Migreenipäivä ja

viimeksi kun kävin kaupassa, niin nuorisosta on tullut ympäristölle haitallista tolkuttoman hajusteinnostuksen takia. Piti siirtyä toiselle puolelle kauppaa kun raidin ja energiajuoman yhdistelmältä löyhkäävä pilvi esti läpipääsyn.
Nyt migreenipäivänä en edes harkitse kaupareissua.

(pöh, sillä olisi tehtävääkin, mutta pää toimii huonosti)

38

426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Paranemista! 🥺

      🦄

      • Kiitän.
        Kyllä tämä tästä taas häipyy.
        (nykyisin menee yleensä useampi päivä, mutta onnksi eivät ole niin pahoja kuin joskus muinoin)


    • Voi sinua. Onko unirytmisi taas sekaisin? Kuormittavatko työ- ja muut huolet?
      Mene lepäämään, kylmä kääre otsalle ja niskaan, pimeään huoneeseen.
      Migreenioireisiin suositellaan särkylääkettä (ibuprofeenia, parasetamolia).
      Muista nesteytys!

      Parempaa vointia sinne.

      • Naapuri on sairastellut ja noudin hänet perjantaina vuodeosastolta, jolta hänet päätettiin kotiuttaa, vaikka oli korkeassa kuumeessa. Tyttärensä on siellä kotona apuna, mutta olen saanut häneltä viestejä myöhään yöllä ja aikaisin aamulla, sillä hän on huolissaan tilanteesta ja on kaivannut mielipiteitä siitä miten kannattaa toimia.
        Nukkuminen on siis ollut hiukan hankalaa ja on myös byrokratiastressiä, sekä tekemättömiä hommia.

        Olen lääkinnyt itseäni kolalla, teellä, jäätelöllä ja sacher-leivoksella, ja olo alkaa olla jo parempi.
        Kyllä tämä tästä.


      • buddy-love kirjoitti:

        Naapuri on sairastellut ja noudin hänet perjantaina vuodeosastolta, jolta hänet päätettiin kotiuttaa, vaikka oli korkeassa kuumeessa. Tyttärensä on siellä kotona apuna, mutta olen saanut häneltä viestejä myöhään yöllä ja aikaisin aamulla, sillä hän on huolissaan tilanteesta ja on kaivannut mielipiteitä siitä miten kannattaa toimia.
        Nukkuminen on siis ollut hiukan hankalaa ja on myös byrokratiastressiä, sekä tekemättömiä hommia.

        Olen lääkinnyt itseäni kolalla, teellä, jäätelöllä ja sacher-leivoksella, ja olo alkaa olla jo parempi.
        Kyllä tämä tästä.

        Naapurillasi on kovin ikävä tilanne. Korkeassa kuumeessa olevaa potilasta ei saisi kotiuttaa, vaan hänen pitäisi jäädä vuodeosatsolle tarkkailuun.
        Sinulla on paljon vastuuta ja velvollisuuksia. Olet ylikuormittunut. Ei ihme, että unirytmisi on sekaisin.

        Pääasia on, että olosi helpottuu ja voit jo paremmin.


      • Anonyymi00002
        buddy-love kirjoitti:

        Naapuri on sairastellut ja noudin hänet perjantaina vuodeosastolta, jolta hänet päätettiin kotiuttaa, vaikka oli korkeassa kuumeessa. Tyttärensä on siellä kotona apuna, mutta olen saanut häneltä viestejä myöhään yöllä ja aikaisin aamulla, sillä hän on huolissaan tilanteesta ja on kaivannut mielipiteitä siitä miten kannattaa toimia.
        Nukkuminen on siis ollut hiukan hankalaa ja on myös byrokratiastressiä, sekä tekemättömiä hommia.

        Olen lääkinnyt itseäni kolalla, teellä, jäätelöllä ja sacher-leivoksella, ja olo alkaa olla jo parempi.
        Kyllä tämä tästä.

