Kuntouttavaan työtoimintaan pääsee, kun on ollut pitkään työtön ja saa työmarkkinatukea tai toimeentulotukea, eikä työ- ja toimintakyky salli osallistumista muihin työllistymistä edistäviin palveluihin. Aloitus vaatii työvoimaviranomaisen ja hyvinvointialueen kanssa tehtävän aktivointisuunnitelman, ja toiminta on tarkoitettu elämänhallinnan parantamiseen. Olen pian kaksi vuotta ollut työtön.
Voinko itse kysyä pääsyä kuntouttavaan
9
141
Vastaukset
- Anonyymi00001
Peruspäiväraha loppui,olin sitä ennen ihan palkkatyössä.
- Anonyymi00002
Helpommalla pääsis kun kävis jossain työtoiminnassa ja muutenkin hoitaa velvoitteet että säilyy elämänhallinta. Itse aikoinaan lähdin kursseille ja alko syksyllä sitten loppu toukokuussa.
- Anonyymi00003
No, rohkeasti vaan työvoimaviranomaisilta kysymään eihän se muuten selviä. Minäkin aikoinaan kysyin palkkatuettuun työhön pääsyä pitkän työttömyyden jälkeen ja niin vaan onnistuin pääsemään.
Kyllä pääsee.😇👍
- Anonyymi00004
Onko arvaus vai tieto? Ehkä peräti omaperseinen kokemus?
Anonyymi00004 kirjoitti:
Kyllä on omapers. kokemus!😇👍❤️
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
sukulaiseni ollessa lapsi -30 -luvulla mustalaiset (eivät vissiin silloin olleet romaneja) kiertelivät maaseudulla kerjäämässä. Taloissa tiedettiin mustalaisten pelkäävän sairaita ja hulluja, joten kun nähtiin näitä olevan tulossa niin joku talon väestä tekeytyi sairaana valittamaan tai käyttäytymään mielenvikaiseksi. Näin päästiin äkkiä eroon ei-toivotuista kulkijoista. Kyllä heitä karsastettiin tuohonkin aikaan.
- Anonyymi00006
Jos kysyt sitä hyvällä kirjoitustaidollasi, elämänhallintasi on kunnossa etkä ole kuntoutuksen tarpeessa. Voit kyllä päästä sellaiseen, mutta se on vain tämän sairaan järjestelmän mukainen työllisyystoimi.
- Anonyymi00007
Ei mitään sairasta järjestelmää ole vaan sinä itse olet sairas......mukamas asiantuntija.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2392719- 1011144
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1221098Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka581005Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531002Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717917- 63851
- 41827
Perussuomalaisten kansanedustajalta erittäin raju puheenvuoro eduskunnassa massamaahanmuuttoa vastaa
https://www.is.fi/politiikka/art-2000012019924.html Hyvä, että perussuomalaiset tuo Suomen kansalle tätä vihervasemmisto238815- 128806