Usko Toivonen vs. Paavali

Anonyymi-ap

Usko Toivosen oppi typistettynä:

"Jumala on 'Jeesuksen opissa' niin kuin MINÄ sen tulkitsen ja sovittaa ne, jotka omaksuvat tämän MINUN tulkintani tästä kokoon parsimastani 'Jeesuksen opista'.
Ai niin! Se piti vielä sanoa, että tämä on 'Raamatun ilmoitus'."

Paavalin oppi tiivistettynä:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa."

Kumpaakohan uskoisi?...

12

149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Onhan niitä, jotka sanoo Paavalin olevan valehteija ja murhamies kirjoittaen Raamattuun pelkkiä valheita.

On meitä moneen junaan.

• Anonyymi00002

Yksi Uskon bravuureista Paavalin julistaman sovituksen sanan tuhontaoperaatiossa on vedota Apostolien tekojen kohtaan, jossa Paavali muistelee kääntymyskokemustaan ja sitä, mitä Jeesus hänelle sanoi. TÄMÄ on Uskon mukaan varsinainen sovituksen sana.

Eli Usko Toivosen mielikuvitusmaailmassa

a) aikana, jolloin Paavali kirjoitti seurakuntakirjeitään, korinttolaisilla, efesolaisilla, kolossalaisilla ja roomalaisilla oli kaikilla hallussaan Luukkaan kertomus apostolien teoista, ja

b) nuo seurakunnat päättivät pitää Luukkaan kertomusta tärkeämpänä ohjenuoranaan kuin apostoli Paavalilta saamiaan kirjeitä.

c) Lisäksi noilla seurakunnilla oli hallussaan kaikki neljä evankeliumikertomusta, joista he kukin tahoillaan punoivat yhdessä Luukkaan kertomuksen kanssa itselleen niin sannotun "Jeesuksen opin", josta sukeutui sitten heidän tärkein opillinen johtotähtensä, jota hyödyntämällä ja johon vetoamalla he katsoivat omaavansa kyvyn karsia Paavalin kirjeistä tämän julistaman sovituksen sanan pois.

d) He jostain syystä kutsuivat Paavalia kuitenkin apostolikseen, vaikka olivat riistäneet häneltä ja hänen kirjeiltään kaiken apostolille kuuluvan arvovallan.

e) He kiistivät tehneensä mitään yllämainituista asioista.

• Anonyymi00003
        UUSI

Kannaattakin kiinnittää huomio mieluummin Paavalin bravuriin: Jeesukseen Kristukseen.

Paavalikin sai vastaanottaa Jumalan armon Jeesuksessa Kristuksessa, kääntyi synnin tunnossa Herran Jeesuksen puoleen ja sai syntinsä anteeksi.

12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
        13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
        14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
        15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
        16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi. ( 1Tim 1)

Paavalistakin tuli uskova ja pyhä Jeesuksessa Kristuksessa.

Kuten kaikki evankeliumin kuulemisen kautta uskoon tulleet ja siitä pois horjahtamatta pysyneet uskovat ja pyhät Jeesuksessa Kristuksessa.

1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
        2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
        ..
        25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
        26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
        27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
        28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa. ( Gal 3)

Kuten Galatiassakin, evankeliumin kuuleminen ristiinnaulitusta Jeesuksesta Kristuksesta oli vaikuttanut heissä uskoon tulemisen ja kääntymyksen.
        He olivat saaneet Pyhän Hengen vakuudeksi Jumalan lapseudesta ja olivat siten Kristuksessa Jeesuksessa.

" Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa."

Paavalin antoi Kristuksessa olemisestaan omakohtaisen todistuksen.

7 Tervehdys Andronikukselle ja Juniaalle, heimolaisilleni ja vankeustovereilleni, joilla on suuri arvo apostolien joukossa ja jotka jo ennen minua ovat olleet Kristuksessa. ( Room 16)

Jo paljon ennen Paavalin julistustyön aloittamista, oli suuri joukko ihmisiä tullut uskoon ja saaneet Pyhän Hengen uskon kautta pelastuksen evankeliumin kuultuaan ja saaneet syntinsä anteeksi, otettuaan vastaan sovituksen sanan ja antaneet itsensä sovitettavaksi Jumalan kanssa. Ja olivat siten Kristuksessa Jeesuksessa.

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi00010
        UUSI
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Kannaattakin kiinnittää huomio mieluummin Paavalin bravuriin: Jeesukseen Kristukseen.

Paavalikin sai vastaanottaa Jumalan armon Jeesuksessa Kristuksessa, kääntyi synnin tunnossa Herran Jeesuksen puoleen ja sai syntinsä anteeksi.

