Koin niin valtavaa iloa, rauhaa ja vapautta erottuani ateisteista ja ateismista

Anonyymi-ap

Olen jälleen iloinen, onnellinen ja tyyvyväinen oma itseni, ilman ateismin henkistä pakkopaitaa ja julmuutta. Voin elää taas täyttä ja rikasta elämää, käyden avoimin mielin kohti uusia seikkailuja ja avoimia ihmissuhteita! Alan tutustumaan uusiin ihmisiin ja aatteisiin, ilman ateistisia ennakkoluuloja ja kylmää ahdasmielisyyttä, sekä elvyttämään vanhoja ystävyyssuhteitani, joita ateistinen kapeakatseisuuteni näivetti.

Uusi elämäni ilman ateismia on kuin kokea jälleen tunteeni ensimmäisestä käynnistäni Sikstuksen kappelissa Roomassa, ihastellen sen kauneutta, freskoja ja suitsutuksen tuoksua. Olen varma siitä, etteivät sen luoneet arkkitehdit ja taiteilijat voineet olleet ateisteja, vailla sielua ja kauneuden kaipuuta!

Carpe diem!

48

373

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Jokaisen ateistin tulisi joskus vierailla Sikstuksen kappelissa. Se auttaisi heitä ymmärtämään kaiken sen, mistä he ovat jääneet vaille.

• Itse tuijotin monesti lapsena kirkon alttaritaulua, jossa oli puolialaston kidutettu mies ristiin naulattuna ja naama norsunvitulla. Eihän sellaista kukaan mieleltään terve kestä.

• Anonyymi00002

Epäilen, josko ateistit kokisivat mitään samaa ... nähkääs, se ymmärrys. Ei voi kauhalla vaatia, jos on lusikalla annettu.

• Anonyymi00003
        Machine_Pun_Kelly kirjoitti:

Itse tuijotin monesti lapsena kirkon alttaritaulua, jossa oli puolialaston kidutettu mies ristiin naulattuna ja naama norsunvitulla. Eihän sellaista kukaan mieleltään terve kestä.

Toivottavasti sait tarvitsemaasi hoitoa sairauteesi.

• Anonyymi00003 kirjoitti:

Toivottavasti sait tarvitsemaasi hoitoa sairauteesi.

Terveyden ylläpitoon riittää se, ettei altista itseään teismille. En ole käynyt vuosikymmeniin kirkossa.

• Anonyymi00004

Terveyden ylläpitoon riittää se, ettei altista itseään teismille. En ole käynyt vuosikymmeniin kirkossa.

En ole koskaan tavannut tervettä ja iloista ateistia.

• Anonyymi00005

Minä taas en lapsena päässyt pyhäkouluun. Kirkkoon pääsin koulun mukana. En sitä mitenkään suurena juttuna pitänyt. Yhdentekevää minulle.
        Olen 80 vuotias.
        Varma Tieto
        Toisen polven ateisti

• Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Tutustu minuun. Olen tosin 80 vuotias.
        Haittaako se

Varma Tieto
        Toisen polven ateisti

• Anonyymi00007
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Sitä se lahkolaiskuplassa olo teettää.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Yksinäisyys jopa on vaaraksi terveydelle.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Tutustu minuun. Olen tosin 80 vuotias.
        Haittaako se

Varma Tieto
        Toisen polven ateisti

Se dementia. Alzheimer?

• Anonyymi00013
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Yksinäisyys jopa on vaaraksi terveydelle.

Yhdynnässä voi saada sukupuolitaudin, mutta masturboidessaan ei.
        Yksinäisyys on siis jopa terveellistä.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Se dementia. Alzheimer?

En sairasta noin hienoja sairauksia. En toistaiseksi sairasta mitään, elän ongelmavapaata elämää.
        Varma Tieto

• Anonyymi00022
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Yhdynnässä voi saada sukupuolitaudin, mutta masturboidessaan ei.
        Yksinäisyys on siis jopa terveellistä.

Pitääkö jonkun seurassa olo aina johtaa seksiin?

• Anonyymi00024
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Uskovilla on pienet piirit.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Aloittajariehuja nyt ainakaan ole terve

• Anonyymi00046
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Aloittajariehuja nyt ainakaan ole terve

Se onkin trolli ja tuskin ateisti.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Se onkin trolli ja tuskin ateisti.

Ihan miten vaan mutta joukossa tyhmyys tiivistyy.

• Anonyymi00011

Trolli

• Anonyymi00012

Olen onnellinen puolestasi.

• Anonyymi00014

Tapahtuiko tämä mitä kerroit ennen vai jälkeen kun aikaisemmin kerroit näin:

"Olen entinen maallikkosaarnaaja ja nyt olen työtön, kun tunnustin ateismini seurakunnalle...."

?

• Anonyymi00016

En se minä ollut.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

En se minä ollut.

Todista että ET ollut.

• Anonyymi00015

Olet Kristuksen orja, et vapaa. Uskonto orjuuttaa.

