Sinkkupalsta

Anonyymi-ap

Olen tällä kellonlyömällä ollut sinkkupalstan jäsen jo 20 vuotta (pieni lyöntivirhe), enkä ole tullut hullua hurskaammaksi.

Oman näkemykseni mukaan tämä setti ei toimi.

Mutta ilahduttavaa kaikessa tässä on juuri se että tämä ei toimi.

Paradoksaalista, eikö?

(hihitystä)

29

230

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Onko täytekakku hankittu ja jotain suolaista se on juhlan paikka eli 20 vuotis bileet

• Anonyymi00002
        UUSI

Ja illalla viina ja seksi bileet

• Anonyymi00004
        UUSI

Juttelin yhden treffi naisen kanssa n 20v sitten kun oli hakattu teholle.

• Anonyymi00003
      UUSI

Omat vaatimukseni

Naisen tulisi olla kuin Ava Gardner Lauren Bacallin äänellä, liikkua yön puutarhoissa kuin tyhjä valkoinen kimono väistellen kirsikkapuiden varjoja.

Mieluummin tuplamaisteri kuin tripla.

(hirn)

• Anonyymi00005
        UUSI

Mjoo

Triplamaisterit alkavat olla jo niin nenäkästä sakkia, että tekisi mieli osoittaa ne kolahommiin.

Onneksemme emme elä kuin osittaisessa (vähittäisessä) mielivallassa.

Fyysinen työskentely sopii myös oppivelvoittuneille.

Kumma kyllä, minusta Ava Gardnerini tulisi olla mustavalkoinen. Väreissä on näet jokin kummallinen vika. Värit eivät sovi kaikille.

(hihitystä)

• Anonyymi00006
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Mjoo

Triplamaisterit alkavat olla jo niin nenäkästä sakkia, että tekisi mieli osoittaa ne kolahommiin.

Onneksemme emme elä kuin osittaisessa (vähittäisessä) mielivallassa.

Fyysinen työskentely sopii myös oppivelvoittuneille.

Kumma kyllä, minusta Ava Gardnerini tulisi olla mustavalkoinen. Väreissä on näet jokin kummallinen vika. Värit eivät sovi kaikille.

(hihitystä)

Ovatko vaatimukseni kohtuuttomia?

Eivät.

Minusta jokaisen ihmisen halut, toiveet ja unelmat ovat yhtä realistisia kuin itse todellisuus on realistinen. Piittaamatta näkökulmaeroista.

(naurua)

• Anonyymi00007
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Ovatko vaatimukseni kohtuuttomia?

Eivät.

Minusta jokaisen ihmisen halut, toiveet ja unelmat ovat yhtä realistisia kuin itse todellisuus on realistinen. Piittaamatta näkökulmaeroista.

(naurua)

Huumoripuoli

Vaikka mustavalkoinen ja kaksiulotteinen fantasiani tihkuu eroottista energiaa kuin pesusieni, niin silti hänen kissamaisuutensa saattaisi kompastua toisinaan kynnykseen ja minä saisin sohvalla hyvät naurut.

Huumori pelastaa suhteen kuin suhteen.

(reps)

• Anonyymi00008
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Huumoripuoli

Vaikka mustavalkoinen ja kaksiulotteinen fantasiani tihkuu eroottista energiaa kuin pesusieni, niin silti hänen kissamaisuutensa saattaisi kompastua toisinaan kynnykseen ja minä saisin sohvalla hyvät naurut.

Huumori pelastaa suhteen kuin suhteen.

(reps)

Huumorin ruusutarha

Ava Gardnerini asenne elämän koitoksiin olisi omintakeinen, Ja jos hänen divaania tihkuva kissamaisuutensa lojuisi rentona maailman myrskyissä, niin kuinka tällaista muulla tavoin kuvaisi kuin dialogilla.

Dialogi

- Huh.

- Mitä nyt?

- Jokin lämmin läikähti minussa.

- Kuuma aalto?

- Varmaan. Tältäkö se tuntuu?

- Naiseutesi on päättymässä. Leivotaanko kakku kynttilöillä?

