Patriarkat olivat kaikki miehiä.
Jumalan profeetat olivat miehiä.
Jeesus Kristus valitsi vain miehiä apostoleiksi
446
1193
Vastaukset
- Anonyymi00001
Herää kysymys, miksi?
- Anonyymi00091
Jeesus oli kovasti ns. poikiin päin.
- Anonyymi00107
Mark. 6:30 Ja apostolit kokoontuivat Jeesuksen tykö ja kertoivat hänelle kaikki, mitä olivat tehneet ja mitä olivat opettaneet. ''opettamaan''
- Anonyymi00227
Anonyymi00091 kirjoitti:
Ettet nyt vain kirjoita omia tuntojasi ja hiero kassejasi
Olen ilmeisesti ihan pieni homo,vai ?
Ei siinä..homostele vain .. - Anonyymi00268
Vahva oli naisprofeetta ja Mirjami . Muutkin oli. Naisia oli kuningattarina. Olipa evankelistoina ja apostolina jotka oli Jeesuksen kanssa APOSTOLI ON JEESUKSEN TODISTAJA . OLITKO SINÄ PAIKALLA SIELLÄ SILLOIN. Miehet syntyy naisesta joten vaikene rasisti.
- Anonyymi00269
Anonyymi00091 kirjoitti:
Jeesus oli sitä mieltä että pitää lopettaa pahan tekeminen ja kivittämiset koska kivittäjät on itsekin tehneet samoja syntejä. Myös huoraamiseen oli ohje älä huoraa ja ota YKSI puoliso pidä siitä hyvää huolta .
- Anonyymi00270
Anonyymi00268 kirjoitti:
Vahva oli naisprofeetta ja Mirjami . Muutkin oli. Naisia oli kuningattarina. Olipa evankelistoina ja apostolina jotka oli Jeesuksen kanssa APOSTOLI ON JEESUKSEN TODISTAJA . OLITKO SINÄ PAIKALLA SIELLÄ SILLOIN. Miehet syntyy naisesta joten vaikene rasisti.
Hanna oli naisprofeetta jopa neitsyt Maria oli . Maria synnytti pojan.
- Anonyymi00409
Kalastajia vaan... ihmisten kalastajia.
- Anonyymi00410
Anonyymi00107 kirjoitti:
Mark. 6:30 Ja apostolit kokoontuivat Jeesuksen tykö ja kertoivat hänelle kaikki, mitä olivat tehneet ja mitä olivat opettaneet. ''opettamaan''
Mark. 9:31 Sillä hän opetti opetuslapsiaan ja sanoi heille: "Ihmisen Poika annetaan ihmisten käsiin, ja he tappavat hänet; ja kun hän on tapettu, nousee hän kolmen päivän perästä ylös".
- Anonyymi00411
Anonyymi00410 kirjoitti:
Mark. 9:31 Sillä hän opetti opetuslapsiaan ja sanoi heille: "Ihmisen Poika annetaan ihmisten käsiin, ja he tappavat hänet; ja kun hän on tapettu, nousee hän kolmen päivän perästä ylös".
JOS JOKU EI TAJUA KUKA ON JUMALAN POIKA ON TTTTTT...
- Anonyymi00434
Anonyymi00227 kirjoitti:
Ettet nyt vain kirjoita omia tuntojasi ja hiero kassejasi
Olen ilmeisesti ihan pieni homo,vai ?
Ei siinä..homostele vain ..Puhut edelleen jrrsuksesta?
- Anonyymi00438
Anonyymi00270 kirjoitti:
Hanna oli naisprofeetta jopa neitsyt Maria oli . Maria synnytti pojan.
Eikä ollut minun käsittääkseni enää sitten neitsyt.
nimimerkki kokemusta on
- Anonyymi00005
Mutta onneksi Jumala on nainen.
- Anonyymi00007
Höpö höpö.
- Anonyymi00014
Jumala ei ole ihminen, sanoo Raamattu.
- Anonyymi00021
Anonyymi00014 kirjoitti:
Nimenomaan. Hän on Henki.
- Anonyymi00025
Nainen olisikin huomattavasti inhimillisempi Jumala, kuin mies. Minäkin kääntyisin välittömästi uskoon, jos nainen valittaisiin Jumalaksi.
- Anonyymi00033
Anonyymi00025 kirjoitti:
Nainen olisikin huomattavasti inhimillisempi Jumala, kuin mies. Minäkin kääntyisin välittömästi uskoon, jos nainen valittaisiin Jumalaksi.
Valittaisiin…
Niinpä niin… - Anonyymi00060
Anonyymi00033 kirjoitti:
Valittaisiin…
Niinpä niin…Raamatun tarinoitsijathan on valinneet miesjumalan. Tulevaisuudessa voidaan kirjoitta uusi tarinakokoelma ja päähenkilöksi valita nainen.
- Anonyymi00109
Ilm. 17:4 Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
- Anonyymi00110
Anonyymi00109 kirjoitti:
Ilm. 17:4 Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
Neitsyt maria oli portto.
- Anonyymi00134
Anonyymi00110 kirjoitti:
Älä valehtele
- Anonyymi00228
Mutta onneksi Jumala on nainen.
Noh,paljonko nappeja oot ottanu?
Onko anaali tappi paikaallaan + - Anonyymi00229
Anonyymi00014 kirjoitti:
Mistä perseestä sut on tuotu kun sanot noin:)
Opitko vasta nyt ?
Kristus on Jumalaksi ylennetty !!
Tätä Jehovan tai jenkki retku tarkoitat?
Teillä kun juutulaiset tavat ja väärä oppi,kuin Islamilla.
Lähes samaa kuitenkin jenkki lahkot ja Islam,molemmat on serkkuja ja paskaa kokonaan !
Miltä se 1900-luvun retku tuntuu jos sanotaa,että Taivas ja ihminen joknka he Taivas ovat luoneet ja sinunkin takia apina kuten minun ,sieltä tulee maanpäälle PYHÄ opettamaan miten elää?
Ei mutta 1900-viinan poltto äijä sen keksi amerikasta miten elää..Huijataan muka uskolla toisaa ja alistetaan kuin Iran yms..Ahdeuden saastat ovat !
Usko on vapaa mutta näitä saastoja on paljon,sairaita uskoja ,paskoja lahkoja,ihan valta paskasa myös..Niillä ei ole mitää merkistystä..ja te ette opi !!! - Anonyymi00230
Anonyymi00025 kirjoitti:
Nainen olisikin huomattavasti inhimillisempi Jumala,
Merkel
Tervetuloa pakoilaiset,me kestämme sen ( kaikki pikku tyttöjen aiskaukset) murhat ja muun rikollisuuden.
Merkel ddr agentti oisko inhimillinen vaikka alusti Euroopan tuhon . - Anonyymi00271
Kyllä Egyptissä kleopatrojen jumalia on nais puolisia. Wikipedia Egyptin jumalat . Myös hindut on sieltä .
- Anonyymi00272
Anonyymi00014 kirjoitti:
Jumala antoi ainoan poikansa ( synnitön ). Jumala oli pojassa Jeesuksessa HENKENSÄ KAUTTA JONKA TE TAPOITTE.
- Anonyymi00273
Anonyymi00021 kirjoitti:
Nimenomaan. Hän on Henki.
Ja se henki oli Jeesuksessa .
- Anonyymi00275
Anonyymi00060 kirjoitti:
Raamatun tarinoitsijathan on valinneet miesjumalan. Tulevaisuudessa voidaan kirjoitta uusi tarinakokoelma ja päähenkilöksi valita nainen.
Kuule sulle on hindi hindujen jumalat . Monta naisjumalaa .
- Anonyymi00277
Anonyymi00109 kirjoitti:
Monissa uskonnoissa on erilaisia jumalia . Jopa elukoita.
- Anonyymi00278
Anonyymi00110 kirjoitti:
Älä kuule pilkkaa pyhiä asioita , luojasi kyllä nyt pahastui.
- Anonyymi00279
Anonyymi00134 kirjoitti:
Älä valehtele
Maria oli edeltä ennustettu ja valittu JUMALAN LUOJAN TEKOJA ÄLÄ KÄY PILKKAAMAAN . MARIA ON PYHÄ .
- Anonyymi00280
Anonyymi00134 kirjoitti:
Älä valehtele
Neitsyt ei voi olla huora kuule . Millaisen kasvatuksen äitisi onkaan antanut sinulle ?
- Anonyymi00281
Anonyymi00229 kirjoitti:
Mistä perseestä sut on tuotu kun sanot noin:)
Opitko vasta nyt ?
Kristus on Jumalaksi ylennetty !!
Tätä Jehovan tai jenkki retku tarkoitat?
Teillä kun juutulaiset tavat ja väärä oppi,kuin Islamilla.
Lähes samaa kuitenkin jenkki lahkot ja Islam,molemmat on serkkuja ja paskaa kokonaan !
Miltä se 1900-luvun retku tuntuu jos sanotaa,että Taivas ja ihminen joknka he Taivas ovat luoneet ja sinunkin takia apina kuten minun ,sieltä tulee maanpäälle PYHÄ opettamaan miten elää?
Ei mutta 1900-viinan poltto äijä sen keksi amerikasta miten elää..Huijataan muka uskolla toisaa ja alistetaan kuin Iran yms..Ahdeuden saastat ovat !
Usko on vapaa mutta näitä saastoja on paljon,sairaita uskoja ,paskoja lahkoja,ihan valta paskasa myös..Niillä ei ole mitää merkistystä..ja te ette opi !!!Pasilassa on islam keskus veturitorilla liikehuoneisto mille on opetushallitus antanut rahaa levittää valhetta täällä.
- Anonyymi00282
Anonyymi00230 kirjoitti:
Nainen olisikin huomattavasti inhimillisempi Jumala,
Merkel
Tervetuloa pakoilaiset,me kestämme sen ( kaikki pikku tyttöjen aiskaukset) murhat ja muun rikollisuuden.
Merkel ddr agentti oisko inhimillinen vaikka alusti Euroopan tuhon .Huumemyynti ja puukotukset
- Anonyymi00439
Anonyymi00014 kirjoitti:
No mikäs on sitten!
- Anonyymi00440
Anonyymi00109 kirjoitti:
Eikös se toinen osapuoli ole mies?
- Anonyymi00015
Päivi Räsäsessä on yksi hieno piirre jota arvostan. Aina kun hän julkisesti avaa suunsa, kirkosta eroaminen kiihtyy.
- Anonyymi00019
Se on harmillista, kun kirkosta ei voi erota useampaa kertaa, tuodakseen kantansa julki.
- Anonyymi00020
Uskonpuhdistus on hyvä tehdäkin aika ajoin.
- Anonyymi00022
Nimellisellä eli muodollisella kuulumisella ei ole mitään merkitystä, muuta kuin kirkollisveron kannalta.
- Anonyymi00141
Kun Päivi avaa suunsa ne jotka kirkosta eroavat sen vuoksi joutavat kyllä puolestani eroamaan kirkosta jotka ei kestä totuutta kuunnella.
- Anonyymi00232
Päivi Räsäsessä on yksi hieno piirre jota arvostan. Aina kun hän julkisesti avaa suunsa, kirkosta eroaminen kiihtyy.
Onko sillä mitään väliä jos eroaa kirkosta?
Miten sitten usko Isään ja Kristukseen on ? - Anonyymi00283
Myllynkivi kaulassa joka eksyttää erottaa oikeasta Jeesuksesta .
- Anonyymi00284
Anonyymi00020 kirjoitti:
Uskonpuhdistus on hyvä tehdäkin aika ajoin.
Useimmat saa väärän hengen sisäänsä kuten budhan vaikka .
- Anonyymi00285
Anonyymi00022 kirjoitti:
Nimellisellä eli muodollisella kuulumisella ei ole mitään merkitystä, muuta kuin kirkollisveron kannalta.
Nythän temppelin paikalla lohi idässä onkin moskeija .
- Anonyymi00027
Samalla tavalla naiset kuitenkin olivat uskonsisarina lähetysmatkoilla. Vain Paavali ja Barnabas eivät pitäneet mukanaan uskonsisaria eivätkä siten tehneet fyysistä työtä kuten Paavali tarkoittaa. Mitä lie sitten tarkoittanut sillä?
Uskohan on idiotismia jos siinä ei ole naisellista lumousta, jos naiset eivät arvostele ja koettele miehiä, jos vain miehet keskenään herjaavat ja nimittelevät tosiaan. Ei sellainen olisi edes uskoa, ei siinä olisi yhtään mitään, vaan tyhmintä touhua mitä ihminen voi keksiä.- Anonyymi00029
Naiset on ainakin huomattavasti älykkäämpiä, kuin miehet. Ei ne ole esim. tällaisilla palstoilla hokemassa joutavanpäiväisiä raamatunlauseita ja muita latteuksia.
- Anonyymi00034
Anonyymi00029 kirjoitti:
Naiset on ainakin huomattavasti älykkäämpiä, kuin miehet. Ei ne ole esim. tällaisilla palstoilla hokemassa joutavanpäiväisiä raamatunlauseita ja muita latteuksia.
Pahimpia herjaajia ovat miehet.
- Anonyymi00037
Anonyymi00034 kirjoitti:
Pahimpia herjaajia ovat miehet.
Nimenomaan uskovaista näyttelevät ukon turjakkeet.
- Anonyymi00043
Anonyymi00037 kirjoitti:
Nimenomaan uskovaista näyttelevät ukon turjakkeet.
…jotka herjaavat Paavalia päivästä päivään. Niinpä!
- Anonyymi00028
Paavali valitsi vain miehiä murharyhmänsä jäseniksi.
Ap. t. 22:20
SILLOINKIN, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'- Anonyymi00030
Tuo oli piikki Paavalin lihassa, että hän koki olevansa vastuussa Stefanoksen surmasta.
- Anonyymi00035
Kylläpä osaat Teuvo vääristellä. Tuossa vaiheessa Saul oli vasta nuorukainen. Sitä paitsi hän ei ollut vielä uskossa ja oli siis pimeydessä, kuten sinäkin vaikutat olevasi, kun suollat noita herjojasi.
Aiotko tosiaan jatkaa herjojasi viimeiseen henkäykseesi asti? Sinulla kun tuota ikää on kovin runsaasti. Luuletko tosiaan, että tuollainen hirvittävä herja ja vääristely olisi Jumalan tahto? Ei todellakaan! Toteutat Per-ke-leen tahtoa, joka on kaiken pahan lähde! - Anonyymi00044
Anonyymi00035 kirjoitti:
Kylläpä osaat Teuvo vääristellä. Tuossa vaiheessa Saul oli vasta nuorukainen. Sitä paitsi hän ei ollut vielä uskossa ja oli siis pimeydessä, kuten sinäkin vaikutat olevasi, kun suollat noita herjojasi.
Aiotko tosiaan jatkaa herjojasi viimeiseen henkäykseesi asti? Sinulla kun tuota ikää on kovin runsaasti. Luuletko tosiaan, että tuollainen hirvittävä herja ja vääristely olisi Jumalan tahto? Ei todellakaan! Toteutat Per-ke-leen tahtoa, joka on kaiken pahan lähde!TeSu on päättänyt viedä herjansa elämänsä tappiin asti. Parannusta hän ei tee.
- Anonyymi00062
Anonyymi00044 kirjoitti:
TeSu on päättänyt viedä herjansa elämänsä tappiin asti. Parannusta hän ei tee.
Epätoivoista on valehtelusi, kunniallisesti kuollut Teuvo lepää rauhassa. Ei vainaja voi ilmaista mitenkään itseään. Vainajaan yhteydenotto yritykset ovat saatanan palvonnan kaltainen synti.
"Yhteys kuolleisiin ihmisiin, ja yhteyden tavoittelu kuolleisiin,
on vakavaa eksytystä ja vaarallista toimintaa.
Raamattu on Jumalan ilmoitus meille ihmisille.
Raamatussa Jumala varottaa vakavasti ihmisiä ottamasta yhteyttä vainajahenkiin" - Anonyymi00063
Anonyymi00062 kirjoitti:
Epätoivoista on valehtelusi, kunniallisesti kuollut Teuvo lepää rauhassa. Ei vainaja voi ilmaista mitenkään itseään. Vainajaan yhteydenotto yritykset ovat saatanan palvonnan kaltainen synti.
"Yhteys kuolleisiin ihmisiin, ja yhteyden tavoittelu kuolleisiin,
on vakavaa eksytystä ja vaarallista toimintaa.
Raamattu on Jumalan ilmoitus meille ihmisille.
Raamatussa Jumala varottaa vakavasti ihmisiä ottamasta yhteyttä vainajahenkiin"Kommenttini oli tarkoitettu tälle tyypille.
"Kylläpä osaat Teuvo vääristellä. Tuossa vaiheessa Saul oli vasta nuorukainen." - Anonyymi00133
Anonyymi00030 kirjoitti:
Tuo oli piikki Paavalin lihassa, että hän koki olevansa vastuussa Stefanoksen surmasta.
Piikki paavalin lihassa oli saatanan enkeli, joka rusikoi Paavalia, ettei hän niin erinomaisten ilmestysten johdosta ykpeilisi.
Tämän tähden Paavali oli kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi hänestä. Hän vastasi; "Minun armossani on sinulle kyllin. Minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa."
Siksi Paavali mieluummin kerskasi heikkoudestaan, että KRISTUKSEN VOIMA ASETTUISI HÄNEEN ASUMAAN. - Anonyymi00182
Anonyymi00030 kirjoitti:
Ei hän millään tavalla ollut päävastuussa siitä sehän oli kollektiivinen päätös ja hän nuorena miehenä ei vastustanut sitä vaan oli samaa mieltä kuin muut. Hänen osuutensa on vähäisin, vartioi vaatteita. Tässäkin on sellaista ylitulkintaa, että Stefanoksen surma käännetään siten, että koko tapaus olisi Paavalin syytä. Paavali tunnustaa kyseisessä raamatun kohdassa virheensä mutta hänellä ei ollut sellaista valtaa, että muut tottelisivat häntä. Nyt sitten Paavalia haukutaan murhamieheksi. Hänestä tuli kiivain vainoaja mutta montako hän omin käsin tappoi? Ei yhtään, vai löytyykö sellaista tietoa Raamatusta esim. mistään hänen kirjoittamista kirjeistä. Tämä on sitä galatiantautia eli raamatun tekstin yli opettamista.
- Anonyymi00287
Kun Stefanos murhattiin oli Saul vielä kreikaksi paulus juudasjuutalainen fariseus joka kielsi Jeesuksen . Kyllä hän murhaaja joukkoon kuului olivat ristiin naulinneet syyttömän miehen juuri . Ja ryöväreitä ryövärien luolasta . Kyllä. Nythän temppelin paikalla on ollut moskeija . Eikä naiset mitään temppeliveroja edes maksanut .
- Anonyymi00288
Nyt ollaan kartalla lähi idässä missä oli temppeli joka on moskeija ollut sen jälkeen.
- Anonyymi00289
Anonyymi00035 kirjoitti:
Aiotko tosiaan jatkaa herjojasi viimeiseen henkäykseesi asti? Sinulla kun tuota ikää on kovin runsaasti. Luuletko tosiaan, että tuollainen hirvittävä herja ja vääristely olisi Jumalan tahto? Ei todellakaan! Toteutat Per-ke-leen tahtoa, joka on kaiken pahan lähde!Teuvo ole tiedoksi epäusko on synti ja Paulus oli juutalainen ensin. Kuten huomaat laki saa aikaan vihaa . Kivittäjät nytkin liikkuu .
- Anonyymi00290
Anonyymi00133 kirjoitti:
Piikki paavalin lihassa oli saatanan enkeli, joka rusikoi Paavalia, ettei hän niin erinomaisten ilmestysten johdosta ykpeilisi.
Tämän tähden Paavali oli kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi hänestä. Hän vastasi; "Minun armossani on sinulle kyllin. Minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa."
Siksi Paavali mieluummin kerskasi heikkoudestaan, että KRISTUKSEN VOIMA ASETTUISI HÄNEEN ASUMAAN.Paulus juutalainen ei tullut itse uskoon vaan hänet pysäytti Jeesus damaskossa . Pistos on kreikaksi usko. Paulus kärsi Jeesuksen tähden sekä ruoskinnat että kivitykset sylkemiset että vankilat . Hänellä oli uskon piikki pistos ja paha henki myös rusikoi häntä kunnes hän kääntyi kokonaan kristityksi ja hylkäsi vanhan uskonnon. Se oli hänelle pitkä tie vuosia kestänyt projekti . Hänet vietiin paikasta toiseen todistamaan Jeesuksen olevan se luvattu ja totta. Hän ei itse sitä tehnyt vaan hänet pakotettiin siihen ylhäältä . Jeesus otti hänet ja kuljetti paikasta toiseen eikä hän itse .
