Pahimmat rasismi ovat mustiin kohdistuva rasismi ja juutalaisiin kohdistuva.
Israel- vastaisia ovat nyt vasemmisto, vihreät ja liberaalit, ja se ruokkii rasismia, kun taas persut, trumpilainen äärioikeisto, evankeliset kristityt ja hellut ovat siirtyneet Israelin puolelle. Se on kummallinen muutos oikeistossa.
Israel on jakava tekijä. Natsit ja monet arabit ovat tässä täysin rasistisia, muttei oikeisto-populismi, se on rasistinen taas sitten maahanmuuttovastaisuudessa.
Mustien vastaista rasismia on enää äärioikeistossa.
Rasismin muutos
14
118
Vastaukset
- Anonyymi00001
Matujen harjoittama systemaattinen rasismi, hyväksikäyttö/välivalta, pelkästään valkoisia kohtaan. Tästä ei vasemmistomedia juurikaan uutisoi, ei Suomessa eikä muuallakaan.
Mustilla on myös rasismia valkoisia kohtaan ja toisia heimoja kohtaan. Se on tunnettu ja selvä asia. Ja islamisteilla terroritekoja kristittyjä kohtaan, ja myös osa suomalaisten naisten raiskauksista on islamistien terroritekoja. Ei vain tappamiset.
Tämä on syytä tunnustaa ja huomata. Muttei sitä saa käyttää maahanmuuttajavastaiseen rasismiin yllyttämiseksi, kuten rasistit persuissa ja äärioikeistossa. Se on vaan tosiasia, terrorismia, jota vastaan on taisteltava poliisivoimien.
Kun tänä aamuna avasin Suomi24:n niin silmille hyppäsi sivuston uudet (?) säännöt. Säännöissä ylimpänä oli, että ei saa rikkoa Suomen lakia. Heti seuraavalla rivillä sitten on, että ei saa esittää rasistista materiaalia.
Minulle on vähän epäselvää Suomi24 taustavoimat. Ovatko kyseiset taustavoimat nyt sitten liittyneet ns "rasismin" vastustajiin? Oma mielipiteeni on, että Suomessa varsinaista rasismia ei ole - on vain politikointia rasismilla. Tietyt "liberaalit" piirit ovat tehneet politiikkaansa sopivan määritelmän sille, mikä on "rasismia". Sen määritelmän ympärillä nyt Suomessa politikoidaan puolin ja toisin. Kun toinen puoli tekee "rasismin vastaista" politiikkaansa jyrkän vakavina niin toinen puoli on sitten tehnyt siitä pilaa, hyötyäkseen hurskastelun aiheuttamasta vastareaktiosta kansan keskuudessa. "Rasismin" vastustamisen irvailu sitten on tietenkin ihan kauheaa rasismia toisen puolen mielestä.
Kun mielestäni "rasismilla" tehdään puoluepolitiikkaa niin koko sanaa ei saisi olla Suomi24:n säännöissä jos sivusto haluaa olla neutraali puoluepolitiikan suhteen. Kun olen tätä mieltä niin sulkeutuvatko Suomi24:n palstat minultakin? Olenko "rasisti", jonka mielipiteiden esille tuominen pitää estää?
Adolf Hitler ja natsit tekivät itselleen ihan oman "rasisminsa" edistääkseen omaa valtapolitiikkaansa. Siinä oli aineksia silloin vielä ihan tieteellisenäkin pidetyistä rotuopeista, joilla selitettiin eurooppalaisen kulttuurin silloista ylivoimaa muihin kulttuureihin verrattuna. Natsien rotuopit olivat kuitenkin silkkaa politiikkaa, ei "arjalaisuudella" ja "juutalaisuudella" ollut mitään pohjaa edes natsismin aikaisissa rotuopeissa.- Anonyymi00002
Minä toivoisin nyt sieltä vihervasemmistolta (ja moderaattoreilta) tarkat, yksityiskohtaiset ohjeet, mitä saa kirjoittaa ja kuinka pitää puhua. Noudatetaan sitten kaikki niitä vihervasemmiston asettamia sääntöjä. Keskustellaan yhdessä pelkästään siitä, kuinka persut ovat natseja ja rasisteja, Orpo on lapanen ja rotta, Purra irvistelijä, oikeisto on heikompiosaisten kurittaja, maalaiset ovat muiden kustannuksella eläviä juntteja, yrittäjät ovat riistäjäporvareita, kristityt ovat kansa murhaajia, metsästäjät verenhimoisia tappajia, metsänomistajat elämän tuhoajia. Nyökytellään näitä yhdessä ja ollaan tyytyväisiä, maailma ja yhteiskunta pelastuu.
