Työhaastattelu ja sairaudet

Anonyymi-ap

Moi! Kävin tuossa tovi sitten työhaastattelussa ja se meni mielestäni tosi hyvin!

Äsken kuitenkin haastattelija soitti ja kysyi ihan suoraan että unohdin kysyä että miten herkkä olet jäämään sairaslomalle, kun nyt heidän korviinsa on kantautunut tietoa, että minulla on ollut edellisissä työpaikoissa paljon sairaspoissaoloja. Että ei oo pakko vastata, mutta kysyn kuitenkin...

Ensinnäkin meni vähän shokkiin, kun odotin tältä puheluita suoraa työhön palkkaamista. Sitten änkytin jotakin sairauksista no, mistä olin jo kyllä haastattelussakin jo maininnut. Ja totesin että eihän kukaan toivo että sairastuu, mutta valitettavasti joskus näin käy.

Puhelu loppui, ja edelleenkin olin ihan ymmälläni tästä kysymyksestä, kuka mahdollisesti oli kertonut sairaspoissaoloistani, entinen työnantaja vai entinen kollega?

Minä en ole lisännyt/pyytånyt hakemukseeni ketään suosittelijaa.

Nyt oon täällä edelleenkin ihan shokissa, ja mietin että mitä olisin voinut tähän vastata.

Onko teillä ollut tällaisia kokemuksia?

16

141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

No olisit kysynyt mistäpä on moinen tieto kantautunut korviin...

• Anonyymi00002
      UUSI

Se nyt harmittaa itseänikin että en kysynyt... Ajattelin että kun mahdollisesti ilmoittaa ensiviikolla miten minulle nyt rekryssä kävi niin kysyn asiaa.

• Anonyymi00003
      UUSI

Yleisesti käytössä.Kysytään edelliseltä työnantajalta,kannattaako palkata.

• Anonyymi00006
        UUSI

Terveyteen viittaavia tietoja ei saa udella, vakka jos on saanut kirjallisia huomautuksia ja jne. Mutta tätä lakia rikotaan. Meillä on Suomessa ilmiantajaverkosto: "DDR"

• Anonyymi00016
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Terveyteen viittaavia tietoja ei saa udella, vakka jos on saanut kirjallisia huomautuksia ja jne. Mutta tätä lakia rikotaan. Meillä on Suomessa ilmiantajaverkosto: "DDR"

Eikä aikaisempi työnantaja saa kertoa entisen työntekijän terveyteen liittyviä tietoja ilman lupaa. Terveyteen liittyvät tiedot ovat henkilötietoja, joiden kertomiseen tarvitaan lupa.

• Anonyymi00004
      UUSI

Ei saikuttelijoita voi palkata. He syövät muiden rahat ja jättävät omat työt muiden tehtäviksi.

• Anonyymi00009
        UUSI

Saikuttelijat siirtävät työkuormaa muille työntekijöille. Saikuttelija on työyhteisön häirikkö.

• Anonyymi00005
      UUSI

Haastattelija teki väärin. On paskamainen tilanne ja antaa työnantajasta huonon kuvan "kaivamisesta": T-lomake on se minkä työnantaja voi saada. Jos et saa työpaikka, ottaisin yhteyttä tasa-arvovaltuutettuun. Kyseessä on epäsuoraa syrjintää. Ks. yhdenvertaisuuslaki ja syrjintäkohta. Varmaan joku ääpätyisen pöyrypää joka kysyi tota, veikkaanpa että oli pieni yritys/työpaikka

• Anonyymi00008
        UUSI

Moi! Pieni paikkakunta ja pienet piirit.

Olen aina pitänyt työstäni ja tehnyt huolellisesti kaikki työtehtävät mitä minulle on annettu ja enemmän. Taustalta löytyy pitkäaikaissairaus, josta tälle haastattelija ole ensimmäisessä haastattelussa kerroin, joten se ei hänelle yllätyksenä tullut.

Tuntuu tosi pahalle, että siitä kertojasta, oli se sitten kollega tai entinen työnantaja, ei ole muuta sanottavaa minusta ollut. Olen aina saanut kiitosta hyvin tehdystä työstä ja huolellisuudesta edellisissä työpaikoissa.

Paska fiilis jäi... Jos se työllistyminen tästä nyt jää kiinni..

• Anonyymi00007
      UUSI

Että ei oo pakko vastata, mutta kysyn kuitenkin...

KYSYMYS: Onko tuo henkilö kartalla, vai onko kyseessä mainoskatko ja kysyy, saanko musiikkia!

