😇 Ratkaisun tekeminen kristityksi, eli usein "uskoon tulo", tarkoittaa ihmisen tietoista ja henkilökohtaista päätöstä tunnustaa Jeesus Kristus Herraksi ja Vapahtajaksi sekä sitoutua seuraamaan häntä.
Se on kääntymys, jossa ihminen vastaa myöntävästi Jumalan kutsuun.
Ratkaisun keskeisiä osa-alueita ovat:
Tunnustaminen ja rukous: Ihminen tunnustaa syntinsä Jumalalle, pyytää niitä anteeksi ja kutsuu Jeesuksen elämäänsä.
Mielenmuutos (parannus): Ratkaisuun kuuluu metanoia eli mielenmuutos, jossa ihminen kääntyy pois synnistä ja kääntyy Jumalan puoleen.
Sitoutuminen: Se ei ole vain kertaluontoinen tunne, vaan päätös aloittaa uusi elämä Jeesuksen opetuslapsena, mihin kuuluu usein rukous,
Raamatun lukeminen ja seurakuntayhteys.
Monille tämä on koko elämää muuttava kääntymiskokemus, mutta usko voi syntyä myös vähitellen ilman yhtä dramaattista hetkeä.
Mitä on ratkaisun tekeminen eli uskoon tulo
147
518
Vastaukset
- Anonyymi00001
Hyvin selvitetty.
- Anonyymi00026
torre3 kirjoitti:
Ja sitten siitä puuttuu Jumala. Pitää vaan uskoa.
Ymmärryksesi ei riitä, voit poistua!
Anonyymi00026 kirjoitti:
Ymmärryksesi ei riitä, voit poistua!
Eli missä Jumala on muualla kuin Raamatussa?
torre3 kirjoitti:
Eli missä Jumala on muualla kuin Raamatussa?
"Eli missä Jumala on muualla kuin Raamatussa?"
Jumala asuu Pyhän Henkensä kautta jokaisessa, joka uskoo Häneen ja Jeesukseen Kristukseen.
Jumala on todellisempi kuin minä tai sinä. Todellisuudessa sinua ja minua ei ole enää olemassa siinä mielessä kun aistimme välittävät, sillä me kuolimme syntiemme tähden yhdessä Jeesuksen kanssa Golgatan ristillä jo noin 2000 vuotta sitten.
Apostoli Paavali kirjoittaa: "Kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on Hänen (Jeesuksen) kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi; sillä, joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä." Room.6:6-7.Joppa2 kirjoitti:
"Eli missä Jumala on muualla kuin Raamatussa?"
Jumala asuu Pyhän Henkensä kautta jokaisessa, joka uskoo Häneen ja Jeesukseen Kristukseen.
Jumala on todellisempi kuin minä tai sinä. Todellisuudessa sinua ja minua ei ole enää olemassa siinä mielessä kun aistimme välittävät, sillä me kuolimme syntiemme tähden yhdessä Jeesuksen kanssa Golgatan ristillä jo noin 2000 vuotta sitten.
Apostoli Paavali kirjoittaa: "Kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on Hänen (Jeesuksen) kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi; sillä, joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä." Room.6:6-7.Paavali ei kyllä ole luotettava.
Ja Pyhä Henki on antanut kullekin erilaisia vastauksia samaan asiaan.
Vetoat väärin tahoihin, ollen epäluotettava.
- Anonyymi00002
Kiitos asiallisesta aloituksesta.
Kovin monimutkaista, suosittelen pesäpallomailaa. Sillä kun aikansa osaava ystävä mätkii päähän alkaa pikkuhiljaa uskomaan saunatonttuunkin.
- Anonyymi00003
Kommenteistasi päätellen sinua on mätitty oikein olan takaa.
- Anonyymi00004
Ratkaisu, valinnan tekeminen on yksi Raamatun tärkeimmistä opetuksia. Päättäminen ja ''ratkaisu', kulkee punaisena lankana läpi Kirjoitukset: Raamatun alkulehdissä Aadam teki valinnan: hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
Aadam oli voinut kieltäytyä ja valita olla syömättä.
Mooseksen kirjassa itse Jumala kehottaa tekemään 'ratkaisun': minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte.
Israelilaiset eksyvät epäjumalain palvontaan: Elia kysyi: Kuinka kauan te onnutte molemmille puolille? Jos Herra on Jumala, seuratkaa häntä; mutta jos Baal on Jumala, seuratkaa häntä.
Paavalikin teki päätöksen: sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa, Sanan 'lahko' merkitys on oikeastaan valinta ja tie, oma valinta.
Jeesus kertoi tuhlaajapojan paluusta riemuvuotena: Poika oli päättänyt ja tehnyt valinnan: "Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle".
Nyt on luterilaisten aika tehdä Jumalan mielen mukainen ratkaisu: Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi- Anonyymi00005
Kyllä, ihminen itse ratkaisee onko ja elääkö kuten kristityn tulee elää.
- Anonyymi00006
Aadam oli siis mielestäsi homo?!
- Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
Aadam oli siis mielestäsi homo?!
Ei voinut olla homo sillä seksipartneri puuttuu - piti tyytyä Eevaan.
- Anonyymi00012
Kumman evankeliumin uskomiseen kehotat - Juutalaisen Paavalin syntievankeliumiin, jonka jumaluutta Jeesus sanoo Saatanaksi, vai Jeesuksen taivasten valtakunnan evankeliumiin, joka taivasten valtakunnan isä Jumala on kristinuskossa Jeesuksen nimeen kiroukseksi kirottu uhri?
- Anonyymi00014
Oletko muuten havainnut (ilmestyskirja luku 13), että se joka sai tulen laskeutumaan taivaasta maan päälle UHRIALTTARILLEEN, oli Elia?
- Anonyymi00016
Anonyymi00008 kirjoitti:
Ei voinut olla homo sillä seksipartneri puuttuu - piti tyytyä Eevaan.
"Raamatun alkulehdissä Aadam teki valinnan: hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi."
-Aadam (mies) antoi hedelmän "MIEHELLENSÄ" HMM... - Anonyymi00023
Anonyymi00016 kirjoitti:
"Raamatun alkulehdissä Aadam teki valinnan: hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi."
-Aadam (mies) antoi hedelmän "MIEHELLENSÄ" HMM...Totta, tarkistin, ei missään ole sanan sanaa naisesta.
- Anonyymi00007
"Ratkaisun tekeminen kristityksi, eli usein "uskoon tulo", tarkoittaa ihmisen tietoista ja henkilökohtaista päätöstä tunnustaa Jeesus Kristus Herraksi ja Vapahtajaksi sekä sitoutua seuraamaan häntä."
Ensimmäiset ratkaisun tekijät olivat Jeesuksen opetuslapset jotka tekivät ratkaisun lähteä heti paikalla seuraamaan Jeesusta kun Jeesus kutsui heitä. Ja sitten seuraavat ratkaisun tekijät olivat apostoleita ja Jerusalemin asukkaista ja Paavalin kautta se ratkaisunteko lähti leviämään ympäri maailmaa ja saavutti ennenpitkää Suomenkin.- Anonyymi00013
No eivät kauaa seuranneet kyllä, koska kristinuskon tehnyt Paavali surmasi Jeesuksen, kuten tämän oppilaatkin Suuren juutalaisneuvoston johdossa.
- Anonyymi00025
Anonyymi00013 kirjoitti:
No eivät kauaa seuranneet kyllä, koska kristinuskon tehnyt Paavali surmasi Jeesuksen, kuten tämän oppilaatkin Suuren juutalaisneuvoston johdossa.
Höpöhöpö jahvekultti!
- Anonyymi00038
Anonyymi00025 kirjoitti:
Höpöhöpö jahvekultti!
Hyvä kun muistutit - kristinuskon Jumala Jahve taustoineen löytyy wikisivu Jahve.
Ja nyt kun siellä puhutaan Jahven äitinä Aserasta, niin Asera nimen wikisivulta löytyy, että tämän poika on Baal-jumala, siis Raamatun Saatana. Jahve on sama jumaluus kuin Baal.
Nyt on löytynyt piirtokirjoituksia, joissa lukee 'Jahve ja hänen Aseransa', mistä tiedetään, että Jahve on sama jumaluus kuin Baal.
Tarkemmin löytyy sitten 2.Kuningasten kirja luku 23 missä esiintyvät nimet Baal ja Aserabyhdessä, kun särjetään kuningas Salomon lasten uhrauspaikkoja.