Moderaattorit tekevät sääntöjen tulkinnat ja Suomi24 säännöt. Siihen on kaikkien täällä alistuttava. Kyllä säännöt ovat ihan hyvät, samoin moderaattorit. Ihan riittävä, lain mukainen vapaus kaikilla. Suomi on vapaa maa, ja tämä vapaa foorumi.
Itsessä on vika, jos ei näihin sääntöihin suostu.santtunen2 kirjoitti:
Moderaattorit tekevät sääntöjen tulkinnat ja Suomi24 säännöt. Siihen on kaikkien täällä alistuttava. Kyllä säännöt ovat ihan hyvät, samoin moderaattorit. Ihan riittävä, lain mukainen vapaus kaikilla. Suomi on vapaa maa, ja tämä vapaa foorumi.
Itsessä on vika, jos ei näihin sääntöihin suostu.Sivuston ylläpitäjillä on tietysti kaikki valta päättää omasta sivustostaan. Minulla ei kuitenkaan ole mitään halua alistua vallankäyttäjien sääntöihin jos ne ovat mielestäni kohtuuttomia tai vääriä. Ylläpitäjä - eli vallanpitäjä - voi totta kai rangaista minua omien sääntöjensä rikkomisesta ja moderoida kirjoitukseni. Toistaiseksi en ole sitä havainnut vaikka olen arvostellut massamaahanmuuttoa ja maahanmuuttajiakin, käyttänyt mamu ja matu -sanoja, jotka joidenkin mielestä ovat rasismia. Olen myös käyttänyt kirjoituksissani kirosanoja kun joku asia tässä maassa on oikein kunnolla ottanut pannuun. Läpi on mennyt, ei ole moderoitu. Ihmettelen onko säännöt nyt muuttuneet?
Jos Suomi24 nuuttaa omia sääntöjään tai tiukentaa niiden soveltamista niin minkäpä minä sille, täytyy vain syynätä, että löytyykö vielä joku foorumi, missä asioita voi sanoa suoraan ilman poliittista korrektiutta. Vähissähän ne alkavat olla. Hesari hätisti minut pois sivuiltaan vaatimalla omalla nimellä kommentointia. YLE on moderoinut kommenttejani vaikka olen mielestäni noudattanut YLEn sääntöjä. YLE lähettää nykyään ilmoituksen julkaisematta jättämisestä, mikä on sinänsä OK. Ilmoituksesta ei kuitenkaan selviä, että mistä syystä päätös julkaisematta jättämisestä on tehty. Kovasti olen sitten asiaa ihmetellyt ja arvaillut syytä sekä sitä, että onko päätöksen tehnyt AI vai ihminen.
Semmosta se nyt on tässäkin maassa tämän sananvapauden kanssa. Mielten ohjailu ylhäältä päin lisääntyy. Vielä voi kuitenkin vaikka kapakoissa päästellä täysillä ja purkaa mieltään ilman että pitää vilkuilla ympärilleen, että onko kuuloetäisyydellä joku vallanpitäjien agentilta vaikuttava, joka raportoi kuulemansa ylöspäin.
Mielestäni on ehdottomasti hyvä asia, että vapaassa maassa voi ilmaista ajatuksiaan ja tunteitaan myös julkisesti ja kirjallisesti. Ei ole yhteiskunnan kannaltakaan hyvä jos ihmisten tuntemukset painetaan piiloon ja yritetään tukahduttaa. Siellä piilossa ne kuitenkin alkavat muhia ja voivat aiheuttaa ikävän yllätyksen.Oikonomi kirjoitti:
Sivuston ylläpitäjillä on tietysti kaikki valta päättää omasta sivustostaan. Minulla ei kuitenkaan ole mitään halua alistua vallankäyttäjien sääntöihin jos ne ovat mielestäni kohtuuttomia tai vääriä. Ylläpitäjä - eli vallanpitäjä - voi totta kai rangaista minua omien sääntöjensä rikkomisesta ja moderoida kirjoitukseni. Toistaiseksi en ole sitä havainnut vaikka olen arvostellut massamaahanmuuttoa ja maahanmuuttajiakin, käyttänyt mamu ja matu -sanoja, jotka joidenkin mielestä ovat rasismia. Olen myös käyttänyt kirjoituksissani kirosanoja kun joku asia tässä maassa on oikein kunnolla ottanut pannuun. Läpi on mennyt, ei ole moderoitu. Ihmettelen onko säännöt nyt muuttuneet?