12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
        13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
        14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
        15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
        16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi. ( 1Tim 1)

Kuten kaikki evankeliumin kuulemisen kautta uskoon tulleet ja siitä pois horjahtamatta pysyneet uskovat ja pyhät Jeesuksessa Kristuksessa.

1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
        2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
        ..
        27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
        28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa. ( Gal 3)

Kuten Galatiassakin, evankeliumin kuuleminen ristiinnaulitusta Jeesuksesta Kristuksesta oli vaikuttanut heissä uskoon tulemisen ja kääntymyksen.
        He olivat saaneet Pyhän Hengen vakuudeksi Jumalan lapseudesta ja olivat siten Kristuksessa Jeesuksessa.

7 Tervehdys Andronikukselle ja Juniaalle, heimolaisilleni ja vankeustovereilleni, joilla on suuri arvo apostolien joukossa ja jotka jo ennen minua ovat olleet Kristuksessa. ( Room 16)

Jo paljon ennen Paavalin julistustyön aloittamista, oli suuri joukko ihmisiä tullut uskoon ja saaneet Pyhän Hengen uskon kautta pelastuksen evankeliumin kuultuaan ja saaneet syntinsä anteeksi, otettuaan vastaan sovituksen sanan ja antaneet itsensä sovitettavaksi Jumalan kanssa. Ja olivat siten Kristuksessa Jeesuksessa.

Usko Toivonen

Pysyt uskosta osattomana, vaikka kopioisit koko Raamatun palstalle, usko toivonen!

• Anonyymi00011
        UUSI
        Anonyymi00003 kirjoitti:

..

Usko Toivonen

Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.

Siis: KOKO MAAILMAN.

Jos uskoo TÄHÄN, tajuaa samalla sdadasosasekunnilla, että TÄMÄ on Raamatun ylittämätön sanoma, jonka alle kaiken muun Raamatussa ja koko universumissa on alistuttava, koska Jumala ei antanut Poikaansa ristiinaulittavaksi, jotta me voisimme häväistä, vähätellä ja pilkata Pojan aikaansaama koko maailman lunastusta Raamattu-koukeroillamme.

Ymmärrän kyllä, ettet sinä jauha tuota Raamattu-sontaasi (jonka AINOA PÄÄMÄÄRÄ ON SOVITUKSEN SANAN KYSEENALAISTAMINEN) pahuuttasi vaan ymmärtämättömyyttäsi.

Jos näkisit ilmestyksessä Herran Jeesuksen ristiinnaulittuna, sinä ryntäisit tälle palstalle perumaan kaikki pitkäpiimäiset jaarituksesi.

Jokainen meistä tekisi niin.

Jeesus ei kuollut siksi, että sinä voisit viisastella Raamattu-tiedoilllasi ja turmella Paavalin saaman sovituksen sanan. Nyt sinä toimit niin.

• Anonyymi00016
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.

Siis: KOKO MAAILMAN.

Jos uskoo TÄHÄN, tajuaa samalla sdadasosasekunnilla, että TÄMÄ on Raamatun ylittämätön sanoma, jonka alle kaiken muun Raamatussa ja koko universumissa on alistuttava, koska Jumala ei antanut Poikaansa ristiinaulittavaksi, jotta me voisimme häväistä, vähätellä ja pilkata Pojan aikaansaama koko maailman lunastusta Raamattu-koukeroillamme.

Ymmärrän kyllä, ettet sinä jauha tuota Raamattu-sontaasi (jonka AINOA PÄÄMÄÄRÄ ON SOVITUKSEN SANAN KYSEENALAISTAMINEN) pahuuttasi vaan ymmärtämättömyyttäsi.

Jos näkisit ilmestyksessä Herran Jeesuksen ristiinnaulittuna, sinä ryntäisit tälle palstalle perumaan kaikki pitkäpiimäiset jaarituksesi.

Jokainen meistä tekisi niin.

Jeesus ei kuollut siksi, että sinä voisit viisastella Raamattu-tiedoilllasi ja turmella Paavalin saaman sovituksen sanan. Nyt sinä toimit niin.

Niin, siksipä se "sadasosa sekuntia" saa ihmisen kääntymään Herran puoleen ja antaa sovittaa itsensä Jumalan kanssa.

Jumala on omalta osaltaan tehnyt kaiken valmiiksi ja odottaa ihmisen osaa sovituksen sanan julistamisen kuulemisen kautta tapahtuvaksi.

2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä. (2Kor 6)

Milloin Jumala kuuli sinua?

Usko Toivonen

• Anonyymi00017
        UUSI
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Niin, siksipä se "sadasosa sekuntia" saa ihmisen kääntymään Herran puoleen ja antaa sovittaa itsensä Jumalan kanssa.

