No kaikki me jotka muistamme noita aikoja tiedämme, ettei todellakaan ollut, vaan erittäin vasemmistolainen, monet toimittajat olivat kommunisteja.
Yle oli täysin neuvostomyönteinen, ja sitten kun neukkula hajosi niin punaisilla toimittajille meni sormi suuhun, että mitäs nyt tehdään. No, sitten keksivät että aletaan kannattaa monikulttuurisuutta, ja se kyllä näkyy.
Mutta siis luuleeko joku, että Yle olisi jotenkin muuttunut puolueettomaksi neukkulan hajoamisen jälkeen - ei todellakaan ole. Toimittajien pääosa kun on sielläkin punavihreitä.
Oliko Yle muuten puolueeton neukkulan aikaan?
45
197
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ylessä on valetyössä vain huijareita.
- Anonyymi00002
Suojatyöpaikka.
- Anonyymi00024
Anonyymi00002 kirjoitti:
Suojatyöpaikka.
Ajatelkaa sitä sonnan määrää mitä valekuronen on uransa aikana tuottanut?
- Anonyymi00003
Ei siis ihme, että vassarit tykkää Ylestä.
Lausunto: kun kerran MUISTAT asiat, kerro toki minkä ikäinen olet.
- Anonyymi00008
Sinua huomattavasti vanhempi. Sinä ilmeisesti olet syntynyt vasta neukkulan hajoamisen jälkeen, ja tuo kakaramaisuutesi paljastaa, että aika nuori olet. Nytkin kyselet ikää joka ei tähän liity mitenkään.
Anonyymi00008 kirjoitti:
Sinua huomattavasti vanhempi. Sinä ilmeisesti olet syntynyt vasta neukkulan hajoamisen jälkeen, ja tuo kakaramaisuutesi paljastaa, että aika nuori olet. Nytkin kyselet ikää joka ei tähän liity mitenkään.
Lausunto: et kirjoita yli 40-vuotiaan ihmisen lailla. Et taida itse käsittää sitä, sillä myöskään koulutasosi ei tekstistäsi päätellen ole kovin korkea.
Ikäsi liittyy tähän asiaan siksi, että puhut itse "neukkulan ajoista". Toisin kuin sinä, minä olen niihin aikoihin jo elänyt. Kun Neuvostoliitto hajosi, olin aikuinen ihminen.
Jankutuksesi Yleen liittyen on typerää. Suomettumisen synkimpinä aikoina käytännössä jokainen puolue teki tiivistä yhteistyötä Tehtaankadun kanssa.- Anonyymi00016
TässäLyhytLausunto kirjoitti:
Lausunto: et kirjoita yli 40-vuotiaan ihmisen lailla. Et taida itse käsittää sitä, sillä myöskään koulutasosi ei tekstistäsi päätellen ole kovin korkea.
Ikäsi liittyy tähän asiaan siksi, että puhut itse "neukkulan ajoista". Toisin kuin sinä, minä olen niihin aikoihin jo elänyt. Kun Neuvostoliitto hajosi, olin aikuinen ihminen.
Jankutuksesi Yleen liittyen on typerää. Suomettumisen synkimpinä aikoina käytännössä jokainen puolue teki tiivistä yhteistyötä Tehtaankadun kanssa.Suurin osa teistä vasemmistolaisista palvoi neukkulaa.
- Anonyymi00017
Jankutuksesi Yleen liittyen on typerää. Suomettumisen synkimpinä aikoina käytännössä jokainen puolue teki tiivistä yhteistyötä Tehtaankadun kanssa.Juuri sinä olet se typerä jankuttaja, ja yrität viedä keskustelua pois itse aiheesta. Veikkaan, että sulla on jotain ongelmia.
- Anonyymi00020
Jankutuksesi Yleen liittyen on typerää. Suomettumisen synkimpinä aikoina käytännössä jokainen puolue teki tiivistä yhteistyötä Tehtaankadun kanssa.Avaus on täysin asiallinen ja pitää hyvin paikkansa, sillä Yle tosiaan oli tulipunainen Neuvostoliiton aikaan, ja sieltä tuutattiin sen ihanuutta lähes päivittäin, muistan hyvin.
Mutta sinä alat kyseleen idioottimaisuuksia, kuten ikää. Kaikkein tyhmin kommentti on tuo "et kirjoita yli 40-vuotiaan ihmisen lailla." Siinä ei ole päätä eikä häntää, mistä sinä tiedät mitenkä yli 40-vuotias kirjoittaa, et yhtään mistään. Tällä roskasivustolla voi minkä ikäinen tahansa kirjoittaa miten tahansa, eikä se paljasta koulutuksesta yhtään mitään.
