Rasismin muutos

Pahimmat rasismi ovat mustiin kohdistuva rasismi ja juutalaisiin kohdistuva.

Israel- vastaisia ovat nyt vasemmisto, vihreät ja liberaalit, ja se ruokkii rasismia, kun taas persut, trumpilainen äärioikeisto, evankeliset kristityt ja hellut ovat siirtyneet Israelin puolelle. Se on kummallinen muutos oikeistossa.

Israel on jakava tekijä. Natsit ja monet arabit ovat tässä täysin rasistisia, muttei oikeisto-populismi, se on rasistinen taas sitten maahanmuuttovastaisuudessa.

Mustien vastaista rasismia on enää äärioikeistossa.

23

386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Matujen harjoittama systemaattinen rasismi, hyväksikäyttö/välivalta, pelkästään valkoisia kohtaan. Tästä ei vasemmistomedia juurikaan uutisoi, ei Suomessa eikä muuallakaan.

      • Mustilla on myös rasismia valkoisia kohtaan ja toisia heimoja kohtaan. Se on tunnettu ja selvä asia. Ja islamisteilla terroritekoja kristittyjä kohtaan, ja myös osa suomalaisten naisten raiskauksista on islamistien terroritekoja. Ei vain tappamiset.

        Tämä on syytä tunnustaa ja huomata. Muttei sitä saa käyttää maahanmuuttajavastaiseen rasismiin yllyttämiseksi, kuten rasistit persuissa ja äärioikeistossa. Se on vaan tosiasia, terrorismia, jota vastaan on taisteltava poliisivoimien.


    • Kun tänä aamuna avasin Suomi24:n niin silmille hyppäsi sivuston uudet (?) säännöt. Säännöissä ylimpänä oli, että ei saa rikkoa Suomen lakia. Heti seuraavalla rivillä sitten on, että ei saa esittää rasistista materiaalia.

      Minulle on vähän epäselvää Suomi24 taustavoimat. Ovatko kyseiset taustavoimat nyt sitten liittyneet ns "rasismin" vastustajiin? Oma mielipiteeni on, että Suomessa varsinaista rasismia ei ole - on vain politikointia rasismilla. Tietyt "liberaalit" piirit ovat tehneet politiikkaansa sopivan määritelmän sille, mikä on "rasismia". Sen määritelmän ympärillä nyt Suomessa politikoidaan puolin ja toisin. Kun toinen puoli tekee "rasismin vastaista" politiikkaansa jyrkän vakavina niin toinen puoli on sitten tehnyt siitä pilaa, hyötyäkseen hurskastelun aiheuttamasta vastareaktiosta kansan keskuudessa. "Rasismin" vastustamisen irvailu sitten on tietenkin ihan kauheaa rasismia toisen puolen mielestä.

      Kun mielestäni "rasismilla" tehdään puoluepolitiikkaa niin koko sanaa ei saisi olla Suomi24:n säännöissä jos sivusto haluaa olla neutraali puoluepolitiikan suhteen. Kun olen tätä mieltä niin sulkeutuvatko Suomi24:n palstat minultakin? Olenko "rasisti", jonka mielipiteiden esille tuominen pitää estää?

      Adolf Hitler ja natsit tekivät itselleen ihan oman "rasisminsa" edistääkseen omaa valtapolitiikkaansa. Siinä oli aineksia silloin vielä ihan tieteellisenäkin pidetyistä rotuopeista, joilla selitettiin eurooppalaisen kulttuurin silloista ylivoimaa muihin kulttuureihin verrattuna. Natsien rotuopit olivat kuitenkin silkkaa politiikkaa, ei "arjalaisuudella" ja "juutalaisuudella" ollut mitään pohjaa edes natsismin aikaisissa rotuopeissa.

      • Rasismin vastustamisella ei sa tehdä puoluepolitiikkaa, se on kaikkien yhteinen asia.


    • Anonyymi00002

      Minä toivoisin nyt sieltä vihervasemmistolta (ja moderaattoreilta) tarkat, yksityiskohtaiset ohjeet, mitä saa kirjoittaa ja kuinka pitää puhua. Noudatetaan sitten kaikki niitä vihervasemmiston asettamia sääntöjä. Keskustellaan yhdessä pelkästään siitä, kuinka persut ovat natseja ja rasisteja, Orpo on lapanen ja rotta, Purra irvistelijä, oikeisto on heikompiosaisten kurittaja, maalaiset ovat muiden kustannuksella eläviä juntteja, yrittäjät ovat riistäjäporvareita, kristityt ovat kansa murhaajia, metsästäjät verenhimoisia tappajia, metsänomistajat elämän tuhoajia. Nyökytellään näitä yhdessä ja ollaan tyytyväisiä, maailma ja yhteiskunta pelastuu.

      • Moderaattorit tekevät sääntöjen tulkinnat ja Suomi24 säännöt. Siihen on kaikkien täällä alistuttava. Kyllä säännöt ovat ihan hyvät, samoin moderaattorit. Ihan riittävä, lain mukainen vapaus kaikilla. Suomi on vapaa maa, ja tämä vapaa foorumi.

