Illallinen ravintolassa

Anonyymi-ap

Ollaan seurusteltu kohta pari vuotta miehen kanssa ja asutaan eri osoitteissa. Mentiin lomalla hyvään ravintolaan syömään. Matkalla sanoin miehelle, että voin maksaa nyt ravintolalaskun kun hän maksoi edelliset isot kauppaostokset. Tähän mies vastasi, että ei missään nimessä, että hän haluaa tarjota tämän, että se on hänelle tärkeää kun mennään näin ulos syömään. No näin tehtiin.

Pari päivää tämän jälkeen sanoin että siirrän hänelle rahaa niistä ostoksista puolet, kuten silloin kaupassa sovittiin. No hän oli, että ok ja sanoi sitten, että niin ja sun osuus siitä ravintolalaskusta oli sit xx e. Mua kävi tosi paljon ärsyttää tämä, mutta en sanonut mitään, vaan siirsin hänelle myös sen.

Tuli tosi tyhmä olo. Ihan kuin hänelle olisi ollut tärkeä ravintolassa näyttää muille että maksaa. Jos mulle sanoo, että haluaa ehdottomasti tarjota, niin en ymmärrä, että miksi sit jälkikäteen pyydetään rahoja?

Mulle olis ollut ihan ok maksaa se ravintolalasku ja oltais oltu sit tasoissa. Kaiken lisäksi hän vielä sanoi yhdestä lounaasta jonka senkin maksoi muutama viikko sitten, että lisää se myös siihen mitä siirrät. Jos ei aio tarjota, niin miksi sit ravintolassa niin pitää esittää? Sanoisi sitten suoraan, että mä maksan nyt ja siirrä sit mulle eikä että mä tarjoan. Tai antaisi mun maksaa ravintolassa itse oman ruokani.

9

374

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kuulostaa siltä, että äijäsi ego on erittäin hauras. Hän haluaisi olla miehinen miesten mies alfa, mutta ei ole. Mutta yrittää epätoivoisesti esittää sellaista. Jatkossa maksat vaan ravintolassa vuorollasi miehesi vastusteluista huolimatta.

• Anonyymi00002

Pitemmän päälle ajatellen asetelma ei lupaa hyvää.

• Anonyymi00003

Voi hyvä tavaton taas! Miksi et sanonut, että aioit tarjota sen päivällisen. Hitto, mikä teitä vaivaa, ettei saa sanotuksi asioita vaan sitten niitä haudotaan mielessä ja suomi24:ssa??!!

En todellakaan maksaisi mitään muuta kuin sen, mitä on sovittu. Ja etkös sinä tarjoutunut maksamaan koko päivällisen mutta sussusi sen halusi maksaa.

• Pikkuvikoja. Näyttää tosiaan, että miehelläsi on heikko itsetunto.

Jos ja kun nämä sinua vaivaavat, niin voit seuraavaksi varmistaa jo ravintolassa, että haluaako hän, että maksat jälkeenpäin.

• Anonyymi00005

Pikkuvikoja? Heikko itsetunto?

Kyllä täällä on taas parhaat psykologit!

• Anonyymi00006

Ja mielellään kirjallisena ja kolmena kappaleena kaikki sopimukset miesten kanssa. Tuppaavat unohtamaan hyvinkin äkkiä mitä luvanneet

• Anonyymi00004

Me tehtiin avomieheni kanssa niin, että hän otti minulle rinnakkaiskortin luottotililleen. Olemme eri pankkien asiakkaita ja hänelle se oli kuluton, kun taas minun pankkini olisi vaatinut liikoja. Kumpikin käyttää omaa korttiaan tilanteen mukaan ja sitten laskun tullessa maksamme sen puoliksi. Muuten molemmilla on omat pankkitilit ja sijoitukset.

• Anonyymi00007

En puuttunut seurusteluaikana nykyisen vaimoni ostoksiin mutta minä maksoin aina kaikki yhteisten hetkiemme kustannukset ml. 60-luvulla tehdyn Ruotsin matkan.
      Emme edes keskustelleet muusta järjestelystä.
      Avioiduttuamme meillä on kaikki ollut yhteistä. Pankkitili, myhemmin tilit, ehdolla rva TAI hra. Sama on koskenut myös kiinteää omaisuutta. Viimeeksi tänään olin puheissa kiinteistövälittäjän kanssa hänen löydettyään ostajan tyhjäksi jääneelle kolmiollemme.
      Vaimon puoliomistus aiheuttaa omat kuvionsa.
      NORDEAn maksimisummalle hyväksymät rinnakkaiskortit laskuttavat yhteistä käyttelytiliämme.
      Koskaan ei ole ollut tarvetta keskustella kumpi maksaa ja mitä. Emme ole myöskään vahtineet toistemme kortin käyttöä koska asenne rahaan ja kulutukseen on aidosti yhtäläinen.
      Kun rahaa on ollut niukasti niin kumpikin on elänyt sen mukaisesti.
      Väljemmän rahan aika ei ole aiheuttanut mitään kulutushurmosta. Euro on euron arvoinen olkoon niitä enemmän tai vähemmän.

• Anonyymi00009

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      260
      6470
    2. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      79
      5128
    3. Keskisen kyläkaupassa Temun vaatteita myynnissä?

Siis mitä? Miksi siis ei itse tilaisi Temusta samoja.
      Maailman menoa
      96
      4037
    4. SÄHKÖLASKU 1600 EUROA Ei tässä ole mitään järkeä

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011804443.html Kyllä täysin huijausta nämä sähkömarkkinat. Varsinkin pörssisähk
      Maailman menoa
      268
      3512
    5. Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita

Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat
      Maailman menoa
      63
      3284
    6. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      146
      3089
    7. Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka

jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur
      Maailman menoa
      230
      2657
    8. Venäläiset varkaudessa

Ja venäjä mieliset. Teitä kiinnostaa toisinajattelijat ja trafikista päätellen aika paljonkin. Kunhan aika koitaa tulee
      Varkaus
      270
      2000
    9. SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"

Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden
      Maailman menoa
      39
      1538
    10. Lupajaoston esityslista

Ilmoitus rakennusvalvonntaan luvattomasta rakentamisesta. esityslistan 6pykälä Kyse on kulttuuritalon rakentamisesta jo
      Pyhäjärvi
      49
      1435
    Aihe