Keittiön ikkunan lämpömittari näyttää -24.
Makoilen pehmoisessa sängyssä.
Lattialla on laatikko, eilen Cittarista ostin täyden laatikon Brumbergin 25 kpl mansikkasuukkoja, jotka lattialla viileänä pysyvät.Makoilen sängyssä, laitan mansikkasuukon suuhuni ja nautin samalla ulos katsellen, kun aurinko paistaa
läheisen kuusen latvaan, jossa varis ja harakka istuskelevat rinnakkain.
Kumpikin ojentautuvat ja ojentavat nokkaansa kohti aurinkoa ja ponnistavat hengitys höyrypilven, joka kohoaa taivaalle ja kuuluu vain kraak, kraak, krook, kroor.
Minä täällä lämpöisessä vuoteessa brumbergin suukko suussa, harakka ja varis pakkasessa auringon paisteessa kuuraisella kuusenoksalla haaveilevat keväästä ja mäkkärin hampurilais kääreestä.
Pakkaspäivän nautintoa
28
270
Vastaukset
- Anonyymi00001
Nyt tulin kateelliseksi minäkin haluaisin brunbergin suukkoja koko paketin vaik kaksikin eli kahvii ja brunbergin suukkoja vaik oikea nimi on nee suukkoja
- Anonyymi00002
Mä voin ottaa ton burgerin.
Muuten hieno ja kuurainen juttu.
(reps) - Anonyymi00003
Ei kovin usein tule Brumbergin suukko ostettua, mut ostan tuollaisen ison pakkausken, koska se on paljon edullisempi, kuin ne pienet kuuden kappaleen pakkaukset.
Mansikka, mokka ja vanilja on makuja, joita kaupasta saa, jos on tuuria, että niitä on myynnissä.
Kaksi makuvaihtoehtoa on, joita on valmistettu joskus, mutta valmistus lopetettu: banaani ja mustaherukka.
Olispa sellaisia brumbergin 25kpl pakkauksia, joissa olis samassa paketissa makuina vaikka mansikka, banaani ja mustaherukka.
Jotenkin brumbergin suukon maistuu vaan niin hyvälle, et heti kun pakkausken saa auki, niin ainakin 5 suukkoa peräkkäin ja silmät lähes pyörii päässä ja selkäpiitä pitkin nautinnon värähtelelyt, on ne niin hyviä.... - Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
Ei kovin usein tule Brumbergin suukko ostettua, mut ostan tuollaisen ison pakkausken, koska se on paljon edullisempi, kuin ne pienet kuuden kappaleen pakkaukset.
Mansikka, mokka ja vanilja on makuja, joita kaupasta saa, jos on tuuria, että niitä on myynnissä.
Kaksi makuvaihtoehtoa on, joita on valmistettu joskus, mutta valmistus lopetettu: banaani ja mustaherukka.
Olispa sellaisia brumbergin 25kpl pakkauksia, joissa olis samassa paketissa makuina vaikka mansikka, banaani ja mustaherukka.
Jotenkin brumbergin suukon maistuu vaan niin hyvälle, et heti kun pakkausken saa auki, niin ainakin 5 suukkoa peräkkäin ja silmät lähes pyörii päässä ja selkäpiitä pitkin nautinnon värähtelelyt, on ne niin hyviä....Totta itse tykkään eniten vanilijasta eli sinisistä ne on hyvii ja totta harvemmin tulee ostettua kun harvoin tarjouksessa ja kalliita mut hyvii ne on
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Totta itse tykkään eniten vanilijasta eli sinisistä ne on hyvii ja totta harvemmin tulee ostettua kun harvoin tarjouksessa ja kalliita mut hyvii ne on
7.50€/25kpl paketti oli tarjouksessa. Ei se ihan kauhean kallis ole, jos ajattelee, että alkaisin
niitä itse tekemään.
Tarvikkeisiin voi mennä enemmän, kun kananmunan valkuisia, mansikkka esanssia, sokeria, vohvelia ja suklaata kuorrutteeksi.
Lisäksi tekemisen vaiva ja joku muotti pitäs olla. - Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
7.50€/25kpl paketti oli tarjouksessa. Ei se ihan kauhean kallis ole, jos ajattelee, että alkaisin
niitä itse tekemään.
Tarvikkeisiin voi mennä enemmän, kun kananmunan valkuisia, mansikkka esanssia, sokeria, vohvelia ja suklaata kuorrutteeksi.
Lisäksi tekemisen vaiva ja joku muotti pitäs olla.Ei kai niitä kukaan itse rupea tekemään mutta ei kauaa ole kun sai 5 eurolla
- Anonyymi00009
Anonyymi00006 kirjoitti:
niitä itse tekemään.