        Minulla on auttanut Clotamin, mutta se on otettava heti ensimmäisestä auran häivähdyksestä ja sitten maate pimeää, äänettömään.
        Vilma


      • Anonyymi00002 kirjoitti:

        Minulla on auttanut Clotamin, mutta se on otettava heti ensimmäisestä auran häivähdyksestä ja sitten maate pimeää, äänettömään.
        Vilma

        Minulla on ollut sumatriptaania, mutta en koskaan tajua ottaa sitä riittävän varhain, sillä jo alkaneeseen migreeniin se ei oikein tehoa. Lisäksi siitä tulee flunssainen olo, joten sitä ei mielellään ota varmuuden vuoksi.
        Buranalla pärjään, mutta senkin käyttöä pyrin välttämään (pidemmässä käytössä silläkin on haittavaikutuksia).


      • tosi.typy kirjoitti:

        Naapurillasi on kovin ikävä tilanne. Korkeassa kuumeessa olevaa potilasta ei saisi kotiuttaa, vaan hänen pitäisi jäädä vuodeosatsolle tarkkailuun.
        Sinulla on paljon vastuuta ja velvollisuuksia. Olet ylikuormittunut. Ei ihme, että unirytmisi on sekaisin.

        Pääasia on, että olosi helpottuu ja voit jo paremmin.

        Tänään pää on jo paljon parempi ja syytä ollakin, sillä juristi on saanut asioita hoidettua ja nyt pitää käydä papereita läpi ja tehdä niihin täydennyksiä ja korjauksia. Näissä on näköjään vielä paljon miettimistä, mutta onneksi aikarajaan on vielä monta viikkoa.

        (Naapurini on jo iäkäs ihminen ja olisi tosiaan ollut hyvä jos olisivat pitäneet hänet osastolla, mutta tiloista ja henkilökunnasta on pulaa, joten sieltä laitetaan kaikki kotiin, jotka suinkin voidaan. Muutos hyvinvointialueisiin ei oikein johda hyvinvointiin)


      • Anonyymi00007
        buddy-love kirjoitti:

        Minulla on ollut sumatriptaania, mutta en koskaan tajua ottaa sitä riittävän varhain, sillä jo alkaneeseen migreeniin se ei oikein tehoa. Lisäksi siitä tulee flunssainen olo, joten sitä ei mielellään ota varmuuden vuoksi.
        Buranalla pärjään, mutta senkin käyttöä pyrin välttämään (pidemmässä käytössä silläkin on haittavaikutuksia).

        Minä olen joskus käyttänyt ritsatriptaania. Enää en sitä tarvitse. Eri triptaanien vasteet ilmeisesti vaihtelevat henkilöittäin. Minulta ritsatriptaani vei kivun tehokkaasti mutta väsytti niin, etten pystynyt jatkamaan työntekoa. Burana on siinä mielessä parempi.

        🦄


    • Jee, olen ollut tehokas, sillä olen saanut byrokratiaa tyrkittyä eteenpäin, ohjeistanut poliitikkoja miten pitäisi toimia (ihan koko valtakuntaa koskevissa asioissa) ja juuri korjasin vielä yhden hiukan vuotavan vesijohdon.

    • En edes kykene kauppaan lähtemään migreenissä. Menen ihan alatoopiksi ja oksennan yhtenään, olen vuodepotilas 1-3 vrk, kun migreeni ehtii päälle. Esioireissa vielä kykenen liikkumaan vaikka silloinkin puutuu puomi kehosa ja on ongelmia puheen kanssa.

      Nuo hajusteet on sellaisia, ne haisee kävelylenkilläkin liikaa nenään, ulkona siis näin talvellakin.

      • Puoli kehoa. Jopa on taas virheitä.


      • Pikkaraisen tippaa ensiapuun ottamaan migreenissä. Se auttaa varmemmin kuin migreenilääkkeet. Ainakin mulla.


      • Anonyymi00003

        Eli 1-3 päivää krapula eli eikö kannattais juoda vähemmän viinaa ja eikä juoda viikon putkeen kerralla tai kuukauden putki


      • Anonyymi00003 kirjoitti:

        Eli 1-3 päivää krapula eli eikö kannattais juoda vähemmän viinaa ja eikä juoda viikon putkeen kerralla tai kuukauden putki

        Migreeni ollu 7 vanhasta asti tollanen mega vaikeaa sorttia. Ei siksi alko maistukkaan mulle. Edes vähän.


