Ei varmana kivalta. Kerran sain kelalta sairauspäivärahaa ja makoilin sairaalassa.
Sairaalassa yksi hoitaja antoi mulle ylimääräisen juustosämpylän. Olin hirmu iloinen.
Kuolemanosastolla vierustoveri aina kysyi milloin hän pääsee pois? Ei päässyt ikinä, mutta minä pääsin.
>simiti<
Miltä tuntuu olla kelan asiakas?
6
158
Vastaukset
No ei mitenkään kivalta. Olla muitten armoilla. Sairaspäiväraha on 36 euroa päivä ja siitä otetaan iso vero. Muuta tukea en saa, enkä ole hakenutkaan. Kivempi olis olla hyvässä kunnossa ja päästä töihin. Vaikken työnteosta erityisemmin nautikkaan, viehän se voimat sekin. Mutta saa edes palkan tekemästään työstä.
- Anonyymi00001
Mulla muistaakseni oli päiväpalkka 200 euroa.
>simiti</ Anonyymi00001 kirjoitti:
Mulla muistaakseni oli päiväpalkka 200 euroa.
>simiti</Ihan jees. Oliko markka aika? 😅
Mulla loppuu pian sairaspäiväraha kausi, sitten anotaan kuntoutusta ja tukea. Tuskin saan, sitten työkkärin rahoilla jatketaan kuntoutusta kuitenkin. Järjestelmä on hölmö. Ei ole työkunnossa, mutta työnhakijana tilastoissa ja maksatuksessa.
Tuntuu hölmöltä. Olen käynyt KELAn toimistossa joskus muinoin hakemassa osittaista korvausta johonkin fysioterapiaan, jonka lääkäri oli "määrännyt" eli suositellut ja kirjoittanut siis jonkin lähetteen tms. Ihan ystävällistä palvelua sinänsä, mutta kohdeltiin kuin lasta tai umpityhmää. Sormella osoitettiin lomakkeeseen, että tuohon kohtaan oma nimi ja tuohon kohtaan tilinumero. Taisi vielä auttaa ensin, että osaan varmasti pitää kuulakärkikynää oikein päin kädessä.
- Anonyymi00002
Hallitusten vika, hallitus hallitukselta. Ei Kelan asiakkaana oleminen ole mikään häpeä vaan se on yksinkertaisesti suoraa seurausta politiikan ja niin kutsutun "demokratian" toimimattomuudesta. En ole siis ideologisesti työtön enkä niin mt-ongelmainen etten kykenisi tekemään töitä. Pari koulutusta löytyy kontoltani.
Itse asiassa merkittävä osasyy ihmisten mt-ongelmiin johtuu pitkälti siitä että politiikan ja talouskeinottelun keinoin ihmisten vaurautta on ajettu tahallaan alas, kulttuureja on mädätetty yms. Nämä kaikki setit heikentävät ihmisten hyvinvointia. Hyvinvoinnista puheen ollen, meillähän on nämä pahoinvointialueet.
Tulevaisuudennäkymät näyttäytyvät lohduttomilta ja kun aivan rehellisiä ollaan, dystopia on utopiaa paaaaaaaljon todennäköisempi skenaario miettien lähivuosia sekä lähivuosikymmeniä. Mitä tässä voi todeta? Päättäjät ovat täysin irti todellisuudesta. Niiden ajatus ei nappaa niin sanotusti. No sairaspäivärahaa kerran sain, kun työnantajan vastuu siihen päättyi. Se oli se selkähomma mistä teille jo kerroin.
Joskus suoritin iltalukioo ja multa loppu työt. Niin yritin hakee työttömän peruspäivärahaa, niin sanoivat, ettei opiskelijalle makseta. No sitten hain opintotukee ja vastauksena tuli ettei työttömille makseta opintotukea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka403589- 113548
- 1523369
Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi
pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?1032645Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv762641Hei Antti. Minähän varoitin jo 2 v sitten, ettei sinusta tule pääministeriä, vaikka kuinka
voittaisit vaalit. Vasurit ovat aina puukottaneet toisiaan selkään, eivät koskaan edestäpäin. Marinistit varsinkin IL t61638- 441445
Päivi Räsänen sai kutsun kongressiin todistajaksi.
Pystyykö Päivi pysymään totuudessa ja kertomaan kongressille, että raamattu ei ole lakikirja jota pitäisi noudattaa poli4011172Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Thank God, sä tulit! sarjalle?
Katsoitko Thank God, sä tulit!? Uusi viihdeohjelma ei ollut kaikkien makuun, mutta jotkut tykkäsivät. Minkä kouluarvos551115Kaikkea hyvää kaikki
Kaikkea hyvää kaikki ja positiivisia ja hyviä asioita. Kylmää on kovia pakkasia. Pikku hiljaa kevättä kohti taas. Voimaa6920