Lisäksi tekemisen vaiva ja joku muotti pitäs olla.Eli hienoa jos joku osais tehdä itse mutta varmaankin olis työläs eli ei voisi edes vaatia että joku tekis itse eli suon leipurille että ostettais valmiina
- Anonyymi00016
Anonyymi00002 kirjoitti:
Mä voin ottaa ton burgerin.
Muuten hieno ja kuurainen juttu.
(reps)Mjoo
Kirjoituksessa on läsnä ällistyttävä hyvän olon tunne. Siinä on myös suljettuja siipiä, että kuin myös nokkia.
Kun höyryävä lintu ei lennä, mutta hengittää, niin minä nostan tälle kirjoitukselle knalliani.
Luontokuvaukset vain vievät.
(hihitystä kauppakamarista)
- Anonyymi00004
Lidlin aidot saksalaiset suklaasuukot ovat parempia. Brunbergin vain halpa kopio.
- Anonyymi00007
Lidlin suklaasuukkoja en ole maistanut, mutta niitä halloweenina myytäviä suklaavaahto täytteisiä olen ja ne oli ihan hirveän äklömakeita ja tahmeita, ei koskaan enää.
- Anonyymi00010
En ole maistanut, mutta jos Brunberg on yli 70 vuotta noita (nee.erin)suukkoja tehnyt, niin on siinä kertynyt jo kokemusta ja mahdollisuuksia tuotekehittelyyn.
- Anonyymi00011
Söin juuri kahvin kanssa viimeiset herkulliset pikkuleivät, joita olin ostanut jouluksi lapsenlapsen urheilun tukemiseksi. Kyllä ne suukoista käyvät vaikka ihan aitojakin mielisin jos olisi kuka suikkaisi.
Miksi haaveilla keväästä ? Ulkoilin juuri tunnin eikä säässä ole mitään vikaa. Ei pyrytä eikä sää tunnun niin kylmästä kuin mitä mittari näyttää. Hyvä että muistin aurinkolasit, kirkasta on. Nyt näkyy taivaalla (ettei vaan) täysikuu. - Anonyymi00012
Joo,
Minäkin olen nautiskellut, mutta ulkoilmassa ja auringossa.
Aamulla mittari näytti jotain 27-28 pakkasta. Onkohan yöllä ollut yli 30? Harmi kun tuo ei ole min-max -arvoja tallentava mittari.
Brunbergin suukot on muuten todella ällöjä / ylimakeita höttöjå.
-keinovaginamies-- Anonyymi00013
Salaa kuitenkin nautiskelet, sulla on kaappi täynnä Brumbergin tryffeleitä...
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Salaa kuitenkin nautiskelet, sulla on kaappi täynnä Brumbergin tryffeleitä...
Brunbergin suklaat on ihan eri asia kuin nuo suukot.
-keinovaginamies- Ainakin mitä meillä päin mittaria oon seurannu, niin yleensä se lukema tökkää tohon 28 asteeseen vaikka se illalla on jyrkässä syöksysuunnassa. en tiedä mikä ton ilmiön taustalla, ikään kuin täällä olisi oma absoluuttinen nollapisteensä.
- Anonyymi00017
JeroP kirjoitti:
Ainakin mitä meillä päin mittaria oon seurannu, niin yleensä se lukema tökkää tohon 28 asteeseen vaikka se illalla on jyrkässä syöksysuunnassa. en tiedä mikä ton ilmiön taustalla, ikään kuin täällä olisi oma absoluuttinen nollapisteensä.
Joo,
vasta -25 nyttenkin. Aivan lällyjä nämä etelän pakkaset.
-keinovaginamies-
- Anonyymi00015
Hiplasin n-pusujen sixpäkkiä, mokan makuisia kaupassa. Hetkellisellä vahvuuden puuskalla jätin sen pakkauksen hyllyyn. (Oli kyllä lähellä... 😋)
xLiner Mä oon itekin huomannu, että harakoita ja variksia on usein samoissa parveissa, vaikka yleisesti sanotaan että karttaisivat toisiaan. Mutta ei täälläpäin ainakaan. samassa ovat varikset, harakat ja naakat. Ei nyt sentäs korppia oo näkyny, enkä koskaan nähnytkään. Variksiinhan sekin kuuluu ja on niistä kaikkein suurin.
- Anonyymi00018
Kuulostaa leppoisalta. Suukkoja ei olekaan tullut syötyä ikuisuuksiin, olin melkein unohtanut niiden olemassaolon.
Tänään (tai eilen) oli kyllä mitä kaunein auringonpaiste. Auringonvalo siivilöityi kauniisti sisälle valaisten kodin ihanasti. Pakkasta hieman aristavana päätin silti viettää päivän sisätiloissa, joten kävin vain salilla hikoilemassa. Ehkä huomenna uskaltaudun ulos lenkille. Ehkä.
