Jeesuksen oma ja seurakunta tarvitsee Pyhän Hengen voitelun

Anonyymi-ap

Jumalan Pyhän Hengen voitelu (3.2.2026 Pekka)
Mat 3: 11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
12 Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisunsa aittaan, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."
Jeesuskin tarvitsi Pyhän Hengen kasteen, Pyhän Hengen voitelun työtänsä varten.
Matt 3: 13 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen.
14 Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!"
15 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle.
16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".
Tätä ennen ei ollut tapahtunut mitään ihmetekoja, ei julistusta Jeesuksen toimesta; hän teki puusepän ja kirvesmiehen töitä.
Nyt sielunviholliselle tuli kiire, hän riensi Jumalan luo ja pyysi saada koetella Jeesusta,,,, muistamme kuinka Job joutui koeteltavaksi ja jokainen Jeesukselle elämänsä antanut joutuu koeteltavaksi..
Matt 4: 1 Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi.
2 Ja kun Jeesus oli paastonnut neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, tuli hänen lopulta nälkä.
3 Silloin kiusaaja tuli hänen luoksensa ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi".
Teemmekö niin kuin paholainen tahtoo, vaan niin kuin Jumala tahtoo?
Mikä on tärkeintä?
Matt 4: 4 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee'."
Jumalan tahdon tekeminen on tärkeämpää kuin mikään muu tässä maailmassa!
Seuraava koetus:
Matt 4: 5 Silloin perkele otti hänet kanssansa pyhään kaupunkiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle
6 ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi'."
7 Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'."
Kyllä paholainen tiesi, kuka Jeesus oli, hän oli usuttanut Herodeksen tappamaan Jeesuksen jo lapsena ..
Paholainen houkutteli tekemään temppuja, siitähän sinulle tulee mainetta ja kunniaa … ei puhunut kuolemasta mitään. Ei Jumala meitä varjele, jos me alamme hulluja asioita tekemään, luullen että hän meidät pelastaa vaikka mistä vaaroista .. Kyllä paholaisella houkutuksia riittää sinulle ja minulle!
Matt 4: 8 Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston
9 ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua"
Paholainen on valehtelija, ei hän voi antaa sitä, mikä on Herran ja Kristuksen omaa ..
5. Moos. 10:14
Katso, taivaat ja taivasten taivaat, maa ja kaikki, mitä siinä on, ovat Herran, sinun Jumalasi.
Kyllä Jeesus tämän tiesi .. eikä hän kumartanut paholaista, vaan antoi vastauksen Jumalan sanasta:
10 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'."
11 Silloin perkele jätti hänet; ja katso, enkeleitä tuli hänen tykönsä, ja he tekivät hänelle palvelusta
Jeesus Kristus tuli lihaksi ja koki samanlaisia lihan kiusauksia, kuin mekin koemme. Jumalan voitelun avulla Jeesus voitti kiusaukset!
Emme mekään ilman Pyhän Hengen voitelua pysty selviämään kiusauksista voittajana!
Meidän suurin vastustajamme on tämä oma lihamme kaikkine houkutuksineen:
Gal. 5:17
Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan,
Luukas kertoo, että noin 30 vuotiaana Jeesus aloitti toimintansa eli vasta, kun hän oli saanut Pyhän Hengen kasteen, Jumalan voitelun.

jatkuu ...

