Raha on outo juttu.
Raha on paperia, bittejä ja lupauksia.
Raha realisoituu. Rahalla on arvo.
Rahan pimeää puolta harva tuntee, tunnistaa tai ymmärtää: Mikään näistä elementeistä ei päde.
Kysymys on uskosta olemattomaan.
(hihitystä)
Mani
13
195
Vastaukset
- Anonyymi00001
Mani hani :)
Raha tuo kyllä turvallisuuden tunnetta, mutta ei pelasta sielua. Voiko rahasta huumaantua, voi kyllä, mutta mieluiten sitä hullaantuisi rakkaudesta. - Anonyymi00002
Dialogi
- Mami, paatsä vähän, kun mun viikkoraha ei oo tullu!
- Kaapissa on ruokaa. Söisit vaikka koulussa, kun sitä ”käyt.”
- Sikanatsi! Mun sosiaalinen tendenssi kärsii. Sä et tajuu.
- Olen minäkin ollut nuori. Silloin oli öljykriisi ja minun piti käydä potslla, vaikka en osannut kävellä.
- Sä oot sikshimmee. Miks mulla ei oo oikeeta äitiä?
(hirn) Kyllä. Olenko koskaan keronut tarinan Jeesuksesta, Juudaksesta, 30 hopeasekelistä, riskittömästä tuotosta ja korkoa korolle periaatteesta? Luultavasti olen.
- Anonyymi00003
Raha tarkoitti alkujaan oravannahkaa eikä mitään kaupankäynnissä käytettävää vaihdonvälinettä. Korvenraivaaja Juuso Jäppinen eli vaihdantataloudessa ( bartelkauppa ) eikä siinä käytetty mitään välinettä vaihdon välikappaleena.
- Anonyymi00004
Keinottelua meinaat. Mitä oot mieltä onko se tehnyt ihmisestä teennäisen? Tuntuu sielussa piikeiltä ja kutinalta, kaikki on elämänvirtaasi vailla. Vaihdatko sen mieluustikin kurkkumätään usein? Kestävään sellaiseen köhit itsesi neuvotteluista pois tieltä. Oliko niitä alunperinkin yksi liikaa kun sovittiin epätärkeistä asioista. Yksi liian vähän kun tärkeistä?
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Keinottelua meinaat. Mitä oot mieltä onko se tehnyt ihmisestä teennäisen? Tuntuu sielussa piikeiltä ja kutinalta, kaikki on elämänvirtaasi vailla. Vaihdatko sen mieluustikin kurkkumätään usein? Kestävään sellaiseen köhit itsesi neuvotteluista pois tieltä. Oliko niitä alunperinkin yksi liikaa kun sovittiin epätärkeistä asioista. Yksi liian vähän kun tärkeistä?
Ei se mitään 150 lisää.
- Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Ostan New Yuorkista Wool streetin eteläpuolisen alueen Donald Trumpilta kourallisella lasihelmiä. Huuu ... lasihelmiä innostuu Taco. Nämähän ovat ihanan kultaisia.
Ja sitä rahaa on liian vähän ja sitä tulee liian hitaasti.
Niin ku maisteri Frangen lauloi. Tai se laulajahan oli joku nainen. Oliko basisti vai mikä frangeni tossa.
Siitä lähtien puhuinin aina öhästa enkä rahasta. Kun ne siinä niin itki. Mä kun en tosta rahasta siis öhästä niin välitä, niin ei tarvi itkeekään. Itkeä rahan perään öhää.Ette näköjään muista, eikä tää auennu teille. mutta tää kappale
https://www.youtube.com/watch?v=UfHvXRfPPnM&list=RDUfHvXRfPPnM&start_radio=1
Harmii kun ei videoo tosta, mutta tossa toinen kappale livenä heiltä
https://www.youtube.com/watch?v=ZXahZe6JC98&list=RDZXahZe6JC98&start_radio=1
- Anonyymi00007
Konventionaalinen järjestelmä. Huomatrsvasti helpompaa maksamista 'rahalla' tai numeron näköisillä merkeillä kuin oravannahoilla.
Vilma- Anonyymi00008
Kukkaramerkkien voittanutta ei ole !
- Anonyymi00009
I’ve seen sell out or two buddy
- Anonyymi00010
Se on aina taitolajia mihin sukuun synnyt, onko sek Kyösti Kakkonen vai Lottovoittaja..
Tairolajia tuo ensimmäisien 2-sentin kolikonon sn löudät ihin sijotatsen 27-vuotiaana jo aluksi?
Nooh jännittäcvä lakisarja Netflixa Linconl Lawyer yysia jaksoja.
niin niin pennilä miljonäärikasi jos kokonais ominaisuus on openni bnii minet inveestoit, rtjään olyrrölkkkiinkäö investoiti?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä
Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain35312236Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?
Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-19011337Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin2806583Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli
Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.2555357Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia
Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom2073874- 1763653
L/OVER ikuisesti minun
Aivan järkyttävä sarja. Ei voi olla katsomatta, mutta tuo omat muistot mieleen. Näyttelijät näyttelevät turhankin hyvin642743Purra vaatii: Työvelvoite maahanmuuttajille ja kantasuomalaisille pitkäaikaistyöttömille
Jos Perussuomalaiset ja Kokoomus ovat seuraavan hallituksen kaksi johtavaa puoluetta, on suomalaisille pitkäaikaistyöttö1782487Nyt on kova paikka "suvaitsevaisille" naisille", kun naisille tuli oma taksi
ja syy siihen on kehitysmaalaiset taksisuharit, joista on koitunut paljon "ongelmia" naismatkustajille. Nimittäin "suva522240Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!
Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov151932