Kuntouttavaan työtoimintaan pääsee, kun on ollut pitkään työtön ja saa työmarkkinatukea tai toimeentulotukea, eikä työ- ja toimintakyky salli osallistumista muihin työllistymistä edistäviin palveluihin. Aloitus vaatii työvoimaviranomaisen ja hyvinvointialueen kanssa tehtävän aktivointisuunnitelman, ja toiminta on tarkoitettu elämänhallinnan parantamiseen. Olen pian kaksi vuotta ollut työtön.
Voinko itse kysyä pääsyä kuntouttavaan
9
116
Vastaukset
- Anonyymi00001
Peruspäiväraha loppui,olin sitä ennen ihan palkkatyössä.
- Anonyymi00002
Helpommalla pääsis kun kävis jossain työtoiminnassa ja muutenkin hoitaa velvoitteet että säilyy elämänhallinta. Itse aikoinaan lähdin kursseille ja alko syksyllä sitten loppu toukokuussa.
- Anonyymi00003
No, rohkeasti vaan työvoimaviranomaisilta kysymään eihän se muuten selviä. Minäkin aikoinaan kysyin palkkatuettuun työhön pääsyä pitkän työttömyyden jälkeen ja niin vaan onnistuin pääsemään.
Kyllä pääsee.😇👍
- Anonyymi00004
Onko arvaus vai tieto? Ehkä peräti omaperseinen kokemus?
Anonyymi00004 kirjoitti:
Kyllä on omapers. kokemus!😇👍❤️
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
sukulaiseni ollessa lapsi -30 -luvulla mustalaiset (eivät vissiin silloin olleet romaneja) kiertelivät maaseudulla kerjäämässä. Taloissa tiedettiin mustalaisten pelkäävän sairaita ja hulluja, joten kun nähtiin näitä olevan tulossa niin joku talon väestä tekeytyi sairaana valittamaan tai käyttäytymään mielenvikaiseksi. Näin päästiin äkkiä eroon ei-toivotuista kulkijoista. Kyllä heitä karsastettiin tuohonkin aikaan.
- Anonyymi00006
Jos kysyt sitä hyvällä kirjoitustaidollasi, elämänhallintasi on kunnossa etkä ole kuntoutuksen tarpeessa. Voit kyllä päästä sellaiseen, mutta se on vain tämän sairaan järjestelmän mukainen työllisyystoimi.
- Anonyymi00007
Ei mitään sairasta järjestelmää ole vaan sinä itse olet sairas......mukamas asiantuntija.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986128KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495587Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522639Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521042046Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071768- 1211667
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191603Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801267- 731177
Nuoret hakevat eläkkeelle, vaikka eivät ole olleet vielä töissäkään
hyvin menee. Pieni vastoinkäyminen elämässä, ja heti masennutaan. Monet alle 30-vuotiaat hakevat työkyvyttömyyseläkettä188998