Maksaloota

Anonyymi-ap

Maistuuko maksalaatikko palstalaisille ja miten maksalaatikkoa tarjolle asetat.
Lätkäisekö sen leveälle lautaselle, mikroon ja sen jälkeen syöt sen ja toteat, että eipä maistu oikeen hyvälle.
Meikäläinen lämmmittää maksalaatikon paistinpannulla, jossa on voita ja saa siinä kuumeta, jonka jälkeen lautaselle ja voipalasia päälle.
Makeaa puolukkahilloa maksalaatikon kanssa ja sulanutta voita, niin kyllä vaan on herkullista.
Muistan nuoruudessa, kun koulussa oli maksalaatikkoa tarjolla, niin oli myös metallinen kannu, jossa oli sulaa voita ja sitä kaadoin maksalaatikon päälle ja makeaa puolukkahilloa, niin ai että oli hyvää.

Koulussa oli myös yläkerta, jossa oli pieni huone ja siellä tuoksui maksalaatikolle.
En tiedä lämmittikö joku siellä maksalaatikkoa ja salaa sitä siellä söi.

44

280

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ei maistu. Jätän maksalaatikon väliin, jollei ole aivan pakko (ja yleensä ei ole).

• Anonyymi00002

Nuketan ensin hehkuvan neonvihreäksi mikrossa, ja sitten nautiskelen puolukkahillon kera.

• Anonyymi00003

Syökö kukaan vuonna 2026 enään eineksii teollista mössöö

• Anonyymi00004

Eineksien syöntihän vain lisääntyy. Itse syön vain satunnaisesti.

• Anonyymi00012

Maksalaatikko ole mikään eines, samanlaista siitä tulee ja samoista ainekista tehdään, jos itse valmistaa ja kypsennetään se ihan samoin uunissa oli sitten itse tehty tai tehtaan tekemä maksalaatikko.

• Tykkään maksalaatikosta ja rusinoilla yleensä. Lämmitän uunissa ja syön usein joko puolukkahillon kanssa tai puolukkahillon, keitettyjen perunoiden ja ehkä myös keitettyjen porkkanoiden tai joidenkin muiden keitettyjen tai paistettujen kasvisten kanssa. Välillä laitan maksalaatikon päälle ketsuppia.

• Norppa83

Ja vielä unohtui mainita, että maksalaatikon päälle laitan vielä margariinia (yleensä Keiju).

• Ei kiitos maksalatikolle. En ole koskaan tykännyt. Vaikka meillä on (lapsuudenkodissa) ollut maksalaatikkoa, koska äitini pitää siitä ja varsinkin rusinoilla. Itse en koskaan lämmennyt maksalaatikolle.

• Anonyymi00005

Diggaan sinun äitistäsi maksalaatikko on hyvää ja eikös äidilläsi ollut hyvä musiikki maku

• Anonyymi00006

Sama täällä. Lapsuudenkodissani syötiin kyllä maksalaatikkoa ja äitini syö sitä kyllä, mutta ei ole minun juttuni. Siis kyllä sitä nyt huutavaan nälkään syö, mutta ei muuten. Jos syön maksaa, niin syön sen mielummin maksakastikkeena tai maksapihveinä, vaikka eipä noitakaan kyllä tule edes joka vuosi syötyä.

• Anonyymi00005 kirjoitti:

Diggaan sinun äitistäsi maksalaatikko on hyvää ja eikös äidilläsi ollut hyvä musiikki maku

Valitettavasti se äidin maksalaatikko-innostus ei ole periytynyt jälkipolvelle.
        En oikein tiedä, onko äidillä hyvä musiikki maku, mutta meillä soi aina musiikki. Isä tykkäsi, että musiikki soi kovaa.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Sama täällä. Lapsuudenkodissani syötiin kyllä maksalaatikkoa ja äitini syö sitä kyllä, mutta ei ole minun juttuni. Siis kyllä sitä nyt huutavaan nälkään syö, mutta ei muuten. Jos syön maksaa, niin syön sen mielummin maksakastikkeena tai maksapihveinä, vaikka eipä noitakaan kyllä tule edes joka vuosi syötyä.

