Nostaako Herra Raamatun jakeita mieleen?

Anonyymi-ap

Ei nosta. Raamatun paikat nousevat mieleen ihan aivojen normaalin toiminnan tuloksena. Siinä ei ole mitään yliluonnollista.

Kun olet kuullut tai lukenut jonkin Raamatun kohdan, niin se nousee mieleen sopivassa tilanteessa. Tämä on aivan luonnollinen tapahtuma.

Se, että näin tapahtuu usein, johtuu siitä, että luet tai kuulet paljon Raamattua.

Raamatun jakeiden nousu mieleesi ei ole Jumalan puhetta sinulle.

9

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Job.13:17 Kuulkaa tarkasti minun puhettani, ja mitä minä lausun korvienne kuulen.

• Anonyymi00003

Joskus on nostanut, erikoistilanteissa.

• Anonyymi00004

Usein, varmaankin päivittäin kun päivittäin häärään Jumalan Sanan ilokkaassa juhla humussa, niin niitähän tilanteitahan tuleeheehiin eteenheen , joihin sitten esiinnousee kuin tilauksesta jokin sananpaikka.Kyllä mä koen että Jumala niitä nostelee ajatuksiin, tosin voipi olla niinkin että vaan muistuu mieleen, kun niitä suht usein toistelee niin jää mieleen, mutta veikkaan kuitennii Pyhän Hengen, joka on Jumala, vaikutuksesta ne jakeet mieleen nousee, koska nasevuusosuvuus on niin "täyvellistä", eikä kyseistä Raamatunpaikkaa ole välttämättä muistellut pitkään aikaan ollenkaan, koska Raamatussa on 66 Kirjaa ja itte en lue Raamattuu tyyliin alusta loppuun vaan tietokirjamaisemmalla tavallisella poukkoillen kuin hevoinen laitumellisella innoissaan.

Selef Urge

• Anonyymi00007

No joo, kuulostaahan se kovin taianomaiselta, mutta satukirjan puolelle tää jääpi.
        Kun päivittäin pyörii saman kirjan ja samojen lauseiden ilokashumussa, niin kummasti niitä “tilauksesta” nouseehehiin mieleen. Ihan niinku biisin kertosäe, jota on hyräilly viikkokaupalla.
        Ei siihen PH:ta tarvita, riittää että aivot tekee just sitä mihin ne on hyviä: yhdistää, muistella ja täyttää aukot.
        Se “täyvellinen nasevuusosuvuus” on enemmän mieli, joka rakastaa omia ajatuksiaan, kuin mikään yliluonnollinen kuiskaus.
        Hevoinen laitumella löytää aina heinää. Varsinki jos se on koko ajan samassa aitauksessa.

• Anonyymi00005

Raamattu osataan ainakin UT:n osalta ulkoa, ei siinä mitään nostamisia tarvita.

Tietenkin omatunto voi joskus muistuttaa että näinkin sanotaan, että mitä erinomaista siinä on jos rakastaa niitä, jotka rakastaa takaisin, eikö pakanatkin tee samoin, vaan rakastakaa vihollisia ja niitä, jotka teitä vainoavat, niin olette Jumalan lapsia.

Voi sana niin muistutella, eikä se johdu muistista, vaan omastatunnosta.

• Anonyymi00006

Munan saari ei ole sanan muunnos.

• Anonyymi00008

Jumalan sana, UT:n sana voi pistellä mielessä esim. että olkoon puheenne aina suolalla höystettyä, mieluisaa niille, jotka kuulevat.

Kuten tietysti myös kirjoitettu.

Mutta aina voi paaduttaa itsensä ja paahtaa vain korvasyyhyyn mitä sylki suuhun tuo.

• Anonyymi00009

Ei-helluntailainen kommentti:

Ei ole sellaista aivotoimintaa, joka esiintyisi riippumatta Jumalasta.

Johanneksen evankeliumi:
      15:1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
      15:2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
      15:3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
      15:4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
      15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.

14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

• Anonyymi00010

Pyhä Henki nostaa mieleen monia asioita joita on lukenut. Tiedän tämän siitä että demoni höyläsi 2010 luvun alussa otsalohkostani lyhytkestoisen muistin pois. Sen jälkeen en ole ilman apua muistanut juuri mitään.

Koraani kertoo myös että JOS ANNAMME JONKIN JAKEEN UNOHTUA ANNAMME TILALLE PAREMMAN TAI SAMANVEROISEN. Jumala on myös unohduksen Jumala. Tämänkin olen kokenut käytännössä. Sangen usein ajatus katkeaa. Joskus Jumala ottaa jopa Pyhän Hengen hetkeksi pois ja kysyy aina saman kysymyksen: oletko yhtään mitään ilman Pyhää Henkeä?

Aivoni ovat kelvottomat silloin ja hitaat. Aloitekyvyttömät ja kuin jumissa. En saa silloin mitään aikaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      95
      6101
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5535
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2757
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2629
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      103
      2015
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1758
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1621
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1583
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1484
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      136
      1459
    Aihe