Jos lapsi loukkaa leikkiessään ja isänä viet terveyskeskukseen tarkistettavasti sinut leimataan lasten pahoinpitelijäksi.
Jos taas äiti vie vastaavassa tilanteessa niin kysytään ekkuna oliko isä vahtimassa.
Vittu olet isänä aina syyllinen vaikka olisit töissä tapahtuman aikaan. Kokemusta on. Ei ole kivaa, kun lapsi loukkaa ja sen päälle vielä syytellään.
Noh, se oli sitä sekavaa aikaa. Toivottavasti nykyään ne lapseni ikäiset ammattilaiset osaavat jo käyttäytyä normaalisti. Kieroutuneet asenteet tosin muuttuvat hitaasti.
>simiti<
Isä on aina syyllinen
20
218
Vastaukset
Voi olla ihan Suomen erityispiirre, koska täällä terveyskeskuksia, hoito- ja sosiaalialaa pyörittävät melkein pelkästään naiset. Niissä linnakkeissa saa rauhassa vihata miehiä.
- Anonyymi00001
Lapsen parasta siellä on ajateltu. Jos olisikin ollut pahoinpitelystä johtuvaa eikä kukaan olisi vaivautunut selvittelemään kun vanhemmat voivat loukkaantua, niin meillä olisi miloja ja vilja eerikoita paljon enemmän.
xLinerTuokin on varmaan ihan totta, että on velvollisuus olla huolissaan ja selvittää. Mutta olen eräässä yhteydessä ollut tekemisissä terveydenhuollon kanssa ja huomannut että lähtökohtaisesti suhtautuivat kuin puolimieliseen tai yksinkertaiseen, ilmeisesti ihan vaan koska olen mies.
Olen muuten joskus noin yksivuotiaana loukannut itseni niin, että röntgenistä näkyy miten yksi luu on poikki ja luutunut hassuun asentoon. Äiti oli paikalla. Koskaan ei käyty lääkärissä, koska huutoni lakkasi ilmeisesti muuten, turhan aikaisin. Tiedän että isä olisi vienyt terveyskeskukseen.- Anonyymi00003
scrg kirjoitti:
Tuokin on varmaan ihan totta, että on velvollisuus olla huolissaan ja selvittää. Mutta olen eräässä yhteydessä ollut tekemisissä terveydenhuollon kanssa ja huomannut että lähtökohtaisesti suhtautuivat kuin puolimieliseen tai yksinkertaiseen, ilmeisesti ihan vaan koska olen mies.
Olen muuten joskus noin yksivuotiaana loukannut itseni niin, että röntgenistä näkyy miten yksi luu on poikki ja luutunut hassuun asentoon. Äiti oli paikalla. Koskaan ei käyty lääkärissä, koska huutoni lakkasi ilmeisesti muuten, turhan aikaisin. Tiedän että isä olisi vienyt terveyskeskukseen.Suurin osa hoitajista on naisia ja nähneet miesten eriasteista väkivaltaa koko elämänsä. Etenkin vanhemmat ihmiset. Ymmärrän sen ennakkoasenteen.
Naisten väkivaltaisuus on ollut pitkään tabu. Lapsuuden kaveriani äitinsä piiskasi niin että iskut selässä ja takareisissä näkyivät pitkään. Että eipä se sukupuoli aina määritä taipumusta väkivaltaan.
xLiner Anonyymi00003 kirjoitti:
Suurin osa hoitajista on naisia ja nähneet miesten eriasteista väkivaltaa koko elämänsä. Etenkin vanhemmat ihmiset. Ymmärrän sen ennakkoasenteen.
Naisten väkivaltaisuus on ollut pitkään tabu. Lapsuuden kaveriani äitinsä piiskasi niin että iskut selässä ja takareisissä näkyivät pitkään. Että eipä se sukupuoli aina määritä taipumusta väkivaltaan.
xLinerOmaa napaani tuijotteen mietin mikä sai äitini tekemään ratkaisun että kakaraa ei kannata käydä näyttämässä tutkittavana. Oliko terveydenhuollosta niin huonoja kokemuksia vai pelkäsikö että häntä epäiltäisiin pahoinpitelystä tai "huonosta äitiydestä"? Ei hän syyllistynyt kuin huolimattomuuteen ja ajattelemattomuuteen. Itse minä putosin ja ilmeisesti myös otin opikseni, koska en sen jälkeen ole pudonnut mistään, en sängystä, en puusta enkä katolta.