Kristinusko perustuu lasten uhrauskulttiin.
Näin kaukaa tulee juutalaisuuden jumaluus mistä se on periytynyt kristinuskoon Paavalin opilla. Anonyymi00038 kirjoitti:
Hyvä kun muistutit - kristinuskon Jumala Jahve taustoineen löytyy wikisivu Jahve.
Ja nyt kun siellä puhutaan Jahven äitinä Aserasta, niin Asera nimen wikisivulta löytyy, että tämän poika on Baal-jumala, siis Raamatun Saatana. Jahve on sama jumaluus kuin Baal.
Nyt on löytynyt piirtokirjoituksia, joissa lukee 'Jahve ja hänen Aseransa', mistä tiedetään, että Jahve on sama jumaluus kuin Baal.
Tarkemmin löytyy sitten 2.Kuningasten kirja luku 23 missä esiintyvät nimet Baal ja Aserabyhdessä, kun särjetään kuningas Salomon lasten uhrauspaikkoja.
Kristinusko perustuu lasten uhrauskulttiin.
Näin kaukaa tulee juutalaisuuden jumaluus mistä se on periytynyt kristinuskoon Paavalin opilla."Tarkemmin löytyy sitten 2.Kuningasten kirja luku 23 missä esiintyvät nimet Baal ja Aserabyhdessä, kun särjetään kuningas Salomon lasten uhrauspaikkoja.
Kristinusko perustuu lasten uhrauskulttiin"
Baalilla ja Aseralla ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa. Baal ja Asera edustavat epäjumalia.
Kristinuskoa edustaa Jeesus Kristus, joka Pyhän Hengen kautta asuu jokaisessa uskovassa. Uskomalla Häneen, voit saada syntisi anteeksi ja iankaikkisen elämän Jumalan valtakunnassa.
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." Joh.3:16.Joppa2 kirjoitti:
"Tarkemmin löytyy sitten 2.Kuningasten kirja luku 23 missä esiintyvät nimet Baal ja Aserabyhdessä, kun särjetään kuningas Salomon lasten uhrauspaikkoja.
Kristinusko perustuu lasten uhrauskulttiin"
Baalilla ja Aseralla ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa. Baal ja Asera edustavat epäjumalia.
Kristinuskoa edustaa Jeesus Kristus, joka Pyhän Hengen kautta asuu jokaisessa uskovassa. Uskomalla Häneen, voit saada syntisi anteeksi ja iankaikkisen elämän Jumalan valtakunnassa.
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." Joh.3:16.Sinä uskot väärin. Esimerkiksi Johannes valehteli, eikä silminnäkijänä kertonut Jeesuksen lentäneen taivaaseen.
- Anonyymi00009
Totta kai on tietoinen ratkaisu tulla kristityksi, missä uskonnossa Jeesus on Kristuksena kuoliaaksi kidutettu ja kiroukseksi korottu tosi Jumala (Gal.3:13).
Ja "sitoutuu seuraaman häntä ja vastaa myöntävästi Jumalan kutsuun".
Siis vastaa myöntävästi tuon Jeesuksen nimeen kuoliaksi kidutetun ja kirotun tosi Jumalan kutsuun? Vai minkä Jumalan, joka tosi Jumala ehtoollisella vielä syödään teurastettuna uhrilampaana (1.Kor.5:7), kuvitellen veren ja ruumiin olevan todellisesti läsnä (1.Kor.11:23) Herran kuoleman julistamiseksi.
Voisitko hieman avata tarkemmin tätä sekopäisyyttä, esimetkiksi mihin kuoliaaksi kidutettu ja kirottu Jumala kutsuu, ja miten Jeesusta sitoudutaan näin seuraamaan ja mihin?- Anonyymi00010
Ja faktana tästä on sitten nähtävissä ihan livenä Jeesuksen äärimmäisen julmalla tavalla kidutetun krusifiksikuva ja kirkon ehtoollinen.
Odotan selitystä. - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Ja faktana tästä on sitten nähtävissä ihan livenä Jeesuksen äärimmäisen julmalla tavalla kidutetun krusifiksikuva ja kirkon ehtoollinen.
Odotan selitystä.Tuo mies tahallaan pilkkaa ja vääristelee Raamattua.
- Anonyymi00018
Anonyymi00011 kirjoitti:
Tuo mies tahallaan pilkkaa ja vääristelee Raamattua.
Sinäkö et osaa lukea? Siinä on koodit Raamattuun.
- Anonyymi00121UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Odotan selitystä.Vänkäät vain, et usko kuitenkaan!
- Anonyymi00015
"No eivät kauaa seuranneet kyllä, koska kristinuskon tehnyt Paavali surmasi Jeesuksen, kuten tämän oppilaatkin Suuren juutalaisneuvoston johdossa."
Se oliko Paavali eli Saulus vielä tuolloin kun Jeesus tapettiin mukana tässä tuomiossa niin tätä Raamattu ei kerro, mutta Saulus sitten Damaskon tiellä kohtasi Jeesuksen ja näin Saulus teki ratkaisun lähteä seuraamaan Jeesusta kun muuta mahdollisuutta ei ollut ja Ananias siunasi Sauluksen tähän tehtävään ja nimi muutettiin Paulustukseksi tarkemmin sanoen Paolo!- Anonyymi00017
Paavalista et saa ratkaisuhihhulia millään. Paavali itse kertoo ettei hän voinut vastustaa taivaallista näkyä. Paavalilla ei ollut vaihtoehtoa. VAIN YKSI. Jeesus teki valinnan.
- Anonyymi00019
Osaatko kertoa, että miksi Jeesus olisi kuolemansa jälkeen muuttanut mielensä, ja antanut Paavali Saulukselle valtakirjan, tehdä itsestään kiroukseksi kirottu uhri (Gal.3:13), opettamanaan taivasten valtakunnan isä Jumalana, joka johdattaa teidät Jeesuksen sanoman Satanan (Joh.8) tulenliekkeihin (1.Kor.3:13)?
- Anonyymi00020
Anonyymi00017 kirjoitti:
Paavalista et saa ratkaisuhihhulia millään. Paavali itse kertoo ettei hän voinut vastustaa taivaallista näkyä. Paavalilla ei ollut vaihtoehtoa. VAIN YKSI. Jeesus teki valinnan.
No aika rajun valinnan Jeesus teki, jos haluat uskoa Jeesuksen vihamiestä, joka surmasi hänet ja oppilaansa.
- Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
No aika rajun valinnan Jeesus teki, jos haluat uskoa Jeesuksen vihamiestä, joka surmasi hänet ja oppilaansa.
Ihan oikeasti - uskotteko?
- Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Ihan oikeasti - uskotteko?
Voi uskoa vain Jeesusta tai uskoa Paavalia.
- Anonyymi00028
Anonyymi00017 kirjoitti:
"Paavalista et saa ratkaisuhihhulia millään. Paavali itse kertoo ettei hän voinut vastustaa taivaallista näkyä. Paavalilla ei ollut vaihtoehtoa."
Näin se ratkaisu aina tapahtuu nykyäänkin kun emme voineet vastustaa Pyhän hengen voimaa kun kohtasimme minkä kohtasimme kun teimme ratkaisun tulla uskoon Jeesukseen. Vieläkin muistan sen hetket että koko ilma oli sakeana Pyhää henkeä, eihän kukaan, ei edes Paavali, voi sitä vastustaa. - Anonyymi00030
Anonyymi00028 kirjoitti:
"Paavalista et saa ratkaisuhihhulia millään. Paavali itse kertoo ettei hän voinut vastustaa taivaallista näkyä. Paavalilla ei ollut vaihtoehtoa."
Näin se ratkaisu aina tapahtuu nykyäänkin kun emme voineet vastustaa Pyhän hengen voimaa kun kohtasimme minkä kohtasimme kun teimme ratkaisun tulla uskoon Jeesukseen. Vieläkin muistan sen hetket että koko ilma oli sakeana Pyhää henkeä, eihän kukaan, ei edes Paavali, voi sitä vastustaa.Niin, koskee vain luonnostaan vihattavia Paavalin mukaan, joiden sisällä asuu synti, joka saa tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa - rusikoihan se Saatanan enkeli niitä Paavalinkin sisuksia.