Aletheias- Anonyymi00019
Täällä on kyllä hiljaista.
Mitäs muuten kuuluu?
Kävin juuri pihalla pissittämässä turrea, niin tosi kirkas taivas ja taisi olla täysikuukin.
Komean näköistä yöllä lumisessa maisemassa, kun näkee täällä maallakin jotain ilman otsalamppua.
-keinovaginamies- - Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Täällä on kyllä hiljaista.
Mitäs muuten kuuluu?
Kävin juuri pihalla pissittämässä turrea, niin tosi kirkas taivas ja taisi olla täysikuukin.
Komean näköistä yöllä lumisessa maisemassa, kun näkee täällä maallakin jotain ilman otsalamppua.
-keinovaginamies-Jotain häiriötä on ollut pitkin iltaa. Välillä koko palsta ei auennut, niin taitaa olla se hiljaisuuden syynä 🤔
Kirkas talviyö kimmeltävine ja narskuvine lumineen on kyllä maagisen kaunista. Vaikka rakastan kesää, niin onhan talvessa sellaista taikaa, mitä ei pysty sanoin kuvaamaan. Se hiljaisuus ja levollisuus mikä lumisessa luonnossa vallitsee, on sielua hyväilevän upeaa. Harmi, että olen tällainen kylmänarka nössö ja joudun aina vähän tsemppaamaan ulos menoa, jos pakkasasteita alkaa olla yli kymmenen 🫣
Aletheias - Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Jotain häiriötä on ollut pitkin iltaa. Välillä koko palsta ei auennut, niin taitaa olla se hiljaisuuden syynä 🤔
Kirkas talviyö kimmeltävine ja narskuvine lumineen on kyllä maagisen kaunista. Vaikka rakastan kesää, niin onhan talvessa sellaista taikaa, mitä ei pysty sanoin kuvaamaan. Se hiljaisuus ja levollisuus mikä lumisessa luonnossa vallitsee, on sielua hyväilevän upeaa. Harmi, että olen tällainen kylmänarka nössö ja joudun aina vähän tsemppaamaan ulos menoa, jos pakkasasteita alkaa olla yli kymmenen 🫣
AletheiasVarmaan totta. Vähänenkin väki vähenee, kun pelit ei toimi. Huomasin tuossa kymmenen maissa saman.
On siellä kaunista ja nyt narskuukin kun on vähän pakkasta. Lunta saisi kyllä olla täälläkin enemmän, niin voisi kivijalkaa vähän lisäeristää sillä. Ja jotenkin se pienentää pakkasen tuntua muutenkin ulkona, kun on kunnolla lunta. (Tietty tämä on jotain tunnehourailua taas :) )
Päivällä paistoi aurinko mahtavasti. Meni kyllä muorin auton rassailussa, mutta ulkoilua kuitenkin.
-keinovaginamies- - Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Varmaan totta. Vähänenkin väki vähenee, kun pelit ei toimi. Huomasin tuossa kymmenen maissa saman.
On siellä kaunista ja nyt narskuukin kun on vähän pakkasta. Lunta saisi kyllä olla täälläkin enemmän, niin voisi kivijalkaa vähän lisäeristää sillä. Ja jotenkin se pienentää pakkasen tuntua muutenkin ulkona, kun on kunnolla lunta. (Tietty tämä on jotain tunnehourailua taas :) )
Päivällä paistoi aurinko mahtavasti. Meni kyllä muorin auton rassailussa, mutta ulkoilua kuitenkin.
-keinovaginamies-Itsekin tein suosiolla jotain muuta hetken, kun näytti vain, että pahasti, se on rikki nyt 😊
Minulle riittää tämä lumimäärä, mikä täällä nyt on, mutta on ehdottomasti mukavampaa kun on lunta, kuin että olisi koko talvi pelkkää räntää. Lumi jollain tavalla tosiaan pehmentää talven olemusta. Ja talviurheilijoillehan tämä on ihan kulta-aikaa. Minä odotan vaan, et koska lenkkireittini portaat sulaa jäästä, että pääsee taas porrastreeniä tekemään 😁
Miten näissä pakkasissa mitään autoa pystyy rassaamaan? 🥶
Aletheias - Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Itsekin tein suosiolla jotain muuta hetken, kun näytti vain, että pahasti, se on rikki nyt 😊
Minulle riittää tämä lumimäärä, mikä täällä nyt on, mutta on ehdottomasti mukavampaa kun on lunta, kuin että olisi koko talvi pelkkää räntää. Lumi jollain tavalla tosiaan pehmentää talven olemusta. Ja talviurheilijoillehan tämä on ihan kulta-aikaa. Minä odotan vaan, et koska lenkkireittini portaat sulaa jäästä, että pääsee taas porrastreeniä tekemään 😁
AletheiasJahas, että pakaraa kuntoon bikikautta varten :))
Pikkuhomma, eli akun vaihto. Ensin tosin piti sulatella auto kohmeesta ja ladata vanhaan akkuun virtaa, jotta pääsi uuden hakemaan.
