Tässä mun omat lempparikitaristit (en sano että heistä kaikki olisi parhaita kitaristeja mutta ovat lemppareitani)
Kari peitsamo(keksinyt hyviä riffejä uransa aikana kuten esim magee kitarariffi kappaleeseen kesäpäivä Kangasalla ja hyvä kitarasoolo kappaleessa volkswagen sekä hienoa kitaratyötä kappaleessa vedestä nousee kasvi ja peitsamo ei ole suomen paras kitaristi mutta on mun lempparien joukossa koska on keksinyt hyviä kitarajuttuja)
arwo Mikkonen joka popedassa soitti kitaraa.
Ari puukka joka Popedassa soitti kitaraa.
Bassokitaristi Eeva koivusalo. Rytmityksen mestari ja vetää groovella joka groove komiaa kuultavaa.
Basisti pekka Pohjola.
Erja lyytinen tekninen virtuoosi.
kolmannen naisen rytmikitaristi Timo löyvä .
CMX;n sähkökitaristi Janne halmkrona joka on tällä listalla sen vuoksi ettei ole välttämättä paras mutta on keksinyt mieleenjääviä kitarajuttuja paljon!
Laitetaan tähän timo Rautiainen trio niskalaukaus yhtyeen esikoislevyllä lopunajan merkit kitaroita soittavat muusikot jotka keksi hyviä kitarajuttuja vaikkei ne olleetkaan mitään erityistä virtoositeettimaisuutta olevia kitarajuttuja mutta eeppisiä kuten mieleen tulee kitarat kappaleessa tyyni ja lajinsa viimeiset.
kitaristit (basso kuin sähkökitaristit) absoluuttisessa nollapiste-yhtyeessä. Livenä myös soitti hyvin.
Don huonojen rytmikitaristi Kalle ahola uran alkuvaiheilla jossa veti rytmikitarlla mahtavalla groovella.
Toinen don huonojen kitaristi Kio Von Hertzen =teknisesti vahva.
Maj karman kitaristit (mutten tarkoita bassokitaristia) koska levyillä bassokitara ei paljoa kuulu (käytännössä ei ollenkaan) mutta kitarajutut tässä yhtyeessä herkkua korville , esim valaiden laulun riffi ja monta muuta.
Omat lempparikitaristit
Anonyymi-ap
4
215
Vastaukset
Rory Gallagher (1948-1995, irlantilainen kitaristi ja laulaja-lauluntekijä)
Glenn Campbell (1936-2017, countrymuusikko)
Chris Rea (1951-2025, englantilainen laulaja-lauluntekijä ja kitaristi)
On niitä muitakin hyviä, mutta en kaikkia jaksa mainita enkä edes osaa. Monenlaisista musiikkityyleistä löytyy.- Anonyymi00001
kiitos hyviä nimiä on. Arvostan musamakuas ja oikeestaan arvostan kaikkien musamakua.
- Anonyymi00002
Anonyymi00001 kirjoitti:
kiitos hyviä nimiä on. Arvostan musamakuas ja oikeestaan arvostan kaikkien musamakua.
Ari mehtonen tuusniemi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101054
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82794Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat261570Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 26472
- 47417
- 30406