Prokim oy (Helsinki)

Paikalla käynyt!

Löytyykö kokemusta kyseisestä firmasta? Kävin paikanpäällä ja jäi jotenkin outo kuva firmasta! Pystyykö ostamaan auton kyseisestä liikkeestä turvallisesti?

195

29728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Silmiäsi!

      Käytä silmiäsi!
      Jos aiot ostaa tommosesta liikkeestä auton, niin suhtaudu siihen siten kuin ostaisit yksityiseltä. Paitsi että, yksityiseltä voit saada hyvällä onnella ehjän auton.

      Tommosiin likkeisiin ajautuu kaikki rikkinäiset ja piilovikaiset(vuotavat kannentiivisteet jne.) autot. Auton pitää olla todella halpa, jos kannattaa ostaa.

      Voi olla aika vaikeaa saada hyvitystä/korjausta, jos autossa ilmenee jotain vikaa. Tuskin lyövät sulle 1000-2000e käteen ja sanoon käy korjaamassa autosi. Joten en suosittele.

      • paikalla käynyt

        todella huono palvelu ja myy ylihintaisia romuja..


      • kylavoi

        hyvä asiallinen palvelu


      • Anonyymi
        paikalla käynyt kirjoitti:

        todella huono palvelu ja myy ylihintaisia romuja..

        Oot vaan ostanut jonkun renaultin paskan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oot vaan ostanut jonkun renaultin paskan

        😂😂


    • Höynäytetty

      Tässä liikkeessä myytiin minulle auto täydellisellä merkkihuoltokirjalla alusta loppuun asti. Hölmö kun olin niin katsoin huoltokirjan alun sekä lopun, jossa kaikki oli kunnossa.

      Vasta kotona ostettuani auton huomasin, että välissä olevat tiedot olivat epätäydelliset ja tietoja puuttui monilta vuosilta. Suurin osa tiedoista oli itse kirjoitettuja ilman leimoja ja nimiä. Osaisin itsekin tehdä tekaistuja huoltokirjoja.

      Paikan pomo ei ottanut vastuuta virheellisestä ilmoituksestaan jolla myi autoa. Vielä tarkemmin huoltokirjaa tutkien huomattiin, että rekisterinumeroa ja valmistenumeroa huoltokirjassa oli peukaloitu. Huoltokirja oli myös purettu sivu sivulta ja kasattu uudelleen ties millä tiedoilla ja jäljet oli yritetty peittää.

      Tällainen huijari-koijari pomo tässä firmassa. Firman vastuulla on tarkastaa antamansa tiedot yhtälailla kuin ostajalla, jopa hieman enemmän.

      Asia etenee nyt kuluttajavalituksessa ja sitten luultavasti poliisissa. Yrittäessäni selvittää asiaa tämän firman pomo käski soittaa poliisille räyhättyään ja huudettuaan minulle ennen kuin löi luurin korvaani=asiakkaan korvaan! Näin siis myös tein kuten neuvottiin!

      Että varokaa tätä huijari firmaa!

      • Rokken

        Oliko kyseessä mersu? Itsekkin kävin siellä ja voi olla varma että toista kertaa en sinne mene!


    • RomuKim

      Joo, En voi suositella kyseistä firmaa. Laitoin tarjouksen autosta, ja sen jälkee ei tullu ku haukkumis viestejä takas. ..En ostais mitää..

      • SikaSäkissä

        Juu, menin tietämättömänä sielt itelleni auton ostamaan, en saanutkaa autoo, vaan sikaa säkissä. Onha se helppoo tollast 20w likkaa huijata, joka ostaa ensimmäisen autonsa.

        KIITTI IHA SIKA PALJON!


    • Autoa etsiessä

      Jaaha menin tässä vapaa-aikanani kattomaan tuolta autoa, silmiin osui 90 luvun ford fiesta mutta myyjää ei näkynyt. Soitin sitten myyjälle kysyäkseni onko katsastus kunnossa? Tähän myyjä totesi että katso pelkääjänpenkiltä rekisteriotteesta, ei ollut penkilläkään mitään. Sitten rupesi jauhamaan että tänä vuonna on katsastettu eikä kertonut tarkkaa päivämäärää.

      Sain sitten ajoneuvohallintakeskuksesta tiedon että autosta on katsastus mennyt umpeen jo viikko takaperin!

      Eli olkaa varuillanne täällä asioidessa!

      • Ukkeli

        Erittäin kummallista palvelua. Puhelimessa ukosta ei saa mitään järkevää irti ja vaikuttaa muutenkin toiminta ihmeelliseltä...

        Aukioloaikoja kysellessä oli vain töykeä vastaus, että ollaan avoinna jos ollaan paikalla...

        En ainakaan aio itse edes vilkaista tuonne liikkeeseen päin...

        Ei taida olla puhtaita jauhoja pussissa...


      • alanukko
        Ukkeli kirjoitti:

        Erittäin kummallista palvelua. Puhelimessa ukosta ei saa mitään järkevää irti ja vaikuttaa muutenkin toiminta ihmeelliseltä...

        Aukioloaikoja kysellessä oli vain töykeä vastaus, että ollaan avoinna jos ollaan paikalla...

        En ainakaan aio itse edes vilkaista tuonne liikkeeseen päin...

        Ei taida olla puhtaita jauhoja pussissa...

        joo se kimihän on ihmisenä aivan iso penis älkää olko missään tekemisissä


      • Ottaapäähän
        alanukko kirjoitti:

        joo se kimihän on ihmisenä aivan iso penis älkää olko missään tekemisissä

        Kävin kyseisessä yrityksessä kyselemässä pihalla olevista autoista hiukka enemmän. Palvelu oli todella töykeää tyyliin "siellähän ne tiedot on tuulilasissa" ja yleinen ilmapiiri oli muutenkin todella tunkkainen ja 80-lukumainen.
        Eräs tuttavani oli huomannut että prokimin romut (autot ovat lähes poikkeuksetta kolhittuja sekä rumia kenties avk taustankin omaavia röttelöitä) siirtyvät kauppiailta toisille ympäri pääkaupunkiseutua heti kun ovat seisseet liikkeen pihassa muutaman viikon. Esimerkiksi juvanmalmilla on ollut myytävänä prokim oy:n poistoromuja muistaakseni automaxi nimisessä parakkipuljussa (kenelläkään kokemuksia?).
        Sainkin kuin sainkin sitten ihan yksityiseltä kaverilta hyvän ja toimivan auton. Tulin siihen lopputulokseen, ettei moisista trokariliikkeistä kannata autoja ostaa jollei halua mieltään pahoittaa.


      • y2k
        alanukko kirjoitti:

        joo se kimihän on ihmisenä aivan iso penis älkää olko missään tekemisissä

        Kimi ostaa autoja autoliikkeistä ja myy ne eteenpäin minimikuluilla. Eikä kehu niitä yhtään, ja näin ollen ei valehtele. Olen ostanut Kimiltä kaksi halpaa autoa, kummassakaan ei ollut piilovikoja, toisella ajan vieläkin 20000 km myöhemmin. Tottakai firma on rähjä, mutta autoissa on enemmän arvoa pyydettyn hintaan nähden kuin missään muussa liikkeessä.


      • ottaapäähän
        y2k kirjoitti:

        Kimi ostaa autoja autoliikkeistä ja myy ne eteenpäin minimikuluilla. Eikä kehu niitä yhtään, ja näin ollen ei valehtele. Olen ostanut Kimiltä kaksi halpaa autoa, kummassakaan ei ollut piilovikoja, toisella ajan vieläkin 20000 km myöhemmin. Tottakai firma on rähjä, mutta autoissa on enemmän arvoa pyydettyn hintaan nähden kuin missään muussa liikkeessä.

        ja kukkua kanssa!


      • Samaa mieltä
        Ottaapäähän kirjoitti:

        Kävin kyseisessä yrityksessä kyselemässä pihalla olevista autoista hiukka enemmän. Palvelu oli todella töykeää tyyliin "siellähän ne tiedot on tuulilasissa" ja yleinen ilmapiiri oli muutenkin todella tunkkainen ja 80-lukumainen.
        Eräs tuttavani oli huomannut että prokimin romut (autot ovat lähes poikkeuksetta kolhittuja sekä rumia kenties avk taustankin omaavia röttelöitä) siirtyvät kauppiailta toisille ympäri pääkaupunkiseutua heti kun ovat seisseet liikkeen pihassa muutaman viikon. Esimerkiksi juvanmalmilla on ollut myytävänä prokim oy:n poistoromuja muistaakseni automaxi nimisessä parakkipuljussa (kenelläkään kokemuksia?).
        Sainkin kuin sainkin sitten ihan yksityiseltä kaverilta hyvän ja toimivan auton. Tulin siihen lopputulokseen, ettei moisista trokariliikkeistä kannata autoja ostaa jollei halua mieltään pahoittaa.

        Samanlainen mielikuva jäi eräästä toisestakin ostaa autoja firmasta.


      • khöohäohäö
        alanukko kirjoitti:

        joo se kimihän on ihmisenä aivan iso penis älkää olko missään tekemisissä

        On nähty myös näitä huoltokirjoja kun kilometrit täyttyneet viidessä minuutissa.Sama käsiala ja kynäkin pysynyt samana vuosia ja leimat lätkitty sitten hätäisesti ja mustekkin pysynyt samana tuoreena.


    • mikki3

      ei pysty,huijari koko äijä,kävin tänään sillä koeajamasssa auton ja huomautin vioista ja sanoin et auto pitää katsastaa ennen ostoa niin tuli vaan tylyy tekstii ja vastasin samalla mitalla takas,älkää ostako siltä kusipäältä mitään,huijaa minkä kerkee

      • kriso reipas

        Katselin juuri liikkeen hintatasoa=kaikki alle 4000e.Esim idioottivarma 96hb corolla 1300e.Oikean hintaisia romuja ja missä muualla on liike jossa on 70kpl alle 4000e autoja.
        Ja jos myy 600 autoa vuodessa ,niin ei sitä paljon varmaan myyjiä kiinnosta myyntipuheet.
        Nyt kun multa hajos aut.laatikko 98 mondeosta niin eikun hakemaan samanlainen romu tilalle ja mondeo paaliin(korjauskustannukset n.2000e)
        Taidan hakea tuon corollan,vaikkakin on kolhuinen.


      • jereillä
        kriso reipas kirjoitti:

        Katselin juuri liikkeen hintatasoa=kaikki alle 4000e.Esim idioottivarma 96hb corolla 1300e.Oikean hintaisia romuja ja missä muualla on liike jossa on 70kpl alle 4000e autoja.
        Ja jos myy 600 autoa vuodessa ,niin ei sitä paljon varmaan myyjiä kiinnosta myyntipuheet.
        Nyt kun multa hajos aut.laatikko 98 mondeosta niin eikun hakemaan samanlainen romu tilalle ja mondeo paaliin(korjauskustannukset n.2000e)
        Taidan hakea tuon corollan,vaikkakin on kolhuinen.

        Pientä piilomainontaa paikallaan `?


      • tookki
        kriso reipas kirjoitti:

        Katselin juuri liikkeen hintatasoa=kaikki alle 4000e.Esim idioottivarma 96hb corolla 1300e.Oikean hintaisia romuja ja missä muualla on liike jossa on 70kpl alle 4000e autoja.
        Ja jos myy 600 autoa vuodessa ,niin ei sitä paljon varmaan myyjiä kiinnosta myyntipuheet.
        Nyt kun multa hajos aut.laatikko 98 mondeosta niin eikun hakemaan samanlainen romu tilalle ja mondeo paaliin(korjauskustannukset n.2000e)
        Taidan hakea tuon corollan,vaikkakin on kolhuinen.

        hae vaan uus auto prokimiltä,en sitä kiellä etteikö ne ois halpoja hintoja mut suurin osa on ihan paskoja,kaveri katto netistä valkosta farkku opelia,kuvissa oli aika ruosteessa ja paikan päällä ruosteet oli kadonnu maalamalla uudet maalit päälle,huoltokirjat on tekaistuja,ku kysyt onko katsastettu niin saattaa tulla et leimassa on niin ei välttämättä ookkaan,verot saattaa olla maksamatta,sun muut pikku viat,jos meinaat ostaa auton sieltä niin ois kiva kuulla jälkikäteen et olitko tyytyväinen ostokseesi vai et,mut oo varovainen ja tarkista itse ensin kaikki verot ja katsastukset,mä en siihen lafkaan astu enään kirveelläkään tai jos meen niin ei hyvät mielessä,sori et joutu vaihtaa nimimerkkii ku ilmotti vaan et toi mun nimimerkki on varattu


    • vilkaisemassa

      liikkeen ilmoitukset nettiautosta ja täytyy sanoa että ainakin halpoja siellä näytti autot olevan. Minusta ei voi edes kuvitella että kaikki liikkeen autot ovat virheettömiä, kun katsoo hintoja.
      Mutta silti en usko, että tämä Prokim Oy itse niitä autoja asioikseen särkee, ne tulee teiltä, auton vaihtajilta. Jos nuo ovat romuja, joku teistä on ne siihen kuntoon pieksänyt ja liikkeeseen vaihdossa huijannut.
      Marisijoitten pitää pysyä pois tuollaisista liikkeistä, siellä ei myydä uusia autoja. Asun itse pohjois-suomessa ja mikäli hakisin autoja tuolta, tekisin joka ikisellä kinnerillä jonkinlaisen tilin, ovat täällä päin sen verran kalliimpia.

      • tookki

        en oo mikään marisija,vaikka asutkin pohjosessa niin tuuppa ihan huvikseen ite käymään liikkeessä tai jos sitä nyt voi ees liikkeeks kutsua ja käy kattomassa millasta palvelua saat sieltä,käy koe ajamassa nissan maxima ja kerro et kierrosmittari ei toimi ja haluut auton katsastettavan ensiks ku leimaa ei oo enää jäljellä ku noin kuukaus niin kuuntele vastaus ja mieti uudestaan ostatko auton sieltä vai et niin tiedät myös ite sen jälkeen ettei tässä turhaan olla haukuttu prokimiä vaan sä oot ite samaa mieltä,mulle laitettiin pari linkki missä oli keskusteluja prokimistä niin tai sin nähdä yhden kehun,kaikki muut haukkui ja kutsui sitä huijaus liikkeeks,ne maala ite autot jotka on ruostuneet,korjaa vähän miten korjaa,huoltokirjan on väärennettyja ja niin päin pois,jos et itse usko niin käy kattomassa millanen meinin siellä on ,lupaan et kuulut sen jälkeen meihin "marisijoihin" se on kyllä totta et myös ne jotka myy autonsa sinne niin huijaa,mut toi äijä huijaa viel enemmän,kiitos kumminkin vastauksestasi,mutta ota asioista ensin selvää kun rupeet puolustaa tota nilkkiä,ei millään pahalla p.s. joutu vaihtaa nimimerkkii ku sanoo et se on varattu toi mun vanha


      • autot.
        tookki kirjoitti:

        en oo mikään marisija,vaikka asutkin pohjosessa niin tuuppa ihan huvikseen ite käymään liikkeessä tai jos sitä nyt voi ees liikkeeks kutsua ja käy kattomassa millasta palvelua saat sieltä,käy koe ajamassa nissan maxima ja kerro et kierrosmittari ei toimi ja haluut auton katsastettavan ensiks ku leimaa ei oo enää jäljellä ku noin kuukaus niin kuuntele vastaus ja mieti uudestaan ostatko auton sieltä vai et niin tiedät myös ite sen jälkeen ettei tässä turhaan olla haukuttu prokimiä vaan sä oot ite samaa mieltä,mulle laitettiin pari linkki missä oli keskusteluja prokimistä niin tai sin nähdä yhden kehun,kaikki muut haukkui ja kutsui sitä huijaus liikkeeks,ne maala ite autot jotka on ruostuneet,korjaa vähän miten korjaa,huoltokirjan on väärennettyja ja niin päin pois,jos et itse usko niin käy kattomassa millanen meinin siellä on ,lupaan et kuulut sen jälkeen meihin "marisijoihin" se on kyllä totta et myös ne jotka myy autonsa sinne niin huijaa,mut toi äijä huijaa viel enemmän,kiitos kumminkin vastauksestasi,mutta ota asioista ensin selvää kun rupeet puolustaa tota nilkkiä,ei millään pahalla p.s. joutu vaihtaa nimimerkkii ku sanoo et se on varattu toi mun vanha

        Ovat katsastamattomia paskoja ja tiedät ja näet sen, ketä silloin on huijattu? Mikäli et ole hakemassa pikku-tai isompivikaista halpaa autoa korjattavaksi tai katsasteettavaksi, älä helvetissä mene tuollaisiin liikkeisiin. Äläkä osta yksityiseltäkään sitä kaikista halvinta romua.
        Auton hinta ja kunto pitää osata suhteuttaa. Olen itse ostanut ja katsastamattomia, rikkinäisiä ja jopa osittain palaneen auton, eikä ole kertaakaan tullut edes mieleen, mennä jälkikäteen kitisemään jostakin lommosta tai naarmusta.
        Auto pitää tarkastaa ennen ostamista, mikäli se vähänkään näyttää romulta, se on romu. Pysy erossa sellaisista, mikäli peukalo on keskellä kämmentä.

