Vapaa-ajattelijat toimivat uskonnottomien oikeuksien puolesta, valtiokirkollisten etuoikeuksien poistamiseksi, maallisen tapakulttuurin ja puhujapalvelun puolesta, tiedon, järjen ja ihmisyyden puolesta.
Kun tiedepohjaisuutta, järkiperäisyyttä ja humanismia haastetaan maailmalla ja Suomessa, kun opetusministeri haluaa elämänkatsomustiedon sijaan nykyiseen uskonnonopetukseen perustuvan oppiaineen kaikille pakolliseksi, kun moni uskonnoton haudataan kirkollisin menoin, tarvitaan vastavoima ja uudistava voima. Tarvitaan vapaa-ajattelijain toimintaa myös Sinun tuellasi.
Liity vapaa-ajattelijoihin täältä:
https://vapaa-ajattelijat.fi/liity-jaseneksi/
Paras aika liittyä vapaa-ajattelijoihin on nyt
22
143
Vastaukset
- Anonyymi00001
Mitä kohteliaimmin - ei kiitos
- Anonyymi00002
Tämä tuli minulle kuin kreivin aikaan.
- Anonyymi00003
Siis todellakin. Nyt.
- Anonyymi00004
Jäsenhakemuksia onkin jo tullut.
- Anonyymi00005
Onko teillä moraalia ja etiikkaa ja altruismia hyvä hyvyyttä, joka tekee ihmisestä ihmisen joka toimii pyyteettömästi unohtaa itsensä ja tukee toista
ja on yhteistyöhaluinen eikä ole ahne kuten tämä maailma.
Mitä Jeesus opettaa: Rakastakaa toisianne niin kuin minä olen teitä rakastanut
Mitä te sanotte?Lähes jokaisessa ihmisessä on hyvää ja pahaa. Jos uskoisin sinun oikeasti olevan hyvä vain uskontosi vuoksi, tuskin uskaltaisin kehottaa pohtimaan onko mitään jumalaa oikeasta olemassa. Mutta uskallan, koska uskon sinussa olevan sisäsyntyistä hyvyyttä.
- Anonyymi00006
Yksi syy on myös hyökkäykset vapaa-ajattelijoita vastaan.
Nojaa. Aika paljon parempia syitä jäsenyydelle keksin kuin täällä olevat kirjoittajat joista yksi nostaa maanisesti omia ketjujaan, ja toinen "komusossudemlaputinisti" -jauhaja.
- Anonyymi00007
Millä perusteella Mäntysalo, 2 julkaisua ja Ylikoski ei julkaisuja
tietävät, mikä on tiedepohjaista?Käytän itse mieluummin sanaa 'uskonnoista vapaa' kuin 'tieteellinen' maailmankuva. Mutta jos sinulla on aitoa halua keskustella tästä, se sopii kyllä. Halu haukkua vapaa-ajattelijoita on eri asia kuin halu keskustella.
Ensimmäisenä voit vaikka kertoa muutaman tieteenalan, josta sinulla ei ole julkaisuja. Lääketiede, historia, etiologia...?- Anonyymi00009
jori.mantysalo kirjoitti:
Käytän itse mieluummin sanaa 'uskonnoista vapaa' kuin 'tieteellinen' maailmankuva. Mutta jos sinulla on aitoa halua keskustella tästä, se sopii kyllä. Halu haukkua vapaa-ajattelijoita on eri asia kuin halu keskustella.
Ensimmäisenä voit vaikka kertoa muutaman tieteenalan, josta sinulla ei ole julkaisuja. Lääketiede, historia, etiologia...?vastaväittelijä joutuu perehtymään uhrien elämäntöihin koska muuten voi munata itsensä kuin esasaarinen Rovaniemellä
laskin kerran että voisin - jos opintoja ei tarvitsisi tehdä siis arvosanoja - aika nopeasti
väitellä noin 10 eri aineesta jäänsärkemisestä lehdistöteoriaan - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
vastaväittelijä joutuu perehtymään uhrien elämäntöihin koska muuten voi munata itsensä kuin esasaarinen Rovaniemellä
laskin kerran että voisin - jos opintoja ei tarvitsisi tehdä siis arvosanoja - aika nopeasti
väitellä noin 10 eri aineesta jäänsärkemisestä lehdistöteoriaanEi tuo vastaa kysymykseen. Miltä tieteenaloilta sinulla ei ole julkaisuja, opintoja tai muuten erityistä osaamista?
