Se tarkoittaa vihan aikaa.
Voinko luottaa Raamattuun kieliopillisesti?
Tuleeko Jeesus pelastamaan morsiamensa vihan ajasta eli vihan ajan alun ja lopun välisestä aikajanasta?
Olen usein kuullut monen sanovan tai lukevan Raamatusta Jeesuksen pelastavan ylösoton kautta morsiamen tulevalta vihalta eli joutumiselta vihaan aikaan asti.
Mieleen on jäänyt kun saarnaaja, innokaasti pretripulatijoon virittäynyt luki Raamatusta tulevalta vihalta ja mua hätkäytti, kun itse luin omasta Raamatusta tulevasta vihasta ja kummallakin meillä oli 1938 käännös käytettävissämme eikä kukaan läsnäolijoista joko huomannut lukuvirhettä tai sanonut siitä mitään.
Onko 1938 jKr. käännetyssä Raamatussa suomenkielelle tapahtunut käännösvirhe ?
"Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat."
Tämä tarkoittaa mm. Lain ohellaksella Raamatun muuttumaksitonta ja luotettavaa ilmoitusta sellaisenaan ja tähän kuuluu myös kielioppisuuskin.
Mua on suuresti häirinnyt tämä kun Raamatussa kerrotaan ylöstempauksella tapahtuva pelastusoperaation ajoitus vihan ajasta tapahtuvaksi niin siihen ei sitten voikaan luottaa vai kuinkas?
Raamatun ilmoitukseen luotan, mutta onko kyseessä Raamatun käännösvirhe?
Selef Urge
Jeesus tulee pelastamaan morsiamensa tulevasta vihasta
96
370
Vastaukset
- Anonyymi00001
Onko Jumalan sanan, Raamatun jokainen oikeinkäännetyksi varmistettu yksityiskohta voimassa?
Mukavasti,
Selef Urge- Anonyymi00026
Ei ole uskollista suomennosta. King James Bible on täydellinen Jumalan sana. Kuuntele Brandon Petersonia, joka on todistanut sen tieteellisesti. Se on pilkulleen totta. Totta on sen jokainen 7x7x7x7x7x7x7 sanasta.
On suuri siunaus, että suomalaisillekin on vuosikymmenet opetettu englantia. Kannattaa lukea King James Biblea, ja tosiaan hankkia paperinen versio nyt, kun niitä vielä saa. KJB on seitsemäs englanninkielinen käännös ja englanti oli seitsemäs kieli, jolle Raamattu käännettiin. Jumala lupasi tallettaa sanansa, ja teki sen KJB:ssä meille viimeisten vuosisatojen ihmisille jo vuonna 1611. - Anonyymi00037
Anonyymi00026 kirjoitti:
Ei ole uskollista suomennosta. King James Bible on täydellinen Jumalan sana. Kuuntele Brandon Petersonia, joka on todistanut sen tieteellisesti. Se on pilkulleen totta. Totta on sen jokainen 7x7x7x7x7x7x7 sanasta.
On suuri siunaus, että suomalaisillekin on vuosikymmenet opetettu englantia. Kannattaa lukea King James Biblea, ja tosiaan hankkia paperinen versio nyt, kun niitä vielä saa. KJB on seitsemäs englanninkielinen käännös ja englanti oli seitsemäs kieli, jolle Raamattu käännettiin. Jumala lupasi tallettaa sanansa, ja teki sen KJB:ssä meille viimeisten vuosisatojen ihmisille jo vuonna 1611.Kiiots vastauksestasi, alan hakemaan tietoa.
Aikatauluilla kuormitettuna,
Selef Urge
Ps. Ärsyttää kun ei ole omasta mielestä riittävästi aikaa tutkia kokonaisvallallisteisesti Jumalan sanaa niin Jummalaan hurmaantuneena kuin rakastuneenakin, mun hurmoitumistani Jumalaan ei ole poisvietäin, ja Ano Turtiasen ja HeMan puolesta rukoilleena, tuntuu heidän puolestaan itkusilmäiseltä Herrassa , ja tuo Anon vaimokin on ihan itkunauíhe omansa, SOKEUTENSA TAATTA!! Kas, hengelisesti sokeita niin Ano kuin vaimonsa. Herra, olisiko heille sinulla silmäisiinsä voijetta, auta ja armahtallisoi heitä, ettei he saatanan eksyttäminä islamin uskoisten ja ortodoksivalhekristinuskoisten jaaritelmin j eksytyksin helvettiin ihan olisi joutummaisensa, Herra armahtakoon, Putin kauhija saatanan asialla kuljeksiva on, saatanan lapsille turvapaikan tarjooja.
FSB:n murhalistalla murhaamistaansa innokkaasti outtain,
Selef Urge - Anonyymi00043
Anonyymi00037 kirjoitti:
Kiiots vastauksestasi, alan hakemaan tietoa.
Selef Urge
Ps. Ärsyttää kun ei ole omasta mielestä riittävästi aikaa tutkia kokonaisvallallisteisesti Jumalan sanaa niin Jummalaan hurmaantuneena kuin rakastuneenakin, mun hurmoitumistani Jumalaan ei ole poisvietäin, ja Ano Turtiasen ja HeMan puolesta rukoilleena, tuntuu heidän puolestaan itkusilmäiseltä Herrassa , ja tuo Anon vaimokin on ihan itkunauíhe omansa, SOKEUTENSA TAATTA!! Kas, hengelisesti sokeita niin Ano kuin vaimonsa. Herra, olisiko heille sinulla silmäisiinsä voijetta, auta ja armahtallisoi heitä, ettei he saatanan eksyttäminä islamin uskoisten ja ortodoksivalhekristinuskoisten jaaritelmin j eksytyksin helvettiin ihan olisi joutummaisensa, Herra armahtakoon, Putin kauhija saatanan asialla kuljeksiva on, saatanan lapsille turvapaikan tarjooja.
Selef UrgeSelef Urgen teksti sisältää ajatuksen..
Syön Hyvän ja Pahantiedon puulla, ikäänkuin Sanaa siten, että saan kaivella rikkaa toisten silmistä ja muut ovat väärässä.
jumalana ikäänkuin julistan mieleni väärämielisille Jumalan armoa, koska tavallaan olen silloin jumala- tuomoissani.
Hieman haiskahtaa tällaiselle rakennesuunnittelulle, hiekanpäällä, sekä silmävaiva- myös kasvattaa malkaa- asianosaisen huomaamatta.
Vai onko vaihtoehtoisena kyse armolahjasta- jossa Jumalan ruoska pyörii kansanpäällä?
tätä mietiskelen- että kumpi vai kampi.
tavallaan meissä on mahdollisuus tarkastelle ominluvin sitä Jumalalle kuuluvaa puuta, ja sen juurella on tämä käärme- joka pukeutuu meidän sieluissa- "valkeuden" enkuliksi. - Anonyymi00057UUSI
Minulla on myös Novum, josta katson yksityiskohtia. Voi olla, että saa Antikvaarista. En tiedä, onko niitä uutena, ja jos on, voivat olla kalliita. Minä sain omani Ristin Voiton ilmoituksesta, kun joku myi omansa. Siinä on viisi osaa.
Vanhasta Testamentista ei ole vastaavaa kirjaa, ainakaan suomennoksena.
Tämän takia on äärettömän tärkeää, että kääntäjät ovat uskollisia alkutekstille. Juutalaiset olivat uskollisia alkutekstille, kirjoittivat virheetkin.
Ihan hirvittää, minkälaisen käännöksen ne tekevät uudesta käännöksestä, joka on suunnitteilla. Arthur Kukkula sanoi entisestäkin virallisesta käännöksestä: " Minä en ota sitä edes kirjahyllyyni." En minäkään ole ottanut. Minulla on - 38 käännös ja sitten olen ostanut Biblian, josta joskus katson. - Anonyymi00060UUSI
Anonyymi00026 kirjoitti:
On suuri siunaus, että suomalaisillekin on vuosikymmenet opetettu englantia. Kannattaa lukea King James Biblea, ja tosiaan hankkia paperinen versio nyt, kun niitä vielä saa. KJB on seitsemäs englanninkielinen käännös ja englanti oli seitsemäs kieli, jolle Raamattu käännettiin. Jumala lupasi tallettaa sanansa, ja teki sen KJB:ssä meille viimeisten vuosisatojen ihmisille jo vuonna 1611.>>>Ei ole uskollista suomennosta. King James Bible on täydellinen Jumalan sana<<<
King James Bible on on yksi monista käännäksistä.
Kreikan tekstistä käännettäesssä ei kohde kielessä ole aina vastaavaa sanaa joten kääntäjä joutuu valitsemaan useammasta vaihto ehdosta yhden sanan tai siihen vielä selityksen.
-----
SBL Greek New Testament
"..Freely Available
The SBLGNT is available as a free download. Students, teachers, pastors, and interested laypersons can use the SBLGNT right now for research, writing, and study—at no cost."
------
Johanneksen evankeliumin luvussa 6 on ilmoitettu neljä kertaa milloin Jeesus Kristus tulee takaisin ja herättää Häneen uskovat.Eli " viimeisenä päivänä"Jakeet 39,40,44 54.
------
”Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.”
Johannes 6:39 FB38
------
”Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."”
Johannes 6:40 FB38
-----
”Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”
Johannes 6:44 FB38
-------
”Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”
Johannes 6:54 FB38
--------
Silloin kun Jeesus Kristus viimeisenä päivänä tulemuksessaan herättää Kristuksessa kuolleet, silloin myös Kristuksen omat temmataan Herraa vastaan.Ei löydy UT:ssa mitään Kristuksen omien " tempauksia" sitä ennen.
-----
”Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin;
ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.”
1. Tessalonikalaiskirje 4:15-18 FB38
---- - Anonyymi00062UUSI
Anonyymi00057 kirjoitti:
Minulla on myös Novum, josta katson yksityiskohtia. Voi olla, että saa Antikvaarista. En tiedä, onko niitä uutena, ja jos on, voivat olla kalliita. Minä sain omani Ristin Voiton ilmoituksesta, kun joku myi omansa. Siinä on viisi osaa.
Vanhasta Testamentista ei ole vastaavaa kirjaa, ainakaan suomennoksena.
Tämän takia on äärettömän tärkeää, että kääntäjät ovat uskollisia alkutekstille. Juutalaiset olivat uskollisia alkutekstille, kirjoittivat virheetkin.
Ihan hirvittää, minkälaisen käännöksen ne tekevät uudesta käännöksestä, joka on suunnitteilla. Arthur Kukkula sanoi entisestäkin virallisesta käännöksestä: " Minä en ota sitä edes kirjahyllyyni." En minäkään ole ottanut. Minulla on - 38 käännös ja sitten olen ostanut Biblian, josta joskus katson.Tietänet, että jo 30-luvun suomennoksesta puuttuu kokonaisia jakeita. Meillä ei ole uskollista suomennosta. Kannattaa pitää King James Biblea vieressä ja tarkistaa asiat siitä. Jos englanti ei kovin hyvin suju, auttaa, jos on jonkinlainen suomennos apuna. Totuus löytyy KJB:sta, Jumalan sanasta, jossa on täsmälleen 7x7x7x7x7x7x7 sanaa. Jumala lupasi tallettaa sanansa. KJB oli seitsemäs englanninkielinen käännös, ja englanti oli seitsemäs kieli, jolle Raamattu käännettiin.