- Hyvä idea. Tämä on juhlan paikka. Silti minä saa esiliinan ja sinä vatkaat munat.

(naurua)

• Anonyymi00009
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Huumorin ruusutarha

Ava Gardnerini asenne elämän koitoksiin olisi omintakeinen, Ja jos hänen divaania tihkuva kissamaisuutensa lojuisi rentona maailman myrskyissä, niin kuinka tällaista muulla tavoin kuvaisi kuin dialogilla.

Dialogi

- Huh.

- Mitä nyt?

- Jokin lämmin läikähti minussa.

- Kuuma aalto?

- Varmaan. Tältäkö se tuntuu?

- Naiseutesi on päättymässä. Leivotaanko kakku kynttilöillä?

- Hyvä idea. Tämä on juhlan paikka. Silti minä saa esiliinan ja sinä vatkaat munat.

(naurua)

Miehen puhetta

Toisinaan hätkähdän kuin unesta hereille, vaikka en nuku.

Minä havahdun hänen kauneuteensa kaiken kiireen ja hälinän keskellä, kun hänen kätensä ojentuu kohti ylintä tomaattia, tai kun hän lausuu pari sanaa kassalle. Hän osaa pysäyttää ajan ja näyttää tämän meille.

Hän on kuin aika itse, valtava vetovoima ja käsittämätön karisma.

Hän on kuin valo pimeydessä, jota kukaan ei voi olla näkemättä.

Pyyhin hileä otsalta. Aaltoilenkohan minäkin.

(hihitystä)

• Anonyymi00010
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Miehen puhetta

Toisinaan hätkähdän kuin unesta hereille, vaikka en nuku.

Minä havahdun hänen kauneuteensa kaiken kiireen ja hälinän keskellä, kun hänen kätensä ojentuu kohti ylintä tomaattia, tai kun hän lausuu pari sanaa kassalle. Hän osaa pysäyttää ajan ja näyttää tämän meille.

Hän on kuin aika itse, valtava vetovoima ja käsittämätön karisma.

Hän on kuin valo pimeydessä, jota kukaan ei voi olla näkemättä.

Pyyhin hileä otsalta. Aaltoilenkohan minäkin.

(hihitystä)

Kohtaus

Vihannesosastolla mies tuupertui kasaan kesken ostostensa. Alun hiljaisuuden jälkeen tilanne eskaloitui nopeasti, kuin sormia napsauttamalla, kaaokseksi.

Huudeltiin henkilökuntaa paikalle ja soiteltiin ambulansseille. Kyseltiin ensiapukoulutuksen perään ja paettiin paikalta.

Ava Gardner näki kaiken hössötyksen läpi. Hän yhdellä liikkeellä siirsi veren takaisin tajuttoman päähän ja herätti tämän kuolleista.

Ei vihannesosastolle kukaan voi kuolla. Ajatelkaa nyt itsekin vähän.

Kas, tässähän on jo valmis hintalappu päällä, Ava hämmästeli ja tunsi onnen potkaisevan häntä takalistoon.

(hihitystä)

• Anonyymi00012
        UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Kohtaus

Vihannesosastolla mies tuupertui kasaan kesken ostostensa. Alun hiljaisuuden jälkeen tilanne eskaloitui nopeasti, kuin sormia napsauttamalla, kaaokseksi.

Huudeltiin henkilökuntaa paikalle ja soiteltiin ambulansseille. Kyseltiin ensiapukoulutuksen perään ja paettiin paikalta.

Ava Gardner näki kaiken hössötyksen läpi. Hän yhdellä liikkeellä siirsi veren takaisin tajuttoman päähän ja herätti tämän kuolleista.

Ei vihannesosastolle kukaan voi kuolla. Ajatelkaa nyt itsekin vähän.

Kas, tässähän on jo valmis hintalappu päällä, Ava hämmästeli ja tunsi onnen potkaisevan häntä takalistoon.

(hihitystä)

Herätys

- Te taisitte pyörtyä.

- Mitä tapahtui? Missä minä olen?

- Te olette kaupassa ja teiltä meni jalat alta ja kaaduitte. Koskeeko mihinkään?

