Rutten mukaan Trump ansaitsee tunnustusta muun muassa siitä, että hän nosti esiin arktisen turvallisuuden.
– Trump tekee paljon hyviä juttuja, pääsihteeri totesi.
Euroopan parlamentille puhuessaan Rutte korosti myös, että Trumpin ansiosta Nato-jäsenmaat käyttävät nyt enemmän rahaa puolustukseensa.
Rutte muistutti europarlamentaarikkoja myös Yhdysvaltain tarpeellisuudesta:
– Se, joka ajattelee, että Eurooppa voi puolustaa itseään ilman Yhdysvaltoja voi ”jatkaa uneksimista”.
Naton pääsihteeri Rutte ylistää Trumpia
9
123
Vastaukset
- Anonyymi00005
Rutte on oikeassa, ilman Yhdysvaltoja Naton yli kävellään mennen tullen.
- Anonyymi00006
tarkastetaan tilanne ja siirrytään toiseen
- Anonyymi00007
https://www.youtube.com/shorts/CSLzQw8C6mY
Näinnnnn siitä päästään - Anonyymi00008
Sanoiko RUTTE Trumppia DADDYKSI?
- Anonyymi00014
Juu. Donald on kuulemma ISUKKI🥰🥰🥰🤣
- Anonyymi00010
Rutten puheet osoittavat miten Nato on täydellisen riippuvainen Yhdysvalloista.
- Anonyymi00011
ostetaan entistä enemmän jenkeiltä kyllä heidän sota talous hymyilee ja euroopan typeryyksiä vedetään kuin pierua narusta. Rutte pitäisi olla euroopan isoin sisäinen uhka jonka voisi poistaa. Miettikää meillä on eurooppalainen joka ajaa jenkkien asiaa. Aika paljon muitakin jenkki kätyreitä löytyy euroopan parlamentista mutta rutte pahin
- Anonyymi00012
Trumpetti laitoi euroopan rakentamaan oman puollustuksensa kuntoon venäjän tuhoisuuta vasten
TÄMÄ ON SE TINKSU MIKÄ ON HYVÄ MEITIN MUISTAA- Anonyymi00013
Rutte ei avaa Alankomaiden omaa panosta maansa puolustusvalmiuteen. Alankomaiden koko puolustusstetrgia lepää maan asevoimissa joka on ammattiarmeja ja osaa toimia vain osana suurempaa liittoumaa.
Eli Rutten kotimaalle Yhdysvaltoje antama turva on elämän ja kuoleman kysymys sodan syttyessä.
Vaikuttaa vahvasti siltä että Alankomailla on jotain hampaankolossa Tanskan varalta.
Pääsihteeri on toivottavasti saanut Tanskalta mandaatin taipua Naton puolesta Yhdysvaltojen vasalliksi.
Naton tärkeimpiin ehtoihin kuuluu että jokainen maa vastaa omasta alueellisesta puolustuksesta, mielestäni liittouman tehtävä ei ole tehdä vaihtokauppa tässä kysymyksessä Tanskan ja Grönlannin selkien takana.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit916094KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495515Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja222747Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522629Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521031995Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071748- 1141611
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181573seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241484Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1351453