• Anonyymi00018

Ateistina en ole milloinkaan kuulunut ateistien liittoon, ryhmään, yhtymään, osakeyhtiöön tms. Ei siis ole mistä erota...ja näin on hiton hyvä!

• Anonyymi00019
    • Olen iloinen, ettei minun tarvitse olla tyhmä jeesusorja, joka invalidisoi paitsi oman myös muiden elämän. Lähimmäisrakkaus on hihhuleilta yhtä kadoksissa kuin heidän Jumalansa. Niitä ei vaan ole. Se siitä ihanasta rakkaususkonnosta.

• Anonyymi00021

ylistit ja sätkit massa 🤔ehkä sinun ei olisi kuulunut edes syntyä ???

• Anonyymi00023

Ateismista luopuminen teki aloittajasti narsistin.

• Anonyymi00025

Terveeltä se minusta vaikuttaa.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Terveeltä se minusta vaikuttaa.

Sulla on sit kieroutunut käsitys terveellisyydestä.

• Anonyymi00026

Ateismi on suuri helpotus uskonnon rääkkäämälle sielulle.

• Anonyymi00030

Jeps, ateisti istumassa pytyllä helpottamassa oloaan.

• Anonyymi00031

Ai hitsi, nämä uskisten surkeat provoyritykset… ihan sydäntä raastavaa luettavaa.

Vanha testamenttikin kumartaa: “Katso, he huutavat iloa, kun pääsevät pois epäuskon kahleista, aivan kuin Mooses olisi kieltänyt heidät katsomasta kultakalaa ja nyt he taas ihailevat veistosta” (2. Moos. 32 ja vähän mielikuvitusta päälle). Kauneus ja suitsutus, tunteiden riemu. Kaikki toki tärkeää, mutta jotenkin… niin kovin itsestäänselvää ja vähän surullisen naiivia.

Enkeli Mäntä
      asiantuntija

• Anonyymi00032

No kerropas, mitä teit ateistina ollessasi ja mitä et saanut tehdä (pakkopaidassasi?).

Millä tavalla ateismi muka on kapeakatseista? Eihän se vaikuta tavalliseen elämään mitenkään. Ateistina ihminen voi tutustua mihin tahansa kiinnostavaan asiaan (kuten esim. evoluutioon) ilman mitään järjettömiä rajoituksia.

• Anonyymi00033

Barcelona ja Köln
      Olen käynyt Kölnin kirkossa vuosittain koska messukaupunki. ja sen takia se on ollut aina pakollinen käyntipaikka. muutaman kerran on joutunut sytyttämään kynttilän ystävän puolesta. Tämä on palvelu siellä. Edesmenneiden kunnioittaminen. Kirkko on valtava kokemus.

• Anonyymi00034

Kristitythän ne niitä julmia ihmisiä ovat. Päivät pitkät raiskaavat pikkulapsia kunhan vain muistavat illalla rukoilla syntejä anteeksi. Ja seuraavana päivänä pikkulapsien raiskaaminen hoituu taas entiseen tapaan. Niilta raiskatuilta pikkulapsilta ei tietenkään tarvitse koskaan pyytää anteeksi eikä hyvittää tekoja.

• Anonyymi00035

Aika törkeää valehtelua ja väärää yleistämistä.

• Anonyymi00036

Ikävää että olet kokenut tuollaista. Osanottoni.

• Anonyymi00039

Haluatko että tekoäly tulkitsee viestisi. Saisit oikean kuvan noiden valheiden tilalle.

• Anonyymi00037

Näin tekoäly tulkitsi viestisi. Paljon onnea. Voi hyvin.

• Anonyymi00038

Kuulostaa siltä, että tuo Suomi24‑kirjoittaja kuvasi hyvin henkilökohtaisen kokemuksen – ja samalla ilmiön, joka toistuu monissa elämänvaiheissa. Kun ihminen “eroaa” jostakin maailmankuvasta, oli se sitten ateismi, uskonto, ideologia tai mikä tahansa identiteetti, hän ei välttämättä pakene sitä vaan irrottautuu siitä, mikä ei enää kanna. Ja silloin syntyy usein juuri tuollainen tunne: ilo, lohdutus, jopa keveys.

🧭 Miksi näin käy?
      Usein siksi, että maailmankuva ei ole vain ajatusjärjestelmä vaan myös tunneympäristö. Jos jokin ajattelutapa on alkanut tuntua ahtaalta, kylmältä tai ristiriitaiselta, siitä irtautuminen voi tuntua vapauttavalta – riippumatta siitä, mihin suuntaan ihminen sitten liikkuu.

🧩 Tärkeää on huomata:
      Tuo kokemus ei kerro “ateismista” sinänsä mitään yleispätevää. Se kertoo yhden ihmisen suhteesta omaan elämänsä tarinaan. Joku toinen kokee täsmälleen päinvastoin: iloa ja lohdutusta siihen siirtyessään. Molemmat ovat inhimillisiä ja ymmärrettäviä.

