jotka siitä vähiten ymmärtävät ja tuppaavat olemaan jo muutenkin aika sekaisin?
Miksi Raamattua lukevat eniten he
14
162
Vastaukset
- Anonyymi00001
Sellaiset vielä lukevat kuin piru Raamattua.
Ei heitä usko ja Jumala laita sekaisin, vaan paholainen.- Anonyymi00002
Kukaan ei ole vielä todistanut ymmärtäneensä mitä tuhansia vuosia sitten annetuilla Raamatun sanoilla on tarkoitettu ja siten noudattaisi kaikessa elämässään Raamatun kirjoituksia siten kuin ne on aikalaisille annettu.
Jos joku oikeasti ymmärtäisi Jumalan antamia sanoja, miten voisi jättää kirjaintakaan noudattamatta? - Anonyymi00004
Anonyymi00002 kirjoitti:
Kukaan ei ole vielä todistanut ymmärtäneensä mitä tuhansia vuosia sitten annetuilla Raamatun sanoilla on tarkoitettu ja siten noudattaisi kaikessa elämässään Raamatun kirjoituksia siten kuin ne on aikalaisille annettu.
Jos joku oikeasti ymmärtäisi Jumalan antamia sanoja, miten voisi jättää kirjaintakaan noudattamatta?Raamatulta puuttuu uskottavuus, täydellisesti.
- Anonyymi00003
Niinpä. Uskovaisethan sitä.....
Suomessa on vapaus kenellä tahansa lukea Raamattua siinä missä Aku Akkaakin. 📖🦆
Näin on. On lentävä lause, että ateistit lukevat Raamattua enemmän kuin uskovat. Olen huomannut sen käytännössä.
- Anonyymi00006
En tiennytkään että liberaalit lukevat Raamattua. Tämä oli yllätys. Miksi he sitten eivät löydä sieltä mitään perusteluita millekään itse keksimilleen wokettamisille?
- Anonyymi00007
Eivät he lue Raamattua vaan propagandakirjallisuutta, joka on kirjoitettu Raamatusta.
- Anonyymi00010
Onneksi te herätysliikkenne urheat soturit noudatatte Raamatun Sanaa kirjaintakaan muuttamatta elämässänne. Olette loistavia esimerkkejä rehellisyydestänne uskovina.
- Anonyymi00008
Raamattua oikein lukevat, tulevat tuntemaan onko tuo kirja totta vai ei. Ensi yrittämällä en minäkään ymmärtänyt paljoakaan. Mutta psalmeja lukiessani Pyhä Henki avasi Raamatun Pyhyyttä, joka kirkasti mistä on kyse. Raamatun kertomukset ihmisten raadollisuudesta, kääntyivät kertomuksiksi Jumalan hyvyydestä ihmisiä kohtaan. Myös Jumalan ankaruus paatunutta pahuutta kohtaan, muuttui kirkkaasti perustelluksi. En mennyt sekaisin Raamattua lukiessani, vaan tunnen olevani maailmankaikkeuden ylivertaista viisautta todistamassa. Luziferin kapinan puoltajat, eivät pysty viisautta huomaamaan.
- Anonyymi00009
Kyllä ihminen menee sekaisin kuin seinäkello kun lukee Raamattua.
Ei mikään ihme, että se oli kielletty kirja Neuvostoliitossa ja niitä piti salakuljettaa sinne.
Ehkä siitä syystä että Stalin opiskeli pappisseminaarissa ja näki mikä kirja on kyseessä eikä kansan missään nimessä pidä sitä lukea jos kuvitellaan että kansakunta säilyttää järkikultansa edes jollakin tavalla.
Ensimmäinen oire siitä että Raamattu alkaa sekoittamaan ihmistä on se, että ihminen alkaa herjaamaan muita ihmisiä ja höystää sitä Raamatun jakeilla.
Aloituksen kysymys: ”Miksi Raamattua lukevat eniten he, jotka siitä vähiten ymmärtävät ja tuppaavat olemaan jo muutenkin aika sekaisin”
Hän sai näemmä monenlaisia vastauksia :D
”Anonyymi00008” 2026-01-11 21:56:05 kommentoi mm. ”…lukiessani Pyhä Henki avasi Raamatun Pyhyyttä, joka kirkasti mistä on kyse. ”
Jotkut uskovat katsovat, että heidän tulkintaansa ohjaa PH. Tosin tuntuvat saavan kovin erilaisia ”vastauksia” päätelleen siitä, miten ristiriitaisia ne välillä ovat keskenään.
”torre3” 2026-01-11 20:59:08 kommentoi: ”On lentävä lause, että ateistit lukevat Raamattua enemmän kuin uskovat.”
No, jotkut saattavat oikeasti lukeakin Raamattua mutta aika harva kuitenkin.
”Anonyymi00006” 2026-01-11 21:14:01 puolestaan: ”En tiennytkään että liberaalit lukevat Raamattua.”
Väite on väärä, sillä Raamattua luetaan ja etenkin kokonaisuuksia sieltä ajatuksen kanssa.
”Anonyymi00009” 2026-01-11 22:06:24 kirjoitti; ”Kyllä ihminen menee sekaisin kuin seinäkello kun lukee Raamattua.”
Tuokaan ei pidä paikkaansa.
Tässä yritetään sekoittaa kaksi erillistä asiaa toisiinsa. On ihmisiä joilla on erilaisia mielenterveysongelmia ja he saattavat käyttää Raamattua siten, että jotenkin hurmaantuvat tietyistä kohdista. Samoin mielenterveyssairaat saattavat upputua vähän liikaakin, ja heitä kai viehättää se kielenkäyttö, jota voi tulkita ikiomilla tavoillaan.
Ketään tasapainoista ihmistä ei Raamatun lukeminen tee ”sekaiseksi” . Samoin tietyt näkemykset edellä menevillä tulkinta lähtee heidän teologiastaan, vaikka se sekavalta muista kuulostaisikin.- Anonyymi00011
"Ketään tasapainoista ihmistä ei Raamatun lukeminen tee ”sekaiseksi” ."
Onko siis mielestäsi niin, että Raamatun käsky kivittää tottelemattomat lapset, avionrikkojat ja lepopäiväksi määrättynä päivänä työtään uurastavat sekä uhkaus ikuisesta kidutuksesta niille, jotka eivät palvo Raamatun pääroolihahmoa, Jumalaa, ei saa ketään "tasapainoista ihmistä" "sekaiseksi"?🤔 Anonyymi00011 kirjoitti:
"Ketään tasapainoista ihmistä ei Raamatun lukeminen tee ”sekaiseksi” ."
Onko siis mielestäsi niin, että Raamatun käsky kivittää tottelemattomat lapset, avionrikkojat ja lepopäiväksi määrättynä päivänä työtään uurastavat sekä uhkaus ikuisesta kidutuksesta niille, jotka eivät palvo Raamatun pääroolihahmoa, Jumalaa, ei saa ketään "tasapainoista ihmistä" "sekaiseksi"?🤔:D Ehkä nyt liian kirjaimellisesti luet kohtia ja kuvittelet että muutkin niin tekevät.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit866023KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3255201Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202658Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512605Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852831842Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1031669- 1111531
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171521seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1201420Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331393