Jumala on omalta osaltaan tehnyt kaiken valmiiksi ja odottaa ihmisen osaa sovituksen sanan julistamisen kuulemisen kautta tapahtuvaksi.

2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä. (2Kor 6)

Milloin Jumala kuuli sinua?

Usko Toivonen

Ei Usko-hyvä sovitettu voi antaa enää sovittaa itseään Jumalan kanssa. Kyllä sinäkin tämän verran ymmärrät.

Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. Sovitti Jo. Siinä se lukee ihan selvällä suomen kielellä.

Ja saman asian Paavali toteaa kolossalaiskirjeessä ja roomalaiskirjeessä, ja näitä kaikkia kolmea kohtaa sinä hyljeksit niin kuin ennen muinoin Israelissa hyljeksittiin spitaalisia.

Ei jumalaton jumalattomana suinkaan anna Jumalan sovittaa itseään Jumalan kanssa. Siksi Jumala sovitti meidät OLLESSAMME JUMALATTOMIA - sitä eikä mitään vähempää tarkoittaa MAAILMAN sovittaminen.

Jumala sovitti KAIKKI, kaikki niin maan päällä kuin taivaissa.

2 kor. 5: 20 ei tarkoita mitään muuta kuin sitä, että HYVÄKSYKÄÄ TÄMÄ TOSIASIA TAPAHTUNEEKSI - LUKEKAA ITSENNE SOVITETUIKSI, SOVITUKSESTA OSALLISIKSI, SOVITETTUJEN JOUKKOON KUULUVIKSI, kun kerran KOKO MAAILMA ON JO SOVITETTU ja niin ollen TEIDÄT MYÖS.

Mikä tässä on sinun niin vaikea ymmärtää?

Miksi sinä väen väkisin väännät tämän nurin, vastakohdakseen?

Miksi sinä häpäiset sovituksen sanan? Teetko sen tieten tahtoen? Kuka sinua on sellaiseen käskenyt?

• Anonyymi00008
      UUSI

Kun saamme sen luvatun Pyhän Hengen, tiedämme onko Paavali valehtelija ja murhamies . Silloin näemme onko tekstit Pyhän Hengen ympäröimät.

• Anonyymi00013
        UUSI

Parhamilla oli suhde J.J.Jourdanin kanssa.

• Anonyymi00014
      UUSI

Oletko siis sitä mieltä, että ihminen pelastuu automaattisesti ilman uskoa Jeesukseen?
      Eli esim. ateistinen sarjamurhaajapedofiilipaloittelijasadisti pelastuu joka tapauksessa, vaikka ei tekisi parannusta ja vähät välittäisi Jeesuksesta, mutta sen verran kiinnittäisi Jeesukseen kuitenkin huomiota, että muistaisi rienata Jeesusta päivittäin ja hetkittäin?

• Anonyymi00015
        UUSI

Olen samaa mieltä kuin Paavali, jonka mukaan lopulta KAIKKI tunnustavat ILOMIELIN Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus on Herra, mikä on täysin mahdotonta ilman Pyhää Henkeä.

Tiedätkö, mitä pelastua-sanan alkukielinen vastine tarkoittaa? Toisin sanoen tiedätkö, kuinka hyvä ja kuvaava suomennos pelastua-sana alkukielisestä sanasta on?

Ja oletko koskaan tullut ajatelleeksi, kuinka vastakkainen tuo kysymyksesi on asenteeltaan Jeesuksen kiellolle kaivaa malkaa toisten silmistä?
        Miksi sinulle on niin luontevaa puhua jostakusta muusta kuin itsestäsi tuohon sävyyn?
        Sinä muistutat aika lailla fariseusta, joka kiitti Jumalaa siitä, ettei ollut niin kuin publikaani. Eikö sinua tämä mietitytä lainkaan? Jollei, voitko edes harkita ajattelevasi, että olet uskossasi aika omahyväinen ja itseriittoinen?

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      147
      4774
    2. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      82
      2724
    3. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      85
      1717
    4. Kyllä mä suren

Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko
      Ikävä
      9
      1196
    5. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      48
      934
    6. Jos vielä joku päivä nähtäis...

Miten suhtautuisit minuun, mies?
      Ikävä
      66
      902
    7. Nyt se on varmaa kuntajakoselvitys

Ensi viikolla tuöee kuntaministeri ulos ja kertoo asiasta.
      Ähtäri
      21
      883
    8. Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi

Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu
      Ikävä
      122
      873
    9. Yhteen hiileen velanottoveljet V P K

Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N
      Pyhäjärvi
      75
      862
    10. Olisin valmis tutustumaan uudelleen

En menneisyyden kautta vaan haluaisin tutustua ihmiseen, jollaiseksi olet kasvanut.
      Ikävä
      50
      799
    Aihe