- Anonyymi00005
scrg kirjoitti:
Omaa napaani tuijotteen mietin mikä sai äitini tekemään ratkaisun että kakaraa ei kannata käydä näyttämässä tutkittavana. Oliko terveydenhuollosta niin huonoja kokemuksia vai pelkäsikö että häntä epäiltäisiin pahoinpitelystä tai "huonosta äitiydestä"? Ei hän syyllistynyt kuin huolimattomuuteen ja ajattelemattomuuteen. Itse minä putosin ja ilmeisesti myös otin opikseni, koska en sen jälkeen ole pudonnut mistään, en sängystä, en puusta enkä katolta.
Joskus aikaisemmin sairaalassa viivyttiin pidempään. Vanhemmat eivät saaneet tulla tapaamaan lapsiaan. Ajateltiin että se on lapselle parempi kuin ikävän ja eroamisen tuskan tunteminen aina uudestaan. Hylätyksi tulemisen tunteella ei nähty olevan merkitystä... Yksi vanhempi tuttuni oli murtanut lapsena jalkansa ja ollut kuukauden "hylättynä" sairaalassa. Traumat jäi.
Mullakin on kuulemma ollut yksi juttu minkä vuoksi olisi ollut aiheellista joutua sairaalaan. Äiti kuitenkin päätti olla viemättä mua, koska "olisit joutunut jäämään sinne". Ympärillä oli kuitenkin ammattilaisia, että en ollut huonolla hoidolla.
xLiner Anonyymi00005 kirjoitti:
Joskus aikaisemmin sairaalassa viivyttiin pidempään. Vanhemmat eivät saaneet tulla tapaamaan lapsiaan. Ajateltiin että se on lapselle parempi kuin ikävän ja eroamisen tuskan tunteminen aina uudestaan. Hylätyksi tulemisen tunteella ei nähty olevan merkitystä... Yksi vanhempi tuttuni oli murtanut lapsena jalkansa ja ollut kuukauden "hylättynä" sairaalassa. Traumat jäi.
Mullakin on kuulemma ollut yksi juttu minkä vuoksi olisi ollut aiheellista joutua sairaalaan. Äiti kuitenkin päätti olla viemättä mua, koska "olisit joutunut jäämään sinne". Ympärillä oli kuitenkin ammattilaisia, että en ollut huonolla hoidolla.
xLinerOlen ainoat yöni sairaalassa viettänyt n. 5-6-vuotiaana. Toinen tai etenkin toinen jalka oli vain kipeä eikä toiminut kunnolla. Mutta ei minulle tehty mitään operaatiota tai lääkitty mitenkään. Jotain kokeita varmaan otettiin. Mutta hassua että vuodepaikkoja oli niin paljon, että minua pidettiin siellä neljä tai viisi päivää tavallaan tyhjän panttina. Ja tosiaan homma meni niin, että minut jätettiin sinne ja haettiin sitten pois.
- Anonyymi00008
scrg kirjoitti:
Omaa napaani tuijotteen mietin mikä sai äitini tekemään ratkaisun että kakaraa ei kannata käydä näyttämässä tutkittavana. Oliko terveydenhuollosta niin huonoja kokemuksia vai pelkäsikö että häntä epäiltäisiin pahoinpitelystä tai "huonosta äitiydestä"? Ei hän syyllistynyt kuin huolimattomuuteen ja ajattelemattomuuteen. Itse minä putosin ja ilmeisesti myös otin opikseni, koska en sen jälkeen ole pudonnut mistään, en sängystä, en puusta enkä katolta.
No ainakin ennen vanhaan, jos lapsi vietiin "kunnon syystä" lääkäriin, hän lähes aina joutui sairaalaan tarkkailtavaksi, muutamaksi päiväksi. Vanhemmat eivät saaneet käydä katsomassa, koska se aiheuttaisi vain ikäviä tilanteita paljon: vanhempien lähtiessä, lapsi itkisi, hoitajat olisivat pulassa. Pelättiin myös bakteereja ja viruksia, koska ei hoito ei ollut niin kehittynyttä kuin nyt.
- Sheena - Anonyymi00009
scrg kirjoitti:
Olen ainoat yöni sairaalassa viettänyt n. 5-6-vuotiaana. Toinen tai etenkin toinen jalka oli vain kipeä eikä toiminut kunnolla. Mutta ei minulle tehty mitään operaatiota tai lääkitty mitenkään. Jotain kokeita varmaan otettiin. Mutta hassua että vuodepaikkoja oli niin paljon, että minua pidettiin siellä neljä tai viisi päivää tavallaan tyhjän panttina. Ja tosiaan homma meni niin, että minut jätettiin sinne ja haettiin sitten pois.
Itse olin sairaalassa n. 3- vuotiaana "tyhjän panttina". Pakotettiin olemaan makuulla häkkisängyssä kolme päivää! Nuo 3 päivää tuntuivat eliniän pituisilta, aivan kammottavilta. Ja tosiaan vanhemmat eivät saaneet käydä katsomassa.
- Sheena
- Anonyymi00002
Taivaan isä jos tekee tuollaista niin kyllä se isän vika on miksi isä sallii tuollaista
- Anonyymi00004
Tuo leima on kuin laitokselta saatu, poliisilaitokselta.
- Anonyymi00006
Kyllä naisiakin epäillään yhtälailla näissä ja täysin aiheettomista asioista. Se on raskasta vaikka kuinka ajattelee että onhan se hyvä että ovat vainoharhaisia joka pikku asiasta ettei vaan lapselle ole mitään tehty. Saa kyllä käyttää tervettä järkeäkin näissä. Onneksi itsellä on ollut todistajia tapahtumista niin on pystytty ymmärtämään että kyllä ihan oikeasti lapsille sattuu ja tapahtuu ilman että niihin liittyy mitään pahaa.
- Anonyymi00007
Lasten kohdalla on syytä olla tuntosarvet herkillä kaikkien ihmisten osalta, jotka lapsia kohtaavat, mutta täysin perätön syyttäminen ei ole asiallista. Tietysti parempi olla liian herkkä kuin olla reagoimatta, mutta aina pitäisi olla jokin peruste sille, miksi huoli on herännyt.
Omalla kohdallani en ole kertaakaan törmännyt tuohon, että lapseni isää olisi epäilty jostain, vaikka lapsi olisi loukannut itseään. Ongelma taitaa silti olla todellinen, että isät jätetään joko huomioitta tai heihin kohdistetaan enemmän asiatonta huomiota kuin äiteihin. Se on tietysti epäkohta, johon pitäisi puuttua esim kouluttamisen avulla.
Aletheias - Anonyymi00010
Kyllä isä osaa, katso vaikka tv:stä ohjelma miten hän osaa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kyllä_isä_osaa - Anonyymi00011
Hyvin taitavasti osaat itsekin syytellä muita asioista, joita he eivät ole tehneet.
Olen iloinen siitä, että tiedät miltä se tuntuu. 👍
🦄 - Anonyymi00012
Kyllä sosiaalitoimi aika suorilta uskoi ex-vaimoani, joka mielenterveytensä menetettyään vei yhtäkkiä keskellä päivää lapseni turvakotiin syyllä, että minä olisin uhka.
Mitään uhkaa ei ollut missään olemassakaan, mikä selvisi seuraavana päivänä hyvin selkeästi.
Olipahan vain sellainen shokki saada soitto turvakodilta, että lapset on viety "turvaan"....sillävälin, kun minä kävin kaupassa ostamassa perheelle ruokaa.
Sanonpa vain, että moista loukkausta en ikinä unohda.
Muuan tuttavani entinen vaimo meni valehtelemaan sosiaaliviranomaisille miehen olevan pedofiili.
Tieto levisi pienellä paikkakunnalla, auto hajotettiin, talon seinät spreijattiin ja kaveri uhattiin tappaa kaupan parkkipaikalla.
