Minulle tuli akuutti sairaus ja kävin terveysasemalla. Kaikki hoitui hienosti, toimenpide, pikaverikoe, seuraavana päivänä labraan.
Tulehdusarvo oli noussut edellisestä päivästä, ja labroissa jotain muutakin.
Tk-lääkäri soitti sairaalan päivystyspuolelle, minut käskettiin sinne, ja lähetteen kanssa menin.
Jonotin kolme tuntia aulassa, kunnes lääkäri viiletti käytävää resepti kädessä, vei minut tyhjään huoneeseen, kertoi ensimmäiseksi diagnoosin ja antoi reseptin.
Hän ei kysellyt mitään, ei tutkinut kuin vilkaisemalla. Itse esitin muutaman kysymyksen. Olin lääkärin kanssa huoneessa viitisen minuuttia. Sanoi, että muutamien päivien kuluttua on käytävä terveysasemalla kontrollissa.
Ihmetytti, miksi jo terveysaseman lääkärin soittaessa sairaalaan hänelle ei sanottu, että hän voisi kirjoittaa minulle lääkereseptin.
Kolmen tunnin odottaminen, viisi minuuttia lääkärin luona, diagnoosi jo valmiina ja resepti käteen, kotiin, ja ota taas yhteyttä terveysasemalle.
Tätä voi jo kutsua pompotteluksi ja rahastukseksi. Käyntimaksu ja matkakulut, ei ollut ihan ilmainen reissu.
Terveysasemalla kaikki meni hienosti, ei voi kuin kehua, mutta HUS ei kehuja ansaitse.
Jos (ilmeisimmin kun) otan taas yhteyttä terveysasemalle, niin mikä kierros mahtaa olla edessä, sairastamisenikin kun jatkuu edelleen.
Täysin uskottavaa, että ihmisillä alkaa usko, toivo ja luotto julkista terveydenhuoltoa kohtaan olemaan koetuksella.
( Kannattaisiko vain "mädäntyä" kotiin, vai hankkia itsensä ulosottoon ? Hankala kysymys)
Rahastuksen HUS kyllä osaa
2
79
Vastaukset
- Anonyymi00001
Jokainen potilas maksaa HUS:lle moninkertaisesti sen, mitä potilas itse maksaa käynnistään. Joten mistään rahastuksesta ei voi puhua.
Mene yksityislääkärille ja yksityissairaalaan, niin saat jotain käsitystä kustannuksista.- Anonyymi00002
Onhan tuo tiedossa, että kunta maksaa suurimman osan ihmisen terveydenhuollon käynneistä, eli käynnin hinta on potilaalle siinä suhteessa pieni.
Köyhempänä ihmisenä ei tuosta vain mennä yksityisille lääkäreille, sairaalasta puhumattakaan (sen käsittää kuka tahansa köyhempi ihminen), julkiset palvelut sentään jonkin verran helpottavat, kun ei muuhun ole varaa lainkaan.
Pointti oli lähinnä se, että rahastukselta se tuntuu, on summa mikä tahansa, kun käsketään menemään, vaikka asia olisi mahdollisesti hoitunut toisellakin tavalla.
Mutta tuolla tavallahan pompottelemalla potilaita saadaan terveydenhuollon kustannuksia nousemaan, että voidaan sitten julkisesti hämmästellä ja kirota, kun kustannukset vain nousee. Ja sitä ääneen ihmetellään, ihan kuin ei olisi tiedossa kenelläkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1266400Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3766195Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie716183Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3443992Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1482415Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.42355Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1311456- 131299
- 1871128
- 64960