        PS. Olen viimeisen kahden vuoden aikana hakenut tai ollut hakemassa eteläsuomesta kuutta autoa. Seitsemäs oli hukkareissu (780km), auto oli ihan täys romu. Mutta turhatkin reissut kuuluvat pelin henkeen. Muitten autojen kanssa ei ole tullut mainittavia yllätyksiä.


      • Seurauksia
        tookki kirjoitti:

        en oo mikään marisija,vaikka asutkin pohjosessa niin tuuppa ihan huvikseen ite käymään liikkeessä tai jos sitä nyt voi ees liikkeeks kutsua ja käy kattomassa millasta palvelua saat sieltä,käy koe ajamassa nissan maxima ja kerro et kierrosmittari ei toimi ja haluut auton katsastettavan ensiks ku leimaa ei oo enää jäljellä ku noin kuukaus niin kuuntele vastaus ja mieti uudestaan ostatko auton sieltä vai et niin tiedät myös ite sen jälkeen ettei tässä turhaan olla haukuttu prokimiä vaan sä oot ite samaa mieltä,mulle laitettiin pari linkki missä oli keskusteluja prokimistä niin tai sin nähdä yhden kehun,kaikki muut haukkui ja kutsui sitä huijaus liikkeeks,ne maala ite autot jotka on ruostuneet,korjaa vähän miten korjaa,huoltokirjan on väärennettyja ja niin päin pois,jos et itse usko niin käy kattomassa millanen meinin siellä on ,lupaan et kuulut sen jälkeen meihin "marisijoihin" se on kyllä totta et myös ne jotka myy autonsa sinne niin huijaa,mut toi äijä huijaa viel enemmän,kiitos kumminkin vastauksestasi,mutta ota asioista ensin selvää kun rupeet puolustaa tota nilkkiä,ei millään pahalla p.s. joutu vaihtaa nimimerkkii ku sanoo et se on varattu toi mun vanha

        Kun väitätte ihmisiä huijareiksi eli heidän tekevän jotain laitonta, niin syyllistytte itse rikokseen. Siitä voi saada jopa vankeutta.

        http://www.digitoday.fi/yhteiskunta/2008/05/30/tamperelaisbloggaaja-sai-yli-kaksi-vuotta-linnaa/200814756/66


      • uyuoiuyoiu
        autot. kirjoitti:

        Ovat katsastamattomia paskoja ja tiedät ja näet sen, ketä silloin on huijattu? Mikäli et ole hakemassa pikku-tai isompivikaista halpaa autoa korjattavaksi tai katsasteettavaksi, älä helvetissä mene tuollaisiin liikkeisiin. Äläkä osta yksityiseltäkään sitä kaikista halvinta romua.
        Auton hinta ja kunto pitää osata suhteuttaa. Olen itse ostanut ja katsastamattomia, rikkinäisiä ja jopa osittain palaneen auton, eikä ole kertaakaan tullut edes mieleen, mennä jälkikäteen kitisemään jostakin lommosta tai naarmusta.
        Auto pitää tarkastaa ennen ostamista, mikäli se vähänkään näyttää romulta, se on romu. Pysy erossa sellaisista, mikäli peukalo on keskellä kämmentä.

        PS. Olen viimeisen kahden vuoden aikana hakenut tai ollut hakemassa eteläsuomesta kuutta autoa. Seitsemäs oli hukkareissu (780km), auto oli ihan täys romu. Mutta turhatkin reissut kuuluvat pelin henkeen. Muitten autojen kanssa ei ole tullut mainittavia yllätyksiä.

        Prokim itse vastailla ja puolustella liikettään!


      • tookki
        Seurauksia kirjoitti:

        Kun väitätte ihmisiä huijareiksi eli heidän tekevän jotain laitonta, niin syyllistytte itse rikokseen. Siitä voi saada jopa vankeutta.

        http://www.digitoday.fi/yhteiskunta/2008/05/30/tamperelaisbloggaaja-sai-yli-kaksi-vuotta-linnaa/200814756/66

        en mä ketään hauku juijariks vaan kutsun,tulipa tästä taas jupakka ku kukaan ei kahteen kuukauteen haukkunu tai puhunu paskasta paikasta mitään (prokim) ja kun laitoin elisestä käynnistä kommenttia niin nyt puollustellaan,ku aikasemmat julkasut oli vaan haukkuja,prokim taitaa puolustaa oman paska lafkansa mainetta,mua ei paljoo kiinnosta joudunko vankilaan vai en,on sen verran tuttu paikka et pärjään jos joudun ja jos se prokim siel ite kirjottelee niin tuu lässyttää päin naamaa,sulla on mun tiedot niin tiedät kyllä missä asun,ei pelota pätkääkään,lopettakaa nyt vittu ton paska lafkan puolustaminen tai jos ette usko meitä haukkujia niin vittu menkää ite käymään ja puhutelkaa johtajaa niin huomaatte et ei tääl oo turhaa haukuttu propaskaa,piste.


      • Vakava syyte
        tookki kirjoitti:

        en mä ketään hauku juijariks vaan kutsun,tulipa tästä taas jupakka ku kukaan ei kahteen kuukauteen haukkunu tai puhunu paskasta paikasta mitään (prokim) ja kun laitoin elisestä käynnistä kommenttia niin nyt puollustellaan,ku aikasemmat julkasut oli vaan haukkuja,prokim taitaa puolustaa oman paska lafkansa mainetta,mua ei paljoo kiinnosta joudunko vankilaan vai en,on sen verran tuttu paikka et pärjään jos joudun ja jos se prokim siel ite kirjottelee niin tuu lässyttää päin naamaa,sulla on mun tiedot niin tiedät kyllä missä asun,ei pelota pätkääkään,lopettakaa nyt vittu ton paska lafkan puolustaminen tai jos ette usko meitä haukkujia niin vittu menkää ite käymään ja puhutelkaa johtajaa niin huomaatte et ei tääl oo turhaa haukuttu propaskaa,piste.

        "ne maala ite autot jotka on ruostuneet,korjaa vähän miten korjaa,huoltokirjan on väärennettyja ja niin päin pois"

        Huoltokirjan väärentäminen olisi petos. Onko sinulla todisteita?


      • tookki
        Vakava syyte kirjoitti:

        "ne maala ite autot jotka on ruostuneet,korjaa vähän miten korjaa,huoltokirjan on väärennettyja ja niin päin pois"

        Huoltokirjan väärentäminen olisi petos. Onko sinulla todisteita?

        voit mennä ite tarkastaa jokasen auton huoltokirjan niin samalla voit ilmottaa mulle olinko oikeessa vai väärässä,tiedän että olen oikeassa vaikka en ole ite tarkastanut asiaa ja kattokaapa ytj:iin sivuilta että mitä se firma myy,no ei tarvii katsoo voin kertoa että pelejä ja leluja,vähän niin kuin ne sen "autotkin" ovat,että sellasta,lopettakaa nyt vittu se puolustaminen ku se on läpi mätä paikka ja sellasena se tulee aina pysymään,itse en edes kutsuisi sitä autoliikkeeksi,se on vanha iso autotalli missä "korjataan autot" ja muuten ne on taivas alla pihalla,asun 500m päässä kyseisestä paikasta et älkää epäilkö puheitani etten tietäisi kyseisestä paikasta mitään,se on moro


      • varmasti
        uyuoiuyoiu kirjoitti:

        Prokim itse vastailla ja puolustella liikettään!

        puolustelee liikettään.
        Minulla ei sen sijaan ole mitään syytä puolustella sitä, koska en tiedä liikkeestä mitään muuta kuin sen, mitä olen tästä ketjusta lukenut. Mutta yleisellä tasolla tarkoitan sitä, että korjaustaidottoman tai rahattoman kannattaa pysyä erillään halvimmista myynnissä olevista autoista, varsinkin jos ne eivät ole edes siistin näköisiä.


      • sama kuule
        tookki kirjoitti:

        voit mennä ite tarkastaa jokasen auton huoltokirjan niin samalla voit ilmottaa mulle olinko oikeessa vai väärässä,tiedän että olen oikeassa vaikka en ole ite tarkastanut asiaa ja kattokaapa ytj:iin sivuilta että mitä se firma myy,no ei tarvii katsoo voin kertoa että pelejä ja leluja,vähän niin kuin ne sen "autotkin" ovat,että sellasta,lopettakaa nyt vittu se puolustaminen ku se on läpi mätä paikka ja sellasena se tulee aina pysymään,itse en edes kutsuisi sitä autoliikkeeksi,se on vanha iso autotalli missä "korjataan autot" ja muuten ne on taivas alla pihalla,asun 500m päässä kyseisestä paikasta et älkää epäilkö puheitani etten tietäisi kyseisestä paikasta mitään,se on moro

        mitä ytj:ssä lukee,jos kaveri on vaihtanut vain toimialaansa.pitää myös muistaa,että kaikki nämä vanhemmat halvat autot ovat nk.kakkostavaraa,jotka eivät varmasti voi olla viattomia/virheettömiä,kun ovat jo pitkään olleet käytössä.mielestäni kaikki on ok,jos hinta-laatusuhde täsmää.vai saisiko jostain tonnilla uudenveroisen auton..... :-) eikä noita vanhoja kyllä kannata muualle,kuin pihalle varastoida.


      • odotatte
        tookki kirjoitti:

        voit mennä ite tarkastaa jokasen auton huoltokirjan niin samalla voit ilmottaa mulle olinko oikeessa vai väärässä,tiedän että olen oikeassa vaikka en ole ite tarkastanut asiaa ja kattokaapa ytj:iin sivuilta että mitä se firma myy,no ei tarvii katsoo voin kertoa että pelejä ja leluja,vähän niin kuin ne sen "autotkin" ovat,että sellasta,lopettakaa nyt vittu se puolustaminen ku se on läpi mätä paikka ja sellasena se tulee aina pysymään,itse en edes kutsuisi sitä autoliikkeeksi,se on vanha iso autotalli missä "korjataan autot" ja muuten ne on taivas alla pihalla,asun 500m päässä kyseisestä paikasta et älkää epäilkö puheitani etten tietäisi kyseisestä paikasta mitään,se on moro

        Punaista mattoa, Rippareita, Tanssityttöjä vai muuta hauskanpitoo. Jos joku myy elääkseen käytettyjä autoja niin myy. Ei kannata luulla et muutamalla tonnilla saatte ylimääräistä herkkua ja virheettömiä tuotteita. Jokaisessa käytetyssä autossa on vikoja ostatte ne ihan mistä vaan. Saatta laueta vaikka just portin ulkopuolelle, ps niin saattaa uusissakin käydä. Lopettakaa sa s...nan narina ja etsikää itsellene oma elämä ja autonne vaikka yksityisiltä. Laittakaa autonostoilmoitus vaikka Keltaiseen Pörssiin ja kertokaa halunne. Loistava palvelu, ystävällinen myyjä, punainen matto, Bullakaffet ja pikkutilkka konjaakkia ja tonnilla virheetöntä autoa.. Ihan samaa palvelua saatte autokaupoissa, kun rauta, maito, putki, puutavara. Se vaan on näin kotoisessa Suomessa et sen saa mitä itsekin antaa.

        PS en oo sit se kauppuri itte, vaan kyllästynny teitin narinoihin, PS mitä itse teette töiksenne, toivottavasti todella maaliman parhaassa kaupassa maailman parasta asiakaspalvelua, virheettömillä tuotteilla, vai ootteko paskakuskeina tai jyväjemmareina maalla.


      • EINARIKL
        odotatte kirjoitti:

        Punaista mattoa, Rippareita, Tanssityttöjä vai muuta hauskanpitoo. Jos joku myy elääkseen käytettyjä autoja niin myy. Ei kannata luulla et muutamalla tonnilla saatte ylimääräistä herkkua ja virheettömiä tuotteita. Jokaisessa käytetyssä autossa on vikoja ostatte ne ihan mistä vaan. Saatta laueta vaikka just portin ulkopuolelle, ps niin saattaa uusissakin käydä. Lopettakaa sa s...nan narina ja etsikää itsellene oma elämä ja autonne vaikka yksityisiltä. Laittakaa autonostoilmoitus vaikka Keltaiseen Pörssiin ja kertokaa halunne. Loistava palvelu, ystävällinen myyjä, punainen matto, Bullakaffet ja pikkutilkka konjaakkia ja tonnilla virheetöntä autoa.. Ihan samaa palvelua saatte autokaupoissa, kun rauta, maito, putki, puutavara. Se vaan on näin kotoisessa Suomessa et sen saa mitä itsekin antaa.

        PS en oo sit se kauppuri itte, vaan kyllästynny teitin narinoihin, PS mitä itse teette töiksenne, toivottavasti todella maaliman parhaassa kaupassa maailman parasta asiakaspalvelua, virheettömillä tuotteilla, vai ootteko paskakuskeina tai jyväjemmareina maalla.

        HYVÄ PAIKKA MEIDÄN AUTO JO TOIMINUT 6 VUOTTA JA TAAS OSTETAAN UUSI PROKIMILTÄ. SINNE KAIKKI MUUTKIN


      • skeidaa
        EINARIKL kirjoitti:

        HYVÄ PAIKKA MEIDÄN AUTO JO TOIMINUT 6 VUOTTA JA TAAS OSTETAAN UUSI PROKIMILTÄ. SINNE KAIKKI MUUTKIN

        autot ovat yleensäkin kuluneita ja vaativat korjauksia.persaukiset jaksavat vinkua.menkää ja ostakaa uusi auto.tai muussa tapauksessa polkupyörä!


      • Kim Pro
        skeidaa kirjoitti:

        autot ovat yleensäkin kuluneita ja vaativat korjauksia.persaukiset jaksavat vinkua.menkää ja ostakaa uusi auto.tai muussa tapauksessa polkupyörä!

        On lisätty kuluttajariitalautakunnan mustalle listalle. Mitä ilmeisemmin on myynyt paskan auton ja eivät suostu sitä korjaamaan tai palauttamaan rahoja. Välttäkää siis ko. liikettä!!


      • proooo
        skeidaa kirjoitti:

        autot ovat yleensäkin kuluneita ja vaativat korjauksia.persaukiset jaksavat vinkua.menkää ja ostakaa uusi auto.tai muussa tapauksessa polkupyörä!

        Mutta sun pitää maksaa sen auton kunnon mukaan kun ostat auton liikkeeseen ja edelleen myydä se silloin vikoinensa sun muinen eikä sellaisella hinnalla jolla saisi ehjänkin jostain.

        Se olisi autoliikkeen omakin etu ja maineensuoja kun tarkistaisivat tai parempi olisi kun vaatisivat puolueettoman todistuksen auton sen hetkisestä kunnosta mikä liikkeeseen on tarjolla.


      • Nimenvaihtaja
        Seurauksia kirjoitti:

        Kun väitätte ihmisiä huijareiksi eli heidän tekevän jotain laitonta, niin syyllistytte itse rikokseen. Siitä voi saada jopa vankeutta.

        http://www.digitoday.fi/yhteiskunta/2008/05/30/tamperelaisbloggaaja-sai-yli-kaksi-vuotta-linnaa/200814756/66

        Älä nyt taas ala jeesustelemaan näillä kirjoituksillasi.
        Mikäli asiakkailla on jotain sanomista autoliikkeiden toiminnasta, niin sen ei pitäisi olla millään lailla kiellettyä. Jos kokee autoliikkeen toiminnan omasta mielestään oudoksi, on se myös sitä. mielipide on henkilökohtainen, jonka voi jättää huomioimatta.


      • vironsuomalainen
        varmasti kirjoitti:

        puolustelee liikettään.
        Minulla ei sen sijaan ole mitään syytä puolustella sitä, koska en tiedä liikkeestä mitään muuta kuin sen, mitä olen tästä ketjusta lukenut. Mutta yleisellä tasolla tarkoitan sitä, että korjaustaidottoman tai rahattoman kannattaa pysyä erillään halvimmista myynnissä olevista autoista, varsinkin jos ne eivät ole edes siistin näköisiä.

        Virossa myydään Prokimin nimissä VW polo dieseliä, minkä väitetään olevan papereiltaan ok ja Suomen rekisterissä. Kilvet ovat kiinni auton valokuvissa, mutta Suomen rekisteritiedot ilmoittaa ajoneuvon poistetuksi liikenteestä. Siis rekisteröimätöntä ja vakuuttamatonta kinneriä kaupataan suomalaisille Virossa ja suomalaiset ostajat luulevat saavansa Suomessa rekisteröidyn auton, ilman tappeluita verottajan kanssa.
        Olisikohan rikosilmoituksen paikka. Tutkikoot poliisit ja ottakoot kilvet pois.
        Ovatkohan kyseisen liikkeen huijarit asialla, vain onko jotain virolaista työmiestä retkutettu. Auto on edelleen Prokimin nimillä07.05.-12 alkaen.IF:n liikennevakuutus on päättynyt myös 07.05.-12 Auton rek tunnus on RMY-646, vihreä VW Polo dieselfarmari. www.auto24.ee.