- Anonyymi00065UUSI
Hakutulos
tulemus:ut:x
1. Matt. 24:27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
2. Matt. 24:37 Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
3. Matt. 24:39 eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
4. 2.Tess. 2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
5. Jaak. 5:8 Olkaa tekin kärsivällisiä, vahvistakaa sydämenne, sillä Herran tulemus on lähellä.
6. 2.Piet. 1:16 Sillä me emme seuranneet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdessämme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen voimaa ja tulemusta, vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa. - Anonyymi00080UUSI
Anonyymi00062 kirjoitti:
Tietänet, että jo 30-luvun suomennoksesta puuttuu kokonaisia jakeita. Meillä ei ole uskollista suomennosta. Kannattaa pitää King James Biblea vieressä ja tarkistaa asiat siitä. Jos englanti ei kovin hyvin suju, auttaa, jos on jonkinlainen suomennos apuna. Totuus löytyy KJB:sta, Jumalan sanasta, jossa on täsmälleen 7x7x7x7x7x7x7 sanaa. Jumala lupasi tallettaa sanansa. KJB oli seitsemäs englanninkielinen käännös, ja englanti oli seitsemäs kieli, jolle Raamattu käännettiin.
"Jumala lupasi tallettaa sanansa."
Missä sanotaan, että Jumala lupasi tallettaa sanansa ja missä sanotaan, että kirkkoisien kokoama Raamattu-niminen KIRJA olisi juuri tuo Jumalan sana ?
Raamatussa sanotaan ainoastaan, että Jeesus on Jumalan sana, ei mikään kirkkoisien kokoama KIRJA. - Anonyymi00088UUSI
Anonyymi00037 kirjoitti:
Kiiots vastauksestasi, alan hakemaan tietoa.
Selef Urge
Selef UrgeOletko ajatellut, että se puhuja itse teki virheen ?
- Anonyymi00090UUSI
Anonyymi00026 kirjoitti:
On suuri siunaus, että suomalaisillekin on vuosikymmenet opetettu englantia. Kannattaa lukea King James Biblea, ja tosiaan hankkia paperinen versio nyt, kun niitä vielä saa. KJB on seitsemäs englanninkielinen käännös ja englanti oli seitsemäs kieli, jolle Raamattu käännettiin. Jumala lupasi tallettaa sanansa, ja teki sen KJB:ssä meille viimeisten vuosisatojen ihmisille jo vuonna 1611.King James virheitä:
1. Tunnetut painovirheet
Varhaisissa painoksissa sattui erikoisia erehdyksiä, joista jotkut ovat jääneet historiaan:
"The Wicked Bible" (1631): Painaja unohti sanan "ei" seitsemännestä käskystä, jolloin se kuului: "Thou shalt commit adultery" (Sinun pitää tekemän huorin).
"The Judas Bible" (1613): Matt. 26:36:ssa Jeesuksen sijasta puhujaksi oli merkitty Juudas.
"The Vinegar Bible" (1717): Luukkaan evankeliumin 20. luvun otsikossa luki "Parable of the Vinegar" (Etikan vertaus) sanan "Vineyard" (Viinitarha) sijaan.
2. Käännösvirheet ja epätarkkuudet
Nykyaikainen raamatuntutkimus on paljastanut kohtia, joissa 1600-luvun kääntäjät ymmärsivät alkutekstin väärin tai käyttivät heikompia lähteitä:
Easter vs. Passover (Ap.t. 12:4): KJV käyttää sanaa "Easter", vaikka kreikankielinen alkuteksti tarkoittaa selvästi juutalaista pääsiäistä eli pesahia.
Lucifer (Jesaja 14:12): Kääntäjät käyttivät latinalaisen Vulgatan sanaa "Lucifer", vaikka hepreankielinen teksti viittaa "aamutähteen" tai "päivänkoittoon" kuvaannollisena tittelinä.
"Hell" vs. "Hades/Sheol": KJV kääntää usein heprean sanan Sheol ja kreikan sanan Hades suoraan helvetiksi (hell), vaikka ne usein viittaavat yleisesti tuonelaan tai hautaan.
"Strain at a gnat" (Matt. 23:24): Alkuperäinen ilmaisu oli "strain out a gnat" (siivilöidä hyttynen), mutta painovirheen tai kielellisen erehdyksen vuoksi KJV:hen jäi "strain at", mikä muuttaa ilmaisun logiikkaa.
3. Tekstikriittiset ongelmat
KJV perustuu pitkälti Textus Receptukseen, joka pohjautuu vain muutamiin myöhäisiin käsikirjoituksiin. Nykyaikaiset käännökset käyttävät vanhempia ja tarkempia käsikirjoituslöytöjä:
Johannine Comma (1. Joh. 5:7–8): Kolminaisuusoppia korostava lisäys, jota ei löydy vanhimmista kreikankielisistä käsikirjoituksista.
Markuksen evankeliumin loppu (16:9–20): Monet tutkijat pitävät tätä myöhempänä lisäyksenä, jota ei ollut alkuperäisessä tekstissä. - Anonyymi00093UUSI
Anonyymi00065 kirjoitti:
Hakutulos
tulemus:ut:x
1. Matt. 24:27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
2. Matt. 24:37 Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
3. Matt. 24:39 eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
4. 2.Tess. 2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
5. Jaak. 5:8 Olkaa tekin kärsivällisiä, vahvistakaa sydämenne, sillä Herran tulemus on lähellä.
6. 2.Piet. 1:16 Sillä me emme seuranneet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdessämme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen voimaa ja tulemusta, vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa.Ilm. 21:2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
- Anonyymi00002
Yksikään helluntailainen ei pelastu ei pääse turvaan vihan ajalta.
Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.- Anonyymi00008
Kukaan syntinen ei pelastu, eikä pääse uuteen maailmaan.
- Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
Synneistä parannuksen tehneet pääsevät uuteen maailmaan, mutta ei ne, jotka eivät halua noudattaa lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen.
- Anonyymi00027
Matteus 7 ei puhu ylöstempauksesta, vaan viimeisestä tuomiosta tuhatvuotisen valtakunnan lopussa. Nyt armon ajassa, kirkon ajassa, emme pelastu teoillamme. Ahdistuksen ajassa ja tuhatvuotisessa valtakunnassa on erilainen pelastusevankeliumi.
- Anonyymi00044
Mitä mussutat. En näe sinua denaritorilla toimenkuvassa, Entäpä jos itse- katselen siellä toimimassa paljon helluntalaisia- eli tuomiosi on omanpääsi päätelmä.
Ethän itse ole näkemässä.
Olet kuin jehovantodistajat- Eihän he ole nähneet Jehovaa- mutta väittävät olevan jehovantodistaja.
Väität helluntai sitä ja tätä, mutta et itse ole todentamassa sitä denari- toria.
He katselevat helluntalaisina- Kristuksen kasvoja- mitä torilla kulkee. Näin, kuinka eilen R-kioskilla eräskin tarjosi suuhunpantavaa ihmiselle, jolla ei ollut edes kahviin rahaa- ei kyytiä kotiin jne. Häntä palveli sinun vihakohteesi- He olivat lain mukaan eläviä, He toimivat sanan Rakkaus - kautta, koska se heillä on- mutta he eivät mussuta sinun rakkaudettomuuden löpötystä jatkuvasti. Missä sinä olet? Kuka sinun kättesi töistä Herran elopellolla kiittää Jumalaa-
Kun helluntalainen kohtaa sen heikon lähimmäisen vihollisen rääkkäämän ihmisraunion ja hän tulee fyysisesti autetuksi- hän kohtaa Kristuksen ja voi usko syntyä Vapahtajaan.
Arvaapa mitä tapahtuu- eli rienaaja joutuu tästä autetusta lähtemään.
Sinä väität riivaajien ulosajosta, mutta et tunne asiaa ollenkaan. sinulla on laittomuus- koska Uudenliiton laki- sen lain määreessä olet kilisevä ja kitisevä kulkunen kaltaistesi enkuleiden kanssa. Hokaatko ongelmaasi.. - Anonyymi00045
Anonyymi00008 kirjoitti:
Kukaan syntinen? Anonyymi00008
2026-01-27 03:02:53
..... nyt maalaat taas asiaa oman pääsi mukaan. lakitat ja käskytät ja itse olet kaapissa. lakikaapissa, kun pelkäät piilottamasi leiviskän kanssa Jumalaa...
Et ole vaihetuspöydälle leiviskääsi pannut, vaan Elleni- vertauskuva- lakittamiseen.
Hänen vaihetuspödällä sapatoit päivittäin ja hakkaat sapatillasi ihmisiä sinun mielisapattikuva- joka on kultainen vasikkasi.
Entäpä- kuinka monta sinun ohi menee taivaaseen, ??? Siellä on silmissäsi kadotettu katunainen. sinä fariseuksena muka syötät Jeesusta ja arvostelet kaikkia.
Et edes pese lähimmäisesi jalkoja. Et käsitä, että jos Mestari tuli palvelemaan ja antoi sinullekin esimerkin,. niin TEE NIIIN... siten täytät sitä lakia.
Se kadun nainen- kyynelin on pessyt Jeesuksen alat ja hiuksillaan ne kuivannut...
jota arvostelet helvettiin. Hän menee ensin taivaaseen, istuu Herran edessä etupenkillä ja Herra on hänet siihen istuttanut. Sinä tihruat missä tihruat ... silmilläsi.
Tämä nainen tänäänkin kyynelillään pesi Jeesuksen jalat - ristiinaulitsemiseen
ja sinä hänet ristiinaulitsekin fariseuksena ja lainopettaja. Et tunne mestria- mutta kiellät syntisen taivaaseen pääsyn.
Jumala tuntee sydämen, mutta leikkivät jumalat eivät hyvän ja pahantiedonpuulla näe lähimmäisensä sydämeen,
lakittavat ja käskyttävät ----- voi teitä fariseukset.... ei pääse taivaaseen.
Teillä on omat tienviitat ja sen viitan määreellä sitten jaat oman pääsinupin teihin- kuka pääsee mihinkin.
ei se niin mene.
Itse olen kohdannut itsetuhoisen hengen- yksi- esimerkki. Hengen- joka tuossa naisessa oli lapsuudesta lähtien hyljättynä. Aviomiesten hyväksikäyttämä, kun vaihtavat rakkaudenkohteitaan... maailmassa. jne jne. jne.
Kun hän kyynelillään kasteli Jeesuksen jalkoja, sekä hiuksillaan ne kuivasi- oli ihanaa- kuin Herra julisti hänelle anteeksiannon, etkä kerinnyt häntä enää kivittämään ja arvostelemaan ,että Jeesuskaan ei tunne tämän naisen sydäntä. minkä sinä ulkoisesti arvostellet perkelöit.