- Kaupassa?

- Ruokakaupassa. Ambulanssi on tulossa.

- Ava Gardner…

- Ai kuka? Onko hän teidän vaimonne? Onko hän täällä?

- Näin Ava Gardnerin. Hän oli tässä. Juuri tässä ennen pimeyttä.

- Teillä saattaa olla aivotärähdys. Ambulanssi on tulossa.

- Mutta hän oli tässä. Juuri tuossa.

- Juuri niin. Kaikki on ihan hyvin.

(hirn)

• Anonyymi00013
        UUSI
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Herätys

- Te taisitte pyörtyä.

- Mitä tapahtui? Missä minä olen?

- Te olette kaupassa ja teiltä meni jalat alta ja kaaduitte. Koskeeko mihinkään?

- Kaupassa?

- Ruokakaupassa. Ambulanssi on tulossa.

- Ava Gardner…

- Ai kuka? Onko hän teidän vaimonne? Onko hän täällä?

- Näin Ava Gardnerin. Hän oli tässä. Juuri tässä ennen pimeyttä.

- Teillä saattaa olla aivotärähdys. Ambulanssi on tulossa.

- Mutta hän oli tässä. Juuri tuossa.

- Juuri niin. Kaikki on ihan hyvin.

(hirn)

Matkalla Töölöön

Ambulanssissa matka taittui vauhdilla. Sekava potilas oli sidottu aloilleen oman turvallisuutensa vuoksi. Sinisiä valoja, vilkkuvia. Raitiovaunuja ei näkynyt ja kiskot imivät kohti ydintä.

Kaikessa tuntui olevan dramatiikkaa yli maljan reunojen.

- Tajunnan taso matala. Sekava. Ei ulkoisia traumoja. Ei verenvuotoa.

Ensiavun ovilla jo odotettiin täysissä varusteissa ja valmiudessa. Jo kaukaa kuultiin, missä ambulanssi meni.

Sitten se tuli.

Kun potilasta kiidätettiin saliin, niin tämä sai uuden kohtauksen. Hän heräsi kuin toiseen todellisuuteen ja osoitti paarien vierellä juoksevaan lääkäriin sormellaan.

- Ava Gardner…

Tilanne oli kummallinen. Ohitimme kahviautomaatin vauhdilla ja salin ovia jo pidettiin auki. Se nielaisi meidät.

(hihitystä)

• Anonyymi00014
        UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Matkalla Töölöön

Ambulanssissa matka taittui vauhdilla. Sekava potilas oli sidottu aloilleen oman turvallisuutensa vuoksi. Sinisiä valoja, vilkkuvia. Raitiovaunuja ei näkynyt ja kiskot imivät kohti ydintä.

Kaikessa tuntui olevan dramatiikkaa yli maljan reunojen.

- Tajunnan taso matala. Sekava. Ei ulkoisia traumoja. Ei verenvuotoa.

Ensiavun ovilla jo odotettiin täysissä varusteissa ja valmiudessa. Jo kaukaa kuultiin, missä ambulanssi meni.

Sitten se tuli.

Kun potilasta kiidätettiin saliin, niin tämä sai uuden kohtauksen. Hän heräsi kuin toiseen todellisuuteen ja osoitti paarien vierellä juoksevaan lääkäriin sormellaan.

- Ava Gardner…

Tilanne oli kummallinen. Ohitimme kahviautomaatin vauhdilla ja salin ovia jo pidettiin auki. Se nielaisi meidät.

(hihitystä)

Leikkaussali

Kaikki muut olivat jo ajat sitten kyllästyneet Beethovenin tuotantoon, mutta kirurgi ei.

Jos sekavaa miespotilasta vertasi hänen kanssaan operoivaan naiskirurgiin, niin eroa tuskin huomasi. Tajunnan tasoja on monenlaisia.

- Kutsuiko hän minua Ava Gardneriksi?

- Kyllä joo. On teissä jotain samaa.

- Kuka se on?

- Katso Googlesta. Joo kyllä sussa on samaa kuin Avassa. Kumma kun en ole tuota aiemmin älyllyt.

- Joo. Katsokaa. Ihan sama lärvi!

