Tämä Rebel juttu???

Elvis boy.....

Olen miettinnyt sitä että suurimmaksi osaksi rockabillyt ja teddyt on rebeleitä! Eikös ne rebel merkit ja liput ole heillä oikea ja rakastava symboli! Olen miettinnyt että onko rebelin lippu jokin tietty rockabillyjen symboli! Itse aina koristan vaatteet ja seinät rebel lipuilla!
Rebeleitähä oli ja on vieläki paljon etelävaltioissa! Rockabillyn ja rock n roll juuret ovat varmasti aluperin etälästä ja näin muistetaan rockuja tai vastaavaa!

The rebel, Elvis rebel,teddy rebel and rockabilly rebel!

17

1305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rokkopylly repee

      "Olen miettinnyt sitä että suurimmaksi osaksi rockabillyt ja teddyt on rebeleitä!"

      Mikä on rebel? Kapinallinen? Kapinoidaan mitä vastaan? Keski-ikäinen rock´a´billyn harrastaja tuskin kapinoi kovinkaan paljon, suurimmalla osalla teineistä ei taas ole järkeä päässä vaan seurataan muita. Hymyilen kapinallisuudellenne.

      "Eikös ne rebel merkit ja liput ole heillä oikea ja rakastava symboli!"

      En ymmärrä mitä tarkoitat, mutta symboleihin uskovaisia on ollut aina, milloin hakaristi milloin Stalinin kuva tai Mao Tse Tungin. Symbolia on helppo seurata, ajattelun voi jättää muille.

      "Olen miettinnyt että onko rebelin lippu jokin tietty rockabillyjen symboli!"

      Mikä on rebelin lippu? No, tiedän mitä lippua tarkoitat mutta voin kertoa että kyseessä ei ole mikään rebelilippu vaikka tiettyä musiikkityyliä suosivat teinit sitä kantavatkin hihassaan.

      "Itse aina koristan vaatteet ja seinät rebel lipuilla!"

      Ja ikää on.... 13?

      "Rebeleitähä oli ja on vieläki paljon etelävaltioissa!"

      Never been there, enkä usko että sinäkään.

      "Rockabillyn ja rock n roll juuret ovat varmasti aluperin etälästä ja näin muistetaan rockuja tai vastaavaa!"

      Ja aivan alunperin nuo juuret ovat Afrikasta, joten se niistä rasistisista kommenteista.

      "The rebel, Elvis rebel,teddy rebel and rockabilly rebel!"

      Mielenterveyspalveluihin on jonoja, tiedetään.

      • Siis?????

        Jaa!! Olipa taas hyvä ja järkevä vastaus!

        Etkö sä rokoiblly tiedä sitä että rockabilly rebeleitä on vitusti! Esim Teddy and the tigers ja matchbox jäsenet olivat aivan aitoja tedy rebeleitä! Siis tarkoitan nyt etelän rebel! Eli etelänlippujen käyttäjiä! Matchbox musiikki videonkin olen katsonut ja he vetivät keikkaa kovasti! Seinällä oli iso etelävaltioden lippu! Samaa tapaa taas teddy and the tigers käytti! En ole mikään 13v vaan ihan iso poijan loppi-17v!

        ETTÄ TÄMMÖSTÄ!


      • Iso poika jo
        Siis????? kirjoitti:

        Jaa!! Olipa taas hyvä ja järkevä vastaus!

        Etkö sä rokoiblly tiedä sitä että rockabilly rebeleitä on vitusti! Esim Teddy and the tigers ja matchbox jäsenet olivat aivan aitoja tedy rebeleitä! Siis tarkoitan nyt etelän rebel! Eli etelänlippujen käyttäjiä! Matchbox musiikki videonkin olen katsonut ja he vetivät keikkaa kovasti! Seinällä oli iso etelävaltioden lippu! Samaa tapaa taas teddy and the tigers käytti! En ole mikään 13v vaan ihan iso poijan loppi-17v!

        ETTÄ TÄMMÖSTÄ!

        "Jaa!! Olipa taas hyvä ja järkevä vastaus! "

        Niin muuten oli, toisin kuin alkuperäinen kirjoitus josta paistaa vielä keskenkasvuisen lapsen arvomaailma.

        "Etkö sä rokoiblly tiedä sitä että rockabilly rebeleitä on vitusti!"

        Jos "vitusti" tarkoittaa samaa kuin paljon, niin oikeasti en tiedä. Ja mikä on tämä rokkabilly rebel? Henkilö joka altistaa itsensä kolmensoinnun rokille ja omaa ikää sen verran että uskaltaa uhota?

        "Esim Teddy and the tigers ja matchbox jäsenet olivat aivan aitoja tedy rebeleitä! Siis tarkoitan nyt etelän rebel!"

        Niin, aitoja, todella aitoja. Kerava on toki Suomen eteläosassa ja Englanti vielä etelämpänä.

