Naisetko narsisteja?

Anonyymi-ap

Psykologian professori näkee ihmissuhteiden muuttuneen yhä enemmän hyötysuhteiksi, joiden pitäisi toimia oman mielihyvän lähteenä ja oman itsetunnon vahvistajina.

Narsismin piirteet ovat normalisoituneet.

Minäminä-kulttuuri korostaa yksilön oikeuksia ja itsekeskeisyyttä.

Psykologian professori kirjoittaa nyt oman aikamme minäminä-ihmisestä, joka keskittyy ennen kaikkea itseensä.

”Hänen tulee pitää kiinni oikeuksistaan, hänen pitää saada olla ihmissuhteissa oma itsensä, kompromisseihin hänen ei tule taipua”

8

109

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Perus nainen on minä, minä haluan olla somessa esillä ja valokeilassa ja minä, minä haluan miesmallin joka tekee parisuhteessa niin kuin minä sanon.

Parisuhteissa ei kestetä pienimpiäkään vastoinkäymisiä. Ratkaisu on aina ero, jolloin naiset jäävät yksin pienten lasten kanssa.

• Anonyymi00002

Naiset on vaan tyhmiä ja yksinkertaisia. He haluaisivat valtaa ja ymmärrystä mutta heillä ei ole siihen eväitä, kykyjä ja ymmärrystä. Hyvä esimerkki on ihan kulman takana ”punahuulihallitus” homoineen päivineen.
      VAIN MIES SOPII PÄÄTÖKSENTEKOON JA JOHTAJAKSI.
      Siihen asti maksakaa vaan marinin töppäyksiä.

• Anonyymi00003

No voi ei gubbe jotain homoiki vielä

• Anonyymi00004

Totta. Parisuhteissa ei kestetä pienimpiäkään vastoinkäymisiä ja ratkaisu on aina ero, jolloin naiset jäävät yksin pienten lasten kanssa.

Sitten eron jälkeen syyllistetään miestä, vaikka nainen itse on suorittanut valinnan ja tehnyt miehelle anteeksiannon, koska tämä on niin uskomattoman komea tai rikas.

• Anonyymi00005

Liika yksilöllisyys ja valinnanvapaus tekevät ihmisistä itsekkäitä ja onnettomia, sanoo professori.

Hän näkee, että liika yksilöllisyys selittää osin aikaamme riivaavia yhteiskunnallisia ongelmia, yksinäisyydestä työuupumukseen ja mielenterveysongelmiin.

Lisäkierrettä mukaan on tuonut minäkeskeisyyttä ruokkiva sosiaalinen media.

Mikä saatettiin ennen katsoa narsismiksi, on hiipinyt viime vuosikymmenien saatossa valtavirtaan.

• Anonyymi00006

Professorin mukaan myös nykyisessä kasvatuskulttuurissa piilee aineksia itsekkyyden nousulle: vaihtoehtoja annetaan tyttölapsille liikaa eikä pettymysten sietämistä opeteta riittävästi.

– Annamme hyvin vähän resursseja kestää vaikeuksia, vaadimme kohtuuttomasti ja sen jälkeen yksilölliseen malliin kuuluu, että kaikki epäonnistuminen on toisten syytä.

• Anonyymi00007

Näinhän näkyy käyneen ja ihan selkeästi

• Anonyymi00008

Hyötysuhteita nimenomaan. Usein mies otetaan joko lompakko tai ulkonäkö edellä. Hyvännäköiset miehet saavat ulkonäöllään asioita anteeksi.

Parisuhteeseen ulkonäkö edellä otettu mies ei takaa pitkäkestoista parisuhdetta, eikä se pitkäkestoinen parisuhde naisilla välttämättä olekaan tavoite.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta

Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark
      Maailman menoa
      199
      6375
    2. Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin

Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p
      Maailman menoa
      254
      4299
    3. "Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?

Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?
      Ikävä
      142
      3545
    4. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      107
      3367
    5. Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin

Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m
      Maailman menoa
      53
      3365
    6. Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia

ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi
      Tunteet
      49
      2856
    7. Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %

Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.
      Maailman menoa
      75
      2417
    8. Hyviäkin uutisia tulossa, hallinto-oikeus asettaa toimeenpanokieltoon

Hyvinvointitalon työmaa pysähtyy. Rillankivi+energia ja vesi kytkyrahanpesu stoppaa. Tytäryhtiöiden hallitusjäsenet+kon
      Pyhäjärvi
      243
      2387
    9. Tiedän ettei

Meistä mitään tule. Toinen oli sinulle tärkeämpi
      Ikävä
      25
      2346
    10. Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä?

Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä? Onko se joku suomalainen viihdepläjäys, brittirikossarja, amerikk
      Tv-sarjat
      100
      1927
    Aihe