- Kuinka tuolla tollolla on puhelin täällä?

- Ihan yks yhteen. Molemmilla just tollaset viiltelijän silmät.

- No onpa kaunis. En minä tajunnutkaan miten kaunis sinä olet. Kauhea järkytys.

- Intuboidaanko?

- Ei. Kyllä tähän vielä älyä saadaan, kun vähän ruuvaillaan. Kohta taas heppu pelittää. Verenpaine?

(naurua)

• Anonyymi00015
        UUSI
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Leikkaussali

Kaikki muut olivat jo ajat sitten kyllästyneet Beethovenin tuotantoon, mutta kirurgi ei.

Jos sekavaa miespotilasta vertasi hänen kanssaan operoivaan naiskirurgiin, niin eroa tuskin huomasi. Tajunnan tasoja on monenlaisia.

- Kutsuiko hän minua Ava Gardneriksi?

- Kyllä joo. On teissä jotain samaa.

- Kuka se on?

- Katso Googlesta. Joo kyllä sussa on samaa kuin Avassa. Kumma kun en ole tuota aiemmin älyllyt.

- Joo. Katsokaa. Ihan sama lärvi!

- Kuinka tuolla tollolla on puhelin täällä?

- Ihan yks yhteen. Molemmilla just tollaset viiltelijän silmät.

- No onpa kaunis. En minä tajunnutkaan miten kaunis sinä olet. Kauhea järkytys.

- Intuboidaanko?

- Ei. Kyllä tähän vielä älyä saadaan, kun vähän ruuvaillaan. Kohta taas heppu pelittää. Verenpaine?

(naurua)

Osasto

Pohdiskelin pitkään sitä missä ostokseni olivat. Kaikki muu oli tallella paitsi ne.

Kuuden tunnin päättelyn jälkeen tulin sellaiseen johtopäätökseen, että minulla ei ollut ostoksia. En näemmä tullut edes ehtineeksi sellaisia koriini kerätä, kun pimeyden ovi aukesi.

Huoneeni ovi aukesi ja sisään astui Ava Gardner. Hän oli naamioitunut lääkäriksi.

Pyörryin uudestaan.

(reps)

• Anonyymi00018
        UUSI

Huoneessa oli valkoisia hahmoja, mutten erottanut Ava Gardneria. Hän oli kadonnut. Olin aivan varma ennen tajunnan menetystä, että juuri Ava oli astunut huoneeseen sisään. Mutta häntä ei näkynyt.

Hahmot puhuivat minulle. En ymmärtänyt sanoja. Etsin vain Avan kasvoja.

Niitä ei ollut.

Kasvot olivat niin kauniit, että pyörryin uudestaan jo ajatellessani niitä.

- Hei!

- Ei tää oo todellista. Siis taas se tipahti.

- Siis mitä tää tällainen on? Ei mulla ole aikaa odotella jonkun tulemista tolkkuihinsa. Siis mulla on kiire.

- Mitä tapahtui?

- No kun sä olit käytävällä niin tämä pelle palasi tajuihinsa.

- Ja sitten se korisi jotain Ava Gardnerista ja tipahti taas taululta alas.

- No onhan tapaus. Ai hitto kun on kuuma kahvi. Onks tota laitetta jotenkin säädetty vai mitä?

- Mutta mitä tehdään tän kanssa?

- Soitetaan omaisille.

- Sosiaalihuoltoon ja kenneliin.

- Tehdään näin: Te voitte lähteä. Teillä on muutakin tekemistä. Minä jään tänne ja selvitän tämän asian vaikka mikä olisi ja mitä tulisi.

- Mut…

- Näin tehdään.

Ava Gardnerin oloinen naiskirurgi istahti kuolaisen potilaan tajuttomuuden vierellä olevalle tuolille ja hörppäsi kahvistaan.

Hiljaisuus valtasi tilaa.

(reps)

• Anonyymi00019
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Huoneessa oli valkoisia hahmoja, mutten erottanut Ava Gardneria. Hän oli kadonnut. Olin aivan varma ennen tajunnan menetystä, että juuri Ava oli astunut huoneeseen sisään. Mutta häntä ei näkynyt.

