Jeesus oli tapauskovainen

Anonyymi-ap

Jeesus oli tapauskovainen, ei kiihkouskovainen.

Jeesus kävi tapansa mukaa kerran viikossa kotikirkossaan ja luki Vanhaa Testamenttia ja opetti sitä.

Kuului sen ajan kirkkoon ja maksoi kirkollisveroa, oli hiljainen ja nöyrä luonteeltaan.

Luuk. 4:16

Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

Matt. 17:24

Kun he saapuivat Kapernaumiin, tuli Pietarin luo temppeliveron kantajia, jotka sanoivat: "Kai teidän opettajanne maksaa temppeliveroa?"

Matt. 17:25

"Maksaa kyllä", hän vastasi.

Jeesus on paras esikuva kaikissa uskonasioissa!

45

136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00006
      UUSI

Kymmenykset tarkoitti elintarvikkeiden viemistä Leeviläisille papeille, koska heillä ei ollut omaa viljelysmaata.

Kymmenyksiä ei saanut maksaa rahalla.

5.Ms.14

26 Ostakaa sillä rahalla kaikkea, mitä mielenne tekee, nautoja, lampaita ja vuohia, viiniä tai olutta tai muuta mieleistänne, ja syökää ja iloitkaa siellä perheinenne Herran, Jumalanne edessä.

26 Och du må köpa för penningarna vadhelst dig lyster fäkreatur eller småboskap, eller vin eller andra starka drycker eller vad du eljest kan åstunda; och så skall du hålla måltid där inför HERRENS, din Guds, ansikte och glädja dig med ditt husfolk.

26 And thou shalt bestow that money for whatsoever thy soul lusteth after, for oxen, or for sheep, or for wine, or for strong drink, or for whatsoever thy soul desireth: and thou shalt eat there before the Lord thy God, and thou shalt rejoice, thou, and thine household,

• Anonyymi00007
      UUSI

Kolehtipuheissakin luetaan usein Malakiaa, mutta jätetään kertomatta, että kyse oli elintarvikkeiden viemisestä temppeliin, ei rahan keräämisestä.

Mal. 3:10

Tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen, että minun huoneessani olisi RAVINTOA, ja siten koetelkaa minua, sanoo Herra Sebaot: totisesti minä avaan teille taivaan akkunat ja vuodatan teille siunausta ylenpalttisesti.

• Anonyymi00008
        UUSI

Kymmenykset (elintarvikkeet) tuli viedä kellariin.

Mal. 3:10

Tuokaa täydet kymmenykset VARASTOHUONEESEEN, että minun huoneessani olisi RAVINTOA, ja siten koetelkaa minua, sanoo Herra Sebaot: totisesti minä avaan teille taivaan akkunat ja vuodatan teille siunausta ylenpalttisesti.

• Anonyymi00009
      UUSI

Saarn. 9:7

Tule siis, syö leipäsi ilolla ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo aikaa on Jumala hyväksynyt nuo tekosi.

• Anonyymi00010
      UUSI

Matt. 11:29

Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.

1. Joh. 5:3

Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]

• Anonyymi00011
      UUSI

Joh. 14:21

Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

• Anonyymi00012
      UUSI

Vanhassa liitossa oli kehoitus. tuo täydet kymmenykset Herran huoneeseen, Uudessa liitossa "sen, mitä sydän vaatii", jos on kysymys uudestisyntyneestä uskovasta.
      Temppelivero; lutter-laitos voi tehdä omia sääntöjään. Koko epä-Raamatullista laitosta ei ole Raamatussa. Se pitäisi olla Uuden Testamentin puolella, koska nyt jälkeen Jeesuksen Kristuksen syntymän elämme Uuden Testamentin, Uuden liiton aikaa.

• Anonyymi00036
        UUSI

Alkuseurakunnassa oli kommunismi, sinne piti viedä kaikki rahat. Kaikki oli yhteistä.

Yksi pariskuntakin tapettiinn siellä talokaupan rahojen saamiseksi heiltä.
        Syy laitettiin Pyhän Hengen ja Jeesuksen piikkiin ja täydestä meni.

• Anonyymi00037
        UUSI
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Alkuseurakunnassa oli kommunismi, sinne piti viedä kaikki rahat. Kaikki oli yhteistä.

