Hei vaan kaikki. Nyt on vuosi erään 2026 teistisen ajanlaskun mukaan. On toki muitakin teistisiä ja ateistisia ajanlaskuja, mutta tällä kertaa emme puutu niihin.
Sen sijaan tämän kertainen aiheemme on palsta-ateistiset kertomukset. On nimittäin niin, että viimevuosien aikana olemme saaneet lukea pienen ateistisen fragmentin, jota kutsutaan palsta-ateismiksi, tarinoita siitä, kuinka palsta olisi salaliiton vallassa. Ja ikään kuin vain henkilökohtaisen ateismin oma syvä sisäinen tuntemus tekisi keskustelijat "päteviksi" osallistumaan. Näinhän asianlaita ei tietenkään ole. Lisäksi kaikki se mitä ateismista on yleisesti tiedettävissä kiistetään ja siitä keskusteleminen nähdään mahdottomaksi.
Tämän vuoden teemaan liittyen voi olla hyvä, että ihmiset laittaisivat lähdeaineistoa ateismista esille, jotta palsta-ateistien ryhmä voisi vihdoin esittää ne argumentit, jotka heidän käsityksensä mukaan ovat väärin lähdeaineistoissa.
https://en.wikipedia.org/wiki/Atheism
https://www.britannica.com/topic/atheism
Eli kysymys kuuluu, mikä palsta-ateistien mielestä ym. viitteissä olevissa teksteistä esim. ateismin historiasta tai ateismin harjoittamisesta erilaissa yhteiskunnissa on väärin?
Palsta-ateismista ja sen luonteesta vuonna 2026
Anonyymi-ap
1
87
Vastaukset
- Anonyymi00001
ei sitä jaksanut lukea mutta alku oli ihan ok
totuus on se että uskonnot ovat jotain sellaista, että lapsi vaihe jatkuu hautaan asti , eli tarvitaan kaitsija vanhempi 🤔jeesuksella ei ollut isää huolehtimassa ja keksi taivaaan isän 🤣
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3073015Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612343Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492033- 1191806
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1261729Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121385- 661359
- 661337
- 681263
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781233