Hokaatko ja hokaateko palstalla ongelmanne. Voi teitä - Anonyymi00063UUSI
Tuossa kohdassa puhutaan Jeesuksen paluusta kuninkaana ahdistuksen ajan lopussa. Ylöstempauksesta Jeesus ei maan päällä ollessaan puhunut. Vasta Paavalille hän paljasti uuden suunnitelmansa, pelastumisen yksin armosta yksin uskon kautta hänen vereensä, ja uskovien ylöstempauksen juuri ennen antikristuksen nousua.
- Anonyymi00081UUSI
Anonyymi00027 kirjoitti:
Matteus 7 ei puhu ylöstempauksesta, vaan viimeisestä tuomiosta tuhatvuotisen valtakunnan lopussa. Nyt armon ajassa, kirkon ajassa, emme pelastu teoillamme. Ahdistuksen ajassa ja tuhatvuotisessa valtakunnassa on erilainen pelastusevankeliumi.
"Nyt armon ajassa, kirkon ajassa, emme pelastu teoillamme. Ahdistuksen ajassa ja tuhatvuotisessa valtakunnassa on erilainen pelastusevankeliumi."
"Kirkon aikaa" ei löydy Raamatusta, sillä Raamatusta ei löydy edes mitään kirkko-nimistä eikä myöskään kirkon kaltaista seurakuntaa (=organisaatio), joten kirkko ei ole myöskään mikään "armon aika".
Raamattu ei myöskään puhu mistään "erilaisesta evankeliumista", jossa pelastuttaisiin omilla teoilla.
Keksit joko omasta päästäsi juttuja tai olet sen Petersonisi aivopesemä reppana. - Anonyymi00082UUSI
Anonyymi00063 kirjoitti:
Tuossa kohdassa puhutaan Jeesuksen paluusta kuninkaana ahdistuksen ajan lopussa. Ylöstempauksesta Jeesus ei maan päällä ollessaan puhunut. Vasta Paavalille hän paljasti uuden suunnitelmansa, pelastumisen yksin armosta yksin uskon kautta hänen vereensä, ja uskovien ylöstempauksen juuri ennen antikristuksen nousua.
"uskovien ylöstempauksen juuri ennen antikristuksen nousua."
Uskovien "ylöstempausoppi" on alunperin Katolisen kirkon jesuiittojen keksintöä.
Jesuiitat keksivät ylöstempausopin (rapture), joka liittyy 1500-luvun vastauskonpuhdistukseen ja pyrkimykseen kumota uskonpuhdistajien (kuten Martti Lutherin) esittämä tulkinta, jonka mukaan paavi on Antikristus.
Jesuiitta Francisco Ribera (1537–1591) esitti futuristisen tulkinnan Danielin ja Ilmestyskirjan profetioista, joka siirsi antikristuksen ja ahdistuksen ajan kaukana tulevaisuuteen, sen sijaan että ne olisivat kohdistuneet sen ajan paaviuteen.
Miksi ylöstempausoppi/futurismi kehitettiin vastauskonpuhdistuksessa?
Antikristus-leiman kumoaminen: Uskonpuhdistajat opettivat, että Rooman kirkko ja paavi ovat Ilmestyskirjan ennustama Antikristus. Jesuiitta Francisco Ribera kehitti futuristisen tulkinnan (futurism), jonka mukaan Antikristus on yksittäinen henkilö, joka ilmestyy vasta aivan lopun aikoina ja hallitsee vain kolme ja puoli vuotta.
Huomion siirtäminen pois paavista: Siirtämällä Antikristuksen tulevaisuuteen, jesuiitat pyrkivät poistamaan paaviusinstituutiolle annetun "Antikristus"-leiman.
Katolisen kirkon puolustaminen: Riberan kommentaari Ilmestyskirjasta (1590) oli suora vastaus reformaattoreiden historistiselle tulkinnalle, jossa ennustukset nähtiin toteutuvan historiassa.
On kuitenkin huomattava, että nykymuotoinen, erityisesti esiahdistuksellinen "salainen ylöstempaus" (pre-tribulation rapture), on myöhempää perua ja popularisoitui vasta 1800-luvulla John Nelson Darbyn toimesta, vaikka se rakentuukin Riberan 1500-luvulla kehittämälle futuristiselle pohjalle. - Anonyymi00092UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Synneistä parannuksen tehneet pääsevät uuteen maailmaan, mutta ei ne, jotka eivät halua noudattaa lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen.
>>>>Synneistä parannuksen tehneet pääsevät uuteen maailmaan, mutta ei ne, jotka eivät halua noudattaa lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen.<<<<
Paavali taisteli judaismin harhoja vastaan.
Järki uskolla ei pelastu, eikä Raamatun tekstien totena pitämisenä.
”Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette; mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia. Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin. Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja. Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva. Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.”
Jaakobin kirje 2:8-13 FB38
------
”Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys. Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.”
Roomalaiskirje 13:8-11 FB38
-----
”Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.”
Roomalaiskirje 13:11 FB38
Mitähän Paavali kehoitti tekemään? Sitä mitä edellä kirjoitti.
”Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.”
Roomalaiskirje 13:8-10 FB38
- Anonyymi00003
kannatetaan, hyvä.
- Anonyymi00004
Kiitos Selef Urge.
"Jeesus pelastaa meidät tulevasta vihasta." 1 Tess. 1:10.
Mutta Raamatun mukaan on kaksi lopunajan aikajaksoa. Toinen on suuri ahdistus, ja toinen on viimeinen vihan aika, jolloin Jumalan vihan maljat vuodatetaan niiden päälle, jotka eivät olleet valmiit Jeesuksen tulemuksen hetkessä.
Mutta "suuri ahdistus" on ilmeisesti vain muutaman päivän pituinen, koska sanotaan, että noiden "ahdistuksen päivien jälkeen": ”Mutta heti noiden PÄIVIEN ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee eikä kuu anna valoaan. Tähdet putoavat taivaalta, ja taivaiden voimat järkkyvät. Silloin taivaalla näkyy Ihmisen Pojan merkki ja kaikki maan sukukunnat vaikeroivat, kun näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan. Suuren pasuunan soidessa hän lähettää enkelinsä kokoamaan hänen valittunsa neljältä ilmansuunnalta, taivasten ääristä niiden toisiin ääriin asti. " Mat. 24:29-31.
JEESUKSEN TULEMUKSEN JÄLKEEN ALKAA VIHAN AIKA. iLM. 16.- Anonyymi00012
" Mutta "suuri ahdistus" on ilmeisesti vain muutaman päivän pituinen, koska sanotaan, että noiden "ahdistuksen päivien jälkeen": ”Mutta heti noiden PÄIVIEN ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee eikä kuu anna valoaan."
Danielin kirjassa ja ilmestyksen kirjaksessa ja muuvallakin Raamatussa mainitaan erinumeroisiksin aikamäärein ahtistuksen 3,5v aikaa, joka on Jaakopille eli Israelille erityisesti nimettyä 3,5v ajanjaksoitelma, tapahtumapaljous ei riitä muutamaan päivään kun tarkkaa Raamatusta, mitä ahjistuksen päivät sisältävät.No, mitä ahdistuksen päivinä tapahtuu sellaista, jotta tiijämme että se kestää vaikkapa yli kuukauven?
3,5v ajanjakso kuvaa vaivanaikaa, jota kutsutaan myös muilla aikatermeisillä kuten puoli aikaa on puoli vuotta, päivällä voi tarkoituttaa 1000v tai yhtä vuotta. Se riippuu, miten Jumala sen tarkoittaa.
Ap. - Anonyymi00028
Kommentti 4, olet ymmärtänyt ihan väärin.
- Anonyymi00029
Anonyymi00012 kirjoitti:
" Mutta "suuri ahdistus" on ilmeisesti vain muutaman päivän pituinen, koska sanotaan, että noiden "ahdistuksen päivien jälkeen": ”Mutta heti noiden PÄIVIEN ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee eikä kuu anna valoaan."
Danielin kirjassa ja ilmestyksen kirjaksessa ja muuvallakin Raamatussa mainitaan erinumeroisiksin aikamäärein ahtistuksen 3,5v aikaa, joka on Jaakopille eli Israelille erityisesti nimettyä 3,5v ajanjaksoitelma, tapahtumapaljous ei riitä muutamaan päivään kun tarkkaa Raamatusta, mitä ahjistuksen päivät sisältävät.No, mitä ahdistuksen päivinä tapahtuu sellaista, jotta tiijämme että se kestää vaikkapa yli kuukauven?
3,5v ajanjakso kuvaa vaivanaikaa, jota kutsutaan myös muilla aikatermeisillä kuten puoli aikaa on puoli vuotta, päivällä voi tarkoituttaa 1000v tai yhtä vuotta. Se riippuu, miten Jumala sen tarkoittaa.
Ap.Ahdistuksen aika eli antikristuksen aika eli Jumalan vihan aika on nimeltään myös Danielin 70. vuosiviikko, eli seitsemän vuotta.
- Anonyymi00038
Anonyymi00029 kirjoitti:
Ahdistuksen aika eli antikristuksen aika eli Jumalan vihan aika on nimeltään myös Danielin 70. vuosiviikko, eli seitsemän vuotta.
Niin on, nimekkeet erilaisija, tarkoitukset yhjenlaisija.
Ap. eli Selef Urge, Jeesus on Herramme! - Anonyymi00094UUSI
>>>>
Mutta "suuri ahdistus" on ilmeisesti vain muutaman päivän pituinen, koska sanotaan, että noiden "ahdistuksen päivien jälkeen": ”Mutta heti noiden PÄIVIEN ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee eikä kuu anna valoaan. Tähdet putoavat taivaalta, ja taivaiden voimat järkkyvät. Silloin taivaalla näkyy Ihmisen Pojan merkki ja kaikki maan sukukunnat vaikeroivat, kun näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan. Suuren pasuunan soidessa hän lähettää enkelinsä kokoamaan hänen valittunsa neljältä ilmansuunnalta, taivasten ääristä niiden toisiin ääriin asti. " Mat. 24:29-31.
JEESUKSEN TULEMUKSEN JÄLKEEN ALKAA VIHAN AIKA. iLM. 16.<<<<<<
https://ironn.org/?p=4600
"....Kaiken, paitsi Jeesuksen toinen tulemus, nimittäin tapahtuu ennen kuin seurakunta temmataan ylös!
Olen tietenkin tietoinen siitä, että yleisesti opetetaan että seurakunta lähtee täältä joko ne seitsemän viimesten vuoden alussa, tai sitten kun 3½ vuota on jäljellä. Tämä on kuitenkin raamatunvastainen opetus.
Raamatussa sanotaan nimittäin hyvin selkeästi täsmälleen milloin ylöstempaus tapahtuu, ja se tapahtuu viimeisenä päivänä, samana päivänä kun Jeesu tulee takaisin.
! Tess 4:15-17 kertoo meille, että meidät temmataan ylös vasta sen jälkeen, kun Kristuksessa kuolleet ovat nousseet kuolleista.