      • Anonyymi

        Mistä helvetistä sinä puhut? Miksi minua kiinnostaisi kuka niitä autoja ln vienyt sinne? Nyt puhutaan liikestä ja sen maineesta ja asiakaspalvelusta.


      • Anonyymi
        tookki kirjoitti:

        en mä ketään hauku juijariks vaan kutsun,tulipa tästä taas jupakka ku kukaan ei kahteen kuukauteen haukkunu tai puhunu paskasta paikasta mitään (prokim) ja kun laitoin elisestä käynnistä kommenttia niin nyt puollustellaan,ku aikasemmat julkasut oli vaan haukkuja,prokim taitaa puolustaa oman paska lafkansa mainetta,mua ei paljoo kiinnosta joudunko vankilaan vai en,on sen verran tuttu paikka et pärjään jos joudun ja jos se prokim siel ite kirjottelee niin tuu lässyttää päin naamaa,sulla on mun tiedot niin tiedät kyllä missä asun,ei pelota pätkääkään,lopettakaa nyt vittu ton paska lafkan puolustaminen tai jos ette usko meitä haukkujia niin vittu menkää ite käymään ja puhutelkaa johtajaa niin huomaatte et ei tääl oo turhaa haukuttu propaskaa,piste.

        Käyttäisit vitun vajakki kirjoituksissasi pisteitä. Vituttaa lukea tuollaista vatipään pilkuill eroteltua tekstiä.


    • ZXA

      ostimme 97 punton hintaan 700 euroa on toiminut ihan hyvi jo 3kk.pakoputken kiinitys kaitettiin kuntoon ostohetkellä.
      tässä liikkeessä autot on tulleet uusia autoja myyvistä liikkeistä esim.autokeskus konala.
      tää autoliike myy halpoja autoja tee se itse miehille,ei sillä hinnalla saa kunnolista autoa,
      suurin osa autoista 400-1000 euroon.

      HALOO MIETTIKÄÄ MITÄ PUHUTTE,TÄSSÄ LIIKKEESSÄ EI OLE UUDENKARHEITA AUTOJA,
      MYYJILLÄ PITÄÄ OLLA PITKÄ PINNA JOKA PYÖRITTÄÄ TÄLLÄISTÄ KAUPPAA,KOSKA SANOMISTA TULEE
      PITÄS OLLA VIRHEETÖN AUTO 500 EUROLLA.

      • heipä hei

        Hai sie.


    • nii just

      kuuluisi tarkistaa auto ennen ostohetkeä!
      Kyllä näissä vanhoissa autoissa on vikaa sehän on ihan varma.
      Sen tiedän henkilökohtasesti että mitään laitonta siellä ei harjoteta. Huoltokirjoja ei väärennetä eikä omistaja ole mustalainen (onneksi).

      On se kumma että jos auto ostetaan ja siinä on pintaruostetta/kolhuja että ne laitetaan kuntoon!!??!!
      Tiedän sen että kimi kuvaa auton heti ku hän sen ostaa, ja sen jälkeen ajaa pihalle. Jos siinä on ruostetta/kolhuja/auringonpolttama maalipinta niin se laitetaan kuntoon. Onko se väärin?? ja se on aivan varma että ammattimies ne kuntoon laittaa.


      Joo kyllä kaiken maailman paskanjauhaajat täällä nyt ajattelee että taitaa olla itse kauppias-mustalainen joka puolustelee!
      Mutta tottahan te puhutte. Olen nimittäin omistajan poika joka tietää mistä puhuu. Minkähän takia omistaja on ostanut useilla tuhansilla euroilla korjaamolaitteita jos hän haluisi paskaa myydä???

      Jos haluutte palvelua jossa myyjä tulee puku päällä tarjoomaan kahvii ni menkää isoihin firmoihin!

      maksakaa vaan se tuplahinta vaikka samoista tuotteista.
      Kiitokset ja hyviä kauppoja!

      • 007006

        No, pitääpä vähän totuuksia kertoa ku poika puolustelee isukin "firmaa". Kävimpä minähi Fiudee tutkailee tuolla ja kun "palvelu" omituista niin otin selvää... Kas löytyi yhteisiä tuttuja tämän pojun kanssa.

        Vieläkös sulla on tapana polkee paskaks autoja mitkä sattuu olemaan ehjiä faijas ostaessa ne???

        Laitetaan "kuntoon", ruosteen päälle vedetään kilikali maalia eli huijataan asiakasta tai poistetaan termari kansipahvivikasesta autosta jottei painetta tule. "Ammattimies", räkänokka joka käynyt puolivuotta amiksen autolinjaa.

        Ja vaikka ei olisikaan pukua ja kahvia EI tarvitse asikkaalle vittuilla jos asiakas haluaa selvittää auton kuntoa ja kysellä.

        Mutta kyllähän autoista tietävä jo puljun ja kaluston nähtyään näkee ettei siellä ole kuin Kuusakoskelle kelpaavaa kalustoa!!! Mutta valitettavasti on näitä ensimmäistä autoaan ostavia naisia esim jotka eivät tajua autoista mitään. Ja mustallelistalle joutuminenhan se on merkki "rehdistä" kaupasta...

        Joten, mikäli tähdet suotuisissa asennoissa saattanee tuolta jotain kelvollista löytyä, mutta muuten yhtä harvinaista kuin euroviisuvoitto Suomeen;-).

        PS. ostimpa syksyllä 400e auton ihan liikkeestä ja toimii kuin junan vessa. EI oltu piiloteltu ruosteita eikä muutakaan koijausta... Joten halvallakin saa hyvää kun osaa.


    • Mauri Korhonen

      HYVÄT KAUPAT!
      Olen ostanut KIMPROsta kaksi autoa - Vaimolle ostimme käytetyn Nissan Primeran 1,6 (298tkm) ajettiin 1½ vuotta ja vaihdettiin CITROEN ZX 1.4 - (149tkm) ajoin kaksi vuotta, hyvin pelasi ja edulliseksi tuli, sain vaihdossa Xara farmariin (UKKI OY, Hki) enemmän kuin olin maksanut.
      Poikani Sebastian osti Citroen ZX:n v.97 (179tkm) jolla ajoi lähes neljä vuotta normaaleilla holloilla, vaihtoi (Magneetti) Peogeot 407 ja sai vaihossa enemmän kuin Prokimille aikanaan maksoi.
      Olemme tyytyväisiä tetyihin kauppoihin ja liikkeen palveluun.

      • Johtopäätös?

      • kannattaa,,
        Johtopäätös? kirjoitti:

        Edellinen viesti taisi olla taas Prokimin oma mainos. Hämäykset eivät taaskaan vakuuttaneet.

        Kuluttajariitalautakunnan Musta lista:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8653219

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8653219/42271776

        Jos liike ei noudata Kuluttajariitalautakunnan suosituksia, niin sellaisesta paikasta ei kannata ostaa autoa.

        "Jos liike ei noudata Kuluttajariitalautakunnan suosituksia, niin sellaisesta paikasta ei kannata ostaa autoa."

        Kävikö mielessä, että kaikki eivät lähde siitä, että jos autoon tulee vikaa, aletaan vastuuta penäämään myyjältä?

        Tuolloin, listoilla ei ole vähäisintäkään merkitystä.

        Toki, itkuiikkojen ja pikkurahoista vänisijöiden kannattaa ehdottomasti pitäytyä mustan listan ulkopuolella.


      • vastuuttomuutta
        kannattaa,, kirjoitti:

        "Jos liike ei noudata Kuluttajariitalautakunnan suosituksia, niin sellaisesta paikasta ei kannata ostaa autoa."

        Kävikö mielessä, että kaikki eivät lähde siitä, että jos autoon tulee vikaa, aletaan vastuuta penäämään myyjältä?

        Tuolloin, listoilla ei ole vähäisintäkään merkitystä.

        Toki, itkuiikkojen ja pikkurahoista vänisijöiden kannattaa ehdottomasti pitäytyä mustan listan ulkopuolella.

        Kuluttajariitalautakuntaan turvautuminen on auton ostajalle äärimmäinen keino lähteä peräämään kuluttajansuojalain mukaisia oikeuksiaan. Lähes kaikki liikkeet yrittävät neuvottelemalla päästä sopimukseen asiakkaan kanssa. Jos neuvottelut eivät tuota tulosta, niin sitten Kuluttajariitalautakunta voi antaa oman suosituksensa.

        Suositus ottaa yleensä aina huomioon kummankin osapuolen kannan pyrkien kompromissiin. Muutamat autoliikkeet eivät kuitenkaan vaivaudu edes vastaamaan Kuluttajariitalautakunnan vastinepyyntöihin, ja sellainen asenne ei ainakaan paranna suosituksen sisältöä liikkeen kannalta.

        Vastuullinen autoliike noudattaa aina kuluttajansuojalakia, eikä yleensä edes päästä asiaa Kuluttajariitalautakuntaan asti. Mustalle listalle joutuneet liikkeet ovat niitä pahimpia mätämunia, jotka pilaavat myös rehellisten autoliikkeiden mainetta.


      • the winner
        vastuuttomuutta kirjoitti:

        Kuluttajariitalautakuntaan turvautuminen on auton ostajalle äärimmäinen keino lähteä peräämään kuluttajansuojalain mukaisia oikeuksiaan. Lähes kaikki liikkeet yrittävät neuvottelemalla päästä sopimukseen asiakkaan kanssa. Jos neuvottelut eivät tuota tulosta, niin sitten Kuluttajariitalautakunta voi antaa oman suosituksensa.

        Suositus ottaa yleensä aina huomioon kummankin osapuolen kannan pyrkien kompromissiin. Muutamat autoliikkeet eivät kuitenkaan vaivaudu edes vastaamaan Kuluttajariitalautakunnan vastinepyyntöihin, ja sellainen asenne ei ainakaan paranna suosituksen sisältöä liikkeen kannalta.

        Vastuullinen autoliike noudattaa aina kuluttajansuojalakia, eikä yleensä edes päästä asiaa Kuluttajariitalautakuntaan asti. Mustalle listalle joutuneet liikkeet ovat niitä pahimpia mätämunia, jotka pilaavat myös rehellisten autoliikkeiden mainetta.

        liike myy köyhille autoja,joten onko ihme,että naristaan.pahimmat valittajat löytyvät tuon hintaluokan ostajien joukosta,koska ovat persaukisia ja odottavat löytävänsä pennosillaan huippulaatua.

        ihme että jätkä jaksaa painaa tuollaista duunia,jossa kiittämättömyys on huipussaan.millainen auto muka tuosta hintaluokasta pitäisi löytyä?tuosta edes saa sellaista palkkaa että jaksaisi pummeja katsoa päivästä toiseen.

        mielestäni olisi paras,että noin vanhat raadot joutuisivat pakkoromutukseen ja nuo valittajat saisivat kulkea fillareilla.

        rajaksi autolle 10 vuotta käyttöikää niin mistähän sitten te urpot keksisitte valitettavaa?polkupyörien ketjujen ruostumisesta.... :-)

        hah mitä luusereita.itse en käy edes katsomassa tuollaisia autoja.ja jos joutuisin tuollaisilla ajamaan,en siitä kehtaisi meteliä pitää.


      • Omakehusi haisee
        the winner kirjoitti:

        liike myy köyhille autoja,joten onko ihme,että naristaan.pahimmat valittajat löytyvät tuon hintaluokan ostajien joukosta,koska ovat persaukisia ja odottavat löytävänsä pennosillaan huippulaatua.

        ihme että jätkä jaksaa painaa tuollaista duunia,jossa kiittämättömyys on huipussaan.millainen auto muka tuosta hintaluokasta pitäisi löytyä?tuosta edes saa sellaista palkkaa että jaksaisi pummeja katsoa päivästä toiseen.

        mielestäni olisi paras,että noin vanhat raadot joutuisivat pakkoromutukseen ja nuo valittajat saisivat kulkea fillareilla.

        rajaksi autolle 10 vuotta käyttöikää niin mistähän sitten te urpot keksisitte valitettavaa?polkupyörien ketjujen ruostumisesta.... :-)

        hah mitä luusereita.itse en käy edes katsomassa tuollaisia autoja.ja jos joutuisin tuollaisilla ajamaan,en siitä kehtaisi meteliä pitää.

        Ei olisi ensimmäinen kerta.


      • näinsehommaetenee
        the winner kirjoitti:

        liike myy köyhille autoja,joten onko ihme,että naristaan.pahimmat valittajat löytyvät tuon hintaluokan ostajien joukosta,koska ovat persaukisia ja odottavat löytävänsä pennosillaan huippulaatua.

        ihme että jätkä jaksaa painaa tuollaista duunia,jossa kiittämättömyys on huipussaan.millainen auto muka tuosta hintaluokasta pitäisi löytyä?tuosta edes saa sellaista palkkaa että jaksaisi pummeja katsoa päivästä toiseen.

        mielestäni olisi paras,että noin vanhat raadot joutuisivat pakkoromutukseen ja nuo valittajat saisivat kulkea fillareilla.

        rajaksi autolle 10 vuotta käyttöikää niin mistähän sitten te urpot keksisitte valitettavaa?polkupyörien ketjujen ruostumisesta.... :-)

        hah mitä luusereita.itse en käy edes katsomassa tuollaisia autoja.ja jos joutuisin tuollaisilla ajamaan,en siitä kehtaisi meteliä pitää.

        Entisenä kauppiaana en voi muuta kuin vahvistaa tämäkin todeksi. En sitten tiedä kuinka paljon asiat riippuvat toisistaan, mutta suhteellisuuden tajua ja älyä persauksella ei ollenkaan, vanha auton pitäisi olla kuin uusi ja uuden takuulla, persaukisella ei myöskään minkäänlaisia käytöstapoja ongelma tilanteessa ja sitten lopuksi se perseaukisuus. No ehkäpä nämä on toisistaan riippuvaisia tekijöitä.:)


      • Tuolla asenteella
        näinsehommaetenee kirjoitti:

        Entisenä kauppiaana en voi muuta kuin vahvistaa tämäkin todeksi. En sitten tiedä kuinka paljon asiat riippuvat toisistaan, mutta suhteellisuuden tajua ja älyä persauksella ei ollenkaan, vanha auton pitäisi olla kuin uusi ja uuden takuulla, persaukisella ei myöskään minkäänlaisia käytöstapoja ongelma tilanteessa ja sitten lopuksi se perseaukisuus. No ehkäpä nämä on toisistaan riippuvaisia tekijöitä.:)

        Jos kauppiaan asenne on tuollainen, niin en ihmettele, että sinulta loppuivat asiakkaat, ja olet nyt sen takia entinen kauppias.


      • näinsehommaetenee
        Tuolla asenteella kirjoitti:

        Jos kauppiaan asenne on tuollainen, niin en ihmettele, että sinulta loppuivat asiakkaat, ja olet nyt sen takia entinen kauppias.

        Ei loppunut asiakkaat eikä kaupat, halu mennä elämässä eteen päin oli vain riittävä, mutta kerroin vain tosiasian kokemuksella ja totuus ei pala tulessakaan;)


      • Ala maanviljelijäksi
        näinsehommaetenee kirjoitti:

        Ei loppunut asiakkaat eikä kaupat, halu mennä elämässä eteen päin oli vain riittävä, mutta kerroin vain tosiasian kokemuksella ja totuus ei pala tulessakaan;)

        Jos asenteesi on noin syvältä, niin sinun kannattaa välttää sellaisia aloja, joissa joudut tekemisiin ihmisten kanssa.


      • näinsehommaetenee
        Ala maanviljelijäksi kirjoitti:

        Jos asenteesi on noin syvältä, niin sinun kannattaa välttää sellaisia aloja, joissa joudut tekemisiin ihmisten kanssa.

        Se homma vaan on niin, ja minä olen tässä asiassa tutkimuksen tekijä tai viestin tuoja ja jos viesti ei miellytä, niin se ei ole minun vikani.


      • Kiitos siitä
        näinsehommaetenee kirjoitti:

        Se homma vaan on niin, ja minä olen tässä asiassa tutkimuksen tekijä tai viestin tuoja ja jos viesti ei miellytä, niin se ei ole minun vikani.

        Jos sinunlaisia autokauppiaita olisi enemmän, niin Suomessa ei kovin montaa autoa myytäisi vuositasolla. Asiakkaiden aliarviointi ja väheksyminen ovat paras keino, jos haluat jäädä yksin ihmettelemään, että miksi romut eivät mene kaupaksi.


      • näinsehomaetenee
        Kiitos siitä kirjoitti:

        Jos sinunlaisia autokauppiaita olisi enemmän, niin Suomessa ei kovin montaa autoa myytäisi vuositasolla. Asiakkaiden aliarviointi ja väheksyminen ovat paras keino, jos haluat jäädä yksin ihmettelemään, että miksi romut eivät mene kaupaksi.