- Anonyymi00291
Anonyymi00182 kirjoitti:
Ei hän millään tavalla ollut päävastuussa siitä sehän oli kollektiivinen päätös ja hän nuorena miehenä ei vastustanut sitä vaan oli samaa mieltä kuin muut. Hänen osuutensa on vähäisin, vartioi vaatteita. Tässäkin on sellaista ylitulkintaa, että Stefanoksen surma käännetään siten, että koko tapaus olisi Paavalin syytä. Paavali tunnustaa kyseisessä raamatun kohdassa virheensä mutta hänellä ei ollut sellaista valtaa, että muut tottelisivat häntä. Nyt sitten Paavalia haukutaan murhamieheksi. Hänestä tuli kiivain vainoaja mutta montako hän omin käsin tappoi? Ei yhtään, vai löytyykö sellaista tietoa Raamatusta esim. mistään hänen kirjoittamista kirjeistä. Tämä on sitä galatiantautia eli raamatun tekstin yli opettamista.
Paulus johti kristittyjen vainoamista koska oli juutalainen fariseus rabbi . Hän ruoskitti kristittyjä ja laittoi vankilaan kuin ajoi heitä takaa kunnes Jeesus itse pysäytti hänet damaskon tiellä.
- Anonyymi00031
Paavali pullisteli lihaksillaan ja pelotteli ihmisiä nyrkkeilijän lahjoillaan.
Fil. 3:4
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.- Anonyymi00184
Tässäkin on yksi jae molemmissa esimerkeissä irrotettu asiayhteydestä ja yritetään todistella Paavalia väkivaltaiseksi.
1. Kor. - 1. kirje korinttilaisille 9
Voittakaa palkinto
[24] Ettekö tiedä, että stadionilla vain yksi juoksija voittaa, vaikka kaikki ovat kilpailussa mukana? Juoskaa siis niin, että saatte palkinnon! [25] Kaikki kilpailijat noudattavat tiukkaa itsekuria; juoksijat katoavan palkinnon vuoksi, me katoamattoman. [26] Minä en siis juokse minne sattuu enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan. [27] Isken itseltäni vaikka silmän mustaksi saadakseni ruumiini tottelemaan tahtoani. Niin minua ei hylätä pyydettyäni ensin muita kilpailemaan.
Alla uudempi ja vanha käännös kirjeestä filippiläisille. Ei siinäkään ole kyse väkivallasta vai onko? Paavalin väkivaltaiset ajat oli hänen entisessä elämässä.
Fil. - Kirje filippiläisille 3
[3] Todellisia ympärileikattuja olemme me, joiden ansiot eivät riipu ruumiista. Me palvelemme Jumalaa Hengen antamin voimin ja ylpeilemme Kristuksesta Jeesuksesta. [4] Minä jos joku voisin kyllä vedota sukutaustaani ja siihen, että ruumiskin on asianmukainen: [5] Minut on ympärileikattu seitsemän päivän ikäisenä. Olen syntyperäinen juutalainen Benjaminin heimosta, heprealainen heprealaisista vanhemmista. Lakia noudatin kuin fariseus ainakin.
https://www.raamattu.fi/raamattu/UT2020/PHP.3.3-PHP.3.5
3 LUKU. 3
[3] Sillä oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota lihaan, [4] vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä, [5] joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,
https://www.raamattu.fi/raamattu/KR38/PHP.3.3-PHP.3.5 - Anonyymi00292
Anonyymi00184 kirjoitti:
Tässäkin on yksi jae molemmissa esimerkeissä irrotettu asiayhteydestä ja yritetään todistella Paavalia väkivaltaiseksi.
1. Kor. - 1. kirje korinttilaisille 9
Voittakaa palkinto
[24] Ettekö tiedä, että stadionilla vain yksi juoksija voittaa, vaikka kaikki ovat kilpailussa mukana? Juoskaa siis niin, että saatte palkinnon! [25] Kaikki kilpailijat noudattavat tiukkaa itsekuria; juoksijat katoavan palkinnon vuoksi, me katoamattoman. [26] Minä en siis juokse minne sattuu enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan. [27] Isken itseltäni vaikka silmän mustaksi saadakseni ruumiini tottelemaan tahtoani. Niin minua ei hylätä pyydettyäni ensin muita kilpailemaan.
Alla uudempi ja vanha käännös kirjeestä filippiläisille. Ei siinäkään ole kyse väkivallasta vai onko? Paavalin väkivaltaiset ajat oli hänen entisessä elämässä.
Fil. - Kirje filippiläisille 3
[3] Todellisia ympärileikattuja olemme me, joiden ansiot eivät riipu ruumiista. Me palvelemme Jumalaa Hengen antamin voimin ja ylpeilemme Kristuksesta Jeesuksesta. [4] Minä jos joku voisin kyllä vedota sukutaustaani ja siihen, että ruumiskin on asianmukainen: [5] Minut on ympärileikattu seitsemän päivän ikäisenä. Olen syntyperäinen juutalainen Benjaminin heimosta, heprealainen heprealaisista vanhemmista. Lakia noudatin kuin fariseus ainakin.
https://www.raamattu.fi/raamattu/UT2020/PHP.3.3-PHP.3.5
3 LUKU. 3
[3] Sillä oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota lihaan, [4] vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä, [5] joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,
https://www.raamattu.fi/raamattu/KR38/PHP.3.3-PHP.3.5Niin OIKEASTI LIHA ON SE MIKÄ SYNTIÄ TEKEE EIKÄ SE VOI PELASTUA . HILLITSE HIMOSI . Jeesuksessa ei ole ympärileikkaus tai leikkaamattomuus tai sukupuolet miestä eikä naista kun kaikki on syntiä tehnyt . On vain yön pelastaja kaikille . Älä enää erottele .
- Anonyymi00032
Ensimmäinen nainen, joka myöhemmin tunnetaan Esterina, Abihailin tyttärenä, Raamatun Esterin kirjan päähenkilönä, luotiin ennen Luciferia eli Saatanaa.
- Anonyymi00293
Ester juutalaisena nai sulttaanin Arabiassa . Älkää näitä haaremibirdelli juttuja enää uudessa liitossa miettikö . Jeesuksessa on hillittömät huoraamiseen himot yksi puoliso .
- Anonyymi00038
Paavali oli Roomanvallan palkkamurhaaja, jolla oli lupa tappaa ihmisiä, jos he ovat uhka Roomanvalle.
Miestä ei saatu vastuuseen teoistaan, koska hän nautti Roomanvallan suojeluksesta.
Ap. t. 22:29
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.- Anonyymi00294
Paulus Saul oli juutalainen rabbi joten kiroa rauhassa juutalaista sukulaista ei ei ihme että erosi juutalaisuudesta !
- Anonyymi00039
Ei se Stefanoksen murha ollut ainoa laatuaan...."SILLOINKIN"...
SILLOINKIN, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'- Anonyymi00040
Kyllä Paavali oli aikuinen mies siihen aikaan kun Stefanoksen murha tapahtui.
Paavali (noin 3–64, lat. Paulus, kreik. Παύλος, Pávlos) oli Uuden testamentin mukaan varhaiskristillinen teologi ja lähetyssaarnaaja. Häntä pidetään apostolina, vaikka hän ei koskaan tavannut Jeesusta henkilökohtaisesti. - Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
Paavali (noin 3–64, lat. Paulus, kreik. Παύλος, Pávlos) oli Uuden testamentin mukaan varhaiskristillinen teologi ja lähetyssaarnaaja. Häntä pidetään apostolina, vaikka hän ei koskaan tavannut Jeesusta henkilökohtaisesti.Vain Kreikan Korintossa osa piti Paavalia apostolina. Ei juurikaan muualla.
1. Kor. 9:2
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen. - Anonyymi00042
Anonyymi00041 kirjoitti:
Vain Kreikan Korintossa osa piti Paavalia apostolina. Ei juurikaan muualla.
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.1. Kor. 1:12
Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen".
[Keefas on Pietarin arameankielinen nimi]
Paavali piti yhteyttä perustamiinsa seurakuntiin kirjeitse ja työtovereidensa välityksellä. Hänen kirjeensä näyttivät suunnan kristinuskolle ja sen tulkinnalle. Paavali otti etäisyyttä juutalaisiin tapoihin, jotta myös muiden kuin juutalaisten olisi helpompi kääntyä kristinuskoon. Paavalin kirjeitä kopioitiin ja leviteltiin laajalti. Antiikin maailman tyyliin tämä antoi monille kirjoittajille kimmokkeen laatia niin sanottuja pseudepigrafisia kirjeitä eli kirjoittaa omia tekstejään kuuluisamman Paavalin nimissä.[4] - Anonyymi00045
Apt.9
1 Saul uhkui yhä vihaa ja MURHANHIMOA Herran opetuslapsia kohtaan. Hän meni ylipapin luo
2 ja pyysi tältä Damaskoksen synagogille osoitettuja kirjeitä, jotka valtuuttaisivat hänet vangitsemaan tuolle tielle lähteneet, sekä miehet että naiset, ketkä vain käsiinsä saisi, ja tuomaan heidät Jerusalemiin. - Anonyymi00046
Anonyymi00045 kirjoitti:
Apt.9
1 Saul uhkui yhä vihaa ja MURHANHIMOA Herran opetuslapsia kohtaan. Hän meni ylipapin luo
2 ja pyysi tältä Damaskoksen synagogille osoitettuja kirjeitä, jotka valtuuttaisivat hänet vangitsemaan tuolle tielle lähteneet, sekä miehet että naiset, ketkä vain käsiinsä saisi, ja tuomaan heidät Jerusalemiin.Valheita väittää, että Paavali oli vielä poikanen kun Stefanos murhattiin
Paavali (noin 3–64, lat. Paulus, kreik. Παύλος, Pávlos) oli Uuden testamentin mukaan varhaiskristillinen teologi ja lähetyssaarnaaja. Häntä pidetään apostolina, vaikka hän ei koskaan tavannut Jeesusta henkilökohtaisesti.
Pyhä Stefanos (koinee: Στέφανος Stephanos) eli Pyhä Tapani,[1][2] tunnettu myös nimellä Protomarttyyri (koinee: Πρωτομάρτυρας Protomartyras) oli Apostolien teoissa mainittu kristillisen alkuseurakunnan jäsen, jonka uskotaan kuolleen Jerusalemissa vuosien 33–37 välillä, joista vuotta 34 on pidetty todennäköisimpänä.[3][4] Stefanoksen kivitystä pidetään kristinuskon ensimmäisenä marttyyrikuolemana, mistä johtuen tätä on myös kutsuttu protomarttyyriksi. Nimi Stefanos tarkoittaa laakeriseppelettä tai kruunua kreikan kielessä. Vanhassa kirkkoraamatussa vuodelta 1938 Stefanos tunnetaan Stefanuksena.
SILLOINKIN, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.' - Anonyymi00047
Anonyymi00040 kirjoitti:
Paavali (noin 3–64, lat. Paulus, kreik. Παύλος, Pávlos) oli Uuden testamentin mukaan varhaiskristillinen teologi ja lähetyssaarnaaja. Häntä pidetään apostolina, vaikka hän ei koskaan tavannut Jeesusta henkilökohtaisesti.Vaatteita ei pyydetä vahtimaan muita kuin nuorukaisia.
Sinulta on Teuvo jäänyt lukematta kokonaan Saulin ( Paavalin ) uskoontulo ja Jeesuksen hänelle antama kutsu lähetystyöhön. Paavali oli jalo uskon ja evankeliumin taistelija, jolle tasolle sinä et ikinä voinut päästä. Päinvastoin!
Häntä koko kristikansa maailmanlaajuisesti arvostaa ja kunnioittaa, mutta sinä tietämättömyytesi ja paatumuksesi tähden herjaat näköjään viimeiseen hengen vetosi saakka! - Anonyymi00049
Anonyymi00047 kirjoitti:
Vaatteita ei pyydetä vahtimaan muita kuin nuorukaisia.
Sinulta on Teuvo jäänyt lukematta kokonaan Saulin ( Paavalin ) uskoontulo ja Jeesuksen hänelle antama kutsu lähetystyöhön. Paavali oli jalo uskon ja evankeliumin taistelija, jolle tasolle sinä et ikinä voinut päästä. Päinvastoin!
Häntä koko kristikansa maailmanlaajuisesti arvostaa ja kunnioittaa, mutta sinä tietämättömyytesi ja paatumuksesi tähden herjaat näköjään viimeiseen hengen vetosi saakka!Paavali oli murharyhmän johtaja, joka hyväksyi teot, toiset tekivät likaisen työn.
Hän varmisti, että homma hoituu. - Anonyymi00050
Anonyymi00049 kirjoitti:
Paavali oli murharyhmän johtaja, joka hyväksyi teot, toiset tekivät likaisen työn.
Hän varmisti, että homma hoituu.Ap. t. 22:20
SILLOINKIN, kun Stefanos, sinun todistajasi, SURMATTIIN, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.' - Anonyymi00195
Anonyymi00040 kirjoitti:
Paavali (noin 3–64, lat. Paulus, kreik. Παύλος, Pávlos) oli Uuden testamentin mukaan varhaiskristillinen teologi ja lähetyssaarnaaja. Häntä pidetään apostolina, vaikka hän ei koskaan tavannut Jeesusta henkilökohtaisesti.Aikuinen mies mutta nuori sellainen. Hyvin oppinut kyllä ja hän kuoli 61 vuotiaana eli kyseiset teot Stefanoksen murha tapahtui noin 30 vuotta aikaisemmin joten ei häntä siitä syytetty kuten joku yrittää niin todistella. Paavali oli tehnyt pitkän matkan siinä vaiheessa julistustyössään ennen vangitsemistaan. Paavalia voidaan kuitenkin pitää apostoleista tärkeimpänä sen tiedon mukaan mitä on säilynyt jälkipolville. Hänen kirjeitään on säilynyt eniten. Hänellä oli kirjoitustaito oppineena miehenä. Apostoli Pietari oli kalastaja joten hänen kirjoitustaitoa voidaan kyllä kyseenalaistaa samoin on laita muidenkin apostolien. Hehän eivät olleet oppineita miehiä.
- Anonyymi00198
Anonyymi00041 kirjoitti:
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.https://fi.wikipedia.org/wiki/Ensimmäinen_kirje_korinttilaisille
Paavali oli tehnyt kirjeen kirjoittamisvaiheessa jo pitkät lähetysmatkat ja kyseistä kirjettä pidetään hänen toisena kirjeenä korintilaisille mutta ensimmäisestä kirjeestä ei ole löytynyt yhtään kopiota. Kirjeitä oli silloin tapana kopioida ja jakaa eri seurakuntien kesken.
Tuo yllä esitetty väite on taas täysin käsittämätön ja jälleen kerran erotettu asiayhteydestä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
Paavalin ansiosta kristinuskosta alkoi muodostua yleismaailmallinen uskonto
https://fi.wikipedia.org/wiki/Paavali
Väitteen esittäjän kannattaisi lukea muutakin kirjallisuutta kuin pelkkää Raamattua. - Anonyymi00295
Anonyymi00040 kirjoitti:
Paavali (noin 3–64, lat. Paulus, kreik. Παύλος, Pávlos) oli Uuden testamentin mukaan varhaiskristillinen teologi ja lähetyssaarnaaja. Häntä pidetään apostolina, vaikka hän ei koskaan tavannut Jeesusta henkilökohtaisesti.Paavalin nimi oli SAUL JUUTALAINEN RABBI ALUNPERIN . Latinaksi sitten Paul Paavali kreikaksi paulus . Paolo. Jeesus otti hänet damaskon tiellä kiinni.
- Anonyymi00296
Anonyymi00041 kirjoitti:
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.1 korintto 9 tarkoittaa ettei kukaan pitänyt hlntä pikana Jeesuksen todistajana kuin muut oli ollut Jeesuksen kanssa . Tämä oli vaikeampi tapaus .
- Anonyymi00297
Anonyymi00042 kirjoitti:
1. Kor. 1:12
Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen".
[Keefas on Pietarin arameankielinen nimi]
Paavali piti yhteyttä perustamiinsa seurakuntiin kirjeitse ja työtovereidensa välityksellä. Hänen kirjeensä näyttivät suunnan kristinuskolle ja sen tulkinnalle. Paavali otti etäisyyttä juutalaisiin tapoihin, jotta myös muiden kuin juutalaisten olisi helpompi kääntyä kristinuskoon. Paavalin kirjeitä kopioitiin ja leviteltiin laajalti. Antiikin maailman tyyliin tämä antoi monille kirjoittajille kimmokkeen laatia niin sanottuja pseudepigrafisia kirjeitä eli kirjoittaa omia tekstejään kuuluisamman Paavalin nimissä.[4]Jeesus nimisiä oli paljon myös vääriä noita Jeesuksia jotka teki ihmeitä hokkuspokkus . Paavalia ei ensin uskottu edes kääntyneeksi lopulta he kastoivat hänet. Hän juutalaisena tappeli vastaan viimeisen päälle Jeesusta vastaan . Siksi hlntä ei pidetty muutenkaan oikeana apostolina kun oli vainonnut kristittyjä , opi tästä älä vainoa kristittyjä. Kuka oli kenenkin puolella jopa puolueita osa lähti poiskin osa opetti väärin. Jeesus teki Paulista aseen . Niin vankilassa kuin laivalla kuin saarilla . Melite nykyinen Malta ja pitkin vankiloita kuin italiaa aina pääkaupunkiin asti . Paavali teki ensihedelmää Arabiassa myös . Täytyy sanoa että kyllä kundilla tyyli muuttui vanhetessa .
- Anonyymi00298
Anonyymi00045 kirjoitti:
Apt.9
2 ja pyysi tältä Damaskoksen synagogille osoitettuja kirjeitä, jotka valtuuttaisivat hänet vangitsemaan tuolle tielle lähteneet, sekä miehet että naiset, ketkä vain käsiinsä saisi, ja tuomaan heidät Jerusalemiin.Saul juutalainen synagoga vangitsi kristittyjä kyllä . Jeesus poika messias ei kelvannut heille . Koska Jeesus julisti sovitusta luojan kanssa . Nyt ei tarvi elukkauhreja.
- Anonyymi00299
Anonyymi00046 kirjoitti:
Valheita väittää, että Paavali oli vielä poikanen kun Stefanos murhattiin
Paavali (noin 3–64, lat. Paulus, kreik. Παύλος, Pávlos) oli Uuden testamentin mukaan varhaiskristillinen teologi ja lähetyssaarnaaja. Häntä pidetään apostolina, vaikka hän ei koskaan tavannut Jeesusta henkilökohtaisesti.
Pyhä Stefanos (koinee: Στέφανος Stephanos) eli Pyhä Tapani,[1][2] tunnettu myös nimellä Protomarttyyri (koinee: Πρωτομάρτυρας Protomartyras) oli Apostolien teoissa mainittu kristillisen alkuseurakunnan jäsen, jonka uskotaan kuolleen Jerusalemissa vuosien 33–37 välillä, joista vuotta 34 on pidetty todennäköisimpänä.[3][4] Stefanoksen kivitystä pidetään kristinuskon ensimmäisenä marttyyrikuolemana, mistä johtuen tätä on myös kutsuttu protomarttyyriksi. Nimi Stefanos tarkoittaa laakeriseppelettä tai kruunua kreikan kielessä. Vanhassa kirkkoraamatussa vuodelta 1938 Stefanos tunnetaan Stefanuksena.
SILLOINKIN, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'Koko alue oli ITALIAN VALLASSA SIIHEN AIKAAN. ROOMA ON PÄÄKAUPUNKI .
- Anonyymi00300
Anonyymi00049 kirjoitti:
Paavali oli murharyhmän johtaja, joka hyväksyi teot, toiset tekivät likaisen työn.
Hän varmisti, että homma hoituu.SAUL OLI JUUTALAINEN VAINOTESSAAN KRISTITTYJÄ . HÄN EI OLLUT KRISTITTY .
- Anonyymi00301
Anonyymi00050 kirjoitti:
SILLOINKIN, kun Stefanos, sinun todistajasi, SURMATTIIN, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'KOITTAKAAS PÄÄSTÄ TUOSTA KOHDASTA ETEENPÄIN KUIN HYVÄÄ KIRJAA LUKIESSA TARINA JATKUU . JUUTALAINEN VAINOOJAT SAUL MUUTTUI KOHDATESSAAN JEESUKSEN JA KÄÄNTYI LOPULTA KRISTITYKSI ITSE JUURI SELLAISEKSI JOITA HÄN ENSIN VAINOSI . AMEN . TARINA SIIS JATKUI.
- Anonyymi00048
Kun evankeliumin sanomaa vietiin eteenpäin, niin kaikkien muiden mukana oli paitsi Paavalin ja Barnabaan mukana oli uskonsisar antamassa heille fyysistä työtä.
Evankeiiumia vietiin sitten rakkaudella eteenpäin. Apostolien kasvoilta loisti rakkaus ja uskonsisar katseli häntä rakkaudella, että siinä on todellinen Jumalan mies muiden ja minun seurassa. Ja tietenkin uskon tulisi liikkua myös naisten mukana, myös heidän kokea sen tuoma rakkaus ja ihmisten läheisyys, eikä elämän olla vain jotain kilpajuoksua tyhjien asioiden perässä.