Hahmot puhuivat minulle. En ymmärtänyt sanoja. Etsin vain Avan kasvoja.

Niitä ei ollut.

Kasvot olivat niin kauniit, että pyörryin uudestaan jo ajatellessani niitä.

- Hei!

- Ei tää oo todellista. Siis taas se tipahti.

- Siis mitä tää tällainen on? Ei mulla ole aikaa odotella jonkun tulemista tolkkuihinsa. Siis mulla on kiire.

- Mitä tapahtui?

- No kun sä olit käytävällä niin tämä pelle palasi tajuihinsa.

- Ja sitten se korisi jotain Ava Gardnerista ja tipahti taas taululta alas.

- No onhan tapaus. Ai hitto kun on kuuma kahvi. Onks tota laitetta jotenkin säädetty vai mitä?

- Mutta mitä tehdään tän kanssa?

- Soitetaan omaisille.

- Sosiaalihuoltoon ja kenneliin.

- Tehdään näin: Te voitte lähteä. Teillä on muutakin tekemistä. Minä jään tänne ja selvitän tämän asian vaikka mikä olisi ja mitä tulisi.

- Mut…

- Näin tehdään.

Ava Gardnerin oloinen naiskirurgi istahti kuolaisen potilaan tajuttomuuden vierellä olevalle tuolille ja hörppäsi kahvistaan.

Hiljaisuus valtasi tilaa.

(reps)

Leijuessani pimeydessä ja tiedottomuudessa, minun oli hyvä olla, sillä en ollut olemassa.

Tunne oli kuvaamattoman miellyttävä.

Minä olin yhtä kuin rauhallisuuden meri ympärilläni. Olin painoton, eleetön ja ajatukseton. Olin kuin kotona, syvällä pinnan päällä. Ei aaltoakaan, ei yksinäisyyttä tai paljoutta. Ei mitään.

Ainoa ongelma tässä rauhallisuudessa oli välke. Jossain välähteli sininen, kirkas valo. Se oli kuin pimeyden pulssi, joka osuessaan sokaisi.

Tiesin mikä se oli. Se oli Ava Gardner, joka istui vierelläni maistellen konekahviaan.

Kohta varmaan heräisin ja näkisin hänet.

(hirn)

• Anonyymi00020
        UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Leijuessani pimeydessä ja tiedottomuudessa, minun oli hyvä olla, sillä en ollut olemassa.

Tunne oli kuvaamattoman miellyttävä.

Minä olin yhtä kuin rauhallisuuden meri ympärilläni. Olin painoton, eleetön ja ajatukseton. Olin kuin kotona, syvällä pinnan päällä. Ei aaltoakaan, ei yksinäisyyttä tai paljoutta. Ei mitään.

Ainoa ongelma tässä rauhallisuudessa oli välke. Jossain välähteli sininen, kirkas valo. Se oli kuin pimeyden pulssi, joka osuessaan sokaisi.

Tiesin mikä se oli. Se oli Ava Gardner, joka istui vierelläni maistellen konekahviaan.

Kohta varmaan heräisin ja näkisin hänet.

(hirn)

Kehitin tajuttomuus-suunnitelman.

Ajatukseni lähtökohta oli potilasturvallisuuden parantaminen. Oli asiakkaan etu olla menettämättä tajuntaansa, joten naamioiduin. Potilas ei enää menettäisi tajuntaansa todellisuuden edessä, vaan hänet kuljetettaisiin fiktion piiriin.

Hänelle valehdeltaisiin hänen oman etunsa vuoksi.

Suunnitelmani oli nerokas. Odotin innolla heräämistä. Herääminen kun on aina raskasta, mutta nukahtaminen ei.

Aistin potilaan olemuksen sisäisen tilan. Hän oli vaiheessa seitsemän. Eli oli vielä hetki aikaa harjoitella.

Riisuin ammattini yltäni ja otin mukavamman asennon. Poikkitieteellisyys on piristävä lisä arjen ihmeissä.

(hihitystä)

• Anonyymi00021
        UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Kehitin tajuttomuus-suunnitelman.