        Vähän ikää ja elämän kokemusta tai muuten vaan vähän tollo, ehkäpä juuri tuollainen kuin tuossa "tutkimuksessani" totesin. Tämä nyky kauppiaskunta on samalla lailla asiakkaittensa "kouluttama", eli tilanne ei sen suhteen tule muuttumaan miksikään, mutta se ero nykyisellä kauppiaskunnalla on vanhempaan, että se kaikki taloudellinen hyöty on selvästi vähäisempää kuin ennen, mikä johtaa siihen ettei nykyiset ja tulevat kauppiaat jaksa kuunnella tyhjän jauhajia senkään vertaa mitä ennen vanhaan.


      • Se on suuri onni
        näinsehomaetenee kirjoitti:

        Vähän ikää ja elämän kokemusta tai muuten vaan vähän tollo, ehkäpä juuri tuollainen kuin tuossa "tutkimuksessani" totesin. Tämä nyky kauppiaskunta on samalla lailla asiakkaittensa "kouluttama", eli tilanne ei sen suhteen tule muuttumaan miksikään, mutta se ero nykyisellä kauppiaskunnalla on vanhempaan, että se kaikki taloudellinen hyöty on selvästi vähäisempää kuin ennen, mikä johtaa siihen ettei nykyiset ja tulevat kauppiaat jaksa kuunnella tyhjän jauhajia senkään vertaa mitä ennen vanhaan.

        Onneksi sinunlaisesi idiootit eivät pärjää myöskään autoalalla, ja kaltaisesi asiakkaiden aliarvioijat karsiutuvatkin pois hyvin pian.


      • the winner
        Se on suuri onni kirjoitti:

        Onneksi sinunlaisesi idiootit eivät pärjää myöskään autoalalla, ja kaltaisesi asiakkaiden aliarvioijat karsiutuvatkin pois hyvin pian.

        vanhojen autojen kauppiasta ei todellakaan tule kadehdittua,kun ottaa huomioon juuri teidänlaisenne tyhjästä valittajat.

        olisitte onnellisia,että joku myy teille edes jotain.oppisitte arvostamaan sitä,että pääsette liikkumaan tuollaisella halvalla autolla.tuon hintaluokan autoja ei voi ostaa sillä mielellä,että sen on oltava viaton,koska se ei ole yksinkertaisuudessaan mahdollista.

        ne on tuhannesti elvytetty pikapatenteilla taas liikennekelpoisiksi ja nuo patentit johtuu juuri vanhojen raatojen omistajien persaukisuudesta tai haluttomuudesta lyödä yhtään ylimääräistä killinkiä kiinni lähes arvottomaan kotteroon.

        ostakaa fillarit ja antakaa niiden jatkaa ajamista vanhoila,ketkä siihen osaavat suhtautua harrastemielellä ja ymmärtävät,mitä tuolla rahalla saa ja mitä sitten ei saa.

        kuka sitten haluaa myydä noita sikahalpoja autoja,tehköön niin,mutta taitaa olla helvetin raskasta hommaa,kun tuollaiset onnettomat sössöt sitten vinkuvat asioista,jotka eivät kuulu tuohon tuote/hintaryhmään.

        elämän kestävä persaukisuus,toimettomuus ja siihen liittyvä "älykkyys" näyttää todella osalla kulkevan käsikädessä.

        oletteko te kaikki onnettomat kortistossa vuodesta toiseen?tehkää elämällenne jotain.


      • Venkulalle
        the winner kirjoitti:

        vanhojen autojen kauppiasta ei todellakaan tule kadehdittua,kun ottaa huomioon juuri teidänlaisenne tyhjästä valittajat.

        olisitte onnellisia,että joku myy teille edes jotain.oppisitte arvostamaan sitä,että pääsette liikkumaan tuollaisella halvalla autolla.tuon hintaluokan autoja ei voi ostaa sillä mielellä,että sen on oltava viaton,koska se ei ole yksinkertaisuudessaan mahdollista.

        ne on tuhannesti elvytetty pikapatenteilla taas liikennekelpoisiksi ja nuo patentit johtuu juuri vanhojen raatojen omistajien persaukisuudesta tai haluttomuudesta lyödä yhtään ylimääräistä killinkiä kiinni lähes arvottomaan kotteroon.

        ostakaa fillarit ja antakaa niiden jatkaa ajamista vanhoila,ketkä siihen osaavat suhtautua harrastemielellä ja ymmärtävät,mitä tuolla rahalla saa ja mitä sitten ei saa.

        kuka sitten haluaa myydä noita sikahalpoja autoja,tehköön niin,mutta taitaa olla helvetin raskasta hommaa,kun tuollaiset onnettomat sössöt sitten vinkuvat asioista,jotka eivät kuulu tuohon tuote/hintaryhmään.

        elämän kestävä persaukisuus,toimettomuus ja siihen liittyvä "älykkyys" näyttää todella osalla kulkevan käsikädessä.

        oletteko te kaikki onnettomat kortistossa vuodesta toiseen?tehkää elämällenne jotain.

        Ei ole kovin pitkäikäistä toimintaa, jos joku liike luulee, että kaikkia muita autoliikkeitä velvoittava kuluttajansuojalaki ei koskisikaan sitä.


      • the winner
        Venkulalle kirjoitti:

        Ei ole kovin pitkäikäistä toimintaa, jos joku liike luulee, että kaikkia muita autoliikkeitä velvoittava kuluttajansuojalaki ei koskisikaan sitä.

        peltoautoihin mitään takuita pidäkään antaa.pois mokomat raadot liikenteestä,olette muutenkin aina jaloissa romuillanne.

        sossusta saatte rahaa fillariin,niin ei tarvitse haaveilla typeryyksistä.


      • kuluttaja-asialla
        Venkulalle kirjoitti:

        Ei ole kovin pitkäikäistä toimintaa, jos joku liike luulee, että kaikkia muita autoliikkeitä velvoittava kuluttajansuojalaki ei koskisikaan sitä.

        Hei kaikki autoilijat.
        Niin vain kävi, että ostin Prokimistä auton parhaalle ystävälleni. Tiesin liikkeen maineen muttai ystäväni ei. Kiire kun oli, menin auton ostoon hänen kanssaan tietämättä minne. Siinä mielessä olin tyhmä, kun yleensä katson AKE:n tiedot netistä ennen ostoa jne.
        Kokemukseni liikkeestä on niin rankka, että pyydän, ettette te muut kuluttajat olisi niin sinisilmäisiä. Auton nettimainonta oli virheellistä ja myyjät eivät kertoneet vioista, joista varsin hyvin tiesivät. 2 viikko juuri katsastettu auto alla, sitten moottorista tuli savua. Onneksi ei sentään syttynyt tuleen. Hinausauto vei korjaamolle, kerron sitten jatkossa mitä niiden muita vikoja löytyy 10 huomaamamme lisäksi. Noin 5-6 vikaa huomasimme ostotilanteessa mutteivat ne ollet niin suuria, että vaikuttaisivat itse ajamiseen. Saman verran mutta isompia vikoja huomasimme parissa viikossa.

        Kerron sitten mitä havaitaan ja miten asianajanjan kanssa tilanne etenee.
        Onneksi ystäväni on vielä...hengissä, olkoonkin liioittelua ilmaista asia näin! Jotakin positiivista kun on kiva kirjoittaa


      • 2 miljoonaa km

        Tuurilla ne seilaa isotkin laivat, joten jollain voi olla joskus onneakin vanhan auton ostossa. Ja kyllä se auton ostaminen onnenkauppaa onkin. Sen olen todennut. Eikä sillä ole väliä, onko auto uusi tai vanha. Olen saanut Kaksi uutta autoa, jotka olivat täysiä romuja jo uutena asiakkaalle luovutettaessa. Takuut eivät toimineet kuten eivät autotkaan. Nämä autot olivat Scan-autosta ostettu Saab 900 ja Usacarcenteristä(Metroauto) ostettu Chevrolet Starcraft Van. Kummallakaan kulkineella ei tehnyt kerrassaan mitään. Eikä näillä autoliikkeilläkään tehnyt mitään. Vahinkoa vain aiheuttivat Täysin ala-arvoisia autoja ja autoliikkeitä molemmat!
        Sen sijaan olen saanut täälläkin haukuttuja Fiateja, jotka ovat toimineet moitteetta useita vuosia sekä käytettynä ostettuja että uusia!
        Tosin mitään autoa en ole ostanut Prokimin kaltaisista jobbariliikkeistä, vaan joko suuresta liikkeestä tai suoraan omistajalta. Olen omistanut yli 60 käyttöautoa, mitkä ovat edustaneet yli 20 automerkkiä.
        Nyt Prokim tuntuu harrastavan autojen myyntiä Viroon, missä virolaiset ajelevat Suomen kilvissä olevilla liikenteestä poistetuiksi ilmoitetuilla ja vakuuttamattomilla autoilla, joita joku jobbari kauppaa siellä takaisin suomalaisille. Autoista on yleensä verot ja käyttömaksut maksamatta, joten heti kärähtää, kun auton ajaa(jos pääsee) yli rajan takaisin Suomeen. Kuinkahan moni on mennyt halpaan.
        Nytkin on useampi Suomen kilvissä oleva auto myynnissä www.auto24.ee


      • 2 miljoonaa km
        2 miljoonaa km kirjoitti:

        Tuurilla ne seilaa isotkin laivat, joten jollain voi olla joskus onneakin vanhan auton ostossa. Ja kyllä se auton ostaminen onnenkauppaa onkin. Sen olen todennut. Eikä sillä ole väliä, onko auto uusi tai vanha. Olen saanut Kaksi uutta autoa, jotka olivat täysiä romuja jo uutena asiakkaalle luovutettaessa. Takuut eivät toimineet kuten eivät autotkaan. Nämä autot olivat Scan-autosta ostettu Saab 900 ja Usacarcenteristä(Metroauto) ostettu Chevrolet Starcraft Van. Kummallakaan kulkineella ei tehnyt kerrassaan mitään. Eikä näillä autoliikkeilläkään tehnyt mitään. Vahinkoa vain aiheuttivat Täysin ala-arvoisia autoja ja autoliikkeitä molemmat!
        Sen sijaan olen saanut täälläkin haukuttuja Fiateja, jotka ovat toimineet moitteetta useita vuosia sekä käytettynä ostettuja että uusia!
        Tosin mitään autoa en ole ostanut Prokimin kaltaisista jobbariliikkeistä, vaan joko suuresta liikkeestä tai suoraan omistajalta. Olen omistanut yli 60 käyttöautoa, mitkä ovat edustaneet yli 20 automerkkiä.
        Nyt Prokim tuntuu harrastavan autojen myyntiä Viroon, missä virolaiset ajelevat Suomen kilvissä olevilla liikenteestä poistetuiksi ilmoitetuilla ja vakuuttamattomilla autoilla, joita joku jobbari kauppaa siellä takaisin suomalaisille. Autoista on yleensä verot ja käyttömaksut maksamatta, joten heti kärähtää, kun auton ajaa(jos pääsee) yli rajan takaisin Suomeen. Kuinkahan moni on mennyt halpaan.
        Nytkin on useampi Suomen kilvissä oleva auto myynnissä www.auto24.ee

        LIsäys edelliseen. Siis Prokim ei myy autoja Viroon , vaan myy Suomen kilvissä olevia, mutta Suomessa liikenteestä poistetuksi ilmoitettuja autoja Virossa.

        Mitäköhän poliisi mahtaisi tuumata moisesta liiketoiminnasrta ja liikennöimisestä, sillä niillä oikeasti ajetaan täällä.
        Itse, kun muutettuani poistin autoni Siuomen liikenteestä, minun piti luovuttaa myös rekisterikilvet Suomeen - anteeksi - ajoinkin auton suomalaislla kilvillä tänne ja rekisteröin sen täällä uudessa asuinpaikassani paikallisen maan (Viro)rekisteriin, jonka rekisteriviranomainen lähetti kilvet takaisin Suomeen! Suomen kilvet poistuivat siis vasta, kun autoon ruuvattiin uuden maan kilvet vanhojen suomalaisten tilalle!
        Tässä on selvä aukko Trafin toiminnassa.
        Mitään autoa ei saisi ilmoittaa poistetuksi liikenteestä luovuttamatta rekisterikilpiä viranomaisille. Viron venäläiset jobbarit osaavat kyllä käyttää hyväksi kaikki mahdollisuudet, millä voi rahastaa hölmöjä suomalaisia.


      • asiaatunteva
        2 miljoonaa km kirjoitti:

        LIsäys edelliseen. Siis Prokim ei myy autoja Viroon , vaan myy Suomen kilvissä olevia, mutta Suomessa liikenteestä poistetuksi ilmoitettuja autoja Virossa.

        Mitäköhän poliisi mahtaisi tuumata moisesta liiketoiminnasrta ja liikennöimisestä, sillä niillä oikeasti ajetaan täällä.
        Itse, kun muutettuani poistin autoni Siuomen liikenteestä, minun piti luovuttaa myös rekisterikilvet Suomeen - anteeksi - ajoinkin auton suomalaislla kilvillä tänne ja rekisteröin sen täällä uudessa asuinpaikassani paikallisen maan (Viro)rekisteriin, jonka rekisteriviranomainen lähetti kilvet takaisin Suomeen! Suomen kilvet poistuivat siis vasta, kun autoon ruuvattiin uuden maan kilvet vanhojen suomalaisten tilalle!
        Tässä on selvä aukko Trafin toiminnassa.
        Mitään autoa ei saisi ilmoittaa poistetuksi liikenteestä luovuttamatta rekisterikilpiä viranomaisille. Viron venäläiset jobbarit osaavat kyllä käyttää hyväksi kaikki mahdollisuudet, millä voi rahastaa hölmöjä suomalaisia.

        Sen voin kertoa ettei Prokim Oy varmasti myy yhtään autoa Virossa eikä vie autoja Viroon eikä minnekkään Helsingin Pitäjänmäkeä pidemmälle.Virolaiset niitä autoja ostaa vie Viroon eivät rekisteröi eivätkä poista rekisteristä.Voitte tarkistaa että jokainen auto on varmasti ilmoitettu myydyksi mutta trafin tiedoissa säilyy omistajana vanha omistaja jos uusi ei sitä rekkaa omiin nimiinsä perässä lukee vain ilmoitettu myydyksi.


      • saaksasta

        Hyviä tuotteita tulee usein myös muistakin maista, ei meillä valmisteta montaa autoa.


    • Mauri Korhonen

      Olen ostanut yrityksestä Citroen ZX:n. Olin tyytyväinen autoon ja palvelu oli asiallista ja nopeaa.
      Ajoin ko. autolla kolmisen vuotta, normaalit huollot - sain vaihdossa uudempaan Citikkaan enemmän kuin maksoin ostettaessa, ei siis valittamista.

      • lehmät lentää

        olipa taas niin selvästi keksitty mainos että ei huonommasta väliä.


      • Poliisi noutaa.
        lehmät lentää kirjoitti:

        olipa taas niin selvästi keksitty mainos että ei huonommasta väliä.

        Lopettakaa herjailu!

        Törkeästä kunnianloukkauksesta laki sanoo:


        »Jos 9 §:n 1 momentissa tarkoitetussa kunnianloukkauksessa
        1) rikos tehdään joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai muuten toimittamalla tieto tai vihjaus lukuisten ihmisten saataville taikka
        2) aiheutetaan suurta tai pitkäaikaista kärsimystä taikka erityisen suurta tai tuntuvaa vahinkoa
        ja kunnianloukkaus on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.»
        (Rikoslain 24. luku, 10 §[2])


      • kuluttaja-asialla
        Poliisi noutaa. kirjoitti:

        Lopettakaa herjailu!

        Törkeästä kunnianloukkauksesta laki sanoo:


        »Jos 9 §:n 1 momentissa tarkoitetussa kunnianloukkauksessa
        1) rikos tehdään joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai muuten toimittamalla tieto tai vihjaus lukuisten ihmisten saataville taikka
        2) aiheutetaan suurta tai pitkäaikaista kärsimystä taikka erityisen suurta tai tuntuvaa vahinkoa
        ja kunnianloukkaus on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.»
        (Rikoslain 24. luku, 10 §[2])

        Hei,´
        Olen kylllä ymmärtänyt, että tässä viestiketjussa ne kuluttajat, joilla on ollut Prokimin kanssa vaikeuksia, varoittavat muita. Olen aikasemmin ostanut saman hintatason käytetyn auton, kaikki toimi ja autoliike jopa hoiti rekisteröinnin puolestani. Itse myin kerran myös ehtakunnossa olevan käytetyn auton eteenpäin. Jos vikoja olisi ollut, olisin kertonut.
        Nyt on kysymys autoalan ammattiliikkesstä, jonka toiminnassa on ollut outoja piirteitä. Oma kirjoitukseni ainakin perustuu tuoreeseen ostotapahtumaan, jossa iike salasi auton viat ja mainoksen tiedot eivät pitäneet paikkaansa. Annan asian tutkittavaksi niin ainakaan suuttumus ei ohjaa reaktioitani.
        Käytetyssä autossa saa olla virheitä.Myyjä voi avoimesti kertoa ne, jotka tíetää. Käytetty auto voi hajota vaikka päivän päästä ostosta. Mutta,,,,nyt yritän selvittää, ovatko
        autostani annetut faktatiedot olleet harhaanjohtajia ja myös tuore katsastus koetellaan. JOs poliisi noutaa minut, se vähentäisi kulujani koska olen itse ajatellut edetä kalliin asianajoprosessin kautta.


