Ei yhtään mitenkään. Oma kansa ei ole tärkeä. Pelkkä työkslu ja persut innoissaan kannattaa.
Miten Kokoomus eroaa fasismista?
8
104
Vastaukset
Noh, fasismin täsmällinen määritelmä on hiukan epämääräinen, mutta yleisellä tasolla sen yhteiskuntamallina on korporatismi, eli että eri etujärjestöt päättävät asioista yhdessä.
Kolmikantasopimukset meillä edustivat korporatismia ja korporatismimääritelmän perusteella ruotsapaista yhteiskuntaa on eräiden mielestä pidettävä fasistisena.
Määritelmällisesti fasismi ei siis sisällä diktatuuria tai jonkin yhteiskuntaryhmän sortamista.
Lisäksi pitää huomioida, että fasismi ja kansallissosialismi ovat eri yhteiskuntajärjestelmiä ja se miksi niitä nykyään ryhmitetään samaksi asiaksi, johtuu siitä, että Neuvostoliitossa oli ajatuksena hankalaaa haukkua sosialistista suuntausta, joten kansallissosialisteja ryhdyttiin haukkumaan fasisteiksi.
Erikseen on humioitava, ettei sinällään mikään yhteiskuntajärjestelmä ole hyvä tai paha ja mikä tahansa niistä voi harhautua omille kansalaisilleen ja muille valtioille haitalliseksi ja lähes kaikissa yhteikuntamalleissa on ollut hyvin vahingollisia suuntauksia ja kausia. Eri yhteikuntamallien herkkyys sortua huonoille teille ei kuitenkaan ole vakio, ja ehkä tuolla perusteella voidaan asettaa eri malleja paremmuusjärjestykseen.- Anonyymi00001
Korporativismi. Kuulostaa melkein korruptiovismilta 😅. Äärioikeiston lisäksi on olemassa äärivasemmisto, vaikka kyseinen termi ei ole olevinaan olemassa. Kumpi vaan, voidaan puhua kollektiivisella termillä diktatuureista.
- Anonyymi00002
Kok on fasistipuolue ja rasismi näkyy.
Ei kokoomus ole vielä fasistinen, mutta monilla kokoomuslaisilla ei ole kokemusta tavallisen kansan elämästä.
Perussuomalaisetkaan eivät ihan vielä lähentele fasismia, vaikka on siellä enemmän äärioikeistolaisiakin tyyppejä.Kummatkaan puolueet eivät ole oikein mun suosikkeja, varsinkaan tuo jälkinmäinen.
- Anonyymi00003
Miten itse eroat fasismista. Vastaan et mitenkään.
- Anonyymi00004
Täällä ainakin joka toisia syyttelee fasistiksi on ihan itse se fasisti. Niinhän se putin setäkin tekee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit856020KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3195117Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202658Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei482599Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852831832Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1031669Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171521- 1091497
seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1191402Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331393