Löytyy Roomalaiskirje luku 7. Anonyymi00028 kirjoitti:
Näin se ratkaisu aina tapahtuu nykyäänkin kun emme voineet vastustaa Pyhän hengen voimaa kun kohtasimme minkä kohtasimme kun teimme ratkaisun tulla uskoon Jeesukseen. Vieläkin muistan sen hetket että koko ilma oli sakeana Pyhää henkeä, eihän kukaan, ei edes Paavali, voi sitä vastustaa.Toisaalta se Pyhä Henki valehtelee sen saaneille.
- Anonyymi00040
torre3 kirjoitti:
Toisaalta se Pyhä Henki valehtelee sen saaneille.
Ei sellaista ole olemassakaan.
Anonyymi00022 kirjoitti:
Voi uskoa vain Jeesusta tai uskoa Paavalia.
"Voi uskoa vain Jeesusta tai uskoa Paavalia."
Voit uskoa molempia, etkä edes voi tehdä eroa niiden välillä. Jeesus asui Paavalissa, joka julisti:
"Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa uskossa, Hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni." Gal.3:19-20.
Ylistetty olkoon Jeesukselle Kristukselle, meidän Herrallemme ja Vapahtajallemme!torre3 kirjoitti:
Toisaalta se Pyhä Henki valehtelee sen saaneille.
"Toisaalta se Pyhä Henki valehtelee sen saaneille"
Pyhä Henki ei valehtele kenellekään, vaan juuri päin vastoi, Hän kertoo totuuden ja siksi Pyhää Henkeä kutsutaankin Raamatussa Totuuden Hengeksi.
"Mutta kun Hän tulee, Totuuden Henki, johdattaa Hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä Hän puhuu, ei ole Hänestä itsestään, vaan minkä Hän kuulee, sen Hän puhuu, ja tulevaiset Hän teille julistaa." Joh.16:13.Anonyymi00040 kirjoitti:
Ei sellaista ole olemassakaan.
Aivan. Ei ole koskaan ollut. Se on vain puheissa.
- Anonyymi00029
"Ratkaisun tekeminen kristityksi, eli usein "uskoon tulo", tarkoittaa ihmisen tietoista ja henkilökohtaista päätöstä tunnustaa Jeesus Kristus Herraksi ja Vapahtajaksi sekä sitoutua seuraamaan häntä."
Nyt tätä ratkaisun eli uskoontulon Jeesukseen tekemistä on jo julistettu 2000 aina apostoleista alkaen ja eka helluntaista kun Pyhä henki vuodatettiin ja julistus voimalla alkoi kuten Apostolien teot- kirjasta voimme lukea. Muistaakseni jo 3000 ihmistä teki ratkaisun tulla uskoon Jeesukseen ja siitä sitten alkoi ja jatkuu yhä tänäänkin ehtymättömällä voimalla. Tällaista tekee vain Jumala. Amen- Anonyymi00031
Niin, surullista, mutta Raamattu itse todistaa koko tapahtuman vain Paavalin kertomaksi valheeksi.
Nimittäin Jeesuksen oppilaat eivät olleet koskaan edes kuulleet (vuosi 53) yli 20 vuotta Jesuksen murhan jälkeen, että mitään Pyhää henkeä on olemassakaan.
Jeesus jäikin vain kiroukseksi kirottuna tosi Jumalana uskovaisten sielujen lunnaiksi helvettiin
Löytyy Apostolien tekojen 19. luku. - Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
Niin, surullista, mutta Raamattu itse todistaa koko tapahtuman vain Paavalin kertomaksi valheeksi.
Nimittäin Jeesuksen oppilaat eivät olleet koskaan edes kuulleet (vuosi 53) yli 20 vuotta Jesuksen murhan jälkeen, että mitään Pyhää henkeä on olemassakaan.
Jeesus jäikin vain kiroukseksi kirottuna tosi Jumalana uskovaisten sielujen lunnaiksi helvettiin
Löytyy Apostolien tekojen 19. luku.Se nyt vain on niin, että Raamatun totuudesta te ette pääse yli, ettekä ympäri.
Jumala ei ole sanonut mitään kristinuskosta. Kristinusko levisi satoja vuosia sitten väkivalloin. Suomeen tuli luterilaisuus maastakarkoituksen uhalla.
- Anonyymi00033
Anonyymi00031 kirjoitti:
Löytyy Apostolien tekojen 19. luku.Se ei ollutkaan Pyhä henki, vaan Paha henki, joka nousee helvetistä, aikaan saamaan demoneita uskovaisten kimppuun.
- Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Se ei ollutkaan Pyhä henki, vaan Paha henki, joka nousee helvetistä, aikaan saamaan demoneita uskovaisten kimppuun.
Ilmankos ovat niin vaikeaa väkeä täällä palstallakin.
Anonyymi00032 kirjoitti:
Se nyt vain on niin, että Raamatun totuudesta te ette pääse yli, ettekä ympäri.
Mikä totuus ihmisten kirjoituksissa on?
- Anonyymi00035
torre3 kirjoitti:
Sellainen mikä on esimerkiksi kirjan juoni. Se on kirjan totuus, mitä siellä lukee. Jos Trump sanoi Putinin sanoneen Pöh ja Putin sanoi Pah, niin totuus on Pah. Ei totuus ole sen monimutkaisempaa.
- Anonyymi00036
Anonyymi00034 kirjoitti:
Ilmankos ovat niin vaikeaa väkeä täällä palstallakin.
Niin, sitä on vaikeaa saada ihmiset ymmärtämään, ettei esimerkiksi termit "Pyhä" tai "Jumala" synny sanoista, vaan siitä merkitysvarauksesta mitä ne edustavat.
Ei pyhä synnytä demoneita, paholaisia, vaan paha, vaikka kuinka pyhäksi hokisi.
Tai jos Jumala omistaa helvetin, ei se ole silloin Jumala, vaikka kuinka hoettaisiin Jumalaksi, siis siinä mielessä Jumala mitä uskonnossa mielletään Jumalan merkitysvaraukseksi, vaan se on Saatana.
Ja vaikka kuinka hokisi polkupyörää autoksi, ei se autoksi muutu. Sana aina sisältää jonkin merkitysvarauksen.
Yllättävän vaikea asia, minkä voisi kuvitella olevan itsestäänselvä asia. - Anonyymi00037
torre3 kirjoitti:
Ja toinen omituinen jänkäys asia on Raamatun totuus, jos se on ihmisten kirjoittama. Sen totuus on juuri se mikä siellä sitten lukee, mitä on kirjoitettu.
Varsinkin torre on täysin omituisella tavalla juuttunut päänupistaan tähän.
Joku outo uskonto-ongelma ateisteillakin, etteivät ymmärrä tekstiä tekstinä. - Anonyymi00039
torre3 kirjoitti:
Jumala ei ole sanonut mitään kristinuskosta. Kristinusko levisi satoja vuosia sitten väkivalloin. Suomeen tuli luterilaisuus maastakarkoituksen uhalla.
Torre, en tarkoita tätä mitenkään pahalla mutta auttaisi ymmärtämään - oletko sinä kehitysvammainen? Siis diagnosoituna? Olisi helpompi lähestyä sinun kommentointia, jos tietää totuuden.
Anonyymi00037 kirjoitti:
Ja toinen omituinen jänkäys asia on Raamatun totuus, jos se on ihmisten kirjoittama. Sen totuus on juuri se mikä siellä sitten lukee, mitä on kirjoitettu.
Varsinkin torre on täysin omituisella tavalla juuttunut päänupistaan tähän.
Joku outo uskonto-ongelma ateisteillakin, etteivät ymmärrä tekstiä tekstinä.Siis.mikä totuus Raamattuun päätyneissä kirjoituksissa on?
Anonyymi00039 kirjoitti:
Torre, en tarkoita tätä mitenkään pahalla mutta auttaisi ymmärtämään - oletko sinä kehitysvammainen? Siis diagnosoituna? Olisi helpompi lähestyä sinun kommentointia, jos tietää totuuden.
En ole ollut. Nuorempana harrastin hiihtoa juoksemista ja lukemista. Olen tehnyt pyörämatkoja useassa maassa.
Olen koko elämäni ajan ollut se, joka puhuu asiaa. Vitsejä ei minulta kuule. Tuon maineen sain jo koulussa- Anonyymi00041
torre3 kirjoitti:
Siis.mikä totuus Raamattuun päätyneissä kirjoituksissa on?