Maksalaatikko ja maksamakkara on hyvää mutta en pysty syömään maksakastiketta enkä maksapihvei

• Anonyymi00008
        tosi.typy kirjoitti:

Valitettavasti se äidin maksalaatikko-innostus ei ole periytynyt jälkipolvelle.
        En oikein tiedä, onko äidillä hyvä musiikki maku, mutta meillä soi aina musiikki. Isä tykkäsi, että musiikki soi kovaa.

Ymmärrän jos hyvä kappale niin volyymi nuppi kaakkoon siinä isäsi oikeassa

• Anonyymi00009
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Maksalaatikko ja maksamakkara on hyvää mutta en pysty syömään maksakastiketta enkä maksapihvei

Maksamakkara on ihan ok. Joidenkin valmistajien maksamakkara ainakin. On siellä joukossa ihan syömäkelvotonta kuraakin. No siis minun mielestäni syömäkelvotonta. Makuasioita.

• Anonyymi00009 kirjoitti:

Maksamakkara on ihan ok. Joidenkin valmistajien maksamakkara ainakin. On siellä joukossa ihan syömäkelvotonta kuraakin. No siis minun mielestäni syömäkelvotonta. Makuasioita.

HK:n maksamakkara menee ruisleivän päällä ja siihen pitää laittaa ohuita maustekurkun viipaleita päälle. En inhoa maksamakkaraa (kuten maksalaatikkoa), mutta ostan harvoin.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Totta oliko se herkkumaksamakkara hyvää eli hk herkkumaksamakkara

• Anonyymi00011

Taattua kamaa en usein osta mutta kun joskus ostan niin se on hk herkkumaksamakkara muita en osta

• Anonyymi00013
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Onko sinun maksapihvi ja maksakastike muistot sieltä kouluajoita.
        Sillon koulussa oli ruokana maksastroganofia, jonka kuvittelin olevan maksakastike ja maksanpaloja maksapihveiksi.
        Maksastroganofissa oli porkkanakuutioita, punajuurikuutioita ja maksakuutioita, en siitä yhtään tykänyt.
        Olen tehnyt maksapihvejä ja maksakastiketta kauan, kauan kouluaikojen ja voin
        todeta, että maksapihvit ja maksakastike on parhaita ja herkullisimpia ruokia.
        Perunamuusia, kurkkusalaattia ja makeaa puolukkahyytelöä maksakastikkeen kanssa, niin kyllä vaan on hyvää,
        Voisi syödä vaikka joka viikko, mutta maksaruokia ei suositella syötävän joka viiko, vaan harvemmin.

• Anonyymi00014
        tosi.typy kirjoitti:

HK:n maksamakkara menee ruisleivän päällä ja siihen pitää laittaa ohuita maustekurkun viipaleita päälle. En inhoa maksamakkaraa (kuten maksalaatikkoa), mutta ostan harvoin.

Maksalaatikko inho johtuu, että on syönyt maksalaatikkoa haaleana ja yksistään, jolloin se ei maistu samalle, kuin että maksalaatikko on kunnolla lämmintä ja voi sulaa maksalaatikon kanssa ja makeaa puolukkahyytelöä, niin maku on aivan eri.

• Anonyymi00013 kirjoitti:

Sillon koulussa oli ruokana maksastroganofia, jonka kuvittelin olevan maksakastike ja maksanpaloja maksapihveiksi.
        Maksastroganofissa oli porkkanakuutioita, punajuurikuutioita ja maksakuutioita, en siitä yhtään tykänyt.
        Perunamuusia, kurkkusalaattia ja makeaa puolukkahyytelöä maksakastikkeen kanssa, niin kyllä vaan on hyvää,
        Voisi syödä vaikka joka viikko, mutta maksaruokia ei suositella syötävän joka viiko, vaan harvemmin.