Eihän tyhmempää uskoa voisi kuvitella kuin että vain miehet keskenään herjaisi toisiaan eikä usko sulostuttaisi yhtään mitään asiaa.
Se olisi sama kuin idiootti hakkaisi päätään seinään.- Anonyymi00051
Naisia käytettiin hyväksi, pesivät pyykkiä ja tekivät ruokaa.
- Anonyymi00052
Anonyymi00051 kirjoitti:
Naisia käytettiin hyväksi, pesivät pyykkiä ja tekivät ruokaa.
Naiset oli alistettuja, heillä on sama arvo kuin orjatyövoimalla. Paavali toi nykyisten talibaanien opit kotiseudultaan Turkin Kilikiasta.
Huntu- ja burkapakko naisille.
1. Kor. 11:6
Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä. - Anonyymi00199
Anonyymi00052 kirjoitti:
Naiset oli alistettuja, heillä on sama arvo kuin orjatyövoimalla. Paavali toi nykyisten talibaanien opit kotiseudultaan Turkin Kilikiasta.
Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.Miksi Paavali kielsi miehiä peittämästä päätään ja käski naisia peittämään päänsä? : Tulkinta jaksosta 1. Kor. 11:2-16
Pysyvä linkki
http://hdl.handle.net/10138/177327
https://helda.helsinki.fi/items/4589b6af-67bc-4d08-a5ed-1ea1a198c5e2
Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä. - Anonyymi00302
Anonyymi00052 kirjoitti:
Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.JUUTALAINEN SAUL KÄÄNTYI KRISTITYKSI JA PÄÄTTI ETTÄ HIUKSET ON NAISEN KRUUNU .
- Anonyymi00303
Anonyymi00199 kirjoitti:
Miksi Paavali kielsi miehiä peittämästä päätään ja käski naisia peittämään päänsä? : Tulkinta jaksosta 1. Kor. 11:2-16
Pysyvä linkki
http://hdl.handle.net/10138/177327
https://helda.helsinki.fi/items/4589b6af-67bc-4d08-a5ed-1ea1a198c5e2
Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.Älä taas jää yhteen kohtaan jumiin tarina jatkuu .
- Anonyymi00053
Jos ne olisi ollut naisia niin kristinusko olisi paljon suvaitsevaisempi .
- Anonyymi00054
Paavali oli syntynyt v. 03 jKr. ja oli noin 31-vuotias kun Stefanoksen murha tehtiin noin v. 34 jKr.
Ei siis mikään "nuorukainen", kuten valhetta levitetään.
Paavali (noin 3–64, lat. Paulus, kreik. Παύλος, Pávlos)
Koko kommunistinen alkuseurakunta hävitettiin noin v. 70 jKr. samoihin aikoihin kuin Jerusalemin Temppelikin hajotettiin.- Anonyymi00304
Temppelin paikalla MOSKEIJA
- Anonyymi00055
Jeesus ei perustanut mitään erillistä alkuseurakuntaa.
Jeesus kuului ja maksoi temppeliveroa ja kävi synagoogassa. Jeesus oli uskoltaan Juutalainen.
Luuk. 4:16
Ja tuli Natsaretiin, kussa hän kasvatettu oli, ja meni tapansa jälkeen sabbatin päivänä synagogaan, ja nousi lukemaan.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt
ja Jeesuksen uskon.- Anonyymi00305
Oli juutalainen kunnes juutalaiset ristiin naulitse hänet . Se päättyi siihen .
- Anonyymi00056
Kun Paavali puhui naisten yhteydessä fyysisen työn tekemisestä, ei tarkoittanut sitä että naiset sitä tekisivät, vaan että hänellä ja Barnabaalla ei ole oikeutta sitä tehdä. Että he jäivät jostain paitsi kun heillä ei ollut uskonsisarta mukana. Ei että he olisivat päässeet helpommalla kuin joku olisi heitä paaponut. Ja Paavali puhui uskonsisaresta, ei naisista yleensä eikä heidän asemastaan. Hän puhui uskovista, jotka olivat Pyhässä Hengessä tasaarvoisia, joiden usko oli yhtä arvokasta ja tärkeää kuin miesten silloin kun Pyhä Henki heitä ohjasi.
Jos naistakin ohjaa väärä henki, herjaava ja parjaava henki, niin hän on yhtä arvoton ja mitätön kuin mitä mies eikä naiseus sitä mitenkään lisää vähennä.- Anonyymi00057
Paavali alisti kaikkia naisia, nyrkin ja hellan väliin.
Paavalin kaltaisia roistoja ei pidä puolustella.
1. Kor. 14:34
Naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
34 Såsom kvinnorna tiga i alla andra de heligas församlingar, så må de ock tiga i edra församlingar. Det är dem icke tillstatt att tala, utan de böra underordna sig, såsom lagen bjuder.
34 Let your women keep silence in the churches: for it is not permitted unto them to speak; but they are commanded to be under obedience, as also saith the law. - Anonyymi00058
Paavalissa oli Saatanan enkeli, paha demonihenki , jolle mies ei mahtanut mitään.
Saul, Saul, turha on sinun potkia pistintä vastaan.
Room. 7:19
sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. - Anonyymi00059
Anonyymi00058 kirjoitti:
Paavalissa oli Saatanan enkeli, paha demonihenki , jolle mies ei mahtanut mitään.
sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.Minä väitän vakaasti, että sinussa itsessäsi on riivaaja, ehkä useampikin. Siksi et kykene katumukseen.
- Anonyymi00131
Anonyymi00058 kirjoitti:
sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.Lue jatko
Room 8 luku. Siitä selviää. - Anonyymi00200
Anonyymi00058 kirjoitti:
sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.Tämäkin jae on erotettu asiayhteydestä. Kyseisellä tavalla saadaan aikaan harhaoppi ja kiinnostaisi tietää missä seurakunnassa tällaista opetetaan. Kyseisen opin levittäjä vastaa opetuksestaan siinä vaiheessa, kun Jumala näkee hetken oikeaksi.
- Anonyymi00306
Anonyymi00057 kirjoitti:
Paavali alisti kaikkia naisia, nyrkin ja hellan väliin.
Paavalin kaltaisia roistoja ei pidä puolustella.
Naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
34 Såsom kvinnorna tiga i alla andra de heligas församlingar, så må de ock tiga i edra församlingar. Det är dem icke tillstatt att tala, utan de böra underordna sig, såsom lagen bjuder.
34 Let your women keep silence in the churches: for it is not permitted unto them to speak; but they are commanded to be under obedience, as also saith the law.1 kor tarkoittaa ettei juorua kuiskuttele kokousten aikana ja kysele . Ettei häiritse . Naisista oli tullut juoruisia .
- Anonyymi00307
Anonyymi00058 kirjoitti:
sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.Tutkainta vastaan lapsi hyvä . Hän tutkii munaskuut Mooseksen aikaan uuden liiton aikaan sydämet .
- Anonyymi00308
Anonyymi00059 kirjoitti:
Minä väitän vakaasti, että sinussa itsessäsi on riivaaja, ehkä useampikin. Siksi et kykene katumukseen.
Juutalaiset ei usko vaikka joku nousi kuolleista. Ryövärien luola. Ja temppelin paikalla on moskeija . Sodoman . Ilmestyskirjassa luku 11 kohta 8
- Anonyymi00061
Naisen asema siinä mielessä luonnollisesti huonompi kuin miehen, että jos vaikka apostoleilla oli mukanaan uskosisar, joka vei uskonsanomaa eteenpäin samalla tavalla, niin kun sitten tekivät sitä Paavalin haaveilevaa fyysistä työtä illalla ryhtyessään nukkumaan, niin kun sisar tuli raskaaksi, niin hänen piti tietenkin huolehtia pienoikaisesta, ei sitä voinut jättää heitteille että kyllä Jumala ruokkii linnutkin ja ne vaatettaa että kai nyt hoitaa tämän minkä apostoli sai tulemaan minun sisälle, vaan naisen aika meni luonnostaan siinä että lapsesta piti huolehtia eikä miehestä yksinkertaisesti ollut siihen.
Kotona tietenkin keskusteltiin uskonasioista, mies ja nainen keskustelivat siitä tasaveroisesti ja kun nainen kysyi että miten meni miehellä uskonasiat, niin jos hän kertoi, että siinähänse meni muita apostoleita ja uskovia herjatessa, niin kyllä nainen olisi kohottanut kulmakarvojaan, että nytpäs on vähän poikettu pois siitä mitä Jeesus opettaa. - Anonyymi00064
Eikä se Paavalin saama demonihenki mikään mykkä henki ollut, vaan pääpirun palveluksessa oleva demoniruhtinas, viestinnän ammattilainen "The Messenger of Satan" -niminen demoni.
King James
2. Kor. 12:7
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, The messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.- Anonyymi00201
Sama kohta suomeksi hieman laajennettuna
12 LUKU. 12
[7] Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi. [8] Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta. [9] Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
raamattu/KR38/2CO.12.7-2CO.12.9 - Anonyymi00309
Saatana ei liity Jeesukseen mutta paha henki on valheen henki joka esittää jumalaa täällä maan päällä .
- Anonyymi00310
Anonyymi00201 kirjoitti:
Sama kohta suomeksi hieman laajennettuna
12 LUKU. 12
[7] Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi. [8] Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta. [9] Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
raamattu/KR38/2CO.12.7-2CO.12.9YLPEILISI koska fariseukset esitti näytöksiä näyistään !
- Anonyymi00065
Tietenkin Paavali arvosti naisia, jos olisi halunnut uskonsisaren mukaansa matkoilleen sekä tehdä tämän kanssa fyysistä työtä. Tarina ei kerro miksi hän ei niin tehnyt niin, miksi hän kuitenkin matkusti yskin sekä hankki välillä elantoa teltantekijänä ettei olisi rasittanut seurakuntia.
Puhumista Paavali ei arvostanut eikä turhia höpötyksiä uskossa eikä edes kirjoittamista vaikka lähetti tai laati kirjeitä paljon. Hän itse sanoi itsestään ettei kai ole niin, että kirjeet ovat kyllä mahtavia ja pontevia, mutta läsnäollessaan ei puhe olisi minkään arvoista. Hän olikin sitä mieltä ettei kertonut uskosta inhimillisellä viisaudella, vaan Jumalan voimalla.
Tietenkin juutalaiset sekä muut lakihenkiset eivät pitäneet Paavalista eikä hänen jutuistaan. Pahansuopaisuudessaan he päättivät etteivät syö ja juo ennen kuin Paavali o tapettu. Jo silloin uskovien kesken oli todellista pahuutta toinen tosiaan kohtaan.- Anonyymi00066
Paavalin isä rikastui Rooman vallalle tekemistään palveluista ja sai Rooman kansalaisuuden. Poika Saul teki samoin tavoin. Kävi muiden rikkaiden nuorukaisten tapaan kuuluisan Gamalielin yksityisoppilaana opiskelemassa Juutalaista uskontoa.
Pelkät teltan tekemiset ainoana tulolähteenä oli pelkkiä peitetarinoita. - Anonyymi00067
Anonyymi00066 kirjoitti:
Paavalin isä rikastui Rooman vallalle tekemistään palveluista ja sai Rooman kansalaisuuden. Poika Saul teki samoin tavoin. Kävi muiden rikkaiden nuorukaisten tapaan kuuluisan Gamalielin yksityisoppilaana opiskelemassa Juutalaista uskontoa.
Pelkät teltan tekemiset ainoana tulolähteenä oli pelkkiä peitetarinoita.Miestä ei saatu vastuuseen pahoista teoistaan, kuten Stefanoksen murhasta,
koska nautti Roomanvallan suojeluksesta.
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen. - Anonyymi00068
Paavali alisti naisia, siksi monet miehet pitävät häntä idolinaan.
- Anonyymi00069
Anonyymi00068 kirjoitti:
NAISTEN tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. HEIDÄN EI OLE LUPA PUHUA,
vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. - Anonyymi00070
Anonyymi00068 kirjoitti:
Herää kysymys, jotta ovatko nämä Paavalia idolinaan pitävät niitä miehiä,
jotka ei naiselle pysty muuta tekemään, kuin alistamaan. - Anonyymi00071
Anonyymi00070 kirjoitti:
jotka ei naiselle pysty muuta tekemään, kuin alistamaan.Matt. 24:12
Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus. - Anonyymi00072
Anonyymi00071 kirjoitti:
Matt. 24:12
Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.Raamattu varoittaa Jeesustelevista lahkolaisista "laittomuuden" tekijöistä.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi00073
Anonyymi00072 kirjoitti:
Raamattu varoittaa Jeesustelevista lahkolaisista "laittomuuden" tekijöistä.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.Laittomuudentekijät opettaa, että Jumalan lakeja ja käskyjä ei tarvi noudattaa, koska ei kukaan pysty niitä noudattamaan. Heille lait ovat pelkkiä symbooleja, kuolleita muotomenoja. Näin he kieltävät synnin tekemisen, mihin he syyllistyvät.
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista. - Anonyymi00130
Anonyymi00066 kirjoitti:
Pelkät teltan tekemiset ainoana tulolähteenä oli pelkkiä peitetarinoita.Mistä Raamatussa sinä löydät Paavalin isän.
- Anonyymi00212
Anonyymi00130 kirjoitti:
Mistä Raamatussa sinä löydät Paavalin isän.
Tämä olettamus perustuu siihen etteivät juutalaiset olleet Rooman kansalaisia joten kansalaisuuden on voinut saada vain ostamalla tai palveluksilla. Rooman kansalaisena oli muita kansoja ylempiarvoinen ja siksi Paavalia ei voitu tuomita juutalaisten lakien mukaan koska hän valitti vangitsemisestaan hänet vietiin Roomaan tuomittavaksi. Missä hänet todennäköisesti vapautettiin ja hän teki vielä lähetysmatkan Espanjaan. (Viimeisin virkkeen tieto löytyy kirjasta kirkkohistorian 1300 ensimmäistä vuotta ja viitenumero antaa tiedon lähteeksi kirjan josta kerrotaan Saulin lähetysmatkoista. Sen syvemmälle en ole perehtynyt tiedon alkulähdettä ajatellen.)
- Anonyymi00311
Anonyymi00069 kirjoitti:
NAISTEN tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. HEIDÄN EI OLE LUPA PUHUA,
vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.Juutalaisilla oli tosiaan näitä ja on nytkin lakeja että naiset on saastaisia ja ne ei saa olla rabbina. Mutta muilla ei näitä ole eikä sukupuolia erotella työssä . Koska moskeijan on temppelin paikalla maksaako ne temppeliveroja siellä ? Moskeijassa nainen voi johtaa . Paulus oli ollut tiukka juutalainen ennen kääntymistään . V
- Anonyymi00312
Anonyymi00070 kirjoitti:
jotka ei naiselle pysty muuta tekemään, kuin alistamaan.Jäänyt lukematta sen jatko osan miten Paavali kasvoi uskossa ja erosi synagogilta .
- Anonyymi00313
Anonyymi00071 kirjoitti:
Matt. 24:12
Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.Matteus 24 tarkoittaa nyt uuden liiton rakkaus lakia rakastaa .
- Anonyymi00314
Anonyymi00072 kirjoitti:
Raamattu varoittaa Jeesustelevista lahkolaisista "laittomuuden" tekijöistä.
Matt.7
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.Matteus 7 tahto on että uskoo poikaan Jeesukseen jotta pelastuisi. Juutalaiset oli rikkonut tyhjillä säännöillään jo kaikki lait.
- Anonyymi00315
Anonyymi00073 kirjoitti:
Laittomuudentekijät opettaa, että Jumalan lakeja ja käskyjä ei tarvi noudattaa, koska ei kukaan pysty niitä noudattamaan. Heille lait ovat pelkkiä symbooleja, kuolleita muotomenoja. Näin he kieltävät synnin tekemisen, mihin he syyllistyvät.
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.Huomaa myös milloin puhutaan juutalaisille heistä .
- Anonyymi00316
Anonyymi00130 kirjoitti:
Mistä Raamatussa sinä löydät Paavalin isän.
Paavali oli juutalaista sukua alunperin rabbi . Hän kääntyi kristityksi . Tuli uusi aikakausi uudet tavat ja opit.
- Anonyymi00317
Anonyymi00212 kirjoitti:
Tämä olettamus perustuu siihen etteivät juutalaiset olleet Rooman kansalaisia joten kansalaisuuden on voinut saada vain ostamalla tai palveluksilla. Rooman kansalaisena oli muita kansoja ylempiarvoinen ja siksi Paavalia ei voitu tuomita juutalaisten lakien mukaan koska hän valitti vangitsemisestaan hänet vietiin Roomaan tuomittavaksi. Missä hänet todennäköisesti vapautettiin ja hän teki vielä lähetysmatkan Espanjaan. (Viimeisin virkkeen tieto löytyy kirjasta kirkkohistorian 1300 ensimmäistä vuotta ja viitenumero antaa tiedon lähteeksi kirjan josta kerrotaan Saulin lähetysmatkoista. Sen syvemmälle en ole perehtynyt tiedon alkulähdettä ajatellen.)
Juutalaiset sekoittui muihin Egyptissä on heitä ja Aasiassa .
- Anonyymi00074
Ei sinne taivaaseen ole mitään vihreätä linjaa, mitä lahkot lupailee kun niihin eksyt menemään.
Ilm. 20:12
Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan.
Ilm. 20:13
Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.- Anonyymi00318
Muslimeillakin on ja hinduilla valtaistuimella jopa tyhjiä .
- Anonyymi00075
Hurmoslahkoissa ihmiseen pumpataan villitseviä hurmoshenkiä sisälle "jeesuksina".
ja sitten ne ihmiset kuvittelee, että nyt minä olen ottanut sen Jeesuksen vastaan ja pääsen taivaaseen.- Anonyymi00076
Perinteinen kirkkojen edustama kristinusko sakramentteineen ja diakoniatyön tekemiset ei enää kiinnosta tämän ajan ihmistä.
Pitää saada kovempaa kamaa ja pää sekaisin.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.
Pelkästään Suomessa on yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistystä ry:tä, eli uskonlahkoa ja uskonkulttia. - Anonyymi00129
Enpä ole nähnyt sellaista.
Ihminen ottaa vastaan Jumalan Sanan ja pelastuu. - Anonyymi00136
Ei pumpata.
Loveen lankeaminen on uskonkiihkon orgasmi. - Anonyymi00319
Anonyymi00076 kirjoitti:
Perinteinen kirkkojen edustama kristinusko sakramentteineen ja diakoniatyön tekemiset ei enää kiinnosta tämän ajan ihmistä.
Pitää saada kovempaa kamaa ja pää sekaisin.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.
Pelkästään Suomessa on yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistystä ry:tä, eli uskonlahkoa ja uskonkulttia.Hinduilla on 300 jumalaa et käy vaan thairavintoloissa ja kaupoissa saat jumalia mukaan jogassamyös .
- Anonyymi00320
Anonyymi00129 kirjoitti:
Enpä ole nähnyt sellaista.
Ihminen ottaa vastaan Jumalan Sanan ja pelastuu.Ottaa vastaan EVANKELIUMIN JULISTUKSEN .
- Anonyymi00077
Paavalille oli paha juttu jos seurakunnassa oli kiistoja ja riitoja sekä herjaamista.
Se tarkoitti, että eivät kestäneet koetusta.
Olivat matkalla kadotukseen.- Anonyymi00078
Tarsolainen murhamies Paavali keksi omia oppejaan, joilla hajotti ja repi seurakuntia.
Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
Luuk. 11:23
Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa. - Anonyymi00128
Ei koetusten tähden niin helposti joudu kadotukseen.
- Anonyymi00213
Anonyymi00078 kirjoitti:
Tarsolainen murhamies Paavali keksi omia oppejaan, joilla hajotti ja repi seurakuntia.
Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.taas irrotettu asiayhteydestä
1 LUKU. 1
[11] Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne. [12] Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen". [13] Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen? [14] Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen, [15] niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut. [16] Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
[17] Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan — ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
raamattu/KR38/1CO.1.11-1CO.1.17 - Anonyymi00321
Jätät ton kadotustuomion pois niin pääset lähelle totuutta. Jeesuksessa ei ole kadotustuomiota.
- Anonyymi00322
Anonyymi00078 kirjoitti:
Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.Luukas 11. Ja Ilmestyskirja 11
- Anonyymi00323
Anonyymi00213 kirjoitti:
taas irrotettu asiayhteydestä
1 LUKU. 1
[11] Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne. [12] Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen". [13] Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen? [14] Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen, [15] niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut. [16] Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
[17] Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan — ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
raamattu/KR38/1CO.1.11-1CO.1.17TODELLA ONKO JOKU MUU KUIN JEESUS ITSE RISTIIN NAULITTU SUN PUOLESTASI . TUSKIN TARVII ERITELLÄ IHMISIÄ ENÄÄ.
- Anonyymi00079
Saatana meni ensin Juudakseen. Sitten kävi Pierarissa ja meni Paavaliin.
