Mulla onnettomuuden jälkeen piti poistaa ylähampaita ja tehtiin sellainen osaproteesi. Joka tukeutuu siis takahampaaseen. Nyt se takahammas on juurihoidettu mutta ei auta ja hammaslääkäri ehdotti sen poistoa. Enpä heti suostunut vaan mietin keskiviikkoon asti. Olin niin järkyttynyt etten ymmärtänyt mitä lääkäri selitti jostain raudasta mikä voidaan laittaa poisotetun hampaan tilalle ja osaproteesia voisi käyttää.
Onko jollain tietoa tästä ja kuinka nopeasti poiston jälkeen tämä rauta tms voidaan asettaa?
Osaproteesin tukihammas pitää poistaa
4
227
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ei ole aivan kohdallaan hammas-menetyksen haittaluokat.
1 - 5 hammasta, lievä vamma, korvaus 300–1 500 €
yli 6 hammasta, lievää vaikeammat vammat, korvaus 1 500–4 500 €
https://www.liipo.fi/media/liikennevakuutuksen-korvausohjeet-2026.pdf
Hampaat kun ovat fysiologian kannalta osa elintärkeää ruuansulatuselimistön ketjua.
Aloituksen asiassa kyse siis implantin juuresta. Hampaan poiston jälkeen leukaluu täyttää puuttuvan hampaan paikan. Tämä saattaa johtaa luun surkastumiseen ja implantin istutus ei ole mahdollista. Tätä pyritään estämään täyttämällä poistutun hampaan juurten paikat keinoluu-rakeilla. Luutumisen kesto joitain kuukausia.
Jos leukaluu tulehtunut hampaan kohdalla ennen poistoa, ei keinoluuta laiteta. Kun leukaluu sitten surkastuu hampaan poiston jälkeen tarvitaan paikalle luusiirre implantin juurta varten.- Anonyymi00002
Ilman tulehdusta implantin keinojuuri on mahdollista laittaa myös heti hampaan poiston jälkeen.
- Anonyymi00003
Hammas poistettiin ja laitettiin tikit. Nyt haavan annetaan parantua viikko, sitten hammaslääkäri laittaa jonkun raudan? ja osaproteesiin lisätään hammas tuon poistetun hampaan tilalle. Vakuutus maksaa kaiken,
Kysyin hammaslääkäriltä eikö jo kannattaisi laittaa kokonaan tekohampaat ylös. Ei kannata eikä vakuutus korvaa, jos ehjiä hampaita poistetaan. ap - Anonyymi00004
Ei implantissa ole mitään pelkäämistä. Minulla on kolme. Suunnittelin vielä yhtä juuri sitä varten, jos joskus tarvii osaproteesia.Se on kuitenkin 2000 e
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2643231Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.751281- 661203
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991039- 63931
Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:48923- 48824
- 47772
- 41762
- 39708