SE MIKÄ KIRJOITETUSSA TEKSTISSÄ YLEENSÄKIN ON.
- Anonyymi00042
torre3 kirjoitti:
En ole ollut. Nuorempana harrastin hiihtoa juoksemista ja lukemista. Olen tehnyt pyörämatkoja useassa maassa.
Olen koko elämäni ajan ollut se, joka puhuu asiaa. Vitsejä ei minulta kuule. Tuon maineen sain jo koulussaKehitysvammalla ei ole mitään tekemistä juoksemisen, urheilun tai pyöräilyn kanssa. Et siis tiedä mitä sana tarkoittaa? Ei myöskään puhumisen kanssa.
- Anonyymi00043
Anonyymi00041 kirjoitti:
Esimerkkinä vaikkapa sanat "kirottu" tai teurastettu" tai "perata pois" (taivasten valtakuna), "kirous", "tuli" (se päivä tulessa ilmestyy) jne.
- Anonyymi00044
Anonyymi00043 kirjoitti:
Esimerkkinä vaikkapa sanat "kirottu" tai teurastettu" tai "perata pois" (taivasten valtakuna), "kirous", "tuli" (se päivä tulessa ilmestyy) jne.
Mutta unohdetaan nyt tämä kehitysvammajuttu. Selvisi jo.
- Anonyymi00051UUSI
Anonyymi00035 kirjoitti:
Sellainen mikä on esimerkiksi kirjan juoni. Se on kirjan totuus, mitä siellä lukee. Jos Trump sanoi Putinin sanoneen Pöh ja Putin sanoi Pah, niin totuus on Pah. Ei totuus ole sen monimutkaisempaa.
Trump maailman isoin narsisti hirveä presidentti jonka ei pitäisi olla päivääkään presidentti. Putin on sairas sotahullu idiootti
Anonyymi00042 kirjoitti:
Kehitysvammalla ei ole mitään tekemistä juoksemisen, urheilun tai pyöräilyn kanssa. Et siis tiedä mitä sana tarkoittaa? Ei myöskään puhumisen kanssa.
Jos olisin ollut kehitysvammainen, niin tuskin olisin voittanut hiihto- ja juoksukilpailuja. Tiedän hänen miten menee kehitysvammaisilla. On jopa erittäin tuttukin.
- Anonyymi00099UUSI
torre3 kirjoitti:
Jos olisin ollut kehitysvammainen, niin tuskin olisin voittanut hiihto- ja juoksukilpailuja. Tiedän hänen miten menee kehitysvammaisilla. On jopa erittäin tuttukin.
Et voittanut mitään.
Anonyymi00099 kirjoitti:
Et voittanut mitään.
Voitin vaikka mitä. Toisin keskikoulussa jäin hiihdossa toiseksi ja kolmanneksi. Alkoi kyllästyttää ja vaihdoin juoksuun.
torre3 kirjoitti:
Voitin vaikka mitä. Toisin keskikoulussa jäin hiihdossa toiseksi ja kolmanneksi. Alkoi kyllästyttää ja vaihdoin juoksuun.
Ja hyvänä pidän tikanheidon tulosta 48. Tulosta 47 oli lukematon määrä.
Anonyymi00041 kirjoitti:
Kukin voi ajatella mitä kirjoituksia ylipäätään kukin pitää totuutena, kuten Raamatussa on.
Anonyymi00031 kirjoitti:
Löytyy Apostolien tekojen 19. luku."Nimittäin Jeesuksen oppilaat eivät olleet koskaan edes kuulleet (vuosi 53) yli 20 vuotta Jesuksen murhan jälkeen, että mitään Pyhää henkeä on olemassakaan"
Kyseinen kohta ei koske Jeesuksen kanssa olleita opetuslapsia. vaan vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen uskoon tulleita ihmisiä, jotka asuivat Efesossa ja ilmeisesti eivät vielä olleet saaneet tarpeeksi opetusta hengellisistä asioista. Mutta nyt he tulivat Paavalin kautta uskoon ja saivat henkilökohtaisen kokemuksen Pyhän Hengen olemassaolosta.
"Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
Vielä tänäkin päivänä on ihmisiä, jotka eivät ole kuulleet mitään Jeesuksesta ja Pyhästä Hengestä ja juuri sitä varten meidän tulee viedä evankeliumin ilosanomaa kaikkialle maailmaan.Joppa2 kirjoitti:
"Nimittäin Jeesuksen oppilaat eivät olleet koskaan edes kuulleet (vuosi 53) yli 20 vuotta Jesuksen murhan jälkeen, että mitään Pyhää henkeä on olemassakaan"
Kyseinen kohta ei koske Jeesuksen kanssa olleita opetuslapsia. vaan vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen uskoon tulleita ihmisiä, jotka asuivat Efesossa ja ilmeisesti eivät vielä olleet saaneet tarpeeksi opetusta hengellisistä asioista. Mutta nyt he tulivat Paavalin kautta uskoon ja saivat henkilökohtaisen kokemuksen Pyhän Hengen olemassaolosta.
"Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
Vielä tänäkin päivänä on ihmisiä, jotka eivät ole kuulleet mitään Jeesuksesta ja Pyhästä Hengestä ja juuri sitä varten meidän tulee viedä evankeliumin ilosanomaa kaikkialle maailmaan.Kun tietää miten kaikki on, niin juttusi ovat huvittavia.
Et todennäköisesti saa yhtään muslimia kristinuskoon.- Anonyymi00122UUSI
torre3 kirjoitti:
Olen koko elämäni ajan ollut se, joka puhuu asiaa. Vitsejä ei minulta kuule. Tuon maineen sain jo koulussaTorrelta ei tule vitsejä, on siis ns. Ykstotinen!
- Anonyymi00045UUSI
Ratkaisuhihhulismissa Kaikkivaltias Ihminen panee puumerkkinsä Jumalan anomukseen pelastaa hänet
- Anonyymi00046UUSI
Jumala ei pelasta väkisten ketään, paitsi luterilaisia.
Heillä ei ole minkäänlaista halua seurata Jeesusta, mutta silti kuvittelevat istuvansa pelastusveneessä ! - Anonyymi00047UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Heillä ei ole minkäänlaista halua seurata Jeesusta, mutta silti kuvittelevat istuvansa pelastusveneessä !Sekin on ratkaisun tekoa että ei tee mitään ratkaisua.Luterilaisillehan se on tyypillistä.Ikäänkuin Jumala pelastaisi ihmisen vastoin tämän omaa toivetta. Monelle riittää se, että nimi on jossain kirkollisessa luettelossa.
- Anonyymi00048UUSI
Anonyymi00047 kirjoitti:
Sekin on ratkaisun tekoa että ei tee mitään ratkaisua.Luterilaisillehan se on tyypillistä.Ikäänkuin Jumala pelastaisi ihmisen vastoin tämän omaa toivetta. Monelle riittää se, että nimi on jossain kirkollisessa luettelossa.
Jumalalla ei ole mitään ehtoja rakkaudelleen luterilaisuudessa. Muista en tiedä. Ilmeisesti heillä on paljonkin ehtoja.
- Anonyymi00049UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Heillä ei ole minkäänlaista halua seurata Jeesusta, mutta silti kuvittelevat istuvansa pelastusveneessä !Kyllä. Jumala pelastaa meidät luterilaiset väkisin. Saat pitää itselläsi kaikin mokomin Jeesuksesi ja pelastusveneesi.
- Anonyymi00050UUSI
Anonyymi00049 kirjoitti:
Kyllä. Jumala pelastaa meidät luterilaiset väkisin. Saat pitää itselläsi kaikin mokomin Jeesuksesi ja pelastusveneesi.
Siinä taas helluntailainen näyttelee
- Anonyymi00052UUSI
Anonyymi00050 kirjoitti:
Siinä taas helluntailainen näyttelee
Eikö ole käsittämätöntä että vihaavat luterilaisia niin paljon että yöllä kirjoittavat täällä ja purkavat itseään
- Anonyymi00053UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Heillä ei ole minkäänlaista halua seurata Jeesusta, mutta silti kuvittelevat istuvansa pelastusveneessä !"Jumala ei pelasta väkisten ketään, paitsi luterilaisia."
Jumala ei pelasta ketään ihmistahtoisten riittitekojen kautta mitä vauvojen päälaen valelu itseasiassa on.
