Onko ikävää kun täyttää 50v

Anonyymi-ap

Niin tietää että viimeinen 10v aikaa tehdä kaikkea ennen kuin kun alkaa vanhuus ja sekin ei sama kuin olla 20 tai 30 vuotias eli jos urheilee niin ei palaudu ja monia lajeja joutuu jättään pois ettei loukkaannu tai on jo vaivoja jotka estää lajin harrastamisen ja bilettään ei pysty yksi olut vie viikoksi yö unet ja moni asia mistä ennen sai nautintoja niin ei saa enään eli kaikki on vain samaa tuubaa ja matkustelu ei enään tunnu samalta haluu vain kotiin ja miettii keksis jotain uutta ja mielenkiintoista josta sais nautintoa eli uusi harrastus tai harrastuksia tai jotain

27

194

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Mulla 20-vuotiaana oli enemmän terveysongelmia, mitä ei enää ole. Nyt on myös taloudellinen vakaus, kun silloin vain jatkuvaa epävarmuutta. Toki jos on ikänsä ryypännyt niin taisi alkoholistien elinikä olla totakin lyhyempi.

• UUSI

Nojaa, en tunne itse noin. Että olisin vanhus. Tuskin olen mieleltäni vanhus ikinä. Keholtani kyllä.

• Anonyymi00002
        UUSI

No ei 50v nuorikaan ole ja 15v kyllä näkee heti jutuista että on vanhempi kuin he ja eikä ollu pahalla itse kuulun pian 50 vuotiaisiin

• UUSI
        Anonyymi00002 kirjoitti:

No ei 50v nuorikaan ole ja 15v kyllä näkee heti jutuista että on vanhempi kuin he ja eikä ollu pahalla itse kuulun pian 50 vuotiaisiin

Ei tietenkään, muttei tarvitse tylsämieliseksi ruveta ja käppänöityä, jos ei päässä sille tunnu. En halua ikinä olla muumio, joka ei halua oppia mitään uutta tai kyseenalaistaa arvojaan ja elämää ylipäänsä eri tavoin. Aivoja pitää käyttää loppuun asti. Pysyä virkeenä.

• Anonyymi00004
        UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

Ei tietenkään, muttei tarvitse tylsämieliseksi ruveta ja käppänöityä, jos ei päässä sille tunnu. En halua ikinä olla muumio, joka ei halua oppia mitään uutta tai kyseenalaistaa arvojaan ja elämää ylipäänsä eri tavoin. Aivoja pitää käyttää loppuun asti. Pysyä virkeenä.

No ei 50v nyt vielä muumio ole kai mutta ei sekään kaukana enään ole että ollaan muumioita ja muinaisjäänteitä

• UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

No ei 50v nyt vielä muumio ole kai mutta ei sekään kaukana enään ole että ollaan muumioita ja muinaisjäänteitä

Äh, ei ikinä. Tuo on järkyttävintä vanhenevissa ihmisissä, oon jo niin vanha. Luovuttaa vähän kaikesta kun on muka jo niin vanha.

• UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

Äh, ei ikinä. Tuo on järkyttävintä vanhenevissa ihmisissä, oon jo niin vanha. Luovuttaa vähän kaikesta kun on muka jo niin vanha.

Mä haluan olla vanhanakin vielä touhua täynnä. Muuten en viitsi edes elää vanhaksi mihkään kiikkutuoliin kuolemaa varttumaan.

• UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

Mä haluan olla vanhanakin vielä touhua täynnä. Muuten en viitsi edes elää vanhaksi mihkään kiikkutuoliin kuolemaa varttumaan.

Jos on pakko elää vanhaksi, pitää riittää puuhaakin loppuun asti, muuten ei kannata elääkkään. Muitten armoilla ja siirreltävänä. Mielummin henki pois, kun tuo.

• Anonyymi00006
        UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

Ehkä jokainen vanhus tuntee itsensä vetreäksi ja meneväksi vaikka hoitaja sanoo avaa suu puuroo tulee eli lusikka suuhun tai nyt vaihdetaan vaipat ja suihkuun niin omasta mielestä voi olla kuin 13 vuotias mutta oikeasti ei ole

• UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Ehkä jokainen vanhus tuntee itsensä vetreäksi ja meneväksi vaikka hoitaja sanoo avaa suu puuroo tulee eli lusikka suuhun tai nyt vaihdetaan vaipat ja suihkuun niin omasta mielestä voi olla kuin 13 vuotias mutta oikeasti ei ole

En usko, että he tuntee. Kyllä siinä aika avuttomaksi jo ittensä tuntee. Jos järki vielä leikkaa.

• UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

En usko, että he tuntee. Kyllä siinä aika avuttomaksi jo ittensä tuntee. Jos järki vielä leikkaa.

Suvun naisilta on kroppa pettänyt alta ennen kun järki on huvennut. Pää on leikannut kuolemaan asti niin ettei ole tarvinut muitten puolesta ajatella.

• Anonyymi00009
        UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

Jos se järki sanoo olen nuorempi ja paremmassa kunnossa kuin olin 18 vuotiaana nyt olen nuori ja voimissani vaikka saattohuoneeseen laitetaan asumaan

• UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Jos se järki sanoo olen nuorempi ja paremmassa kunnossa kuin olin 18 vuotiaana nyt olen nuori ja voimissani vaikka saattohuoneeseen laitetaan asumaan

Ei sano, muttei sen tarvi ryhtymällä ryhtyä muumioitumaankaan. Moni tietoisesti alkaa muumioitumaan ikään kuin iän mukaan pitäisi. Miksi?

• UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

Ei sano, muttei sen tarvi ryhtymällä ryhtyä muumioitumaankaan. Moni tietoisesti alkaa muumioitumaan ikään kuin iän mukaan pitäisi. Miksi?

Mun isä täyttää 76 ja yhä tekee autorempat itse, maalaa talonsa kun panelilaudoitus on, hoitaa pihan 4000 neliöö ja ajelee Ninjalla kesällä prätkälenkkejä. Miksi sen ikäisen pitäisi hautautua kotiin ja seitteihin?

• UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

Mun isä täyttää 76 ja yhä tekee autorempat itse, maalaa talonsa kun panelilaudoitus on, hoitaa pihan 4000 neliöö ja ajelee Ninjalla kesällä prätkälenkkejä. Miksi sen ikäisen pitäisi hautautua kotiin ja seitteihin?

Hänen äiti ajoi ajokortinkin vasta 70 vanhana ja kerrasta insdi ja kirjalliset läpi, ilman lisätunteja. Ei se ikä vaan se pää ja luonne.

• UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

Hänen äiti ajoi ajokortinkin vasta 70 vanhana ja kerrasta insdi ja kirjalliset läpi, ilman lisätunteja. Ei se ikä vaan se pää ja luonne.

Jos pää toimii ja kroppa pystyy elää loppuun asti täysillä. 😊👍

• Anonyymi00003
      UUSI

Ei ole yhtään ikävää. Viiskymppinen on nuori ja eläkeikäänkin vielä 20 vuotta.

- Sheena

• Anonyymi00005
        UUSI

Niin eläke ikään on 20v tai enemmän tai onko koskaan eläkkeellä mutta vanhuus alkaa 60 vuotiaana

• Anonyymi00007
        UUSI

Ei helvata, kyllä minulla on tavoitteena päästä 65-vuotiaana eläkkeelle. 67 ehdoton maksimi.

• Anonyymi00008
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Ei helvata, kyllä minulla on tavoitteena päästä 65-vuotiaana eläkkeelle. 67 ehdoton maksimi.

Onko sit enään eläkkeitä kun täytetään 60v ja jos on niin alin eläke ikä on 100v

• Anonyymi00010
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Niin eläke ikään on 20v tai enemmän tai onko koskaan eläkkeellä mutta vanhuus alkaa 60 vuotiaana

Vanhuus ei todellakaan ala 60-vuotiaana vaan noin 75-vuotiaana, jolloin toimintakyky ehkä alkaa hieman heikentyä. Joillain alkaa aiemmin, toisilla myöhemmin. Jos käy töissä, ei ole vanhus.

- Sheena

• Anonyymi00011
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Miksi? Itse aion jatkaa mahdollisimman pitkään, juurikin 70-vuotiaaksi. Töissä kuluu aika rattoisasti.