Jonkunhan se lopun ajan väkevän eksytyksen siemenet sinne Raamattuun piti lisätä.
Paavalille se tehtävä lankesi.
Paavali puhuu itsestään. Omasta missiostaan.
2. Tess. 2:11-20
Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.- Anonyymi00127
Paavali ei puhunut itsestään.
- Anonyymi00324
2 Tessa ollaan Kreikassa nyt kartalla eikö niin noin 2026 vuotta sitten . Eksytys voi tulla ja mennä mutta TOTUUS ON RISTILLÄ POIKA JEESUS JUMALASTA LÄHTENYT .
- Anonyymi00080
Oma oppi se on sekin, että saa mielin määrin herjata.
Ei Paavalin, vaan paholaisen oppi. - Anonyymi00081
Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.
Juudaksen tilalle oikeaksi 12. apostoliksi valittiin Mattias, ei Paavalia, kuten usein opetetaan.
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.- Anonyymi00082
Paavalin kaltaiset murhamiehet eivät ole edes kelvollisia "Apostolin virkaan"...(Apt.1:25)
Oikeita Kristuksen Apostolin virkoja oli vain 12 kpl. (Ilm.21:14)
Itse itsensä apostoliksi julistaneita valeapostoleita on vaikka kuinka paljon. Paavali oli yksi heistä.
2. Kor. 11:13
Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. - Anonyymi00083
Anonyymi00082 kirjoitti:
Paavalin kaltaiset murhamiehet eivät ole edes kelvollisia "Apostolin virkaan"...(Apt.1:25)
Itse itsensä apostoliksi julistaneita valeapostoleita on vaikka kuinka paljon. Paavali oli yksi heistä.
Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.Ei kai Paavali itsestään kirjoittanut
Herjannut itse itseään.
Silloin muiden ei tarvitse. - Anonyymi00084
Anonyymi00083 kirjoitti:
Ei kai Paavali itsestään kirjoittanut
Herjannut itse itseään.
Silloin muiden ei tarvitse.Paavali, vaikka oli itse itsensä apostoliksi julistanut tekoapostoli, oli taitava opettaja.
Sai paljon seuraajia, jopa fanaattisia seuraajia ja palvojia. Varsinkin lahkolaiset miehet kannattavat Paavalia. - Anonyymi00085
Anonyymi00083 kirjoitti:
Ei kai Paavali itsestään kirjoittanut
Herjannut itse itseään.
Silloin muiden ei tarvitse.Paavali kehui fyysisiä voimiaan, nyrkkeilijän lahjojaan ja valheitaan.
- Anonyymi00086
Anonyymi00085 kirjoitti:
Paavali kehui fyysisiä voimiaan, nyrkkeilijän lahjojaan ja valheitaan.
Paavali ei pitänyt valehtelua pahana ollenkaan, saatikka syntinä, jos sen tarkoitusperät ovat hyvät.
- Anonyymi00087
Anonyymi00084 kirjoitti:
Paavali, vaikka oli itse itsensä apostoliksi julistanut tekoapostoli, oli taitava opettaja.
Sai paljon seuraajia, jopa fanaattisia seuraajia ja palvojia. Varsinkin lahkolaiset miehet kannattavat Paavalia.Paavalissa oli Saatanan enkeli, paha henkiolento, jota ei otettu pois rukouksista huolimatta.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
Demoni viimeisteli tekonsa Roomassa. Paha äkkikuolema. Ei siihen liittynyt mitään armoa. - Anonyymi00125
Anonyymi00087 kirjoitti:
Paavalissa oli Saatanan enkeli, paha henkiolento, jota ei otettu pois rukouksista huolimatta.
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
Demoni viimeisteli tekonsa Roomassa. Paha äkkikuolema. Ei siihen liittynyt mitään armoa.Apt 20 : 22-24
Ja nyt, katso, minä matkustan, sidottuna hengessä, Jerusalemiin, enkä tiedä, mikä minua siellä kohtaa.
23
Sen vain tiedän, että Pyhä Henki jokaisessa kaupungissa todistaa minulle ja sanoo, että kahleet ja ahdistukset minua odottavat.
24
En minä kuitenkaan pidä henkeäni itselleni minkään arvoisena, kuhan vaan täytän juoksuni ja sen viran, jonka minä Herralta Jeesukselta olen saanut; Jumalan armon evankeliumin todistamisen.
Apt 21: 10-13
10
Siellä me viivyimme useita päiviä. Niin tuli sinne Juudeasta eräs profeetta, nimeltä Agabus.
11
ja tultuaan meidän luoksemme hän otti Paavalin vyön, sitoi sillä jalkansa ja kätensä ja sanoi. "Näin sanoo Pyhä Henki: Sen miehen, jonka vyö tämä on, juutalaiset näin sitovat Jerusalemissa ja antavat pakanain käsiin."
12
Kun sen kuulimme, sekä me, että ne, jotka siellä asuivat, ettei hän menisi Jerusalemiin.
13
Silloin Paavali vastasi ja sanoi: "Mitä te teette, kun itkette ja särjette sydäntäni. Sillä minä OLEN VALMIS, EN AINOASTAAN KÄYMÄN SIDOTTAVAKSI ,VAAN MYÖS KUOLEMAAN JERUSALEMISSA HERRAN JEESUKSEN NIMEN TÄHDEN.
14
Ja kun hän ei taipunut, niin me rauhoituimme ja sanoimme: " Tapahtukoon Herran tahto." - Anonyymi00126
Anonyymi00082 kirjoitti:
Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.1 Room 1 : 1
Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli , erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia. - Anonyymi00214
Anonyymi00082 kirjoitti:
Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.Paavalin kaltaiset murhamiehet eivät ole edes kelvollisia "Apostolin virkaan"...(Apt.1:25)
Missähän käännöksessä noin kirjoitetaan?
1 LUKU. 1
[25] ottamaan sen paikan tässä palveluksessa ja apostolinvirassa, josta Juudas vilpistyi pois, mennäkseen omaan paikkaansa".
(c) Suomen Pipliaseura
https://www.raamattu.fi/raamattu/KR38/ACT.1.25
Ap. t. - Apostolien teot 1
[25] tähän apostolin palvelutehtävään, jota Juudas lakkasi hoitamasta mennäkseen sinne, minne kuuluikin.»
https://www.raamattu.fi/raamattu/UT2020/ACT.1.25 - Anonyymi00325
Juudas oli juutalainen ryöväri varas . Varasteli muiden kukkaroistakin ja myi rahasta Jeesuksen. Synti rehottaa siellä nytkin Arabiassa .
- Anonyymi00326
Anonyymi00082 kirjoitti:
Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.Vääriä eksyttöjiä on täällä Suomi24 ja lähiöissä kuin muissa uskonnoissa .
- Anonyymi00327
Anonyymi00086 kirjoitti:
Paavali ei pitänyt valehtelua pahana ollenkaan, saatikka syntinä, jos sen tarkoitusperät ovat hyvät.
Jeesus kertoi että luojan silmissä kaikki on syntisiä luonteeltaan. Paavali vertasi ihmisten valheiden vain kikastavan Jeesuksen totuutta .
- Anonyymi00328
Anonyymi00125 kirjoitti:
Apt 20 : 22-24
Ja nyt, katso, minä matkustan, sidottuna hengessä, Jerusalemiin, enkä tiedä, mikä minua siellä kohtaa.
23
Sen vain tiedän, että Pyhä Henki jokaisessa kaupungissa todistaa minulle ja sanoo, että kahleet ja ahdistukset minua odottavat.
24
En minä kuitenkaan pidä henkeäni itselleni minkään arvoisena, kuhan vaan täytän juoksuni ja sen viran, jonka minä Herralta Jeesukselta olen saanut; Jumalan armon evankeliumin todistamisen.
Apt 21: 10-13
10
Siellä me viivyimme useita päiviä. Niin tuli sinne Juudeasta eräs profeetta, nimeltä Agabus.
11
ja tultuaan meidän luoksemme hän otti Paavalin vyön, sitoi sillä jalkansa ja kätensä ja sanoi. "Näin sanoo Pyhä Henki: Sen miehen, jonka vyö tämä on, juutalaiset näin sitovat Jerusalemissa ja antavat pakanain käsiin."
12
Kun sen kuulimme, sekä me, että ne, jotka siellä asuivat, ettei hän menisi Jerusalemiin.
13
Silloin Paavali vastasi ja sanoi: "Mitä te teette, kun itkette ja särjette sydäntäni. Sillä minä OLEN VALMIS, EN AINOASTAAN KÄYMÄN SIDOTTAVAKSI ,VAAN MYÖS KUOLEMAAN JERUSALEMISSA HERRAN JEESUKSEN NIMEN TÄHDEN.
14
Ja kun hän ei taipunut, niin me rauhoituimme ja sanoimme: " Tapahtukoon Herran tahto."Apopostolien teot 20-21 tarkoitti kuinka paulusta viedään Italian pääkaupunkiin asti vankilaan Jeesuksen tähden . Sidottiin ja vietiin vankilaan . Hän kärsi samaa kuin oli tehnyt kristityille nyt myös häntä vainosivat . Hänet vangittiin siellä . Kuljetettiin sitten . TOSTA VÄÄRISTELYSTÄ KYLLÄ JO SAA TUOMIOT .
- Anonyymi00329
Anonyymi00328 kirjoitti:
Apopostolien teot 20-21 tarkoitti kuinka paulusta viedään Italian pääkaupunkiin asti vankilaan Jeesuksen tähden . Sidottiin ja vietiin vankilaan . Hän kärsi samaa kuin oli tehnyt kristityille nyt myös häntä vainosivat . Hänet vangittiin siellä . Kuljetettiin sitten . TOSTA VÄÄRISTELYSTÄ KYLLÄ JO SAA TUOMIOT .
Paavalia vei Jeesus paikasta toiseen . Hänet vangittiin vietiin vaikka mihin.
- Anonyymi00088
Paavali siitä harvinainen fariseus, että tuli uskoon, otti Jeesuksn Kristuksen usko, vaikka oli ollut kiihkeä lakihenkinen fariseus. Sitä tosi harvoin tapahtuu, vaan lakihenkinen vastustaa henkeen ja vereen uuden liiton uskoa ja Pyhää Henkeä. Hän hokee samoja Raamatun jakeita sekä suoltaa samaa herjaa päivästä toiseen, eikä edes ajattele, että uusi liitto olisi kääntymys, uudestisyntymä ja Pyhän Hengen osallisuutta
Paavali koki voimakkaan ilmestyksen ja hän muuttui. Kiihkeä lakihenkinen fariseus, Jeesuksen uskovien vainooaja muuttui lempeäksi, ymmärtäväiseksi, rakastettavaksi hahmoksi, jota ei ollut enää tuntea samaksi ihmiseksi. Niin muuttunut hän oli, niin paljon Jumalan Pyhä Henki oli häntä muuttanut ja antanut hänelle uuden elämän. Sen mikä meidän kaikkien on mahdollista saavuttaa, voimme valaistua hengessä tulla tuntemaan totuuden ja rakastamaan lähimmäisiä Jumalan rakkaudella.- Anonyymi00089
Paavalissa oli Saatanan enkeli, ei silloin ihmisessä ole yhtä aikaa Pyhä Henki.
Molemmilla Sauleilla oli sama kohtalo.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä. - Anonyymi00092
Paavali sai Damaskontiellä Saatanan enkelin, joka sanoi hänelle: Saul, Saul, turha on sinun potkia pistintä vastaan.
Salaman välähdys, sokaistuminen, hevosten säikähdys viittaa juuri Saatanan ilmestykseen Damaskontiellä.
Luuk. 10:18
Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama.
Paavali ei nähnyt edes Jeesuksen haamua, eikä muut kuulleet eivätkä nähneet yhtään mitään Jeesuksia.
Luotettavat todistajat puuttuvat: "jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla" - Anonyymi00093
Paavali vetosi lakiin kun alisti naisia. Kieroja puheita sellaiset.
1. Kor. 9:8
En tässä esitä vain ihmisten ajatuksia, sillä lakikin sanoo samaa.
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. - Anonyymi00094
Anonyymi00093 kirjoitti:
Paavali vetosi lakiin kun alisti naisia. Kieroja puheita sellaiset.
1. Kor. 9:8
En tässä esitä vain ihmisten ajatuksia, sillä lakikin sanoo samaa.
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.Mutta kun kyse oli Stefanoksen murhasta, niin lait olikin kumottu ja kyllä kelpasi puheet Jumalan rakkaudesta ja armosta.
- Anonyymi00121
Anonyymi00092 kirjoitti:
Paavali sai Damaskontiellä Saatanan enkelin, joka sanoi hänelle: Saul, Saul, turha on sinun potkia pistintä vastaan.
Salaman välähdys, sokaistuminen, hevosten säikähdys viittaa juuri Saatanan ilmestykseen Damaskontiellä.
Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama.
Paavali ei nähnyt edes Jeesuksen haamua, eikä muut kuulleet eivätkä nähneet yhtään mitään Jeesuksia.
Luotettavat todistajat puuttuvat: "jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla"Apt 9: 3-9
3
Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yht äkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä.
4
ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: " Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
5
Hän sanoi: "Kuka olet, Herra?"Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
6
Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin siellä sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."
7
Ja miehet, jotka matkustivat hänen kanssansa, seisoivat mykistyneinä; HE KUULIVAT KYLLÄ ÄÄNEN, mutta eivät ketään nähneet.
8
Niin Saulus nousi maasta, mutta kun hän avasi silmänsä, ei hän nähnyt mitään, vaan he taluttivat häntä kädestä ja veivät hänet Damaskoon. - Anonyymi00123
Anonyymi00092 kirjoitti:
Luotettavat todistajat puuttuvat: "jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla"Luuk 10 : 17-20
17
Niin ne 70 palasivat iloiten ja sanoivat: " Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden."
18
Silloin hän sanoi heille: " Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman.
19
Katso, minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa , eikä mikään ole teitä vahingoittava.
20
Älkää kuitenkaan siitä iloitko, että henget ovat teille alamaiset, vaan iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa."
Opetuslapset olivat kaiketi vähän paisuneita, niin Jeesus ojensi heitä. Ilo pitää olla pelastuksessa. - Anonyymi00124
Anonyymi00089 kirjoitti:
Paavalissa oli Saatanan enkeli, ei silloin ihmisessä ole yhtä aikaa Pyhä Henki.
Molemmilla Sauleilla oli sama kohtalo.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.2 Kor 12 : 7-9
7
Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, , on minulle annettu lihaani pistin , saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
8
Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
9
Ja hän sanoi minulle: " Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa."Sentähden minä mieluummin kerskaan heikkoudestani, , ETTÄ KRISTUKSEN VOIMA ASETTUISI MINUUN ASUMAAN." - Anonyymi00330
Anonyymi00094 kirjoitti:
Mutta kun kyse oli Stefanoksen murhasta, niin lait olikin kumottu ja kyllä kelpasi puheet Jumalan rakkaudesta ja armosta.
Mooses rikkoo älä tapa käskyä.
- Anonyymi00090
Demonihenki sai molemmat Saulit hurmoksen valtaan, järki sekoili ihan kummasti.
1. Sam. 18:10
Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui hurmoksissa kotonaan. Daavid soitti tapansa mukaan harppua, mutta Saul puristeli keihästään.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
Saatana on ilmavallan hallitsija.- Anonyymi00098
Voi sinua Teuvo-poloinen. Synti on sekoittanut pääsi lopullisesti!
- Anonyymi00331
Kreikan korinttossa , opettaa muita ja puhua selvällä kielellä että muut ymmärtää . Sä voit puhua enkelien kielellä mutta jos rakkaus puuttuu kaikki puuttuu . Ja kielillä molottajilla on varastettua joten kannattaa palauttaa ettei jää jahven rusikoitavaksi !
- Anonyymi00332
Anonyymi00098 kirjoitti:
Voi sinua Teuvo-poloinen. Synti on sekoittanut pääsi lopullisesti!
Juutalaiset ei usko Jeesukseen eikä muslimit oppikaa tästä. Kun kemuilette aterioilla .
- Anonyymi00095
Ja taas siteerataan raamatun lauseita. Sieltä saa löydettyä vaikka minkälaisen haluamansa "totuuden" joka sopii kirjoittajan maailman kuvaan. Raamattu on ihmisten kirjoituksista koottu teos. Osa tapahtumista on historiallisesti suunnilleen totta. Kaikki siinä oleva yliluonnollinen on täyttä pötyä. Aiemmin kun tiedettä ei vielä ollut, itselle käsittämättömät asiat selitettiin erilaisilla saduilla, kuten raamatussa. Nykyäänkin on vielä niin alkeellisia ihmisiä, että he eivät kykene käsittämään tätä.
- Anonyymi00097
Sinun tapauksesi vahvistaa sen, ettet ole Jumalan kutsuma. Usko ei ole joka miehen. Monet valitsevat mieluummin synnin ja Per-keleen kuin Jeesuksen ja pelastuksen. Säälin sinua.
- Anonyymi00102
Pitäisihän tuo jo ohuemmallakin psyykellä varustetun ihmisen ymmärtää.
Nykyäänhän sentään jo iso osa papeistakin kyseenalaisttaa raamatun tarinat. - Anonyymi00120
Minä uskon Raamatun olevan Jumalan Sanaa.
Minun yliluonnollinen pelastumiseni , kun olin 24-ikäisenä laivakokkina Etelä-Ameriikassa, todistaa sen minulle kiistattomasti. Laivassa ei ollut yhtään uskovaista ihmistä. Jumala puhui minulle. Olin noin kolme vuorokautta ikäänkuin sähkövoiman alla. Lopulta sain vatsakrampin, enkä päässyt kävelemään. Minun esimieheni tuli hyttiin ja toi kahvia. Kerroin hänelle, mitä oli tapahtunut. Lopulta sanoin: "Minä haluan olla uskovainen."
Kun Reima poistui hytistä, mietin, että on kummallinen tilanne; ei ole edessä mitään, ei ole takana mitään. Sama kun kuolisi tähän. Nousin istumaan siihen punkan reunalle ja sain sanan. kun sinä suullasi tunnustat.....Minä uudestisynnyin siinä. Jälkeenpäin löysin Raamatusta
Room 10 : 10
Sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Heti täytti sydämeni valtava ilo. Tiesin. Nyt on ohi.Ohi on alkoholi, ohi kaikki syntielämä.
Siitä on 49 vuotta, ja elämä vain paranee! - Anonyymi00333
Anonyymi00097 kirjoitti:
Sinun tapauksesi vahvistaa sen, ettet ole Jumalan kutsuma. Usko ei ole joka miehen. Monet valitsevat mieluummin synnin ja Per-keleen kuin Jeesuksen ja pelastuksen. Säälin sinua.
Kuule synti riippuu myös sinun lihassa etkä tee hyvää. Olet ilkeä myös . Tai 3
- Anonyymi00334
Anonyymi00120 kirjoitti:
Minun yliluonnollinen pelastumiseni , kun olin 24-ikäisenä laivakokkina Etelä-Ameriikassa, todistaa sen minulle kiistattomasti. Laivassa ei ollut yhtään uskovaista ihmistä. Jumala puhui minulle. Olin noin kolme vuorokautta ikäänkuin sähkövoiman alla. Lopulta sain vatsakrampin, enkä päässyt kävelemään. Minun esimieheni tuli hyttiin ja toi kahvia. Kerroin hänelle, mitä oli tapahtunut. Lopulta sanoin: "Minä haluan olla uskovainen."
Kun Reima poistui hytistä, mietin, että on kummallinen tilanne; ei ole edessä mitään, ei ole takana mitään. Sama kun kuolisi tähän. Nousin istumaan siihen punkan reunalle ja sain sanan. kun sinä suullasi tunnustat.....Minä uudestisynnyin siinä. Jälkeenpäin löysin Raamatusta
Heti täytti sydämeni valtava ilo. Tiesin. Nyt on ohi.Ohi on alkoholi, ohi kaikki syntielämä.
Siitä on 49 vuotta, ja elämä vain paranee!Siis ihminen joka ei ole kuullut evankeliumia ei ole sokeakuuro vaan hänelle ei ole sitä kerrottu . Väärät jeesukset on usein budhajogataustaa munkit kaataa . Meditoi . Ilmestykset ei aina ole taivaasta . Vaikka enkeli taivaasta julistaisi muuta MUUTA evankeliumia kuin ... TEKEYTYY VALKEUDEN ENKELIKSI .. tunnustaa ääneen puheellaan Jeesuksen Jumalan pojaksi toisille . Hienoa että yksin häpisee mutta hyvä on tunnustaa Jeesus ihan ihmisille ääneen. Joka tunnustaa minut ihmisten edessä. Jne älä jää piileksimään.
- Anonyymi00335
Anonyymi00120 kirjoitti:
Siitä on 49 vuotta, ja elämä vain paranee!Vanhurskas uuden liiton Jeesuksessa on täysin Jeesuksen teko että ihminen tulee kelpaavaksi eikä enää tarvi elukkauhreja .