Jumala pelastaa vain heidät jotka ovat tulleet uskoon Jeesukseen ja sitten tässä uskossaan elävät!! - Anonyymi00054UUSI
Anonyymi00053 kirjoitti:
"Jumala ei pelasta väkisten ketään, paitsi luterilaisia."
Jumala ei pelasta ketään ihmistahtoisten riittitekojen kautta mitä vauvojen päälaen valelu itseasiassa on.
Jumala pelastaa vain heidät jotka ovat tulleet uskoon Jeesukseen ja sitten tässä uskossaan elävät!!Aabaraham lähetti palvelijansa noutamaan morsianta pojalleen Iisakilla. Aabraham painotti, ettei palvelija saanut viedä tyttöä väkisin: Mutta jos tyttö ei tahdo seurata sinua, niin olet tästä valasta vapaa.
Sana kuvaa matkaan lähtöä: Ja palvelija otti herransa kameleista kymmenen sekä kaikkinaisia kalleuksia herransa tavaroista; Tyttö sai palvelijalta lahjoja jo ennen kuin Rebekka oli suostunut lähtemään palvelijan mukana Luvattuun maahan: otti mies kultaisen nenärenkaan, joka painoi puolen sekeliä, ja hänen käsiinsä kaksi rannerengasta, jotka painoivat kymmenen kultasekeliä.
Rebekan veli, Laaban ja äiti sanoivat: He vastasivat: "Kutsukaamme tänne tyttö ja kysykäämme häneltä itseltään". he kutsuivat Rebekan ja sanoivat hänelle: "Tahdotko lähteä tämän miehen kanssa?" Hän vastasi: "Tahdon".
Siis tämän esikuvan kukaan myös Jeesuksen seuraajat kutsutaan. Ketään ei viedä väkisin, vaan niin kuin Rebekaltakin kysyttiin: "Tahdotko lähteä", niin myös Herran Jeesuksen kutsumilta, itsekultakin kysytään, tahdotko lähteä seuraaman Jeesusta.
Ennen kuin Rebekka oli vastanut myötävästä, hän saipalvelijalta lahjoja. Samoin jo ennen uskoon tuloa kutsuttu saa kokea ja maistaa taivaallisia lahjoa, sillä ilman Jumalan voimaa kukaan ei voi kääntyä ja lähteä seuraamaan Jeesusta. Anonyymi00054 kirjoitti:
Aabaraham lähetti palvelijansa noutamaan morsianta pojalleen Iisakilla. Aabraham painotti, ettei palvelija saanut viedä tyttöä väkisin: Mutta jos tyttö ei tahdo seurata sinua, niin olet tästä valasta vapaa.
Sana kuvaa matkaan lähtöä: Ja palvelija otti herransa kameleista kymmenen sekä kaikkinaisia kalleuksia herransa tavaroista; Tyttö sai palvelijalta lahjoja jo ennen kuin Rebekka oli suostunut lähtemään palvelijan mukana Luvattuun maahan: otti mies kultaisen nenärenkaan, joka painoi puolen sekeliä, ja hänen käsiinsä kaksi rannerengasta, jotka painoivat kymmenen kultasekeliä.
Rebekan veli, Laaban ja äiti sanoivat: He vastasivat: "Kutsukaamme tänne tyttö ja kysykäämme häneltä itseltään". he kutsuivat Rebekan ja sanoivat hänelle: "Tahdotko lähteä tämän miehen kanssa?" Hän vastasi: "Tahdon".
Siis tämän esikuvan kukaan myös Jeesuksen seuraajat kutsutaan. Ketään ei viedä väkisin, vaan niin kuin Rebekaltakin kysyttiin: "Tahdotko lähteä", niin myös Herran Jeesuksen kutsumilta, itsekultakin kysytään, tahdotko lähteä seuraaman Jeesusta.
Ennen kuin Rebekka oli vastanut myötävästä, hän saipalvelijalta lahjoja. Samoin jo ennen uskoon tuloa kutsuttu saa kokea ja maistaa taivaallisia lahjoa, sillä ilman Jumalan voimaa kukaan ei voi kääntyä ja lähteä seuraamaan Jeesusta.Jeesus otti mukaansa ne, joilla ei ollut mitään tekemistä sillä hetkellä.
- Anonyymi00055UUSI
torre3 kirjoitti:
Jeesus otti mukaansa ne, joilla ei ollut mitään tekemistä sillä hetkellä.
OIet todella naismainen
- Anonyymi00056UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Aabaraham lähetti palvelijansa noutamaan morsianta pojalleen Iisakilla. Aabraham painotti, ettei palvelija saanut viedä tyttöä väkisin: Mutta jos tyttö ei tahdo seurata sinua, niin olet tästä valasta vapaa.
Ennen kuin Rebekka oli vastanut myötävästä, hän saipalvelijalta lahjoja. Samoin jo ennen uskoon tuloa kutsuttu saa kokea ja maistaa taivaallisia lahjoa, sillä ilman Jumalan voimaa kukaan ei voi kääntyä ja lähteä seuraamaan Jeesusta.Miksi te ette anna mitään lahjoja vaan viette loputkin mitä jollakin on?
- Anonyymi00057UUSI
Anonyymi00053 kirjoitti:
"Jumala ei pelasta väkisten ketään, paitsi luterilaisia."
Jumala pelastaa vain heidät jotka ovat tulleet uskoon Jeesukseen ja sitten tässä uskossaan elävät!!Puhut nyt tuosta ihmistahtoisesta ratkaisuriitistä.
- Anonyymi00058UUSI
Anonyymi00057 kirjoitti:
Puhut nyt tuosta ihmistahtoisesta ratkaisuriitistä.
Ei sellaista ole
- Anonyymi00059UUSI
Anonyymi00058 kirjoitti:
Ei sellaista ole
Kyllä on. Pappi tekee sen ratkaisin milloin Jumalan pitää pelastaa vauva .Esim lauantaina klo 13.00 on se hetki, jolloin vauvan otsalle tiputetaan vettä.
- Anonyymi00060UUSI
Anonyymi00059 kirjoitti:
Kyllä on. Pappi tekee sen ratkaisin milloin Jumalan pitää pelastaa vauva .Esim lauantaina klo 13.00 on se hetki, jolloin vauvan otsalle tiputetaan vettä.
Siinä taas pedofiilinoita uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa vikise vauvoista
- Anonyymi00061UUSI
Anonyymi00060 kirjoitti:
Siinä taas pedofiilinoita uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa vikise vauvoista
se huutaa aina "vauvaat, otsaaat"
Se kirjoittelee täällä yöllä. Se vihaa uskovia - Anonyymi00064UUSI
Anonyymi00061 kirjoitti:
se huutaa aina "vauvaat, otsaaat"
Se kirjoittelee täällä yöllä. Se vihaa uskoviaSe kyseli myös "Tarkoitatko että vanhempien ja papin ratkaisu on turhaa."
Todella mielenvikainen tapaus - Anonyymi00067UUSI
Anonyymi00064 kirjoitti:
Se kyseli myös "Tarkoitatko että vanhempien ja papin ratkaisu on turhaa."
Todella mielenvikainen tapausVauvan vanhempien, kummien ja papin teot ovat vain ihmistekoja mikä motivoi tuon valeluriitin toivomuksena että jokin kummellinen usko alkaa vaikuttaa tässä vauvassa, mutta kuten tiedämme niin aikuisena tämä vauva mitä todennäköisimmin on vain ihmishirviö kuten media meille joka päivä tuo esiin.
- Anonyymi00070UUSI
Anonyymi00067 kirjoitti:
Vauvan vanhempien, kummien ja papin teot ovat vain ihmistekoja mikä motivoi tuon valeluriitin toivomuksena että jokin kummellinen usko alkaa vaikuttaa tässä vauvassa, mutta kuten tiedämme niin aikuisena tämä vauva mitä todennäköisimmin on vain ihmishirviö kuten media meille joka päivä tuo esiin.
Sinä yksi ihmishirviö joka vihaa uskovia eikä hän ole oppinut tuntemaan Jeesusta
- Anonyymi00071UUSI
Anonyymi00070 kirjoitti:
Sinä yksi ihmishirviö joka vihaa uskovia eikä hän ole oppinut tuntemaan Jeesusta
Kyllä, hän puhuu valeluriitistä ja ihmisteoista koska ei usko Jumalan armoon eikäs siihen mitä Jumala kasteesta lupaa
- Anonyymi00076UUSI
Anonyymi00071 kirjoitti:
Kyllä, hän puhuu valeluriitistä ja ihmisteoista koska ei usko Jumalan armoon eikäs siihen mitä Jumala kasteesta lupaa
Selvästi hän on harhaoppinen
- Anonyymi00103UUSI
torre3 kirjoitti:
Olet todella omituinen.