      • ???????????
        kuluttaja-asialla kirjoitti:

        Hei,´
        Olen kylllä ymmärtänyt, että tässä viestiketjussa ne kuluttajat, joilla on ollut Prokimin kanssa vaikeuksia, varoittavat muita. Olen aikasemmin ostanut saman hintatason käytetyn auton, kaikki toimi ja autoliike jopa hoiti rekisteröinnin puolestani. Itse myin kerran myös ehtakunnossa olevan käytetyn auton eteenpäin. Jos vikoja olisi ollut, olisin kertonut.
        Nyt on kysymys autoalan ammattiliikkesstä, jonka toiminnassa on ollut outoja piirteitä. Oma kirjoitukseni ainakin perustuu tuoreeseen ostotapahtumaan, jossa iike salasi auton viat ja mainoksen tiedot eivät pitäneet paikkaansa. Annan asian tutkittavaksi niin ainakaan suuttumus ei ohjaa reaktioitani.
        Käytetyssä autossa saa olla virheitä.Myyjä voi avoimesti kertoa ne, jotka tíetää. Käytetty auto voi hajota vaikka päivän päästä ostosta. Mutta,,,,nyt yritän selvittää, ovatko
        autostani annetut faktatiedot olleet harhaanjohtajia ja myös tuore katsastus koetellaan. JOs poliisi noutaa minut, se vähentäisi kulujani koska olen itse ajatellut edetä kalliin asianajoprosessin kautta.

        ainakin heti, kun myyjät eivät ole edes kuviaan laittaneet sivuilleen.


      • Onko yhtä sellaista?
        ??????????? kirjoitti:

        ainakin heti, kun myyjät eivät ole edes kuviaan laittaneet sivuilleen.

        Minulla ei tule mieleen yhtään liikettä ilman merkkiedustusta, jonka sivuilla olisi myyjien kuvat. Tuleeko sinulla? Jos joku sellainen löytyy, niin kyse on harvinaisuudesta.


      • Älä, ihanko?!?
        Onko yhtä sellaista? kirjoitti:

        Minulla ei tule mieleen yhtään liikettä ilman merkkiedustusta, jonka sivuilla olisi myyjien kuvat. Tuleeko sinulla? Jos joku sellainen löytyy, niin kyse on harvinaisuudesta.

        Tietenkin enemmän merkkiliikkeillä, kun jobbarit ei viitsi naamaansa laittaa...

        tuossa pikaotantaa googlen kuvahaun tuloksista automyyjä-hakuasanalla. Ei siellä paljoa jobbareita ole.

        http://www.nettiauto.com/yritys/auto-s

        http://www.nettiauto.com/yritys/tasanautotalo

        http://www.savilahdenauto.fi/?sivuID=05300

        http://www.forssanlaatuauto.fi/Default.aspx?id=25

        http://www.ahjoauto.fi/?sivuID=23

        http://www.levorannanauto.fi/huittinen.htm

        http://www.autokaikkonen.fi/yhteystiedot_info.htm

        http://www.autoastrom.fi/?40

        http://audicenter.fi/VV-Auto/VV3_Audi_HKI.nsf/0/0A8FF0E776B98EC9C2256FAA0043CCB7?OpenDocument

        http://www.metroauto.fi/autoliike-metroauto-espoo.asp?yid=546&osasto=Vaihtoautot

        http://vv-auto.fi/vv-auto/vv4.nsf/html/va_120

        http://www.nettiauto.com/yritys/laakkonenpor

        JNE, JNE, JNE

        ITSE EN OSTA KOSKAAN AUTOA "LIIKKEELTÄ" JOKA EI USKALLA LAITTAA MYYJIEN KASVOJA NETTIIN!!!


      • Jobbari = rikollinen
        Älä, ihanko?!? kirjoitti:

        Tietenkin enemmän merkkiliikkeillä, kun jobbarit ei viitsi naamaansa laittaa...

        tuossa pikaotantaa googlen kuvahaun tuloksista automyyjä-hakuasanalla. Ei siellä paljoa jobbareita ole.

        http://www.nettiauto.com/yritys/auto-s

        http://www.nettiauto.com/yritys/tasanautotalo

        http://www.savilahdenauto.fi/?sivuID=05300

        http://www.forssanlaatuauto.fi/Default.aspx?id=25

        http://www.ahjoauto.fi/?sivuID=23

        http://www.levorannanauto.fi/huittinen.htm

        http://www.autokaikkonen.fi/yhteystiedot_info.htm

        http://www.autoastrom.fi/?40

        http://audicenter.fi/VV-Auto/VV3_Audi_HKI.nsf/0/0A8FF0E776B98EC9C2256FAA0043CCB7?OpenDocument

        http://www.metroauto.fi/autoliike-metroauto-espoo.asp?yid=546&osasto=Vaihtoautot

        http://vv-auto.fi/vv-auto/vv4.nsf/html/va_120

        http://www.nettiauto.com/yritys/laakkonenpor

        JNE, JNE, JNE

        ITSE EN OSTA KOSKAAN AUTOA "LIIKKEELTÄ" JOKA EI USKALLA LAITTAA MYYJIEN KASVOJA NETTIIN!!!

        Laittamasi linkit johtivat merkkiliikkeiden sivuille. Et siis ymmärtänyt koko kysymystä.

        Kysymys kuului, että kuinka monella liikkeellä ilman uuden auton edustusta on myyjiensä kuvat netissä. Autoliikkeitä ilman merkkiedustusta on Suomesa vähintäänkin useita satoja, mutta vain muutamalla niistä on sivuillaan myyjiensä kuvat.

        Jobbarit sen sijaan ovat jatkuvasti ja ammattimaisesti pimeää autokauppaa tekeviä yksityishenkilöitä. Jobbareilla ei ole koskaan Y-tunnusta, eikä näin ollen myöskään minkäänlaista yritystä/liikettä.


      • Näen on!
        Jobbari = rikollinen kirjoitti:

        Laittamasi linkit johtivat merkkiliikkeiden sivuille. Et siis ymmärtänyt koko kysymystä.

        Kysymys kuului, että kuinka monella liikkeellä ilman uuden auton edustusta on myyjiensä kuvat netissä. Autoliikkeitä ilman merkkiedustusta on Suomesa vähintäänkin useita satoja, mutta vain muutamalla niistä on sivuillaan myyjiensä kuvat.

        Jobbarit sen sijaan ovat jatkuvasti ja ammattimaisesti pimeää autokauppaa tekeviä yksityishenkilöitä. Jobbareilla ei ole koskaan Y-tunnusta, eikä näin ollen myöskään minkäänlaista yritystä/liikettä.

        muutaman tonnin romuja myyvillä liikkeillä on kuitenkin yleensä yhtä hyvät tuotteet, palvelu ja takuu...


      • Virhevastuu ei takuu
        Näen on! kirjoitti:

        muutaman tonnin romuja myyvillä liikkeillä on kuitenkin yleensä yhtä hyvät tuotteet, palvelu ja takuu...

        Jos et tiennyt, niin vain uusissa autoissa on yleensä takuu. Kun ostat käytetyn auton liikkeestä, niin sinulla on aina turvanasi puoli vuotta kestävä kaikkia autoliikkeitä velvoittava kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu.

        Jos auto ei ole sellainen kuin liike on myydessä antanut ymmärtää, niin voit saada hinnanalennusta tai voit tietyissä tapauksissa jopa purkaa kaupan kuudenkin kuukauden kuluttua. Jos sen sijaan ostat autosi pimeää kauppaa tekevältä jobbarilta, niin myyjä ei ota mitään vastuuta myymistään autoista.


      • Joopa, joo, joo!
        Virhevastuu ei takuu kirjoitti:

        Jos et tiennyt, niin vain uusissa autoissa on yleensä takuu. Kun ostat käytetyn auton liikkeestä, niin sinulla on aina turvanasi puoli vuotta kestävä kaikkia autoliikkeitä velvoittava kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu.

        Jos auto ei ole sellainen kuin liike on myydessä antanut ymmärtää, niin voit saada hinnanalennusta tai voit tietyissä tapauksissa jopa purkaa kaupan kuudenkin kuukauden kuluttua. Jos sen sijaan ostat autosi pimeää kauppaa tekevältä jobbarilta, niin myyjä ei ota mitään vastuuta myymistään autoista.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/1372586

        jep, jep...

        Onkohan tuokin firma vielä pystyssä?


      • Carmachine lopettanu
        Joopa, joo, joo! kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/1372586

        jep, jep...

        Onkohan tuokin firma vielä pystyssä?

        Tuo Carmachine on kuopattu jo aikoja sitten. Tuollaisella tyylillä ei voi tehdä kauppaa kovin kauaa.


      • ??????????? kirjoitti:

        ainakin heti, kun myyjät eivät ole edes kuviaan laittaneet sivuilleen.

        Saatko sä jotain kiksejä niistä myyjien kuvien katselusta? xD


      • servu
        kuluttaja-asialla kirjoitti:

        Hei,´
        Olen kylllä ymmärtänyt, että tässä viestiketjussa ne kuluttajat, joilla on ollut Prokimin kanssa vaikeuksia, varoittavat muita. Olen aikasemmin ostanut saman hintatason käytetyn auton, kaikki toimi ja autoliike jopa hoiti rekisteröinnin puolestani. Itse myin kerran myös ehtakunnossa olevan käytetyn auton eteenpäin. Jos vikoja olisi ollut, olisin kertonut.
        Nyt on kysymys autoalan ammattiliikkesstä, jonka toiminnassa on ollut outoja piirteitä. Oma kirjoitukseni ainakin perustuu tuoreeseen ostotapahtumaan, jossa iike salasi auton viat ja mainoksen tiedot eivät pitäneet paikkaansa. Annan asian tutkittavaksi niin ainakaan suuttumus ei ohjaa reaktioitani.
        Käytetyssä autossa saa olla virheitä.Myyjä voi avoimesti kertoa ne, jotka tíetää. Käytetty auto voi hajota vaikka päivän päästä ostosta. Mutta,,,,nyt yritän selvittää, ovatko
        autostani annetut faktatiedot olleet harhaanjohtajia ja myös tuore katsastus koetellaan. JOs poliisi noutaa minut, se vähentäisi kulujani koska olen itse ajatellut edetä kalliin asianajoprosessin kautta.

        Autoliikkeen myyjät eivät tiedä autoista sitten yhtään mitään


    • löytyy
      • Puolet liikaa hintaa

        Ei kukaan järkevä ihminen maksa tuollaisesta raadosta ainakaan kolmea tonnia enempää.


      • kyllää.
        Puolet liikaa hintaa kirjoitti:

        Ei kukaan järkevä ihminen maksa tuollaisesta raadosta ainakaan kolmea tonnia enempää.

        Tuolaisista hiaceista pyynnit järjestään 6 tn. Toteutuu kauppoja myös


      • Sinä et ole fiksu
        kyllää. kirjoitti:

        Tuolaisista hiaceista pyynnit järjestään 6 tn. Toteutuu kauppoja myös

        Tyhmät maksaa aina liikaa ja ostaa romun.


      • justiisa-
        Sinä et ole fiksu kirjoitti:

        Tyhmät maksaa aina liikaa ja ostaa romun.

        Tuopa mulle kolmen tonnin Hiaceja vm 99 niin ostyan ne kaikki


      • onneks.
        justiisa- kirjoitti:

        Tuopa mulle kolmen tonnin Hiaceja vm 99 niin ostyan ne kaikki

        HALOO.......................JOKU KAIVELEE TÄNNE VIISVUOTTA VANHOJA JUTTUJA,TOSI FIKSUA.


      • Ei susta ole siihen
        justiisa- kirjoitti:

        Tuopa mulle kolmen tonnin Hiaceja vm 99 niin ostyan ne kaikki

        Laita tähän perään nimesi ja puhelinnumerosi, niin järjestän sulle 10 kappaletta vuoden 1999 Hiacea kolme tonnia kappale. Mulle jää niistä vielä hyvät voitot.


      • siis.
        Ei susta ole siihen kirjoitti:

        Laita tähän perään nimesi ja puhelinnumerosi, niin järjestän sulle 10 kappaletta vuoden 1999 Hiacea kolme tonnia kappale. Mulle jää niistä vielä hyvät voitot.

        Ei mitään romuja. Ejhä Hiace ei alle 6tn lähde. Oon jonkun verran noita katselllut


      • Hiace 1999 3000 eur.
        siis. kirjoitti:

        Ei mitään romuja. Ejhä Hiace ei alle 6tn lähde. Oon jonkun verran noita katselllut

        Vain tyhmä maksaa vuoden 1999 Hiacesta yli 3000 euroa. Pyynnit ovat pyyntejä, mutta todelliset myyntihinnat ihan jotain muuta oikeille ostajille. Jos et itse osaa tinkiä, niin ota joku ammattilainen mukaan tinkimään.


      • lopeta jo
        Hiace 1999 3000 eur. kirjoitti:

        Vain tyhmä maksaa vuoden 1999 Hiacesta yli 3000 euroa. Pyynnit ovat pyyntejä, mutta todelliset myyntihinnat ihan jotain muuta oikeille ostajille. Jos et itse osaa tinkiä, niin ota joku ammattilainen mukaan tinkimään.

        Minulle on jobbari tarjonnut 1993 hiacesta 3tn. Eiköhän jobbaritr tiedä hintatason paremmin kuin sinä palstapelle


      • Hiace 1999 3000 eur.
        lopeta jo kirjoitti:

        Minulle on jobbari tarjonnut 1993 hiacesta 3tn. Eiköhän jobbaritr tiedä hintatason paremmin kuin sinä palstapelle

        Liikut selvästi yhtä tyhmien ihmisten seurassa kuin itsekin olet.


      • dfaer
        lopeta jo kirjoitti:

        Minulle on jobbari tarjonnut 1993 hiacesta 3tn. Eiköhän jobbaritr tiedä hintatason paremmin kuin sinä palstapelle

        joo ne myy noille afrikkalaisille tai ryssille noi autot kovaan hintaan. ne ostaa :-)


    • shit happens

      Itse ostin kyseiseltä firmalta 240tkm ajetun civikin ja kerkesin ajaa 259km kunnes kone leikkasi kiinni, ilman minkäänlaista varoitusta. soitin sitten firmalle ja selitin tilanteen ja kysyin että korvaavatko he mitään niin omistaja vastasi että "20 (vai oliko 30) vuotta olen autoja myynyt ja minulla ei ole mitään vastuuta siitä autosta, se on nyt sinun ongelmasi" ja linttasi luurin korvaan ennen kuin kerkesin mitään enää sanoa. vaikka he firman nimissä autokauppaa tekevätkin niin heillä ei näytä sitten mitään vastuuta olevan...

      no onneksi sain uuden moottorin 50e kolariautosta ja asensin sen sitten itse, sillä olen 2tkm päässyt.

      en itse suosittelisi kyseistä firmaa edes pahimmalle viholliselle.

      • Elämä on

        Pistän vielä pykälää paremmaksi edellistä kirjoittajaa.

        Ostin itse kyseisesti liikkeestä 230tkm ajetun menopelin. Alle 10h ja alle 100km myöhemmin kone leikkasi kiinni. Auto käytiin koeajamassa ja ostohetkellä autossa ei ollut mitään moitittavaa ja myyjä vakuutti auton olevan kunnossa.

        Kun olen ollut yhteyksissä myyjään ja omistajaan niin heille ei kuulemma kuulu minkäänlainen vastuu myymästään romusta. Puhelin yhteydessä ei päästy minkäänlaiseen sovinnon aloitteluun edes kun puhelu katkaistiin. Oma moka ja oma riski.

        Ei ole elämäni ensimmäinen eikä viimeinen käytetty auto jonka ostan ja aina olen tietoinen asiasta että auto on kuluva ja mitä vanhempi niin sen enemmän sitä saa laittaa ja ymmärrän asian ja olen sinut sen kanssa. Mutta jos moottori hajoaa ostopäivänä niin luulisi liikkeen edes haluavan keskustella asiasta.

        Kauppa oli ihan täys petos.

        Suosittelisin kaikkia pysymään oikeasti kaukana tästä "liikkeestä"


      • Elämä on kirjoitti:

        Pistän vielä pykälää paremmaksi edellistä kirjoittajaa.

        Ostin itse kyseisesti liikkeestä 230tkm ajetun menopelin. Alle 10h ja alle 100km myöhemmin kone leikkasi kiinni. Auto käytiin koeajamassa ja ostohetkellä autossa ei ollut mitään moitittavaa ja myyjä vakuutti auton olevan kunnossa.

