyvälle ystävälleni.
      Hepulla ei ollut muuta liikuntataustaa kuin uinti aikoinaan. Tosin se näkyi vieläkin heti kun heppu hyppäsi altaaseen kroolaamaan.
      Heppu lunasti 3kk:n treenijakson maksaen itse 200€.
      Treenari oli kolmikertainen painin Suomen mestari ja kouluttautunut liikunnan ohjaajaksi jossakin instituutissa ja täydentänyt osaamistaan muillakin koulutuksilla.
      Alkuhaastattelun jälkeen treenari teki pari tuntia kestäneen testijakson hahmottaen hepun fyysisen tilanteen.
      Sen jälkeen 3kk:n ajan 3 treenikertaa viikoittain. Aina treenarin ohjauksessa.
      Tavoitteena ei ollut lihasmassan hankinta vaan liikkuvuuden sekä aerobisen ja lihaskunnon kehittäminen.
      Heppu oli erittäin tyytyväinen olonsa radikaaliin kohenemiseen.

Kaikkiin aloitustilanteisiin kuulunee kohteen asiantunteva haastattelu taustasta ja tavoista sekä kunnollinen lähtötilanteen testaus.
      Kehityksen seuraamiseksi olisi sovittava välitestien ajankohdat. Ohjelmaan on tehtävä kehityksen mukaiset muutokset. Ml. myös kehitymättömät kohteet.

• Anonyymi00003

Mikä järki maksaa pt:lle yhtään mitään kun kaikki tieto treenaamisesta ja ravinnosta löytyy ilmaiseksi netistä ja kirjoista. Lisäksi jokainen kroppa on yksilöllinen liikkeiden sopivuuden, toistomäärien, sarjamäärien jne suhteen. Jonkun teoreetikon antamat yleispätevät neuvot eivät sovi välttämättä toimi sulla yhtään. Se, mikä toimii Arskalla ei välttämättä toimikaan Penalla.

• Anonyymi00004

Noin se on, tosin kaikilla ei ole motivaatiota , ja moni haluaa että on joku joka näyttää kädestä ja potkii perseelle, ja laittaa aikataulun koska meet, muuten jää, oma epävarmuus monella syynä, livenä valmennus sopii useille, toisille itse ottamalla selvää ja tekemällä,
        Kyllä se, kun joku kädestä näyttää otteet, ja korjaa liikkeen ajatuksella paikanpäällä , näyttää miten eri lihas toimii ja kikkoja eri liikkeisiin motivoiden , on myös toimiva ja kannustava.

Siitä on hyvä jatkaa sitten.

(Itse pitkään urheilun ja liikunnan parissa ollut, joskus pärjännyt ja myös valmentanut, pyörittänyt kuntosalelja, voi sanoa että ihminen joka ei nuoruudessa ja lapsuudessa ole säännöllisesti liikkunut, ja alkaa kauheella tohinalla
        "nyt olen saanut tarpeekseni ja nyt se muuttuu"
        asenteella uutena vuotena esim. salilla treenaan, tai lenkkeileen,
        ikävä kyllä jos ei ole taustaa, malttia , niin yleensä odotetaan ihmeitä , ja taikakaeinoja, mitä ei ole olemassa, ja kun niitä ei heti viikoissa tule, koko homma jää yleensä,
        sori ,näin se vaan on.)

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Noin se on, tosin kaikilla ei ole motivaatiota , ja moni haluaa että on joku joka näyttää kädestä ja potkii perseelle, ja laittaa aikataulun koska meet, muuten jää, oma epävarmuus monella syynä, livenä valmennus sopii useille, toisille itse ottamalla selvää ja tekemällä,
        Kyllä se, kun joku kädestä näyttää otteet, ja korjaa liikkeen ajatuksella paikanpäällä , näyttää miten eri lihas toimii ja kikkoja eri liikkeisiin motivoiden , on myös toimiva ja kannustava.

Siitä on hyvä jatkaa sitten.

(Itse pitkään urheilun ja liikunnan parissa ollut, joskus pärjännyt ja myös valmentanut, pyörittänyt kuntosalelja, voi sanoa että ihminen joka ei nuoruudessa ja lapsuudessa ole säännöllisesti liikkunut, ja alkaa kauheella tohinalla
        "nyt olen saanut tarpeekseni ja nyt se muuttuu"
        asenteella uutena vuotena esim. salilla treenaan, tai lenkkeileen,
        ikävä kyllä jos ei ole taustaa, malttia , niin yleensä odotetaan ihmeitä , ja taikakaeinoja, mitä ei ole olemassa, ja kun niitä ei heti viikoissa tule, koko homma jää yleensä,
        sori ,näin se vaan on.)