Kun me sen tiedämme, meidän ei tarvitse kuin saada selvä milloin Kristuksessa kuolleet nousevat, niin sitten me tiedämme myös milloin ylöstempaus tapahtuu!
Tämä tieto löytyy Johanneksen evankeliumista, luvusta 6. Siellä Jeesus sanoo peräti neljä kertaa, että hän tulee herättämään heidät, jotka uskovat Häneen, viimeisenä päivänä! Joh 6:39, 40, 44, 54.
Ei siis seitsemän vuotta ennen viimeistä päivää, ei 3½ vuotta ennen viimeistä päivää, vaan juuri viimeisenä päivänä! Ja jos meitä ei temmata ylös ennenkuin Kristuksessa kuolleet ovat nousseet, niin asia on sillä selvä!
Että nämä opit ennenaikaisesta ylöstempauksesta ovat syntyneet ja levinneet, johtunee siitä, että Raamatun tutkimisen perusperiaate ei ole noudatettu, siis, että selkeät kohdat pitää tulkita epäselvät.
Vaan on lähdetty epäselvistä, ja sitten inhimillisen ajattelun avulla ruvettu tulkitsemaan niitä.
Lopputulos on sitten, niin kuin voi odottaa, oppi ylöstempauksesta, joka sopii aivan liian hyvin kuulijoiden korvansyyhynsä – kuka ei nyt haluaisi olla turvassa taivaassa silloin kun maan päällä on vaikeata?..."
- Anonyymi00005
Lahkolaiset ovat kiinnostuneita ajoista.
- milloin on ylöstempaus ?
- milloin on vihan aika ?
Saatana laittaa miettimään näitä epäolennaisuuksia.- Anonyymi00014
Jumala pitää tärkejänä sitä että meillä on kiinnostuneisuutta kiinnostuneesti tutkittaan koko Raamattuu.
Ylöstempaus on jossain lähellä. Jonakin hetkeisenä se tulee ovesta sisään ja ottaa ja vie mukanaan. Se on onnenpäivistä onnenpäiväisin tähän astisessa elämänkestoksessa kaikille siihen mukaanpääseville.Se on tärkein asija ihmiselle päästä siihen, mutta vain harvat ovat valitut pääsemään ylöstempaukseen, kun huomijoimme ihmisten miljardilukuisuuden maan päällä, ja millainen jäännösmäisyys on heitä joilla nimeksensä Elämän Kirjassa on. Jeesuksen muistikirjassa voisi ajatella, tai todistekirjassa.
Oi, jospa itskullakin siinä nimeksensä ois , mutta jokaisella on omavastuunsa omavalintoineensa.
Minä valittin Jeesuksen kun huomasin Hänet ainokaiseks pelastamaan voipaiseks synnin orjakkaan.
Ap. - Anonyymi00033
Luepa joskus Raamattua. Niille, jotka innolla odottavat ylöstempausta, on luvattu erityinen kruunu. Ylöstempauksen vähättelijöille ja pilkkaajille ei ole luvattu palkintoa. Pelastustaan ei menetä, vaikka ei usko ylöstempaukseen, mutta jos on lukenut Raamatun moneen kertaan läpi (minä tosin en ole), ei voi olla ymmärtämättä, että pretribulaatio ylöstempaus on siinä profetoitu ja että olemme nyt hyvin lähellä tuota suurta hetkeä.
Jos olisit morsian ja tietäisit, että sulhasesi on tulossa yllättäen hetkellä, jota et arvaa, etkö odottaisi häntä innolla? Etkö pyrkisi olemaan koko ajan valmis, jotta sinun ei tarvitsisi hävetä, kun sulhanen tulee? - Anonyymi00074UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Jumala pitää tärkejänä sitä että meillä on kiinnostuneisuutta kiinnostuneesti tutkittaan koko Raamattuu.
Ylöstempaus on jossain lähellä. Jonakin hetkeisenä se tulee ovesta sisään ja ottaa ja vie mukanaan. Se on onnenpäivistä onnenpäiväisin tähän astisessa elämänkestoksessa kaikille siihen mukaanpääseville.Se on tärkein asija ihmiselle päästä siihen, mutta vain harvat ovat valitut pääsemään ylöstempaukseen, kun huomijoimme ihmisten miljardilukuisuuden maan päällä, ja millainen jäännösmäisyys on heitä joilla nimeksensä Elämän Kirjassa on. Jeesuksen muistikirjassa voisi ajatella, tai todistekirjassa.
Oi, jospa itskullakin siinä nimeksensä ois , mutta jokaisella on omavastuunsa omavalintoineensa.
Minä valittin Jeesuksen kun huomasin Hänet ainokaiseks pelastamaan voipaiseks synnin orjakkaan.
Ap.Jeesuksen verellä pestyt pääsevät ylöstempaukseen. Täytyy päivittäin pitää huoli, että pysyy Jeesuksen veren alla. Kauan sitten Jumala sanoi minulle: Anteeksiantamus ei ole tunnustamisessa, vaan veressä.
Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan veri , viaton, pyhä veri, Jumalan veri, puhdistaa omantunnonkin kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa. ( Hebr 9: 14 )
Ps. 51 : 6
Sinua ainoata vastaan minä olen syntiä tehnyt, tehnyt sitä, mikä on pahaa sinun silmissäsi; mutta sinä olet oikea puheissasi ja puhdas tuomitessasi.
Hebr 9: 22
Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.
- Anonyymi00006
Mitä pitäisi syödä tai mikä on oikea lepopäivä että pelastuisi
?
Saako syömisillä mässäilyllä edes taivaspaikan? - Anonyymi00007
Ilm. 21:2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
- Anonyymi00009
Tarkoitatko Magdalan Mariaa?
- Anonyymi00011
oletko saanut Jumalan armon?
- Anonyymi00015
Uskon Jeesukseen Kristukseen ja muutakin armonpaljoutta pysyväisyyjessä oon saa nunna armonsa mukana tulleen toivoksen kautta. Toivo Jumalan lupausten toteutumisista saa mut onnelle ahnaisiin marssiaskeliin.
Ap.
- Anonyymi00013
Kaikki vihat ja vainot, viimeiset vitsaukset, myöskin pedon kumartamiset ovat, ennen Jeesuksen toista tulemista. MYÖSKIN PETO SAA VALLAN JA VOIMAN ENNEN JEESUKSEN TOISTA TULEMISTA.
Tänne ei jää ketään eloon. Kaikki jumalattomat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksessään.
Kuolleet pyhät herätetään kirkastetussa ruumiissa, ja elossa olevat pyhät muutetaan. Heidän taivasmatkansa alkaa 1000 vuodeksi taivaaseen.
1234567---- Anonyymi00016
Valehtelet kuten advedntisteilla on tapana, olethan valheen isän kaltainen ja hänen lapsensa. Sana kumoaa monta kertaa adventisten valheet kaikkkien jumalattomin kuolemasta Jeesuksen tulon yhteydessä.
Esimerkiksi Sakarja todistaa: "mitkä maan sukukunnista eivät käy ylös Jerusalemiin kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, niille ei tule sadetta". Siis vastoin adventistien tarinoita Jeesus hallitsee maan päällä sekä Hänen valtakunnassan myös niitä, jotka eivät tottele eivät pidä Jeesusta kuninkaanaan.
Vasta maailman lopussa toteutuu Jeesuksen sanat: Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
Jeesuksen paluu ei ole maailman loppu, vaan maailman lopu on tuhatvuotisen ajan jälkeen: minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole. - Anonyymi00021
Anonyymi00016 kirjoitti:
Valehtelet kuten advedntisteilla on tapana, olethan valheen isän kaltainen ja hänen lapsensa. Sana kumoaa monta kertaa adventisten valheet kaikkkien jumalattomin kuolemasta Jeesuksen tulon yhteydessä.
Esimerkiksi Sakarja todistaa: "mitkä maan sukukunnista eivät käy ylös Jerusalemiin kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, niille ei tule sadetta". Siis vastoin adventistien tarinoita Jeesus hallitsee maan päällä sekä Hänen valtakunnassan myös niitä, jotka eivät tottele eivät pidä Jeesusta kuninkaanaan.
Vasta maailman lopussa toteutuu Jeesuksen sanat: Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
Jeesuksen paluu ei ole maailman loppu, vaan maailman lopu on tuhatvuotisen ajan jälkeen: minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.Karsinta, lusteen ja laittomuuden tekijät poistetaan heti alussa. Ei taivaaseen laittomuuden tekijät pääse.
- Anonyymi00023
Anonyymi00016 kirjoitti:
Jeesuksen paluu ei ole maailman loppu, vaan maailman lopu on tuhatvuotisen ajan jälkeen: minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.Armonaika päättyy. Elämän ylösnousemus. Vanhurskaat hallitsevat Kristuksen kanssa taivaassa. TUHANNEN VUOTTA. Tuomion ylösnousemus. Tuomio pannaan täytäntöön. UUSI MAA.
Näin veisaammekin: Täällä Pohjan tähden alla, on nyt kotomaamme, mutta tähtein tuolla puolen toisen kodon saamma.
Myöskin: Täältä puolehen ylhäisen maan, nyt vain uskossa katsellahan, sinne Jeesus jo valmistamaan mennyt on kodin kaunehimman.
Taivaassa ei ole kuolemaa. Taivaassa ei ole syntiä, kukaan ei joudu kiroukseen 100-vuotiaana.
1234567--- - Anonyymi00024
Anonyymi00021 kirjoitti:
Karsinta, lusteen ja laittomuuden tekijät poistetaan heti alussa. Ei taivaaseen laittomuuden tekijät pääse.
Hyvä toteamus !
- Anonyymi00034
Anonyymi00016 kirjoitti:
Jeesuksen paluu ei ole maailman loppu, vaan maailman lopu on tuhatvuotisen ajan jälkeen: minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.Näin on, 16.
- Anonyymi00041
Anonyymi00016 kirjoitti:
Jeesuksen paluu ei ole maailman loppu, vaan maailman lopu on tuhatvuotisen ajan jälkeen: minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.Pelastuneet Adventistit ovat 1000 vuotta taivaassa.
Suotakoon rauha niille, ketkä 1000 vuotiskautta maan päällä viettävät.
1234567--- - Anonyymi00058UUSI
Anonyymi00041 kirjoitti:
Pelastuneet Adventistit ovat 1000 vuotta taivaassa.
Suotakoon rauha niille, ketkä 1000 vuotiskautta maan päällä viettävät.
1234567---Pelastuneet Adventistit ovat 1000 vuotta taivaassa.
RAAMATUN MUKAAN taivaassa ei ole yhtään suuren Babylonin lasta.
Jumalan lasten äiti on Uusi Jerusalem... ei siis Adventtikirkko tai minkään muunkaan niminen porttokirkko tai -lahko.
Ilm. 3:12
Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja MINÄ KIRJOITAN HÄNEEN JUMALANI NIMEN JA JUMALANI KAUPUNGIN NIMEN, SEN UUDEN JERUSALEMIN, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
Gal.4
26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on MEIDÄN ÄITIMME.