Sinä et vaikuta muulta kuin pelkältä häiriköltä, bimbolta.
Ja minä muuten ole käynyt Neuvostoliitossa kolme kertaa, sinä et.
Ps. Minä en ole avaaja, mutta otin kantaa sun umpityhmiin kommentteihisi. - Anonyymi00023
Veikkaan, et vanhempies ikäinen, eli tietoa/ kokemusta.
- Anonyymi00025
Lienee jo lähellä 100 vuotta.
- Anonyymi00026
Jankutuksesi Yleen liittyen on typerää. Suomettumisen synkimpinä aikoina käytännössä jokainen puolue teki tiivistä yhteistyötä Tehtaankadun kanssa.Uskomattoman lyhytnäköistä kommentointia. Vaikutat 90- lukulaiselta, joka ei tiedä mitään Suomalaisten arjesta.
- Anonyymi00029
Jankutuksesi Yleen liittyen on typerää. Suomettumisen synkimpinä aikoina käytännössä jokainen puolue teki tiivistä yhteistyötä Tehtaankadun kanssa.Mitä tekee Suomen valtiojohto tänään ketä se mielistelee?
- Anonyymi00031
Anonyymi00020 kirjoitti:
Avaus on täysin asiallinen ja pitää hyvin paikkansa, sillä Yle tosiaan oli tulipunainen Neuvostoliiton aikaan, ja sieltä tuutattiin sen ihanuutta lähes päivittäin, muistan hyvin.
Mutta sinä alat kyseleen idioottimaisuuksia, kuten ikää. Kaikkein tyhmin kommentti on tuo "et kirjoita yli 40-vuotiaan ihmisen lailla." Siinä ei ole päätä eikä häntää, mistä sinä tiedät mitenkä yli 40-vuotias kirjoittaa, et yhtään mistään. Tällä roskasivustolla voi minkä ikäinen tahansa kirjoittaa miten tahansa, eikä se paljasta koulutuksesta yhtään mitään.
Sinä et vaikuta muulta kuin pelkältä häiriköltä, bimbolta.
Ja minä muuten ole käynyt Neuvostoliitossa kolme kertaa, sinä et.
Ps. Minä en ole avaaja, mutta otin kantaa sun umpityhmiin kommentteihisi.YYA aika oli Suomen kansan historian parasta ja turvallisinta aikaa Neuvostoliiton siipien suojassa.
Anonyymi00031 kirjoitti:
YYA aika oli Suomen kansan historian parasta ja turvallisinta aikaa Neuvostoliiton siipien suojassa.
Lausunto: YYA oli voimassa pakon takia.
- Anonyymi00004
Eikö sinullahan reppana ole parempaa tekemistä?
- Anonyymi00009
Sulla ei ole koskaan ollut.
- Anonyymi00015
Anonyymi00009 kirjoitti:
On ollut mm. Kännääminen
- Anonyymi00027
Anonyymi00009 kirjoitti:
Luuletko nyt tietäväs muiden asioista jotain🙈
- Anonyymi00005
Unohdat erään tärkeän asian Ylestä.
Yle on hallituksen määräysvallassa oleva tiedotuskanava. Yle tekee kuten hallitus määrää. Eivät toimittajat johda Yleä, vaan sille on määrätty poliittinen johto.
Kaikilla valtioilla on tällainen media hallussaan.- Anonyymi00034
Nyt nuolee YLE Natojohdon takapuolta Valtosen tavoin.
- Anonyymi00006
Suomi pärjäsi hyvin Neuvostoliiton kanssa, kun kaikki puolueet ja kansa kumarsivat siihen suuntaan. Ei aiheutettu tankkien tuloa maahan ja saimme pitää oman valtiojärjestyksemme. Kokoomuslaisillakin oli oma ' kotiryssänsä'. Hmm. Olen niin vanha, että olen elänyt sen ajan. Toki kokoomus ei kelvannut hallitukseen, Kekkosen aikana. Meidän politiikkamme myötäili Neuvostoliittoa,emme ottaneet Marshall-apua niinkuin muut länsimaat, emme tuominneet Tsekkoslovakian miehitystä emmekä kritisoineet muutenkaan naapuria! Ei valtion oma uutiskanava ollut pekkaa pahempi.
- Anonyymi00012
Suomettuminen oli kovaa.
