Palstan "feministi" ei esimerkiksi usko tätä, että naisten kyvyillä ei olisi vaikutusta siihen, että vaatimukset miehille kasvavat kaiken aikaa. Kyllähän tätä ollaan esimerkiksi tutkittu, että naisten koulutus vähentää syntyvyyttä, jolloin miehille kasvaa vaatimukset "sopivan" kumppanin löytymiselle.
Otetaanpa esimerkki palstan "feministin" valehtelusta. Hän on jossakin aikaisemmassa keskustelussa väittänyt painavansa enemmän kuin moni keskivertomies. Tarkoitan tällä keskivertomiehellä globaalissa kontekstissa. Pienessä osassa maapallon maita keskivertomies painaa yhtä paljon kuin tuo palstan "feministi". Lisäksi hän väittää, ettei hänellä kulu ruokaa paljon. On syytä kuitenkin muistaa, että palstan "feministin" paino vastaa suurin piirtein nykyajan Ms Olympian painoa jopa off kaudella.
Miettikääpä vaan kuinka paljon Mr Olympia Ronnie Coleman söi ja kuinka paljon kului proteiinia. Kuinka paljon Afrikassa ihmiset kuluttaa proteiinia verrattuna esimerkiksi "maailman tasa-arvoisimpaan" maahan Islantiin.
Tuossa voimamies Riku Kirin kulutus.
https://www.is.fi/muutlajit/art-2000005917809.html
"Jykevä hahmo kulutti aktiiviaikoinaan paljon energiaa. Hän arvioi syöneensä noin 10 000 kilokaloria päivässä ja vertaa määrää normaalin viisihenkisen perheen annoksiin."
Siinä toisen voimamiehen kalorien kulutus.
https://www.menshealth.com/uk/nutrition/a42443363/tom-stoltman-13000-calorie-a-day-diet/
"World’s Strongest Man Tom Stoltman Reveals His 13,000-calorie-a-day Competition Diet"
Jälleen nähdään tuo palstan "feministin" ja hänen "faniensa" itsepetos.
Mietitäänpä mitä esimerkiksi Iranissa on hiljattain tapahtunut. On syytä muistaa, että nykyaikana naispainonnostajia löytyy myös Iranista.
https://indianexpress.com/article/sports/sport-others/iran-allow-women-to-compete-internationally-in-weightlifting-4952323/
Mitä tästä seuraa? Jos yhä useampi nainen alkaa haaveilla esimerkiksi painonnostajan urasta, miehille koituu suurempia vaatimuksia, jos haluavat löytää kumppanin ja lisääntyä.
Miksi näin käy? Palstan "feministi" vaatisi evidenssiä, vaikka minä olen moneen kertaan jo ottanut useammankin linkin tänne todistamaan sitä, että tuo hypergamia on kulttuurista riippumaton ilmiö.
Toisekseen tämänkin olen moneen kertaan tällä palstalla todennut linkkejä hyödyntäen, että ei "koviin" salituloksiin noin vain ryhdytä, kun on kaikki muu, työ, perhe jne.
Kyllä Iranissa kehonrakennustakin löytyy ainakin miehille.
https://www.youtube.com/watch?v=z2Dhu4b3Sy0
Tuossa joku haastattelussa kertoo, kuinka oli nuorena hintelä ja alkoi tekemään jotakin sen eteen, ettei olisi hintelä.
No sitä myötä, kunnaiset yhä kunnianhimoisemmin innostuvat treenaamaan salilla, yhä useampi mies alkaa miettimään tätä onko "liian hintelä".
Jos nyt jotakin evidenssiä haluatte, siinä on duodecim aikakausikirjasta vähän tuosta miesten syömishäiriöistä ja tyytymättömyydestä lihaksiinsa.
https://www.duodecimlehti.fi/duo96584
"Lihaksikkuuden arvostamisessa on poikien ja miesten ryhmässä kyse paitsi ulkonäköön liittyvistä tekijöistä myös fyysisestä voimasta ja tätä kautta asemasta ryhmän hierarkiassa."
Tämänkin olen moneen kertaan todennut palstalla kuinka tuo alkaa jo peruskoulussa, kun pojat luokittelevat toisia pokia "parempiin" poikiin ja toisia "huonompiin". Fyysinen suorituskyky on merkittävässä roolissa. Tästäkin aiheesta olen ottanut linkkejä, mutta eihän palstan "feministi" niitä huomaa, koska minä minä minä asenne ei hetkeksikään pääse "lepoon".
Vielä tämäkin palstan "feministin" ja hänen "faniensa" tekopyhyydestä: he vaativat itsensä oikeuttamista sen perusteella, että ovat saaneet "geenilottovoiton".
Tuo "geenilottovoiton" perusteella p**kaeliitti vaati itselleen ja "faneilleen" oikeuksia jopa Suomessa ennen toista maailman sotaa. Täälläkin oli pakkosterilointeja.