27 Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä HEDELMÄTÖN, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
Ilm.21
9 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä NÄYTÄN SINULLE MORSIAMEN, Karitsan vaimon".
10 Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja NÄYTTI MINULLE PYHÄN KAUPUNGIN, JERUSALEMIN, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä, - Anonyymi00083UUSI
Anonyymi00058 kirjoitti:
Pelastuneet Adventistit ovat 1000 vuotta taivaassa.
RAAMATUN MUKAAN taivaassa ei ole yhtään suuren Babylonin lasta.
Jumalan lasten äiti on Uusi Jerusalem... ei siis Adventtikirkko tai minkään muunkaan niminen porttokirkko tai -lahko.
Ilm. 3:12
Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja MINÄ KIRJOITAN HÄNEEN JUMALANI NIMEN JA JUMALANI KAUPUNGIN NIMEN, SEN UUDEN JERUSALEMIN, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
Gal.4
26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on MEIDÄN ÄITIMME.
27 Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä HEDELMÄTÖN, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
Ilm.21
9 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä NÄYTÄN SINULLE MORSIAMEN, Karitsan vaimon".
10 Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja NÄYTTI MINULLE PYHÄN KAUPUNGIN, JERUSALEMIN, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä,Suuren Babylonin porttomorsiankirkot ja -lahkot odottavat Ylkäänsä aviottomien lapsikatraidensa kanssa.
Nämä "Jumalan lapset" yksinhuoltajamorsiamet ovat kastaneet omalle nimelleen, koska kukaan ei ole tunnustautunut heidän isäkseen.
Mitä veikkaatte, kukahan kaikista näistä erinimisistä tyrkkymorsiamista mahtaa olla se Yljän valittu puhtoinen morsian, jota Hän tulee noutamaan ?
- Anonyymi00017
Helluntailaiset ja Jehovantodistat aloittavat yleensä puheen lähellä olevasta tempauksesta, vaivanajasta, vuosiviikoista jne. Näin ihmiselle luodaan pelon ilmapiiri, johon ratkaisuksi esitetään lahkon uskoon kääntymistä ja liittymistä heihin.
- Anonyymi00018
Luuk. 21:8
Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään. - Anonyymi00036
Pelastuakseen ei tarvitse liittyä mihinkään seurakuntaan, vaikka olisi siunaus, jos omalta paikkakunnalta löytyisi uskovien seurakunta; täältä päin ei löydy.
Pelastumme sillä hetkellä, kun uskomme Jeesukseen, ja otamme vastaan omalle kohdallemme hänen valmistamansa syntiemme sovituksen veressään.
Helvettiä on jokaisen järkevää pelätä. Se kestää ikuisesti. Aika tehdä päätös ja välttää se kauhea kohtalo on nyt, kun vielä olet elossa. Uskova odottaa tempausta innolla, ei pelolla. On järkevää pelätä ahdistuksen aikaa, jos ei ole uskossa. Siitä ajasta pelastuu vain mestauksen tai nälkäkuoleman kautta, kun kieltäytyy pedon merkistä. - Anonyymi00059UUSI
Anonyymi00036 kirjoitti:
Pelastuakseen ei tarvitse liittyä mihinkään seurakuntaan, vaikka olisi siunaus, jos omalta paikkakunnalta löytyisi uskovien seurakunta; täältä päin ei löydy.
Pelastumme sillä hetkellä, kun uskomme Jeesukseen, ja otamme vastaan omalle kohdallemme hänen valmistamansa syntiemme sovituksen veressään.
Helvettiä on jokaisen järkevää pelätä. Se kestää ikuisesti. Aika tehdä päätös ja välttää se kauhea kohtalo on nyt, kun vielä olet elossa. Uskova odottaa tempausta innolla, ei pelolla. On järkevää pelätä ahdistuksen aikaa, jos ei ole uskossa. Siitä ajasta pelastuu vain mestauksen tai nälkäkuoleman kautta, kun kieltäytyy pedon merkistä."Helvettiä on jokaisen järkevää pelätä. Se kestää ikuisesti."
Ikuinen piinahelvetti on kirkkoisien keksintöä, jonka he ovat lainanneet jumaltarustoista ja värittäneet sadistisella Jumalalla.
Jeesus ei koskaan puhunut helvetistä, vaan Ben Hinnomin laaksosta. Kirkkoisät ovat kääntäneet sen helvetiksi, jota ei löydy alkukirjoituksista. - Anonyymi00064UUSI
Anonyymi00059 kirjoitti:
"Helvettiä on jokaisen järkevää pelätä. Se kestää ikuisesti."
Ikuinen piinahelvetti on kirkkoisien keksintöä, jonka he ovat lainanneet jumaltarustoista ja värittäneet sadistisella Jumalalla.
Jeesus ei koskaan puhunut helvetistä, vaan Ben Hinnomin laaksosta. Kirkkoisät ovat kääntäneet sen helvetiksi, jota ei löydy alkukirjoituksista.Olet ymmärtänyt väärin.
- Anonyymi00066UUSI
Anonyymi00064 kirjoitti:
Olet ymmärtänyt väärin.
Tämä siis kommenttiin nro 59.
- Anonyymi00084UUSI
Anonyymi00064 kirjoitti:
Olet ymmärtänyt väärin.
Ei siinä ole mitään ymmärtämistä, koska se on historiallinen FAKTA.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Helvetti
Sana helvetti on tullut suomen kieleen muinaisruotsista, jossa sana Hel-vite viittaa manalan valtiattaren Helin rangaistukseen.[5] Sana on siirtynyt useisiin eurooppalaisiin kieliin skandinaavisen mytologian kautta (esimerkiksi ruotsin helvete, englannin hell, saksan Hölle). Monissa kielissä, kuten suomessa, helvettiä merkitsevää sanaa käytetään myös kirosanana ilman uskonnollista merkitystä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hel
Hel (myös Hell tai Hella) on skandinaavisessa mytologiassa alamaailman eli Helheimin jumalatar. Hän on Lokin ja Angrboða-jättiläisen nuorin lapsi sekä Fenris-suden ja käärme Jörmungandrin sisar[1]. Hel on vastuussa kulkutaudeista, sairauksista ja katastrofeista.
Kun Odin sai tietää, että Lokilla on lapsia, hän karkotti heidät syrjäisiin paikkoihin. Helin Odin syöksi manalaan ja antoi hänelle tehtäväksi huolehtia kaikista vainajista, jotka olivat kuolleet tauteihin tai vanhuuteen [2]. Helheimin alapuolella sijaitsi Niflheim.
Kristinuskon levitessä Skandinaviaan kristinuskon tuonpuoleinen alamaailma nimettiin Helin mukaan pohjoismaisissa kielissä (ruotsiksi ja norjaksi helvete, tanskaksi helvede, islanniksi helvíti ja suomeksi helvetti).
https://fi.wikipedia.org/wiki/Gehenna
Gehenna eli Hinnomin laakso (kreik. Γέεννα, Geenna; hepr. גֵּי בֶן־הִנֹּם, gei ben-Hinnom; aram. ܓܝܗܢܐ, Gēhannā; Mishna גהנום / גהנם, Gehinnam) on Jerusalemin eteläpuolella Länsirannalla sijaitseva pienimuotoinen laakso, jossa Juudan kuningasten Aahaan ja Manassen aikana uhrattiin lapsia Moolokille.[1] Raamatussa mainitaan miten Juudaan kuninkaat laittoivat poikiaan ja tyttäriään kulkemaan tulen läpi, mutta ei ole varmuutta, toimittiinko näin. Myöhemmin sen katsottiin olevan kirottu paikka (Jer. 7:31, 19: 2–6).[2]
Kristillisessä tulkinnassa Gehenna merkitsee tuomittujen kuolemantakaista rangaistusta tai rangaistuspaikkaa, helvettiä (Matt. 5:22, Jaak. 3:6). Uudessa testamentissa Jeesus mainitsee Gehennan useamman kerran. Eri kirjoittajat kuvaavat synoptisissa evankeliumeissa Jeesuksen käyttävän sanaa kuvaamaan vastakohtana elämälle Jumalan valtakunnassa (Mark. 9:43-48). Yhteensä näissä kirjoituksissa termiä käytetään 11 kertaa.
Jer.7
30 Sillä Juudan miehet ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo Herra. He ovat asettaneet iljetyksensä temppeliin, joka on otettu minun nimiini, ja saastuttaneet sen.
31 Ja he ovat rakentaneet Toofet-uhrikukkulat Ben-Hinnomin laaksoon, polttaakseen tulessa poikiansa ja tyttäriänsä, mitä minä en ole käskenyt ja mikä ei ole minun mieleeni tullut.
32 Sentähden, katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin ei enää sanota 'Toofet' ja 'Ben-Hinnomin laakso', vaan 'Murha-laakso', ja Toofetiin haudataan, kun ei ole muualla tilaa.
33 Ja tämän kansan ruumiit joutuvat taivaan lintujen ja maan eläinten ruuaksi, eikä näitä kukaan karkoita.
34 Ja minä lopetan Juudan kaupungeista ja Jerusalemin kaduilta riemun ja ilon huudon, huudon yljälle ja huudon morsiamelle, sillä maa on tuleva raunioiksi."
Jeesus ei siis koskaan puhunut jumaltarustojen helvetistä, vaan todellisesta paikasta, josta kerrotaan Raamatussakin eli Gehennasta/Ben Hinnomin laaksosta.
Joten oletko sitä mieltä, että todellinen Gehenna-niminen maantieteellinen paikka Jerusalemin eteläpuollella, josta Jeesus puhui ja josta kerrotaan Vanhassa testamentissa, on oikein tulkittu, kun se on kirkkoisien toimesta käännetty jumaltarustojen mielikuvitushelvetiksi ja väritetty vielä sadistisella Jumalalla ? - Anonyymi00089UUSI
Anonyymi00059 kirjoitti:
"Helvettiä on jokaisen järkevää pelätä. Se kestää ikuisesti."
Jeesus ei koskaan puhunut helvetistä, vaan Ben Hinnomin laaksosta. Kirkkoisät ovat kääntäneet sen helvetiksi, jota ei löydy alkukirjoituksista.Jeesus puhui helvetistä. Koko Raamattu puhuu helvetistä. Raamattu on Jumala Sanaa.
- Anonyymi00019
Älä lue lahkolaisten perässä mitään "syntisen rukousta", joilla ihmisiä johdatellaan taitavasti lahkon vaikutuspiiriin ja tekemään psykologisen lahkon hyväksyntä.
- Anonyymi00020
Saatana on tuhansien juonien mestari.
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
- Anonyymi00022
Piru ei tule ihmistä vastaan hiilihanko kainalossa ja sarvet päässä.
Kyllä se tulee ihmistä vastaan lahkosaarnaajan hahmossa, hieno mittapuku päällä, kainalossa musta nahkakantinen Raamattu kansalle, krusifiksit kaulassa.
