Ovatko sähköautoilijat petetty kansalaisryhmä

Anonyymi-ap

Tuolta ainakin kuulostaa, kun lukee kertomuksia Sähköautoilijoiden kokemuksista. Suojeleeko valtiovalta ylipositiivista sähköautopropagandaa tavalla, joka ei kestä julkisuutta?

11

149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Uskomatonta millaisia mentaalisia temppuja teet vain suojellaksesi omia ennakkoluulojasi?

• Anonyymi00002

Onhan jo todistettu että sähköauto on susi suomen talvessa.

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Onhan jo todistettu että sähköauto on susi suomen talvessa.

Vain jos erehtyy ostamaan Toyota merkkisen sähköauton.
        Muut taitaa toimia ihan hyvin.

• Anonyymi00004

Sähköautoa ei kannata hankkia. Se on yleisesti tiedossa.

• Anonyymi00005

Niinpä, kävely on halvempaa. Onhan se typerää nyt polttomoottoriaikakauden auringonlaskun aikaan ostaa auto ainoalla järkevällä voimalähteellä...

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Niinpä, kävely on halvempaa. Onhan se typerää nyt polttomoottoriaikakauden auringonlaskun aikaan ostaa auto ainoalla järkevällä voimalähteellä...

Tuo "auringonlasku" kestää vielä 40-50 vuotta. Ja väite siitä, että sähkömoottori olisi ainoa järkevä voimalähde on naurettavan typerä. Sähköautouskovaiset ovat aivokuolleita idiootteja jos noin todella uskovat. Monille järkevin voimalähde on edelleen bensa- tai dieselmoottori, myös uuden auton kohdalla.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Tuo "auringonlasku" kestää vielä 40-50 vuotta. Ja väite siitä, että sähkömoottori olisi ainoa järkevä voimalähde on naurettavan typerä. Sähköautouskovaiset ovat aivokuolleita idiootteja jos noin todella uskovat. Monille järkevin voimalähde on edelleen bensa- tai dieselmoottori, myös uuden auton kohdalla.

No nyt hieman perusteluja peliin. Jos puhumme henkilöautoista, mitä järkeviä syitä enää on jäljellä?

Työpäivinä täyssähkö on paljon vaivattomampi, ei tarvitse tankata ja latauspiuha menee kiinni muutamassa sekunnissa, ollen huomattavasti helpompi verrattuna lohkolämmittimien kaapeleihin. Aikaa säästyy.

Täyssähköautolla pääsee nyt -20C pakkasissa Helsingistä Ouluun 7 tunnissa 16 minuutissa. Ei eroa paljoa polttiksen vastaavasta.

Kalliimpaa hankihintaa lukuunottamatta, kerrohan nyt niitä perusteluja?

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

No nyt hieman perusteluja peliin. Jos puhumme henkilöautoista, mitä järkeviä syitä enää on jäljellä?

Työpäivinä täyssähkö on paljon vaivattomampi, ei tarvitse tankata ja latauspiuha menee kiinni muutamassa sekunnissa, ollen huomattavasti helpompi verrattuna lohkolämmittimien kaapeleihin. Aikaa säästyy.

Täyssähköautolla pääsee nyt -20C pakkasissa Helsingistä Ouluun 7 tunnissa 16 minuutissa. Ei eroa paljoa polttiksen vastaavasta.

Kalliimpaa hankihintaa lukuunottamatta, kerrohan nyt niitä perusteluja?

Ensinnäkin, suurella suomalaisia ei ole minkäänlaista latausmahdollisuutta kotona eikä myöskään työpaikalla, joten ainoa mahdollisuus ladata on julkisilla latureilla. Ja kun monet ajelevat seuduilla jonka matkan varrella ei satojen kilometrien matkalla ole yhtäkään pikalaturia niin monille vain sähköauto on täysin käyttökelvoton ja silloin bensa- ja dieselauto on järkevämpi valinta myös uutta autoa ostettaessa.

"Täyssähköautolla pääsee nyt -20C pakkasissa Helsingistä Ouluun 7 tunnissa 16 minuutissa. Ei eroa paljoa polttiksen vastaavasta."

Ja tuo on arvotonta paskatietoa muille. Kaikki ihmiset kulkevat eri reittejä ja käyttävät autoa eri tavalla ja mahdollisuudet kotilataukseen on toisilla ja toisilla ei. Eli sinun kokemuksellasi ei ole muille mitään arvoa.

Yksinkertainen väite, että jokin voimalähde olisi muka "ainoa oikea" on naurettavan typerä. Aina kun noin yksinkertaista sanotaan niin sen sanoja on valehtelija ja huijari.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Ensinnäkin, suurella suomalaisia ei ole minkäänlaista latausmahdollisuutta kotona eikä myöskään työpaikalla, joten ainoa mahdollisuus ladata on julkisilla latureilla. Ja kun monet ajelevat seuduilla jonka matkan varrella ei satojen kilometrien matkalla ole yhtäkään pikalaturia niin monille vain sähköauto on täysin käyttökelvoton ja silloin bensa- ja dieselauto on järkevämpi valinta myös uutta autoa ostettaessa.

"Täyssähköautolla pääsee nyt -20C pakkasissa Helsingistä Ouluun 7 tunnissa 16 minuutissa. Ei eroa paljoa polttiksen vastaavasta."

Ja tuo on arvotonta paskatietoa muille. Kaikki ihmiset kulkevat eri reittejä ja käyttävät autoa eri tavalla ja mahdollisuudet kotilataukseen on toisilla ja toisilla ei. Eli sinun kokemuksellasi ei ole muille mitään arvoa.

Yksinkertainen väite, että jokin voimalähde olisi muka "ainoa oikea" on naurettavan typerä. Aina kun noin yksinkertaista sanotaan niin sen sanoja on valehtelija ja huijari.

Ok. Eli allekirjoittaisitko sen, että jokainen voi ajella millä voimalinjalla itse haluaa, eikä siihen ole muilla mitään naputtamista?

Koska noin sähköautoilijana itse ajattelen. Ärsyttää suuresti mölyäjät, joiden mielestä minun pitäisi vaihtaa dieseliin tms. Ei kiinnosta.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Ok. Eli allekirjoittaisitko sen, että jokainen voi ajella millä voimalinjalla itse haluaa, eikä siihen ole muilla mitään naputtamista?

Koska noin sähköautoilijana itse ajattelen. Ärsyttää suuresti mölyäjät, joiden mielestä minun pitäisi vaihtaa dieseliin tms. Ei kiinnosta.

Sitten ei pidä kirjoittaa mitään "ainoasta järkevästä voimalähteestä", koska tuo ei pidä paikkaansa.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Sitten ei pidä kirjoittaa mitään "ainoasta järkevästä voimalähteestä", koska tuo ei pidä paikkaansa.

No hieman provosoiva tuo toki oli. Täällä sähköautoaihealueella jostain syystä tyrkytetään polttiksia joka tuutista. Jonkin verran myös sähköautoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6062
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      339
      5387
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2717
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2625
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      87
      1912
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      105
      1707
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1591
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1553
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1474
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1423
    Aihe