Kyllä ne "maksa" muistot ovat kouluajoilta. Se haju jo inhotti.
        Nämä ovat makuasioita, joista ei voi kiistellä.

Mukavaa, että nautit itse tekemästäsi ruuasta. Tuo on oikein!

• Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Sieltäkin ja jossain muuallakin saanut eli otin paljon kastiketta ja lihanpaloja luulin sian tai naudan lihaksi mutta ei maksaa se oli en pystynyt syömään yhtä palastakaan järkyttävää ja maksapihvejä en ole koskaan maistanutkaan

• Anonyymi00016
        tosi.typy kirjoitti:

Totta se on yksi puraisu maksaa ei pysty syömään

• Anonyymi00017
        tosi.typy kirjoitti:

Makuasioista nimenomaan voi kiistellä. Tosiasioista ei. Tai tietysti voi, mutta silloin vain näyttää oman tyhmyytensä.

• tosi.typy kirjoitti:

Maksalaatikko on koiranruokaa, kuten kerran jo aikaisemmin totesimme tällä palstalla. Toivottavasti muistat. Ei ole väliä onko rusinoilla vai ilman, pahaa se silti on 🤢.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Maksalaatikko inho johtuu, että on syönyt maksalaatikkoa haaleana ja yksistään, jolloin se ei maistu samalle, kuin että maksalaatikko on kunnolla lämmintä ja voi sulaa maksalaatikon kanssa ja makeaa puolukkahyytelöä, niin maku on aivan eri.

Enpä ole koskaan syönyt haaleaa maksalaatikkoa. En ylipäänsä syö haaleaa ruokaa. Vaan ei maksalaatikko silti ole minun makuuni. Kyllä sitä ennemmin syö kuin selkäänsä ottaa tai jos on ihan järkyttävä nälkä, niin haarukallisen pari, että pahin nälkä taittuu. Siinäkin haarukallisessa olisi parempi olla puolet puolukkaa 😀.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Totta se on yksi puraisu maksaa ei pysty syömään

Samaamaksaa se siinä laatikossakin on, eli hyvinhän se maksa sinulle maistuu. Se on vain maustamisesta kiinni.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Sieltäkin ja jossain muuallakin saanut eli otin paljon kastiketta ja lihanpaloja luulin sian tai naudan lihaksi mutta ei maksaa se oli en pystynyt syömään yhtä palastakaan järkyttävää ja maksapihvejä en ole koskaan maistanutkaan

On maksapihvejä, sekä jauhemaksapihvejä ja niillä on iso ero toisiinsa. Vähänku keitetty pottu ja pottumuussi, mut ei kuitenkaan sama homma.
        <3

• UUSI
        m36-intj kirjoitti:

Maksalaatikko on koiranruokaa, kuten kerran jo aikaisemmin totesimme tällä palstalla. Toivottavasti muistat. Ei ole väliä onko rusinoilla vai ilman, pahaa se silti on 🤢.

Kyllä muistan. En ole muuttanut mielipidettäni. Olen samaa mieltä. 😖

• UUSI
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Torjuntareaktio johtuu ihan puhtaasti maksalaatikon hajusta ja mausta. Ei siinä mitkään puolukka hyytelöt ja -hillot auta.

• UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Makuasioista nimenomaan voi kiistellä. Tosiasioista ei. Tai tietysti voi, mutta silloin vain näyttää oman tyhmyytensä.

En viitsi tyhjästä kinata. En muutenkaan syö mitään sisäelimiä, mutta tykkään kananmunista. 😁🥚🍳

• Anonyymi00028
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Maksapihvi maistuu aivan toisenlaiselta, kuin ne maksastroganoffin kuution muotoiset maksapalat.
        Maksakastike tehdään samassa pannussa, missä maksapihvit on paistettu.
        Eikä maksapihvejä paisteta ylikypsiksi.
        Käytetään voita ja ruskistetaan vehnäjauhot voissa.
        Kermaa lisätään loppuvaiheessa ja haudutetaan.
        Vaikka onkin hyvää, niin ei maksakastiketta joka viikko syödä, vaan se on enemmänkin juhlaruokaa.
        Maksapihvejä maksakastikkeessa voisi kyllä taas tehdä, kun viimeksi tein joskus kesällä ulkona kaasugrilissä.