- Anonyymi00012UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Ei tuo vastaa kysymykseen. Miltä tieteenaloilta sinulla ei ole julkaisuja, opintoja tai muuten erityistä osaamista?
joo mutta en paljasta itseäni turhalistalla mutta hallitsen luonnontieteet lääkekemia mukaanlukien ja valtiotieteet ja talousekonomian ja tottakai jokainen tällaisen taidon jälkeen osaa historiaa laudaturtasolla. Konkreettisesti sovellan taitojani terveysaineisiin ja osakepoimintaan
Sain laskettua verenpaineen pysyvästi yli 10 yksikköä ilman lääkkeitä ja 2025 massiivisen
pääomavoiton (salkku nousi vajaa 50 prosenttia, kaikkien aikojen ennätys) kun esim. työeläkerahasto Varma (jonka johtaja on hallituksen talousneuvonantaja) ei ehkä pääse viiteen prosenttiin? (Sen tulos ei ole vielä julkinen mutta Varman sijoitusten tuotto tammi–syyskuussa 2025 oli 4,5 prosenttia ) - Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
joo mutta en paljasta itseäni turhalistalla mutta hallitsen luonnontieteet lääkekemia mukaanlukien ja valtiotieteet ja talousekonomian ja tottakai jokainen tällaisen taidon jälkeen osaa historiaa laudaturtasolla. Konkreettisesti sovellan taitojani terveysaineisiin ja osakepoimintaan
Sain laskettua verenpaineen pysyvästi yli 10 yksikköä ilman lääkkeitä ja 2025 massiivisen
pääomavoiton (salkku nousi vajaa 50 prosenttia, kaikkien aikojen ennätys) kun esim. työeläkerahasto Varma (jonka johtaja on hallituksen talousneuvonantaja) ei ehkä pääse viiteen prosenttiin? (Sen tulos ei ole vielä julkinen mutta Varman sijoitusten tuotto tammi–syyskuussa 2025 oli 4,5 prosenttia )Jopas onkin melkoinen nero palstalla.
- Anonyymi00008
Häiriköintiinkin voi vastata liittymällä.
- Anonyymi00011
Usko ja uskonto ovat eri asioita usko on mihinkä uskotaan
ja on tieteellinen maailmankuva ja on uskomista etiikkaan ja moraaliin: vakaumukseen ja Jeesuksessa on täydellinen moraalia etiikka
ihminen on moraalinen olento ja jos se toimii moraalisesti oikein.
Sen käyttöjärjestelmä toimii hyvin ja on terve ja on iloksi itselle yhteiselle ja koko luomakunnalle tämä muuten on tosiasia
ihmisen "koneisto" tuottaa aineksia, että sinun on hyvä olla, silloin kun toimitaan oikein.
Ihmisellä on omatunto joka pedoilta puuttuu.- Anonyymi00014UUSI
Alapa vedota Halosen omatuntoon tai venäläisten Karjalaa miehittävien perheiden
Siinä sinulla peto-oppia - Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Alapa vedota Halosen omatuntoon tai venäläisten Karjalaa miehittävien perheiden
Siinä sinulla peto-oppiaLuukkaan evankeliumi:
6:41 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
6:42 Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.
Hyvin käy sana toteen! - Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Luukkaan evankeliumi:
6:41 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
6:42 Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.
Hyvin käy sana toteen!Äläpä kirjoittele minulle rikoistasi vaan kerro täällä omista rikoistasi
näin se keskuseskelu etenee ja asioita käsitellään
- Anonyymi00016UUSI
Kyllä, todellakin. Nyt.
- Anonyymi00017UUSI
Kyllä todellakin. Nyt.
- Anonyymi00019UUSI
Alkuvuosi ihan parasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu1505148Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv832742Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?861735Kyllä mä suren
Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko91206- 49956
- 66902
Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi
Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu122883- 21883
Yhteen hiileen velanottoveljet V P K
Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N75862Mitä tarkoitat
”Silti koen sinulta puuttuvan jotain, joka kutsuu minua antamaan sinulle juuri sitä.”23828