5

58

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Jumalan Pyhän Hengen voitelu ... jatko

Ristin kuoleman jälkeen Jeesus ilmestyi omilleen:
      Apt 1: 4 Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
      5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen.
      Apt 1: 8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka"
      Sitten tuli helluntaipäivä:
      Apt 2:
      1 Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
      2 Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
      3 Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
      4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi
      Opetuslapset puhuivat uusilla kielillä ja kuulijat joutuivat ihmetyksiin, kun he kuulivat heidän puhuvan heidän omilla kielillään Jumalan suurista teoista.
      Apt 2: 41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua
      Uuden Liiton seurakunta syntyi.
      Apostolit saivat Pyhän Hengen voitelun, jossa he kirkastivat väkevästi Kristuksen nimeä:
      Apt 5: 12 Ja apostolien kätten kautta tapahtui kansassa monta tunnustekoa ja ihmettä; ja he olivat kaikki yksimielisesti koolla Salomon pylväskäytävässä.
      13 Eikä muista kukaan uskaltanut heihin liittyä, mutta kansa piti heitä suuressa kunniassa.
      14 Ja yhä enemmän karttui niitä, jotka uskoivat Herraan, sekä miehiä että naisia suuret joukot.
      15 Kannettiinpa sairaita kaduillekin ja pantiin vuoteille ja paareille, että Pietarin kulkiessa edes hänen varjonsa sattuisi johonkuhun heistä.
      16 Myöskin kaupungeista Jerusalemin ympäriltä tuli paljon kansaa, ja he toivat sairaita ja saastaisten henkien vaivaamia, ja ne kaikki tulivat parannetuiksi.
      Jos meillä ei ole voitelua tai seurakunnalla ei ole voitelua, meidän on turha odottaa, että tapahtuu mitään.
      Joh. 15:5
      Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
      Jokainen Jeesukselle elämänsä antanut tarvitsee Jumalan Pyhän Hengen voitelun ja seurakunta tarvitsee Pyhän Hengen voitelun.

• Anonyymi00002
      UUSI

Nov oi sunvi ttu

• UUSI

Ketä on Pekka?🤔

• Anonyymi00003
        UUSI

Pekka on se yx tyyppi, joka ei osaa jakaa hirmu pitkiä tekstejään vähän helpommin luettavissa ja omaksuttavissa oleviin kappaleisiin.

• UUSI
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Pekka on se yx tyyppi, joka ei osaa jakaa hirmu pitkiä tekstejään vähän helpommin luettavissa ja omaksuttavissa oleviin kappaleisiin.

Ai SE Pekka...🥺

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä

Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien
      Yhteiskunta
      233
      3459
    2. Tapettu

On joku kangaskadulla perjantaina
      Sotkamo
      62
      3062
    3. Björn Wahlroos, maataloustuet lakkautettava

Sanoo pankkimies. Mitäs persut ja muut tukinulliem perskärpäset tähän? "Wahlroos listaa kansallisen maataloustuen. – I
      Maailman menoa
      65
      2653
    4. Persut päättivät hiilivoiman kieltämisestä Suomessa

Moni on jo unohanut kuka hyväksyi hiilivoimaloiden kieltämisen Suomessa: persut Sukupuolineutraalit liikennemerkitk
      Maailman menoa
      34
      2547
    5. Työvoimatoimisto

Nyt kysyisin miksi pitää käydä työvoimatoimistossa paikanpäällä, kun he eivät muuta tee kuin laittavat koneelle uudet ve
      Työttömyys
      80
      2091
    6. Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?

Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä
      Maailman menoa
      85
      1909
    7. Nalle Wahlroos ei ulise kuten Teemu Selänne sähkölaskuista

Nalle "hah hah" nauroi saamistaan sähkötuista, kun taas Teemu-poika itkeä tirautti kovasta sähkön hinnasta. Nalle nauro
      Maailman menoa
      19
      1875
    8. Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa

Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva
      Maailman menoa
      40
      1832
    9. Mikä aate kaiken pahan takana?

Se laiskistuttaa kansat, opettaa vaatimaan etuisuuksia, syleilee maailmoja eikä omaa kansaa.
      Maailman menoa
      91
      1702
    10. Mietin sua liikaa

Mietin nytkin sitä, että millaista se olisi tulla kotiin, kun sinä olisit täällä vastassa. Tai niin päin, että sinä tuli
      Ikävä
      69
      1053
    Aihe