Juu, eli samasta vanhasta asiasta on taas kysyttävää. Hemmetti, kun ne osaavatkin sekoittaa pään tuolla vakuutusyhtiöiden sivuilla!
Niin, eli tiedän kyllä, mitä mieltä ihmiset yleensä täällä ovat vakuutuksista: matkavakuutus kannattaa ottaa vain matkan ajaksi, kuin myös matkatavaravakuutus. Selevä. Ja sitten siellä paikan päällä (eli nyt siis puhun Englannista) perheen kotivakuutus turvaa tavarasi ja terveyskeskuksiin pääsee passilla noin.
Mutta, mutta ... mitäs sitten, jos ja kun tarvitset todella pahan tapaturman iskiessä lennon takaisin Suomeen? Tai jos vaikkapa satut kuolemaan ja sinut pitää kuljettaa takaisin tänne? Tai tarvitset paikan päällä oikeusturvaa?Ja vastauksiksi tähän ei nyt sitten käy, että "etsä siel kuiteskaa mitää kuale". Eli nämä asiathan matkavakuutus "korvaisi".
Oletteko miettineet asiaa? Uskokaa pois, haluaisin ihan todella kuulla, että minun ei tarvitse maksaa 85e ympärivuotisesta matkavakuutuksesta, mutta nuo mainitsemani seikat huomioonottaen tuntuu se olevan vaihtoehtoni. Pliis, tytöt (ei keski-ikäiset ex-vakuutusvirkailijat), auttakee! :D
Kiitos!
Vakuutuksista taas ...
16
933
Vastaukset
- panda
mä en osaa vastata noihi sun kysymyksii, koska oon ite lähös usaan mut tuli vaa mielee et mistä noin halvan vakuutuksen saat? vai ootko lähössä vaa alle 3kk matkalle? meinaa mä kävin kyselee hintoja ni 320€ oli halvin millä olisin saanu ja siin ei ollu mitää kuolemantapaus korvauksia. paitsi tietty kuljetus suomee ja tollee.. nii eli toi taitaa olla se pohjolan jatkuva vuosivakuutus joka maksaa 85€ vuodessa mut se on tarkotettu alle 3kk reissuu ja sit jos otat vuodeks ni se maksaa melkei 500€! kävin meinaa kysymäs pohjolassa!
- Hupsis
Itelläni oli Lähivakuutuksen nuorisovakuutus, joka kattaa kaiken tuon. Maksaa jotain 60e/ puolivuotta ja sen saa niin pitkäs aikaa ku haluaa.. Se on mulla myös suomessa voimassa ku matkustelee kotikodin ja opiskelupaikan välillä.
- Tosser
"Vakuutus on voimassa enintään kolme kuukautta kestävillä matkoilla."
Näin siis Lähivakuutuksen vakuutusehdot. Luulen että olit itseasiassa ilman vakuutusta jos olit puolivuotta au pairina !! - Eevil
Kantsii katsoa Nuorisovakuutuksen vakuutusehdot tarkkaan, ei ole nimittäin voimassa jos olet au pairina.
"...on sattunut vakuutetun tehdessä työtä..." - moponen_
Eevil kirjoitti:
Kantsii katsoa Nuorisovakuutuksen vakuutusehdot tarkkaan, ei ole nimittäin voimassa jos olet au pairina.
"...on sattunut vakuutetun tehdessä työtä...""Kantsii katsoa Nuorisovakuutuksen vakuutusehdot tarkkaan, ei ole nimittäin voimassa jos olet au pairina.
"...on sattunut vakuutetun tehdessä työtä..." "
Minkä yhtiön nuorisovakuutuksesta on kyse?
Esimerkiksi Eurooppalaisen, Ifin, Fennian ja Lähivakuutuksen matkavakuutukset ovat kuitenkin voimassa ilman lisämaksua myös ruumiillisessa työssä.
Ja sen 3 kk jatkon saa sopimalla yhtiön kanssa. - Reija_L
moponen_ kirjoitti:
"Kantsii katsoa Nuorisovakuutuksen vakuutusehdot tarkkaan, ei ole nimittäin voimassa jos olet au pairina.
"...on sattunut vakuutetun tehdessä työtä..." "
Minkä yhtiön nuorisovakuutuksesta on kyse?
Esimerkiksi Eurooppalaisen, Ifin, Fennian ja Lähivakuutuksen matkavakuutukset ovat kuitenkin voimassa ilman lisämaksua myös ruumiillisessa työssä.
Ja sen 3 kk jatkon saa sopimalla yhtiön kanssa."Esimerkiksi Eurooppalaisen, Ifin, Fennian ja Lähivakuutuksen matkavakuutukset ovat kuitenkin voimassa ilman lisämaksua myös ruumiillisessa työssä. "
Nyt oli vissiin kyse Lähivakuutuksen Nuorisovakuutuksesta jonka hinta on 85 euroa. Normaali matkavakuutus on yli 300 eur. Voisitko edes suurinpiirtein lukea mistä on kysymys ennenkuin tulet tänne harjoittamaan suoramyyntiä ?
