Leikataanko yleistuestq nyt myös yli 55v jos on muuta tuloa..esim osake,rahastot, vuokratulot jne...
Yleistuki leikkurit
14
246
Vastaukset
- Anonyymi00001
Jeps, 1.5 alkaen
- Anonyymi00002
Kyllä sortohallituksemme laittaa vanhatkin kerjuulle.
- Anonyymi00003
Iäkkäät paskamahat joutuvat elämään ns. vanhoilla rasvoilla.
- Anonyymi00004
Kertokaa miksi pitäisi maksaa jotain sosialitukea henkilölle jolla on tuloja joilla tulisi toimeen?
Sosialituet on tarkoitettu sellaisille joilla ei ole tuloja tai omaisuutta.
Ja jotta sieltä sosialtuen piiristä haluttaisiin pois pitäisi sen suuruutta pienetää mahdollisimman pieneksi.
Sosialituki pitäisi olla se vihoviimeinen keino pysyä hengissä. - Anonyymi00005
Sosiaalituki on 600 e kk ja sillä tulee aika heikosti toimeen. Tutkimusten mukaan pitäisi olla tuplat kohtuulliseen toimentuloon. Mutta rahaa ei ole valtiolla. Toki näitä lähellä 60 vuotta olevia, jotka on koko ikänsä olleet töissä ja saavat potkut niin kohtelisin paremmin. 311 e saa tienata kuussa esim pääomatulojs että saa sen 600 egee korvausta eli 911 tulot. Toki se on aika pieni tulo sekin. Itse säästän eläkettä varten kun en luota järjestelmään. Säästöjä pitää saada min 500 tuhatta, jotta vpi pistää pillit pussiin.
- Anonyymi00006
Miksi pitää olla kohtuullinen toimeentulo?
Sosialituessa olisi varaa leikata ja rajusti, parakkimajoitus, yhteiskeittiöt ja käytetyttyjä vaatteita tarjolle.
Minkä pirun takia pitäsi saada muiden kustantamana kohtuullinen elintaso?
Pitäisi riittää että pysyy hengissä, kaikki muu on luksusta ja jokainen saa itse hommata sen luksuksen. - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Miksi pitää olla kohtuullinen toimeentulo?
Sosialituessa olisi varaa leikata ja rajusti, parakkimajoitus, yhteiskeittiöt ja käytetyttyjä vaatteita tarjolle.
Minkä pirun takia pitäsi saada muiden kustantamana kohtuullinen elintaso?
Pitäisi riittää että pysyy hengissä, kaikki muu on luksusta ja jokainen saa itse hommata sen luksuksen.Tämä ei ole mikään sinun mielipiteilläsi päätettävä asia, vaan on jo ratkaistu vuosikymmeniä sitten esim. YK:n ihmisoikeuksien julistuksessa.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Tämä ei ole mikään sinun mielipiteilläsi päätettävä asia, vaan on jo ratkaistu vuosikymmeniä sitten esim. YK:n ihmisoikeuksien julistuksessa.
Jaa ja se on siten siirretty suomen laikikirjoihin?
Vai onko siitä tehty eu asetus?
Vai jäikö koko asia julistusasteelle, eli periaattellinen tavoiteltava asia?
Raamatussakin lukee että ei leipää jos ei tee työtä.
Tuo että noukitaan itselle sopivia asioita mutta kaikki ikävä kielletään on juuri sitä rusinoiden poimimista pullasta.
- Anonyymi00009
600 e kk ei ole luksus. Yritäppä itse. Se on kituutus raha, jolla just ja just elää. Tosin itse olen saanut olla töissä mutta läheltä nähnyt työttömyyttä eikä se ole oma valinta suurimalla osalla. Suoraan korkeakoulusta työtyömäksi nykyään. Ei ole oikein.
- Anonyymi00010
Juu, tuo peruskituraha on jäänyt jälkeen pahasti yleisestä hintojen kehityksestä Sen taso pitäisi vähintään kaksinkertaistaa nykytasolta vastaamaan kustannuksia.
- Anonyymi00011
Tuo yli 55-vuotiaiden poikkeussääntö poistuu yleistuen tullessa 1.5.2026 voimaan. Jos pääomatuloja tai muita kuin palkkatuloja saa yli 311 euroa kuukaudessa, näistä tuloista puolet vähennetään yleistuesta. Käytännössä jos saa esim. 500 euroa kk. mitä tahansa tuloja niin 311 euron ylittävästä kk tulosta yleistuessa vähennetään puolet pois. (500 – 311 = 189/2 = 94,50). Kaikki ovat samalla viivalla ja lisäksi 55-vuotiaille 1,5 vuoden työttömyyden jälkeen alkaa aktivointijakso, johon kuuluu palveluita työllistymisen edistämiseksi.
- Anonyymi00012
Hallituksen mulkunpaiseet olisi hyvä laittaa vastuuseen tekosistaan.
- Anonyymi00013
" 1,5 vuoden työttömyyden jälkeen alkaa aktivointijakso, johon kuuluu palveluita työllistymisen edistämiseksi."
Mulla tehtiin aktivointisuunnitelma viime loppu kesästä, kaikki jatkui kuten ennenkin. Edelleen siis mennään aktivointisuunnitelmalla, kahta paikkaa pitää hakea/kk ei muuta...ja ikää olis 57 - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
" 1,5 vuoden työttömyyden jälkeen alkaa aktivointijakso, johon kuuluu palveluita työllistymisen edistämiseksi."
Mulla tehtiin aktivointisuunnitelma viime loppu kesästä, kaikki jatkui kuten ennenkin. Edelleen siis mennään aktivointisuunnitelmalla, kahta paikkaa pitää hakea/kk ei muuta...ja ikää olis 57Kelle tulee kelle ei...osalle ei edes soitella kuin muutaman kerran kahden vuoden aikana..
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka ei suostu laskemaan bensan hintaa
Sanna laski esimerkiksi sähkön arvonlisäveron 10 prosenttiin, jonka Riiikka anosti 25,5 prosenttiin. Sannan aikaan bens112754Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n1092580- 1782452
EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt1582092Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men1241664Kristityt kastoiva alunperin upottamalla - upotuskaste annettiin vain uskoon tulleille aikuisille
Raamatussa on käännösvirhe. Kaste tulisi olla upottaa veteen, jota kreikan sana baptizo tarkoittaa. Aluseurakunta kast4581119- 84868
- 45787
Kievarin pöydät
Minkä helvetin takia kievarissa on laitettu pöytä laulajan taakse. Siellä huutavat nuoret niin että et omaa ääntäsi kuul15732Muslimiyhteisö jyrähti - Kova vaatimus Orpolle ILtalehti
Eiköhän se ala olla aika pistää stoppi noille muslimien vaatimuksille Suomessa ? Ei Suomessa ole pakko oll151723