Ajatukseni lähtökohta oli potilasturvallisuuden parantaminen. Oli asiakkaan etu olla menettämättä tajuntaansa, joten naamioiduin. Potilas ei enää menettäisi tajuntaansa todellisuuden edessä, vaan hänet kuljetettaisiin fiktion piiriin.

Hänelle valehdeltaisiin hänen oman etunsa vuoksi.

Suunnitelmani oli nerokas. Odotin innolla heräämistä. Herääminen kun on aina raskasta, mutta nukahtaminen ei.

Aistin potilaan olemuksen sisäisen tilan. Hän oli vaiheessa seitsemän. Eli oli vielä hetki aikaa harjoitella.

Riisuin ammattini yltäni ja otin mukavamman asennon. Poikkitieteellisyys on piristävä lisä arjen ihmeissä.

(hihitystä)

Majesteetilliseen pimeyteeni oli ilmestynyt välähtelevän pulsarin lisäksi tuoksu, joka hiiviskeli tuntemattomasta kohteesta ympärilleni.

Se oli hyvin harvinainen tuoksu. Tunsin sen ohuet tasot, tuskin näkyvät, ja minä näin kuvia siitä. Eläviä sellaisia. Sen täytyi olla Ava Gardnerin ominaistuoksu, jota voisi kutsua parfyymiksi, jollemme leijuisi sairaalaolosuhteissa.

Tuoksu oli kuin juhlan jäänne. Se ei ollut huuhtoutunut pesussa pois, vaan yhä nousi kaulalta mieleen.

Olin menettää tajuntani, mutta sitten muistin että olin jo tajuton. Se oli suorastaan helpotus.

Oli nimittäin äärimmäisen vaarallista ajatella Ava suihkussa.

Se nyt vain on aivan mahdoton ajatus.

(naurua)

• Anonyymi00022
        UUSI
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Majesteetilliseen pimeyteeni oli ilmestynyt välähtelevän pulsarin lisäksi tuoksu, joka hiiviskeli tuntemattomasta kohteesta ympärilleni.

Se oli hyvin harvinainen tuoksu. Tunsin sen ohuet tasot, tuskin näkyvät, ja minä näin kuvia siitä. Eläviä sellaisia. Sen täytyi olla Ava Gardnerin ominaistuoksu, jota voisi kutsua parfyymiksi, jollemme leijuisi sairaalaolosuhteissa.

Tuoksu oli kuin juhlan jäänne. Se ei ollut huuhtoutunut pesussa pois, vaan yhä nousi kaulalta mieleen.

Olin menettää tajuntani, mutta sitten muistin että olin jo tajuton. Se oli suorastaan helpotus.

Oli nimittäin äärimmäisen vaarallista ajatella Ava suihkussa.

Se nyt vain on aivan mahdoton ajatus.

(naurua)

Kuolamies korahteli. Hänen silmäluomensa värisivät matkalla pintaan. Jäsenet nytkähtelivät. Lieviä kouristuksia. Kieli törrötti ulkona suusta ja lievä mumina oli sen verran puuromaista, että oli hyvin vaikea saada sanotusta selvää.

Mutta minä tiesin mitä sanaa hän hoki.

Kun tajunta palasi, niin oli kuin alasin olisi pudonnut lattialle. Liike loppui, silmät rävähtivät auki ja katse nauliintui kattoon.

Siirryin hieman sivummalle.

- Missä minä olen?

- Sairaalassa. Teillä on aivotärähdys.

- Miksi minun piti tulla sieltä pois?

- Anteeksi mistä?

- No sieltä missä hän oli… on.

- Niin siinä aina käy kun herää. Ette ole poikkeustapaus.

- Kuka te olette?

- Lääkärinne. Takki on tuossa, mutta vuoroni on päättynyt. Näytänkö id:n?

- Ei tarvitse. Lääkäreihin voi Suomessa luottaa.

- Kiitos.

- Te tuoksutte hyvälle.

- No kiitos siitäkin. Potilaastahan sukeutui ulos ihan herrasmies.