"Ja sen 3 kk jatkon saa sopimalla yhtiön kanssa."
Saa, tekemällä terveysselvityksen ja maksamalla lisämaksun. 350 Eur matkavakuutus syö 7 viikkoa au pairin rahatuloista, joka toisin ei ole koko au pairin ansio kun lasketaan luontaisedut.
Missä muuten olit au pairina, täällä kulkee sitkeä huhu jonka mukaan olet Suomessa asuva keski-ikäinen mies ja entinen vakuutusvirkailija ? - moponen_
Reija_L kirjoitti:
"Esimerkiksi Eurooppalaisen, Ifin, Fennian ja Lähivakuutuksen matkavakuutukset ovat kuitenkin voimassa ilman lisämaksua myös ruumiillisessa työssä. "
Nyt oli vissiin kyse Lähivakuutuksen Nuorisovakuutuksesta jonka hinta on 85 euroa. Normaali matkavakuutus on yli 300 eur. Voisitko edes suurinpiirtein lukea mistä on kysymys ennenkuin tulet tänne harjoittamaan suoramyyntiä ?
"Ja sen 3 kk jatkon saa sopimalla yhtiön kanssa."
Saa, tekemällä terveysselvityksen ja maksamalla lisämaksun. 350 Eur matkavakuutus syö 7 viikkoa au pairin rahatuloista, joka toisin ei ole koko au pairin ansio kun lasketaan luontaisedut.
Missä muuten olit au pairina, täällä kulkee sitkeä huhu jonka mukaan olet Suomessa asuva keski-ikäinen mies ja entinen vakuutusvirkailija ?"Esimerkiksi Eurooppalaisen, Ifin, Fennian ja Lähivakuutuksen matkavakuutukset ovat kuitenkin voimassa ilman lisämaksua myös ruumiillisessa työssä. "
"Nyt oli vissiin kyse Lähivakuutuksen Nuorisovakuutuksesta jonka hinta on 85 euroa."
No, niinhän minä tuossa yllä kommentissani kerron vakuutuksen olevan voimassa myös työssä ja sehän löytyi myös Tosserin antamassa linkissä.
- Tosser
"Mutta, mutta ... mitäs sitten, jos ja kun tarvitset todella pahan tapaturman iskiessä lennon takaisin Suomeen?"
Miksi sinun pitäisi mennä Suomeen sairaana lentokoneella kun paha tapaturma sattuu Englannissa ? Englannissa on paremmat spesialistit ja sinun ei edes tarvitse maksaa hoidosta. Kun taas Suomessa mittari nakuttaa heti kun pääset sairaalaan. Vaikea kuvitella sellaista sairautta joka voidaan hoitaa Suomessa mutta ei Englannissa !
"Tai jos vaikkapa satut kuolemaan ja sinut pitää kuljettaa takaisin tänne?"
Siihen sopii henkivakuutus.
"Tai tarvitset paikan päällä oikeusturvaa?"
Se on Englannissa ilmaista, marssi CABhen.
"Eli nämä asiathan matkavakuutus "korvaisi".
Ei taida 85 Euron matkavakuutus korvata. Halvin jonka olen nähnyt oli 300 EUR. - Kriittinen Kille
... s**tana. Tätä juuri tarkoitin - olen asiasta aevan sekaisin. En nyt siis syytä teitä siitä, rakkahat ihmiset, te olette olleet vain avuksi. Mutta on se nyt hemmetti, jos tämä on näin vaikeaa. Eli ilmeisesti olin ymmärtänyt kaikki aivan päin jotain, joten on hienoa, että olette vastailleet näin monilukuisina! Kiitos. :D
Eli mitäs tässä nyt sitten tehdään? Teiltä tuli sen verran erilaisia vastauksia, että en ole oikein edelleenkään varma aikomuksistani. Eli ilmeisesti Lähivakuutuksen nuorisovakuutus olisi se oikea vaihtoehto, vaikka onkin vaikeaa uskoa, että puolesta vuodesta joutuu pulittamaan vain 60e. Mutta sittenhän joku täällä sanoi, ettei se koske au paireja, eli mitä häh? Au pairin on turha hankkia vakuutusta, siis? Öö.- Tosser
"Mutta sittenhän joku täällä sanoi, ettei se koske au paireja, eli mitä häh? Au pairin on turha hankkia vakuutusta, siis? Öö. "
Voi sen au pair hankkia mutta turha tehdä korvausvaatimusta koska rahaa ei ilmeisesti tule. Kannattaa lukea vakuutusehdot, nuorisovakuutuksen kohdalla lukee näköjöön "matka korkeintaan 3 kk, ei töissäkäyville" - moponen_
Tosser kirjoitti:
"Mutta sittenhän joku täällä sanoi, ettei se koske au paireja, eli mitä häh? Au pairin on turha hankkia vakuutusta, siis? Öö. "
Voi sen au pair hankkia mutta turha tehdä korvausvaatimusta koska rahaa ei ilmeisesti tule. Kannattaa lukea vakuutusehdot, nuorisovakuutuksen kohdalla lukee näköjöön "matka korkeintaan 3 kk, ei töissäkäyville""Kannattaa lukea vakuutusehdot, nuorisovakuutuksen kohdalla lukee näköjöön "matka korkeintaan 3 kk, ei töissäkäyville" "
Jaa, minkähän yhtiön ehtoja olet lukenut? Lähde "lainaukseesi"? - Tosser
moponen_ kirjoitti:
"Kannattaa lukea vakuutusehdot, nuorisovakuutuksen kohdalla lukee näköjöön "matka korkeintaan 3 kk, ei töissäkäyville" "
Jaa, minkähän yhtiön ehtoja olet lukenut? Lähde "lainaukseesi"?Lahivakuutuksen nuorisovakuutus.