        Itsessä on vika, jos ei näihin sääntöihin suostu.


      • Liioittelua. Kyllä täällä luettelemiasi saa puolustaa.


      • santtunen2 kirjoitti:

        Moderaattorit tekevät sääntöjen tulkinnat ja Suomi24 säännöt. Siihen on kaikkien täällä alistuttava. Kyllä säännöt ovat ihan hyvät, samoin moderaattorit. Ihan riittävä, lain mukainen vapaus kaikilla. Suomi on vapaa maa, ja tämä vapaa foorumi.

        Itsessä on vika, jos ei näihin sääntöihin suostu.

        Sivuston ylläpitäjillä on tietysti kaikki valta päättää omasta sivustostaan. Minulla ei kuitenkaan ole mitään halua alistua vallankäyttäjien sääntöihin jos ne ovat mielestäni kohtuuttomia tai vääriä. Ylläpitäjä - eli vallanpitäjä - voi totta kai rangaista minua omien sääntöjensä rikkomisesta ja moderoida kirjoitukseni. Toistaiseksi en ole sitä havainnut vaikka olen arvostellut massamaahanmuuttoa ja maahanmuuttajiakin, käyttänyt mamu ja matu -sanoja, jotka joidenkin mielestä ovat rasismia. Olen myös käyttänyt kirjoituksissani kirosanoja kun joku asia tässä maassa on oikein kunnolla ottanut pannuun. Läpi on mennyt, ei ole moderoitu. Ihmettelen onko säännöt nyt muuttuneet?

        Jos Suomi24 nuuttaa omia sääntöjään tai tiukentaa niiden soveltamista niin minkäpä minä sille, täytyy vain syynätä, että löytyykö vielä joku foorumi, missä asioita voi sanoa suoraan ilman poliittista korrektiutta. Vähissähän ne alkavat olla. Hesari hätisti minut pois sivuiltaan vaatimalla omalla nimellä kommentointia. YLE on moderoinut kommenttejani vaikka olen mielestäni noudattanut YLEn sääntöjä. YLE lähettää nykyään ilmoituksen julkaisematta jättämisestä, mikä on sinänsä OK. Ilmoituksesta ei kuitenkaan selviä, että mistä syystä päätös julkaisematta jättämisestä on tehty. Kovasti olen sitten asiaa ihmetellyt ja arvaillut syytä sekä sitä, että onko päätöksen tehnyt AI vai ihminen.

        Semmosta se nyt on tässäkin maassa tämän sananvapauden kanssa. Mielten ohjailu ylhäältä päin lisääntyy. Vielä voi kuitenkin vaikka kapakoissa päästellä täysillä ja purkaa mieltään ilman että pitää vilkuilla ympärilleen, että onko kuuloetäisyydellä joku vallanpitäjien agentilta vaikuttava, joka raportoi kuulemansa ylöspäin.

        Mielestäni on ehdottomasti hyvä asia, että vapaassa maassa voi ilmaista ajatuksiaan ja tunteitaan myös julkisesti ja kirjallisesti. Ei ole yhteiskunnan kannaltakaan hyvä jos ihmisten tuntemukset painetaan piiloon ja yritetään tukahduttaa. Siellä piilossa ne kuitenkin alkavat muhia ja voivat aiheuttaa ikävän yllätyksen.


      • Oikonomi kirjoitti:

        Sivuston ylläpitäjillä on tietysti kaikki valta päättää omasta sivustostaan. Minulla ei kuitenkaan ole mitään halua alistua vallankäyttäjien sääntöihin jos ne ovat mielestäni kohtuuttomia tai vääriä. Ylläpitäjä - eli vallanpitäjä - voi totta kai rangaista minua omien sääntöjensä rikkomisesta ja moderoida kirjoitukseni. Toistaiseksi en ole sitä havainnut vaikka olen arvostellut massamaahanmuuttoa ja maahanmuuttajiakin, käyttänyt mamu ja matu -sanoja, jotka joidenkin mielestä ovat rasismia. Olen myös käyttänyt kirjoituksissani kirosanoja kun joku asia tässä maassa on oikein kunnolla ottanut pannuun. Läpi on mennyt, ei ole moderoitu. Ihmettelen onko säännöt nyt muuttuneet?

        Jos Suomi24 nuuttaa omia sääntöjään tai tiukentaa niiden soveltamista niin minkäpä minä sille, täytyy vain syynätä, että löytyykö vielä joku foorumi, missä asioita voi sanoa suoraan ilman poliittista korrektiutta. Vähissähän ne alkavat olla. Hesari hätisti minut pois sivuiltaan vaatimalla omalla nimellä kommentointia. YLE on moderoinut kommenttejani vaikka olen mielestäni noudattanut YLEn sääntöjä. YLE lähettää nykyään ilmoituksen julkaisematta jättämisestä, mikä on sinänsä OK. Ilmoituksesta ei kuitenkaan selviä, että mistä syystä päätös julkaisematta jättämisestä on tehty. Kovasti olen sitten asiaa ihmetellyt ja arvaillut syytä sekä sitä, että onko päätöksen tehnyt AI vai ihminen.

