Psykologian professori näkee ihmissuhteiden muuttuneen yhä enemmän hyötysuhteiksi, joiden pitäisi toimia oman mielihyvän lähteenä ja oman itsetunnon vahvistajina.
Narsismin piirteet ovat normalisoituneet.
Minäminä-kulttuuri korostaa yksilön oikeuksia ja itsekeskeisyyttä.
Psykologian professori kirjoittaa nyt oman aikamme minäminä-ihmisestä, joka keskittyy ennen kaikkea itseensä.
”Hänen tulee pitää kiinni oikeuksistaan, hänen pitää saada olla ihmissuhteissa oma itsensä, kompromisseihin hänen ei tule taipua”
Naisetko narsisteja?
8
109
Vastaukset
- Anonyymi00001
Perus nainen on minä, minä haluan olla somessa esillä ja valokeilassa ja minä, minä haluan miesmallin joka tekee parisuhteessa niin kuin minä sanon.
Parisuhteissa ei kestetä pienimpiäkään vastoinkäymisiä. Ratkaisu on aina ero, jolloin naiset jäävät yksin pienten lasten kanssa. - Anonyymi00002
Naiset on vaan tyhmiä ja yksinkertaisia. He haluaisivat valtaa ja ymmärrystä mutta heillä ei ole siihen eväitä, kykyjä ja ymmärrystä. Hyvä esimerkki on ihan kulman takana ”punahuulihallitus” homoineen päivineen.
VAIN MIES SOPII PÄÄTÖKSENTEKOON JA JOHTAJAKSI.
Siihen asti maksakaa vaan marinin töppäyksiä.- Anonyymi00003
No voi ei gubbe jotain homoiki vielä
- Anonyymi00004
Totta. Parisuhteissa ei kestetä pienimpiäkään vastoinkäymisiä ja ratkaisu on aina ero, jolloin naiset jäävät yksin pienten lasten kanssa.
Sitten eron jälkeen syyllistetään miestä, vaikka nainen itse on suorittanut valinnan ja tehnyt miehelle anteeksiannon, koska tämä on niin uskomattoman komea tai rikas. - Anonyymi00005
Liika yksilöllisyys ja valinnanvapaus tekevät ihmisistä itsekkäitä ja onnettomia, sanoo professori.
Hän näkee, että liika yksilöllisyys selittää osin aikaamme riivaavia yhteiskunnallisia ongelmia, yksinäisyydestä työuupumukseen ja mielenterveysongelmiin.
Lisäkierrettä mukaan on tuonut minäkeskeisyyttä ruokkiva sosiaalinen media.
Mikä saatettiin ennen katsoa narsismiksi, on hiipinyt viime vuosikymmenien saatossa valtavirtaan. - Anonyymi00006
Professorin mukaan myös nykyisessä kasvatuskulttuurissa piilee aineksia itsekkyyden nousulle: vaihtoehtoja annetaan tyttölapsille liikaa eikä pettymysten sietämistä opeteta riittävästi.
– Annamme hyvin vähän resursseja kestää vaikeuksia, vaadimme kohtuuttomasti ja sen jälkeen yksilölliseen malliin kuuluu, että kaikki epäonnistuminen on toisten syytä. - Anonyymi00007
Näinhän näkyy käyneen ja ihan selkeästi
- Anonyymi00008
Hyötysuhteita nimenomaan. Usein mies otetaan joko lompakko tai ulkonäkö edellä. Hyvännäköiset miehet saavat ulkonäöllään asioita anteeksi.
Parisuhteeseen ulkonäkö edellä otettu mies ei takaa pitkäkestoista parisuhdetta, eikä se pitkäkestoinen parisuhde naisilla välttämättä olekaan tavoite.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta
Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark1996375Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin
Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p2544299"Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?
Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?1423545Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue
Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää1073367Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin
Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m533365Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia
ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi492856Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %
Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.752417Hyviäkin uutisia tulossa, hallinto-oikeus asettaa toimeenpanokieltoon
Hyvinvointitalon työmaa pysähtyy. Rillankivi+energia ja vesi kytkyrahanpesu stoppaa. Tytäryhtiöiden hallitusjäsenet+kon2432387- 252346
Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä?
Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä? Onko se joku suomalainen viihdepläjäys, brittirikossarja, amerikk1001927