• Anonyymi00030
        UUSI
        tosi.typy kirjoitti:

En viitsi tyhjästä kinata. En muutenkaan syö mitään sisäelimiä, mutta tykkään kananmunista. 😁🥚🍳

HK:n eineslihapullat varmaan kelpaa maksaa vieroksuville.
        HK:n eineslihapullista saa kyllä ihan herkullsen makuista lihapullakastiketta.
        Ruoanlaitossa maustaminen on se, jolla ruoka saadaan maukkaaksi.
        Vaikka olisi kuinka laadukasta naudanlihaa, niin senkin saa mauttomaksi, jos
        ei osaa tehdä ruokaa.
        HK:n eineslihapullat saa myös maukkaiksi, jos osaa tehdä hyvää ruokaa.
        Mausteilla saa ihmetä aikaan.

• Anonyymi00019

Ei maistu mitkään sisäelinruuat.

- Sheena

• Anonyymi00020

Onkohan ihan noinkaan kummiskin maistuu miehen elämän eliksiiri ja voima juoma tai ruoka

• Anonyymi00023
      UUSI

Umpijuntit ei syö maksalaatikkoa. Ne imee jotain Kiinalaista pitsaa ja vehnäpaskaa.

• Anonyymi00024
        UUSI

:D ilmankos jäävät kynäniskoiksi koko junttisakki

• Anonyymi00025
      UUSI

Ruokanirsoilijat pitäisi kiikuttaa jonnekin, missä syödään siis ihan kaikki lentävät, kävelevät, matelevat ja uivat öttiäiset ihan vaan, koska ei ole vara nirsoilla.

• Anonyymi00026
        UUSI

Ei kun ruokaa pitää osata maustaa ja laittaa. Ihan niin kuin aasiassa taidetaan laittaa. Suomessa ei tosin mitään talvella kasvavaa laittaa, jos ei ulkomailta tuoda. Täällä eivät kasva mitkään yrtit eikä pippurit.

• Anonyymi00027
        UUSI
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Ei kun ruokaa pitää osata maustaa ja laittaa. Ihan niin kuin aasiassa taidetaan laittaa. Suomessa ei tosin mitään talvella kasvavaa laittaa, jos ei ulkomailta tuoda. Täällä eivät kasva mitkään yrtit eikä pippurit.

Mä en usko, että maksalaatikkoa voi maustaa siten, että se nirsoilijalle kelpaa. Ehkä sokkotestissä voi mennä alas, mutta epäilen.

• Anonyymi00032
        UUSI
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Mä en usko, että maksalaatikkoa voi maustaa siten, että se nirsoilijalle kelpaa. Ehkä sokkotestissä voi mennä alas, mutta epäilen.

Näin maksalaatikkoa inhoavana totean, että kyllä sen varmasti voisi, sillä esim. jauhemaksapihvit maistuvat minulle kyllä. Tosin maksalaatikon rakenne luultavasti pysyisi yhtä ikävänä mössönä, jollei reseptiä muutettaisi enemmänkin kuin pelkän maustamisen osalta. Vaan olisi sentään syötävän makuista mössöä

• UUSI

Mulla ei mene alas mikään maksaa sisältävä ruoka.

• Anonyymi00029
      UUSI

Muistakaa että naudanmaksaa, ei sianmaksaa.

• Anonyymi00031
      UUSI

Alkoi oksettamaan tuo voi

• Anonyymi00033
      UUSI

Jos olisi koira, voisin ruokkia sillä sen. Muuta en keksi, mihin sitä voisi käyttää.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      161
      8398
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      446
      7512
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      74
      3854
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      154
      3590
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      112
      3019
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      54
      2685
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      2036
    8. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      37
      2021
    9. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1873
    10. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1540
    Aihe