Ja kysyy sinulta: "Rakas ystävä, oletko uskossa, tunnetko Jeesuksen? Lähde meidän mukaan, niin tutkitaan sitä Raamattua yhdessä."- Anonyymi00032
Mutta mitä tuleekaan baal-jumlan papin kauhtana yllä ja kalajumalan asu ja kalanpäähattu päässä!
- Anonyymi00025
1 Thess 1 (KJB)
10 And to wait for his Son from heaven, whom he raised from the dead, even Jesus, which delivered us from the wrath to come.
Kirjeessään Philadephian seurakunnalle Jeesuksella ei ole mitään kritisoitavaa heistä, vaan hän lupaa:
Rev 3
10 Because thou hast kept the word of my patience, I also will keep thee from the hour of temptation, which shall come upon all the world, to try them that dwell upon the earth.
'Keep thee from' tarkoittaa, että Jeesus suojelee meidät siltä ajalta, ei vain varjele siinä ajassa. Temptation kenties tarkoittaa sitä tulevaa valhetta, että pedon merkin ottamalla voi elää ikuisesti tai jotain vastaavaa.
Jeesuksen kaksi eri tulemista:
Tempausta ei edellä merkkejä, vaan se tapahtuu yllättäen (Ap. 1:6-7).
Paluuta edeltää seitsemän vuotta merkkejä ja tuomioita (Ilm. 6-19).
Tempauksessa Jeesus saapuu ilmakehään (1 Tess 4:16-17).
Jeesus palaa maan päälle (Sak. 12:9; Ilm. 19:11).
Tempauksessa Jeesus pelastaa uskovat Jumalan vihalta (1 Tess. 1:10, 5:9).
Jeesus palaa jakamaan Jumalan vihaa (2 Tess. 2:8; Ilm. 19:11).
Tempauksessa Jeesus tulee seurakuntansa takia (1 Tess. 4:13-18).
Toisessa tulemuksessaan Jeesus palkitsee ne, jotka uskoivat häneen ylöstempauksen jälkeen (Ilm. 19:11-21).
Tempauksessa Jeesus nostaa pyhät haudoistaan (1 Kor. 15:51-55; 1 Tess. 4:16).
Toisessa tulemuksessaan Jeesus hautaa jumalattomat (Ilm. 19:21).
Kristuksen morsian kutsutaan hääaterialle (Joh. 14:3; Ilm. 19:7-9).
Taivaan linnut kutsutaan aterialle (Ilm. 19:17-18).
Tempausta ei ennustettu vanhassa testamentissa.
Toinen tuleminen ennustettiin vanhassa ja uudessa testamentissa monessa kohti, mm (sak. 14:3-5; Matt. 24:29-31).
Tempaus tapahtuu hetkessä (1 Kor. 15:51-52; 1 Tess. 4:17).
Toiseen paluuseen liittyy taistelu (Ps. 2:1-6; Jes. 24:1-7; Ilm. 16:12-16; 19-21).
Tempauksen jälkeen alkaa ahdistuksen aika (Ilm. 3:10).
Jeesuksen paluusta alkaa tuhatvuotinen valtakunta (Ilm. 20:1-6).
Golgatan vapahtaja lunastaa (1 Kor. 15:55-56).
Joukkojensa edessä valkoisella hevosella ratsastaja tuomitsee (Ilm. 19:11-16).
Tempauksessa vain Jeesuksen omat näkevät hänet (1 Tess. 4:16-17; 1 Joh. 3:2).
Kaikki näkevät hänet (Ilm. 1:7).- Anonyymi00031
Tämä nykyinen aika on jo ahdistuksen aika, Jeesuksen omia kidutetaan, poltetaan elävältä, ristiinnaulitaan ja revitään kappaleiksi.
- Anonyymi00042
Anonyymi00031 kirjoitti:
Tämä nykyinen aika on jo ahdistuksen aika, Jeesuksen omia kidutetaan, poltetaan elävältä, ristiinnaulitaan ja revitään kappaleiksi.
Alusta asti kristittyjä on kiduttanut ja tappanut roomalaiset, roomalaiskatoliset, ja sittemmin muhamettilaiset, kommunistit ja muut. Se on ihmisen tekemää ahdistusta. Kun Jumala päästää raivonsa valloilleen rajoittamattomana, se on ihan eri tasoa. Sellaista aikaa ei ole koskaan ollut eikä koskaan sen jälkeen enää tule.
- Anonyymi00046
Anonyymi00042 kirjoitti:
Alusta asti kristittyjä on kiduttanut ja tappanut roomalaiset, roomalaiskatoliset, ja sittemmin muhamettilaiset, kommunistit ja muut. Se on ihmisen tekemää ahdistusta. Kun Jumala päästää raivonsa valloilleen rajoittamattomana, se on ihan eri tasoa. Sellaista aikaa ei ole koskaan ollut eikä koskaan sen jälkeen enää tule.
TÄMÄ ON TOSI.
- Anonyymi00049
Anonyymi00046 kirjoitti:
TÄMÄ ON TOSI.
Nykyään eniten tappaa Venäjä eli ortodoksisuus, joka on eksytystä, valhetta. Senhän tietää jo siitä kun ne murhaa siviilejä ja kiinnisaatuja ukrainalaisia sotavankeja. Toisaalta ymmärrän tämän puolen. Itsekään en tule ottamaan sotavankia , joka hyökkää Suomeen. Mutta jos olisin hyökkäämässä toiseen maahan niin sitten otan vankeja jos tilaisuus tulee.
Toi on aika sairasta että Venäjä rikkoo kaikkia sääntöjä ja Ukrainan on pelattava puhtaasti. Lopputulos lienee selvä. Sodassa ja rakkaudessa sanotaan kaikkien keinojen olevan sallittuja, jotta voitto irtoaa.
Vertailua:
Venäjä iskee terroristityyliin Kiovaan jatkuvasti siviilikohteisiin ja muualle Ukrainassa oleviin siviilikohteisiin. Poikkeusta ei liene. Juuri uutisoitiin kuinka Ukrainassa siviilijunavaunuun venäläinen drone iski murhaten ainakin 4 siviiliä.
Ukraina ei iske Moskovaan tai muuallekaan siviilikohteisiin. Poikkeus energia-infrastruktuurit.
Eikö Ukrainalle pitäisi antaa sama mahdollisuus iskeä Venäjän siviilikohteisiin? - Anonyymi00054
No milloinkas maapallon autioituminen tapahtuu ?
Jer.4
23 Minä katselin maata, ja katso, se oli autio ja tyhjä, ja taivasta, eikä siinä valoa ollut.
24 Minä katselin vuoria, ja katso, ne järkkyivät, ja kaikki kukkulat huojuivat.
25 Minä katselin, ja katso, ei ollut yhtään ihmistä, ja kaikki taivaan linnut olivat paenneet pois.
26 Minä katselin, ja katso, hedelmätarha oli erämaana, ja kaikki sen kaupungit olivat kukistuneet Herran, hänen vihansa hehkun, edessä.
27 Sillä näin sanoo Herra: Koko maa tulee autioksi, vaikka minä en siitä peräti loppua tee.
- Anonyymi00030
oliko jeesuksella haaremi tai sisaria tyttäriä,
vai vain aikuisa miehiä, joita opetuslapsiksi kutsuttiin, jostain kumman syystä.... Babtistilähetyksen ropakantalehen mukaan on tulossa VIHAINEN KARITSA!🐏
😱- Anonyymi00040
Sinulla on usein vastenmielisiä selityksiä !
- Anonyymi00035
Aloittaja eli jeesuksen morsian voi suksia tunkiolle!
- Anonyymi00039
Moi, muistan kun oli se aika, kun huomasit kirjoituksista ylösoton ylösoton olevan ennen Jumalan vihan maljojen vuodatuksia , jonka takia rajasit ylösoton tapahtuvan varmuudella ahdistuksen aikana - Jumalan vihan maljojen vuodatuksen aloituksen väliseen n.3,5v aikaan.
Joten tiedän että et usko ylöstempauksen tapahtuvan Jumalan vihan aikana, Jumalan vihan maljojen sen ensimmäiseen alkuvuodatukseen mennessä mutta ilmeisesti sitten kyseenalaistat omaa käsitystäsi, vaikka sulla on hepreankielen Raamatun lähdetiedot ymmärrettynä. Tiedän sut ovelaksi tapaukseksi ja olen huomannut sun nauttivan siitä että sua aliarvioidaan.- Anonyymi00050
Nykyisen tempausopin juuret ovat katolisuudessa eli se on osa katolisen vastauskonpuhdistuksen (Counter-Reformation) historiaa
Historiallinen tausta (1500-luku):
Jesuiittapappi Francisco Ribera (1537–1591) esitti vuonna 1585 tulkinnan, joka tunnetaan futurismina. Riberan tarkoituksena oli vastata uskonpuhdistajien (kuten Lutherin) esittämiin väitteisiin, joissa paavius yhdistettiin antikristukseen. Ribera siirsi antikristuksen ja Ilmestyskirjan tapahtumat kauas tulevaisuuteen, sen sijaan että ne olisivat kohdistuneet sen ajan paavinistuimelle.
Kehitys:
Riberan tulkinta loi perustan ajatukselle, jossa seurakunnan ylöstempauksella ja antikristuksella on oma erillinen aikansa, mutta nykymuotoinen "salainen tempaus" -oppi (jossa kristityt tempaistaan pois ennen vaivanaikaa) ei sellaisenaan ollut Riberan alkuperäinen opetus.
Nykymuotoinen tempausoppi:
Nykyaikaisen, erityisesti amerikkalaisessa evankelikaalisuudessa suositun esitempausopin (pre-tribulation rapture) katsotaan usein kehittyneen myöhemmin, 1800-luvulla, erityisesti John Nelson Darbyn opetusten kautta, joka sai vaikutteita aikaisemmista teologisista virtauksista.
Raamatussa ei esiinny kahta (2) erillistä tempausta, vaan ainoastaan yksi, jolla tarkoitetaan 1. YLÖSNOUSEMUSTA, joka tapahtuu "viimeisenä päivänä" eli Jeesuksen tullessa noutamaan omiaan (kuolleet + elossa olevat). - Anonyymi00061UUSI
Anonyymi00050 kirjoitti:
Nykyisen tempausopin juuret ovat katolisuudessa eli se on osa katolisen vastauskonpuhdistuksen (Counter-Reformation) historiaa
Jesuiittapappi Francisco Ribera (1537–1591) esitti vuonna 1585 tulkinnan, joka tunnetaan futurismina. Riberan tarkoituksena oli vastata uskonpuhdistajien (kuten Lutherin) esittämiin väitteisiin, joissa paavius yhdistettiin antikristukseen. Ribera siirsi antikristuksen ja Ilmestyskirjan tapahtumat kauas tulevaisuuteen, sen sijaan että ne olisivat kohdistuneet sen ajan paavinistuimelle.
Kehitys:
Riberan tulkinta loi perustan ajatukselle, jossa seurakunnan ylöstempauksella ja antikristuksella on oma erillinen aikansa, mutta nykymuotoinen "salainen tempaus" -oppi (jossa kristityt tempaistaan pois ennen vaivanaikaa) ei sellaisenaan ollut Riberan alkuperäinen opetus.