Yksi pariskuntakin tapettiinn siellä talokaupan rahojen saamiseksi heiltä.
        Syy laitettiin Pyhän Hengen ja Jeesuksen piikkiin ja täydestä meni.

1. Joh. 2:18

Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

• Anonyymi00014
      UUSI

Evankeliumin levittämisen vuoksi ei saa rahaa. Silloin epäjumala Mammon ottaa siitä kunnian itselleen.

Luuk. 22:35

Jeesus sanoi opetuslapsille: "Kun lähetin teidät matkaan ilman kukkaroa, laukkua ja jalkineita, niin puuttuiko teiltä mitään?" "Ei mitään", he vastasivat.

• Anonyymi00015
      UUSI

Jeesus lähettää kaksitoista opetuslasta
      Luuk.9
      1 Jeesus kutsui koolle kaksitoista opetuslastaan ja antoi heille voiman ja vallan parantaa taudit ja karkottaa pahat henget. [9:1-6: Matt. 10:1-15; Mark. 6:7-13 : 9:1,2: Mark. 3:13-19; Luuk. 6:12-16]
      2 Hän lähetti heidät julistamaan Jumalan valtakuntaa ja parantamaan sairaita
      3 ja sanoi heille: "Älkää ottako matkalle mukaanne mitään -- ei sauvaa, ei laukkua, ei leipää eikä rahaa. Älkää ottako toista paitaakaan.

• Anonyymi00016
        UUSI

Ei sitä voimaa ja valtaa muille annettu kuin Jeesuksen valitsemille ja valtuuttamille 12 oikealle apostoleille.

• Anonyymi00022
        UUSI
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Ei sitä voimaa ja valtaa muille annettu kuin Jeesuksen valitsemille ja valtuuttamille 12 oikealle apostoleille.

Matt. 6:1

"Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.

• Anonyymi00027
        UUSI
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Voimaa annetaan tänäkin päivänä tasan niin paljon, kun ihminen on Jumalan johdatuksessa ja nöyrä.Minulla ei ole aikaa nokkia niitä, joilla ei ole nöyryyttä. Iloitsen niistä, joita Jumala näkyy nostavan, joilla on sitten kyllä nöyryyttäkin.
        Ei meistä kaikista tule, eikä ole tarviskaan, jotain "suurta." Iloitsen siitä, että saan olla omalla paikallani ja palvella Jeesusta.

• Anonyymi00030
        UUSI
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Voimaa annetaan tänäkin päivänä tasan niin paljon, kun ihminen on Jumalan johdatuksessa ja nöyrä.Minulla ei ole aikaa nokkia niitä, joilla ei ole nöyryyttä. Iloitsen niistä, joita Jumala näkyy nostavan, joilla on sitten kyllä nöyryyttäkin.
        Ei meistä kaikista tule, eikä ole tarviskaan, jotain "suurta." Iloitsen siitä, että saan olla omalla paikallani ja palvella Jeesusta.

Ei Jeesus tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan.

• Anonyymi00017
      UUSI

Ennen sotaa Benny Hinn kuskasi omalla suihkukoneellaan miljonäärejä Amerikasta Israeliin Jordanille kastettavaksi. Ei kysellyt monestko kastekerta on menossa, kunhan vaan pulittivat valtavan määrän dollareita siitä reissusta.

Lahkosaarnaajat oleilivat Eilatin hienoissa hotelleissa ja uimarannalla. Tulivat kotiin kaulassa valtavat kultaiset krusifiksit.

• Anonyymi00018
      UUSI

Ruandan baptistipastori on istunut linnassa jo 18 vuotta kansanmurhaan osallistumisen vuoksi.

• Anonyymi00019
      UUSI
      • Anonyymi00039
        UUSI

Onhan niillä saarnamiehillä niitä suhteita. Mutta ei niistä kannata huudella.

• Anonyymi00020
      UUSI

Jes. 52:3

Sillä näin sanoo Herra: Ilmaiseksi teidät myytiin, rahatta teidät lunastetaan.

Ap. t. 8:20

Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa."

• Anonyymi00021
        UUSI

Mutta jos tämä ohjelma on koskettanut sinua, niin lähetä rahasi meille, niin voidaan jatkaa näiden ohjelmien tekoa.

• Anonyymi00023
        UUSI
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Mutta jos tämä ohjelma on koskettanut sinua, niin lähetä rahasi meille, niin voidaan jatkaa näiden ohjelmien tekoa.