Osannet itse kotisivulle jossa ehdot ovat. Tosin keskusteluissa on annettu jo linkki kertaalleen.
http://www.lahivakuutus.fi/Lahivakuutus/lahivakuutusweb.nsf/images/Nuorisovakuutus LKL5260_virallinen.pdf/$FILE/Nuorisovakuutus LKL5260_virallinen.pdf - Merja
moponen_ kirjoitti:
"Kannattaa lukea vakuutusehdot, nuorisovakuutuksen kohdalla lukee näköjöön "matka korkeintaan 3 kk, ei töissäkäyville" "
Jaa, minkähän yhtiön ehtoja olet lukenut? Lähde "lainaukseesi"?Kuule mopo.nen, miksi sinä hössötät täällä kun et kerran osaa (edes) lukea vanhoja viestejä. Heittikö ne sut pihalle sieltä helluntalaisten haukkumiskokouksestakin kun tänne piti tungeta taas ?
- moponen_
Tosser kirjoitti:
Lahivakuutuksen nuorisovakuutus.
Osannet itse kotisivulle jossa ehdot ovat. Tosin keskusteluissa on annettu jo linkki kertaalleen.
http://www.lahivakuutus.fi/Lahivakuutus/lahivakuutusweb.nsf/images/Nuorisovakuutus LKL5260_virallinen.pdf/$FILE/Nuorisovakuutus LKL5260_virallinen.pdf"Kannattaa lukea vakuutusehdot, nuorisovakuutuksen kohdalla lukee näköjöön "matka korkeintaan 3 kk, ei töissäkäyville" "
"http://www.lahivakuutus.fi/Lahivakuutus/lahivakuutusweb.nsf/images/Nuorisovakuutus LKL5260_virallinen.pdf/$FILE/Nuorisovakuutus LKL5260_virallinen.pdf "
Antamassasi linkissä ei rajoitettu vakuutuksessa mitenkään työssäkäyntiä, joten annoit väärää tietoa. Se yli kolmen kk matkan vakuutus on sovittavissa näköjään.
Tapiolassa vakuutus ei ole ilman sopimusta voimassa missään työssä. - moponen_
Merja kirjoitti:
Kuule mopo.nen, miksi sinä hössötät täällä kun et kerran osaa (edes) lukea vanhoja viestejä. Heittikö ne sut pihalle sieltä helluntalaisten haukkumiskokouksestakin kun tänne piti tungeta taas ?
"Kuule mopo.nen, miksi sinä hössötät täällä kun et kerran osaa (edes) lukea vanhoja viestejä."
Tuossa yllä korjasin Tosserin jakamaa väärää infoa.
- Ice
mä en tiedä teidän aiemmista keskusteluista, mutta ajattelin silti kertoo tietoo omasta vakuutuksestani, joka mulla oli kun lähdin au-pairiksi sveitsiin.
eli mulla oli pohjolan easy-vakuutus se oli aika kallis (mut järjestö, jonka kautta sen otin oli järkänny sen ja suositteli sitä...) 76€ vuodessa plus sitte lisäkuukaudet kolmen kuukauden jälkeen tais olla joku reilu 40€. arvaa olinko vähän kauhuissani ku maksettavaa ennen matkaa oli n.500€. mutta loppujen lopuks kävin pari kertaa kotona niin sain sitte rahat takasi ja maksoin ehkä kahdesta lisäkuukaudesta. mun mielestä se oli kyllä aika laaja vakuutus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin34212050IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3618036Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut963444Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?982298Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1572297Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?81686- 1101281
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin611139Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26918MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk350843