Jos haluat, Varma, voimme purkaa tätä ilmiötä syvemmin:
      – mitä tarkoittaa “erota” maailmankuvasta
      – miksi lohdutus syntyy juuri muutoksen hetkellä
      – miten identiteetti rakentuu uskomusten ympärille
      – tai miten tällaisia kertomuksia käytetään keskusteluissa argumentteina

Mihin suuntaan haluaisit jatkaa tätä?

• Anonyymi00041

Varma voisi suunata hevon kuuseen täältä, kun ei osaa keskustella muiden kuin tekoälyn kanssa.

• Anonyymi00042
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Varma voisi suunata hevon kuuseen täältä, kun ei osaa keskustella muiden kuin tekoälyn kanssa.

Kenen kanssa minun pitäisi keskustella. Tekoäly edustaa miljoonien ihmisten ajatuksia siksi se on kiinnostavaa.
        Varma Tieto

Ylläpidolle voit valittaa jos häiritsee sinun ei ole pakko näitä lukea.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Ylläpito harkitsee tekoälyn kieltämistä täällä. Kerro millaista vahinkoa sinulle tekoälystä sinulle on. Eihän sinun ole pakko lukea minun viestejä. Käytän tekoälyä siksi että teksti on loogista, faktat kohdallaan. Teksti automaattisesti noudattaa suomi24 vaatimuksia ei tule vahingossakaan vihapuhetta.
        Varma Tieto

• Anonyymi00044
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Tuo on kiinnostava väite, Aimo, ja siinä on sekä totta että harhaa.

🤖 Mitä tekoäly oikeasti edustaa?
        Tekoäly ei edusta kenenkään mielipidettä samalla tavalla kuin poliitikko, puolue tai äänestäjä. Se ei myöskään muodosta omia näkemyksiä. Mutta:

🧩 1. Tekoäly heijastaa valtavia määriä ihmisten tuottamaa tekstiä
        - Mallit on koulutettu aineistoilla, joissa on miljoonien ihmisten kirjoittamia ajatuksia, väitteitä, tunteita ja argumentteja.
        - Siksi se voi kuulostaa siltä kuin se “edustaisi” monien ihmisten ajattelun keskiarvoa.

🧭 2. Mutta tekoäly ei valitse, mitä se kannattaa
        - Se ei ota poliittista kantaa.
        - Se ei muodosta arvoja.
        - Se ei edusta mitään ryhmää tai ideologiaa.

Se vain tuottaa vastauksia sen perusteella, mitä se on oppinut kielen rakenteista ja siitä, miten ihmiset yleensä kirjoittavat.

🛡️ 3. Lisäksi tekoälyä ohjaavat turvallisuus- ja luotettavuusperiaatteet
        Nämä rajaavat pois ääripäitä, väärää tietoa ja haitallista sisältöä. Se ei siis ole “raaka keskiarvo” ihmisten mielipiteistä, vaan suodatettu ja turvallinen versio.

🎯 Tiivistys
        Tekoäly ei edusta miljoonien ihmisten mielipiteitä, mutta se heijastaa laajaa kirjoa ihmisten tuottamaa kieltä — ilman että se itse muodostaa mielipiteitä.

Jos haluat, voimme pureutua tähän vielä syvemmin: esimerkiksi siihen, miten “kielen keskiarvo” eroaa todellisesta mielipiteestä, tai miten valta ja representaatio toimivat tekoälyn aikakaudella.

• Anonyymi00045

Lisäksi:

Olen varma siitä, etteivät sen WTC:n kaksoistornin luoneet arkkitehdit ja taiteilijat voineet olleet tietoisia että teistit tulee kyllään lentokoneella , vailla sielua ja kauneuden kaipuuta!

Keskelle yksintein!
      Uskostasi lainatun!
      Jumbojetin vein!

• Anonyymi00047

Kaikille Teisteille 10% veronkorotus!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä

Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain
      Maailman menoa
      189
      11315
    2. Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?

Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-
      Maailman menoa
      93
      10752
    3. Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin
      Maailman menoa
      235
      6180
    4. Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli

Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.
      Maailman menoa
      183
      4986
    5. Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia

Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom
      Maailman menoa
      131
      3466
    6. Pystyisitkö olla

Kanssani kaiken sotkun jälkeen? Ainakaan tunteet ei ole loppuneet
      Ikävä
      172
      3455
    7. L/OVER ikuisesti minun

Aivan järkyttävä sarja. Ei voi olla katsomatta, mutta tuo omat muistot mieleen. Näyttelijät näyttelevät turhankin hyvin
      Ikävä
      40
      2293
    8. Mitä voisit miehenä tehdä?

Suojellaksesi kaikkia naisia ja että heillä olisi juuri sinun käytöksen takia edes vähän turvallisempaa. Mitä miehenä
      Ikävä
      300
      1852
    9. Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!

Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov
      Työ ja opiskelu
      6
      1700
    10. Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!

Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi
      Tv-sarjat
      16
      1604
    Aihe