Matt. 23:5

Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat.

• Anonyymi00024
      UUSI

Kun Jeesus palveli kansaa, jota tunkeutui niin paljon, etteivät he päässeet syömäänkään
      Mark 3 : 21
      Kun hänen omaisensa sen kuulivat, menivät he ottamaan häntä huostaansa, sillä he sanoivat:" Hän on poissa suunniltaan. "

• Anonyymi00025
        UUSI

Puuseppää aina tarvitaan!

• Anonyymi00033
        UUSI

Luuk 4 ; 16
        .......ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.
        Mark 3: 1
        Ja hän meni taas synagoogaan....
        Vaikka Jeesuksella Kristuksella oli tapoja, hän ei ollut tapakristitty.

• Anonyymi00040
        UUSI
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Luuk 4 ; 16
        .......ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.
        Mark 3: 1
        Ja hän meni taas synagoogaan....
        Vaikka Jeesuksella Kristuksella oli tapoja, hän ei ollut tapakristitty.

Ei Jeesus mihinkän alkuseurakuntaan liittynyt.

• Anonyymi00029
      UUSI

Jes. 53:3

Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja SAIRAUDEN TUTTAVA, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.

• Anonyymi00042
        UUSI

Halveksuminen oli uskontohuijarille ihan ansaittua. Aika kömpelö se brändäystemppu Lasaruksen kanssa.

Sairaus, ainakin skitsofrenia Jeesuksella lienee kaikille selvää. Homouttahan ei onneksi enää pidetä sairautena.

• Anonyymi00048
        UUSI
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Halveksuminen oli uskontohuijarille ihan ansaittua. Aika kömpelö se brändäystemppu Lasaruksen kanssa.

Sairaus, ainakin skitsofrenia Jeesuksella lienee kaikille selvää. Homouttahan ei onneksi enää pidetä sairautena.

Lasaruksen ruumis oli jo mätenimistilassa ja se haisi jo.

Lasaruksen herättämiseen Jeesus pyysi Jumalan apua.

Jeesus sanookin, että jos ihme ei ole sen tasoinen ihme, niin sitä ei pidä uskoa.

Joh. 10:37

Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko.

• Anonyymi00041
      UUSI

Ehkä Jeesuskin alkoi ymmärtää lukemaansa ja huomasi pappien olleen vain tapauskovia ja kirjanoppineita. Ihan samalla tavalla kuin täällä - paitsi ettemme ole Jeesuksia ja tee ihmetekoja. Kirjat pitää siis lukea ja ymmärtää. Todellinen elämä on niiden ulkopuolella. Maailmankuvaansa voi aina laajentaa. Ihan miten kukakin haluaa.

Ei tapauskovaisuudessakaan mitään vikaa sinänsä ole. Joillekin se tuo turvallisuutta ja rauhoittaa mieltä. Ymmärtämisessä eli omassa ajattelussa on vaaransa. Voi tulla toisinajattelijaksi. Toisenajattelijoita vainotaan totalitarismissa. Joskus ristiinnaulitaan eri tavoilla.

On hyvä että meillä on Perustuslaki, sanoisi Pikkukakkonen.

• Anonyymi00049
        UUSI

Fariseukset ja Saddukeukset olivat sen ajan lahkolaisia ja uskonnollisia terroristeja.

• Anonyymi00050
        UUSI
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Fariseukset ja Saddukeukset olivat sen ajan lahkolaisia ja uskonnollisia terroristeja.

Lahkolaiset menivät Jordanille saamaan sitä näyttävää uskovien upotuskastetta.

Johannes ei kastanut itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia ollenkaan, koska tarjolla oli vain syntisten katumuskaste vettä pään päälle kolme kertaa valemalla.

Johannes kutsui lahkolaisia käärmeen sikiöiksi.

• Anonyymi00051
      UUSI

Jeesus oli tapauskova, mutta seuraajat lahkolaisia, kuten Paavali myönsi sekä myös hihhuleita.

Se johtui siitä, että Jeesus lahjoitti heille Pyhän Hengen. Silloin usko menee yli äyräiden.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      233
      4159
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      112
      2624
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      38
      2355
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      81
      1426
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      115
      1406
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1169
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      78
      1087
    8. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      953
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      936
    10. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      921
    Aihe