Etkö kestä faktoja?
- Anonyymi00062UUSI
Noidat liikkuu yöllä
- Anonyymi00063UUSI
"ratkaisun tekeminen kristityksi, eli usein "uskoon tulo", tarkoittaa ihmisen tietoista ja henkilökohtaista päätöstä"
Raamatussa taas uskoontulo on aina Jumalan vaikuttama lahja- Anonyymi00065UUSI
Aloittajalle se ei ole sitä, se on vain oma päätös hänelle
- Anonyymi00066UUSI
"Raamatussa taas uskoontulo on aina Jumalan vaikuttama lahja"
Juuri näin vapaissa suunnissa eli siis kristinuskossa on aina opetettu, että Jumala tai siis Jeesus kutsuu tai kolkuttaa sydämen ovelle ja sitten ihminen tekee ratkaisun avata se sydämensä ovi eli hän tulee uskoon Jeesukseen ja alkaa uusi elämä mikä jatkuu iankaikkisesti ja kaikki kiitos jää Jumalalle. Amen - Anonyymi00068UUSI
Anonyymi00066 kirjoitti:
Juuri näin vapaissa suunnissa eli siis kristinuskossa on aina opetettu, että Jumala tai siis Jeesus kutsuu tai kolkuttaa sydämen ovelle ja sitten ihminen tekee ratkaisun avata se sydämensä ovi eli hän tulee uskoon Jeesukseen ja alkaa uusi elämä mikä jatkuu iankaikkisesti ja kaikki kiitos jää Jumalalle. AmenEi vaan vapaissa suunnissa opetetaan että usko on ihmisen päätös. Kristinuskossa ja perinteisissä kirkoissa usko on Jumalan teko. Kiitos Jumalalle, Amen!
- Anonyymi00069UUSI
Anonyymi00065 kirjoitti:
Aloittajalle se ei ole sitä, se on vain oma päätös hänelle
Mistä niin päättelet
- Anonyymi00073UUSI
Anonyymi00069 kirjoitti:
Mistä niin päättelet
Hänen aloituksensa sen kertoo
- Anonyymi00074UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
Ei vaan vapaissa suunnissa opetetaan että usko on ihmisen päätös. Kristinuskossa ja perinteisissä kirkoissa usko on Jumalan teko. Kiitos Jumalalle, Amen!
"Ei vaan vapaissa suunnissa opetetaan että usko on ihmisen päätös. Kristinuskossa ja perinteisissä kirkoissa usko on Jumalan teko. "
Totta on että vapaissa suunnissa opetetaan että se ratkaisu on aina viime kädessä Jumalan teko koska juuri Hän Jeesuksessa meitä kutsuu tai kolkuttaa sydämemme ovelle. Näin itse koin aikoinaan kun tulin uskoon ja samasta kokemuksesta kaikki todistavat vapaissa suunnissa kun Jumala kutsuu joko suoraan tai tapahtumien kautta. Kiitos ja ylistys siitä sitten lopulta jää vain Jeesukselle. Amen - Anonyymi00075UUSI
Anonyymi00074 kirjoitti:
"Ei vaan vapaissa suunnissa opetetaan että usko on ihmisen päätös. Kristinuskossa ja perinteisissä kirkoissa usko on Jumalan teko. "
Totta on että vapaissa suunnissa opetetaan että se ratkaisu on aina viime kädessä Jumalan teko koska juuri Hän Jeesuksessa meitä kutsuu tai kolkuttaa sydämemme ovelle. Näin itse koin aikoinaan kun tulin uskoon ja samasta kokemuksesta kaikki todistavat vapaissa suunnissa kun Jumala kutsuu joko suoraan tai tapahtumien kautta. Kiitos ja ylistys siitä sitten lopulta jää vain Jeesukselle. AmenJumala tarjoaa uskoa, hikinen itse päättää ottaako sen vastaan!
- Anonyymi00077UUSI
Anonyymi00073 kirjoitti:
Hänen aloituksensa sen kertoo
Mikä kohta siinä?
- Anonyymi00078UUSI
Anonyymi00074 kirjoitti:
Totta on että vapaissa suunnissa opetetaan että se ratkaisu on aina viime kädessä Jumalan teko koska juuri Hän Jeesuksessa meitä kutsuu tai kolkuttaa sydämemme ovelle. Näin itse koin aikoinaan kun tulin uskoon ja samasta kokemuksesta kaikki todistavat vapaissa suunnissa kun Jumala kutsuu joko suoraan tai tapahtumien kautta. Kiitos ja ylistys siitä sitten lopulta jää vain Jeesukselle. AmenEi vaan vapaissa suunnissa opetetaan että usko on aina ihmisen teko. Näin ne täällä itsekin todistaa
Mutta ME Jeesuksen omat olemme saaneet armosta hänen hankkimansa pelastuksen, Aaamen! - Anonyymi00079UUSI
Anonyymi00077 kirjoitti:
Mikä kohta siinä?
Koko aloitus
- Anonyymi00080UUSI
Anonyymi00078 kirjoitti:
Ei vaan vapaissa suunnissa opetetaan että usko on aina ihmisen teko. Näin ne täällä itsekin todistaa
Mutta ME Jeesuksen omat olemme saaneet armosta hänen hankkimansa pelastuksen, Aaamen!Ap. t. 15:7
Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon. - Anonyymi00081UUSI
Anonyymi00078 kirjoitti:
Ei vaan vapaissa suunnissa opetetaan että usko on aina ihmisen teko. Näin ne täällä itsekin todistaa
Mutta ME Jeesuksen omat olemme saaneet armosta hänen hankkimansa pelastuksen, Aaamen!Ap. t. 17:4
Ja muutamat heistä tulivat uskoon ja liittyivät Paavaliin ja Silaaseen, niin myös suuri joukko jumalaapelkääväisiä kreikkalaisia sekä useat ylhäiset naiset. - Anonyymi00082UUSI
Anonyymi00079 kirjoitti:
Koko aloitus
Höpöhöpö! Olet pelkkä trolli! 🤣
- Anonyymi00083UUSI
Anonyymi00066 kirjoitti:
Juuri näin vapaissa suunnissa eli siis kristinuskossa on aina opetettu, että Jumala tai siis Jeesus kutsuu tai kolkuttaa sydämen ovelle ja sitten ihminen tekee ratkaisun avata se sydämensä ovi eli hän tulee uskoon Jeesukseen ja alkaa uusi elämä mikä jatkuu iankaikkisesti ja kaikki kiitos jää Jumalalle. AmenSinä olet antanut Perkeleen pettää itseäsi. Perkele perustelee aina tekosiaan Raamatulla samalla tavalla kuin kiusatessaan Jeesustakin. Oletko sivuuttanut sen raamatunpaikan? Usko Jeesusta, älä Perkelettä!!!!!
- Anonyymi00084UUSI
Anonyymi00078 kirjoitti:
Mutta ME Jeesuksen omat olemme saaneet armosta hänen hankkimansa pelastuksen, Aaamen!Ei opeteta, sinä valehtelet! 🤣
- Anonyymi00086UUSI
Anonyymi00084 kirjoitti:
Ei opeteta, sinä valehtelet! 🤣
Kyllä opetetaan, ikävää sinänsä
- Anonyymi00087UUSI
Anonyymi00066 kirjoitti:
Juuri näin vapaissa suunnissa eli siis kristinuskossa on aina opetettu, että Jumala tai siis Jeesus kutsuu tai kolkuttaa sydämen ovelle ja sitten ihminen tekee ratkaisun avata se sydämensä ovi eli hän tulee uskoon Jeesukseen ja alkaa uusi elämä mikä jatkuu iankaikkisesti ja kaikki kiitos jää Jumalalle. AmenPerkele on se joka rymistelee toisten ovilla ja pyrkii aggressiivisesti sisään. Älkää päästäkö!
- Anonyymi00088UUSI
Anonyymi00084 kirjoitti:
Ei opeteta, sinä valehtelet! 🤣
"Ei opeteta, sinä valehtelet! "
Näin on että vapaissa suunnissa opetetaan että aina Jumala vaikuttaa uskon ratkaisun ihmisessä joko suoraa toimien taikka sitten olosuhteiden kautta.
