Olen tietoturvan suhteen ollut hiukan huolissani ja nyt kävi näin:
eli pöytäkoneellani lasketin Google mapsillä reitin Helsingistä Biarritziin ja välittömästi sen jälkeen kännykkäni ilmoitti, että nyt se reititys on silläkin automattisesti nähtävillä.
Pöh, en ollut tuohon antanut suostumuksia, enkä muutoinkaan pidä siitä, että pöytäkone ja kännykkä ovat nyt melkein yhtä vempelettä.
Jos olisi älytelevisio ja -jääkaappi, niin varmaan nekin juonisivat tuolla porukalla keskenään ties mitä.
(enkä ole ajelemassa Biarritziin nyt, mutta mielenkiinnosta mietin, että jos taas joskus ajelisin ja kävisin monissa museoissa siinä matkan varrella)
((kahdesti olen käynyt, mutta siitä on valtavasti aikaa))
Kännykkääni on soluttauduttu
23
284
Vastaukset
Ihan vaan tiedoksesi:
Palsta temppuillee taas. Nykyajan teknologiaan ei voi enää luottaa.
Tämä sinun aloituksesi ei näkynyt ollenkaan tuolla aloitusten ja ketjujen listalla. Vaan tämä tupsahti eteeni aivan yllättäen.
Kukaan ei ole voinut vastata sinulle tähän, kun tämä ei ole näkynyt missään. Tarkistin sivut pariin kertaan.
Outo homma!
PS. Nukun myös huonosti. Loman jälkeen odottavat työt ja nyt on jännitystä taas ilmassa. Aina sama juttu.- Anonyymi00001
Jos se työ ei ole tappanut tähänkään saakka, selviät myös tästä viikosta:)
AV Huomasin palstaongelmat, mutta onneksi näyttää taas toimivan.
Ja kehnosti nukun itsekin, eli heräsin juuri, vaikka olisi vielä syytä nukkua.
(täällä on mielessä pitkä lista asioita, joita pitää tällä viikolla muistaa hoitaa, eikä kaikkia edes ehdi, mutta onneksi sain osan siirrettyä)Anonyymi00001 kirjoitti:
Jos se työ ei ole tappanut tähänkään saakka, selviät myös tästä viikosta:)
AVKiitos rohkaisusta. Olen turhan jännittäjä ja ahdistun, kun en tiedä mitä on tulossa. Yleensä aivan turhaan.
Tämä on sisäänrakennettu mekanismi, joka nousee esiin yleensä lomien jälkeen.
Päivä meni mukavasti. Ei mitään ylimääräisiä yllätyksiä. 😊buddy-love kirjoitti:
Huomasin palstaongelmat, mutta onneksi näyttää taas toimivan.
Ja kehnosti nukun itsekin, eli heräsin juuri, vaikka olisi vielä syytä nukkua.
(täällä on mielessä pitkä lista asioita, joita pitää tällä viikolla muistaa hoitaa, eikä kaikkia edes ehdi, mutta onneksi sain osan siirrettyä)Kyllähän se vaivaa mieltä, kun hoidettaviaen asioiden lista on pitkä, eikä loppua näy, kuin vasta loppuviikosta, tai tulevaisuudessa.
Tsemppiä asioiden hoitamiseen!
Toivon, että voit pyyhkiä ne, yksi kerrallaan, pois listaltasi ja saat mielenrauhan.tosi.typy kirjoitti:
Kyllähän se vaivaa mieltä, kun hoidettaviaen asioiden lista on pitkä, eikä loppua näy, kuin vasta loppuviikosta, tai tulevaisuudessa.
Tsemppiä asioiden hoitamiseen!
Toivon, että voit pyyhkiä ne, yksi kerrallaan, pois listaltasi ja saat mielenrauhan.Kyllä tämä jossain vaiheessa selkenee ja nyt on taas vain asiasuman aika.