Yksikin palstan "feministin fani" totesi, että minäkin "hullu" poistun aikanaan luonnonvalinnan mukana.
Luonnonvalintaa luonnonvalinta, "kelpoisimmat" eloon.
Todellavaikeeta
Analyysia palstan "feministin" ja hänen "fanien" harhaanjohdattamisesta
8
195
Vastaukset
- Anonyymi00001
Tottahan se on ettei luokan vahvimmalle oppilaalle niin paljon keljuilla, lapsilla kun on vielä se harkinnan taso kehnompi mitä aikuisilla, ja se vahva saattaa antaa lumipesun.
Ajatus "väkivalta lopettaa vittuilun toimii".
Aikuisilla se ei toimi, väkivaltaisia henkilöitä kartetaan, kierretään kaukaa.
En usko vahvuuden liittyvän sinänsä parinvalintaan, enemmän siihen vaikuttaa se, millaisia harrastuksia nuoret tytöt ja pojat harrastavat. Terveelliset elämäntavat, itsensä kehittäminen, ryhmätyössä opittu hyvä käyttäytyminen ja siveellinen sivistynyt luontainen ulosanti. Niillä voi olla jokin rooli siihen millaisen ensikuvan ihminen toiselle ihmiselle antaa.
Henkilöt jotka toteuttavat itseään ja haaveitaan voivat olla mielenkiintoisia, eivät he ajattele välttämättä sitä vastakkaista sukupuolta ollenkaan. Silti se oma elämäntyyli voi herättää kiinnostusta vastapuolessa, vaikkei sitä edes ajattelisi.
AV- Anonyymi00007
"En usko vahvuuden liittyvän sinänsä parinvalintaan, enemmän siihen vaikuttaa se, millaisia harrastuksia nuoret tytöt ja pojat harrastavat. Terveelliset elämäntavat, itsensä kehittäminen, ryhmätyössä opittu hyvä käyttäytyminen ja siveellinen sivistynyt luontainen ulosanti. Niillä voi olla jokin rooli siihen millaisen ensikuvan ihminen toiselle ihmiselle antaa."
Ongelma vaan on se, että kaikessa tulee aina kilpailua. Käytännössä vaan tahtoo mennä näin, että treenaavat ihmiset pariutuvat helpommin toistensa kanssa. Ongelmana on tämä vaatimustason nousu. Mä otin tämän "strong is the new skinny"-ilmiön. Mielenkiintoista mitä sinä ajattelet.
https://www.psychologytoday.com/us/blog/mind-your-body/201802/strong-is-the-new-skinny-do-women-their-bodies-more
Totta että tuollainen vahvempi vartalo liitetään helpommin terveeseen vartaloon, mutta sitten toisaalta asian toinen puoli. Tuossa aloituksessahan mä otin tuon duodecim aikakausikirjan tutkimuksen miesten syömishäiriöistä ja tyytymättömyydestä lihaksiinsa. Kuitenkin nyt sitä polarisoitumista on sukupuolten välillä arvoissa tapahtunut. Mä osasin jo itse aavistaa tätä kun olin peruskoulussa, että asiat menevät vaan tietyllä tavalla ja nyt kun luen tutkimuksia tästä polarisoitumisesta, totean vaan että näinhän se menee. Sun on varsin helppo 170 kilon eliittipenkkipunnertajana nähdä, että eihän se voima mitään vaikuta. Sä olet aina saanut olla hierarkiassa sitä yläpäätä.
Todellavaikeeta - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
"En usko vahvuuden liittyvän sinänsä parinvalintaan, enemmän siihen vaikuttaa se, millaisia harrastuksia nuoret tytöt ja pojat harrastavat. Terveelliset elämäntavat, itsensä kehittäminen, ryhmätyössä opittu hyvä käyttäytyminen ja siveellinen sivistynyt luontainen ulosanti. Niillä voi olla jokin rooli siihen millaisen ensikuvan ihminen toiselle ihmiselle antaa."
Ongelma vaan on se, että kaikessa tulee aina kilpailua. Käytännössä vaan tahtoo mennä näin, että treenaavat ihmiset pariutuvat helpommin toistensa kanssa. Ongelmana on tämä vaatimustason nousu. Mä otin tämän "strong is the new skinny"-ilmiön. Mielenkiintoista mitä sinä ajattelet.
https://www.psychologytoday.com/us/blog/mind-your-body/201802/strong-is-the-new-skinny-do-women-their-bodies-more
Totta että tuollainen vahvempi vartalo liitetään helpommin terveeseen vartaloon, mutta sitten toisaalta asian toinen puoli. Tuossa aloituksessahan mä otin tuon duodecim aikakausikirjan tutkimuksen miesten syömishäiriöistä ja tyytymättömyydestä lihaksiinsa. Kuitenkin nyt sitä polarisoitumista on sukupuolten välillä arvoissa tapahtunut. Mä osasin jo itse aavistaa tätä kun olin peruskoulussa, että asiat menevät vaan tietyllä tavalla ja nyt kun luen tutkimuksia tästä polarisoitumisesta, totean vaan että näinhän se menee. Sun on varsin helppo 170 kilon eliittipenkkipunnertajana nähdä, että eihän se voima mitään vaikuta. Sä olet aina saanut olla hierarkiassa sitä yläpäätä.