- Anonyymi00096
2 kuningasten kirja 22 : 14
Niin pappi Hilkia, Ahikam, Akbor, Saafan, ja Asaja menivät naisprofeetta Huldan tykö , joka oli vaatevaraston hoitajan Sallumin, Tikvan pojan, Harhaan pojanpojan vaimo ,ja asui Jerusalemissa, toisessa kaupunginosassa. He puhuivat hänen kanssaan .
15
Niin hän sanoi heille: Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Sanokaa sille miehelle, joka lähetti teidät minun tyköni
16
Näin sanoo Herra: Katso minä annan tätä paikkaa ja sen asukkaita kohdata onnettomuuden, kaiken, mitä sanotaan siinä kirjassa jonka Juudan kuningas on lukenut.- Anonyymi00336
OLIKO HULDA NYT OIKEA VAI VÄÄRÄ PROFEETTA . KOHTASI ONNETTOMUUS SITTEN JERUSALEMIA ? NYTHÄN siellä on moskeija mutta ajalta ennen Jeesus nämä kuolleet siellä .
- Anonyymi00099
Oikeiden ja väärien profeettojen suhde oli 1:450.
Yhtä oikeata profeettaa kohden oli 450 väärää.
Tilanne on nykyisin vielä huonompi. Yhtään oikeata ei ole, on vain valtava määrä vääriä profeettoja, evankelistoja, julistajia, jalanvenyttäjiä, kaatajia, ihmeparantajia tms. hihhulia.
Matt.24:24
Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.
Jer. 23:32
Minä käyn niiden kimppuun, jotka julistavat valheuniaan ja kertovat niistä. He valehtelevat ja kerskuvat ja eksyttävät näin minun kansani. Minä en ole heitä lähettänyt enkä antanut heille tehtävää. Ei heistä ole tälle kansalle mitään hyötyä, sanoo Herra.
Matt. 24:5
Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä olen Messias', ja eksyttävät monia. [1. Joh. 2:18, 4:1]
Mark. 13:6
Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.- Anonyymi00100
"Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat"....sanoi henkiolento Paavalille Damaskontiellä.
- Anonyymi00101
Tietenkin tulee mieleen, että miksi Paavali vainosi kristittyjä?
Miksi kiihkeä uskova vainosi toisia uskovia?
Syy oli siinä, että alkuseurakunnan uskovat eivät noudattaneet juutalaisia tapoja ja lakeja. Se sai juutalaiset, uskovat juutalaiset niin raivoon, että olivat valmiit tappamaan nämä ihmiset. Paavali kuului näihin ihmisiin.
Jumalan tuli muuttaa tämä Paavali. Hänen tuli muuttaa murhahimoinen herjaava ihminen Jumalan lapseksi, joka toteuttaa Pyhän Hengen tekoja, joka tuo esille sen ettei usko enää ole vain juutalaisten asia eikä Israel ole missään erikoisessa asemassa, vaan ovat samoja syntisiä kuin kaikki muutkin ja tarvitsevat pelastuksen, joka tulee Pyhän Hengen yteydestä.- Anonyymi00103
Paavali oli Roomanvallan palveluksessa ja hänellä oli lupa tappaa sekä Juutalaisia että Kristittyjä, jos he ovat uhka Roomanvallalle. Kyse ei ollut pelkästä uskonkiistoista.
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen. - Anonyymi00104
Anonyymi00103 kirjoitti:
Paavali oli Roomanvallan palveluksessa ja hänellä oli lupa tappaa sekä Juutalaisia että Kristittyjä, jos he ovat uhka Roomanvallalle. Kyse ei ollut pelkästä uskonkiistoista.
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.Raamatusta on jätetty paljon pois yhteiskunnallista kontekstia, mikä ihmisiä ohjasi siihen aikaan.
- Anonyymi00105
Paavali sai Saatanan enkelin, jolle hän ei voinut yhtään mitään. Saul, Saul, turha on sinun potkia pistintä eli Saatanan enkeliä vastaan.
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. - Anonyymi00106
Anonyymi00105 kirjoitti:
Paavali sai Saatanan enkelin, jolle hän ei voinut yhtään mitään. Saul, Saul, turha on sinun potkia pistintä eli Saatanan enkeliä vastaan.
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.Paavalista ei saa puhdasta pulmusta tekemälläkään.
- Anonyymi00111
Israel on Jumalan valittu kansa. Jumalan silmäteräkansa, jolla on erityisasema Jumalan suunnitelmissa.
Room. 11:26
Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä. - Anonyymi00115
Anonyymi00105 kirjoitti:
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.Saul, Saul, turha sinun on taistella tutkainta vastaan.
Tutkain oli se aisa, jolla härkää johdettiin. Jumala tarkoitti, että sitä tutkainta vastaan, minkä nyt saat, on turha potkia. Sinä olet tästä lähtien Jumalan palvelija. - Anonyymi00116
Anonyymi00115 kirjoitti:
Saul, Saul, turha sinun on taistella tutkainta vastaan.
Tutkain oli se aisa, jolla härkää johdettiin. Jumala tarkoitti, että sitä tutkainta vastaan, minkä nyt saat, on turha potkia. Sinä olet tästä lähtien Jumalan palvelija.Pistin on oikea käännös, mikä tarkoittaa Paavalin saamaa Saatanan enkeliä. Pistin on Saatanan enkelistä käytetty synonyymi, eli samaa tarkoittava sana.
Ap. t. 26:14
Me kaikki kaaduimme maahan, ja minä kuulin äänen sanovan heprean kielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Paha sinun on potkia pistintä vastaan.'
Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAATANAN ENKELI, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta. - Anonyymi00117
Anonyymi00105 kirjoitti:
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.
Tämä on uskovan normaalikilvoitusta. Pitää lukea kokonaisuus. Room 8 luku on jatkoa ja vastaus. Room 8 : 1-3
1
Niin ei siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
2
Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on VAPAUTTANUT SINUT SYNNIN JA KUOLEMAN LAISTA.
3
Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden, ,ja tuomitsemalla synnin lihassa.
4
että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, , jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
Lue sitten jatkoa aina 12 jakeeseen asti. - Anonyymi00118
Anonyymi00117 kirjoitti:
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.
Tämä on uskovan normaalikilvoitusta. Pitää lukea kokonaisuus. Room 8 luku on jatkoa ja vastaus. Room 8 : 1-3
1
Niin ei siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
2
Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on VAPAUTTANUT SINUT SYNNIN JA KUOLEMAN LAISTA.
3
Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden, ,ja tuomitsemalla synnin lihassa.
4
että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, , jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
Lue sitten jatkoa aina 12 jakeeseen asti.Kaikki kuolee edelleen. Demoni tappoi Paavalin Roomassa. Ei siihen liittynyt mitään armoa.
- Anonyymi00337
Ei vaan Jeesus teki hyviä tekoja ja oli se luvattu Messias jonka piti syntyä Betlehemissä .
- Anonyymi00338
Anonyymi00103 kirjoitti:
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.Paulus oli juutalainen rabbi VAINOTESSAAN kristittyjä.
- Anonyymi00339
Anonyymi00105 kirjoitti:
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.Juutalaiset ottaa ylimääräisiä veroja kuten YLE vero ja TV sarjat leffat on heille menevää rahaa . Meidän rahaa . Me maksamme terveyden hoito maksun erikseen verkossa verojen lisäksi silti myös terveyskeskus hammashoito maksaa erikseen ja ambulanssi kuin muu . Silti että ottavat verot ottavat maksuja . Ryöväri luola kuten Jeesuksen ajan temppeli oli.
- Anonyymi00340
Anonyymi00105 kirjoitti:
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.Ottavat kymmenyksiä NAISILTA JUUTALAISET ! TEMPPELIVERON .
- Anonyymi00341
Anonyymi00106 kirjoitti:
Paavalista ei saa puhdasta pulmusta tekemälläkään.
Juutalaiset kiskoo korkoja . Mooses jo kielsi koronkiskonnan.
- Anonyymi00342
Anonyymi00111 kirjoitti:
Israel on Jumalan valittu kansa. Jumalan silmäteräkansa, jolla on erityisasema Jumalan suunnitelmissa.
Room. 11:26
Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.Rooma 11 Jeesus tuli pelastajaksi syntyi Betlehemissä .
- Anonyymi00343
Anonyymi00117 kirjoitti:
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.
1
2
3
4
Lue sitten jatkoa aina 12 jakeeseen asti.Juutalainen ei usko VAIKKA NOUSI KUOLLEISTA ! EIVÄT USKO .
- Anonyymi00108
Paavali ei pitänyt edes valehtelemista pahana tai syntinä, jos sen tarkoitusperät ovat hyviä.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Jesuiitat ottivat tuon periaatteen omaksi tunnuslauseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot.- Anonyymi00112
Jumalan sanat ovat selkeitä ja kirkkaita sellaisenaan. Ei niitä tarvi millään Paavalin valheilla kirkastaa.
Ps. 12:7
Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua. - Anonyymi00344
Roomalaisille kirjeessä JEESUS KIRKASTUU KIRKAUSTUMISTAAN MITÄ ENEMMÄN VALEHTELET VÄÄRENNÄT TEE PAHAA SEN SUUREMMIN LOISTAA KIRKKAUTENSA SINUN SYNTIESI PIMEYTEEN VERRATTUNA. JA JEESUS SENTÄÄN PARANSI SAIRAITA EIKÄ TEHNYT SAIRAAKSI .
- Anonyymi00345
Anonyymi00112 kirjoitti:
Jumalan sanat ovat selkeitä ja kirkkaita sellaisenaan. Ei niitä tarvi millään Paavalin valheilla kirkastaa.
Ps. 12:7
Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua.Saatana lausui psalmin 91 . Jeesus on noussut kuolleista ja luet kuolleiden kirjaa .
- Anonyymi00113
Jopa aasi puhui selkeästi oikeata kieltä, ei mitään sekavaa hurmoskieltä eli glossolaliaa.
- Anonyymi00114
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja. - Anonyymi00346
Ilman muuta juutalaiset aasit puhuu lohi idässä suomen kieltä . Mooses.
- Anonyymi00119
Paavali oli valheveikko. Ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, niin joutui keksimään omia oppejaan.
Viisaat Juutalaiset eivät kaikkia Paavalin puheita ottaneet täydestä silloinkaan.
Ap. t. 17:11
Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.
Paavalin puheet tuleekin verrata Jeesuksen omiin opetuksiin ja Jeesuksen valitsemien 12 oikean apostolin opetuksiin.- Anonyymi00347
Apostolien teot 17 juutalaiset uskoi Jeesukseen ja kääntyivät kun huomasivat ennustusten käyneen toteen .
- Anonyymi00122
Kun Paavali edusti juutalaista uskoa, kun oli kunnon fariseus, pidemmällä kuin ikätoverinsa kuten hän asian ilmaisi, hänellä oli juutalainen tapa ratkoa asioita. Väkivalta ja tappaminen. Ja lain viimeisetkin piirrot mahdollistivat sen. Ne antoivat mahdollisuuden siihen että ihmisen saattoi tappaa jos ei noudattanut juutalaisia tapoja ja lakeja ja jos rikkoi sapatin kuten Jeesus.
Paavali oli fariseuksena juuri se uskova millaisiksi Jeesus oli kuvannut juutalaisia. Kyykäärmeen siköiksi, valkeaksi kalkituiksi seiniksi ja murhaajiksi. Paavali edusti juuri sitä juutalaisuutta aidoimmillaan. Ei Jeesus maalaillut kuvaa mistään valitusta kansasta, jota siunaamalla perisi siunauksen itsekin, vaan karmen kuvan siitä mitä heidän uskonsa oli vaikka se perustui Tooran kirjoituksiin ja sen lain piirtoihin.
Sitten kun Paavali kohtasi Jeesuksen, tietenkin kaikki muuttui. Piinkovasta fariseuksesta kehkeytyi Hengen mies, joka otti vastaan raipaniskuja, herjoja ja epäilyksiä joista aikaisemmin olisi toisten pää joutunut pölkylle. Hän nieli nöyryytykset, pilkan ja epäilyt Pyhän Hengen voimasta eikä tehnyt pahalle vastarintaa. Se juutalaisuus oli hänestä täysin karissut ja hän oli matkalla taivaan kotiin.
Eikä ihminen voi kokea suurempaa mielenmuutosta, rajumpaa uskoontuloa kuin mitä Paavali. Rikollisia voi tulla kyllä uskoon, mutta harvemmin uskovien vainoojia ja herjaajia. Yleensä he ovat niin paatuneita, että heidän kohtalonsa on sinetöity. - Anonyymi00132
Paavali oli fariseuksena tavallaan yhden jakeen uskova ja toteutti sitä jos käskettiin tappaa ne, jotka eivät viettäneet ja kunnioittaneet sapattia, niin hän toteutti sitä että poista paha keskuudetasi ja sillä perusteella vainosi alkuseurakunnan ihmisiä, jotka eivät kokoontuneet syngagoogaan, vaan joka päivä olivat kodeissa palvellen Jumalaa. Hän toteutti uskoaan viimeiseen piirron mukaan siten kuten kirjoitettu oli tai siten kun hän itse ajatteli että näin toimitaan kun kerran noin on kirjoitettu. Hän oli fariseus, joka toimintamalli on yhä käytössä vaikkakaan oikein mikään yhteiskunta ei salli ihmisiä tappaa sapatin vuoksi, mutta sen voi tehdä kansanmurhan yhteydessä.
Kun Paavali sitten kohtasi Jeesuksen, joka opetti, että kirjoitettu on, mutta minä sanon teille ja toi uuden liiton, joka ei perustunut yhteen jakeeseen, ei siihen mitä kaikkea hullua sen vuoksi voidaan ajatella tai tehdä, vaan siihen että Jeesus kumosi juutalaisuuden, toi tilalle ristinkuoleman kautta mahdollisuuden päästä Hengen yhteyteen Jumalan kanssa jos oikeasti uskoo sen mitä UT:n on kirjoitettu eikä vain poimi sieltä yhtä jaetta mitä toistelee tai tee muita hulluja johtopäätöksiä.
Uusi liitto mahdollistaa saman kuin mitä Paavalille kävi, että ihminen muuttuu täysin. Hänen ajattelunsa, tekonsa, mielialansa ja pesoonansa muuttuu Jumalan mielen mukaiseksi ja lihallinen mieli jää pois toteuttamista älyttömiä päähänpistoja tai toistelemasta yhtä jaetta Raamatusta loputtomasti.- Anonyymi00137
Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa. Eikä kohdannut mitään Jeesusta,
Jeesus on taivaassa ja tulee sieltä takaisin vasta ajastaan.
Ap. t. 1:11
Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."
Paavali julisti itse itsensä apostoliksi Korintossa, jossa sai seuraajia, mutta juurikaan muualla.
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.
Pietari oli ainoa, joka erehtyi ekumeniaan Paavalin kanssa. Kohtalokkain seurauksin. Molemmat kokivat pahan äkkikuoleman Roomassa. - Anonyymi00348
Anonyymi00137 kirjoitti:
Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa. Eikä kohdannut mitään Jeesusta,
Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."
Paavali julisti itse itsensä apostoliksi Korintossa, jossa sai seuraajia, mutta juurikaan muualla.
Pietari oli ainoa, joka erehtyi ekumeniaan Paavalin kanssa. Kohtalokkain seurauksin. Molemmat kokivat pahan äkkikuoleman Roomassa.Paulus 2026 vuotta sitten entinen rabbi sittemmin pappi.
- Anonyymi00349
Anonyymi00137 kirjoitti:
Pietari oli ainoa, joka erehtyi ekumeniaan Paavalin kanssa. Kohtalokkain seurauksin. Molemmat kokivat pahan äkkikuoleman Roomassa.Kävitte tappamassa oikein Papin sitten Italian Roomassa ? Paulus entinen rabbi oli Jeesuksen pappi .
- Anonyymi00135
Ei tietenkään kannata tyrkätä samoja miljoonaan kertaan toistettuja jakeita ja väittämiä siitä mitä Paavali muka on, miten ollut yhtä aikaa valehtelija, murhamies ja vielä puhunut hurmoksessa sekä kieltänyt lain.
Se keitto alkaa jo kiehua yli.- Anonyymi00140
Totuus karvastelee mielessä pitkän aikaa.
Jeesuksen lähettämät julistajat eivät ole mitään kuuluisia evankelistoja, kaatajia, jalanvenyttäjiä, vaan lainopettajia, joita kohdellaan huonosti.
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen." - Anonyymi00350
NYTHÄN ON EKSYTYS SE KUN ERÄÄT KUVITTELEE ETTEI KUOLEMAN JÄLKEEN OLE MITÄÄN TAI KUIN ERÄÄT ETTÄ SYNTYVÄT UUDESTAAN TÄNNE .
- Anonyymi00351
Anonyymi00140 kirjoitti:
Totuus karvastelee mielessä pitkän aikaa.
Jeesuksen lähettämät julistajat eivät ole mitään kuuluisia evankelistoja, kaatajia, jalanvenyttäjiä, vaan lainopettajia, joita kohdellaan huonosti.
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."MATTEUS 23 LUKIHÄIRIÖ ; RUOSKITTE SYNAGOGISSA . Ja niitäkin jotka ei osallistu teidän synteihin.
- Anonyymi00138
Valehtelukin on kuulemma luonnollista uskovaisen kilvoittelua. Joku puolusti Paavalia.
- Anonyymi00352
JUUDAS TÄÄLLÄ TAAS VASTUSTAJA !
- Anonyymi00139
Ei se Paavalin saama demoni mikään mykkä henki ollut, vaan Saatanan palveluksessa oleva viestinnän demoniruhtinas "The messenger of Satan" -niminen henkiolento.
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.
Eikä lähtenyt pois, kun ei saanut nousulupaa lentoon.
King James
For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta. - Anonyymi00142
Ajatella mitä Paavalin elämä olisi ollut jos olisi jatkanut elämää fariseuksena. Hän olisi kytännyt pitääkö alkuseurakunta jokaista piirtoa ja mitä tekevät sapattina. Jos olisivat olleet Pyhän Hengen johdossa, jos olisivat seuranneet Jeesusta eikä piirtoja, niin Paavali olisi pyytänyt lupaa vangita heitä ja sitten olisi yhdessä kavereiden kanssa kivitetty tai viety ristille kuten Jeesus. Siinä olisivat saaneet hihhulit sitä mitä olivat tilanneet ja mitäs olisivat alkaneet isottelemaan uskossa että olisi muka jotain muuta kuin juutalaisuus ja lain piirrot. Ja Paavali olisi ollut tyytyväinen. Joinain hiljaisina hetkinä olisi ehkä sielua korventanut, olisi saattanut tuntua ikävältä kun uskonkiihko laantunut, olisi saattanut ajatella hetken, että onko noiden hihhuleiden elämässä sittenkin jotain mitä en itse koe. En koe kuin väkinäistä uskokiihkoa, mutta ei iloa, rauhaa tai rakkautta.
Mutta Jumala oli päättänyt toisin, Jumala puhutteli Paavalia, hänestä tuli Jumalan sotaratsu viemään sanomaa pakanoille, puolustamaan evankeliumia ja katsomaan yksin ristiinnaulittuun Kristukseen eikä hokemaan muutamia jakeita tehden niistä älyttömiä johtopäätöksiä ihmisten pään menoksi.
Saamme kiittää Paavalia siitä että meillä yleensä on kristinusko eikä ole olemassa vain juutalaisuutta juutalaisille ja ehkä palvosisimme jotain puu-ukkoa tai jotain vastaavaa kun tieto Jeesuksesta ei olisi levinnyt pakanoiden keskuuteen ja juutalaiset olivat tukahdutaneet sen tiedon, kun kaikki siitä kertovat olisi tapettu.
Emme edes voisi herjata Paavalia, emme tietäisi Jeesuksesta jos hän ei olisi vienyt uskoa pakanoille. - Anonyymi00143
Paavali on siten tärkeä henkilö hänen herjaajilleen, eivät he tietäisi mitään Jeesuksesta ilman Paavalia koska hän se toi rohkeasti esille sen, että usko ei kuulu vain juutalaisille eikä se ole juutalaisten tapojen ja lakien noudattamista.
Juutalaiset pyrkivät tukahduttamaan alkuseurakunnan ja oli kiellettyä puhua edes Jeesukesta vaikka olisi viettänyt sapatinkin. Pelkkä Jeesuksen mainitseminen oli kiellettyä, siitä miehestä ei saanut puhua sanoivat juutalaiset ja jos rohkeaa Paavalia ei olisi ollut, ei sana Jeesuksesta olisi levinnyt Israelin ulkopuolelle, vaan olisi käynyt kuten juutalaiset halusi, että Jeesus unohdetan eikä jälkipolvet tule tietämään Hänestä mitään.
