Onko täällä muita joilla on perheenjäseniä mielenterveyspalveluissa ja siellä keksineet paikkansapitämättömiä tarinoita lapsuustraumoistaan?
Traumahistorian keksiminen terapiassa?
33
558
Vastaukset
- Anonyymi00001
Vaikutat sairaalta ihmiseltä. Melko pieni murto osa valehtelee asioita. Tiedätkös kun niitä traumoja on OIKEASTI monilla.
Sun kaltaisen kiusaajan on sitä vaikea tajuta.- Anonyymi00002
En kysynyt anonyymin nettitrollin mielipidettä siitä vaikutanko minä sairaalta.
Jos haluat tietää mitä kysyttiin lue aloitus. Jos ei ole asiaan sanottavaa ole hiljaa.
- Anonyymi00003
Patologiseksi valehtelijaksi ei kehitytä ilman traumoja. Ne vain eivät välttämättä ole sellaisia, joita terapeutille kerrotaan.
- Anonyymi00004
Keksimättä muuta tulee turpaan vaikeina aikoina.
- Anonyymi00005
Joo o, osaan jotenkin kuvitella millaista asiantuntijapuhetta silläkin saralla on hatusta heitelty. Vrt kun mikään ei riitä
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Joo o, osaan jotenkin kuvitella millaista asiantuntijapuhetta silläkin saralla on hatusta heitelty. Vrt kun mikään ei riitä
Sinä se jaksat ”vahtia” tiettyä alustaa.
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Sinä se jaksat ”vahtia” tiettyä alustaa.
Osuiko tämä viittaus jollakin tavalla itseesi oletko itse panostanut mielikuuvitusrikkaaseen kerrontaa tietämättä mistään mitään kun noin älähtelet ja itseäsi äänestelet? Varmaankin sinäkin
- Anonyymi00008
Opettelisivatpa ihmiset kirjoittamaan ymmärrettäviä lauseita.
- Anonyymi00019
Anonyymi00008 kirjoitti:
Opettelisivatpa ihmiset kirjoittamaan ymmärrettäviä lauseita.
Pistä kenkäsi korvan juureen ja kysy vastausta siltä. Sivusta
- Anonyymi00009
Ei taida olla otollinen alusta tämä palsta rakentavalle keskustelulle tästä aiheesta. 😂
- Anonyymi00010
Ei. Mutta lastensuojelussa valehdeltiin niin että korvat heilui. Ja halpaan menivät.
- Anonyymi00011
Huomiohakuisuus ja alhaisempi älykkyysosamäärä syynä? Ei ole muussa hyvä kuin traumojen keksimisessä ja niillä saa etuja?
- Anonyymi00012
Elän riippuvuussuhteessa ihmiseen joka on keksinyt itsestään urhean "selviytyjä"- tarinan. Hän on saanut paljon palautetta ärsyttävästä käytöksestään vuosien varrella. Mt- palveluissa sitten selitellään musta valkoiseksi. Hän voi omasta mielestään kohdella muita ihmisiä miten vain koska ei muka ymmärrä loukkaavansa muita. Hän kasvoi perheen lempilapsena ja oli erityisen söpö lapsi. Koko kortteli piti häntä lemmikkinään. Hän sai huomiota enemmän kuin tarpeeksi ja sai lapsena kaiken haluamansa periksi.
Ärsyttävän käytöksensä vuoksi hän päätyi mielenterveyspalveluiden piiriin. Nyt mt- palveluissa hän on keksinyt marttyyritarinan itsestään perheen hylättynä näkymättömänä lapsena jonka on aina täytynyt yksin selviytyä kaikesta. Viimeisten puheiden mukaan siellä on jo päästy sikiöaikaan pohtimaan tapahtuiko sikiöaikoina jotain puutteita ja traumoja. Tästäkin on tieteellistä todistetta että sikiö aika vaikuttaa kehitykseen ja selittää hänen itsekästä käytöstään ja tapaansa ärsyttää tahallaan muita ihmisiä. - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Elän riippuvuussuhteessa ihmiseen joka on keksinyt itsestään urhean "selviytyjä"- tarinan. Hän on saanut paljon palautetta ärsyttävästä käytöksestään vuosien varrella. Mt- palveluissa sitten selitellään musta valkoiseksi. Hän voi omasta mielestään kohdella muita ihmisiä miten vain koska ei muka ymmärrä loukkaavansa muita. Hän kasvoi perheen lempilapsena ja oli erityisen söpö lapsi. Koko kortteli piti häntä lemmikkinään. Hän sai huomiota enemmän kuin tarpeeksi ja sai lapsena kaiken haluamansa periksi.