        Kun olen ollut yhteyksissä myyjään ja omistajaan niin heille ei kuulemma kuulu minkäänlainen vastuu myymästään romusta. Puhelin yhteydessä ei päästy minkäänlaiseen sovinnon aloitteluun edes kun puhelu katkaistiin. Oma moka ja oma riski.

        Ei ole elämäni ensimmäinen eikä viimeinen käytetty auto jonka ostan ja aina olen tietoinen asiasta että auto on kuluva ja mitä vanhempi niin sen enemmän sitä saa laittaa ja ymmärrän asian ja olen sinut sen kanssa. Mutta jos moottori hajoaa ostopäivänä niin luulisi liikkeen edes haluavan keskustella asiasta.

        Kauppa oli ihan täys petos.

        Suosittelisin kaikkia pysymään oikeasti kaukana tästä "liikkeestä"

        Olen ostanut ns isolta konsernilta Oulusta käytetyn auton joka hajosi 300km jälkeen. Tuli kampi kyljestä läpi. Ei ne mitään mulle alkanu korvaamaan. Ei se auttanu ku hommata toinen auto. Toisin sanoen iso lafka ei ole yhtä kuin hyvä kauppa. Jos haluu hyvän ja halvan, niin pitää ostaa kaksi.


      • The sun the sea
        Elämä on kirjoitti:

        Pistän vielä pykälää paremmaksi edellistä kirjoittajaa.

        Ostin itse kyseisesti liikkeestä 230tkm ajetun menopelin. Alle 10h ja alle 100km myöhemmin kone leikkasi kiinni. Auto käytiin koeajamassa ja ostohetkellä autossa ei ollut mitään moitittavaa ja myyjä vakuutti auton olevan kunnossa.

        Kun olen ollut yhteyksissä myyjään ja omistajaan niin heille ei kuulemma kuulu minkäänlainen vastuu myymästään romusta. Puhelin yhteydessä ei päästy minkäänlaiseen sovinnon aloitteluun edes kun puhelu katkaistiin. Oma moka ja oma riski.

        Ei ole elämäni ensimmäinen eikä viimeinen käytetty auto jonka ostan ja aina olen tietoinen asiasta että auto on kuluva ja mitä vanhempi niin sen enemmän sitä saa laittaa ja ymmärrän asian ja olen sinut sen kanssa. Mutta jos moottori hajoaa ostopäivänä niin luulisi liikkeen edes haluavan keskustella asiasta.

        Kauppa oli ihan täys petos.

        Suosittelisin kaikkia pysymään oikeasti kaukana tästä "liikkeestä"

        Ja poliisillehan ilmoitit asiasta, eikö vain?


    • Hösöhertta

      Ostin auton tammikuussa ko firmasta. Nettiauton ilmoituksessa mainittiin että autossa on lokilämmitin. Kas eipäs ollut ja omistajan kanssa ei minkäänlaista neuvottelua voi asiasta käydä. Hänen mielestä autokauppias voi ilmoittaa mainonnassa ihan mitä vaan, vastuu on asiakkaalla jos ei tarkasta, niin siinäpä kärsikööt. Uskomatonta palvelua. Nuori mies liikkeessä ihan yes, tämä omistaja änkyrä joutais pellolle!

    • We rode our bikes

      Miten tämä yritys on vielä pystyssä, kun siitä kuulee vieläkin pelkkää paskaa?
      Tämäkin kirjoitus on aloitettu 6 vuotta sitten.

    • jurgen111

      Tää on surkein autoliike Suomenmaassa. Olen tehnyt ammattimaisesti
      autokauppaa 12 vuotta ja vielä piti kokea tämäkin. Tämä vanhempi
      myyjäsurkimus ei pysty kertomaan (tai tietämään) autosta yhtään totuuden
      sanaa. Tai jos tietää niin ei kerro. Surkea asiakaspalvelu ja rämät kotterot
      on huono yhdistelmä. Älkää ikikuunapäivänä asioiko Prokimissa.

    • Sami78Tku

      Pakko osallistua keskusteluun sen verran, että itse ostin tuolta yhden auton Volvo 440 vm. 2005, 2.0i HB. Auto oli halpa ja toimi hyvin niin kauan kuin minulla oli. Ajattelin, että seuraavankin auton voisi ostaa tuolta ja netistä löysinkin Nissan 100 NX:n. Soitin siitä Prokimille ja auton piti olla viimeisen päälle kunnossa, eli ei muuta kuin junaan Turusta Helsinkiin ja autoa katsomaan. Auto oli kauttaaltaan ihan ruosteessa ja kytkin piti huomattavaa ääntä. Kun näistä huomautin, totesi myyjä, ettei ole uutta autoa myymässä.

      Harmitti toki niin vietävästi kun tulin sen verran "kaukaa", joten katselin aikani kuluksi pihalta jotain muuta, jonka voisi ostaa mukaan. Sieltä sitten löytyi 1. korimallin Mondeo ja harvinaisempi iS-malli (jos oikein muistan) ja kysyin, josko sen voisi koeajaa. Tähän vastaukseksi tuli, ettei halua antaa, koska olin tullut sinne vain leikkimään ja temppuilemaan, tms. samantyyppistä. Siis mitä ihmettä?! Ja tiesi vielä hyvin, että tulin Turusta saakka, eli tuskinpa temppuilu oli mielessäni kun sinne pääsin.

      Jäipä auto ostamatta ja yhtään autoa en ko. paikasta enää tule ostamaan tai edes harkitsemaan! Kävin sitten ostamassa yksityiseltä Espoosta Mazda 626:n ja olin, onneksi, tyytyväinen, että päädyin siihen loppupeleissä.

    • fdrea

      hienoa oli huomata tää lista. tosiasia on se että olen tänään itse menossa katsomaan yhtä farkkua. en tiedä tiputtaako se mies hintaa vaiko ei, se jää nähtäväksi.
      auto on alle tonnin joten kovat odotukset ei ole. mulle myytiin viime vuonna tuusulasta auto joka piti olla täysin kunnossa. alkoi vinkuu ja savuttaa jo parin sadan kilometrin jälkeen. myyjä lupas kattoa sitä mutta sanoi ettei voi tehdä mitään kun on sairas.
      auto oli täys susi ja vei rahat, niin korjauskuluissa kuin bensoissakin (14 l/100 km) bensan haju tuli sisälle. vaikka osia siihen vaihdettiin myyjän sanoman mukaan, ei auttanut.
      joten nyt ajan ainakin pitkän lenkin kun käyn tota farkkua kattomassa. saas nähä jääkö se käteen. en odota saavani tolla rahalla virheetöntä autoa, mutta toimivan kumminkin. tiedän että ton hintaluokan autoissa voi tulla kovia ylläreitä vastaan.
      voin kertoa että lahdestakin löytyy vastaava liike, isä osti yhdestä liikkeestä farkun, toi kotia, koeajelimme sen ja jäimme kuuntelee että mitä hittoa. ketju on menossa rikki. myyjä sanoi että auto oli aivan huippukunnossa, ei suostunut vaihtaa ketjua ja kiristäjää, iskä maksoi sen. hän ei rikkinäisellä autolla lähe lappiin ajamaan. tässäkin tapauksessa ylihintaiselle autolle tuli lisähintaa kun korjauskulut tuli päälle.
      eli aina pitäis kuluttaja asiamiehelle soittaa, mutta kukaan ei jaksa.

      • koeaja se auto.

        Varaudu nyt ainakin siihen,että 340000km ajetussa -98 Mondeossa ei ilmastointi toimi, lukot ja avaimet todennäköisesti kuluneet niin ettei ovia meinaa saada auki, sähkölasit ei kaikki toimi jne. pikkuvikaa ja jakopäänhuoltokin on kohta edessä.

        Ja koeaja hyvämies auto kunnolla.
        Kuluttaja-asiamiehen turha piinaaminen vanhan auton ominaisuuksilla on ajan- ja rahanhaaskausta. Ostajan kun lain mukaan pitää auto ennen ostopäätöstä koeajaa ja tarkastaa huolella. Myyntihetkellä koeajolla huomattavissa olevista vioista on turha kitistä jälkikäteen.
        Esimerkkisi "iskä osti auton ja ketju oli menossa poikki" on juuri tällainen tapaus; täysin oikein meni, että iskä maksoi ketjunvaihdon itse. Olihan hän koeajolla ja tarkastaessaan auton sellaisenaan hyväksynyt hintansaväärtiksi.


      • jepua
        koeaja se auto. kirjoitti:

        Varaudu nyt ainakin siihen,että 340000km ajetussa -98 Mondeossa ei ilmastointi toimi, lukot ja avaimet todennäköisesti kuluneet niin ettei ovia meinaa saada auki, sähkölasit ei kaikki toimi jne. pikkuvikaa ja jakopäänhuoltokin on kohta edessä.

        Ja koeaja hyvämies auto kunnolla.
        Kuluttaja-asiamiehen turha piinaaminen vanhan auton ominaisuuksilla on ajan- ja rahanhaaskausta. Ostajan kun lain mukaan pitää auto ennen ostopäätöstä koeajaa ja tarkastaa huolella. Myyntihetkellä koeajolla huomattavissa olevista vioista on turha kitistä jälkikäteen.
        Esimerkkisi "iskä osti auton ja ketju oli menossa poikki" on juuri tällainen tapaus; täysin oikein meni, että iskä maksoi ketjunvaihdon itse. Olihan hän koeajolla ja tarkastaessaan auton sellaisenaan hyväksynyt hintansaväärtiksi.

        heip, ostin auton tästä liikkeestä viime lokakuussa aj 300000 tkm ,750 euroa, eilen myin saman auton 650 e, tein 1 öljynvaihdon , hyvin toimi koko ajn


    • kulkukoira

      hei

      mie ostin samaisesta liikkeestä auton.

      ensin katoin ett mikä vitun paikka tää oikein on.
      ajoin sinisen escortin, myyjä väitti että on kunnossa.
      koeajon jälkeen sanoin myyjälle että auto tärisee.
      sanoi ettei ole ennen tärissyt. sanoin ett nyt tärisi ja toi penkki on irti kaiken lisäksi.
      no se otti ja lähti.
      kattelimme autoa siinä . siel oli toinen escort ja ihastuin kun ei näkynyt ruostetta missään.
      koeajoimme sen. auto oli aivan ihana ajettava . ei ylimääräistä ääntä ei mittään. no ostin sen.
      samana iltana pakoputkesta tais lähteä joku niiden paikkaus irti koska se oli kuin ralliauto sen jälkeen. aivan ruosteessa koko putki.
      kävin ostaa uuden pakoputken keskustan ja takapöntön. etupönttö jäi ostamatta koska oli rahapula.
      se että sain autosta 200 eruoa alennusta ja auton lopullinen hinta jäi 700 euroon en viittinyt valittaa sinne. se kattoi ton pakoputken.
      lämpömittari siinä ei toimi joten kun sen saan kuntoon ja muita vikoja jos ei tulis heti niin olen tyytyväinen autoon.
      ruosteet pukkaa nyt huonosti paikatun maalin läpi mutta sen saa kohta paikattua.
      auto on nyt toiminut kolmisen viikkoa kuin unelma. ei keitä vaikka toi lämpömittari on rikki.

      sanotaan kaikille nyt että koska olen nainen meinas myyjä ensin huijata. sen verran olen autojen kanssa pelannut etten osta sikaa enää säkissä kuten viime kesänä ostin tuusulasta auton ja auto oli läpi paska.

      • woe hyvää päivää!?

        Ostit 700euron auton, joka oli vieläpä tieliikennekelpoinen ja katsastettu?
        Onneksi olkoon.
        Loppu tekstistäsi olikin sitten ostaja-itkupillin vikinää... ihan se ja sama, oletko nainen vai mies, itkupilli ainakin.

        Ei 700euron autolta voi muuta vaatia, kuin että käyntiin lähtee jaliikuttaa paikasta a paikkaan b.


      • mhfluyjgcljg
        woe hyvää päivää!? kirjoitti:

        Ostit 700euron auton, joka oli vieläpä tieliikennekelpoinen ja katsastettu?
        Onneksi olkoon.
        Loppu tekstistäsi olikin sitten ostaja-itkupillin vikinää... ihan se ja sama, oletko nainen vai mies, itkupilli ainakin.

        Ei 700euron autolta voi muuta vaatia, kuin että käyntiin lähtee jaliikuttaa paikasta a paikkaan b.

        en itkenyt kun sanoin että pakoputki piti uusia. sanoin että se korvas sen hinnan tiputuksen jonka olin saanut tinkimällä.
        ja lämpömittari on edelleen rikki ja auto toimii moitteetta. olemme lapissa sillä tällä hetkellä.

        se on tieliikenne kelpoinen ja toimii vieläkin. olen nyt ainakin 3000 kilsaa puotellut sillä autolla tänne lappiin ja kierellyt lappia. huomenna menemme sitten viel tonne inariin testaamaan autoa.

        en sanonut ett'ä harmittaa.


      • Make it
        woe hyvää päivää!? kirjoitti:

        Ostit 700euron auton, joka oli vieläpä tieliikennekelpoinen ja katsastettu?
        Onneksi olkoon.
        Loppu tekstistäsi olikin sitten ostaja-itkupillin vikinää... ihan se ja sama, oletko nainen vai mies, itkupilli ainakin.

        Ei 700euron autolta voi muuta vaatia, kuin että käyntiin lähtee jaliikuttaa paikasta a paikkaan b.

        Olet väärässä!
        700 euron Escortin pitäisi olla täysin ruosteeton ja vähän ajettu.


      • Shake Weight
        mhfluyjgcljg kirjoitti:

        en itkenyt kun sanoin että pakoputki piti uusia. sanoin että se korvas sen hinnan tiputuksen jonka olin saanut tinkimällä.
        ja lämpömittari on edelleen rikki ja auto toimii moitteetta. olemme lapissa sillä tällä hetkellä.

        se on tieliikenne kelpoinen ja toimii vieläkin. olen nyt ainakin 3000 kilsaa puotellut sillä autolla tänne lappiin ja kierellyt lappia. huomenna menemme sitten viel tonne inariin testaamaan autoa.

        en sanonut ett'ä harmittaa.

        Luetun ymmärtäminen on tyhmille vaikeaa.


    • Take time to think

      En haluaisi kaivella vanhoja, mutta kaivelenpa kuitenkin. Eli, onko tuon liikkeen myyjät jostain tunnettuja, vai haukutteko te heitä ihan huvikseen.

      Mitä oikeasti huonoa heissä on?

    • Puh huijaa

      Sitä saa mitä tilaa, kyllä pitää tajuta tosiaan että minkä hintaisia nämä pelit on. Täällä valtaosa kitisee päivänselvistä asioista. Ostin 2 kk sitten upean, kolhuisen ja hieman kolisevan fiiatin; nämä totesin koe-ajossa eikä tuollaiset asiat saa häiritä tämän hintaluokan autoissa. Kunhan jarrut ja vaihteet toimii, jotta auto liikkuu eteen ja jopa taakse. Koe-ajolla selviää melko pian nämä seikat. Nyt takana noin 3000km, ja ainoa kulu bensan lisäksi ovat motonetin karvanopat 3€. Jos tässä nyt jotain hajoaa nii sitten hajoaa, minkäs teet.

    • Kokemusta on

      Olen ostanut ko. liikkeestä auton.

      Palvelu on OK, ei tietenkään vastaa merkkiautofirmojen tasoa, mutta tuollaiselta puskafirmalta kohtuullista.

      Auto oli suht vanha, sain tingittyä sopivaan hintaan ja auto kulkee niinkuin kuuluukin. Pieni vika ilmeni koeajossa, jonka rehellisesti korjasivat. Mielelläni voisin ostaa toistekin heiltä auton, jos jokin mukava sattuisi löytymään.


      Kannattaa huomioida, että heille tuodaan sinne paljon käytettyjä autoja eivätkä he voi millään olla joka autosta täysin perillä. Jos tietämätön ihminen menee sinne autokaupoille, hän saa aivan varmasti jotain mitä ei tilannut. Menkää tietävän ihmisen kanssa (ihan mihin tahansa autokauppaan) ja koeajakaa, näin säästytte paljolta mielipahalta ja saatte toiveidenne mukaisen menopelin mukaan!
      Jos odotatte saavanne uuden viattoman auton, menkää merkkiliikkeeseen ja tilatkaa tehdas-uusi auto. Käytetty on aina käytetty!!

    • matsboy

      Kävin liikkeessä ja tein kaupat. Ei palvelussa moittimista ollut. Toki liike myy selvästi käytettyjä ja huonompikuntoisia autoja, mutta edullisesti. Jos uutta etsii niin tämä ei ole sen alan liike, mutta jos et halua maksaa turhasta, suosittelen

    • joku ei nyt täsmää

      Tämä liike ruuvaa mittareita myivät vähän aikaa sitten entisen autoni. Itse ostin auton 320tkm ajettuna ja tämä liike myi sen 250tkm ajettuna eteenpäin, mielenkiintoista toimintaa.