(mutta alan olla melko kyllästynyt tähän touhuun, sillä olisi paljon järkevämpääkin tekemistä)
- Anonyymi00002
Kyllähän meistä tiedetään "siellä jossain" jo ihan kaikki. Kännyköitä ja tietokoneita käyttämällä kerrytämme dataa kiinalaisten tai USAn tietopankkiin.
Kulkemamme reitit tallentuvat, älykellot ja - sormukset mittaavat terveyttämme, avaamamme sivut näkyvät, korttiostokset... Meidän syömisetkin tallentuu jonnekin s-kortin järjestelmään.
Sekin miten Vastaamon tietomurtoon syyllistynyt tyyppi napattiin reittejä seuraamalla.
Nettiin liitettyjä kodin laitteita voidaan käyttää salakatseluun ja - kuunteluun.
Mitä vielä.. mulla on niin vanha jääkaappi, että tuskinpa kukaan kiinalainen tuijottelee mua tuon vihreän valon kautta tai kuuntelee mun höpinöitäni.
Kohta voi oikeasti todeta naapurille joka teippaa vakoilevia pistorasioita umpeen että turhaa touhua, näkee ne sut kuitenkin...
xLiner- Anonyymi00003
Totta puhut ja ei terminaattori elokuvat ole tuulesta temmattu eli koneet kommunikoi ja tulee ihmisiä vastaan koneiden kapina eli tietokone antaa käskyn ympäri maailman ampukaa ydinohjus siilot tyhjiksi eikä ihminen pysty sitä estämään
- Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
Totta puhut ja ei terminaattori elokuvat ole tuulesta temmattu eli koneet kommunikoi ja tulee ihmisiä vastaan koneiden kapina eli tietokone antaa käskyn ympäri maailman ampukaa ydinohjus siilot tyhjiksi eikä ihminen pysty sitä estämään
Minä en ymmärrä tietotekniikasta yhtään mitään. Silti mulla on mielipiteitä.. 😁
Tekoälystä vaikka. Se tyhmentää ihmisiä entisestään. Se mahdollistaa ison ihmisjoukon manipuloinnin. Kohta voidaan olla tilanteessa, jossa oikeaa tietoa ei enää saa. Sen totuudella mennään joka hallitsee, tosin niinhän on menty tähänkin saakka alueellisesti, mutta nyt maailmanlaajuisesti..
xLiner Anonyymi00005 kirjoitti:
Minä en ymmärrä tietotekniikasta yhtään mitään. Silti mulla on mielipiteitä.. 😁
Tekoälystä vaikka. Se tyhmentää ihmisiä entisestään. Se mahdollistaa ison ihmisjoukon manipuloinnin. Kohta voidaan olla tilanteessa, jossa oikeaa tietoa ei enää saa. Sen totuudella mennään joka hallitsee, tosin niinhän on menty tähänkin saakka alueellisesti, mutta nyt maailmanlaajuisesti..
xLinerTähänkin mennessä oikea tieto on ollut vain niiden hallussa, jotka ovat kyenneet suodattamaan sen sekalaisen roskan seasta.
Roskan määrä lisääntyy jatkossa moninkertaiseksi.Se miksi tuo soluttautuminen on edes ollut mahdollista, johtuu kohdallani siitä, että työpostina ei kuulemma sovi käyttää muuta kuin oikeaa omaa nimeä. Entinen salaperäinen osoitteeni olisi johtanut seurannan harhaan, mutta intettiin, että kuuluu olla selkeä osoite käytössä.
Pöh ja pyh.
- Anonyymi00004
mitähän komentoja komentokehotteesta voisit laitta, en muista ulkoa miten eri käyttöjärjestelmillä menee "tracert (ip osoite)" on ainakin joku "trace route"
- Anonyymi00006
En minäkään halua synkronoida laitteita. Se on viheliäistä että usein tulee tyrkytyksiä siihen.
- Anonyymi00007
Apple? 🤭, höhö kaikkien tiedonkeruiden alullelaittaja ja esi-isä
Minäkö olisin muka liittynyt Apple-uskonnon jäseneksi.
