Miten uskovainen eroaa avioliitosta?

Nasse

Lueskelin tuossa viestejä maailman suurimmasta itsepetoksesta ja kysymys heräsi mieleeni.

Tuntemani ateisit ovat eronneet sulassa sovussa käytyään täyttämässä kaavakkeen ja jättämässä ositussopimukseN, samoin yhteishuoltajuudesta on päästy sopuun yllättävänkin hyvin.

Toki tunnetasolla osapuolten pettymykset ovat olleet valtavia.

Mutta miten lahkolainen, joka on Jumalalleen luvannut rakastaa ****päläläläläpälä* ja seurakunnalleen *** pälälälälälä* ikuisesti, suoriuttuu erostaaN ?

7

734

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maukka

kuin ateistikin, pitää vain muistaa että kaikki tapaukset ovat yksilökohtaisia...

• Nauzi

Uskoja ja uskomuksia on niin paljon erilaisia, että yhteistä linjaa ei tohon voi vetää. Itse uskovaisena en lähtisi eroamaan. Toki jos tulisin jätetyksi haluaisin pysyä sovussa. Jumala on asettanut miehen ja naisen ja päläpälä... kyllähän sinä olet nämä kuullut. Eli eroaminen on synti ja uskovaisille tosi kipeä paikka(toki muillekin mutta uskonnollisesta syystä erityisesti uskovaisille). En pidä mahdollisena eroa, jonka jälkeen molemmat pysyisivät uskovaisina. Toki sopu tulisi silti säilyttää muttei se aina onnistu. Ei oo helppoa, ei.

• Diagoras

Miksi ero on synti ja miksei eronnut voi muka olla uskovainen? Jos joku eronnut ihminen uskoo Jeesukseen sydämensä pohjasta, niin eikö hän ole muka uskovainen enää?

• pph
        Diagoras kirjoitti:

Miksi ero on synti ja miksei eronnut voi muka olla uskovainen? Jos joku eronnut ihminen uskoo Jeesukseen sydämensä pohjasta, niin eikö hän ole muka uskovainen enää?

jos on syytä erota, ei se ole synti.

• pph kirjoitti:

jos on syytä erota, ei se ole synti.

Anglikaaninen kirkkohan perustettiin juuri sen takia.

• hemulius
        Diagoras kirjoitti:

Uskovainen ei saa erota, kunnon uskis ei eroa. Jos joku uskis eroaa hän ei olekaan silloin "oikea" uskis.Samoin kuin jos uskis tekee rikoksen hän ei ole uskis niin tehdessään. Näin voidaan sanoa etteivät uskikset tee rikoksia. Tämä on ilm.se kuuluisa syntien anteeksiantamus.

• on sinulle

ainut hyvä todettu lääke, mistä saat jälleen jalkasi vetreäksi; ainoastaan muista kontrolli käynnit oman hoitajasi luona, ettei leukkarit vippaa liiaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2246
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      104
      1674
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      82
      1347
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      128
      1343
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1246
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      64
      1118
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1091
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1037
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      962
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      834
    Aihe