    • Migulissa

      Ite ostin tontulla micran ja hyvin kulkee.
      Jos selviää et romun on saanu ni ostajan oma vika. Ei kannata sinne mennä jos ei tiedä mitä katsoa halvassa vanhassa autossa.

    • sage

      suoli 24 = paska foorumi. runkkarit painukaa vittuun

    • v***u

      Menin sitten ostamaan eilen Prokimiltä auton. En voi suositella. Paska palvelu ja kusetus olisi ensimmäiset asiat mitkä tulee mieleen.

      Soitin etukäteen autosta ja kysyin onko vikaa tai ruostetta, olen kauempaa tulossa.. Kuulemma juuri katsastettu, ei muuta mainittavaa. Paikan päällä 130km myöhemmin sanotaan suoraan että kytkimen painelaakeri paskana, en suosittele. Että just, olisi ollut kiva kuulla puhelimessa etukäteen.

      Tarjotaan toista autoa, vähän vanhempi ja enemmän ajettu mutta muutama päivä sitten leimattu. Kysyin onko vikaa, ei ole.

      Seuraavana päivänä soitan Konalaan jossa auto oli katsastettu muutamaa päivää aikaisemmin, että mitä rekisteriotteen sekava selitys tarkalleen ottaen tarkoittaa. Kuulemma tuulilasi pitää vaihtaa.

      Soitin Prokimille, mutta kuulemma minun olisi ihan itse pitänyt tajuta se. Että jos sanotaan katsastettu auto niin siinä silti on vain kk ajoaikaa. Epäselvä litanja rekisteri otteessa oli sama kuin selvästi ilmoitettu asia. Hehän eivät mitään korvaa eikä se voi olla heidän vika että kysyessäni vikoja ovat sanoneet että ei ole. Kysyi vielä minulta että onko siinä teknistä vikaa? No kai se nyt menee kategoriaan vika jos alle kuukauden päästä autolla ei saa ajaa laillisesti ilman että teettää parin sadan rempan siihen!

      On todella linssiin viilattu olo. Ja kyllä, syytän itseäni. Olisihan se pitänyt tajuta että autokauppiaat niitä pahimpia kusettajia on. Ja kun kirjotat paperin niin ongelma on oma. Hyvähän sitä autoa on yrittää eteenpäin myydä kun sillä saa ajaa vähän reilut 3 viikkoa, jos nyt lakia noudattaa. Enkä kovin paljoa ihmettelisi vaikka mitä vikaa muuta ilmenisi lähiaikoina. Aamulla huomasin että puhaltimen räppänät on rikki, ei aukea eikä käänny. No puhaltaahan se ilmaa johonkin suuntaa, voi olla vähän ärsyttävämpi vika talvella jos ikkunat huurussa.

      Ihan tiivistettynä jos Prokimiltä autoa lähtee katsomaan niin kannattaa olla ylimääräisen varovainen ja tarkkana sen suhteen mitä on ostamassa!!!

    • kllkj

      http://www.nettiauto.com/volkswagen/polo/4610205#yritys=prokim

      Enpä kommentoi itse tämän enempää. Tässä yksi myynnissä oleva auto ja lisätiedoissa "katsastettu 15.3.2012
      seuraava 4/2012"

      Tässä taas katsastustiedot Trafista copy-pastena....



      Valaisimet ja sähkölaitteet Lähivalo Lähivalon suuntaus Edessä oikealla Liian alas Korjauskehotus Korjattava 22.3.2012 mennessä

      Valaisimet ja sähkölaitteet Etuvalo Etuvalo Edessä vas. ja oik. Ei toimi Korjauskehotus Korjattava 22.3.2012 mennessä

      Alusta ja kori Kori Kori Oikealla takana Ruostevaurio Korjauskehotus Korjattava 14.4.2012 mennessä

      Ja palataan taas siihen lisätietoon: "katsastettu 15.3.2012
      seuraava 4/2012"


      Jokainen tehköön omat johtopäätöksensä..

      • kllkj

        Korjaus: seuraava katsastus siis 4/2013...näppisvirhe!


    • www.vitunpaska.fi

      Oletko käynnyt katsomassa onko korjattu ?

    • v***u

      No ei varmana ole korjattu. Toi on just se auto mitä meinasin ostaa, katoin että halvalla vasta katsastettu perus käyttis. Mutta siinä kuulemma se kytkimen painelaakeri pitää ääntä. Ja tosiaan kun soittaa ja kysyy että olen tulossa jonkun matkan päästä että onko mitään vikaa tai ruostekohtia tms niin mistään ei mitään kerrottu, vasta katsastettuhan se on.
      Toi auto mistä aikasemmin avauduin seisoo edelleen omalla pihalla. Alun julmetun ketutuksen jälkeen olen aika hyvin tasaantunut siihen että toistaseksi sillä pääsee eteenpäin. Myyntiin sen laitoin 2pvä oston jälkeen, en kyllä edes yritä salata tuulilasin kuntoa. Vielä on vähän laillista ajoaikaa jälellä, tosin mä en edes meinaa sille mitään tehdä..
      Sen verran tästä kokemuksesta opin että nykyään nettiautoa selatessa klikkaan "autoliikkeet" ruudusta ruksin pois, mielummin tulen kusetuksi yksityishenkilöltä kuin yritykseltä joka vetoaa siihen että on niin paljon autoja pihassa että ei nyt mitenkään voinut muka muistaa että jossain olikin jotain olennaista vikaa, tai että ylipäätään mistään ei kerrota mitään vaikka kyseletkin.

      • kllkj

        Ja tämä, jonka linkitin oli todellakin ensimmäinen auto jonka tsekkasin. Mielenkiinnosta katsoin muutamia muitakin ja yhtä surkeaa luettavaa oli.

        Seuraava katsastushan todella on 4/2013 siinä ei ole mitään väärää, mutta olisi myös hyvä mainita näistä vioista ja korjauskehotuksista ostavalle asiakkaalle. Joten todellakin toivon, että viat on korjattu tai niistä edes rehellisesti kerrottaisiin myynti-ilmoituksessa tai kun asiasta kysytään.


    • v***u

      Kun en silloin saanut prokimiltä mitään sovitusta asiaan ja he itse käskivät ottaa kuluttaja asiamieheen yhteyttä niin ainoa sovitteleva asia oli että kuluttaja neuvojalle oli prokimin myyjä sanonut että joo olisi varmaan pitänyt kertoa. Vanhojen autojen kaupassa minkäänlaista kuluttajan suojaa ei ole. Joten nämä asiat ovat täysin ostajan vastuulla.
      Todellakin olisi suotavaa kertoa näistä vioista. Pitemmän päälle ei tee liiketoiminnallekkaan hyvää kun usealle asiakkaalle jää ihan p*skan maku suuhun kaupoista ja kertoo omista kokemuksista eteenpäin joten tuskimpa tututkaan haluaa kyseiseen puljuun lähteä.

    • VATIPÄÄT HERÄTKÄÄ

      Vatipäät!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Ilman Prokimiä ei noita romuja olis edes markkinoilla. Jos halppis pitää ostaa niin ei niitä kunnostettuina lasipalatsin pihalta saa. Prokimi korjaa romut lasipalatsien nurkista ja jälkijalostaa ne näille vatipää moloille.
      Lapsikin tietää että romu on romu ja sillä on romun hinta. Pitäiskö noilla kyseisillä romuilla olla vielä takuut ja kuluttajansuojaturvat päällä?

    • halpa ja hyvä?

      Jos auto maksaa puolet siitä mitä sen voisi vuosimallin ja ajomäärän mukaan olettaa maksavan ja tälle ei ole kerrottu mitään erityistä syytä vaan autoa myydään ikäisekseen tavanomaisena niin silloin kyllä hälytyskellot soivat lujaa se auto jää kauppaan ilman enempiä kyselyitä.

      • Ääh-puuh-lääh

        Tuo perussääntö tuntuu unohtuvan tosiaan monelta.
        Kerrataan vielä yhdessä: hyvää ei saa halvalla.

        Muistakaa katsoa myös liikkeen puitteet. Jos autoja myydään lasipalatsissa, sinne ei oteta mitä tahansa romuja lojumaan, vaan ne siirtyvät pienemmille liikkeille.


    • Hyvää saa halvalla

      Väite:
      "hyvää ei saa halvalla."

      Miten sitten selitätte seuraavan helposti tarkistettavan asian?

      Tuostakin liikkeestä myydään paljon autoja muihin autoliikkeisiin.

      Muuttuvatko ne samat autot hyviksi sillä, että niihin laitetaan seuraavana päivänä toisessa liikkeessä esimerkiksi 30 % kalliimpi hintalappu?

      Eri liikkeillä on erisuuruiset katetavoitteet yhtä autoa kohden. Paljon autoja myyvä ja/tai pienillä kuluilla toimiva liike voi myydä auton vaikka muutaman sadan euron voitolla. Toinen liike yrittää voittaa samalla autolla jopa tuhat tai kaksi tuhatta euroa. Myyntiaika on jälkimmäisessä tapauksessa yleensä huomattavasti pidempi.

      • Ei kirjaimellisesti

        Se on vaan sanonta, joka kannattaa aina muistaa.
        Halvalla voi löytää auton, jonka viat ja puuteet esim. ikään nähden voi hyväksyä.
        Tarkoitin lähinnä, että kun menee esim. Prokimin kaltaiseen liikkeeseen, ei voi odottaa saavansa tonnilla Ferraria.

        On tyydyttävä siihen, mitä tonnilla saa, eikö?
        Ja se, jolla on tonni taskussa autoa varten, ei voi paljoa vaatia. Pitkä leima halvassa autossa on jo paljon. Silla ajaa vuoden, jonka jälkeen sen voi myydä 500 eurolla pois.


    • Hki:n halvin

      Prokim on todistetusti Helsingin seudun halvin autoliike!!! Tilat ei ole kuin lasipalatsissa, mutta hinta/laatu suhde paras mahdollinen! Suoittelen!

    • Prokim on halvin

      Olen huomannut saman asian. Voitte laittaa minkä tahansa Prokimin auton Nettiauton Samanmalliset-vertailuun, niin edes yksityisiltä myyjiltä ei löydy yhtään vastaavaa autoa lähellekään yhtä halvalla.

      www.nettiauto.com/4505523

      Turha edes katsella keneltäkään muulta.

      • Kunpahan kysyn

        Ketä kiinnostaa?


    • Hyväntekeväisyyttä?

      Noin halvasta hinnasta ei kyllä voi jäädä enää mitään voittoa.

    • jos on halpa

      siinä on pakko olla jotain vikaa.

    • Hyvä voi olla halpa

      Miten sitten selitätte seuraavan helposti tarkistettavan asian?

      Tuostakin liikkeestä myydään paljon autoja muihin autoliikkeisiin. Muuttuvatko ne samat autot hyviksi sillä, että niihin laitetaan seuraavana päivänä toisessa liikkeessä esimerkiksi 30 % kalliimpi hintalappu?

    • Prokim aina halvin

      Prokim on todistetusti Suomen halvin autoliike. Tämäkin Prokimin auto on selvästi Suomen halvin. www.nettiauto.com/4187798 Muiden hinnat ovat monta kertaa kalliimpia.

    • mazda 323f

      ostin ensimmäisen autoni prokimiltä. korjailtiin ruosteita ym tottaka,i mutta vähän yli tonnilla sain auton joka toimi aina kuin unelma. nyt 6 vuoden jälkeen ajoin sillä kolarin ja harmittaa, että ei ole enää mahdollista korjata.

    • Ai VÄHÄN outo...

      firma. Kävin yhtä autoa kerran katsomassa ja akkukaapeleilla laittoivat sen ensinnäkin käyntiin ja kun autosta kysyi jotain esim. koska on katsastettu (normi kysymys ) niin ei tullut vastausta, pelkästään pään pudistelua. Hyvin outo paikka. Ei tehnyt mieli mitään ostaa, ehkä muuten olisin ostanutkin mutta kun "erehdyin" tinkaamaan (uuh, outoa tuo tinkaaminen autokaupoissa, lol..) niin joku äijä alkoi huutamaan hallin toiselta puolelta hävyttömyyksiä turpapunasena, kaveri joka autoa mulle oli myymässä oli ihan jees,mutta tää yks pelle meni pilaamaan koko homman. Ihan sama. Jäipähän ostamati ja sain ostettua toisesta paikasta 100% varmuudella paremman autonkin. Hyvä tehdä kauppaa tolla systeemillä, ei taida kauppa kulkea, enkä ihmettele! heh, mut joo. Lähinnä huvittavaahan tuo on!

    • ?????

      JOOPA JOO...
      kävin katsomassa autoa firmassa. kysyin myyjästä,että saanko koeajaa auton. Hän tokasi siihen,joo mutta se maksaa kyseisen auton hinnan...ja lähti sisälle....se siitä asiakaspalvelusta sitten!!

    • Matukka626hb

      Ostin tuolta 2005 halvan ja toimivan auton.
      Vaikka asiakaspalvelu on lähes tuntematon käsite tuolla, niin tyytyväinen olin autoon kuitenkin.

    • Itsekkin menin muualle myyjän asenteen vuoksi, joten taisin säästyä harmeilta. Joten tuo on ainakin liikkeen positiivinen puoli. Kiitos Pro Kim.

    • MulqKim

      Vähän ihme vaikutelma jäi jo vuosia sitten firmasta, näitä juttuja lukiessa ei taida olla mihinkään muuttunut. V. 2007 kävin katsomassa myynnissä olevaa Civicciä vm. 92, myyjää ei näkynyt mailla halmeilla, pajalla oli joku kaveri tuunailemassa näitä autoja, antoi ilmeisesti tämän "kimin" numeron jolle soitin, kysyin ottaako escorttini vaihdossa, tuli vittuilua ja kun kysyin talvirenkaista niin " ei niitä oo" Kysyin voisiko mahdollisesti saada jonkinlaiset talvikumit kaupantekijäksi tai hinnasta alennusta niin jätkä kirosi ja iski luurin korvaan.

    • W 124

      Erehdyin ostamaan Prokimista Escortin, auto kesti n.1000 km jolloin vetoakseli irtosi vetopyörästöstä ja sitten Escort paaliin.

      • museokilvet?

        Se oli sitten todella vanha auto, tai kertomus on vanha. Kuka millään Escortilla on ajanut vuosiin. Ihme että kesti edes 1000 km.


    • se on se yks

      paikan pomo joka luulee olevansa isokin bisnesmies kun omistaa ko. romuautomyynti mestan, hah. Taitaa kaveria ahdistaa, kun alkoi minullekin kerran huutamaan kun kysyin auton hintaa että TÄMÄ ON SUOMEN HALVIN KYSEESSÄ OLEVA AUTO! Kun sitten vastasin että " voi olla tai voi olla olemattakin" niin siitähän se selvästi vajaa vasta innostuikin, mutta minuapa se ei haitannut millään tavalla, sanoin vain että pidähän äijä romusi ihan rauhassa. En voi hyvällä tahdollakaan suositella kyseistä puljua kenellekään! Autonkin mitä kävin katsomassa ne laittoi käyntiin akkukaapeleilla ja sitten vielä väittää että se on suomen paras auto, hahhahahhah... saipahan hyvät naurut todellisen blondistupidon kustannuksella! :-)

    • NM : KOKEMUSTA ON

      ÄLKÄÄ OSTAKO AUTOA PROKIMISTA SIELLÄ ON VAIN ROMUJA.

      • Totuus,

        Autot ovat samoja "paskoja" kuin muissakin liikkeissä, niitä ei vain ole pesty ja puunattu. Sieltä löytää ihan hyvän pelin, jos uskaltaa panetteluista huolimatta käydä paikan päällä.

        Palvelu ON tökeröä, sen olen kokenut itsekin..............


    • Rwt

      Turpaan vaan ja onnea! Rupee tapahtuu! Tai fiksummin: ostakaa uusi auto!

    • osta mustalaisilta

      Huono autoliike,huonompi autoliike,Prokim oy.

    • Entinen kolleega

      Heh, mielenkiintoinen ketju. Tunnen tuo Kimin 30 vuoden takaa ja tulin googlanneeksi mitä hänelle nykyään kuuluu. Sitten löysin tiedot tuosta autoliikkeestä. Autoja harrasti jo silloin, huolintaliikkeen myyntimiehenä ollessaan.

      Ei ole miehen tyyli muuttunut, vain ilmeisesti kärjistynyt entisestään. Rappari mikä rappari.

    • Toistaiseksi OK

      Itse ostin aikoinaan 16 v. vanhan Almeran reilulla tonnilla ko. liikkeestä. Koko omistuksen aikana ei ole ilmennyt mitään vikaa ja poikani on ollut vallan tyytyväinen "uuteen" ensimmäiseen autoonsa.

      ---
      Nimim. Kestääköhän vielä toisen päivän?