- Te tuoksutte jotenkin tutulle. Lisäksi silmänne kauniisti välähtelevät. Olemmeko joskus tavanneet?

(reps)

• Anonyymi00023
        UUSI
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Kuolamies korahteli. Hänen silmäluomensa värisivät matkalla pintaan. Jäsenet nytkähtelivät. Lieviä kouristuksia. Kieli törrötti ulkona suusta ja lievä mumina oli sen verran puuromaista, että oli hyvin vaikea saada sanotusta selvää.

Mutta minä tiesin mitä sanaa hän hoki.

Kun tajunta palasi, niin oli kuin alasin olisi pudonnut lattialle. Liike loppui, silmät rävähtivät auki ja katse nauliintui kattoon.

Siirryin hieman sivummalle.

- Missä minä olen?

- Sairaalassa. Teillä on aivotärähdys.

- Miksi minun piti tulla sieltä pois?

- Anteeksi mistä?

- No sieltä missä hän oli… on.

- Niin siinä aina käy kun herää. Ette ole poikkeustapaus.

- Kuka te olette?

- Lääkärinne. Takki on tuossa, mutta vuoroni on päättynyt. Näytänkö id:n?

- Ei tarvitse. Lääkäreihin voi Suomessa luottaa.

- Kiitos.

- Te tuoksutte hyvälle.

- No kiitos siitäkin. Potilaastahan sukeutui ulos ihan herrasmies.

- Te tuoksutte jotenkin tutulle. Lisäksi silmänne kauniisti välähtelevät. Olemmeko joskus tavanneet?

(reps)

Ristikuulustelu

Potilasturvallisuuden parannusprojekti edellytti hieman kummallisia toimia.

Kuolamies näki jollain omituisella keinolla lävitseni ja selvästi aavisti jonkun olevan pielessä. Mutta hän ei hahmottanut mikä se oli.

Jouduin kävelemään, pyörimään paikoillani ja puhumaan eri kielillä ja murteilla helpottaakseni hänen hämmennystään ja selventääkseni hänen tilaansa.

Esittelin hänelle jopa alusvaatteeni ja annoin hänen tutkia kämmeneni linjat. Suurella mielenkiinnolla kuolamies vastausten ja kysymysten ympärillä pyöri. Hän rintojani mietteissään.

- Te vaikutatte jotenkin tutulta. Olenko minä kenties aviomiehenne?

Kuolamies katseli jonnekin tyhjyyteen. Hän katsoi lävitseni. Sanat olivat monotonisia ja ponnettomia. Mies istui kuin jäälautalla virrassa ja puhui itsekseen.

- Miltä teistä tuntuu? Voisinko minä olla vaimolle?

- Kamala kun ei muista mitään. Kuitenkin tunnen sinut… teidät paremmin kuin itseni. Itse olen itselleni outo.

- Aivotärähdys. Se menee ohi.

- Minusta tuntuu kummalliselta. Minä taidan rakastaa teitä.

- Pyyhitään vähän tuota suupieltä. Noin.

- Te olette ihana nainen. Olette varmaan varattu.

- Niin olen.

(naurua)

• Anonyymi00011
      UUSI

Kymmenen vuotta tulee on-off selailua täällä, tänävuonna.

Voisi käyttää vapaa ajan ehkä vähän paremmin.

• Anonyymi00024
      UUSI

Eihän täällä hurskastella.
      Päästellään faktoja kuin peruja Saharassa.
      Hulluuskaan ei tartu.
      Vilma

• Anonyymi00025
      UUSI

Mjoo

Tässä on palstajampoille hyvä taktiikkakuvio strategiselle edistykselle.

Eli kannattaa pyörtyä kaupassa.

Ei muuta kuin shoppailemaan.

(hihitystä)

• Anonyymi00026
        UUSI

Esivalmistelut

Kun aamulla herää, niin verensokeri tulee olla nollassa. Ei energiaa.

Kannatta myös olla juomatta vettä. Esivalmistelujen esivalmisteluihin kuuluu myös pitkäaikainen jano.

Sitten kiiruhdetaan pakkasessa kymmenen kilometriä kauppaan ilman päällysvaatteita tai ”pipoa”.