- Anonyymi00028
Kumartaa ei tarvinnut, ei kai kiellettykään, jos teilläpäin ollut tapana.
- Anonyymi00007
Sellainen valtio, jolla ei ole omaa kanavaa, kohta sillä on vieraan vallan kanava!
- Anonyymi00010
Siis armeijaa.
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Siis armeijaa.
Tiedotusvälineillä on merkitys. Katsopa Venäjän Putinin tiedotusta. Katsopa Orbanin Unkarin tiedotusta. Katsopa Trumpin USAn tiedotusta, tosin siellä on vielä muutakin . Mutta sama suunta.
Ok, riippumaton ruotsalaiseen aatelissukuun naitu johtaa YLEä, toimittajat ovat vasemmalle kalleellaan, niiden pomot ovat oikealle kallellaan. Kaikenlaista matskua sieltä tulee. Ja se on oikein hyvä!
On olemassa uutisia, jotka kertovat asioista, jotka tapahtuu. Itse omassa päässäsi mietit niiden merkityksen. - Anonyymi00013
Anonyymi00011 kirjoitti:
Tiedotusvälineillä on merkitys. Katsopa Venäjän Putinin tiedotusta. Katsopa Orbanin Unkarin tiedotusta. Katsopa Trumpin USAn tiedotusta, tosin siellä on vielä muutakin . Mutta sama suunta.
Ok, riippumaton ruotsalaiseen aatelissukuun naitu johtaa YLEä, toimittajat ovat vasemmalle kalleellaan, niiden pomot ovat oikealle kallellaan. Kaikenlaista matskua sieltä tulee. Ja se on oikein hyvä!
On olemassa uutisia, jotka kertovat asioista, jotka tapahtuu. Itse omassa päässäsi mietit niiden merkityksen.Ylen tv-ohjelmat on surkeita.
- Anonyymi00033
Anonyymi00011 kirjoitti:
On olemassa uutisia, jotka kertovat asioista, jotka tapahtuu. Itse omassa päässäsi mietit niiden merkityksen.Kyllä se " Matsku" on vasemmistolaista.
Hylkkäävät kuin herhiläiset Persujen ja Hallituksen kimppuun. Mutta, sulkevat silmät vasemmiston säheltämiseltä.
Vasemmalta uhattiin ps kannattajia. Missä viikon uutispläjäys, anteeksipyyntövaateet, anteeksipyynnön todenperäisyyden epäilyt???
Ilkka joutui eroamaan " Textarin" vuoksi, jonka lähetti vapaa-aikanaan.
Marin , Arhinmäki ja Virta. Tekivät paljon textaria suurempia mokia. Eikä eroja vaadittu???
- Anonyymi00014
YLE oli vähän kallellaan Neukkulan suuntaan ja se oli tiukasti sidottu ns. Paasikiven-Kekkosen linjaan (lue: Neukkulaa ei saanut arvostella). Mutta ei YLE ollut sen enempää kallellaan kuin suomalaiset puolueetkaan. Jopa Kokoomus nieli kiltisti sen tosiseikan, että Neuvostoliiton arvostelu oli tabu!
- Anonyymi00018
Oliko YLE puolueeton neukkulan aikaan 1941-44? Kertoiko se Itä-Karjalan keskitysleireistä ja kertoiko se punavankien kohtaloista 1918? Kertoiko Yle, kuinka paljon neuvostovankeja kuoli suomalaisilla vankileireillä?
Tietääkö aloittaja vastausta? - Anonyymi00019
Silloin oli kokoomuskin rähmällään itään taisi Tuure Junnila olla ainoa isänmaallinen kokoomuslainen. Ei siis ihme jos YLE oli myös kallellaan vasemmalle. Odotellaan rauhassa jospa Tiitisen lista joskus julkaistaan, siinä listassa taitaa vaan olla liikaa kokoomuslaisten nimiä, siksi kokoomuksen hallitsema suojelupoliisi ei tohdi sitä julkistaa.
- Anonyymi00021
Lässyn lässyn taas. Oliko Yle puolueeton 1941-44? Vastaa kun kysytään!
Vai etkö uskalla? - Anonyymi00038
Anonyymi00021 kirjoitti:
Lässyn lässyn taas. Oliko Yle puolueeton 1941-44? Vastaa kun kysytään!
Vai etkö uskalla?EI ollut, YLE oli isänmaallinen radio. Kelpaako.
- Anonyymi00040
Anonyymi00038 kirjoitti:
EI ollut, YLE oli isänmaallinen radio. Kelpaako.