- Sheena

• Anonyymi00012
        UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Vanhuus ei todellakaan ala 60-vuotiaana vaan noin 75-vuotiaana, jolloin toimintakyky ehkä alkaa hieman heikentyä. Joillain alkaa aiemmin, toisilla myöhemmin. Jos käy töissä, ei ole vanhus.

- Sheena

Kyllä 60v on virallinen vanhuusikä ja kautta aikain 63v jääty vanhuuseläkkeelle mutta nykyään 95v vanhus tekee töitä kun ei pääse eläkkeelle nykyajan ihmiset haluu antaa eläkkeensä pois mutta silti on vanha vanhus rollaattorilla vaippa täynnä kakkaa menee töihin ja työnantajaa naurattaa pitää pilkkanaan

• Anonyymi00013
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Miksi? Itse aion jatkaa mahdollisimman pitkään, juurikin 70-vuotiaaksi. Töissä kuluu aika rattoisasti.

- Sheena

Miksi miksei kuolemaan asti ei tarvi vanhain koteja kun tekee hommii kunnes kuolo korjaa pois

• Anonyymi00014
      UUSI

Nuorena muistan, kun sukulaisten 50v syntymäpäiväjuhlilla käytiin, niin tuntui, että
      onpas mahdottoman vanha sukulainen ja tuntui kaukaiselta, että itse täyttää 50v.
      Sitä silloin ajatteli, että noin vanhalla on vanhojen ajatusmaaila eli työnteko päällimmäinen asia elämässä.
      Sitten sitä onkin itse 50v, mitään syntymäpäiviä en viettänyt ja äkkiä se aika kuluu ja nyt ollaan jo 55v ja tuntuu, että aika kuluu aina vaan nopeammin.
      Ajatusmaailma, no ei meikäläisellä ainakaan työnteko ole ajatusmaailmassa, vaan tietokone pelit ja pelikonsolit, jotka ei ole kyllä iäkkäiden aikuisten ajatusmaailma.
      Mieli ei taida vanheta, vaikka kroppa vanhenee.

• Anonyymi00015
      UUSI

Vanhainkotiin aloittaja mars! Ilman läppäriä.

• Anonyymi00016
      UUSI

Naurattaa näin 60v mittarissa kun netissä nuo 50v pitävät itseään vanhuksina , tuossa vaiheessa ei vielä lähelläkään , itse odottelen vielä 10v niin sitten voin "aikuistua" .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä

Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien
      Yhteiskunta
      249
      3770
    2. Tapettu

On joku kangaskadulla perjantaina
      Sotkamo
      58
      3593
    3. Björn Wahlroos, maataloustuet lakkautettava

Sanoo pankkimies. Mitäs persut ja muut tukinulliem perskärpäset tähän? "Wahlroos listaa kansallisen maataloustuen. – I
      Maailman menoa
      99
      2962
    4. Persut päättivät hiilivoiman kieltämisestä Suomessa

Moni on jo unohanut kuka hyväksyi hiilivoimaloiden kieltämisen Suomessa: persut Sukupuolineutraalit liikennemerkitk
      Maailman menoa
      55
      2709
    5. Työvoimatoimisto

Nyt kysyisin miksi pitää käydä työvoimatoimistossa paikanpäällä, kun he eivät muuta tee kuin laittavat koneelle uudet ve
      Työttömyys
      125
      2519
    6. Nalle Wahlroos ei ulise kuten Teemu Selänne sähkölaskuista

Nalle "hah hah" nauroi saamistaan sähkötuista, kun taas Teemu-poika itkeä tirautti kovasta sähkön hinnasta. Nalle nauro
      Maailman menoa
      35
      2102
    7. Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?

Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä
      Maailman menoa
      101
      2041
    8. Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa

Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva
      Maailman menoa
      44
      1901
    9. Mikä aate kaiken pahan takana?

Se laiskistuttaa kansat, opettaa vaatimaan etuisuuksia, syleilee maailmoja eikä omaa kansaa.
      Maailman menoa
      116
      1861
    10. Mietin sua liikaa

Mietin nytkin sitä, että millaista se olisi tulla kotiin, kun sinä olisit täällä vastassa. Tai niin päin, että sinä tuli
      Ikävä
      71
      1219
    Aihe