Ap. t. 18:27
Ja kun hän tahtoi mennä Akaiaan, niin veljet kehoittivat häntä siihen ja kirjoittivat opetuslapsille, että nämä ottaisivat hänet vastaan. Ja sinne saavuttuaan hän armon kautta oli suureksi hyödyksi uskoon tulleille - Anonyymi00089UUSI
Anonyymi00088 kirjoitti:
"Ei opeteta, sinä valehtelet! "
Näin on että vapaissa suunnissa opetetaan että aina Jumala vaikuttaa uskon ratkaisun ihmisessä joko suoraa toimien taikka sitten olosuhteiden kautta.
Ap. t. 18:27
Ja kun hän tahtoi mennä Akaiaan, niin veljet kehoittivat häntä siihen ja kirjoittivat opetuslapsille, että nämä ottaisivat hänet vastaan. Ja sinne saavuttuaan hän armon kautta oli suureksi hyödyksi uskoon tulleilleMiten tämä kumoaa aloituksen?
- Anonyymi00090UUSI
Anonyymi00086 kirjoitti:
Kyllä opetetaan, ikävää sinänsä
Trolli, et petä edes itseäsi. 🤣
Anonyymi00078 kirjoitti:
Mutta ME Jeesuksen omat olemme saaneet armosta hänen hankkimansa pelastuksen, Aaamen!TE Jeesuksen omat luulette liikaa.
- Anonyymi00094UUSI
torre3 kirjoitti:
Tuo lahja on naurettava. Suurin osa maailmasta ei koskaan voi sitä saada.
Menisit hei muualle pilaamaan ketjuja!
- Anonyymi00101UUSI
torre3 kirjoitti:
TE Jeesuksen omat luulette liikaa.
Mikset ymmärrä hävetä teitä kahta?
- Anonyymi00102UUSI
torre3 kirjoitti:
Tuo lahja on naurettava. Suurin osa maailmasta ei koskaan voi sitä saada.
Järkyttävä kuva ToIIoista.
- Anonyymi00105UUSI
Anonyymi00102 kirjoitti:
Järkyttävä kuva ToIIoista.
Aamen!
🙏 Anonyymi00101 kirjoitti:
Mikset ymmärrä hävetä teitä kahta?
Eipä sinäkään itseäsi häpeä koskaan.
Anonyymi00094 kirjoitti:
Menisit hei muualle pilaamaan ketjuja!
Ei palsta siitä pilaannu siitä, että kertoo, että suurin osa maailmasta ei koskaan voi saada Jumalan lahjaa
- Anonyymi00108UUSI
torre3 kirjoitti:
Ei palsta siitä pilaannu siitä, että kertoo, että suurin osa maailmasta ei koskaan voi saada Jumalan lahjaa
Karmea kuva.
Miksi julkaisit? - Anonyymi00109UUSI
torre3 kirjoitti:
Eipä sinäkään itseäsi häpeä koskaan.
Ei ole syytä.
Siellä kahdella ToIIolla on. - Anonyymi00115UUSI
Anonyymi00108 kirjoitti:
Karmea kuva.
Miksi julkaisit?Kaikki sen kuvat ovat kuin Kummelista. 🤣
- Anonyymi00116UUSI
Anonyymi00115 kirjoitti:
Kaikki sen kuvat ovat kuin Kummelista. 🤣
Todellakin on.
Anonyymi00075 kirjoitti:
Jumala tarjoaa uskoa, hikinen itse päättää ottaako sen vastaan!
En ole huomannut Jumalan uskoa tarjonneen. Koko ajatus on huvittava.
- Anonyymi00123UUSI
torre3 kirjoitti:
En ole huomannut Jumalan uskoa tarjonneen. Koko ajatus on huvittava.
Jumala kutsuu jokaista ihmistä!
- Anonyymi00091UUSI
Täysin varmaa ja voit katsoa Raamatusta: Jeesus ei tehnyt yhtä ainoaa ihmistä opetuslapsekseen valuttamalla kiposta vettä päähän, vaan Herra kutsui hyvin arkisesti, ilman juhlaa ja kummeja ja vanhempien suostumusta sanoen: "Tule ja seuraa minua".
- Anonyymi00092UUSI
Usko siis on kokoelämän ratkaisu? Ja voi olla syntynyt "salamaniskusta" tai hitaammin kasvaen. Kummankaan vaihtoehdon pois-sulkematta toisiaan. En tiedä muuta, mutta sen tiedän, että Pekka Pouta on nimensä veroinen ja lähes koko Suomessa on pouta. Talvipouta, myrskyn jäkeen. Talvinen aurinko paistaa, vaikka ei porotakaan. Kattokaa vaikka pimennysverhojen läpi ikkunastanne, tai vuokraisännän ikkunasta.
Kyllä se siitä taas elämä voittaa. Ja tuulimyllyjen lavatkin taas korkeuksissaan pyörii.
Onneksi tuas on lämmin. Ei tosinkaan kaikilla. Huom!- Anonyymi00093UUSI
Kerro toki omasta uskostasi.
- Anonyymi00095UUSI
Anonyymi00093 kirjoitti:
Minä voin kertoa!
Vaimoni sai minut lähtemään vapaiden suuntien tilaisuuteen mutta sanoin että uskoon en nyt ainakaan tule. Mentiin takariville istuun että päästään lähtemään heti pois jos tilaisuus ryöstäytyy käsistä. Mutta Jumala oli päättänyt toisin, sillä yhtäkkiä tunsin ihmeekseni selvästi Pyhän hengen, itseasiassa ilma oli sakeana Pyhää henkeä, näin siis tunsin. Kokous jatkui ja Jumala kutsu oli niin voimallinen että vastasin kutsuun että "kuka haluaa pelastusvarmuuden?". Jos olisi kysytty että "kuka haluaa tulla uskoon Jeesukseen?" niin ehkä en olisi vastannut myöntävästi, mutta pelastusvarmuuden halusin ja nostin käteni ja vaimoni myös. Menimme eteen ja Jumalan kutsu oli niin selvä ja voimakas mitä ihminen ei kertakaikkiaan voi vastustaa ja saimme opetusta uskon ensi askelista ja siitä se sitten alkoi - - vuosikymmeniä sitten ja kuten aina niin emme mekään ole kertaakaan katuneet että otimme vastaan uskon Jeesukseen vaan voin todeta että elämämme on ollut yhtä Jumalan ihmettä kaikkine vaiheineen ja Hän pitää tarkan huolen joka päivästä. Onhan Raamatussa satoja jakeita joissa on Jumalan lupauksia ja JOKAINEN niistä pitää paikkansa. Sen voin jo nyt todistaa. Tässä näin äärimmäisen lyhyesti uskoontuloni. - Anonyymi00096UUSI
Anonyymi00093 kirjoitti:
Uskon Herraan. Olen kasvanut siihen, ehkäpä uuvuttaen, ehkäpä en. Ja kun lamppu/lyhty syttyy, miksipä sitä sammuttamaan? Olen jopa oppinut uskoni myötä olemaan hieman humoristisempi, kuin nuorena. Sopivasti. Oppinut uskoni myötä ja kasvamisen myötä olemaan maltillisempi. Ja jos olen uskoni myötä oppinut paljon muutakin, jopa skrivaamaan asioita ylös. Sekin voi olla lahja, kuten esim. musiikki, laulut, maalaukset...ym. lahjat.
Ei se ole vaan aina se kielilläpuhuminen ja sellaisen selventäminen. Tms.
Havaintojenkin teko työstä käy. Eli siis usko Herraan on tuonut minulle pelkkää hyvää, suonut jopa hyvän vaimon. Ja siinäkin sitkeä rukous ja itsensä niskasta kiinniottaminenkin oli ainoastaan hyvästä. Onneksi katsoin sen "kortin". - Anonyymi00097UUSI
Anonyymi00096 kirjoitti:
Uskon Herraan. Olen kasvanut siihen, ehkäpä uuvuttaen, ehkäpä en. Ja kun lamppu/lyhty syttyy, miksipä sitä sammuttamaan? Olen jopa oppinut uskoni myötä olemaan hieman humoristisempi, kuin nuorena. Sopivasti. Oppinut uskoni myötä ja kasvamisen myötä olemaan maltillisempi. Ja jos olen uskoni myötä oppinut paljon muutakin, jopa skrivaamaan asioita ylös. Sekin voi olla lahja, kuten esim. musiikki, laulut, maalaukset...ym. lahjat.