Ärsyttävän käytöksensä vuoksi hän päätyi mielenterveyspalveluiden piiriin. Nyt mt- palveluissa hän on keksinyt marttyyritarinan itsestään perheen hylättynä näkymättömänä lapsena jonka on aina täytynyt yksin selviytyä kaikesta. Viimeisten puheiden mukaan siellä on jo päästy sikiöaikaan pohtimaan tapahtuiko sikiöaikoina jotain puutteita ja traumoja. Tästäkin on tieteellistä todistetta että sikiö aika vaikuttaa kehitykseen ja selittää hänen itsekästä käytöstään ja tapaansa ärsyttää tahallaan muita ihmisiä.Millä tavalla elät hänen kanssaan riippuvuussuhteessa?
- Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
Millä tavalla elät hänen kanssaan riippuvuussuhteessa?
En halua anonymiteetin vuoksi kertoa yksityiskohtia. Eikä sillä ole väliä. Elämä ei aina mene kuten teoriassa haluaisi. Omat valintani vaikuttavat tilanteeseen. Joskus täytyy punnita vaihtoehtoja ja valita vähiten huono. Voisin tietysti irtaantua hänestä mutta hinta olisi liian kova enkä ole valmis sitä maksamaan. Joten olen tehnyt tällaisen kompromissin. Olen vain lopen kyllästynyt leikkikalun asemaani ja hänen ärsyttävään asenteeseensa ja käytökseensä. Hän näkee itsensä auttajana ja selviytyjänä. Jonkinlaisena sankarihahmona joka pitää traumoistaan ja diagnooseistaan huolimatta maailmaa pystyssä ja joutuu kannattelemaan muita koska on itse niin urhea ihminen. Hän haalii itselleen autettavia jotta saa tuntea itsensä tärkeäksi ja erityisen vastuuntuntoiseksi ja ruokittua tätä itseriittoista keksittyä ja dramatisoitua marttyyritarinaansa. Näin hän oikeuttaa sen että voi sitten vastineeksi kohdella minua miten vain, päästellä suustaan mitä tahansa, loukata ihmisiä ja oikutella mielensä mukaan. Se on kuin kaupankäyntiä. Sosiaalisen törttöilynsä hän selittelee itselleen diagnooseilla uskotellen varmaan itselleenkin ettei muka ymmärrä tai huomaa miten käyttäytyy. Tai sitten hän pistää kaiken läskiksi, naureskelee hyväntahtoisesti itselleen ja odottaa että muiden pitäisi ottaa huumorilla kun hän on taas tehnyt tai sanonut jotain hävyttömän törkeää. Iältään 40+ aikuinen toimii aivan tietoisesti ja teatteri on suurinpiirtein yhtä epäaitoa kuin näillä sannakiiskeillä ja outialasilla.
Välillä inhottaa todella paljon. - Anonyymi00018
Anonyymi00013 kirjoitti:
Millä tavalla elät hänen kanssaan riippuvuussuhteessa?
Oletko saanut jo palstasedän HÖPÖTYKSISTÄ varteenotettavia vastauksia patologisten ajatustesi vahvistamiseksi? Tuollainen tyyppi for real tutkintapuolella ei toimisi ikinä
- Anonyymi00031
Anonyymi00012 kirjoitti:
Ärsyttävän käytöksensä vuoksi hän päätyi mielenterveyspalveluiden piiriin. Nyt mt- palveluissa hän on keksinyt marttyyritarinan itsestään perheen hylättynä näkymättömänä lapsena jonka on aina täytynyt yksin selviytyä kaikesta. Viimeisten puheiden mukaan siellä on jo päästy sikiöaikaan pohtimaan tapahtuiko sikiöaikoina jotain puutteita ja traumoja. Tästäkin on tieteellistä todistetta että sikiö aika vaikuttaa kehitykseen ja selittää hänen itsekästä käytöstään ja tapaansa ärsyttää tahallaan muita ihmisiä.Minutkin on kasvatettu näin, että olin toisen vanhemman lempilapsi, mutta sillä erotuksella, etten todellakaan ollut toisen toksisen ja välinpitamättomän vanhemman lempilapsi niin se on tasoittanut asiaa. Ei ole tarttenut vielä käydä päätä tutkituttaa, mutta suvussa on yksi narsisti.Tuntuu kyllä näkymättömältä olo ja on hylkäämiskokemus.Olen jättänyt kaikki perheenjäsenet ja suuriegoiset kaverit se on vastaukseni.