Kyseessähän oli puhdas vale, mikä poliisitutkinnassa myöhemmin selvisi ja nainen joutui maksamaan tuhansien eurojen korvaukset.
Mainehaitta kuitenkin jäi - omalla kohdalla onneksi moinen paska ei ehtinyt levitä ympäriinsä.
Sain kuitenkin ns. kerrasta tarpeekseni, otin eron ja muutin lasten kanssa toiselle paikkakunnalle.
En ole sen koommin siitä ämmästä halunnut kuulla yhtään mitään.
Sanonpa vain, että jos naiset saavat moisia älynväläyksiä keskenään näitä asioita pyörittäessään, kannattaa ihan oikeasti miettiä tekojensa seurauksia ihan loppuun asti.
Voi olla, että jollain syyttömällä menee ns. yli ja sen jälkeen ei ole kivaa kellään.
Ihan rehellisesti sanottuna en käsitä, millainen kusipääämmä pitää olla, että menee a) turvakotiin valehtelemaan moista paskaa ja b) menee väittämään sossuille miehensä olevan pedofiili, koska haluaa eron ja omaisuudesta puolet (se paskiainen muuten ei saanut senttiäkään, kaveri oli ollut kaukaa viisas ja omaisuutensa oli veljensä nimissä viimeistä senttiä myöten).
Kun aina huudetaan väkivaltaisista miehistä, kannattaa joskus miettiä niiden naisten tekemisiä ennen sen miehen sekoamista.
Väkivalta ei ole hyväksyttävää koskaan eikä missään muodossa paitsi puolustautumiseen hyökkäystä vastaan - tai vaikkapa ryöstön uhrin pelastamiseksi.
Mutta hyväksyttävää ei myöskään ole naisten selkäänpuukottava valehtelu viranomaisille tarkoituksella saada aikaan ero tai muuta paskaa puolisolle.
Henkinen väkivalta on joskus vielä pahempaa kuin rehellinen nyrkinisku. Itseäni ei sentään ole syyllistetty mutta kykyä olla vanhempi on kyllä kyseenalaistettu monestakin suunnasta. Aina neuvoloista koulun tilaisuuksiin on kyselty äidin perään kun itse olen saapunut paikalle lasten kanssa.
Erossa kun viranhaltijoille selvisi että minusta tulee lähivanhempi niin joutui käymään myöhemmin vielä kuulusteluissa kun epäilivät etttä en osaa laittaa ruokaa, pestä pyykkiä enkä muutenkaa pitää lapsista ja kodista huolta.
Ei siinä, kyllähän minä tuossa kuulustelussa pärjäsin kun olin hieman tuota aavistellut ja hyvin tuohon taisteluun valmistautunut.
Hyvähän se toki lasten kannatla on tilanne varmistaa mutta mietin vain että moniko äiti joutuu kertomaan mitä ruokaa on sillä viikolla valmistanut.Harvojen palstalla olevien aikojen myötä olen aina ihaillut sinun kirjoituksiasi tänne. Olet vakuuttanut minut aikuisesta isästä joka huolehtii lapsistaan ja itsestään eron jälkeen.
Liikuttaa ja lohduttaa.tigrutoivottaa kirjoitti:
Harvojen palstalla olevien aikojen myötä olen aina ihaillut sinun kirjoituksiasi tänne. Olet vakuuttanut minut aikuisesta isästä joka huolehtii lapsistaan ja itsestään eron jälkeen.
Liikuttaa ja lohduttaa.Kauniisti sanottu. Kiitos.
- Anonyymi00013
entä joku musiikki helluntailaisillekin: pastori numero 666, viimeinen joka pääsee taivaaseen henkilönumroiden, joo pystyn säveltämään mutta en soittamaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu1656222Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv932796Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?921781Aktivistinainen pysäytti ICE-agentin luodin päällään USA:ssa!
Video ampumistilanteesta: https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/ice-shooting-minneapolis-digvid "Media: ICE:n am391487Kyllä mä suren
Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko91226- 491015
Mitä tarkoitat
”Silti koen sinulta puuttuvan jotain, joka kutsuu minua antamaan sinulle juuri sitä.”23928- 21913
- 66912
Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi
Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu122903