Ei se ole vaan aina se kielilläpuhuminen ja sellaisen selventäminen. Tms.
Havaintojenkin teko työstä käy. Eli siis usko Herraan on tuonut minulle pelkkää hyvää, suonut jopa hyvän vaimon. Ja siinäkin sitkeä rukous ja itsensä niskasta kiinniottaminenkin oli ainoastaan hyvästä. Onneksi katsoin sen "kortin".Sen olen huomannut uskovana että uskossa kasvu on tuskattuvan hidasta, mutta varmaa ja on lujalla pohjalla koska Jeesus ohjaa meitäkin ihan omalla tavallaan ikäänkuin yksityisopetuksena elämän eri vaiheissa ja sairauksissa. Jokaisella tapahtumalla on oma arvonsa minkä määrittää Jumala. Näin voin kokemuksesta sanoa.
- Anonyymi00098UUSI
Anonyymi00097 kirjoitti:
Sen olen huomannut uskovana että uskossa kasvu on tuskattuvan hidasta, mutta varmaa ja on lujalla pohjalla koska Jeesus ohjaa meitäkin ihan omalla tavallaan ikäänkuin yksityisopetuksena elämän eri vaiheissa ja sairauksissa. Jokaisella tapahtumalla on oma arvonsa minkä määrittää Jumala. Näin voin kokemuksesta sanoa.
Mitä tarkoitat uskossa kasvulla?
Anonyymi00098 kirjoitti:
Kasvaa uskossa on joku älyttömyys.
Jos uskoo, niin uskoo.- Anonyymi00106UUSI
Anonyymi00098 kirjoitti:
No sitä tarkoitan uskossa kasvulla mitä Paavali seuraavissa jakeissa:
1. Kor. 3:2
Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;
Hepr. 5:12
Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
Hepr. 5:13
Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
Vastauskoontullut on maitoa tarvitseva kuten vauva ja siitä alkaa kasvu ja näin Jumalan tuntemus lisääntyy kokemusten kautta ja varsinkin kun alkaa tajuta kuinka ihmeellisesti Jumala on kasvattanut uskon tiellä - se kun tapahtuu ihmeitten ja Sanan ja armolahjojen kautta ja tietoisuus tästä Jumalan vaikutusta lisääntyy koko ajan kohti täyden iän täydellisyyden määrää.
Ef. 4:13
kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään, - Anonyymi00112UUSI
torre3 kirjoitti:
Kasvaa uskossa on joku älyttömyys.
Jos uskoo, niin uskoo.Hupaisa näky, kun se toinenkin Soinia Iihavampi.
- Anonyymi00114UUSI
Anonyymi00106 kirjoitti:
Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;
Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
Vastauskoontullut on maitoa tarvitseva kuten vauva ja siitä alkaa kasvu ja näin Jumalan tuntemus lisääntyy kokemusten kautta ja varsinkin kun alkaa tajuta kuinka ihmeellisesti Jumala on kasvattanut uskon tiellä - se kun tapahtuu ihmeitten ja Sanan ja armolahjojen kautta ja tietoisuus tästä Jumalan vaikutusta lisääntyy koko ajan kohti täyden iän täydellisyyden määrää.
kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,Jo joo, mutta mitä se konkreettisesti sinulle olisi?
- Anonyymi00118UUSI
Anonyymi00106 kirjoitti:
kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,Maitoakin eri vahvuista ja väristä erilaisissa purkissa ja vieläpä lisäksi kermaa. Kuten myös ruokaa erilaista ja puuroruokia, maitoon tai veteen valmistettuna. Ja kun meidän Herramme palvelusväki sen valmistaa ja keittää, niin silloinkos hyvät antimet tulee ja syntyy.
Äitini teki aina usein nuoremmalle veljelleni häppää. Keitettyjä perunoita, voita ja maitoa. Se oli sitten häppää. Äiti oli hyvä äiti. Vaikka kaikki aina maksoikin niin paljon siihen aikaan.
Häppää oli sitten varmasti pienenä minullakin. - Anonyymi00120UUSI
Anonyymi00114 kirjoitti:
Jo joo, mutta mitä se konkreettisesti sinulle olisi?
Sen minäkin haluaisin tietää.
"Ratkaisun keskeisiä osa-alueita ovat:
"Tunnustaminen ja rukous: Ihminen tunnustaa syntinsä Jumalalle, pyytää niitä anteeksi ja kutsuu Jeesuksen elämäänsä.
Mielenmuutos (parannus): Ratkaisuun kuuluu metanoia eli mielenmuutos, jossa ihminen kääntyy pois synnistä ja kääntyy Jumalan puoleen.
Sitoutuminen: Se ei ole vain kertaluontoinen tunne, vaan päätös aloittaa uusi elämä Jeesuksen opetuslapsena, mihin kuuluu usein rukous,"
Vastaus:
Mielestäni, mikään edellä mainituista asioista ei liity ihmisen pelastukseen. Me pelastumme Jumalan armosta emmekä omien tekojemme tai ansioittemme kautta:
"Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi." Ef.2:8-9
Kaikki meidän ja koko maailman synnit sovitettiin jo n. 2000 vuotta sitten, kun meidät ristiinnaulittiin yhdessä Kristuksen kanssa Golgatalla. Meidän tarvitsee vain uskoa ja vastaanottaa tämä valmis pelastus uskon kautta ja se uskokin tulee meille armosta kun Jumala herättää sen meissä. Room.6:6-7
Kun Jumala herätti Jeesuksen kuolleista, me nousimme yhdessä Hänen kanssaan. Tämä ylösnousemus tehtiin meidän vanhurskauttamiseksi. Vanhurskauttaminen tarkoittaa syyttömäksi julistamista. Jumala on siis meidät kaikki jo 2000 vuotta julistanut syyttömiksi Jeesuksen sovitustyön ja lunastuksen tähden. Jeesuksen sovitustyö oli 100 % sti täydellinen, emmekä me voi enää lisätä siihen mitään omilla teoillamme. Kun maailmankaikkeuden Luoja ja Tuomari on julistanut meidät syyttömiksi, niin mikään mahti maailmassa ei voi tehdä meitä enää syylliseksi yhteenkään syntiin. Tämä Jeesuksen sovitustyö koskee kaikkia meidän menneitä, nykyisiä sekä tulevia syntejä. Meidän pelastuksemme on persoona, Jeesus Kristus, joka nyt asuu meissä. Olemme uusi luomus Kristuksessa. Se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut." 2.Kor.5:17
"Nyt ei siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat, sillä elämän Hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista." Room.8:1-2.
Tämä on evankeliumin ilosanoma ja armoa, jota meidän tulee viedä kaikille niille, jotka eivät vielä tunne Jeesusta, eivätkä tiedä, mitä Hän on jo tehnyt meidän edestämme 2000 vuotta sitten.
Lyhyesti: Kun meillä on Jeesus, meillä on kaikki. Jos meillä ei ole Jeesusta, meillä ei ole mitään 2.Piet.1:3. Kiitos, kunnia ja ylistys Jeesukselle Kristukselle!
Raamatun lukeminen ja seurakuntayhteys.- Anonyymi00104UUSI
torre3 kirjoitti:
Lyhyesti: kaikki uskonnot ovat huijausta. Maailman ihmiset eivät vain tajua.
OIet pelkkä huijari.
Ja se toinen Iihava myös. - Anonyymi00107UUSI
Heti alusta meni pieleen - synnin Jumala on Saatana, koska se pelottelee helvetillä. Jumala ei omista helvettiä.
- Anonyymi00110UUSI
torre3 kirjoitti:
Lyhyesti: kaikki uskonnot ovat huijausta. Maailman ihmiset eivät vain tajua.
Ihan sama mitä ne ovat, nyt on kyse tarinan logiikasta.
- Anonyymi00111UUSI
Anonyymi00110 kirjoitti:
Ihan sama mitä ne ovat, nyt on kyse tarinan logiikasta.
Voiko saatananpalvontaa edes kutsua uskonnoksi?!
Anonyymi00104 kirjoitti:
OIet pelkkä huijari.
Ja se toinen Iihava myös.Miten olen sinua huijannut. Entä sinä minua?
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1217266Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4965408Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1513335Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2162641Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t492350Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681288Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431282En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771252Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111169- 1111143