Tämän viestiketjun avasin, koska olen miettinyt myös jos valemuistot on mahdollisia ja josko liioittelen pieniä traumojani, koska aivothan muistaa negatiiviset asiat, ei hyviä. Pidän myös itseäni yksinselviytyjänä.Mielestäni kasvatus on johtanut siihen.Toisaalta on oltu välinpitämättömiä ja toisaalta sitten kuitenkin liian suojelevia, josta kehkeytyy vastaantaistelija ja yksinselviytyjä. Yhden ihmisen armeija vähän kuin. Tunnistin itseni siitä Punch-apinasta.Äidin hylkäämä, mutta Ikeasta saa uuden äidin. - Anonyymi00033
Anonyymi00015 kirjoitti:
En halua anonymiteetin vuoksi kertoa yksityiskohtia. Eikä sillä ole väliä. Elämä ei aina mene kuten teoriassa haluaisi. Omat valintani vaikuttavat tilanteeseen. Joskus täytyy punnita vaihtoehtoja ja valita vähiten huono. Voisin tietysti irtaantua hänestä mutta hinta olisi liian kova enkä ole valmis sitä maksamaan. Joten olen tehnyt tällaisen kompromissin. Olen vain lopen kyllästynyt leikkikalun asemaani ja hänen ärsyttävään asenteeseensa ja käytökseensä. Hän näkee itsensä auttajana ja selviytyjänä. Jonkinlaisena sankarihahmona joka pitää traumoistaan ja diagnooseistaan huolimatta maailmaa pystyssä ja joutuu kannattelemaan muita koska on itse niin urhea ihminen. Hän haalii itselleen autettavia jotta saa tuntea itsensä tärkeäksi ja erityisen vastuuntuntoiseksi ja ruokittua tätä itseriittoista keksittyä ja dramatisoitua marttyyritarinaansa. Näin hän oikeuttaa sen että voi sitten vastineeksi kohdella minua miten vain, päästellä suustaan mitä tahansa, loukata ihmisiä ja oikutella mielensä mukaan. Se on kuin kaupankäyntiä. Sosiaalisen törttöilynsä hän selittelee itselleen diagnooseilla uskotellen varmaan itselleenkin ettei muka ymmärrä tai huomaa miten käyttäytyy. Tai sitten hän pistää kaiken läskiksi, naureskelee hyväntahtoisesti itselleen ja odottaa että muiden pitäisi ottaa huumorilla kun hän on taas tehnyt tai sanonut jotain hävyttömän törkeää. Iältään 40 aikuinen toimii aivan tietoisesti ja teatteri on suurinpiirtein yhtä epäaitoa kuin näillä sannakiiskeillä ja outialasilla.
Välillä inhottaa todella paljon.Communal narcissism? Jotkut ihmiset oikeasti tubtee elämän mielekkäämmäksi kun he auttavatuita.Itsekin koen näin.Pahat ihmiset ei tietysti tällaista voi ymmärtää
- Anonyymi00035
Anonyymi00031 kirjoitti:
Minutkin on kasvatettu näin, että olin toisen vanhemman lempilapsi, mutta sillä erotuksella, etten todellakaan ollut toisen toksisen ja välinpitamättomän vanhemman lempilapsi niin se on tasoittanut asiaa. Ei ole tarttenut vielä käydä päätä tutkituttaa, mutta suvussa on yksi narsisti.Tuntuu kyllä näkymättömältä olo ja on hylkäämiskokemus.Olen jättänyt kaikki perheenjäsenet ja suuriegoiset kaverit se on vastaukseni.