Onko valehtelu sinusta kovinkin isänmaallista?
- Anonyymi00022
Monikulttuurisuuden luvattiin Suomalaisille, olevan ihanne.
Mitä saatiin?
Järkyt kulut, jengirikollisuus, terrori-iskuja , yliedustus kaikissa rikoksissa😩- Anonyymi00030
Muuta r*ssälään niin helpottaa. Ellet jo olekin siellä.
- Anonyymi00032
Onko nyt pelleohhjeömia ja ruotsinkieltä
- Anonyymi00035
Milloin Yle uutisoi koronarokote oikeudenkäynnistä joka ulkomailla menossa?
Ilveily kiinnostaa levitellä mailmalle enemmän? - Anonyymi00036
Yle lähetti sellaista kommari aivopesua, että piti olla vajaaälyinen jos uskoi siihen. Toimittaja Reijo Nikkilä on itse myöhemmin Suomen TV:n haastattelussa niistä ajoista kertonut, että hän oli niin punainen kuin vain voi olla ja veti tahallaan uutiskatsauksissaan venäläisten elämästä niin paljon ohi vasemmalta neuvostomyönteisesti kuin itse neuvostoliittolaiset toimittajat. Hän halusi tietoisesti liioitella Neuvostoliiton paremmuutta kaikessa verrattuna länsimaihin. Hän kertoi, että tietenkään hän ei itsekään siihen uskonut mutta hän halusi jotenkin vain vetää ohjelmat sillä moodilla.
- Anonyymi00037
Lässyn lässyn, ketä pitäisi kiinnostaa joku tyhmä boomereiden 1970-luku.. Miten puolueeton YLE oli vuosina 1941-44?
- Anonyymi00039
Anonyymi00037 kirjoitti:
Lässyn lässyn, ketä pitäisi kiinnostaa joku tyhmä boomereiden 1970-luku.. Miten puolueeton YLE oli vuosina 1941-44?
Ei tämän tarvitsekaan ketään kiinnostaa. Asiat nyt vain olivat niin. Itse en mitenkään harmitellut kun tuli ammatttitoimittajan näkemys julkisessa TV ohjelmassa vuosikymmenten jälkeen esiin. Itse suhtauduin siihen huumorilla niinkuin tuntui suhtautuvan myös po. toimittaja. Ymmärrän po. toimittajaa. Hän on kuitenkin suoraselkäisen rehellinen. Hän halusi tehdä työnsä paremmin kuin muut. Ja on totta vie sanottava että hän oli ainakin parhaiden kärkeä. Työnantajat yleensä pyrkivät palkaamaan kuhunkin tehtävään parhaimmat tekijät.
- Anonyymi00041
Anonyymi00039 kirjoitti:
Ei tämän tarvitsekaan ketään kiinnostaa. Asiat nyt vain olivat niin. Itse en mitenkään harmitellut kun tuli ammatttitoimittajan näkemys julkisessa TV ohjelmassa vuosikymmenten jälkeen esiin. Itse suhtauduin siihen huumorilla niinkuin tuntui suhtautuvan myös po. toimittaja. Ymmärrän po. toimittajaa. Hän on kuitenkin suoraselkäisen rehellinen. Hän halusi tehdä työnsä paremmin kuin muut. Ja on totta vie sanottava että hän oli ainakin parhaiden kärkeä. Työnantajat yleensä pyrkivät palkaamaan kuhunkin tehtävään parhaimmat tekijät.
Miksi tuosta iän ikuisesta asiasta sitten edelleen tarvitsee jauhaa?
Ja miksi vain siitä. Eipä Yle paljon kysellyt Risto Rytiltäkään, kun hän "isänmaallisesti" kertoi Suomen olevan taas "puolustussodassa" yhdessä "Saksan kanssa, jota johti nerokas Adolf Hitler".
Sen aikaiset toimittajat ovat jo kuolleet, eivät voi enää kertoa, miltä se heistä tuntui.
Jollain Naapurineljänneksellä ei paljon ollut vaikutusta, sukkahousujaan myymässä käyneet näkivät kyllä Neuvostomaan todellisuuden. Sota-ajan propaganda oli vaarallisempaa. Se sivuutti täysin mm Leningradin suuret kärsimykset.
Jos ne sentään 70-luvulla kerrottiin, niin hyvä niin.
- Anonyymi00042
Juuri näin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1116916KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3886577Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei653317Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521282869Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1082460Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään351940- 1251834
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro211697Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1821367- 741257