Paavalin herjaajankin tulee langettaa kiitos Paavalille että tietää Jeeuksesta. Jos tässä tapauksessa tiedosta ei ole mitään hyötyä, mutta ei voisi edes herjata muita kuin juutallaisia jos Paavali ei olisi ollut rohkea uskon soturi.- Anonyymi00144
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
On arvioitu, että Paavalin puheista 80 % on ihan kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20 % valheita. - Anonyymi00149
Anonyymi00144 kirjoitti:
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
On arvioitu, että Paavalin puheista 80 % on ihan kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20 % valheita.Arviot on vain sattuneet väärinpäin, kuuluisi olla totuutta 20 % ja valhetta 80%%
- Anonyymi00145
Paavali oli viellä tappohommissa kun helluntaina kastettiin 3000 Juutalaista miestä, jotka edustivat monia eri kieliryhmiä. Heitä kehotettiin viemään evankeliumi eteenpäin ja kastamaan oma perhekuntansa pelastukseen. Kyllä he olivat tärkeitä kristinuskon leviämisen kannalta.
- Anonyymi00146
Oikeat Kristuksen kanssa eläneet apostolit olivat oikeita pakanoiden ja Juutalaisten apostoleita. Heidät Jeesus käski kastamaan kaikki kansat omiksi opetuslapsikseen kristityiksi.
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." - Anonyymi00147
Anonyymi00146 kirjoitti:
Oikeat Kristuksen kanssa eläneet apostolit olivat oikeita pakanoiden ja Juutalaisten apostoleita. Heidät Jeesus käski kastamaan kaikki kansat omiksi opetuslapsikseen kristityiksi.
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
- Anonyymi00148
Jeesus delegoi omat hänen kanssaan eläneet oikeat apostolit Totuuden Hengellä puhaltamalla heille omasta suustaan Pyhää Henkeä. Paavali ei siihen joukkoon kuulunut. Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, eikä kuullut Jeesuksen opetuksia.
Joh. 20:22
Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki."
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä. - Anonyymi00150
Toki Jeesus olisi valinnut Paavalin omaksi apostolikseen jo eläissään ja kouluttanut hänet siihen tehtävään, jos niin olisi ollut tarkoitus.
Aika outoa on sekin, että Jeesus ei puhu eläissään mitään oikeille 12 apostolilleen, että heidän joukkoonsa ilmestyy uusi suuruus 13. apostoli, Tarsolainen murhamies.
Herra, Herra kun ei tee mitään ilmoittamatta siitä etukäteen omille apostoleilleen ja ystävilleen.
Joh. 15:15
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni. - Anonyymi00151
Hsrhaoppi on niin nähty.
Ei mitään uutta auringon alla. - Anonyymi00152
Jeesus varoitti oikeita apostoleitaan hänen kuolemansa jälkeen tapahtuvista Jeesus-ilmestyksistä ja uusista valittujen eli Juutalaisten uskon kimpussa olevista julistajista, jotka eivät ole hänen lähettämiään.
Matt.24: 24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin. - Anonyymi00153
Jeesus oli uskoltaan Juutalainen alusta loppuun asti.
Ei mikään hurmospäissään kaatuileva ja sekavia moliseva hihhuli.
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt
ja Jeesuksen uskon.- Anonyymi00154
Jeesus varoitti Juutalaisuuden eli Jeesuksen oman uskon hävittämistä pois maailmasta.
Jeesus murehti löytäneekö hän enää omaa alkuperäistä Juutalaisten uskoa kun tulee takaisin maan päälle.
Korvausteologia eli supersessionismi tarkoittaa teologista ajatusta, jonka mukaan kristillinen kirkko tai seurakunta olisi ottanut Israelin eli Juutalaisten paikan Jumalan valittuna kansana ja ottanut Israelille kuuluvat lupaukset. Korvausteologian mukaan juutalaisilla ei olisi pelastushistoriallista merkitystä. - Anonyymi00155
Anonyymi00154 kirjoitti:
Jeesus varoitti Juutalaisuuden eli Jeesuksen oman uskon hävittämistä pois maailmasta.
Jeesus murehti löytäneekö hän enää omaa alkuperäistä Juutalaisten uskoa kun tulee takaisin maan päälle.
Korvausteologia eli supersessionismi tarkoittaa teologista ajatusta, jonka mukaan kristillinen kirkko tai seurakunta olisi ottanut Israelin eli Juutalaisten paikan Jumalan valittuna kansana ja ottanut Israelille kuuluvat lupaukset. Korvausteologian mukaan juutalaisilla ei olisi pelastushistoriallista merkitystä.Israel ja sen 12 heimoa ja heidän jälkeläisensä ovat Jumalan valittu kansa.
Sak. 2:12
Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin: -- Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni. [5. Moos. 32:10; Ps. 17:8] - Anonyymi00156
Anonyymi00155 kirjoitti:
Israel ja sen 12 heimoa ja heidän jälkeläisensä ovat Jumalan valittu kansa.
Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin: -- Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni. [5. Moos. 32:10; Ps. 17:8]Ilm. 21:12
Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]
Ilm. 21:21
Porttitorneina oli kaksitoista helmeä -- kukin kahdestatoista tornista oli tehty yhdestä helmestä. Kaupungin valtakatu oli kultaa, puhdasta kuin läpinäkyvä lasi.
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31] - Anonyymi00157
Anonyymi00156 kirjoitti:
Ilm. 21:12
Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]
Ilm. 21:21
Porttitorneina oli kaksitoista helmeä -- kukin kahdestatoista tornista oli tehty yhdestä helmestä. Kaupungin valtakatu oli kultaa, puhdasta kuin läpinäkyvä lasi.
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]Ilm. 7:4
Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli KAIKISTA ISRAELIN HEIMOISTA
- Anonyymi00158
Paavalin herjaajat pitävinään lainjokaisen piirron.
Herjaavat Jumalan apostolia, mutta muka pitävär lain.
Sellaiset harhaoppiset kannattaa kiertää kaukaa. - Anonyymi00159
Joka yhtyy porttoon tulee yhdeksi ruumiiksi hänen kanssaan.
Joka yhtyy murhamieheen, tulee yhdeksi ruumiiksi hänen kanssaan.- Anonyymi00160
Ilm. 22:15
Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä. - Anonyymi00161
Anonyymi00160 kirjoitti:
Ilm. 22:15
Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä.Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Jesuiitat ottivat tuon Paavalin periaatteen omaksi tunnuslauseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot.
- Anonyymi00162
Paavali perusti Korinttoon ensimmäisen Mormonikirkon tekemällä ns. sijaiskasteita kuolleitten puolesta.
1. Kor. 15:29
Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan? - Anonyymi00163
Paavali tiesi ihan hyvin, ettei ole Jeesuksen nimittämä apostoli, vaan itse itsensä apostoliksi julistanut tekeytyjä.
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen. - Anonyymi00166
Jeesus ei tunnusta Ilmestyskirjassa Paavalia omaksi apostolikseen.
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31] - Anonyymi00167
Lähes koko UT:n voi siten hylätä.
Jää vain ne lain piirrot.
Toisaalta helpottaa uskoa, vaikka tie saattaa niin olla enemmän kuin kiemurainen.- Anonyymi00168
Paavali on ainoa kysymysmerkki Uudessa Testamentissa, ei muut.
Jeesus itse on Tie, Totuus ja Elämä.
Jeesuksen oikeat 12 apostolit puhuvat totta, ei valheita.
- Anonyymi00169
Ei Jeesus neuvo kaikkea mahdollista uskomaan.
Matt. 24:23
"Jos joku silloin sanoo teille: 'Täällä on Messias', tai: 'Messias on tuolla', älkää uskoko.
Matt. 24:26
"Jos siis teille sanotaan: 'Hän on tuolla autiomaassa', älkää lähtekö sinne, tai jos sanotaan: 'Hän on sisällä talossa', älkää uskoko sitä. [Joh. 7:27]
Mark. 13:21
"Jos joku sanoo teille: 'Täällä on Messias', tai: 'Katso, Messias on tuolla', älkää uskoko. [Luuk. 17:23]
Joh. 10:37
Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.
1. Joh. 4:1
Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. [Matt. 24:11; 1. Kor. 14:29; Ilm. 16:13]- Anonyymi00170
Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra.
Miika 3:5
Näin sanoo Herra niitä profeettoja vastaan, jotka eksyttävät minun kansaani, jotka huutavat: "Rauha!", kun heidän hampaissaan on purtavaa, mutta julistavat pyhän sodan sille, joka ei anna mitään heidän suuhunsa:
Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
Matt. 24:11
Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
Matt. 24:24
Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.
Jer. 29:26
'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina. - Anonyymi00171
Anonyymi00170 kirjoitti:
Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra.
Miika 3:5
Näin sanoo Herra niitä profeettoja vastaan, jotka eksyttävät minun kansaani, jotka huutavat: "Rauha!", kun heidän hampaissaan on purtavaa, mutta julistavat pyhän sodan sille, joka ei anna mitään heidän suuhunsa:
Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
Matt. 24:11
Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
Matt. 24:24
Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.
Jer. 29:26
'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.Matt. 7:15
"Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. [7:15-20: Matt. 12:33; Luuk. 6:43-45 : Miika 3:5; Matt. 24:11,24; Ap. t. 20:29; 2. Piet. 2:1,2] - Anonyymi00172
Anonyymi00171 kirjoitti:
Matt. 7:15
"Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. [7:15-20: Matt. 12:33; Luuk. 6:43-45 : Miika 3:5; Matt. 24:11,24; Ap. t. 20:29; 2. Piet. 2:1,2]Sellaisten valheet ovat heidän ruokaansa ja herjansa heidän juomansa. Apostolien herjaamisesta eivät heidän janonsa sammu.
- Anonyymi00188
Anonyymi00172 kirjoitti:
Sellaisten valheet ovat heidän ruokaansa ja herjansa heidän juomansa. Apostolien herjaamisesta eivät heidän janonsa sammu.
Niinpä! Herjaajat pysyvät pimeydessä.
- Anonyymi00173
"Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi."
- Anonyymi00174
Höpöhöpö. Maria jatkoi Jeesuksen työtä. Marian kirjoitukset on poistettu/piilotettu,koska miehet ei kestäneet totuutta,että Jeesus valitsi Marian seuraajakseen. 🤷♀️
- Anonyymi00176
Ps. Uskotte manipuloituun raamattuun ja kuljette silmät sidottuina. Paasaatte oikeassaolemistanne,ja olette pihalla kuin lumiukot.🤷♀️
- Anonyymi00181
Anonyymi00176 kirjoitti:
Ps. Uskotte manipuloituun raamattuun ja kuljette silmät sidottuina. Paasaatte oikeassaolemistanne,ja olette pihalla kuin lumiukot.🤷♀️
Voiko sitä selkeämmin sanoa?
- Anonyymi00187
Anonyymi00176 kirjoitti:
Perkele on aina pyrkinyt kyseenalaistamaan Jumalan sanan. Niin nytkin sinun kauttasi, valitettavasti.
- Anonyymi00206
Anonyymi00187 kirjoitti:
Perkele on aina pyrkinyt kyseenalaistamaan Jumalan sanan. Niin nytkin sinun kauttasi, valitettavasti.
Perkele puhui kirjoituksien mukaan.
- Anonyymi00389
Anonyymi00206 kirjoitti:
Perkele puhui kirjoituksien mukaan.
Perkele puhuu psalmeilla
- Anonyymi00390
Anonyymi00389 kirjoitti:
Perkele puhuu psalmeilla
✝️ kaikki muu on valhetta .
- Anonyymi00175
Ei ne evankelimitkaan eikä apostolien teot niin kovin kivoja juttuja lain piirtojen kannalta ole, joten nekin voi hylätä. Ja varsinkin apostolien teot täyttä hihhulointia, joten sitä ei pidä edes lukea.
- Anonyymi00177
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.- Anonyymi00186
Taas väärin Teuvo. Lue edes joskus, edes erehdyksessä Paavalin uskoontulosta ja kutsumuksesta, kun Jeesus Kristus hänet kohtaa.
Vinkki: löydät kertomuksen Apostolien teoista. Toivottavasti sinulla on Raamattu. Voin lähettää sellaisen sinulle, jos haluat.
Osoitteesi minulla jo onkin.
Jumalan armoa sinulle Teuvo tälle alkaneelle vuodelle 2026! - Anonyymi00204
Anonyymi00186 kirjoitti:
Taas väärin Teuvo. Lue edes joskus, edes erehdyksessä Paavalin uskoontulosta ja kutsumuksesta, kun Jeesus Kristus hänet kohtaa.
Vinkki: löydät kertomuksen Apostolien teoista. Toivottavasti sinulla on Raamattu. Voin lähettää sellaisen sinulle, jos haluat.
Osoitteesi minulla jo onkin.
Jumalan armoa sinulle Teuvo tälle alkaneelle vuodelle 2026!Lähetit uudenvuoden toivotukset ex ystävällesi. Oletko varma käytetäänkö taivaassa juliaanista kalenteria, ettei vaan toivotuksesi mennyt hukkaan?
Tuli tuossa mieleen jotta, erään numerosarjan summa on 43
- Anonyymi00178
https://helda.helsinki.fi/items/683a2d17-3446-4b25-9650-bb024e0bc4f3/full
Apostoli Junia - mahdotontako?
Tämän pro gradu-tutkielman tarkoitus on selvittää, mainitseeko Paavali Roomalaiskirjeensä 16. luvun 7. jakeessa naispuolisen apostolin.
Siinä vähän lukemista naispuolisista apostoleista.- Anonyymi00179
https://helda.helsinki.fi/items/0b23a7f6-3229-4b75-995b-cb9ecf57a0eb/full
Ja jatkoa
Loistavat sisaret : Foibe, Prisca ja Junia – Paavalin työtoverit Roomassa
Tämä tutkimus tarkastelee Paavalin Roomalaiskirjeessä mainitsemaa kolmea naista, Foibea, Priscaa ja Juniaa. Heidän kauttaan pohdin sitä, olivatko varhaiskristityt naiset Roomassa todella niin aktiivisia kuin jotkut tutkijat ovat esittäneet - Anonyymi00180
Anonyymi00179 kirjoitti:
Ja jatkoa
Tämä tutkimus tarkastelee Paavalin Roomalaiskirjeessä mainitsemaa kolmea naista, Foibea, Priscaa ja Juniaa. Heidän kauttaan pohdin sitä, olivatko varhaiskristityt naiset Roomassa todella niin aktiivisia kuin jotkut tutkijat ovat esittäneetlopuksi
https://helda.helsinki.fi/server/api/core/bitstreams/b2ef922a-6e4d-4f6d-8294-9c987cee54d7/content
Nainen hengellisenä auktoriteettina Paavalin teksteissä
Tiivistelmä: Tässä tutkielmassa tarkastellaan naista hengellisenä auktoriteettina
Paavalin kirjeissä. Tutkielma rajautuu niihin apostoli Paavalilta lähtöisin oleviin
kirjeisiin, joista tutkijoiden parissa vallitsee konsensus. Tutkielmassa kiinnitetään
erityistä huomiota naisiin, jotka Paavali mainitsee nimeltä kirjeissään ja joiden
voidaan tosiasiallisesti esittää olleen ja toimineen hengellisessä
auktoriteettiasemassa varhaisen kristillisen seurakunnan ensimmäisinä
vuosikymmeninä. Näiden joukkoon lukeutuvat Khloe, Priska, Foibe, Junia, Euodia ja
Syntyke. - Anonyymi00189
Anonyymi00179 kirjoitti:
Ja jatkoa
Tämä tutkimus tarkastelee Paavalin Roomalaiskirjeessä mainitsemaa kolmea naista, Foibea, Priscaa ja Juniaa. Heidän kauttaan pohdin sitä, olivatko varhaiskristityt naiset Roomassa todella niin aktiivisia kuin jotkut tutkijat ovat esittäneetPaavali oli paha mies, alisti naisia.
Uhkasi naisia kunniaväkivallalla, jos eivät pidä huntua ja burkaa.
Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.
Joissakin lahkoissa jopa kunniamurhaa perustellaan Paavalin opeilla. - Anonyymi00218
Anonyymi00180 kirjoitti:
lopuksi
https://helda.helsinki.fi/server/api/core/bitstreams/b2ef922a-6e4d-4f6d-8294-9c987cee54d7/content
Nainen hengellisenä auktoriteettina Paavalin teksteissä
Tiivistelmä: Tässä tutkielmassa tarkastellaan naista hengellisenä auktoriteettina
Paavalin kirjeissä. Tutkielma rajautuu niihin apostoli Paavalilta lähtöisin oleviin
kirjeisiin, joista tutkijoiden parissa vallitsee konsensus. Tutkielmassa kiinnitetään
erityistä huomiota naisiin, jotka Paavali mainitsee nimeltä kirjeissään ja joiden
voidaan tosiasiallisesti esittää olleen ja toimineen hengellisessä
auktoriteettiasemassa varhaisen kristillisen seurakunnan ensimmäisinä
vuosikymmeninä. Näiden joukkoon lukeutuvat Khloe, Priska, Foibe, Junia, Euodia ja
Syntyke.Unohdit mainita Iisebelin.
- Anonyymi00219
Itsensä apostoliksi julistaneita valeapostoleita on vaikka kuinka paljon.
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen. - Anonyymi00384
Anonyymi00219 kirjoitti:
Itsensä apostoliksi julistaneita valeapostoleita on vaikka kuinka paljon.
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.Ympärileikattu esiintyy pornovideoilla Googlessa. Mulkulla tekee syntiä rikkoo Mooses käskyt !
- Anonyymi00386
Anonyymi00189 kirjoitti:
Paavali oli paha mies, alisti naisia.
Uhkasi naisia kunniaväkivallalla, jos eivät pidä huntua ja burkaa.
Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.
Joissakin lahkoissa jopa kunniamurhaa perustellaan Paavalin opeilla.KORINTTO ON KREIKASSA . PAULUS OLI JUUTALAINEN KUNNES KÄÄNTYI .
- Anonyymi00388
Anonyymi00179 kirjoitti:
Ja jatkoa
Tämä tutkimus tarkastelee Paavalin Roomalaiskirjeessä mainitsemaa kolmea naista, Foibea, Priscaa ja Juniaa. Heidän kauttaan pohdin sitä, olivatko varhaiskristityt naiset Roomassa todella niin aktiivisia kuin jotkut tutkijat ovat esittäneetHELLARIT ON PANNUT MUSLIMEJA JA JUUDAKSIA NIIN HENKI ON SITÄ BUDHAHINDUJA .
- Anonyymi00405
Anonyymi00386 kirjoitti:
KORINTTO ON KREIKASSA . PAULUS OLI JUUTALAINEN KUNNES KÄÄNTYI .
Saulus oli Turkin puolelta, jossa oli voimassa talibaanien opit.
- Anonyymi00196
Oikea Jeesus ei enää edes käytä tavallista maan päällistä miehen nimeä.
Ilm. 3:12
Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, JA OMAN UUDEN NIMENI.- Anonyymi00385
JOO ILM.11:8
- Anonyymi00205
Usko on siis sellaista että kaikki ajatellaan päinvastoin kuin mitä Raamattuun on kirjoitettu.
Joku ilkeämielinen sanoisi että lukee kuin piru Raamattua.
Usko ei kuitenkaan ole sitä että tutkiskelaan sanaa korvasyyhyyn, etsitään jakeita mitä voi selittää oman mielen mukaan, vaan usko son sitä, että uskotaan siihen mitä UT kirjoittaa, mitä se lupaa uskovalle ja ne uskon kautta tulevat lihaksi. Ihminen vapautuu lain ja synnin orjuudesta, tulee täyteen Pyhää Henkeä, muuttuu mieleltään kuten Paavali muuttui lakihenkisestä kieroilijasta Jumalan pyhäksi.
Tietenkään uskosta ei ole mitään hyötyä jos se on kieroilua, sanan korvasyyhyä ja pyhien kirjoitusten ja miesten herjaamista. Ei se johta silloin yhtään mihinkään, ei se tuo iloa kellekään, ei pelastusta eikä onnea, vaan sitä seuraa vain pahat henget ja murhemielet, kun Jumalan Pyhä Henki ei pääse avaamaan ihmisen mieltä iloon ja rakkauteen.- Anonyymi00207
Raamattu varoittaakin ns. vapaista suunnista.
2. Piet. 2:19
He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.
Roistot julistaa että lait on kumottu ja nyt ollaan vapaita. Se tarkoittaisi sitä, ettei olisi syntiäkään, mistä he joutuvat kerran tilille.
Room. 5:13
Olihan synti maailmassa ennen lain antamistakin, mutta missä lakia ei ole, siellä ei synneistä pidetä kirjaa.
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista. - Anonyymi00208
Anonyymi00207 kirjoitti:
Raamattu varoittaakin ns. vapaista suunnista.
2. Piet. 2:19
He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.
Roistot julistaa että lait on kumottu ja nyt ollaan vapaita. Se tarkoittaisi sitä, ettei olisi syntiäkään, mistä he joutuvat kerran tilille.
Olihan synti maailmassa ennen lain antamistakin, mutta missä lakia ei ole, siellä ei synneistä pidetä kirjaa.