      • Jasu2025 kirjoitti:

        Migreeni ollu 7 vanhasta asti tollanen mega vaikeaa sorttia. Ei siksi alko maistukkaan mulle. Edes vähän.

        On monet kerrat oltu ensiavussa lääkityksellä jopa peräkkäisinä päivinä, kun migreeni ei vaan katkea. Lapsesta asti siis. Nykyään harvoin enää.


      • Jasu2025 kirjoitti:

        On monet kerrat oltu ensiavussa lääkityksellä jopa peräkkäisinä päivinä, kun migreeni ei vaan katkea. Lapsesta asti siis. Nykyään harvoin enää.

        Etten mä ihan vaan surkeuttani teille ole kertonut terveyteni olleen paskaa ja elämän vaikeaa sen myötä. Löytyy monta pinkkaa dokumenttia 80-luvulta asti. Joku olis ehkä jo luovuttanut.


      • Jasu2025 kirjoitti:

        Etten mä ihan vaan surkeuttani teille ole kertonut terveyteni olleen paskaa ja elämän vaikeaa sen myötä. Löytyy monta pinkkaa dokumenttia 80-luvulta asti. Joku olis ehkä jo luovuttanut.

        Ei se kaukana ole ollu itteltäkään luovuttaa, mutta sitten en näkis enää niitä elämän ihaniakaan juttuja, jos paskojen juttujen takia luovuttais.


      • Anonyymi00004

        Minulla oli aiemmin myös noin ja 3 päivää oli ihan tavallinen kesto, mutta vähitellen tilanne on muuttunut ja nykyiset eivät ole kovin pahoja, mutta niissä on se ongelma, että jäävät roikkumaan, eli eivät tule, eivätkä mene.
        Migreenikautta saattaa nykyisin jatkua toista viikkoa, mutta kykenen toimimaan kohtuullisesti ja autolla ajaminenkin onnistuu.
        (puhe kuitenkin hidastuu ja ajattelu vaikeutuu)

        Äidilläni ei ole enää migreeneitä ja yleisesti väitetään, että iän myötä ne jäävät kaikilla pois, mutta itse en näköjään ole vielä riittävän vanha.

        ((pitäisi vain syödä ja nukkua säännöllisesti, niin tilanne olisi parempi))


      • Anonyymi00005
        Jasu2025 kirjoitti:

        Pikkaraisen tippaa ensiapuun ottamaan migreenissä. Se auttaa varmemmin kuin migreenilääkkeet. Ainakin mulla.

        Eräs lähipiiristä myös käy migreenikohtauksiensa takia hoitamassa tilanteen noin.
        Hänellä ei migreeni näytä muuttuvn vuosien myötä, sillä on ollut teinistä lähtien samanlainen.


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Eli 1-3 päivää krapula eli eikö kannattais juoda vähemmän viinaa ja eikä juoda viikon putkeen kerralla tai kuukauden putki

        Ei ole kokemusta krapulasta, mutta on yleisesti tiedossa, että tavanomaisesti migreeni on huomattavasti pahempi juttu kuin krapula.


      • Anonyymi00004 kirjoitti:

        Minulla oli aiemmin myös noin ja 3 päivää oli ihan tavallinen kesto, mutta vähitellen tilanne on muuttunut ja nykyiset eivät ole kovin pahoja, mutta niissä on se ongelma, että jäävät roikkumaan, eli eivät tule, eivätkä mene.
        Migreenikautta saattaa nykyisin jatkua toista viikkoa, mutta kykenen toimimaan kohtuullisesti ja autolla ajaminenkin onnistuu.
        (puhe kuitenkin hidastuu ja ajattelu vaikeutuu)

        Äidilläni ei ole enää migreeneitä ja yleisesti väitetään, että iän myötä ne jäävät kaikilla pois, mutta itse en näköjään ole vielä riittävän vanha.

        ((pitäisi vain syödä ja nukkua säännöllisesti, niin tilanne olisi parempi))

        Ja arvatkaa mitä en taaskaan muistanut.
        pöh


      • buddy-love kirjoitti:

        Ja arvatkaa mitä en taaskaan muistanut.
        pöh

        Villi arvaus: Et taaskaan muistanut nukkua ja levätä kunnolla, sekä syödä terveellisesti ja stressitasosi ovat korkealla, siksi migreeni vaivaa. Menikö oikein?

        Kirjautuminen ei ole välttämätöntä. Sinut tunnistaa usein tekstistä ja sanavalinnoistasi. Varsinkin näin omassa ketjussasi. :)


      • Anonyymi00004 kirjoitti:

        Minulla oli aiemmin myös noin ja 3 päivää oli ihan tavallinen kesto, mutta vähitellen tilanne on muuttunut ja nykyiset eivät ole kovin pahoja, mutta niissä on se ongelma, että jäävät roikkumaan, eli eivät tule, eivätkä mene.
        Migreenikautta saattaa nykyisin jatkua toista viikkoa, mutta kykenen toimimaan kohtuullisesti ja autolla ajaminenkin onnistuu.
        (puhe kuitenkin hidastuu ja ajattelu vaikeutuu)

        Äidilläni ei ole enää migreeneitä ja yleisesti väitetään, että iän myötä ne jäävät kaikilla pois, mutta itse en näköjään ole vielä riittävän vanha.

        ((pitäisi vain syödä ja nukkua säännöllisesti, niin tilanne olisi parempi))

        Juu, mulla tulee noita kognitiivisia oireita myös. Monesti epäilleet aivohalvauksen tulevan, kun migreeniä. Tulee kyllä vähän samanlaisia oireita. Puhe mongertaa, toinen puoli naamasta puutuu, järki takkuaa, sanat unohtuu jne.
        Nykyään onneksi harvemmin, mutta kestää kanssa sitten sen 3 vrk yhtäkyytiä. Inhottava sairaus, kamalempia mitä tiiän.


      • Anonyymi00005 kirjoitti:

        Eräs lähipiiristä myös käy migreenikohtauksiensa takia hoitamassa tilanteen noin.
        Hänellä ei migreeni näytä muuttuvn vuosien myötä, sillä on ollut teinistä lähtien samanlainen.

        Siellä saa maata koko päivän. Mutta eipä siinä muu auta. 😞

        Minulla on harventunut, ennen oli viikottain ja vuosia. Nykyään voi olla puolikin vuotta väliä, että iskee kunnon kohtaus. Mutta fibromyalgia sitten kiusaa senkin edestä. Kuin koko kehon migreeni se kipu.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Villi arvaus: Et taaskaan muistanut nukkua ja levätä kunnolla, sekä syödä terveellisesti ja stressitasosi ovat korkealla, siksi migreeni vaivaa. Menikö oikein?

        Kirjautuminen ei ole välttämätöntä. Sinut tunnistaa usein tekstistä ja sanavalinnoistasi. Varsinkin näin omassa ketjussasi. :)

        Kohtuullisesti nukuin, mutta en aivan tarpeeksi.
        En ole syönyt terveellisesti (tänäänkään).
        Pää on suorastaan melko hyvä.
        Keskimääräisen stressaantunut, sillä pitisi saada yksi video säädettyä kuntoon ja tässä on lisäongelmana yksi ylimääräinen näkyvä asia taustalla ja yritän saada sitä häipymään kuvasta (onnistuu, mutta tulee pieniä häiriöitä kuvan laitaan).

        Minähän olen täysin salattu ja mysteerinen, eikä missään tapauksessa voi olla mahdollista, että minut voisi tunnistaa vain tekstin perusteella, eli sinulla täytyy olla maagisia kykyjä ja tuo onnistuu pelkästään niiden avulla.


      • Jasu2025 kirjoitti:

        Siellä saa maata koko päivän. Mutta eipä siinä muu auta. 😞

        Minulla on harventunut, ennen oli viikottain ja vuosia. Nykyään voi olla puolikin vuotta väliä, että iskee kunnon kohtaus. Mutta fibromyalgia sitten kiusaa senkin edestä. Kuin koko kehon migreeni se kipu.

        Avantouinnista on kuulemma joillekin apua fibromyalgiassa.

        (nukkuminen auttaa minulla migreeniin, mutta sitten on taas vuorokausi kokonaan sekaisin)


      • buddy-love kirjoitti:

        Avantouinnista on kuulemma joillekin apua fibromyalgiassa.