• Anonyymi00010
      UUSI

Pienehköllä paikkakunnalla terveyskeskuksen kaffipöydästä vuotaa osa näiden juttuja puolisolle tai bestikselle ja juoruilun siemen on kylvetty, osa sitten juoruaa eteenpäin. Tiedän myös farmaseutilta jonkun udelleen että mitä henkilö x haki apteekista reseptillä. Vaihtoehtoja on siis enemmän kuin luuletkaan.

• Anonyymi00011
        UUSI

Ihan samanlaista se on pk-seudulla ja vielä pahempaakin. Ja eikä tarvitse olla minkäänlaisia sairauksia eikä ainuttakaan poissaoloa niin aina löytyy joku, joka puhuu pskaa. Tieto leviää hyvin nopeasti, syrjintää ja kiusaamista on paljon ja ihmiset tuntevat toisensa.

• Anonyymi00012
      UUSI

On kyllä ihmeen "pilkun n" nuo nykyiset työhaastattelut ja haastattelijat!

Ei tuollasta 2000 luvun alussa ollut. Se oli vaan, että tervetuloa ja sillä selvä nimi sopimukseen.' Ei kyselty mistään sairaukista yms.

• Anonyymi00013
      UUSI

Työelämässä fokus on vissiin siinä, että kun kaikke nsa antanutta elvytetään, hänet unohdetaan, eikä gautajaisiinkaan tule työyhteisöstä ketään.
      Tai ihmisen pitää kovissa kivuissa keppien kanssa tehdä fyysistä työtään.
      Että näinkö?

• Anonyymi00014
      UUSI

Olisko vaan parempi olla rehellinen ja kertoa ihan itse jos on jotain joka vaikeuttaa ja estää haettavan työpaikan tehtävien suorittamista, salailusta ja valehtelusta kun kuitenkin jää kiinni. Jos etenee niin pitkälle että työpaikan terveystarkastukseen asti etenee niin jo silloin selviää onko ongelmia.

• Anonyymi00017
      UUSI

🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

Hej 😘 Mukava kokous aikuisille 👉 https://ja.cat/finngirl#/?/?/fifsekguih8

🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen

ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?
      Maailman menoa
      72
      2679
    2. Kyllä nämä nyky autonakut ja autotki on heikloja

Vuoden vanha akku, eikä inahdakaan.... Pistin vara-akun just lataukseen ja lähen sillä antamaan apuvirtaa Jos ei toimi,
      Ikävä
      24
      2421
    3. Päivi Räsäsen seksipaljastus loksauttaa Katja Ståhlin leuat! Elämäni biisi kohujakso tv:ssä!

Elämäni biisi -suosikkisarjan uusinnat ovat startanneet ja nyt vuorossa on sarjan 2. jakso v. 2019. Sinisille sohville
      Suomalaiset julkkikset
      40
      2084
    4. Muistan vuosikymmenten takaa

Toivottavasti voit hyvin ja jaksat työssäsi. Olet upea ja erinomainen ihminen, toivon kaikkea hyvää.
      Ikävä
      13
      1976
    5. Montako mitalia Suomi saa talviolympialaisista?

Nyt heittäkää veikkaus Suomen mitalisaldosta ja mistä lajeista metallilätkät tulevat. Oma veikkaukseni on 6 mitalia. -
      Maailman menoa
      108
      1462
    6. Voiko kaivattu olla liian vanha?

Tai muuten huonokuntoinen...
      Ikävä
      166
      1319
    7. Missä näit viimeksi kaivattusi?

Menikö kohtaaminen hyvin vai ujousko esti lähestymästä?
      Ikävä
      51
      991
    8. Kokemuksia Rehux Oy yrityksestä työpaikkana?

Jonkin aikaa seurannut kyseistä firmaa sivusta, näyttäisi, että tälläkin hetkellä olisi peräti 3 eri roolia tai paikkaa
      Työpaikat
      28
      924
    9. IS: Riitta Väisänen kärsii ikävästä vaivasta - Vaipparalli ja 40 antibioottikuuria takana...

71-vuotias Riitta Väisänen on kertonut tuoreista terveysongelmistaan. Väisänen on kertonut julkisuudessa jo aiemmin vaih
      Terveys
      15
      758
    10. Jos mies oikeasti haluaa sinut

Hän ei ota riskiä että menettäisi sinut. Ei pienintäkään. Mies ei jätä vastaamatta viesteihin eikä pidä sinua epätietois
      Ikävä
      93
      729
    Aihe