Haluan nostaa esiin oman kokemukseni vakuutusyhtiö LähiTapiolan toiminnasta, koska koen tärkeäksi varoittaa myös muita kuluttajia.
Olen ollut LähiTapiolan asiakas siinä uskossa, että vakuutus on turva silloin kun sitä oikeasti tarvitaan. Omalla kohdallani todellisuus on kuitenkin ollut toinen. Korvausasiaa käsiteltäessä vastaukset ovat olleet epämääräisiä, päätökset vaikeasti perusteltuja ja vastuu tuntuu siirtyvän jatkuvasti asiakkaalle. Lopputulos on tilanne, jossa vakuutusmaksut on maksettu, mutta turva jää saamatta.
Kirjoitan tästä siksi, että haluan varoittaa muita asiakkaita luottamasta sokeasti siihen, että vakuutus automaattisesti tarkoittaa turvaa. Oman kokemukseni perusteella asiakkaan on oltava poikkeuksellisen sitkeä ja valveutunut saadakseen sen, mistä on maksanut.
Kysynkin: kuinka yleistä on, että asiakas joutuu itse taistelemaan saadakseen sopimuksen mukaiset korvaukset? Ja kuinka moni luovuttaa, koska prosessi on tehty niin raskaaksi ja aikaa vieväksi?
En väitä tietäväni, onko kyse yksittäistapauksesta vai laajemmasta ongelmasta. Kuluttajana koen kuitenkin, että tällainen toiminta murentaa luottamusta koko vakuutusjärjestelmään. Vakuutusyhtiön valta suhteessa yksittäiseen asiakkaaseen on suuri, ja siksi avoimuus, selkeys ja reiluus ovat vähimmäisvaatimuksia.
Toivon, että tämän kaltaiset kokemukset herättävät keskustelua ja auttavat muita asiakkaita olemaan tarkempia omien oikeuksiensa suhteen.
Ystävällisin terveisin,
Kusetettu Lahi-tapiolan asiakas
Lähi-tapiolan toiminta
Anonyymi-ap
0
127
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2743415Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1031713Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is2091324- 721309
- 621174
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991097Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:521029- 63991
Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei17858- 42847