        Semmosta se nyt on tässäkin maassa tämän sananvapauden kanssa. Mielten ohjailu ylhäältä päin lisääntyy. Vielä voi kuitenkin vaikka kapakoissa päästellä täysillä ja purkaa mieltään ilman että pitää vilkuilla ympärilleen, että onko kuuloetäisyydellä joku vallanpitäjien agentilta vaikuttava, joka raportoi kuulemansa ylöspäin.

        Mielestäni on ehdottomasti hyvä asia, että vapaassa maassa voi ilmaista ajatuksiaan ja tunteitaan myös julkisesti ja kirjallisesti. Ei ole yhteiskunnan kannaltakaan hyvä jos ihmisten tuntemukset painetaan piiloon ja yritetään tukahduttaa. Siellä piilossa ne kuitenkin alkavat muhia ja voivat aiheuttaa ikävän yllätyksen.

        Selkeä rasismi ei tarvitse sananvapautta. Sananvapauteen kuuluu rikollisten ja rasististen viestien poistaminen. Ja vihapuheen. Ja natsismin puheen, se on rikollista. Ja islamismin puheen. Ja Kiinan ja Pohjois-Korean trollien ja propagandan ja Putinin propagandan.

        Samalla kun on myötätuntoa ja rakkautta ja vapaus, pitää olla myös Suomen lakien ja foorumin sääntöjen rajat.


      • Anonyymi00012
        santtunen2 kirjoitti:

        Moderaattorit tekevät sääntöjen tulkinnat ja Suomi24 säännöt. Siihen on kaikkien täällä alistuttava. Kyllä säännöt ovat ihan hyvät, samoin moderaattorit. Ihan riittävä, lain mukainen vapaus kaikilla. Suomi on vapaa maa, ja tämä vapaa foorumi.

        Itsessä on vika, jos ei näihin sääntöihin suostu.

        Tekoäly moderoi keskusteluja. Ihmiset eivät millään ennätä kaikkea lukea.


    • Anonyymi00005
      • Joo, sanan vapauteen kuuluu oman mielipiteen ilmaisun vapaus. Tätä rajoitetaan ateistien ja muiden uskontojen ja uskonvapauden väärän tulkinnan pohjalta monissa yhteyksissä.

        Pitää nostaa oikeudenkäyntejä, että rajanveto muihin lakeihin tulisi selväksi. Onhan tämä vapaa maa ja oikeusvaltio edelleen.


    • Anonyymi00006

      Eniten rasismista vinkuvat he, jotka eivät tiedä mitä rasimsi edes on. Heidän mielestä ihan kaikki on aina rasismia.

      • Noin persut väheksyvät rasismiaan. Kyllä rasismi osataan määritellä suhteellisen oikein ja tarkasti. Tottakai rajoista myös on kiistaa. Siksi tarvitaan niitä ennakkotapauksia ja lakeja.


      • Anonyymi00009
        santtunen2 kirjoitti:

        Noin persut väheksyvät rasismiaan. Kyllä rasismi osataan määritellä suhteellisen oikein ja tarkasti. Tottakai rajoista myös on kiistaa. Siksi tarvitaan niitä ennakkotapauksia ja lakeja.

        Rasismi on syrjintää. Kaikki syrjintä ei kuitenkaan ole rasismia. Joskus syrjintää on vain syrjintää, olematta rasismia. Onko syrjintä sitten oikein, niin ei tietenkään ole. Se ei kuitenkaan ole aina rasismia.


      • Anonyymi00010

        Lisäys: Kun syrjintä täyttää rasismin määritykset, niin kyseessä on rasismi. Esim. ikä ei liity rasismiin, joten jos syrjitään ikään perustuen, niin kyseessä on silloin ikäsyrjintä, ei rasismi. Ikärasismi on täysin väärä termi. Kyseessä on ikäsyrjintä.


    • Anonyymi00008

      Islaminuskoiset ovat kehnoin ryhmä .

      • Koska he pitävät oppiaan ainoana oikeana ja haluavat pakottaa kaikki muut siihen. Kuin Katolinen kirkko koko keskiajan niin idässä kuin lännessä.


      • Anonyymi00013

        Kaikenlainen ääriuskonto on sairasta.


      • Anonyymi00013 kirjoitti:

        Kaikenlainen ääriuskonto on sairasta.

        Niin on, virheellistä, fanaattista, fundamentalista, hihhuli ym. Kirkkomme ei ole sellaista, mutta uskonnonvapautta kannatamme ja muidenkin pitäisi kannattaa.


    • Anonyymi00011

      Kyllä eräät mustat sinun yläpuolellesi sijoittuvat !!!

      • Eivät sijoitu yläpuolelle eikä alapuolelle rotujen taas-arvon suhteen. Kaikki ihmiset ovat samanarvoisia, olivat sitten venäläisiä, suomalaisia, ruotsalaisia, mustia, romaaneja, saamelaisia, juutalaisia tai muita.


    • Anonyymi00015

      taidampa tehdä maillesi asuin alueen 🤔

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1586
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      187
      426
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe