Mitä juuri sinä teet pelastuksesi eteen?

Anonyymi-ap

Itse lajittelen kaikki roskana ja vien ne kierrätysastioihin. Syön edullista, yleensä tarjousruokaa (kasvissyöjänä) ja vain niukalti. Harrastan järjestötoimintaa, mm. luontoa suojelevista ja rauhaa rakentavassa yhdistyksissä. Luen Raamattua päivittäin ja rukoilen eri ihmisille kaikkea hyvää ja Jumalan siunausta. Maksan laskuni ajallaan. En kiroile ja pyydän syntejäni anteeksi heti jos vahingossa joskus teen. Soitan yksinäisille ystävilleni rohkaisevia puheluja.

Mitä sinä teet?

11

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Teet vahingossa syntiä?

Minä en tee lainkaan syntiä enkä tee mitään pelastukseni eteen. En rukoile.

• Anonyymi00004
        UUSI

Joskus saattaa olla tilanne, jossa on tarkoittanut hyvää mutta on saanut aikaiseksi jotain kurjaa.

• Anonyymi00002
      UUSI

Elän siivosti ja olen ystävällinen. Autan lähimmäisiäni. En rukoile.

• Anonyymi00003
      UUSI

Vältän turhaa kulutusta. Pyrin ostamaan kotimaista lähellä tuotettua ja teen ruokani itse. Kuljen jalan, polkupyörällä tai julkisilla silloin kun tarttee. Sukkia parsin ja vaatteitani korjaan ettei tarvitse ostaa uusia. Suihkusaippuat vaihdoin palasaippuaan muovipakkauksien takia. Samoin pyrin muovia välttämään missä vois, Kestokassi kaupassa. Roskat paketoin ilmaislehtien sisään.

• UUSI

Purin noudattamaan rakkauden kaksoiskäskyä.rakastan myös silloinkin jos toinen kiukuttelee. Yleensä ne siitä rauhoittuukin.

• Anonyymi00005
      UUSI

En mie tiiä pelastuksesta, mutta elämän eteen teen kaikenlaista. Lajittelen roskat kans, ihan siksi ettei kaatopaikka paisu ja luonto kiitä. Käyn töissä, teen hommani niin hyvin kuin osaan ja koitan olla kenellekään riesaksi mahdollisimman vähän. Syön mitä sattuu olemaan tarjouksessa, usein kanssa kasvispainotteisesti, ei ideologian takia vaan kun se on halpaa ja vatsa toimii.

Tykkään metsästä, järvistä ja lintujen kattelemisesta. Luonto rauhoittaa enemmän kuin mikään saarna. Luen paljon, historiaa, tiedettä, romaaneja, satujakin, Raamattu mukaan lukien, samassa hyllyssä Kalevalan ja Taru sormusten herrasta kanssa. Ihan viihteenä ja kulttuurina, samaa sarjaa kaikki.

Uskonnot on miun mielestä satuja aikuisille, mutta suurin osa uskovista on ihan harmitonta porukkaa, antaa niitten uskoa jos siitä tulee parempi mieli. En kiroilua välttele, se kuuluu puheeseen, mutta yritän olla kusipää olematta. Jos mokaan, sanon anteeksi sille ihmiselle jota se koskee. En kenellekään näkymättömälle.

Maksan laskut ajallaan, koska perintä ahistaa. Soitan kavereille, varsinkin niille jotka on yksin, enkä siksi että saan pisteitä mihinkään taulukkoon vaan kun se tuntuu oikealta. Autan jos pystyn, pidän oven auki, lainaan työkalun, kuuntelen jos joku purkaa.

Pelastusta en odota, mutta koitan elää niin ettei tarvii hävetä itseään peilissä. Jos tämä elämä on ainoa, niin tehdään siitä nyt edes siedettävä. Itelle ja muille.

Entäs muut?

- Antti Ateisti

• Anonyymi00006
        UUSI

Kiitos kysymästä, mä tykkään syyvä hyvää ruokaa ja juua hyvää juomaa. Testissä just Dolen jokin nektarijuoma ja hyvää on, aijon jatkossakin sitä juua. Ylöstempausta odotan ja toivo on että siihen pääsisin mukaan tai siinä samassa tapahtuvassa 1. kuolleiden ylösnousemuksessa, johon toivon omaanikin ylösnousemusta muijen kuolleijen kanssa ja koitan elää niin että omatunto pysyy puhtahaana.

Tämä elämäsi on ainoa ja se kestää eri vaiheijen ja metaformoiseisten läpi ikuisesti. Jokaisen on vain tehtävä päätöksensä itse omalta kohjaltaan viettääkö ikuisuus helvetissä, josta ei ole poispääsyä koskaan, vai uudessa maassa, josta lienee mahtollisuus matkustella muihin maailmoihin, joita oletan olevan olemassa.

Selef Urge

• Anonyymi00007
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Kiitos kysymästä, mä tykkään syyvä hyvää ruokaa ja juua hyvää juomaa. Testissä just Dolen jokin nektarijuoma ja hyvää on, aijon jatkossakin sitä juua. Ylöstempausta odotan ja toivo on että siihen pääsisin mukaan tai siinä samassa tapahtuvassa 1. kuolleiden ylösnousemuksessa, johon toivon omaanikin ylösnousemusta muijen kuolleijen kanssa ja koitan elää niin että omatunto pysyy puhtahaana.

Tämä elämäsi on ainoa ja se kestää eri vaiheijen ja metaformoiseisten läpi ikuisesti. Jokaisen on vain tehtävä päätöksensä itse omalta kohjaltaan viettääkö ikuisuus helvetissä, josta ei ole poispääsyä koskaan, vai uudessa maassa, josta lienee mahtollisuus matkustella muihin maailmoihin, joita oletan olevan olemassa.

Selef Urge

Söin tässä samalla niin herkkuillessa tuli vähän kirjoitettua sinne päin. Lisäys tähän:

" Ylöstempausta odotan ja toivo on että siihen pääsisin mukaan tai siinä samassa tapahtuvassa 1. kuolleiden ylösnousemuksessa, johon toivon omaanikin ylösnousemusta muijen kuolleijen kanssa"

On olemassa samanaikaiset ylösnousemus kuolleille ja ylöstempaus eläville tulossa aika pian. Toivon pääseväni niistä kupan vaan, kunhan vaan en jouvu ikuisesti olemaan helvetissä. Arvaat varmaan minne sä olet just matkalla ilman Jeesusta pelastajanasi joutumasta ikuisesti helvettiin?

Selef Urge

• Anonyymi00008
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Söin tässä samalla niin herkkuillessa tuli vähän kirjoitettua sinne päin. Lisäys tähän:

" Ylöstempausta odotan ja toivo on että siihen pääsisin mukaan tai siinä samassa tapahtuvassa 1. kuolleiden ylösnousemuksessa, johon toivon omaanikin ylösnousemusta muijen kuolleijen kanssa"

On olemassa samanaikaiset ylösnousemus kuolleille ja ylöstempaus eläville tulossa aika pian. Toivon pääseväni niistä kupan vaan, kunhan vaan en jouvu ikuisesti olemaan helvetissä. Arvaat varmaan minne sä olet just matkalla ilman Jeesusta pelastajanasi joutumasta ikuisesti helvettiin?

Selef Urge

Ai että nyt se on tulossa, samanaikaiset ylösnousemukset ja ylöstempaukset? No perhana, pitäskö miun laittaa herätyskello vai hakeeko Jeesus ovelta? Toivottavasti ei just työpäivänä, pomo ei varmaan niele selitystä että “en ehtinyt, kun ruumiit nousi haudoista”.

Sie toivot pääseväsi kupan vaan.. ymmärrettävää. Koko homma kuulostaa vähän siltä että tämä elämä on vaan pakollinen odotushuone, missä istutaan hiljaa ja pelätään, ettei tule väärä ajatus mieleen. Helvetti taas toimii uhkauksena: usko oikein tai pala. Aika hellää rakkautta, pakko sanoa.

Arvaanko minne minä olen matkalla ilman Jeesusta? Joo, sen arvaa aina. Ihan sama mitä teen, maksan laskut, autan porukkaa, pidän sanani. Mutta kun en satu uskomaan just siihen oikeaan versioon sadusta, niin roihuamaan vaan. Kuulostaa reilulta kuin venäläinen ruletti ilman tyhjää pesää.

Hauskinta tässä on se, että teitä satujen tosissaan ottajia on tuhat laumaa, ja joka ikinen on varma että "meidän satu on se ainoa oikea". Muut on eksyksissä, väärässä tai Saatanan huijaamia. Ja te riitelette siitä kenen mielikuvitusolento on voimakkain, niin että kahvipöydät kaatuu ja suvut hajoaa.

Minä ilman Jeesusta? Jep. Ilman Muhammedia, Odinia, Vishnua ja koko taivaallista Pokemon-kokoelmaa. Silti nukun yöni rauhassa. En odota ylöstempausta, vaan herään aamulla, keitän kahvit ja meen töihin niinku normaalit ihmiset.

Jos helvetissä tavataan, niin älä huoli. Mie tuon saunakaljat. Ja jos taivaaseen pääset, niin muistahan vilkuttaa pilvenreunalta. Miä jään tänne alas elämään tätä ainutta elämää, ilman pelottelua ja taivasarpaa.

Ja jos se maailmanloppu ei nytkään tule…
        No, ei se mitään. Sitä on jo totuttu siirtämään.

- Atte Ateisti

• Anonyymi00009
      UUSI

Hyvät teot ja rakkaudellinen mieli, on ilmentymä kristinuskon tuottamista hyvistä hedelmistä. Väkisin tehdyt hyvät työt pelkästään, ei tuo pelastusta. Miksi ateisti tekisi hyvää, ellei hyötyisi siitä? Jeesus sanoi, "minun oli nälkä, sinä annoit minulle ruokaa, mene Herrasi iloon." Kaikkivaltiaan Herramme Jeesuksen armo ja tuomio valtuus, ilmeisesti riittää pitkälle. Mutta varma pelastus tulee Herrramme Jeesuksen sovitustyön hyväksymisestä ja Hänen Herraudessaan pysymisessä.

• Anonyymi00010
      UUSI

Raamatuksi mainitun Lähi-idän paimentolaisheimon mielikuvitustarinakokoelman plaraamisen sijasta kannattaa vapaaikoinaan harrastaa vaikkapa liikuntaa, leipomista ja vanhusten sekä heikommassa asemassa olevien ihmisten auttamista, niin elonpäivät eivät mene hukkaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      58
      5534
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      195
      3557
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      2368
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      22
      2365
    5. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      9
      1158
    6. Huonosti.

Oletko kohdellut kaivattuasi huonosti? Miksi?
      Ikävä
      102
      1038
    7. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      62
      1017
    8. Rötösherra käräjillä

Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu
      Ähtäri
      18
      1002
    9. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      81
      961
    10. Häneen rakastuminen oli sellaista

että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta
      Ikävä
      79
      955
    Aihe