Todellavaikeeta"Henkilöt jotka toteuttavat itseään ja haaveitaan voivat olla mielenkiintoisia, eivät he ajattele välttämättä sitä vastakkaista sukupuolta ollenkaan. Silti se oma elämäntyyli voi herättää kiinnostusta vastapuolessa, vaikkei sitä edes ajattelisi."
Niin mutta sitten ollaan tässä mahdollisuuksien epätasa-arvon ongelmassa, josta puhuttiin siinä tutkimuksessa, jossa puhuttiin näistä nuorten miesten ja naisten arvojen erkaantumisesta.
Todellavaikeeta
- Anonyymi00002
Heh. 😄 Kiitos kaikesta tästä huomiosta.
Niin, et tosiaan ole esittänyt mitään evidenssiä vaatimusten koventumisesta miehille.
Evidenssin on täytettävä molemmat seuraavista kahdesta kriteeristä:
1) Pariutumisessa merkittävät ominaisuudet on operationalisoitu. Korrelaatio on merkittävä (p < 0,05) sen suhteen, että kyseisiä ominaisuuksia on miehillä suurempi määrä kuin naisilla, kun kansallisen kulttuurin, sosiaaliluokan ja tulotason vaikutukset on vakioitu molemmilta sukupuolilta. Vakiointi edellyttää regressioanalyysiä tai aineiston osittamista, ja näiden vaatimukset on luonnollisesti otettava huomioon otoksen keräämistä suunniteltaessa.
2) On pystytty osoittamaan, että NAISET preferoivat kumppaneita, joilla on enemmän kohdassa 1 mitattuja ominaisuuksia kuin heillä itsellään, kun molempien ikä, sosiaaliluokka ja tulotaso on vakioitu. Tämäkin vaatii regressioanalyysiä tai aineiston osittamista. Ennen tähän toiseen kysymykseen vastaamista on tietysti operationalisoitu se, miten naiset tai miehet tahollaan preferoinnin tekevät (kummallekin oma mittari).
Aihetta voi luonnollisesti tutkia vain kulttuureissa, joissa kaikki sukupuolet ovat vapaita itse valitsemaan kumppaninsa.
Et voi esittää väitteitäsi ilman, että ne perustuvat todellisuuteen.
🦄- Anonyymi00003
Pahoittelut virheestä:
Molemmissa kohdissa (1 ja 2) ehdotan siis vakioitaviksi muuttujiksi seuraavia:
- ikä
- kansallinen kulttuuri
- sosiaaliluokka
- tulotaso
1-kohdasta puuttui ikä ja 2-kohdasta puuttui kansallinen kulttuuri. Mutta molemissa oli tarkoitus olla molemmat.
🦄
- Anonyymi00004
En jaksa lukea sun tekstejäsi otsikkoa pidemmälle, mutta haluan ilmoittaa myös olevani feministi. Saa sanoa ihan vaikka femakoksi.
xLiner - Anonyymi00005
Pariutuminen on todella helppoa. Tarvitaan vain kaksi ihmistä jotka ovat epätäydellisiä.
Sillä, ei täydellinen ihminen ketään tarvitse.
Nainen menee baariin, miksi se sinne menee..on muutakin tekemistä.
Mies menee baariin, miksi se sinne menee...on muutakin tekemistä.
Niin vain menevät, eikä kukaan ajattele miksi menevät?
Jotain kaipuuta ne nykyajan ihmisetkin kaipaavat. Toisen lämmin iho ja sen kosketus, ehkä se on tärkeintä, mitä maailma voi meille antaa.
Tässä epätäydellisten ihmisten maailmassa onkin mukava kohdata niitä vähemmän tai enemmän epätäydellisiä. Yhtälö on matemaattisesti tosi sekava, sillä eihän kahden epästabiilin kohtaamisesta voi antaa mitään takeita.
AV - Anonyymi00006
Todellavaikeeta lukea pitkiä kirjoituksiasi, joissa ei ole päätä eikä häntää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 521837
- 621772
SDP:n lyhyt selviytymisopas
1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p111317- 611121
- 491084
Mitä se olisi
Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?41775Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!
Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.118637Toivoisitko
Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit86630Sotekeskus
Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit32607- 38566