Jos Suomi24 nuuttaa omia sääntöjään tai tiukentaa niiden soveltamista niin minkäpä minä sille, täytyy vain syynätä, että löytyykö vielä joku foorumi, missä asioita voi sanoa suoraan ilman poliittista korrektiutta. Vähissähän ne alkavat olla. Hesari hätisti minut pois sivuiltaan vaatimalla omalla nimellä kommentointia. YLE on moderoinut kommenttejani vaikka olen mielestäni noudattanut YLEn sääntöjä. YLE lähettää nykyään ilmoituksen julkaisematta jättämisestä, mikä on sinänsä OK. Ilmoituksesta ei kuitenkaan selviä, että mistä syystä päätös julkaisematta jättämisestä on tehty. Kovasti olen sitten asiaa ihmetellyt ja arvaillut syytä sekä sitä, että onko päätöksen tehnyt AI vai ihminen.
Semmosta se nyt on tässäkin maassa tämän sananvapauden kanssa. Mielten ohjailu ylhäältä päin lisääntyy. Vielä voi kuitenkin vaikka kapakoissa päästellä täysillä ja purkaa mieltään ilman että pitää vilkuilla ympärilleen, että onko kuuloetäisyydellä joku vallanpitäjien agentilta vaikuttava, joka raportoi kuulemansa ylöspäin.
Mielestäni on ehdottomasti hyvä asia, että vapaassa maassa voi ilmaista ajatuksiaan ja tunteitaan myös julkisesti ja kirjallisesti. Ei ole yhteiskunnan kannaltakaan hyvä jos ihmisten tuntemukset painetaan piiloon ja yritetään tukahduttaa. Siellä piilossa ne kuitenkin alkavat muhia ja voivat aiheuttaa ikävän yllätyksen.Selkeä rasismi ei tarvitse sananvapautta. Sananvapauteen kuuluu rikollisten ja rasististen viestien poistaminen. Ja vihapuheen. Ja natsismin puheen, se on rikollista. Ja islamismin puheen. Ja Kiinan ja Pohjois-Korean trollien ja propagandan ja Putinin propagandan.
Samalla kun on myötätuntoa ja rakkautta ja vapaus, pitää olla myös Suomen lakien ja foorumin sääntöjen rajat.
- Anonyymi00005
Kristittyjä sorretaan ja koetetaan estää vastoin lakin sanomaan omaa mielipoidettään. https://www.youtube.com/watch?v=ivRs4DOpCx0
Joo, sanan vapauteen kuuluu oman mielipiteen ilmaisun vapaus. Tätä rajoitetaan ateistien ja muiden uskontojen ja uskonvapauden väärän tulkinnan pohjalta monissa yhteyksissä.
Pitää nostaa oikeudenkäyntejä, että rajanveto muihin lakeihin tulisi selväksi. Onhan tämä vapaa maa ja oikeusvaltio edelleen.
- Anonyymi00006UUSI
Eniten rasismista vinkuvat he, jotka eivät tiedä mitä rasimsi edes on. Heidän mielestä ihan kaikki on aina rasismia.
Noin persut väheksyvät rasismiaan. Kyllä rasismi osataan määritellä suhteellisen oikein ja tarkasti. Tottakai rajoista myös on kiistaa. Siksi tarvitaan niitä ennakkotapauksia ja lakeja.
- Anonyymi00008UUSI
Islaminuskoiset ovat kehnoin ryhmä .
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen735569Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,2734876Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk443194Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 172553014Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina1052643Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään52252Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta
"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S3412101Muovipusseista pitäisi saada panttimaksu takaisin
Ostan joka päivä yhden muovipussin, ja niistä palautuu keskimäärin takaisin kaupan pullomaatin yhteydessä olevaan roskik651821Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t21566Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.151555