Autokatoksessa ja lämpöpuhaltimella vaan lämmintä ilmaa näpeille, samalla kun rautaa ruuvaa. Ja tietysti ohuet hanskat.
Hyvä keino muuten hyytynyttä autoa sulatella, niin laittaa sen sisätilalämmittimen erillisellä roikalla konepellin alle ja paksu viltti sitten vaan konepellin päälle.
No, lähteä itekin nukkumaan jos kuun möllötykseltä pystyy. Öitä.
-keinovaginamies- - Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Jahas, että pakaraa kuntoon bikikautta varten :))
Pikkuhomma, eli akun vaihto. Ensin tosin piti sulatella auto kohmeesta ja ladata vanhaan akkuun virtaa, jotta pääsi uuden hakemaan.
Autokatoksessa ja lämpöpuhaltimella vaan lämmintä ilmaa näpeille, samalla kun rautaa ruuvaa. Ja tietysti ohuet hanskat.
Hyvä keino muuten hyytynyttä autoa sulatella, niin laittaa sen sisätilalämmittimen erillisellä roikalla konepellin alle ja paksu viltti sitten vaan konepellin päälle.
No, lähteä itekin nukkumaan jos kuun möllötykseltä pystyy. Öitä.
-keinovaginamies-Pakaroita ei voi koskaan treenata liikaa 😁
Melkoiset viritykset, että pystyi pakkasessa toimimaan, mutta pisteet viitseliäisyydestä ja kekseliäisyydestä. Itse käytän sisätilalämppäriä vain auton sisällä 😄 Muuhun ei taidot riitä. Siksi vaihdan auton uuteen noin kolmen vuoden välein ja käytän sen huoltosopparin turvin sääbbölkisesti huollossa. Ei auta pulttiviputinkaan tässä, kun ei tiedä mitä siellä autossa pitäisi viputtaa 😁
Luovutan myös, alkaa unipaine olla sen verran kova, että uni tullee nopeasti. Hyvää yötä 😊
Aletheias - Anonyymi00025
Anonyymi00022 kirjoitti:
Itsekin tein suosiolla jotain muuta hetken, kun näytti vain, että pahasti, se on rikki nyt 😊
AletheiasMinulla on auto lämpimässä tallissa.
Ajoja on niin vähän, että hirveä homma saada kohmeinen auto käyntiin, kun kerran viikossa
käyn kauppakassi ostokset marketista hakemassa ja matkaa kertyy alle 5km, eikä se auto paljon kylmene tuolla matkalla ja iltapäivisin alkaa aurinko jo lämmittämään, että vaikka aamulla olisi -20, niin päivällä on jo muutama aste lämpöisempää.
Siinähän loppuis auton akusta virta, kun kylmässä viikon seisoo ja starttaa 5km matkalle, enkä jaksaisi akkua koko ajan siirtää autosta lämpimään.
Onneksi on vanhanmallinen auto, niin ei auto sekoa, vaikka akun irroittaa tai vaihtaa.
Välillä käyn pyörällä kaupassa, jos on vähän ostoksia, en viitti autoa tallsita uos ajaa, kun jäähtyy autotalli, vaan menen polkupyörällä, kyllä tarkee, mut silmäalist täytyy matkan ajaksi laittaa silmälaiskoteloon ja takin taskuun, ovat heti kuurassa, kun vähänkin pääsee hengitys ilmaa tai lämmintä ilmaa kauluksesta ja sitten ei näe yhtään mitään, vaikka puolisokeana ilman laseja on.
- Anonyymi00026
Tuo olisi lähempänä painajaista minulle.. Sängyssä makoillaan vaan kun nukutaan tai ollaan kipeitä. Sängyssä ei myöskään syödä kertakaikkiaan mitään. Eikä ruokaa pidetä lattialla.
Aurinko, varikset, harakka ja muut luontoilmiöt ok 😎
- Sheena
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 28226816
Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa
Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?482284- 1991596
Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?
Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes1521532- 341281
Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä
Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien331214- 122998
Huomioon ottaminen
Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin30932Sinkkusiskoni pliis kertokaa
Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex87846Nainen, se on sellainen juttu että kun sä vain nautit
Niin me miehet tehdään ne työt että sä voisit nauttia. Kato siinä ku sä meet mukamas töihin suojatyöpaikkaas lämpimään t82806