    • Tiirikko

      Ihan täys kusetus firma ostin auton sielt viime perjantaina ja jarrut hävisi heti lauanyain ja vilkun viiksi ni sanoivat vaan et voi voi ala korjata itse

      • KiähKiähKiäh

        Oot kyllä aika mestari, harva pystyy parissa päivässä hävittää sekä jarrut, että vilkun viiksen. Muistatko yhtään missäpäin ajelit, jos kiertelis samoja polkuja, niin saattais löytyäkkin joko tienvierestä tai sit joku voinu nostaa johki aidan päälle talteen.


      • Mulkku-

        Miksi menit Prokimiin?
        Tälläkin palstalla on naurettu heidän kotteroilleen monta kertaa, mutta et osannut ottaa selvää. Mikä oli syy, saitko halvalla hyvän auton?


    • Herttala

      Joko löysit jarrut ja vilkunviiksen?

    • KotivaloLed

      Se kuintenkin niin notta prokim on autokaupan aatelia

    • AnssiPasi

      Myös minä suosittelen, jos on vähänkin ammattitaitoa, niin hyvän auton sieltä löytää. Ainakin minä olen löytänyt sieltä ja monesta muustakin halpojen autojen liikkeestä.

    • prokimboikottiin

      Itse en ainakaan suosittele kyseistä firmaa kenellekään, asiakaspalvelukin on niin ylimielistä.

      • Asberin

        No hei, kun menet prokimin pihalle, niin varmasti huomaat, että myynnissä autoja jotka on jo enempi tai vähempi maailmaa nähneet. Mutta huomion arvoista, että edelleen hinta/laatu suhde kohdillaan. Mikäli olet niin tyhmä ettet siinä autoja katsellessa vieläkään ymmärrä, että ehkä tämä ei kuitenkaan ole liike sinua varten, niin olet tyhmääkin tyhmempi ja ketä vain ottaisi kupoliin tehdä kauppaa tyhmien ihmisten kanssa. Henkilökohtaisesti olen varsin tyytyväinen ostoksiini vuosien varrella, johtuneeko siitä että ymmärrän jotain vähän autoista ja oletukset vanhasta autosta ei taivaissa. Tyhmän kannattaa ostaa uusi, niin ei tarvii nillittää.


    • Autonvaihtaja

      Tiedoksi.
      Ko liike myy nykyisin ainakin Nurmijrvellä olevan kaverinsa, ei kovin suomalainen nimi, välityksellä autoja, joissa ovat todenneet vikoja, joista voi joutua vastaamaan firman välityksellä. Yksityiseltä kun ko suojaa ei ole.
      Auton historia on todella hyvä, kunnes selviää, että omistaja onkin Prokim... jolta ko kaveri on sen saanut. Eikä suinkaan yksityisenä sitä vaihtanut.
      Tarinat todentuu valheeksi viimeistään tuossa vaiheessa.

      • NikoTerva

        Kylläpäs sinä sitten olet fiksu. Mietin vain kuinka noin älykäs ihminen alentuu tänne kirjoittelemaan ja mikä noin älykkäällä ihmisellä on mennyt pieleen, kun noin halpoja autoja pitää ostella? Oikeesti tyhmähän sä oot kun vasemman jalan saapas. Mee muualle nillittämään. Taidat olla sellanen peruspepe luuseri.


    • Kuinkateitäkadehdin

      Prokim & poju täällä aktiivisena vastailee vieläkin! Faija pyörittää paskaa työkseen ja poika kohta kymmenen vuotta joutunu isää puolustelemaan suomi24 foorumilla XD

      • Hattimatti

        Mikä vaivaa, kun ei uni tuu simmuun? Tiesitkö, että ajetellessasi muiden asioita , joihin sinulla ei todellakaan ole välineitä, tulee stessiä ja unettomuutta. Suosittelen sinua käyttämään täällä norkoilu ajankin työhakemusten täyttöön vaikka se kohdallasi onkin todennäköisesti turhaa, sillä ei kukaan palkkaa ehdoin tahdoin noin pöljää töihin.


    • Ihmeautokauppapitskus

      Firma on ihan täyttä shaissea, kertoo myynti ilmoissa että jakohihna mukamas uusi, no vähemmän ajettu se on mutta on silläkin vuosissa vaihtovälit, 4v sitten olisi hihna pitäny vaihtaa, kertois ilmoituksissa se.. Samoin vmäinen asenne, ei ole ukko pesää sitten saanut kun koslia joutuu kusettamalla myydä ja poikakin vedetty mukaan siihen, mukamas on täysin uusi puhaltimen moottori vaihdettu, meneekö uusista puhaltimen moottoreista hiilet 1 viikon jälkeen?, ei.. Kaveri osti prokim:istä kärryn ja Jakohihnan tarran lynttässy moottori tilaan että "Vaihdettu",prokim sanoi vaan että ääni kuuluu moniurahihnan rullasta kun koe ajoi,tosiaan se ääni kuulu sieltä jakohihnan puoleisesta kiristäjästä eli laakeri oli pettämässä ja mitään hihnoja tai vp pumppua edes vaihdettu. Ei ota mitään vastuuta mistään, lyö luuria korvaan ja kusettaa.. Eteenpäin asia menee. Älkää ostako täältä mitään.

    • riisinkeitin

      Erittäin huonoa asiakaspalvelua ja koko firma ihan täyttä paskaa. Valehtelua ja haukkumista sieltä vain saa.

    • Abdirahman

      Mä osta kaiki autoni siellä, parras autokuppa. Hyvä ja pidetty myyjjä, puhuu mukavasti ja autot on kaikki hyväkuntoinen huollettu halba premium. Koko suku osta myöss siellä. Myös lammas.

    • sirius123

      Olen ollut firman asiakas monta vuotta, ostanut sieltä kaksi autoa. Ekalla ajoin neljä vuotta, nyt on toisella takana kaksi ja puoli vuotta. Sen verran on ollut tavallista kulumisvikaa mitä autoissa aina on. Olen ihan tyytyväinen, hinnat ovat kohdillaan ja olen saanut mielestäni asiallista palvelua. Käytetyn auton ostaminen nyt on aina riski, paikassa kuin paikassa.

    • Herbes

      Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, että eikö yhtään vituta, kun 12 vuotta ootte Kimiä haukkunu ja teidän puolen tulos nolla ja Kimin puolen tulos mukava toimeentulo. Ei voi ku nauraa, kun Kimi touhuu ja te onnettomat rotat nyyhkitte suomi24:lla. Hyvä Kimi potki noita luusereita vielä kovempaa, ni saadaan makeat naurut.

      • Anonyymi

        Hahahahahahahqha varmaa vitun kova toimeentulo tommosia pommeja myydessä :D ja ei kukaan mitään nyyhki? Eiköhä kaikki vaa halua varoittaa muita että ei osta tommosta paskaa tommoselta vitun kusettajalta. Sääliks käy niitä ketkä eksyy ostamaan auton tommoselta pelleltä.
        Ps. Ihme et saa ees mitää myytyä, jos huutaa mahdollisille ostajille "haista vittua" kun kysyy normaaleja kysymyksiä autosta :D


    • naurua_naurua

      Pelkkää törkyä ja paaliin joutavaa romua näyttää olevan myynnissä.

    • Niekeri

      Ihan pikku vinkki kimille olisi: Pyydä joku ottamaan valokuvat jonka käsi ei tärise, pyydä vaikka äitisi siistimään noita romuja, imurointi, pikku pyyhkäisy ja vaikka auton pesu ennenkin otat kuvat ja laitat myyntiin. Vaikea se on paskanhajuisia raatoja rahaksi muuttaa.

    • rak2342

      Soitin juuri liikkeeseen ja tosi tyly myyjä sanoi vielä perään että haista v!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • veikkaan

        ...jonka kyllä ansaitsitkin epäasiallisella käytökselläsi.


    • naurajat-voittaa-aina

      Kyllähän se myyjän hermoja kiristää, kun joutuu ihmisille arvotonta p@skaa myymään päivästä toiseen. Älkää koskaan erehtykö ostamaan autoa pienkauppiaalta.

    • Hirvimies666

      Soitin ja heitin tarjouksen Volvosta, johon myyjä totesi että "haista vit*u". Hienoa palvelua.

    • Mikali

      Harhaa😀 hauskaa luettavaa täällä. Sen verran voin sanoo tuntien sekä isän että pojan että niitä enemmän naurattaa ku vituttaa tämmönen nillitys. Eli ei tosiaan oo täällä trollaamassa ja puolustelemassa mitään. Ostakaa uusia autoja jos ette kestä vanhoja

    • JobbarSlayer

      Sellaisia romuja kaupan, että jos tuollaisia joutuu/ menee ostamaan niin saakin kärsiä.

    • dddsoo

      Kattokaa nyt tuota liikettä. (käykää vaikka porttien ulkopuolelta kattomassa). Sen autot on suoraan verrannolisii puljun tasoon :)

    • Eiikinäenää

      Prokim on suomen paskimman palvelun paikka. Tätä voisi markkinoida jo elämyksellisenä kokemuksena. Jos haluat saada paskan palvelun kokemuksia ja haluat ostaa paskaa, suosittelen PROKIMiä.
      Ostin "kunnossa" olevan ja "hyvällä" huoltokirjalla varustetun auton, sillä ei päässyt edes kotiin saakka, kun pakoputki putosi. Pakoputken korjaamisen jälkeen moottori levisi. Autolla pääsi ajamaan muutaman 100 km. Myyjän käytös on todella ala-arvoista ja suoraa vittuilua asiakkaalle.

      EN SUOSITTELE KENELLEKKÄÄN TOSIMIELESSÄ!!!!!
      Kokemuksena kannattaa käydä testaamassa paska palvelu :)
      Ehkä joskus palaan rikospaikalle vain vittuilu melessä koettelemaan ukon huumoria :)))

    • ff8

      Mä ostin heiltä aikoinaa yhen volvon mikä kesti sen aikaa ku mä sillä ajoin. Mut jos joku ostaa tommosestä häkkiliikkeestä auton ni varmasti se ei ole mikää järkiostos. Henkilökunta on ku perseesee ammuttu sika. Peltoauton tuolta ehkä voi ostaa.

    • Autonostaja

      Erittänn epämääräinen liike. En suosittele.

    • Anonyymi

      Joskus vuosia sitten kävin kaverin kanssa katsomassa autoa silloselle tyttöystävälleen. Kaveri halusi koeajaa yhtä mazdaa joka oli vähän hankalassa paikassa muitten autojen takana.

      Tämä kimi tivasi, että no aiotko ostaa auton? Kaveri vastasi että pitäähän sitä koeajaa ensin. Kimi vähän äkeentyneen oloisena siirteli autoja ja päästiin koeajamaan mazdaa.

      Moottori piti epäterveellistä ääntä ja ei pitkälle päästy niin syttyi moottorin vikavalo palamaan. Ajettiin auto takaisin Kimille ja kaveri sanoi että ei autoa osta. Tästä Kimi suivaantui ja alkoi meille rähjäämään, menetti täysin malttinsa ja siirrellessään autoja takaisin paikoilleen törmäili niillä toisiinsa miten sattuu.

      Seurasimme tätä teatteria hämmenyksen vallassa hetken aikaa kunnes poistuimme paikalta. Aivan täysin kajahtaneen oloinen tyyppi. Hyvät naurut ainakin saatiin.

      • Anonyymi

        Onneksi auton voi ostaa muualtakin.
        On se ihan toista mennä sellaiseen liikkeeseen, jossa halvatkin auton on siistejä ja hinnat kilpailukykyisiä.


    • Anonyymi

      En ole kokenut huonompaa asiakaspalvelua!
      En todellakaan suosittele!

      • Anonyymi

        Itekki just soittelin liikkeeseen niin en kerenny ees kysellä oikein autosta niin ukko haistatti vitut.. Ja länttäs luurin kiinni. 😂 Ei taaja polosella kauppa käydä, eikä käy tuolla palvelu tasolla.. Voi että iha sääliks käy..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itekki just soittelin liikkeeseen niin en kerenny ees kysellä oikein autosta niin ukko haistatti vitut.. Ja länttäs luurin kiinni. 😂 Ei taaja polosella kauppa käydä, eikä käy tuolla palvelu tasolla.. Voi että iha sääliks käy..

        Ei kenenkään yrittäjän edes ton prokimin tarvii kuunnella kaikkia älykääpiö juttuja. Enemminkin sinua käy sääliksi, kun joudut autosi ostamaan noin halpoja myyvistä kaupoista, vai onko luottotiedot (kaveria taatessa ) menneet kuralle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kenenkään yrittäjän edes ton prokimin tarvii kuunnella kaikkia älykääpiö juttuja. Enemminkin sinua käy sääliksi, kun joudut autosi ostamaan noin halpoja myyvistä kaupoista, vai onko luottotiedot (kaveria taatessa ) menneet kuralle?

        Älykääpiö juttuja? Eiköhän se o aika vitun normaalia kysyä kysymyksia, jos on ostamassa käytettyä autoa?
        Eiköhä se kimi oo se älykääpiö, jos huutaa asiakkaille "haista vittua" ja lyö viel luurit. Sääkiks käy... Varmaa kauppa käy hyvin! 😂


    • Anonyymi

      Paras palvelu ja parhaat hinnat! Tervetuloa!

    • Anonyymi

      Juuri tehty kuluttajaneuvontaan valitus kyseisen liikkeen toiminnasta ja suhtautumisesta asiakkaalle. Auton ostin,mutta eivät suostu toimittamaan rengasta jonka olivat unohtaneet pakata autoon.

    • Anonyymi

      Halvat hinnat ainakin on. Eipä noilta autoilta ihmeitä voi odottaa.

    • Oliko kyseinen rengas mainittu kauppakirjassa?
      Jos, niin kaupan ehdot eivät ole täyttyneet.
      Ei kauppaa purkaa voi, mutta hintaa voi sovitella.
      Aika ja rahaa voi tosin helposti kulua enemmän kuin renkaan arvo -
      uutenakin vain € 100 - 150,-

    • Anonyymi

      Prokim on kamalin autokauppa kokemus ikinä. Tyttäreni kävi ostamassa sieltä ensimäisen oman autonsa joka oli Ford Focus. No huijatuksihan hän tuli mennen tullen. Autoon oli asennettu renkaat joissa oli kyllä kiitettävästi kulutuspintaa mutta renkaan paisto oli tehty joskus 15 vuotta sitten ja renkaat pamahtelivat keskellä hämeen tietä ja toinen itäväylällä ja kolmatta en edes muista. Henhenvaarallista siis. Autokin hajosi suht pian vaikka oli myyty tyttärelleni loistavana käyttöautona. Kaiken kukkuraksi autokaupan myyjä oli käynyt kourimaan takapuolesta tytärtäni ja sanoi, että "hei älä vielä lähde mihinkään". Tein ihan pikakäynnin tuohon liikkeeseen ja menin katsomaan ilmoitusten perusteella paria autoa joiden myynti-ilmoituksessa luki "hyvä ja virheetön yksilö".

      Kysyin myyjältä, että ovatko nuo ko, autot olleet nosturilla ja onko niissä ehjät pohjat ja onko autoissa jotain vikoja? Myyjä vastasi " Ei meillä perkele ole aikaa tuollaisia tonnin paskoja alkaa tarkistelemaan, ovat mitä ovat" Kysyin myyjältä, että kuinka sitten laitatte ilmoitukseen maininnan "hyvä ja virheetön yksilö" jos ette oikeasti tiedä ovatko ne hyviä ja virheettömiä yksilöitä? Myyjän käytös muuttui heti hermostuneeksi ja sanoi "menkää hakemaan autonne jostain muualta". Sanoin, että niinhän me toki teemmekin. Poistuimme myymälästä.

    • Anonyymi

      Ei.

    • Anonyymi

      en suositteli. aikoinaan myi auton ilman että asianomainen oli paikalla kirjoittamassa nimeä paperiin.

    • Anonyymi

      Kukanyt jussina olisi sua palvelemassa. Vapaa päivä daukki. ABC on auki hae kahvi ,, ainiin sitä ei saa rahulilla

    • Anonyymi

      Ostin Kimiltä 3000€ auton jonka piti olla hyvä, no ei ollut, renkaat kului silmissä, ja helmaan piti hitsata 2v ajon jälkeen paikka. Pyyhkijän sulat oli myös huonot, pissapojasta neste loppu, ja lokasuojasta paljastui pesun jälkeen naarmu. Kun olin ajanut autolla neljä vuotta, siitä rikkoontui laturi. Soitin asiasta Kimille ja hän vaan nauroi ja sulki puhelimen. Jouduin maksamaan laturin korjauksen itse. Renkaat piti uusia jo kolmantena kesänä ja nekin meni omaan piikkiin.

      Varokaa!

    • Anonyymi

      Hei!

      En suosittele todellakaan ostamaan, on mustalla listalla, kun myyvät ylihinnalla kolaroituja autoja ja huoltokirjat usein väärennetty ja nämä työntekijät halpoja idästä tulleita, ja ilman verokorttia tietysti. sekä haalivat työharjoittelijoita jotta saisivat ilmaista työväkeä. nykyisin nimellä mekonomen mutta sama meininki

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    9. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe