Tärkeimpiä asioita siinä prosessissa on ollut lääkityksen lopettaminen, ruokavalion muutos ja vitamiineja purkista, päivittäinen liikunta, asioiden kirjaaminen ylös, kuten päivänohjelma, viikko-ohjelma, tuntemuksien purkaminen päiväkirjaan yms ja suurimpana kaikesta mielekkyyden löytäminen elämään.
Minulle se löytyi youtuben videoista, musiikista, henkisyydestä, rukoilusta, kirjallisuudesta. En tarvitse mitään muuta elämääni. Suurinosa ajasta on mielekästä ja kivaa, joskus tietenkin ärsyttää joku tai kaikki, mutta siihen löytyy keinoja parantaa oloa.
Minulla on oma työkalupakki selviytyä huonoista hetkistä. Lisäksi olen huomannut, että huonoin aika on ennen kuukautisia, eli ihan on hormonivaihtelu syynä ja se menee aina ohi.
Hoitohenkilökunta ei ota ikinä huomioon ihmistä kokonaisuutena. Siihen kuuluu myös hormonitoiminta ja löytyy luonnonmukaisia keinoja tasata oloja. Myöskään mitään henkistä tai hengellistä ei kannata kertoa heille. Se on merkki psykoottisuudesta. En kyllä muutenkaan niistä huutele, vaan pidän mieluummin omana salaisuutena josta ammennan voimaa.
En sano, että olisin terve, koska kukaan ei ole täysin terve. Ilman oireita on mennyt pitkään enkä koe enää että sairastuisin skitsofreniaa vaikka en täysin henkisesti terve olekaan. Olen virheellinen ihminen edelleen. En tavoittele täydellisyyttä vaan hyvää ja rauhallista vointia jatkossakin läheisten ympäröimänä.
Olen kiitollinen.
Olen parantunut skitsofreniasta
19
136
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Niin ja vielä se, etten juo enkä polta.
- Anonyymi00002UUSI
Kannattaa hankkia youtube premium niin ei tule mainoksia. Tällaiset videot antavat toivoa.
https://youtu.be/XRzNDigUSm0?si=XZ2DII0ENvuJS4mQ - Anonyymi00003UUSI
Onko olemassa mitään objektiivista näyttöä, että ihminen paranee skitsofreniasta. Labraa tai näytepalaa aivoista?
- Anonyymi00004UUSI
Ei ole, kun ei ole siitäkään että ihminen sairastuu skitsofreniaan. On vain oireet ja oireettomuus.
- Anonyymi00006UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
Ei ole, kun ei ole siitäkään että ihminen sairastuu skitsofreniaan. On vain oireet ja oireettomuus.
EI varmaan vapaaehtoisia luovuttamaan aivoj tutkimuksia varten
- Anonyymi00005UUSI
Sanoisin että pärjäät skitsofrenian kanssa... eli siinä mielessä onnistuit luomaan klikki otsikon.
- Anonyymi00008UUSI
Miten niin pärjään? Oireita ei ole ollut kolmeen vuoteen. Kuinka kauan pitää olla oireeton, että on parantunut?
- Anonyymi00009UUSI
Miten voi sanoa, että pärjään sairauden kanssa jonka oireita minulla ei ole ollut vuosiin? Hoitajathan vertaa aina diabetekseen. No sairastanko diabetesta jos olen ollut oireeton ja ilman lääkitystä vuosia? Verensokerini on tasainen. Millä mittarilla minulla on diabetes?
- Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
Miten voi sanoa, että pärjään sairauden kanssa jonka oireita minulla ei ole ollut vuosiin? Hoitajathan vertaa aina diabetekseen. No sairastanko diabetesta jos olen ollut oireeton ja ilman lääkitystä vuosia? Verensokerini on tasainen. Millä mittarilla minulla on diabetes?
Jätän seuraavaksi koko avohoidon. En tarvitse hoitajien "huolta" minusta tai vallanhalua, mikä on puettu huolehtimisen kaapuun. Jos ei osaa olla onnellinen, siitä että voin hyvin, niin en tarvitse sellaista ihmistä/hoitajaa elämääni. Minulla "työkalupakkini" ja nyt huomasin että eihän siihen edes kuulu avohoito. Olen oppinut selviytymään omillani.
- Anonyymi00011UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Jätän seuraavaksi koko avohoidon. En tarvitse hoitajien "huolta" minusta tai vallanhalua, mikä on puettu huolehtimisen kaapuun. Jos ei osaa olla onnellinen, siitä että voin hyvin, niin en tarvitse sellaista ihmistä/hoitajaa elämääni. Minulla "työkalupakkini" ja nyt huomasin että eihän siihen edes kuulu avohoito. Olen oppinut selviytymään omillani.
Sulla on joko A) väärä diagnoosi tai B) oot niitä tosi harvoja jotka pärjää ilman lääkitystä
- Anonyymi00012UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Miten niin pärjään? Oireita ei ole ollut kolmeen vuoteen. Kuinka kauan pitää olla oireeton, että on parantunut?
Käytkö töissä?
- Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
Käytkö töissä?
En ole edes yrittänyt hakea töitä. Ei tällä työhistorialla ja iällä enää töitä saa. En kyllä halua edes töihin olen onnellinen eläkkeellä.
- Anonyymi00014UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
En ole edes yrittänyt hakea töitä. Ei tällä työhistorialla ja iällä enää töitä saa. En kyllä halua edes töihin olen onnellinen eläkkeellä.
jep, jos oot 40+ oot työmarkkinoilla ilmaa
- Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00011 kirjoitti:
Sulla on joko A) väärä diagnoosi tai B) oot niitä tosi harvoja jotka pärjää ilman lääkitystä
Kaikki kriteerit täyttyivät, kun minulle annettiin diagnoosi. Olin silloin psykoosissa. Mielestäni olen parantunut skitsofreniasta, vaikka ei siitä heidän mielestä voi parantua. Pitävät vaan sairaudentunnottomana jos en myönnä skitsofreniaa itselläni.
Diagnoosi ei siis ollut väärä, mutta se on tällä hetkellä väärä. - Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Kaikki kriteerit täyttyivät, kun minulle annettiin diagnoosi. Olin silloin psykoosissa. Mielestäni olen parantunut skitsofreniasta, vaikka ei siitä heidän mielestä voi parantua. Pitävät vaan sairaudentunnottomana jos en myönnä skitsofreniaa itselläni.
Diagnoosi ei siis ollut väärä, mutta se on tällä hetkellä väärä.Kriteerit voi täyttyä mut silti olla väärä diagnoosi. Kriteerit on myös vuosien varrella muuttunu + olosuhteet missä sait vaikuttaa. Eli mikään diagnoosi ei ikinä ole 100% varma. Paljon vaikuttaa se lääkärikin, kaikki kun ei oo samanarvosia ja taitosia.
Yleensä kai parantuminen mahdotonta koska krooninen tauti eli sen puolesta mitä kauemmin oot oireeton ja lääkketön sitä mahdollisempaa et väärä diagnoosi. AInakin näin mun oma psykiatrini näkee asian. Mut sillä on ehkä jokusen vuosikymmenen kokemus asiasta - Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
Kriteerit voi täyttyä mut silti olla väärä diagnoosi. Kriteerit on myös vuosien varrella muuttunu olosuhteet missä sait vaikuttaa. Eli mikään diagnoosi ei ikinä ole 100% varma. Paljon vaikuttaa se lääkärikin, kaikki kun ei oo samanarvosia ja taitosia.
Yleensä kai parantuminen mahdotonta koska krooninen tauti eli sen puolesta mitä kauemmin oot oireeton ja lääkketön sitä mahdollisempaa et väärä diagnoosi. AInakin näin mun oma psykiatrini näkee asian. Mut sillä on ehkä jokusen vuosikymmenen kokemus asiastaJa lisätään nyt et mun pyskiatrilla tosiaan kokemusta diagnoosien vaihtamisesta/korjaamisesta (minä mukaan lukien) eli uskon en tietävän. Kuulemma nykyään annetaan skitsofrenia diagnoosi liian helposti ja lääkkeet heti kouraan. Kriteerit kun täyttyy on helppo diagnisoida ja pääsee helpolla. Kuulemma liian moni vetää mutkia suoraksi psykiatrian saralla
- Anonyymi00007UUSI
Kauan oot ollu oireeton ja millasia ne ennen oli?
- Anonyymi00016UUSI
Tyypillisiä skitsofrenian oireita. Oli harhaluuloja, vainoharhaa, kuuloharhoja, tuntoharhoja. Mikään lääke ei tehonnut ja lopulta annettiin sähköhoitoa. Jossain vaiheessa potkittiin pihalle vielä harhaisena ja toivuin omin avuin oireettomaksi.
- Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Tyypillisiä skitsofrenian oireita. Oli harhaluuloja, vainoharhaa, kuuloharhoja, tuntoharhoja. Mikään lääke ei tehonnut ja lopulta annettiin sähköhoitoa. Jossain vaiheessa potkittiin pihalle vielä harhaisena ja toivuin omin avuin oireettomaksi.
Mielenkiintoista. Toisaalta aivot on jänniä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t1344008Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va211982Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"
Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos461719Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt3411578Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu201433Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä
Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi441390Kapiainen siviiliesimies, Herra suuri Herra
Sotilaana kyvytön, johtajana munaton ja kotona tossun alla. Se on upseerin uran tuen pää, seinään ajo. Mutta aina löytyy801194Tuntuuko sinusta mies
että olet jossain, mutta sydämessäsi haluat olla muualla. Suunnittelet kaikkea kivaa ja olet innolla mukana, mutta silti211076Väärä pää tutustumiseen
Mikä ihme on, että miehet haluavat ensimmäisenä sänkyyn? Onko nykyään niin helppo saada nainen peittojensa alle.. tai pä1361032- 75948