Ainakin tuossa sarjassa näyttäis olevan pääosassa "valkoinen hetero mies".
https://www.youtube.com/watch?v=FlFYnNyxljk
Tein hiljattain aloituksen, joka käsitteli erästä uskontoa ja paljon näytti tulevan myös kritiikkiä. Ongelmana on helposti se, että me emme näe monipuolista todellisuutta maista, joissa pääuskonto on eri kuin meillä.
Tuosta voi muuten kuunnella tuon naisnäyttelijän, joka tuossa tv-sarjassa näyttelee, haastattelua. Tekstityksetkin on monella kielellä, jos ei turkin kieltä osaa.
https://www.youtube.com/watch?v=1lr5JGi4MSA
Mulle täällä palstalla joku on sanonut, että muuttaisin johonkin muslimimaahan. Kysyn vaan: tunnetteko moniakin valkoisia hetero miehiä, jotka ovat syntyneet jossakin sellaisessa maassa, jossa enemmistö on valkoisia ja pääuskonto kristinusko ja jotka ovat muuttaneet nuorena esimerkiksi Turkkiin opiskelemaan esimerkiksi näyttelemistä ja heistä on tullut Turkissa tunnettuja näyttelijöitä. Kuten näette, kyllähän siellä tv-sarjoissa näkyy "valkoisia hetero miehiä", mutta tosiaan hyvä kysymys, kuinka yleistä tämä tosiaan on, että valkoinen hetero mies muuttaa jostakin sellaisesta maasta, jossa enemmistö on valkoisia ja pääuskontona kristinusko.
Mitä muistaisin joskus lukeneeni jotakin tuosta "valkoisesta" miesnäyttelijästä, sukujuuret tais olla jossakin entisen Jugoslavian maassa. Siellähän on maita, joissa pääuskonto on islam ja lisäksi eikös Jugoslavia kuulunut joskus Osmanien Valtakuntaan.
Todellavaikeeta
Seuraatteko turkkilaisia tv-sarjoja, elokuvia tai julkkiksia?
13
311
Vastaukset
En tiedä Turkista. Entisen Jugoslsvian alueella olen liikkunut ja jos erot perustuvat uskontoon, niin ei (minun mielestäni) yhtään imartele islamia. Esim. Slovenia on oikein kiva paikka. Vähän kuin Italia, jossa italialaisiin olisi asennettu äänenvaimentimet. Plus että sieltä pääosin puuttuu afrikkalaiset. Bosnia on paria kertaluokkaa kaaosmaisempi paikka. Ei sekään nyt silti mikään Afghanistan ole joten eroja voi selittää sekä uskonnolla että muulla.
En seuraa, paitsi kerran tuli vastaan Turkkilainen historiallinen sarja (engl. nimi ja tekstit):
- The Magnificent Century: Kosem (2015 - 2017).
Turkkilainen nimi : - Muhteşem Yüzyıl: Kösem
Katsoin pari jaksoa. En jaksanut seurata.
Tiiseri:
https://youtu.be/yW9tBWrnyUs?si=ZrV054eF2shM2g7F- Anonyymi00003
En seuraa, mutta jonkun hyvän turkkilaisen elokuvan olen joskus nähnyt (vain todella hyvät muista, kuin amerikkalaisista pääsevät jakeluun).
Olen käynyt turkissa joku kolme neljä kertaa. Kulttuuri ja uskonto tuntuivat vierailta ja pelottavilta, mistä matkanjärjestäjät varoittelivatkin. Ruoka oli hyvää, mutta lähes kaikki saivat pöpöihin tottumattomina ensimmäisellä reissultaan ripulin.- Anonyymi00006
Olen käynyt myös Turkissa nelisen kertaa, mutta minulla on melkeinpä vain positiivisia kokemuksia. Ainoat negatiiviset kokemukset liittyvät miesten käyttäytymiseen, he osaavat olla aika aggressiivisia lähestymisessään, mutta muutoin matkailijana kokemuksekseni ovat olleet todella hyviä. Hotellien taso huippuluokkaa, palvelut erinomaisia ruoasta puhumattakaan, kaikkialla on oltu ystävällisiä ja palvelualttiita. Myös lapset on huomioitu aina todella hyvin. Turkista löytyy mahtavia päiväretkikohteita, esim koskenlasku vuoristojoessa. Yksikään matkaseurueestamme ei myöskään ole saanut ikinä mitään vatsavaivoja, mutta toki se on aina riskinä ulkomailla matkustettaessa.
Turkki on erilainen maa kuin Suomi ja suomalaisen voi olla vaikea sopeutua, sillä esim tasa-arvo ei ole kaikkialla Turkissa vielä kovinkaan hyvällä tolalla. En silti tuomitsisi koko Turkkia, siellä on myös paljon hyvää kuten ystävälliset ihmiset.
Aletheias - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Olen käynyt myös Turkissa nelisen kertaa, mutta minulla on melkeinpä vain positiivisia kokemuksia. Ainoat negatiiviset kokemukset liittyvät miesten käyttäytymiseen, he osaavat olla aika aggressiivisia lähestymisessään, mutta muutoin matkailijana kokemuksekseni ovat olleet todella hyviä. Hotellien taso huippuluokkaa, palvelut erinomaisia ruoasta puhumattakaan, kaikkialla on oltu ystävällisiä ja palvelualttiita. Myös lapset on huomioitu aina todella hyvin. Turkista löytyy mahtavia päiväretkikohteita, esim koskenlasku vuoristojoessa. Yksikään matkaseurueestamme ei myöskään ole saanut ikinä mitään vatsavaivoja, mutta toki se on aina riskinä ulkomailla matkustettaessa.
Turkki on erilainen maa kuin Suomi ja suomalaisen voi olla vaikea sopeutua, sillä esim tasa-arvo ei ole kaikkialla Turkissa vielä kovinkaan hyvällä tolalla. En silti tuomitsisi koko Turkkia, siellä on myös paljon hyvää kuten ystävälliset ihmiset.
AletheiasOnhan se. Aamuisin varhain havahtuu mineraattien rukouksiin. Niitä ei tunne ja elämän tuska ja sen raju kontrasti hätkähdyttää. Jos uskontoa harjoitetaan niin yleisesti, niin eikö se merkitse mitään sen keskellä eläville. Miksi tämä teatteri, jos kansa ei noudata hyvän oppeja.
Siitä huolimatta, olen nähnyt sen minkä upeuden kleopatrakin. Hämmentävin kuin suuri apinanleipäpuu, miten kovaa ja miten herkullista. Kaikkea niin paljon pienellä alueella. Minkä historian keskellä he asuvat.
- Anonyymi00004
No ei todellakaan seurata. Turkkilaiset saavat pyöriä ihan keskenään. Eikä tämä ole rasismia. Emme vaan tule toimeen niiden kanssa.
- Anonyymi00005
En seuraa minkään maalaisia julkkiksia. En ole vähimmässäkään määrin kiinnostunut julkkiksista.
- Anonyymi00009
En seuraa, poliittisista ja ihmisoikeussyistä.
- Sheena- Anonyymi00010
Tuo asenne. Mitäs sanot esimerkiksi tästä videosta? Kyllä mä tiedän sun asenteen, ethän sä kuitenkaan katso. No tuossa on ainakin englannin kieliset tekstitykset.
https://www.youtube.com/watch?v=H1W4Wd9_ou4
Todellavaikeeta - Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Tuo asenne. Mitäs sanot esimerkiksi tästä videosta? Kyllä mä tiedän sun asenteen, ethän sä kuitenkaan katso. No tuossa on ainakin englannin kieliset tekstitykset.
https://www.youtube.com/watch?v=H1W4Wd9_ou4
TodellavaikeetaKerroit, että tunnet monia muslimeja, miksi et tosiaan seuraa näitä tv-sarjoja.
Todellavaikeeta
- Anonyymi00011
Eri paikoissa tehtyjä elokuvia ja sarjoja niin nellixissä on, joskus hyviäkin.
Minä tuhosin PanaSonnin levylautasen, irroitin väkisin kun joku vika, jäi jumittamaan kummasti, revin väkisin sen auki, bluray-juttu, ei vaikuta muuhun toimintaan. - Anonyymi00014
Salainen deitti tänä yönä? 😈 Klikkaa tästä https://Maria.hoty.lat/Maria#/?/?/1tqekr8wj
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 741114
- 751101
- 481004
Miltä se tuntuu
Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s104958- 51935
- 33717
- 49704
Mitä se olisi
Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?34607- 50590
Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!
Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.118547