Väestönsuoja

Anonyymi-ap

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011757166.html

Pystyisittekö itse olemaan noin ahtaassa tilassa? Itse en, on ahtaan paikan kammo. Onko oman taloyhtiösi väestönsuojan käyttökuntoon laittoa harjoiteltu vai onko paikkasi yleisessä väestönsuojassa?

18

251

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Tämän taloyhtiön väestönsuojassa taitaa olla nykyään punttisali. Ja ei, sinne ei kaikki mahtuisi, vaikka seisottaisiin tiiviisti vierekkäin ja päällekkäin.

>simiti<

• Anonyymi00002

Harvoin noin lähelle naista pääsee. Romanttiset visiot saa vallan.

• Anonyymi00003

Hyvin siellä viihtyisi, jos suurin osa olis naisia ympärillä.

• Anonyymi00004

Mietippä sitä, kun on 90 asuntoa ja väestönsuoja varmaankin 30 neliömetriä... lisäksi asunnot ovat jakautuneet yksiöihin, kaksioihin ja kolmioihin. Kaikkia 33% joten asukkaita on enemmän, kuin asuntoja.

Ehkä se on vain muodon vuoksi, kun on ollut aikoinaan pakko rakentaa. Tokihan jo itse talotkin ovat ydinpommin kestäviä betonibunkkereita. 😎

>simiti<

• Anonyymi00009

Tiesitkö että naisen pierut ja uloshengitysilma sisältävät yhtä suurelta osin tappavia kaasuja kuin miehen vastaavat?

-keinovaginamies-

• Anonyymi00015
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Tiesitkö että naisen pierut ja uloshengitysilma sisältävät yhtä suurelta osin tappavia kaasuja kuin miehen vastaavat?

-keinovaginamies-

Laitoin kerran tehtaalla hiilidioksidia suojakaasuksi 200 litran koboltti tynnyriin. Ajatuksissani olin ja vähän venähti. Hirmuna rupesi ramaisemaan ja onneksi tajusin heti sulkea hanan.

>simiti<

• Anonyymi00005

Noinhan kaikki kaupunkilaiset asuvat muutenkin kuutioissaan, arkihuttua heille :D

• Anonyymi00006

Saat luulla ihan mitä haluat. Itse asun 79 neliön "kopissa" ja ihan yksin.
        Kauppaan, apteekkiin, lääkäriin, kirjastoon ja baariin on 300 metriä matkaa. Paljonko sinulla?

Sovitaanko niin, että jokainen asuu missä itse haluaa?🧐

>simiti<

• Anonyymi00010
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Saat luulla ihan mitä haluat. Itse asun 79 neliön "kopissa" ja ihan yksin.
        Kauppaan, apteekkiin, lääkäriin, kirjastoon ja baariin on 300 metriä matkaa. Paljonko sinulla?

Sovitaanko niin, että jokainen asuu missä itse haluaa?🧐

>simiti<

Mammona on maallista ja omistaminen huttua, merituuli ei pure luihin ja ytimiin.
        Metsän kolossa kannon suojassa, betonia ei löydy kuin kellarista :)

• Anonyymi00007

Kieltämättä ahdistaa ajatus siitä, että joutuisi olemaan ahtaassa väestönsuojassa vähääkään pidempää aikaa. Meillä on väestönsuojassa tilaa ehkä n 50-60 neliötä 🤔 Hankala arvioida. Eristävä eteinen toki vielä, tässä tilassa on ehkä 15 neilötä mutta tämä tilahan ei ole varsinaisesti käytössä vaan toimii eristyksenä. Asukkaita on äkkiä laskettuna n 30, muutama sylivauva päälle. Onneksi kaikki asukkaat ovat ns tolkun ihmisiä, joten en siinä mielessä ole huolissani, jos heidän kanssaan joutuisi hetken väestönsuojassa olemaan.

Meillä on kyllä pelastussuunnitelmat sun muut ajan tasalla sekä kaikki tarvikkeet löytyy, joten tilanne on siinä mielessä ihan hyvä, mutta toivotaan, ettei väestönsuojaa koskaan tulla tarvitsemaan.

Aletheias

• Anonyymi00008

On mulla pottukellari sekä kotona että mökillä.
      Toki molemmissa osoitteissa olisin niissä hyv. tod. näk. yksin.
      Pitäskö tässä alkaa kunnon preppaajaksi, ottaa Amerikan suuresta maasta mallia ja kellareiden perusparannukseen?

Nääh, En kyllä usko että Suomen korpimaat ketään kiinnostaa.
      Sitä paitsi otan mieluummin kuulan kuin kolme vuotta maan alla odottamassa säteilyn vähenemistä.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00016

Ääh. Ei tarvi kuin varmistaa ruokahuolto ja sinkut-palstan yhteys. Niin ja jos haluaa leuhkia, niin nurkassa on 1,5L mehukattipurkki, jossa pörisee kiljut.

>simiti<

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Ääh. Ei tarvi kuin varmistaa ruokahuolto ja sinkut-palstan yhteys. Niin ja jos haluaa leuhkia, niin nurkassa on 1,5L mehukattipurkki, jossa pörisee kiljut.

>simiti<

Jos kolme talvea pottukiljua kellarissa imee, niin se on aika ikävän hajuinen läjä siinä kellarin toisessa nurkassa.
        Kyllä pidän kuulavalinnan vaikka aivan kivaa seuraa te välillä olettekin :))

-keinovaginamies-

• Anonyymi00011

Kuulostaa aika pienoiselta tuo suoja.

Ei mahtuisi nukkumaankaan ollenkaan, ellei käytä toisia patjana ja nuku päällekäin.

Tai nukkuu istuma-asennossa.

• Anonyymi00014

Siihen henkilöhtaisessa tilassa on myös reppu jossa on omat lääkkeet ja ruuat vesi ja lisä vaatetta että onneksi olkoon jos ei ennen ole moiset asiat tulleet mieleen.

• Anonyymi00018

Jäi laittamatta että suojassa on tilaa henkeä kohden: puolesta neliöstä neliöön per henkilö että sillain.

• Anonyymi00019

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä

Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain
      Maailman menoa
      353
      12236
    2. Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?

Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-
      Maailman menoa
      190
      11337
    3. Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin
      Maailman menoa
      280
      6583
    4. Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli

Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.
      Maailman menoa
      255
      5357
    5. Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia

Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom
      Maailman menoa
      207
      3874
    6. Pystyisitkö olla

Kanssani kaiken sotkun jälkeen? Ainakaan tunteet ei ole loppuneet
      Ikävä
      176
      3653
    7. L/OVER ikuisesti minun

Aivan järkyttävä sarja. Ei voi olla katsomatta, mutta tuo omat muistot mieleen. Näyttelijät näyttelevät turhankin hyvin
      Ikävä
      64
      2743
    8. Purra vaatii: Työvelvoite maahanmuuttajille ja kantasuomalaisille pitkäaikaistyöttömille

Jos Perussuomalaiset ja Kokoomus ovat seuraavan hallituksen kaksi johtavaa puoluetta, on suomalaisille pitkäaikaistyöttö
      Perussuomalaiset
      178
      2487
    9. Nyt on kova paikka "suvaitsevaisille" naisille", kun naisille tuli oma taksi

ja syy siihen on kehitysmaalaiset taksisuharit, joista on koitunut paljon "ongelmia" naismatkustajille. Nimittäin "suva
      Maailman menoa
      52
      2240
    10. Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!

Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov
      Työ ja opiskelu
      15
      1932
    Aihe