Tämän viestiketjun avasin, koska olen miettinyt myös jos valemuistot on mahdollisia ja josko liioittelen pieniä traumojani, koska aivothan muistaa negatiiviset asiat, ei hyviä. Pidän myös itseäni yksinselviytyjänä.Mielestäni kasvatus on johtanut siihen.Toisaalta on oltu välinpitämättömiä ja toisaalta sitten kuitenkin liian suojelevia, josta kehkeytyy vastaantaistelija ja yksinselviytyjä. Yhden ihmisen armeija vähän kuin. Tunnistin itseni siitä Punch-apinasta.Äidin hylkäämä, mutta Ikeasta saa uuden äidin.Minä olen viestiketjun avaaja et sinä. Satuiletko muutenkin paljon? Näitä satutätejä ja satusetiä näyttää riittävän.
- Anonyymi00014
Mulle psykologi sanoi,että traumani ovat totta ja mun on vaan paras hyväksyä se.Mieli ei voi itsestään keksiä sellaisia tarinoita ja näyttää niitä sitten vuosikymmeniä jälkeenpäin ptsd muistoina/ näkyinä.
- Anonyymi00016
Mieli ei ole mikään irrallinen entiteetti joka keksii sinusta itsestäsi riippumatta tarinoita. Sinä itse keksit niitä tai sitten muistat oikein.
Se taas että ihmiset todellakin keksivät tarinoita on todistettu monta kertaa. Muistin epäluotettavuus on myöskin todistettu aukottomasti. Sen nyt voi jokainen omassa elämässäänkin todeta jo lähimuistin osalta. Kukaan ei voi muistaa elämäänsä varmasti oikein. Muistot ovat aina osittain totta ja osittain valhetta. Tarina mikä niistä rakennetaan on myös osittain totta ja osittain valhetta.
Sitten on olemassa ihan oma ihmislajinsa jolle totuus ei merkitse mitään. Sellaiset ihmiset ovat epäaitoja satuilijoita jotka voivat kehitellä vaikka kuinka villejä juttuja elämästään itsestään ja mikä pahinta muista ihmisistä. Jos sattuu että mielenterveyspalveluissa on sitten joku ammattilainen jolla on samanlaista taipumusta heittäytyä villien tarinoiden pauloihin kritiikittä ja vakaumus että asiakasta pitää aina uskoa, päästään tilanteeseen jossa heitellään vakavia syytöksiä syyttömiä ihmisiä kohtaan oikein rutiinilla ja toisaalta valehtelijan omat edesottamukset selitellään parhain päin ja traumojen syyksi. Ei se voi itselleen mitään koska on sairas olevinaan.
Tämä minun satuilijakin tokaisi joskus että siinähän miettivät sitten! Kun oli taas loukannut ihmisiä joiden väittää traumatisoineen hänet. Hänellä on oikeus perheillä miten vain, se on aina muiden vika. - Anonyymi00026
Anonyymi00016 kirjoitti:
Mieli ei ole mikään irrallinen entiteetti joka keksii sinusta itsestäsi riippumatta tarinoita. Sinä itse keksit niitä tai sitten muistat oikein.
Se taas että ihmiset todellakin keksivät tarinoita on todistettu monta kertaa. Muistin epäluotettavuus on myöskin todistettu aukottomasti. Sen nyt voi jokainen omassa elämässäänkin todeta jo lähimuistin osalta. Kukaan ei voi muistaa elämäänsä varmasti oikein. Muistot ovat aina osittain totta ja osittain valhetta. Tarina mikä niistä rakennetaan on myös osittain totta ja osittain valhetta.
Sitten on olemassa ihan oma ihmislajinsa jolle totuus ei merkitse mitään. Sellaiset ihmiset ovat epäaitoja satuilijoita jotka voivat kehitellä vaikka kuinka villejä juttuja elämästään itsestään ja mikä pahinta muista ihmisistä. Jos sattuu että mielenterveyspalveluissa on sitten joku ammattilainen jolla on samanlaista taipumusta heittäytyä villien tarinoiden pauloihin kritiikittä ja vakaumus että asiakasta pitää aina uskoa, päästään tilanteeseen jossa heitellään vakavia syytöksiä syyttömiä ihmisiä kohtaan oikein rutiinilla ja toisaalta valehtelijan omat edesottamukset selitellään parhain päin ja traumojen syyksi. Ei se voi itselleen mitään koska on sairas olevinaan.