Nykyaikaisen, erityisesti amerikkalaisessa evankelikaalisuudessa suositun esitempausopin (pre-tribulation rapture) katsotaan usein kehittyneen myöhemmin, 1800-luvulla, erityisesti John Nelson Darbyn opetusten kautta, joka sai vaikutteita aikaisemmista teologisista virtauksista.
Raamatussa ei esiinny kahta (2) erillistä tempausta, vaan ainoastaan yksi, jolla tarkoitetaan 1. YLÖSNOUSEMUSTA, joka tapahtuu "viimeisenä päivänä" eli Jeesuksen tullessa noutamaan omiaan (kuolleet elossa olevat).Helluntailaisuus on täynnä katolisuudesta perittyjä harhaoppeja, kuten ikuinen piinahelvetti, sielun kuolemattomuus ja "uskovien ylöstempaus" ennen Antikristuksen tuloa.
- Anonyymi00069UUSI
Anonyymi00050 kirjoitti:
Kehitys:
Raamatussa ei esiinny kahta (2) erillistä tempausta, vaan ainoastaan yksi, jolla tarkoitetaan 1. YLÖSNOUSEMUSTA, joka tapahtuu "viimeisenä päivänä" eli Jeesuksen tullessa noutamaan omiaan (kuolleet elossa olevat).Tuossa aikaisemmin laitin listan ylöstempauksen ja Jeesuksen näkyvän paluun eroista. Perehdypä siihen kohta kohdalta.
- Anonyymi00085UUSI
Anonyymi00069 kirjoitti:
Tuossa aikaisemmin laitin listan ylöstempauksen ja Jeesuksen näkyvän paluun eroista. Perehdypä siihen kohta kohdalta.
Tämä on keskustelupalsta, joten selitäpä sinä se omin sanoin.
Jos osaat.
- Anonyymi00047
Saalemin edesmennyt saarnaaja, Kai Antturi uskoi, että uskovat näkevät osan vihan ajasta.
Kyllä Jumalan sana on erehtymätön, mutta siinä voi olla ihmisten vuoksi erilaisia vajavuuksia. Siksi on äärimmäisen tärkeää, että kääntäjät ovat uskollisia Jumala sanalle. Minä aion pitää 38 käännöksen. On varmaan viisainta ostaa sellainen uusikin. Vanha on niin kulunutkin.
Ilmestyskirjassakin oletetaan, että uskovat temmataan sen jälkeen, kun sanomat seurakunnille on mennyt ohi. En uskalla sanoa, milloin uskon omaan ylöstempaamiseeni. Viisainta on asennoitua, että jotain me nähdään, ennen kuin meidät temmataan.- Anonyymi00051
Me nähdään jo nyt erittäin selvästi kuinka Raamatun tähän viimeiseen armotalousajan loppuun sijoittuvat toteutuvat profetiat ovat kerääntyneet lähtöviivoille odottamaan käskyjä liikkeellelähtöihin, Jumala seuraa ja me ihmetellään Jumalaa, joilla siihen ymmärrys on.
" Saalemin edesmennyt saarnaaja, Kai Antturi uskoi, että uskovat näkevät osan vihan ajasta."
" Kyllä Jumalan sana on erehtymätön, mutta siinä voi olla ihmisten vuoksi erilaisia vajavuuksia."
Jos minä uskon Raamatun 1938 käännöksen ilmoitukseen niin minun on uskottava siihen että ylösottoisuus tapahtuu vihan ajasta, sillä Jeesus pelastaa vihan ajasta, jos minä uskon tässä Raamatunkäännöksessä tapahtuloituneeseen kieliopilliseen käännösvirheekseiseen, niin silloin minä jouvun spekuloimaan Raamatunkäännöksen suhteen ja etsimään lisätietoa muuvalta, mielellään alkukielisyyvestä, koska virhe osoittaa silloin pretripulaatijoolliseen vaihtoehtoon totuuvellisoitumana.
Joka tapauksessa ajallisesti puhutaan suht lyhyistä ylöstempausajoituseroista, mutta esim. 4 vuotta armonajan lopussa voi olla etenkin kristityille erittäin vaikeaksi muuttunutta aikaa. Sekin tulee mieleen että miksi kristityt tarvitsevat lohduttautumista kun eivät joudu kaikkein vaikeimpaan ajankohtaan ollenkaan kokemaan sitä nahassaan, ajattelisi että lohtua tarvitsee sen takia että kristitty on jo siinä vaikeassa ajassa, jossa vaikeudet koskevat häntä itseään, jolloin ajatus ylöstempauksesta lohduttaa paljon rapeammin ja tulee enemmän tarpeeseen toivoisuujessa siitä että ylösotto on pian lähellä, silloin sitä lohtua ainakin enemmän tarvitsee.
Mihin Jumalan koko sota-asuun pukeutuneet tarvitsevat lohtua, kun loppumaisema on se että ylösottohan on ennen kun omassa nahassa alkaa kipua tuntumaan? Mihin tarvitsee silloin kestävyyttä?
Joku sanoo että uskossa pysymiseen. Ei kristitty, sellainen joka tietää ettei millään ilveellä luovu uskosta Jumalaan, siihen kestävyyttä tarvitse, en ainakaan minä. Mutta jos joutuisin tilanteeseen, jossa joutuisin vaikkapa valitsemaan otanko pedonmerkin vai en ja puntaroimaan menetänkö kaiken omistamani taloudelliset omistussuhteeni siinä samalla, niin siinä minut punnittaisiin, tosin olen senkin suhteen päätöksen tehnyt jo aikaa sitten, että omistuksillani ei ole mitään väliä, mitään ikuisuusarvoa, vaan se on kuin rihkamaa, jolla on vain nimellinen lyhytkestoinen käyttöarvonsa, josta pitää vaan aikanaan itsekunkin ymmärtää luopua.
Minä en tiijä varmuuvella onko ylösotto pretripulaatijossa vai sen jälkeisessä, mutta toistaeellisoijen jälleen, jos ei pretripuloijuta niin olen aika saletti että viimeistään 4v päästä siitä kun se 7 vuotinen viimeiset päivät alkavat, tapahtuu ylösottoon pääsy. Olen joskus tuumaillut Raamatusta tähän liittyen Raamatunjakeita ja tullut siihen johtopäätökseen että määrällisesti pretripulaatijoon on huomattavasti enemmän viittauksellisuuksija kuin sinne Jumalan Vihan Maljojen Ajasta tapahtuvaiseen ylösottoon. Ylösotto on ensisijasesti pelastusoperaatio kristityille, mutta evakuointihan voi silti tapahtua milloin vain , ennen " hyökkäyksen alkamista tai pian sen tapahduttua ja kristityt tunnistaa heti jo hajusta antikristuksn ja paljastaisivat hänet juutalaisille, vaan kuuntelisivatko juutalaiset kristittyjen varoituksia että palvovat antikristusta, pahantekijää, joka tekee jonkin aikaa hyvää ennenkuin alkaa tekemään paljon pahaallisuuksija.
On näitä jokatapauksessa jännä mietiskellä, siihenhän Jumala kehoittaakin. Ehkäpä joku näihin vielä löytää Ilmestyskirjasta varman ilmoituksen kun yhä useammat näitä kuitenkin lopun ajassa oletettavastikin tutkivat ihan tosissaan, niin sieltä sitten ehkä avautuu jotain sellaista, josta on lisävaloa Raamatun ylöstempausajoituksenkin miettijöille.
Moni kuitenkin on varma ilmeisen samoilla tiejoilla siitä että pretribulaatijo on se oikea ajoitus, mutta itse en ole sydämessäni saanut siihen selvyyttä.
Selef Urge - Anonyymi00072UUSI
Anonyymi00051 kirjoitti:
Me nähdään jo nyt erittäin selvästi kuinka Raamatun tähän viimeiseen armotalousajan loppuun sijoittuvat toteutuvat profetiat ovat kerääntyneet lähtöviivoille odottamaan käskyjä liikkeellelähtöihin, Jumala seuraa ja me ihmetellään Jumalaa, joilla siihen ymmärrys on.
" Saalemin edesmennyt saarnaaja, Kai Antturi uskoi, että uskovat näkevät osan vihan ajasta."
" Kyllä Jumalan sana on erehtymätön, mutta siinä voi olla ihmisten vuoksi erilaisia vajavuuksia."
Jos minä uskon Raamatun 1938 käännöksen ilmoitukseen niin minun on uskottava siihen että ylösottoisuus tapahtuu vihan ajasta, sillä Jeesus pelastaa vihan ajasta, jos minä uskon tässä Raamatunkäännöksessä tapahtuloituneeseen kieliopilliseen käännösvirheekseiseen, niin silloin minä jouvun spekuloimaan Raamatunkäännöksen suhteen ja etsimään lisätietoa muuvalta, mielellään alkukielisyyvestä, koska virhe osoittaa silloin pretripulaatijoolliseen vaihtoehtoon totuuvellisoitumana.
Joka tapauksessa ajallisesti puhutaan suht lyhyistä ylöstempausajoituseroista, mutta esim. 4 vuotta armonajan lopussa voi olla etenkin kristityille erittäin vaikeaksi muuttunutta aikaa. Sekin tulee mieleen että miksi kristityt tarvitsevat lohduttautumista kun eivät joudu kaikkein vaikeimpaan ajankohtaan ollenkaan kokemaan sitä nahassaan, ajattelisi että lohtua tarvitsee sen takia että kristitty on jo siinä vaikeassa ajassa, jossa vaikeudet koskevat häntä itseään, jolloin ajatus ylöstempauksesta lohduttaa paljon rapeammin ja tulee enemmän tarpeeseen toivoisuujessa siitä että ylösotto on pian lähellä, silloin sitä lohtua ainakin enemmän tarvitsee.
Mihin Jumalan koko sota-asuun pukeutuneet tarvitsevat lohtua, kun loppumaisema on se että ylösottohan on ennen kun omassa nahassa alkaa kipua tuntumaan? Mihin tarvitsee silloin kestävyyttä?
Joku sanoo että uskossa pysymiseen. Ei kristitty, sellainen joka tietää ettei millään ilveellä luovu uskosta Jumalaan, siihen kestävyyttä tarvitse, en ainakaan minä. Mutta jos joutuisin tilanteeseen, jossa joutuisin vaikkapa valitsemaan otanko pedonmerkin vai en ja puntaroimaan menetänkö kaiken omistamani taloudelliset omistussuhteeni siinä samalla, niin siinä minut punnittaisiin, tosin olen senkin suhteen päätöksen tehnyt jo aikaa sitten, että omistuksillani ei ole mitään väliä, mitään ikuisuusarvoa, vaan se on kuin rihkamaa, jolla on vain nimellinen lyhytkestoinen käyttöarvonsa, josta pitää vaan aikanaan itsekunkin ymmärtää luopua.