Suolot: nolla.

Sitten kysytään henkilökunnalta missä parsat mahtavat sijaita ja taju menee ennen suolakurkkuja.

Helppo nakki.

(hihitystä)

• Anonyymi00027
        UUSI
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Esivalmistelut

Kannatta myös olla juomatta vettä. Esivalmistelujen esivalmisteluihin kuuluu myös pitkäaikainen jano.

Sitten kiiruhdetaan pakkasessa kymmenen kilometriä kauppaan ilman päällysvaatteita tai ”pipoa”.

Sitten kysytään henkilökunnalta missä parsat mahtavat sijaita ja taju menee ennen suolakurkkuja.

Helppo nakki.

(hihitystä)

Niin

Kuulostaa aiwan älyttömän yksinkertaiselta tieltä kauniin, oppineen ja hauskan naisen kanssa naimisiin.

Siis minäkin olisin keksinyt tämän.

(naurua)

• Anonyymi00028
        UUSI
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Esivalmistelut

Helppo nakki.

(hihitystä)

Mut millaiset jalkineet?
        Vilma
        Ihan kohta lähdössä. On tosin jo ip.

• Anonyymi00030
        UUSI
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Mut millaiset jalkineet?
        Vilma
        Ihan kohta lähdössä. On tosin jo ip.

Mjaa

Jotkut tonnin stiflat kuulostavat hyvältä valinnalta. Ja tietenki ei mitään kerrospukeutumisbs:ää, vaan ihan kalsareissa.

Ei muuta kuin jalkaa toisen eteen.

(Ehkä joku eilinen lehti kainaloon, jotta vaikuttaisi lukeneelta)

(naurua)

• Anonyymi00031
        UUSI
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Mjaa

Jotkut tonnin stiflat kuulostavat hyvältä valinnalta. Ja tietenki ei mitään kerrospukeutumisbs:ää, vaan ihan kalsareissa.

Ei muuta kuin jalkaa toisen eteen.

(Ehkä joku eilinen lehti kainaloon, jotta vaikuttaisi lukeneelta)

(naurua)

Niin viikunan lehtiä ei ole jaossa. Vihta pakkasesta kuin Hattulan kirkon maalauksessa.
        Vilma

• Anonyymi00029
      UUSI

Ilman muuta 😂, unohdanpa ensi kerralla nastat käyttöön kengissä kun lähden liitelemään linoleumilla. Hupsista ja matkalle Rita Hayworthia tapaamaan

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan

Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan
      Maailman menoa
      190
      3149
    2. Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"

Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos
      Maailman menoa
      62
      1964
    3. Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä

Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi
      Maailman menoa
      65
      1573
    4. Sandels tölkin hinta nousi 1,29 eurosta 1,32 euroon

Mitähän järkeä valtiolla on verottaa tuotakin elintarviketta niin kovasti, että on järkevämpää käydä hakemassa ulkomailt
      Köyhyys
      33
      1573
    5. Oon kyllä välillä ollut susta

Nainen huolissani, en oo niin sydämetön mitä tunnut ajattelevan
      Ikävä
      93
      1270
    6. Tuntuuko sinusta mies

että olet jossain, mutta sydämessäsi haluat olla muualla. Suunnittelet kaikkea kivaa ja olet innolla mukana, mutta silti
      Ikävä
      22
      1215
    7. Rakastan sitä

kun uppoat selittämään jotain. Etsit oikeaa tapaa sanoa jotain, jonka olet jo etukäteen miettinyt, sekoat vähän sanoissa
      Ikävä
      49
      983
    8. Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!

Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva
      Tv-sarjat
      5
      932
    9. Mitä tapahtuisi....

Meidän välillä jos törmäisimme yöelämässä ilman häiriötekijöitä ja olisimme hieman huppelissa? Päättyisikö ilta kenties
      Ikävä
      61
      927
    10. Jokaisella tytöllä on supervoimansa

Millaisia ajatuksia artikkeli herättää? Mainos: Dove | ”Itsetuntoni oli ihan romuttunut” – Peppina Rosén haastaa tavan
      Sinkut
      187
      922
    Aihe