Tämä minun satuilijakin tokaisi joskus että siinähän miettivät sitten! Kun oli taas loukannut ihmisiä joiden väittää traumatisoineen hänet. Hänellä on oikeus perheillä miten vain, se on aina muiden vika.On sellaistakin, mikä jää pysyvästi muistiin. Esimerkiksi väkivaltaa kokenut ihminen muistaa(vaikkei halua muistaa) tapahtuman yksityiskohtineen, todennäköisesti ei vain vuosia, vaan lopun ikäänsä.
Ja tämä pätee myös henkisen väkivallan tapahtumiin, etenkin jos tekijä on ollut perheenjäsen, sekä seksuaaliväkivaltaan, että uhri kyllä muistaa.
Sitten on olemassa erikseen valemuistot. Esimerkiksi jos lapselle joku muu( perheenjäsen tai hoitaja), kertoo asian eri tavalla kuin se todella tapahtui, ja tätä tarpeeksi toistetaan, voi syntyä vasemmisto.
Tai jos lapsi itse on käsittänyt jonkin tapahtuman alun perin toisin kuin se tapahtui, sekin on valemuisto.
Eri asia taas, on sitten joku psyykkinen sairaus, jonka oirekirjoon kuuluu satuilu. Se satuilu voi tuntua läheisistä hyvin loukkaavalta, sillä satuilijan sairaudesta tietämättömät voivat uskoa näitä juttuja, ja joskus sairas saa sekoitettua jopa oman suvun asioita satuilullaan. - Anonyymi00029
Anonyymi00026 kirjoitti:
On sellaistakin, mikä jää pysyvästi muistiin. Esimerkiksi väkivaltaa kokenut ihminen muistaa(vaikkei halua muistaa) tapahtuman yksityiskohtineen, todennäköisesti ei vain vuosia, vaan lopun ikäänsä.
Ja tämä pätee myös henkisen väkivallan tapahtumiin, etenkin jos tekijä on ollut perheenjäsen, sekä seksuaaliväkivaltaan, että uhri kyllä muistaa.
Sitten on olemassa erikseen valemuistot. Esimerkiksi jos lapselle joku muu( perheenjäsen tai hoitaja), kertoo asian eri tavalla kuin se todella tapahtui, ja tätä tarpeeksi toistetaan, voi syntyä vasemmisto.
Tai jos lapsi itse on käsittänyt jonkin tapahtuman alun perin toisin kuin se tapahtui, sekin on valemuisto.
Eri asia taas, on sitten joku psyykkinen sairaus, jonka oirekirjoon kuuluu satuilu. Se satuilu voi tuntua läheisistä hyvin loukkaavalta, sillä satuilijan sairaudesta tietämättömät voivat uskoa näitä juttuja, ja joskus sairas saa sekoitettua jopa oman suvun asioita satuilullaan.Emme keskustele mielisairausksista, emme valemuistoista, emme oireista. Keskustelemme traumahistorian keksimisestä terapiassa tarkoituksena oikeuttaa sosiaalisessa elämässä perseily ja itsekäs oikeutteleva kiusaava käytös. Aivan tietoista toimintaa. Mitään sairautta ei ole, eikä traumoja. Kaiken maailman naurettavia oireita hän kehittelee koko ajan ihan itse joilla sulostuttaa elämäämme päivästä toiseen.
- Anonyymi00032
Anonyymi00029 kirjoitti:
Emme keskustele mielisairausksista, emme valemuistoista, emme oireista. Keskustelemme traumahistorian keksimisestä terapiassa tarkoituksena oikeuttaa sosiaalisessa elämässä perseily ja itsekäs oikeutteleva kiusaava käytös. Aivan tietoista toimintaa. Mitään sairautta ei ole, eikä traumoja. Kaiken maailman naurettavia oireita hän kehittelee koko ajan ihan itse joilla sulostuttaa elämäämme päivästä toiseen.
Osa noista terapeutille satuilevista on narsisteja tai psykopaatteja Se kannattaa ottaa huomioon.Heidän kihdakka terapiasta ei oke mitään hyötyä elleivät he itse halunneet terapiaan
- Anonyymi00034
Niin ei ikavistä muistoista pääse eteen päin jos ei hyväksy ensin että näin on tapahtunut. Sen jälkeen ymmärrettävä, että nyt olet aikuinen, jolla on keinoja taistella vastaan eli tilanne on täysin eri
- Anonyymi00017
Tietyn tyyppisistä mt- sairauksista kärsivät pystyvät uskottavasti puhumaan mitä sattuu. Kuulija, usein lähiomainen tai läheinen, kyllä huomaa että jokin ei nyt täsmää.