Minä en tiijä varmuuvella onko ylösotto pretripulaatijossa vai sen jälkeisessä, mutta toistaeellisoijen jälleen, jos ei pretripuloijuta niin olen aika saletti että viimeistään 4v päästä siitä kun se 7 vuotinen viimeiset päivät alkavat, tapahtuu ylösottoon pääsy. Olen joskus tuumaillut Raamatusta tähän liittyen Raamatunjakeita ja tullut siihen johtopäätökseen että määrällisesti pretripulaatijoon on huomattavasti enemmän viittauksellisuuksija kuin sinne Jumalan Vihan Maljojen Ajasta tapahtuvaiseen ylösottoon. Ylösotto on ensisijasesti pelastusoperaatio kristityille, mutta evakuointihan voi silti tapahtua milloin vain , ennen " hyökkäyksen alkamista tai pian sen tapahduttua ja kristityt tunnistaa heti jo hajusta antikristuksn ja paljastaisivat hänet juutalaisille, vaan kuuntelisivatko juutalaiset kristittyjen varoituksia että palvovat antikristusta, pahantekijää, joka tekee jonkin aikaa hyvää ennenkuin alkaa tekemään paljon pahaallisuuksija.
On näitä jokatapauksessa jännä mietiskellä, siihenhän Jumala kehoittaakin. Ehkäpä joku näihin vielä löytää Ilmestyskirjasta varman ilmoituksen kun yhä useammat näitä kuitenkin lopun ajassa oletettavastikin tutkivat ihan tosissaan, niin sieltä sitten ehkä avautuu jotain sellaista, josta on lisävaloa Raamatun ylöstempausajoituksenkin miettijöille.
Moni kuitenkin on varma ilmeisen samoilla tiejoilla siitä että pretribulaatijo on se oikea ajoitus, mutta itse en ole sydämessäni saanut siihen selvyyttä.
Selef UrgeEn jaksa lukea typerää suomen kielen vääntelyäsi. Kirjoitat yleensä ihan asiaa, mutta tuo kielenraiskuu on asiatonta.
Ajattelepa tätä: jos Jumala jättäisi kristityt vihansa aikaan, Hän löisi Kristuksen ruumista uudelleen! Ja jos joku meistä ottaisi pedon merkin, miten hänelle kävisi; olisiko hänen pelastuksensa edelleen sivetöity ylösnousemukseen asti, kuten Raamattu kristityille lupaa, vai joutuisiko hän hlevettiin, kuten Raamattu pedon merkin ottajille kertoo tapahtuvan?
Ja miten antikristus voisi esittää herra hyvistä, jos jokainen kristitty osoittaisi häntä ja ilmoittaisi, että tuossa on se Raamatun antikristus? Jo nyt on ollut ehdokkaita, joista on netissä varoitettu; Macron, Musk, Trump, MBS, Putin, Obama, Kushner... - Anonyymi00073UUSI
Anonyymi00072 kirjoitti:
En jaksa lukea typerää suomen kielen vääntelyäsi. Kirjoitat yleensä ihan asiaa, mutta tuo kielenraiskuu on asiatonta.
Ajattelepa tätä: jos Jumala jättäisi kristityt vihansa aikaan, Hän löisi Kristuksen ruumista uudelleen! Ja jos joku meistä ottaisi pedon merkin, miten hänelle kävisi; olisiko hänen pelastuksensa edelleen sivetöity ylösnousemukseen asti, kuten Raamattu kristityille lupaa, vai joutuisiko hän hlevettiin, kuten Raamattu pedon merkin ottajille kertoo tapahtuvan?
Ja miten antikristus voisi esittää herra hyvistä, jos jokainen kristitty osoittaisi häntä ja ilmoittaisi, että tuossa on se Raamatun antikristus? Jo nyt on ollut ehdokkaita, joista on netissä varoitettu; Macron, Musk, Trump, MBS, Putin, Obama, Kushner......sinetöity...
- Anonyymi00075UUSI
Anonyymi00051 kirjoitti:
Selef UrgeMinusta on viisaampaa ajatella, että osan ahdistuksen ajasta näemme. Kai Antturikin sanoi, että jos meidät temmataan ennen ahdistuksen aikaa, niin hyvä, iloinen yllätys. Mutta myös minä, kuten Antturikin, pelaamme varman päälle, ettei tule sitten ikävää yllätystä. Kai Antturi pääsi jo taivaan kotiin, ilman ylöstempausta.
Raamatun ennustuksissa on katsottu asioita "sisäkkäin." Jeesus esim. tarkoitti myös Jerusalemin hävityksen aikaa, kun hän puhui lopun ajoista. ( Matt 24 ) Ne, jotka uskoivat Jeesuksen profetian, olivat varuillaan , ja pelastuivat, kun Tiitus tuli 70 vuotta jkr. valloittamaan ja hävittämään Jerusalemin. - Anonyymi00087UUSI
Anonyymi00072 kirjoitti:
En jaksa lukea typerää suomen kielen vääntelyäsi. Kirjoitat yleensä ihan asiaa, mutta tuo kielenraiskuu on asiatonta.
Ja miten antikristus voisi esittää herra hyvistä, jos jokainen kristitty osoittaisi häntä ja ilmoittaisi, että tuossa on se Raamatun antikristus? Jo nyt on ollut ehdokkaita, joista on netissä varoitettu; Macron, Musk, Trump, MBS, Putin, Obama, Kushner..."Ja miten antikristus voisi esittää herra hyvistä, jos jokainen kristitty osoittaisi häntä ja ilmoittaisi, että tuossa on se Raamatun antikristus? Jo nyt on ollut ehdokkaita, joista on netissä varoitettu; Macron, Musk, Trump, MBS, Putin, Obama, Kushner..."
No entäpä paavi, johon sopivat kaikki antikristuksen tuntomerkit ?
Jospa alkaisitte opiskella, mitä kaikkia harhaoppeja ja eksytyksiä teidän omat seurakuntanne ovat perineet Katoliselta äitikirkoltaan, jotka te olette pureksimatta nielleet ja menette sen vuoksi kaikessa muussakin aivan harhaan...
- Anonyymi00052
Vanha maailma päättyi, mutta Putin eikä Venäjä ollut siellä.
https://www.youtube.com/watch?v=a4fbx0fZteI- Anonyymi00053
Ja suoraan tuohon edelliseen linkkiin liittyen tästä Davos-videoon Raamatun ilmestyskirjan 18 luvun kautta (Suuri Babylon):
https://youtu.be/a4fbx0fZteI?t=498
- Anonyymi00055
sinä et täällä määrää meitä ja käskytä yhtään mitään. sinuthan arvioitiin palstan tyhmimmäksi? sinuna olisin ihan hiljaa ettei totuus paljastu älyn määrästäs.
- Anonyymi00056UUSI
Lause alkutekstissä on sananmukaisesti: Koska sinä olet pitänyt minun kärsivällisyyteni sanan, niin myös minä pidän sinut ulos koetuksen hetkestä.
Sama sana TERESO on kaksi kertaa, ja se merkitsee pitää, säilyttää, varjella pitää (käskyt).
Tekstin mukaan Jumala pitää huolta niistä, jotka pitävät Hänen sanansa, niin että selviää ulos koetuksen hetkestä. Ei tässä puhuta tempauksesta.
Laki ja Profeetat olivat Mooseksen kirjat ja muut profeetalliset kirjat Vanhassa testamentissa. Niisä kerrottiin miten tulisi Vapahtaja, joka täyttäisi myös ilmestysmajan kuvaannollisen uhripalveluksen.
Teksti : "Ei laista katoa pieninkään kirjain....täyttymättä", viittasi siihen että ennustukset tulisivat täyttymään viimeistä piirtoa myöten.
Jeesus itse sanoi sen selityksen:
Luuk.24:44 "Jeesus sanoi heille: »Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille. Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on minusta kirjoitettu."- Anonyymi00068UUSI
"Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat."
Matt. 5:18
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Piirto ja kirjain viittaa Jumalan antamiin lain käskyihin, mitkä on kirjoitettu laintauluihin ja Mooseksen kirjoihin. - Anonyymi00070UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Piirto ja kirjain viittaa Jumalan antamiin lain käskyihin, mitkä on kirjoitettu laintauluihin ja Mooseksen kirjoihin.Raamatun lukeminen ja uskominen tuleekin aloittaa Vanhasta Testamentista
Luuk. 16:31
Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'." - Anonyymi00071UUSI
Anonyymi00070 kirjoitti:
Raamatun lukeminen ja uskominen tuleekin aloittaa Vanhasta Testamentista
Luuk. 16:31
Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."Joh. 5:46
Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut. - Anonyymi00078UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
Piirto ja kirjain viittaa Jumalan antamiin lain käskyihin, mitkä on kirjoitettu laintauluihin ja Mooseksen kirjoihin.Laki ja Profeetat viittasi Vanhan testamentin kirjoihin. Laki oli sama kuin 5 Mooseksen kirjaa, Torah.
Vai luuletko, että käsky "Älä tapa" on poistettu, koska Jeesus täytti sen olemalla tappamatta!
- Anonyymi00067UUSI
Parhami ja Olseni tuli autuaaksi tekemällä ahkerasti poikatyötä.
Jotka ottavat jeeuskes vastaan omana vapahtajanaa pelastaa, mormoneista.
- Anonyymi00076UUSI
Aloittaja ei ole kyllä henkisesti aivan ok. Kirjoittaa täyttä sontaa. Onko hän morsian?
Psykitrisia hoitopaikkoja on karsittu liikaa. - Anonyymi00077UUSI
Kyllä. Jumala pelasti Israelin aina kun aikoi rangaista vihollisia, faaraon joukot hukkuivat Punaiseen mereen, Nooan perhekunta pääsi arkkiin.
- Anonyymi00079UUSI
Ja Israelista pelastuu vain jäännös...
- Anonyymi00091UUSI
Ei "salatempauksia" , vaan viimeisen tuomion kadotus tuomiolta lausumiselta." ....vihasta"
-----
”Me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, niinkuin oikein onkin, koska teidän uskonne runsaasti kasvaa ja keskinäinen rakkautenne lisääntyy itsekussakin, kaikissa teissä, niin että me itsekin Jumalan seurakunnissa kerskaamme teistä, teidän kärsivällisyydestänne ja uskostanne kaikissa vainoissanne ja ahdistuksissa, joita teillä on kestettävänä ja jotka ovat osoituksena Jumalan vanhurskaasta tuomiosta, että teidät katsottaisiin arvollisiksi Jumalan valtakuntaan, jonka tähden kärsittekin,
koskapa Jumala katsoo oikeaksi kostaa ahdistuksella niille, jotka teitä ahdistavat, ja antaa teille, joita ahdistetaan, levon yhdessä meidän kanssamme,
kun Herra Jeesus ilmestyy taivaasta voimansa enkelien kanssa tulen liekissä ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille.
Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta, kun hän sinä päivänä tulee, että hän kirkastuisi pyhissänsä ja olisi ihmeteltävä kaikissa uskovissa, sillä te olette uskoneet meidän todistuksemme.”
2. Tessalonikalaiskirje 1:3-10
------
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1658410KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti4477543Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei743854Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521563619Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1143033Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään542735Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv422046- 1262036
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro231873Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka211621