Samsung tämä on ja jopa vedenkestävää mallia, ja josta voi itse vaihta akun.
(no on täällä pari mäkkiä museovarastoituna ja yksi mäkkejä edeltävä Apple 2c ja olisi myös Lisa II, jos erään konkurssipesän hoitaja olisi ollut paikalla sopivasti, mutta ei ollut)- Anonyymi00008
buddy-love kirjoitti:
Minäkö olisin muka liittynyt Apple-uskonnon jäseneksi.
Samsung tämä on ja jopa vedenkestävää mallia, ja josta voi itse vaihta akun.
(no on täällä pari mäkkiä museovarastoituna ja yksi mäkkejä edeltävä Apple 2c ja olisi myös Lisa II, jos erään konkurssipesän hoitaja olisi ollut paikalla sopivasti, mutta ei ollut)Niin, nyt on sitten käytössä bloatware kuningas, vieläkö ne ymppäävät sitä tarpeetonta tehdasroskaa malleihinsa
Anonyymi00008 kirjoitti:
Niin, nyt on sitten käytössä bloatware kuningas, vieläkö ne ymppäävät sitä tarpeetonta tehdasroskaa malleihinsa
Ei tässä ole juurikaan ylimääräistä ja ne harvatkin siirtyvät käytön puutteessa pysyvään lepoon.
Ilmeisesti firmamalli on tuossa suhteessa tavallista parempi.
- Anonyymi00009
Miksi sinne? Mitä siellä voi tehdä?
Ei oikeastaan mitään. Kävellä rannalla.
Se on kuitenkin minusta mukava paikka ja sen edemmäksi ei välttämättä ole tarve mennä.
(tosin kummityttö on töissä Espanjassa ja varmaan ilahtuisi vierailusta, mutta tuskin sinne asti ajelen)
((muutoinkin reissailu on ollut harvinaista ja lähinnä olen keskittynyut sen haveiluun))- Anonyymi00010
buddy-love kirjoitti:
Ei oikeastaan mitään. Kävellä rannalla.
Se on kuitenkin minusta mukava paikka ja sen edemmäksi ei välttämättä ole tarve mennä.
(tosin kummityttö on töissä Espanjassa ja varmaan ilahtuisi vierailusta, mutta tuskin sinne asti ajelen)
((muutoinkin reissailu on ollut harvinaista ja lähinnä olen keskittynyut sen haveiluun))Haaveilumatkoja minullakin, Lontoo vois olla kiva ja Barcelona, koska saivat sen yhden kirkon valmiiksi. Vai olikohan se vieläkään valmis... Mutta ehkä joskus käyn paikkoja katselemassa ja siihen mennessä yksi kirkkokin valmistunee.
Anonyymi00010 kirjoitti:
Haaveilumatkoja minullakin, Lontoo vois olla kiva ja Barcelona, koska saivat sen yhden kirkon valmiiksi. Vai olikohan se vieläkään valmis... Mutta ehkä joskus käyn paikkoja katselemassa ja siihen mennessä yksi kirkkokin valmistunee.
Olen ollut autolla Lontoossa (kauan sitten).
Mielenkiintoinen kokemus ja varsinkin ensimmäinen liikenneympyrä.
Niillä on myös epästandardeja liikennemerkkejä.
- Anonyymi00011
Juu, kaikki laitteet on samassa juonessa, ilman toimia.
- Sheena - Anonyymi00012
Minun ketjuun soluttauduttiin ja kylli-täti on edelleen hyvin hyvin viaton.
Yritä harjoitella samaa.
Vilma
The Queen on The Stone Edge
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään20818055Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen903845Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu392145Martinalta vahva viesti
"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J2831562Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?711533Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup1661456Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh1221385Temutatko ?
Ostatko kiinalaisista verkkokaupoista halpaa tavaraa tai vaatteita ja miksi? Siksi että on kiva ostaa kun halvalla saa?1341376Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista
Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S141334- 811121