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.Paavali oli murhamies, niin toki häntä kiinnosti ajatus ja opetus, että lait on kumottu.
Olihan synti maailmassa ennen lain antamistakin, mutta missä lakia ei ole, siellä ei synneistä pidetä kirjaa. - Anonyymi00209
Anonyymi00208 kirjoitti:
Paavali oli murhamies, niin toki häntä kiinnosti ajatus ja opetus, että lait on kumottu.
Olihan synti maailmassa ennen lain antamistakin, mutta missä lakia ei ole, siellä ei synneistä pidetä kirjaa.Jeesus on eri mieltä lakien voimassaolosta ja niiden noudattamisesta.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17] - Anonyymi00210
Anonyymi00209 kirjoitti:
Jeesus on eri mieltä lakien voimassaolosta ja niiden noudattamisesta.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]Lait ovat noudattamista varten, ei pelkkiä symbooleja.
Matt. 5:19
Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, JOKA NOUDATTAA LAKIA ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. - Anonyymi00211
Anonyymi00210 kirjoitti:
Lait ovat noudattamista varten, ei pelkkiä symbooleja.
Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, JOKA NOUDATTAA LAKIA ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.paavali=pieni, vähäinen, mitätön
- Anonyymi00381
Anonyymi00211 kirjoitti:
paavali=pieni, vähäinen, mitätön
Paavali. Juutalainen fariseus rabbi nimeltä SAUL . Kreikaksi paulus . Latinaksi Paolo Palus . Juutalainen joka kääntyi historiassa kristityksi Jeesuksen uskoon . Hänestä tuli sittemmin evankelista ja PAPPI . Koville otti mutta hänen Kivisydän pehmeni lopulta .
- Anonyymi00382
Anonyymi00210 kirjoitti:
Lait ovat noudattamista varten, ei pelkkiä symbooleja.
Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, JOKA NOUDATTAA LAKIA ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.Matteus juutalaiset ei ollut vielä ristiin naulinneet Jeesusta .
- Anonyymi00383
Anonyymi00209 kirjoitti:
Jeesus on eri mieltä lakien voimassaolosta ja niiden noudattamisesta.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]MATTEUS 5 JUUTALAISET EI OLLUT VIELÄ RISTIIN NAULINNEET JEESUSTA . SAATANA !
- Anonyymi00215
Niin jos jättää pois pienimmäkin käskyn, yhdenkin piirron joutuu helvettiin, mutta jos muokkaa Raamattua mielensä mukaan ja herjaa Paavalia, on Jumalaakin suurempi.
- Anonyymi00216
Onko 192 senttinen jumalaa suurempi?
- Anonyymi00217
Synnit pitää tunnustaa, katuva syntinen saa synnit anteeksi.
Lain kieltäjät kieltää, ettei hänellä ole mitään syntiä, koska lait on heidän harhaopin mukaan kumottu. Synti kun tarkoittaa lain rikkomista.
Jenkkilahkot on tuonut Amerikasta karmeita harhaoppeja. Ne kieltää koko perisynnin.
1. Joh. 1:8
Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
- Anonyymi00220
Syntiinlankeemus paratiisissa=perisynti
"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." Ps.51:7
Room.5
19 Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä.
19 For as by one man’s disobedience many were made sinners. - Anonyymi00221
Syntiä yhä. https://keskustelu.suomi24.fi/t/13705794/sanan-ja-saarnamiehen-suhde
- Anonyymi00222
Lopeta typerä massapostitus. Linkit voi sisältää viruksia, ei niitä kukaan availe.
- Anonyymi00223
Parhamilla oli suhde Juutalaispojan kanssa.
- Anonyymi00224
Anonyymi00223 kirjoitti:
Parhamilla oli suhde Juutalaispojan kanssa.
Parhami vietiin vankilaan v. 1907 sodomiasta nuoren Juutalaispoijan J.J.Jourdanin kanssa.
- Anonyymi00226
Patriarkat olivat kaikki miehiä.
Jumalan profeetat olivat miehiä.
Silloin ei ollut Pride homo juttuja,tai jos oli niin eipä ollut pitkään:))
Ramatun mukaan MIES ON PÄÄ.ei nainen joka on ns.kylkiluu.Niinhän se on rääkyjä vieressä mutta niin RAKASTETTU.
Ei siihen aikaan,eikä nykyään olisi uskottu naisia sanoman julistaja.
Itse erosin kirkosta ajat sitten kun nainen ei sovi papiksi minulle mutta en oikeesti välitä kirkosta,se ei anna mitään minulle,ei mitään.
RAKKAUS ELÄÄ SILTI !- Anonyymi00233
Naiset sopii ehdottomasti paremmin papin virkaan kuin miehet! Ovat empaattisempia ja kaikenlaisiin kahvittelutilaisuuksiin osallistuminen sujuu naisilta luontevammin, kuin miehiltä.
- Anonyymi00240
Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt niitä kymmnentä synnitöntä , niin koko tuholta olisi vältytty.
Sen kokoisissa kaupungeissa pieniä lapsiakin oli tuhansia. Mutta perisynti teki kaikista syntisiä. - Anonyymi00245
Anonyymi00240 kirjoitti:
Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt niitä kymmnentä synnitöntä , niin koko tuholta olisi vältytty.
Sen kokoisissa kaupungeissa pieniä lapsiakin oli tuhansia. Mutta perisynti teki kaikista syntisiä.Järjetöntä väittää, että vastasyntynyt lapsi olisi jo valmis helvettiin heitettäväksi
- Anonyymi00248
Anonyymi00245 kirjoitti:
Järjetöntä väittää, että vastasyntynyt lapsi olisi jo valmis helvettiin heitettäväksi
Perisynnin vuoksi hengellisesti kuolleen ihmisen elämä päättyy fyysiseen kuolemaan.
Raamatun mukaan Kristukseen kastamaton pakana ei elä ikuisesti, vaan elämä päättyy perisynnin vuoksi fyysiseen kuolemaan.
Kasteessa lapsi, siis ihminen liitetään ikuisesti elävän Kristuksen ruumiin jäseneksi.
Kristillinen yksi kaste tarkoittaa ikuista elämään Kristuksen ylösnousemusruumiin jäsenenä. Kaste pelastaa kuolevaisen ihmisen ikuiseen elämään.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. - Anonyymi00249
Anonyymi00248 kirjoitti:
Perisynnin vuoksi hengellisesti kuolleen ihmisen elämä päättyy fyysiseen kuolemaan.
Raamatun mukaan Kristukseen kastamaton pakana ei elä ikuisesti, vaan elämä päättyy perisynnin vuoksi fyysiseen kuolemaan.
Kasteessa lapsi, siis ihminen liitetään ikuisesti elävän Kristuksen ruumiin jäseneksi.
Kristillinen yksi kaste tarkoittaa ikuista elämään Kristuksen ylösnousemusruumiin jäsenenä. Kaste pelastaa kuolevaisen ihmisen ikuiseen elämään.
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.1. Moos. 3:22
Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!" - Anonyymi00377
Anonyymi00249 kirjoitti:
1. Moos. 3:22
Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"MOOSES KUOLI SIINAILLE PÄSSIT UHRAA PÄSSI SE PELASTAA !
- Anonyymi00378
Anonyymi00248 kirjoitti:
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.1 PIETARI 3 juudakset ei usko vaikka nousi kuolleista .
- Anonyymi00379
Anonyymi00245 kirjoitti:
Järjetöntä väittää, että vastasyntynyt lapsi olisi jo valmis helvettiin heitettäväksi
Ilm.11:8
- Anonyymi00380
SUKUPUOLIRASISMI LOPPUI RISTILLE . MUTTA NAISEVANKELISTA MENI KYLÄÄN JA KERTOI JEESUKSESTA JO KUN JEESUS OLI IHMISENÄ JA KOKO KYLÄ USKOI ETTÄ MESSIAS OLI TULLUT . TULI SUURI ILO KUN APOSTOLIT KERTOI JEESUKSEN NOUSSEEN KUOLLEISTA ! NAISET OLI TYHJÄLLÄ HAUDALLA MYÖS KUIN KOKOUKSISSA . JEESUKSEN TODISTAJAT ON IHMISIÄ EIKÄ SUKUPUOLIA .
- Anonyymi00234
Paavali oli todellisuudessa sen ajan talibaani.
Määräsi naisille huntu- ja burkapakon ja olemaan vaiti seurakunnassa. Siksi monet miehet pitävät häntä omana idolinaan.
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.- Anonyymi00235
Paavali valehteli. Mikään laki ei määrää naisia vaikenemaan.
Päinvastoin. Sananvapaus ja ilmaisunvapaus on Jumalasta. - Anonyymi00236
Anonyymi00235 kirjoitti:
Paavali valehteli. Mikään laki ei määrää naisia vaikenemaan.
Päinvastoin. Sananvapaus ja ilmaisunvapaus on Jumalasta.Jeesus ei määrännyt naisia vaikenemaan eikä käyttämään huntua ja burkaa.
Meikkaaminen ja hajuvesien ja voiteiden käyttö on luvallista naisille.
Joh. 12:3
Maria otti täyden pullon aitoa, hyvin kallista nardusöljyä, voiteli Jeesuksen jalat ja kuivasi ne hiuksillaan. Koko huone tuli täyteen voiteen tuoksua.
Jumalan siunaamat Jobin tyttäret olivat kauniita ja tasaveroisia miesten kanssa.
Job 42:15
Eikä koko maassa ollut kauniimpia naisia kuin Jobin tyttäret. Heidän isänsä antoi heillekin perintöosuuden niin kuin heidän veljilleen.
14. Yhdelle tyttärelle hän antoi nimeksi Jemima*, toiselle Kesia* ja kolmannelle Keren-Puk*. [Nimi Jemima merkitsee 'turturikyyhky', Kesia 'kassiapuu' ja Keren-Puk 'silmämaalirasia'.] - Anonyymi00373
Anonyymi00236 kirjoitti:
Jeesus ei määrännyt naisia vaikenemaan eikä käyttämään huntua ja burkaa.
Meikkaaminen ja hajuvesien ja voiteiden käyttö on luvallista naisille.
Joh. 12:3
Maria otti täyden pullon aitoa, hyvin kallista nardusöljyä, voiteli Jeesuksen jalat ja kuivasi ne hiuksillaan. Koko huone tuli täyteen voiteen tuoksua.
Jumalan siunaamat Jobin tyttäret olivat kauniita ja tasaveroisia miesten kanssa.
Job 42:15
Eikä koko maassa ollut kauniimpia naisia kuin Jobin tyttäret. Heidän isänsä antoi heillekin perintöosuuden niin kuin heidän veljilleen.
14. Yhdelle tyttärelle hän antoi nimeksi Jemima*, toiselle Kesia* ja kolmannelle Keren-Puk*. [Nimi Jemima merkitsee 'turturikyyhky', Kesia 'kassiapuu' ja Keren-Puk 'silmämaalirasia'.]Johannes 12 Jeesus ei ollut vielä ristiin naulittu . Jobit jäi vanhaan liittoon ovat kuolleet jo . Jos sä öriset jotain muuta kuin ristiin naulittuna sä olet väärä Jeesus väärä profeetta eksyttää.
- Anonyymi00237
VT:stä löytyy viisi naista, joita nimitetään profeetoiksi (tai "profetissaksi", kuten Jesajan vaimoa). Lisäksi Hanna, Samuelin äiti, voidaan laskea tähän ryhmään kuuluvaksi, koska hän toimi Jumalan sanan välittäjänä. Naisprofeettoja ei siis ollut Vanhan testamentin aikaan läheskään yhtä paljon kuin miesprofeettoja, mutta näyttää siltä kuin Herra olisi kutsunut naisen sanansaattajakseen pelastushistorian taitekohdissa.
- Anonyymi00376
Elääkö Samuelin äiti vielä , missä ?
- Anonyymi00238
Kirjaprofeettoja, jotka saivat suoraan Jumalalta sanoman, joka päätyi Raamatun lehdille. Tämä sanoma on 100 % Jumalan sanaa. Tähän ryhmään kuuluu neljä VT:n naisprofeettaa: Mirjam, Debora, Hanna ja Hulda.
Noadjaa pidetään vääränä profeettana.- Anonyymi00246
Huldahan povaa vieläkin korteista, hai sie...
- Anonyymi00253
Anonyymi00246 kirjoitti:
Kun annat ennustajalle 50 euroa, niin hän kertoo sinun menneisyytesi. Ja kun annat lisää toiset 50 euroa, niin hän kertoo sinun tulevaisuutesi.
- Anonyymi00371
Anonyymi00253 kirjoitti:
Kun annat ennustajalle 50 euroa, niin hän kertoo sinun menneisyytesi. Ja kun annat lisää toiset 50 euroa, niin hän kertoo sinun tulevaisuutesi.
Romanit on Egyptistä Intiasta hindi heimoja.
- Anonyymi00372
ISEBEL e houkuttelee huoraamaan monien jumalien kanssa . VANHAN TESTAMENTIN JENGI . Temppelivuorella on moskeija . Jooga tunnit budhaa. Vanhat on kuollut ei niitä enää ole . Egyptissä on erikseen kuolleiden kirja . Mirjamit kuoli jo ennen Jeesusta .
- Anonyymi00374
Noi on kuollut ennen Jeesuksen syntymää . Kaikki muuttui ristin jälkeen pellet väärät opettajat .
- Anonyymi00375
Anonyymi00246 kirjoitti:
Tarot kortti noidat ja reikihoitajat Egyptistä . Meediot .
- Anonyymi00406
Anonyymi00371 kirjoitti:
Romanit on Egyptistä Intiasta hindi heimoja.
Oliko Paavali romani?
- Anonyymi00239
Oikeita Jeesuksen apostoleita oli vain 12 kpl. Heidän nimet mainitaan Apt.1.
He kaikki elivät Jeesuksen seurassa, kuulivat Jeesuksen opetukset ja olivat audenttisia silminnäkijöitä.
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]- Anonyymi00370
VARMAAN NYT HESEKIELISSÄ OLISI UUDEN LIITON APOSTOLIT NE OLI VANHAN LIITON PROFEETTOJA JOTKA ENNUSTI JEESUKSEN SYNTYMÄN . APOSTOLIT ON JEESUKSEN TODISTAJIA .
- Anonyymi00241
Vääriä miesprofeettoja oli 450 yhtä oikeata kohden. Sama suhdeluku on edelleen toimassa.
1. Kun. 22:22
Hän vastasi: 'Minä menen valheen hengeksi kaikkien hänen profeettainsa suuhun'. Silloin Herra sanoi: 'Saat viekoitella, siihen sinä pystyt; mene ja tee niin'.- Anonyymi00369
KUNINGASTEN KIRJA AJALTA ENNEN JEESUKSEN SYNTYMÄÄ JUMALAUTA .
- Anonyymi00242
Vain Kreikassa Korintossa osa seurakunnassa piti Paavalia oikeana profeettana, ei juurikaan muualla.
Paavali repi ja hajotti seurakuntia, ei yhdistänyt.
[Keefas on Pietarin arameankielinen nimi.]
Jeesus: "Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, se hajottaa." - Anonyymi00243
Korintossa Paavali antoi eväät harhaoppisille uskonlahkoille.
Teki mm. sijaiskasteita kuolleitten puolesta, minkä opin Mormoonit ottivat omakseen.
1. Kor. 15:29
Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?- Anonyymi00367
Käännösvirheitä
- Anonyymi00244
IRAN on hyvä esimerkki, mihin miesvaltainen uskonnollinen eliitti johtaa.
- Anonyymi00247
Vituralleen mennyt samalla tavalla kristinusko noitavainoineen.
Aika monta silloin teloitettu eikä ole tarvinnut edes rettelöidä. - Anonyymi00250
Jeesuksen äiti Maria on kunnioituksensa ansainnut.
Saatana pilkkaa ja vihaa Jeesuksen äitiäkin syyttämällä Katolisia kristittyjä "Marian palvonnasta". - Anonyymi00257
Anonyymi00250 kirjoitti:
Saatana pilkkaa ja vihaa Jeesuksen äitiäkin syyttämällä Katolisia kristittyjä "Marian palvonnasta".On varmaan kunnioituksensa ansainnut. Maria vaan oli vaikeassa tilanteessa, kun oli raskaana ja syntymättämälle lapselle piti löytää isä, niin epätoivoissaan keksi tämän tunnetuksi tulleen tarinan.
- Anonyymi00260
Anonyymi00257 kirjoitti:
On varmaan kunnioituksensa ansainnut. Maria vaan oli vaikeassa tilanteessa, kun oli raskaana ja syntymättämälle lapselle piti löytää isä, niin epätoivoissaan keksi tämän tunnetuksi tulleen tarinan.
Kirjoitukset toteutui täydellisesti.
Matt. 1:23
"Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme. - Anonyymi00266
Anonyymi00260 kirjoitti:
"Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.Niinpä niin, monikin neitsyt tulee raskaaksi, tietyn tapahtuman jälkeen, eihän siinä ole mitään ihmettelemistä.
- Anonyymi00363
Anonyymi00260 kirjoitti:
"Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.Jumala keskellämme . Ihmisenä. Neitsyt tosiaan sai synnyttää Messiaan niinkuin oli ennustettu .
- Anonyymi00364
Anonyymi00250 kirjoitti:
Saatana pilkkaa ja vihaa Jeesuksen äitiäkin syyttämällä Katolisia kristittyjä "Marian palvonnasta".Egyptissä on niitä naisjumalia kleopatroilla .
- Anonyymi00365
Anonyymi00247 kirjoitti:
Aika monta silloin teloitettu eikä ole tarvinnut edes rettelöidä.NOITAVAINOT ON JUUTALAISTEN MOOSES JUTTUJA KUULES . NIIDEN SYNAGOGALLA ! VITTU LUE VAAN MOOSESTA TOORAA JA OTA OPIKSI .
- Anonyymi00366
Anonyymi00247 kirjoitti:
Aika monta silloin teloitettu eikä ole tarvinnut edes rettelöidä.Kristityt ei teloita vaan juutalaiset ja moskeijat.
- Anonyymi00368
Anonyymi00247 kirjoitti:
Aika monta silloin teloitettu eikä ole tarvinnut edes rettelöidä.Juutalaiset kuulkaa teloittaa keksi jalkapuun ja harrastaa Sodoman syntejä . Ilmestyskirja 11:8 Sodoman Jerusalem
- Anonyymi00251
En yhtään ihmettelisi, jos tyttöjen silpomiset olisi alunperin Paavalin oppeja?
Mies oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta, missä kodin uskonto oli naisten alistaminen.- Anonyymi00361
PAAVALIN AIKANA EI OLLUT YHTÄKÄÄN MOSKEIJAA .
- Anonyymi00362
Tietysti Aasiassa budhat ja juutalaiset synagogat on harjoittanut monia eri rituaaleja . Olihan Egyptissä myös kleopatroilla omat jumalat oikein.
- Anonyymi00252
1. Moos. 6:5
Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat.- Anonyymi00360
Loupunaikana pahuus vaan lisääntyy .
- Anonyymi00254
Hes. 22:28
Sen profeetat valkaisevat heille kaiken kalkilla, kun näkevät petollisia näkyjä ja ennustelevat heille valheita sanoen: 'Näin sanoo Herra, Herra', vaikka Herra ei ole puhunut.- Anonyymi00359
KENELLE HESEKIEL PUHUI AIKANA ENNEN JEESUKSEN SYNTYMÄÄ ?
- Anonyymi00255
Keniassa lahkopastori kehotti seurakuntalaisiaan paastoamaan, koska heidät piti kohtapuoliin temmata taivaaseen.
Lehtitietojen mukaan 300 ruumista on löydetty ja 400 vielä etsittiin.- Anonyymi00358
Muista uskonnoista kun tuodaan niitä oppeja ja sotketaan kaikki uskonnot niin pelkkää sekasotkun seuraa . Kukin pysyköön omassa uskonnossa !!! Pysyy rauha.
- Anonyymi00256
Mikä meteli jos Iranissa poltettaisiin ihmisiä elävältä.
Euroopassa niin vähän aikaa sitten tapahtui.
Joten islamilla paremmat lähtökohdat.- Anonyymi00258
Islam tarkoittaa alistamista.
- Anonyymi00259
Anonyymi00258 kirjoitti:
Taliban tarkoittaa oppilasta.
- Anonyymi00356
Anonyymi00258 kirjoitti:
Isis on Egyptin faaraoiden jumalien nimiä .
- Anonyymi00357
Anonyymi00258 kirjoitti:
Egyptin jumalat Wikipedia . Monia .
- Anonyymi00261
Kristinuskon vei Afrikkaan Egyptiin Markus, ei Paavali kuten usein annetaan ymmärtää.
Egyptiin kristinuskon toi perimätiedon mukaan jo ensimmäisellä vuosisadalla evankelista Markus, joka kärsi marttyyrikuoleman Aleksandriassa.[4] Roomalaisajan lopulla kristinusko tuli valtauskonnoksi valtakuntaan kuuluneessa osassa Pohjois-Afrikkaa.- Anonyymi00355
Etiopian hoviherra kääntyi kristityksi ja vei evankeliumin sinne. Jeesus kävi itse Egyptissä vauvana ja asui siellä pakolaisena .