Jos ei olisi valmentajia niin aika erilaista olisi urheilu ja kaikki muukin tekeminen. Onhan silti noita itseoppineita alalla kun alalla aina ollut mutta nykyään ei pärjää missään ilman kunnon taustajoukkoja.

Jopa bodareilla, maailman parhaimmilla sellaisilla on valmentajat ja taustajoukot ja se koneisto voi olla suurikin. Jos Arska ei olisi mennyt Amerikkaan ja Girondan oppiin ja sitten Weiderin talliin niin joku muu olisi Terminaattori.

• Anonyymi00006

Mutta pärjääkö nainen ilman siveää menneisyyttä?

• Anonyymi00007

Et ole mikään mittatikku!

• Anonyymi00008

Mites miesten menneisyys? Pitääkö olla siveä vai saako olla röpöjä?

• Anonyymi00009

Niin alkuperäiseen kysymykseen,
      kaikista ei ole kaikkeen, sori näin se on,
      siksi älä vertaa itseäsi kuin itseesi, siinä viisaus .
      älä ole mainosten uhri,
      käsitä faktat ja sinun todellisuus,
      mikä on oikeasti mahdollista ,
      ei miltä ja mikä on musta tuntuu ja sekin teki sitä ja tämä tätä,
      ei kaikista todellakaan ole ,
      ja sen myöntäminen on lähtökohta,
      mikä sinulle on tärkeää ja mahdollista, istu alas ota kynä ja paperi ja kirjoita tavoitteesi ja keskity mitä oikeasti haluta, jos nimittäin haluat, tee ja toimi,
      tekeminen on taikasana.

Jos uskot että pystyt, se on totta,
      jos uskot ettet pysty, se on totta.

( älä selitä, älä valita, ratkaise. Älä etsi virheitä, etsi ratkaisu. )

Taikatemppuja ei ole kuin mainoksissa.

• Anonyymi00010

1. PT:n tärkein tehtävä on lähtökohtsisesti opettaa tekemään liikkeet oikein ja miten eri laitteita käytetään ja säädetään itselle sopivaksi.

2. Seuraava vaihe on miettiä PT:n kanssa ohjelmaa, joka taas on 100% asiakaslähtöinen homma. Treenimäärä, laitteet ja käytetyt painot ja vastukset pitää olla sellaiset, että asiakas jaksaa tehdä treeniohjelman useita viikkoja peräkkäin. Näihin vaikuttaa monenmoiset asiat, kuten elämäntilanne ja esimerkiksi työn kuormittavuus. Yksilöissä on myös valtavia eroja ja ohjelman pitää olla sellainen, että sen pääsääntöisesti ilolla tekee, oli se sitten yksi käynti viikossa, tai kuusi käyntiä viikossa.

3. Noin kolmen kuukauden jälkeen, kun kroppa on totuteltu kuntosaliharjoitteluun, voidaan ryhtyä puhumaan mahdollisista tavoitteista. Jos tavoitellaan nopeaa nousukiitoa, niin loppulasku tulee olemaan yhtä nopea.

4. Tärkeää on myös huomioida se seikka, et yli kolmekymppinen ei ole enää nuori. Varsinkin jos urheilutausta liittyy ainoastaan peruskoulun pakollisiin liikuntatunteihin, niin tärkeintä on pysyä ehjänä. Joo-o lhaskasvu kyllä vaatii nousujohteista harjoittelua, mutta sitten kun liikutaan koko ajan vammariskin rajalla, joka automaattisesti liittyy harjoitteluun, jossa toistot viedään loppuun asti, niin ehjänä pysyminen ja kevyemmin treenasminen on parempi, kuin kaikkea elämää rajoittavat olkapäävaivat jne.

• Anonyymi00011

Noinhan se on,

Kuitenkin täytyy löytää itsestä se ,
        millä saa ne kengät jalkaan ja treenaan,
        sitä kun ei pt tee puolestasi,
        kun jossain vaiheessa valmennus loppuu.
        Se on se mihin kannattaa keskittyä ja hakee tekeminen rutiiniksi, ihan oikeasti.
        Kun se on kunnossa, kaikki muu menee itsestään.
        Turha on huolehtia liikaa , mitä , kuinka, ja koska tekee milloinkin,
        ainoa on se että saa sen hanurinsa salille, lenkille ym. kaikki muu meneekin ajanmyötä itsekseen.

-- Ei tahdonalainen vaan tavanalainen. --

Tapojen voima on ydin.

Moni ei ymmärrä tätä, vaan keskittyy ihan epäolennaisiin asioihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      91
      6094
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5515
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2747
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2629
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      103
      1995
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1748
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1611
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1573
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1484
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1453
    Aihe