        (nukkuminen auttaa minulla migreeniin, mutta sitten on taas vuorokausi kokonaan sekaisin)

        Ei mulle, kylmä vaan pahentaa oireita. Siksi vihaan talveakin, kylmä.

        Nukkuminen on myös migreeniä laukaiseva, jos nukkuu liikaa herää migreeniin.


      • Jasu2025 kirjoitti:

        Ei mulle, kylmä vaan pahentaa oireita. Siksi vihaan talveakin, kylmä.

        Nukkuminen on myös migreeniä laukaiseva, jos nukkuu liikaa herää migreeniin.

        Avantouinnin vaikutus siis vaihtelee.

        En oikeastaan koskaan nuku liikaan, mutta usein väärään aikaan, ja se aiheiuttaa itselläni migreeniä. Samoin jos syö väärin.
        Pahimmat migreenit joskus olen saanut aikaan sillä, että olen kirkkaassa auringonpaisteessa ilman lippalakkia (aurinkolaseja en käytä).

        Kuumassa kylvyssä lojuminen auttaa minulla migreeniin, mutta sauna ei oikein toimi.


      • buddy-love kirjoitti:

        Kohtuullisesti nukuin, mutta en aivan tarpeeksi.
        En ole syönyt terveellisesti (tänäänkään).
        Pää on suorastaan melko hyvä.
        Keskimääräisen stressaantunut, sillä pitisi saada yksi video säädettyä kuntoon ja tässä on lisäongelmana yksi ylimääräinen näkyvä asia taustalla ja yritän saada sitä häipymään kuvasta (onnistuu, mutta tulee pieniä häiriöitä kuvan laitaan).

        Minähän olen täysin salattu ja mysteerinen, eikä missään tapauksessa voi olla mahdollista, että minut voisi tunnistaa vain tekstin perusteella, eli sinulla täytyy olla maagisia kykyjä ja tuo onnistuu pelkästään niiden avulla.

        Tämä vastauksesi meinasi jäädä huomaamatta. Tätä ei näkynyt vellikellossa.

        Mukavaa, että voit jo paremmin, mutta tuo sinun jatkuva stressaaminen huolestuttaa.
        Onko nyt niin, että joskus, omalla toiminnallasi ja pilkun viilaamisella, järjestät itsellesi stressiä? Mikäli kuvan laidassa olevia pieniä häiriöitä et saa poistumaan, niin haittaako se? Niitä tuskin näkee kukaan muu kuin sinä.
        Olet huippuammattilainen ja perfektionisti, asetat riman itsellesi korkealle. On hyvä olla tarkkana, mutta rajansa kaikella. Sinun pitää olla kärsivälinen itsesi kanssa.

        Kyllä, olet oikeassa. Minulla on maagisia kykyjä. Olen ollut Milla Magian ja Matami Mimmin koulutuksessa. Siellä oppii yhtä sun toista. :)


      • tosi.typy kirjoitti:

        Tämä vastauksesi meinasi jäädä huomaamatta. Tätä ei näkynyt vellikellossa.

        Mukavaa, että voit jo paremmin, mutta tuo sinun jatkuva stressaaminen huolestuttaa.
        Onko nyt niin, että joskus, omalla toiminnallasi ja pilkun viilaamisella, järjestät itsellesi stressiä? Mikäli kuvan laidassa olevia pieniä häiriöitä et saa poistumaan, niin haittaako se? Niitä tuskin näkee kukaan muu kuin sinä.
        Olet huippuammattilainen ja perfektionisti, asetat riman itsellesi korkealle. On hyvä olla tarkkana, mutta rajansa kaikella. Sinun pitää olla kärsivälinen itsesi kanssa.

        Kyllä, olet oikeassa. Minulla on maagisia kykyjä. Olen ollut Milla Magian ja Matami Mimmin koulutuksessa. Siellä oppii yhtä sun toista. :)

        Kyllä, kyse on ihan pelkästään omista laatustandardeista ja vähempikin riittäisi.
        Mutta ei vain pysty päästämään käsistä, jos ei ole omasta mielestäni riittävän kunnollista.

        (ja tuon uuden editointiohjelman kanssa en ole lainkaan huippu, vaan päinvastoin ja se on ärsyttävää (ja kohtuullinen laatu vie nyt kohtuuttomasti aikaa))


      • buddy-love kirjoitti:

        Kyllä, kyse on ihan pelkästään omista laatustandardeista ja vähempikin riittäisi.
        Mutta ei vain pysty päästämään käsistä, jos ei ole omasta mielestäni riittävän kunnollista.

        (ja tuon uuden editointiohjelman kanssa en ole lainkaan huippu, vaan päinvastoin ja se on ärsyttävää (ja kohtuullinen laatu vie nyt kohtuuttomasti aikaa))

        Arvasin, että jäät kiinni omiin laatustandardeihisi. Olisi suotavaa olla vähemmän tiukka itseään kohtaan. Olet hyvä siinä mitä teet ja lopputulos on aina priimaa, vaikka itse et ehkä sitä aina hyväksy.

        Taistelu editointiohjelman kanssa jatkukoon, kunnes ärsytyskynnys madaltuu ja hyväksyt lopputuloksen sellaisena kuin se on. (mikä varmasti on laadultaan jo riittävän hyvä)


      • tosi.typy kirjoitti:

        Arvasin, että jäät kiinni omiin laatustandardeihisi. Olisi suotavaa olla vähemmän tiukka itseään kohtaan. Olet hyvä siinä mitä teet ja lopputulos on aina priimaa, vaikka itse et ehkä sitä aina hyväksy.

        Taistelu editointiohjelman kanssa jatkukoon, kunnes ärsytyskynnys madaltuu ja hyväksyt lopputuloksen sellaisena kuin se on. (mikä varmasti on laadultaan jo riittävän hyvä)

        Ei ole läheskään priimaa, mutta siirrän ongelman jälkikäsittelijän ratkottavaksi.
        Pistin siis ne jo menemään, sillä olisi muutakin tehtävää.

        (mutta hyvä että hankin tuon editointiohjelman, sillä sille on jatkossa käyttöä ja vaikka en itse sitä käyttäisi, niin minun pitää tietää mitä kaikea sillä voi tehdä)


    • Anonyymi00008

      Teinipojan äitinä esitän pahoitteluni, sillä hajusteinnostus on iskenyt myös minun lapseeni. Olemme käyneet asiasta lukuisia keskusteluja ja nykyään hajusteen käyttö on onneksi huomattavasti vähäisempää kuin aikaisemmin, mutta hauusteet ovat nykyään niin tymäköitä, että yksikin suihkaus on enemmän kuin paljon.

      Kärsin myös voimakkaista hajuista, joten voin vain kuvitella, miten ikävää hajupilven keskelle joutuminen on migreenistä kärsiville. Kannattaa tosiaan pysytellä pois paikoista, joissa liikkuu paljon ihmisiä, jos ja kun tuntee migreenin iskevän.

      Migreeni on järkyttävä sairaus. Muutamalla läheiselläni on se ja olen nähnyt, miten vakavaksi se voi mennä. Ei todella ole kyse pelkästä pääkivusta 😕

      Aletheias

      • Toisaalta hajuherkkyydessä on se hyvä puoli, että havaitsin koronan myötä, että kun pysyy ihmisistä hajuetäisyyden päässä, niin ei myöskään saa helposti flunssia.
        Olen siis koronan alusta ollut yhden kerran koronassa ja tiesin silloin, että nyt saattaa tarttua, mutta en voinut välttää tilaisuutta ja ainuttakaan muuta tartuntaa ei ole ollut tuon lisäksi.
        Aiempina aikoina olin säännöllisesti kerran tai kaksi vuodessa pikkuflunssissa (Helsingissä väestömassojan seassa liikkuessa niitä hankin).


      • Anonyymi00009
        buddy-love kirjoitti:

        Toisaalta hajuherkkyydessä on se hyvä puoli, että havaitsin koronan myötä, että kun pysyy ihmisistä hajuetäisyyden päässä, niin ei myöskään saa helposti flunssia.
        Olen siis koronan alusta ollut yhden kerran koronassa ja tiesin silloin, että nyt saattaa tarttua, mutta en voinut välttää tilaisuutta ja ainuttakaan muuta tartuntaa ei ole ollut tuon lisäksi.
        Aiempina aikoina olin säännöllisesti kerran tai kaksi vuodessa pikkuflunssissa (Helsingissä väestömassojan seassa liikkuessa niitä hankin).

        Ihanan positiivista ajattelua 😊 Hajusteiden avulla tulee tosiaan pidettyä ihmisiin kirjaimellisesti hajurakoa, mikä toimii oivana pöpösuojana.

        Aika upeaa, jos olet noin vähällä sairastamisella selvinnyt. Minä olen ollut koronan jälkeen taas enemmän kipeä kuin koskaan, mutta luulen sen olevan yhdistelmä koronan ja stressin aiheuttamaa vastustuskyvyn laskua. Sairastin koronan joskus ihan koronan alkuaikoina todella voimakkaana niin, että se vei yleiskunnon ihan pohjamutiin ja on ollut työn ja tuskan takana parantaa yleiskuntoa entiselleen.

        Aletheias


      • Anonyymi00009 kirjoitti:

        Ihanan positiivista ajattelua 😊 Hajusteiden avulla tulee tosiaan pidettyä ihmisiin kirjaimellisesti hajurakoa, mikä toimii oivana pöpösuojana.

        Aika upeaa, jos olet noin vähällä sairastamisella selvinnyt. Minä olen ollut koronan jälkeen taas enemmän kipeä kuin koskaan, mutta luulen sen olevan yhdistelmä koronan ja stressin aiheuttamaa vastustuskyvyn laskua. Sairastin koronan joskus ihan koronan alkuaikoina todella voimakkaana niin, että se vei yleiskunnon ihan pohjamutiin ja on ollut työn ja tuskan takana parantaa yleiskuntoa entiselleen.

        Aletheias

        Oma koronani oli melko kevyt juttu, mutta jatkui pitkänpuoleisena keuhkoputkentulehduksena.
        Tosin ne pikatestit näyttivät positiivista kauan ja se haittasi sikäli, että minun piti pysyä eristyksissä vanhusten suojaamiseksi.
        Oletan, että minulla oli koronaa vastaan jo valmiiksi vastustuskykyä, sillä ensimmäisen rokotuksen seurauksena olin 3 päivää yli 38C kuumeessa ja ihan flunssaisen oloinen. Jälkimmäisetkin rokotukset ovat nostaneet kuumeen, mutta ei noin korkealle.
        (en ole kolmen rokotuksen jälkeen enää hakenut lisää, sillä kolmen päivän petiin vetävä väsymys haittaa kaikkea)


      • Anonyymi00010
        buddy-love kirjoitti:

        Oma koronani oli melko kevyt juttu, mutta jatkui pitkänpuoleisena keuhkoputkentulehduksena.
        Tosin ne pikatestit näyttivät positiivista kauan ja se haittasi sikäli, että minun piti pysyä eristyksissä vanhusten suojaamiseksi.
        Oletan, että minulla oli koronaa vastaan jo valmiiksi vastustuskykyä, sillä ensimmäisen rokotuksen seurauksena olin 3 päivää yli 38C kuumeessa ja ihan flunssaisen oloinen. Jälkimmäisetkin rokotukset ovat nostaneet kuumeen, mutta ei noin korkealle.
        (en ole kolmen rokotuksen jälkeen enää hakenut lisää, sillä kolmen päivän petiin vetävä väsymys haittaa kaikkea)

        Ihmiset ovat reagoineet koronaan niin erilaisin tavoin. Toiset eivät ole huomanneet koko aikana melkeinpä mitään poikkeavaa, kun taas toisille korona on näyttäytynyt todella voimakkaasti. Haavoittuvimmassa asemassa tietysti ovat olleet riskiryhmät, joiden elämää korona pahimmillaan rajoitti kohtuuttoman paljon.

        Minäkin otin kolme rokotetta, mutta niiden ensimmäisten rokotekierrosten jälkeen en ole enää ottanut. En saanut sen erityisempiä oireita välittömästi rokotteen jälkeen, mutta kukautiskiertoni meni hetkeksi sekaisin jokaisen rokotteen jälkeen ja se tuntui epämielyttävältä. En kuulu riskiryhmiin, joten kohdallani rokotteet jäivät tuohon.

        Aletheias


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      57
      1588
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1238
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1054
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      338
      839
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      612
    Aihe