Se kuuluu sairauden oireisiin puhua satuja. Hankalan asiasta tekee se, että joku ihan ulkopuolinen voi uskoakin näitä puheita. Suvussa on härdelli valmis, jos on vaikkapa perintöasioista kysymys, tai sairauden oireilikausinaan yksi kertoilee jostain muusta oaikkansaåitämätöntä esim jonkun uudelle kumppanille, joka ri vielä tunne sukua.- Anonyymi00020
Aivan terveet ihmiset pystyvät puhumaan ihan mitä sattuu. Niinhän sinäkin teet.
- Anonyymi00027
Anonyymi00020 kirjoitti:
Aivan terveet ihmiset pystyvät puhumaan ihan mitä sattuu. Niinhän sinäkin teet.
Kyllä. Mutta en todellakaan sotke toisten ihmisten välejä, enkä ala ketään ajelemaan pois perimästä omaa vanhempaansa, tms.
- Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
Kyllä. Mutta en todellakaan sotke toisten ihmisten välejä, enkä ala ketään ajelemaan pois perimästä omaa vanhempaansa, tms.
Perinnöistäkö tässä puhuttiin?
- Anonyymi00023
Voi olla keksii, mutta on voinut myös kokea asiat eri tavalla kuin sinä, ehkä jo silloin sairautensa siivittämänä maaila on näyttänyt kovin erilaiselta
- Anonyymi00024
Minkä sairauden?
- Anonyymi00025
Nykyaikana ei tarvitse käydä terapiassa keksiäkseen itselleen traumahistorian .
- Anonyymi00030
Sairastuin henkisesti tosi nuorena, minulla oli traumaattisia kokemuksia, mutta ammattilaiset sitten keksivät että olen kokenut jotain todella kamalaa. Äidilleni puhuttiin (selkäni takana) insestin mahdollisuudesta. Minulle esitettiin johdattavia kysymyksiä (ei suoraan traumoista vaan oireistani ja kyvystäni muistaa asioita). Olin usein hyvin sekaisin ja sitten minua manipuloitiin siinä tilassa. Minulle jankattiin vuosikaudet sitä kuinka traumatisoitunut olen, vaikka koin itse olevani ok perheenjäsenen tekojen suhteen. Minun äidilleni myös väitettiin, että olisin kertonut psykiatrille myyneeni itseäni. Minulle ei sanottu mitään. Ja olen satavarma etten ole, ja tämä psykiatri olisi ollut viimeisin jolle olisin asiasta kertonut, jos noin olisin tehnyt. Sain kuulla vasta vuosia myöhemmin äidiltäni näistä puheista.
Vuosien jälkeen sairastuin psykoosiin ja silloin mieleni kehitteli pään täyteen valemuistoja aivan laidasta laitaan. Näihin kuului myös raiskauksia. Muistot olivat niin epäaitoja että päättelin ne myöhemmin valheeksi (kuten että ihmiset välkkyivät ja katosivat, minut raiskattiin koulussa toisen oppilaan toimesta matikan luokassa, kun oppilas oli kiristänyt matikan opettajaa että paljastaa tämän pettäneen vaimoaan).
Muistini on yhä ongelmallinen ja kehitän helposti valemuistoja että joku olisi sanonut jotain tai olisin lukenut jotain vaikkei ole. Jo silloin nuorena minulla oli valemuistoiksi pääteltäviä muistoja. Kuten elävä ja tarkka muisto että olisin kävellyt kaiteettoman ”huoltosillan” päällä vesivoimalassa ystävän kanssa. Ja toinen mutta eri sillalla. Siellä vesivoimalassa ei tällaisia siltoja edes ollut kun käytiin katsomassa.
Viimeisin juttu on se, että kuvittelin muutaman kuukauden ajan äitini vihaavan minua ja olin kovin epäluuloinen. Tuli myös valemuistoja joissa äiti oli manipuloiva. Ja äidin manipulointiakin on tuotu esiin nuoruudessani.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.922137Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n422105Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501845Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751370- 861261
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191141Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311070Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men561013- 67946
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.284906