- Anonyymi00393
Anonyymi00355 kirjoitti:
Etiopian hoviherra kääntyi kristityksi ja vei evankeliumin sinne. Jeesus kävi itse Egyptissä vauvana ja asui siellä pakolaisena .
Egypti on eri asia kuin Etiopia ja sen hoviherra.
Egyptiin kristinuskon toi perimätiedon mukaan jo ensimmäisellä vuosisadalla evankelista Markus.
- Anonyymi00262
Eihän se ole alistamista jos ihmisiä poltetaan roviolla.
Se on murhaamista.- Anonyymi00263
Ihmisiä on alistettu ennen murhia kymmeniä vuosia.
- Anonyymi00354
Älä tapa Mooses käsky rikottu.
- Anonyymi00264
Ilman naispappeutta meno voisi muistuttaa täälläkin Iranin touhuja.
- Anonyymi00265
Ruandan baptistipastori tuomittiin elinkautiseen kansanmurhasta.
- Anonyymi00404
18 v oli vankilassa, nyt uutisten mukaan oli kuollut.
- Anonyymi00267
Valehtelu alkoi taas .
- Anonyymi00353
JUUDAKSET ESIINTYY MILLOIN MISSÄKIN ROOLISSA .
- Anonyymi00392
Lopeta se sitten jo.
- Anonyymi00274
Eipä olöeet. Alkuperäisessä profetiassa Maria jatkoi Jeesuksen työtä. Te uskotte miesten vääristelemään mukamas raamattuun.🤷♀️
- Anonyymi00276
Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi. Ei siis mieheksi & mieheksi eikä naiseksi & naiseksi. Ensimmäisistä homoista alettiin puhua Sodoman aikoihin.
- Anonyymi00286
Kumpi oli ensin muna vaikko kana. Olisiko maanpäällä miestä ilman naista ? Miksi miehellä on nännit ? Miksi sammakot kuten monet muut luojan luomat eläimet parittelee samaa sukupuollta olevien kanssa vaikka tietävät ettei siten lisäänny. Miksi jotkut luojan luomat lisääntyy ilman minkään valtakunnan paria ihan itsekseen. Miksi maailmassa on niin monia ainoita oikeita oikeassaolevia uskonsuuntia jossa jokaonen toitottaa omaa oikeassaolemistaan. Ja senmyötä sottii ja tuhoaa.Kas siinäpä pulma. 🤷♀️
- Anonyymi00391
Anonyymi00286 kirjoitti:
Kumpi oli ensin muna vaikko kana. Olisiko maanpäällä miestä ilman naista ? Miksi miehellä on nännit ? Miksi sammakot kuten monet muut luojan luomat eläimet parittelee samaa sukupuollta olevien kanssa vaikka tietävät ettei siten lisäänny. Miksi jotkut luojan luomat lisääntyy ilman minkään valtakunnan paria ihan itsekseen. Miksi maailmassa on niin monia ainoita oikeita oikeassaolevia uskonsuuntia jossa jokaonen toitottaa omaa oikeassaolemistaan. Ja senmyötä sottii ja tuhoaa.Kas siinäpä pulma. 🤷♀️
Alussa oli kaikki hyvin, mutta synti pilasi sen. Ihminen valitsi synnin.
- Anonyymi00394
Perisynti teki useita sukupuolia.
- Anonyymi00399
Anonyymi00286 kirjoitti:
Juutalaisten pyhien kirjoituksien mukaan Jumala loi kaksi eri naista. Toisen maan tomusta ja toisen naisen kylkiluusta.
- Anonyymi00400
Anonyymi00399 kirjoitti:
Juutalaisten pyhien kirjoituksien mukaan Jumala loi kaksi eri naista. Toisen maan tomusta ja toisen naisen kylkiluusta.
po. miehen kylkiluusta
- Anonyymi00401
Anonyymi00400 kirjoitti:
po. miehen kylkiluusta
Toisen naisen nimi oli "Lilit" ja toinen oli "Eeva"
Lilit (tai Lilith) on
hahmo juutalaisessa ja babylonialaisessa mytologiassa, usein kuvattu Aadamin ensimmäisenä, tottelemattomana vaimona,
- Anonyymi00395
Paavalin mukaan ihminen menettää identiteettinsä ja sukupuolensa.
Kristuksessa Jeesuksessa ei ole erikseen miestä ja naista. On vain sateenkaari-ihmisiä.- Anonyymi00396
Gal. 3:28
Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa. - Anonyymi00397
Anonyymi00396 kirjoitti:
Gal. 3:28
Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan? - Anonyymi00398
Anonyymi00397 kirjoitti:
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?Paavalia ei saa tuomita valehtelusta.
- Anonyymi00402
Anonyymi00398 kirjoitti:
Paavalia ei saa tuomita valehtelusta.
Paavali nauttii koskemattomuutta.
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen. - Anonyymi00403
Anonyymi00402 kirjoitti:
Paavali nauttii koskemattomuutta.
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.Mafiamiehiä koski Omertan laki.
- Anonyymi00407
Jeesus pelastaa!
- Anonyymi00412
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
- Anonyymi00408
Korintossa ollessaan Paavali kirjoitti kaukaiseen Roomaan kirjettä, jossa kehuu valehtelemisaan Korintossa. Kuriiri vei kirjeen perille, mutta sitä ei annettu Korinttolaisille.
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Paavali oli Rooman kansalainen, joten haki sieltä tukea ja hyväksyntää toiminnalleen.
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen. - Anonyymi00413
Eikä pidä herjata vain Paavali kirjeistä vaan niitä ovat olleet väsäämässä muutkin, kuten Silvanus ja Timoteus.
Heille pitää antaa sama satinkuti kuin Paavalille.
Jos siis kuvittelee olevansa rehellinen ja oikeassa. - Anonyymi00414
Niin ei Paavali yksin ole väsännyt valeitaan, vaan siinä lähettää seurakunnille terveisiä hyvin monet muutkin ja heidät pitää vetää tietenkin samaan lokaan kun ovat olleet kirjeitä tekemässä ja ehkä jopa he kirjoittaneetkin ne jopa enemmän kuin mitä Paavali.
Koko jengi on silloin ollut valehtelijoita, murhamiehiä sekä kaikkea muuta mitä vain ihminen voi keksiä.- Anonyymi00449
Älä yritä väännellä asioita, ei niitä muut kuitenkaan usko. Kirjoita oma raamattu niin saat mieleisesi.
- Anonyymi00450
#Koko jengi on silloin ollut valehtelijoita, murhamiehiä sekä kaikkea muuta mitä vain ihminen voi keksiä.
Tuon juttusi mukaanhan kaikki 12 oikeaa opetuslastakin olisi kuulunut ristiinnaulita jengijohtajansa kanssa.
- Anonyymi00415
Paavali puhuu itsestään, ei muista.
Sillä jos Jumalan totuus tulee MINUN VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan? - Anonyymi00416
2. Kor. 12:2
Tunnen erään Kristuksen oman, joka neljätoista vuotta sitten temmattiin kolmanteen taivaaseen. Oliko hän silloin ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.
Tuokin tarina vaikuttaa valheelta.
Joh.3:13 " Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."- Anonyymi00417
Voi liittyä vaikka ooppiumin käyttöön Korintossa, kuten hurmoskieliset sekavat puheet?
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. - Anonyymi00418
Anonyymi00417 kirjoitti:
Voi liittyä vaikka ooppiumin käyttöön Korintossa, kuten hurmoskieliset sekavat puheet?
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.Korintto oli idän silkkitien varrella vilkas satamakaupunki ja ooppiumin käyttö oli siihen aikaan yleistä ja täysin luvallista miesten keskuudessa.
- Anonyymi00419
Anonyymi00418 kirjoitti:
Korintto oli idän silkkitien varrella vilkas satamakaupunki ja ooppiumin käyttö oli siihen aikaan yleistä ja täysin luvallista miesten keskuudessa.
Ei se Korinton seurakunta ollut mikään malliseurakunta.
1. Kor. 11:21
sillä syömään ruvettaessa kukin rientää ottamaan eteensä omat ruokansa, ja niin toinen on nälissään ja toinen juovuksissa.
- Anonyymi00420
Jeesus antoi puhaltamalla suustaan Totuuden Hengen vain hänen kanssaan kulkeneille oikeille apostoleille. Ei muille.
Jeesus on Tie, Totuus, Elämä.
Joh. 14:17
Totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
Joh. 20:22
Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki."- Anonyymi00421
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
- Anonyymi00422
Kyllä Paavalin kirjeet on tehty yhdessä, jos kerran yhdessä lähetetään terveisiä, niin kyllä silloin kirjeiden allekirjoittajina ovat kaikki ne, jotka ovat terveisiä lähettänyt ja tietänyt mitä kirjoitetaan. Ei kai kukaan kuittaa kirjettä omiin nimiinsä ja lähetä siinä terveisiä jos ei tiedä mitä kirjeessä kirjoitetaan. Tai sitten ne terveisetkin ovat valeita Paavalin tapaan. Niin se pitää sellittää että Paavali valehteli että tässä on muitakin näitä väsäämässä, että yhdessä tässä teille kirjoitellaan näitä asioita.
Nyt pitää valita miten herjat kohdistaa, onko Paavali valehdellut terveisissänkin, vai onko joko jengi samaa mätäpaisetta.- Anonyymi00423
Paavalilla oli Korintossa omat kannattajat, jotka pitivät häntä apostolina. Ei suinkaan kaikki.
Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen" - Anonyymi00424
Anonyymi00423 kirjoitti:
Paavalilla oli Korintossa omat kannattajat, jotka pitivät häntä apostolina. Ei suinkaan kaikki.
Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen"Korintossa Paavali kehitti opin ihmisillä olevista eriarvoisista armolahjoista hierarkian luomiseksi seurakuntaan johtamisen mahdollistamiseksi.
Samoin hän keksi ns. lihateorian, jonka mukaan synneistä ei tarvi itse ottaa vastuuta, vaan niistä voidaan syyttää lihoja ja vanhoja aatameita.
- Anonyymi00425
Pitää niitäkin tietenkin herjata jotka ovat Paavalin puolta. He ovat aivan yhtä syntisiä ja osa heistä tietenkin oli lähetystyöntekijöitä kun kerran kirjoittelivat kirjeitä seurakunnille ja niin lisäsivät terveisiään. Saattoi jopa olla että he olivat pääsuhareita eikä suinkaan Paavali, vaan että Paavali oli heiltä oppinut valehtelun jalon taidon, sekä yhdessä tappoivat ihmisiä kuten Gazassa jos eivät olleet samaa mieltä. Saattoi hyvinkin olla että Paavali oli vain oppipoika miten valehdellaan, tapetaan sekä muutoinkin eletään kuin pellossa. Vain homojen suhteen harahti, olisi pitänyt sanoa että homostella täytyy niin paljon kuin sielu sietää, niin pahuus olisi ollut täydellinen.
- Anonyymi00426
Ja tietenkin jos Paavalin kanssa juonessa ovat olleet monet, niin voi kai ajatella että kaikki apostolit ovat yhtyneet juoneen, ovat ajatelleet että pistetään tässä valehdellen oikein kunnolla kun Jeesus ei ole enää vahtimassa eikä meitä komentelemassa, niin voidaan sepittää aivan mitä tahansa ja pistetään Paavalin piikkiin. Kaikki on siis silkkaa huijausta mitä Paavalin kirjeissä on ja niin myös apotolien teot. Kaikki Jeesuksen kuoleman jälkeen on huijausta ja valeella kirjoitettu, koska miksi vain yksi mies olisi valehdellut sekä miten yleensä voinut niin tehdä ettei vale olisi paljastanut eikä koskaan kirjeitä olisi julkaistu. Nyt kuitenkin niitä on pohtinut suuri joukko ihmisiä voiko näitä julkista ja siksi koko köörin on täytynyt olla mukana huijauksessa.
Kun Jeesus kuoli, niin apotolit yksissä tuumin päättivät että viedään tämä omalla tavalla loppuun ja pestasivat Paavalin siihen, saivat hänet houkuteltua varmaan rahalla ja vallan tuneella että tule luomaan nyt kunnon harhaoppia Jeesuksen päälle.
Ainut ristiriita siinä on se, että miksi ottivat sen riskin että menivät kirjoittamaan vastoin juutalaisia lakeja ja tapoja tullen vainotuksi ja jopa tapetuksi. Se ei oikein tunnu järkeenkäyvältä koska jos huijaa, niin siinä tavoitellaan itselleen jotain hyötyä. Ei sitä että tulee tapetuksi. Sellainen huijaaminen ei oikein ole kannattavaa.
Siinä mielessä Paavalin ja apostolien valehteleminen oli vailla järjen hiventäkään.- Anonyymi00427
Paavali tekeytyi Korintossa sekä Juutalaisten nasiiriksi että Kristittyjen apostoliksi.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][4. Moos. 6:18.] - Anonyymi00430
Paavali oli murhamies, joten kyllä hänellä oli oma intressi muuttaa lakien merkitys ja kumota säädöksiä, ettei olisi tullu tuomituksi.
Roistot eivät pittaa sen paremmin maallisista laeista kuin ei taivaallisistakaan laeista. - Anonyymi00431
Anonyymi00430 kirjoitti:
Paavali oli murhamies, joten kyllä hänellä oli oma intressi muuttaa lakien merkitys ja kumota säädöksiä, ettei olisi tullu tuomituksi.
Roistot eivät pittaa sen paremmin maallisista laeista kuin ei taivaallisistakaan laeista.Saulus Tarsolainen piilotteli väärällä nimellä "Paavali" ulkomailla monta vuotta.
Gal. 1:17
enkä heti lähtenyt Jerusalemiin tapaamaan niitä, joista oli tullut apostoleja jo ennen minua. Sen sijaan menin Arabiaan ja palasin sieltä takaisin Damaskokseen.
- Anonyymi00428
Wikipedia
Muuttuneet olosuhteet vaativat lisäopastusta ja niinpä Paavalin nimissä laadittiin uusia teoksia. Tätä kirjallisuutta kutsutaan Paavalin koulukunnan kirjallisuudeksi eli deuteropaavalilaiseksi kirjallisuudeksi. Antiikin aikana toisen nimissä julkaiseminen eli pseudepigrafia oli täysin hyväksyttävää eikä se vaikuttanut tekstin arvovaltaan. Todennäköisesti lukijat usein tiesivät, että kyse ei ollut aidoista historiallisista teksteistä. Niitä luettiin mikäli tekstin kirjoittajaksi mainittiin arvovaltainen henkilö, ja mikäli teksti oli vakuuttavaa.[35] - Anonyymi00429
Apostoli Paavali islaminuskossa
Michael Kuhnin mukaan apostoli Paavali esiintyy varhaisessa islamilaisessa ajattelussa usein roistona ja pääsyyllisenä väitteeseen Jeesuksen tuoman evankeliumin vääristämisestä. Islamilainen kertomus Paavalista oli osa oppia, jonka mukaan kristityt olivat saaneet väärän käsityksen Jumalasta eikä kristillisiin kirjoituksiin voinut luottaa, koska ne poikkesivat niiden alkuperäisestä sanomasta. Kuhnin mukaan Paavalista esitettiin kolme syytöstä: hän turmeli oikean uskon mukaiset lait ja käytännöt esimerkiksi kumoamalla ympärileikkauksen, sallimalla saastaiset ruoat ja avioliitot muiden kanssa; hän turmeli tauhid-opin eli opin Jumalan ykseydestä sepittämällä kolminaisuusopin ja Kristuksen jumaluuden, ja hän turmeli Raamatun tekstin.[44] - Anonyymi00432
Jeesuksen ja Markuksen nimeen laitetusta tekstistä on varoitus v. -92 käännöksen Mark.16:9 kohdalla.
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]- Anonyymi00433
Kirjoittajan nimeä ei edes tiedetä.
Kirkolliskokouksessa se on vaan kylmästi lisätty Raamattuun riitelevien taustaryhmien vaatimuksesta.
- Anonyymi00435
-92 käännös on kaikista paras. Siellä paljastetaan aikaisempien käännösten virheitä ja heikkouksia, siksi sitä käännöstä vihataan, koska monet eksytykset perustuu juuri noihin epämääräisiin kohtiin.
- Anonyymi00436
Jeesus on maailman tunnetuin homo.
- Anonyymi00437
Naista ei alun alkaen ollut olemassa. Siinä se syy.
- Anonyymi00443
Aadami ja Eeva on luotu 6000 v. sitten.
Mutta paljon sitä ennen on ollut erilaisia ihmisiä maan päällä, mutta ne ovat kaikki kuolleet sukupuuttoon.
- Anonyymi00441
Jumalalla oli ihan alussa vaimo. Sen nimi oli Ashera!
Sitten suksensa menivät ristiin ja Jumalasta tuli eronnut.- Anonyymi00442
Jumala ei ole ihminen.
- Anonyymi00444
Paavali sai tehtävän Jumalalta, Kutsumusta hän ei kadu. kaikki jotka nousivat Paavalia vastaan Nousivat myös Jumalaa vastaan. Myös MIrjam nousi Moosesta vastaan ja sai rangaistuksen,
- Anonyymi00445
Paavali ei ole Jeesuksen apostoli.
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31] - Anonyymi00447
Paavali vastsusti Moosesta yrittäessän kumota Jumalan lait ja käskyt.
Jumala heitti miehen Saatanan enkelin (The messenger of Satan) haltuun, mitä ei otettu Paavalista pois rukouksista huolimatta.
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta. - Anonyymi00452
Ketsä vastaan itse olet nousut. Jumala näkee.
- Anonyymi00446
Jeesus varoitti oikeita apostoleita hänen kuolemansa jälkeen tulevista Jeesus-ilmestyksistä ja valheelliista julistajista, jotka ovat Juutalaisten uskon kimpussa.
Matt.24: 24 Sillä väärät Kristukset ja väärät prophetat nousevat, ja tekevät suuria ihmeitä ja merkkejä: niin että myös, jos taitais tapahtua, valitutkin eksytettäisiin.- Anonyymi00448
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
Sillä näin sanoo Herra Sebaot: Kunniaksensa hän on lähettänyt minut pakanakansojen luokse, jotka ovat teitä saalistaneet. Sillä joka teihin koskee, se koskee hänen silmäteräänsä.
- Anonyymi00451
Monilla miehillä on komplekseja ja henk.koht. traumoja, ja siksi aliavioivat Jumalan luomia naisia. Pitää ymmärtää heidän ongelmiaan.
- Anonyymi00453
Miesten ongelmat heijastuvat naisten alistamisessa. Paavalilla oli rikollinen tausta, mikä korosti niitä ongelmia.
Paavali uhkasi naisia kunniaväkivallalla jos naiset eivät pidä huntua ja burkaa vallan alamaisuuden osoituksena miehille. - Anonyymi00454
Anonyymi00453 kirjoitti:
Miesten ongelmat heijastuvat naisten alistamisessa. Paavalilla oli rikollinen tausta, mikä korosti niitä ongelmia.
Paavali uhkasi naisia kunniaväkivallalla jos naiset eivät pidä huntua ja burkaa vallan alamaisuuden osoituksena miehille.Paavali ajeli naiset posliiniksi lampaiden keritsimillä. Ei ihme ollenkaan, että monet lahkolaismiehet etenkin pitävät miestä omana idolinaan.
Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä. - Anonyymi00455
Anonyymi00454 kirjoitti:
Paavali ajeli naiset posliiniksi lampaiden keritsimillä. Ei ihme ollenkaan, että monet lahkolaismiehet etenkin pitävät miestä omana idolinaan.
Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.Islam tarkoittaa alistamista, mihin noilla määräyksillä pyrittiin.
- Anonyymi00456
Anonyymi00454 kirjoitti:
Paavali ajeli naiset posliiniksi lampaiden keritsimillä. Ei ihme ollenkaan, että monet lahkolaismiehet etenkin pitävät miestä omana idolinaan.
Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.Naisten silpominen heijastelee myös Paavalin asenteita naisia kohtaan. Sitäkin perustellaan Paavalin asenteilla alistaa naisia, vaikka sitä ei mainita Raamatussa, mutta sieltä se periaate on saatu.
- Anonyymi00457
Joissakin kiihkolahkoissa jopa kunniamurhia ja verikostoa perustellaan Raamatun asenteilla naisia kohtaan.
- Anonyymi00458
Olisiko sen ajan kansa uskonut naista?
Mies maskuliiniisuus on edelleen voimassa.- Anonyymi00459
Eihän naiset saaneet mitään puhuakaan, miten heistä olisi tehty apostoleita?
Paavali oli juluma mies naisia kohtaan. Siksi monet miehet pitää häntä idolinaan..."Rakas Paavali..aloittavat saarnansa....
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit876042KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3285240Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202668Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512615Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852841865Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1041682- 1121546
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171521seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1211430Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331393