Täälläkin putinistit ovat vaahdonneet siitä, kuinka Venäjä voi jatkaa sotaa loputtomiin kultavarantojensa turvin. Eipä ole kohta enää kultaa eikä ulkomaista valuuttaa, koska Kreml myy kultaa ja ulkoaista valuuttaa ennätystahtiin.
https://www.verkkouutiset.fi/a/kreml-myy-kultaa-ja-ulkomaista-valuuttaa-ennatystahtiin/#5e1c571a
Venäjän kultakirstun pohja häämöttää
14
115
Vastaukset
- Anonyymi00001
No eipä tuo siltä näytä...tuon mukaan tänä vuonan ei myytäisi varmaan yhtään kultahippua? Just eilen artikkeli että kansallisen hyvinvoinnin vai mikä lie olikaan..sen rahojakin vielä 100 miljardia dollaria.
Vuonna 2023 kultaa myytiin yhteensä 196 tonnia
171 tonnia vuonna 2024
19 tonnia vuonna 2025
No oli miten oli, Venäjän on sanottu kestävän sotaa taloudellisesti vielä pitkälle ensi vuoteen, kestääkö Ukraina, lähinnä siis kestääkö ukkojen määrä ?- Anonyymi00004
Suomen bruttokansantuote (BKT) supistui viime vuonna 0,1 prosenttia vuositasolla, mutta talous kääntyi kasvuun vuoden aikana. Inflaation hidastuminen ja korkojen lasku lisäävät kulutusta. Rakentamisen toipuminen, energiasiirtymä ja puolustushankinnat lisäävät investointeja.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Suomen bruttokansantuote (BKT) supistui viime vuonna 0,1 prosenttia vuositasolla, mutta talous kääntyi kasvuun vuoden aikana. Inflaation hidastuminen ja korkojen lasku lisäävät kulutusta. Rakentamisen toipuminen, energiasiirtymä ja puolustushankinnat lisäävät investointeja.
Pölöti pölöti taas. Kulutuksen kiihtyminen nostaa inflaatiota. Jos hinnat tippuu, se tarkoittaa aina vain lamaa, eli sitä, että ihmisillä ei ole rahaa.
Energiasiirtymä... mihin? Helsingissä kerrostaloja tyhjillään, kenelle niitä uusia nyt ollaan rakentamassa? Maahanmuuttajilleko? - Anonyymi00006
Sodan alussa oli hyvinvointirahaa 100 miljardia euroa, kesällä 2025 enää 40 miljardia. Loppuvuonna vähentyi 10 miljardia, joten kassan pohja näkynee ennen kesää 2026.
- Anonyymi00002
Paitsi että Venäjän valuuttavaranto on ennätyssuuri.
Hyvin on pakotteet toimineet, Suomea vastaan.- Anonyymi00007
Ehkä oli ennen sotaa mutta ei enää. Miksi muuten venäjä käyttäisi hyvinvointirahastoaan sodan kustannusten kattamiseen?
- Anonyymi00003
Venäjän talous vuonna 2025 on hidastunut sodan ja pakotteiden vuoksi, ennusteiden mukaan kasvun ollessa noin 1–2 % luokkaa, johtuen työvoimapulasta, korkeista koroista ja sotaan kohdistuvista menoista, mutta syvempiä kriisejä ei ole näköpiirissä, vaikka öljyn hintashokit ja pakotteet luovat jatkuvia riskejä. Vaikka budjettia tuetaan, talous on yhä haavoittuvainen ja rakenteelliset ongelmat kasvavat.
Keskeiset piirteet:
Kasvun hidastuminen: BKT:n kasvu on hidastunut merkittävästi verrattuna aiempiin vuosiin ja ennusteet ovat maltillisia (n. 1–2 %).
Sotatalous: Kasvua ylläpitävät valtion menojen lisäykset ja sotateollisuuden tuotanto, mutta tämä syö resursseja.
Työvoimapula ja inflaatio: Työmarkkinat ovat kireät ja hinnat nousevat, mikä lisää paineita.
Pakotteiden vaikutus: Länsimaiden pakotteet vaikeuttavat ulkomaankauppaa ja talouden sopeutumista, vaikka sodan rahoitus onnistuu yhä.
Öljyn hinta: Öljyn hinnan lasku supistaa verotuloja ja budjettia, tehden tilanteesta haastavamman.
Budjetti: Vaikka alijäämää on, sitä katetaan velalla. Valtion tulojen vähenemisestä huolimatta menoja on lisätty.
Tulevaisuuden riskit: Talous on haavoittuvainen öljyshokeille, ja sodan päättyessä tarvittavat rakenteelliset muutokset voivat aiheuttaa uuden kriisin.
Yhteenvetona voidaan todeta, että Venäjän talous on sopeutunut sotaan, mutta kasvu on hidastunut ja talouden tasapaino heikentynyt, vaikka se ei ole vielä romahduspisteessä. - Anonyymi00008
Jos kulta-arkun pohja alkaa uhkaavsti häämöttää, pitää avata seuraava kulta-arkku.
- Anonyymi00009
"Venäjän kultavarannot ovat olleet noin 775,2 tonnia"
Ja lisäähän siellä kaivetaan kokoajan.... - Anonyymi00014
Anonyymi00009 kirjoitti:
"Venäjän kultavarannot ovat olleet noin 775,2 tonnia"
Ja lisäähän siellä kaivetaan kokoajan....Ei venäjä ehdi kaivaa kutaa, kun pitää Ukrainassa tappaa kanssaihmisiä.
- Anonyymi00010
venäjän lihamyllyhyökkäysten jäljiltä on sinne viime viikkoina syntynyt vajetta värväytyvien määrässä.
Pitääkö lihamyllyhyökkäyksiin ottaa tauko? - Anonyymi00011
Luulen että kirstusta on jo nailatkin vedetty ja viety sulattoon kohta laudatkin.
- Anonyymi00012
Mikäs on myydessä kun on mistä myydä.
- Anonyymi00013
Venäjällä on vain noin 144miljoonaa asukasta. Pietarissa ainoastaan noin 5,6miljoonaa asukasta. Tähän verrattuna kaiken tietävä ja hallitseva Suomi on aivan mahtava maa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit956101KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495535Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja222757Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522629Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521032015Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071758- 1141621
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181583seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241484Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1361459