        "Eli etelänlippujen käyttäjiä! Matchbox musiikki videonkin olen katsonut ja he vetivät keikkaa kovasti! Seinällä oli iso etelävaltioden lippu!"

        Niin... minä olen jopa käynyt matchboxin keikalla katsomassa miten soittajat väsähtivät kesken setin ja suurin osa hommasta tulikin yllättäen taustanauhalta. Lippua en nähnyt vaan iäkkäitä väsyneen oloisia miehiä lavalla.

        "Samaa tapaa taas teddy and the tigers käytti! En ole mikään 13v vaan ihan iso poijan loppi-17v!"

        En ole mikään ikärasisti mutta kyllä ikääntyminen tuo ns. järkeäkin tullessaan.


    • R-epeli

      Nyt ihan totta. Rebel-lippu on rockabillytunnus ja sillä sipuli. Mulle on aivan sama taas nuo historiikit, mihin näköjään aina palataan ja niistä riidellään. Eikö kannattas olla vaan ihan ite rebel eli kapinallinen...Etelävaltioiden rebel-lippuhan on kapinallisuuden symboli- muttei nykyään kapinallisuus tarkoita välttämättä ihan samaa asiaa kuin joskus 1800-luvulla (tiedän että vuosiluku on väärin ja blaa blaa..) mutta ihan totta. Eikös oo tärkeintä olla rebel nyt ja tällä hetkellä?

      • Jhuuuh

        No totta puhut! Itse en vetoa historiaan rebel jutuilla. Rebel jutut vaan poikkeaa rockabilly ja rock n roll kulttuuriin ja tapoihin! Ja sen kertoo myös tedyt mms!

        the rebel rock!


      • Ripuli repeli

        Kerro nyt vielä että mistä tai mitä vastaan kapinoidaan?


      • Elvis rebel boy..,.,
        Ripuli repeli kirjoitti:

        Kerro nyt vielä että mistä tai mitä vastaan kapinoidaan?

        Nyt ei keskustella kapinoidista vaan rebel lippu symbolista ja miksi sitä teddy boyt ja muut rockut pitävät takeissa, seinissä mms! En vaan tiedä! Eikös rockabillyt yleensä laula aina biisin"rockabilly rebel".. ????


      • BÖH

        Mä oon kans sitä mieltä et seon Rockabillyjen symboli mut näyttää Psychotkin niillä koristelevan seiniään mut onks sillä niin väliä....Rebel lippu seinällä antaa vaan ymmärtää ainakin mulle et jätkä tajuu hyvän musiikin päälle...tuskimpa semmosta onkaan et on Rebel lippu seinäl eikä oo Rockabillystä kuullukkaan...
        et täs mun mielipide.. :)


      • R-epeli
        BÖH kirjoitti:

        Mä oon kans sitä mieltä et seon Rockabillyjen symboli mut näyttää Psychotkin niillä koristelevan seiniään mut onks sillä niin väliä....Rebel lippu seinällä antaa vaan ymmärtää ainakin mulle et jätkä tajuu hyvän musiikin päälle...tuskimpa semmosta onkaan et on Rebel lippu seinäl eikä oo Rockabillystä kuullukkaan...
        et täs mun mielipide.. :)

        hyvin sanottu. Kapinoidaan vaikka bensan hintaa vastaan....


      • rok rok..
        R-epeli kirjoitti:

        hyvin sanottu. Kapinoidaan vaikka bensan hintaa vastaan....

        :-D


    • ei luoja

      ota asioista selvää ja kerro sitten noita viisaita kommentteja ja kysymyksiä. et varmaankaan itse tajua edes miten naurattavaa tekstiä kirjottelet?

    • Fakta

      Vaikka onkin helvetin vanha viesti mutta pakko päteä sen verran, että nämä nykyajan rockabillyt ja jotkut ''uusnatsit'' hehkuttaa tuota Rebeliä vaikka eivät asiasta itse tiedä mitään. Ovat vaan saaneet sen käsityksen, että se on kovan jätkän juttu jne.

      Ja ihan aluperinähän rebel on lähtenyt vapausodasta jotka oli nostoväkeä, eli kapinallisia. Ja he sotivat sen puolesta, että orjuus poistuisi, tummaihoiset,homot muut olisivat tasa-arvoisia.
      Nämä oikeat rebelit oli kovia jätkiä ja arvostan heitä koko sydämmestäni. En näitä skinari sun muuta roskasakkia jotka pyörivät kaupungilla mallut povarissa.

    • Peppelino

      Nii ja ne oikeet rebelithä kuuntelee punkkii ja hooceetä, ne mistää töyhtöpääsäkätyksest perusta. Pystyyn delannutta stuffia jo synymästäsä saakka, siis sielt muinaselt viiskötluvult.

      Pistäkää punkkikoneet soimaan, pistäkää vaan!

    • Janne.

      Rockabilly on keski-ikäisten juttu, joita nuoremmat matkii. Tyyli on 50 luvulta ja 70 luvulla tapahtui huipennus. Eli toisinsanoen parikymppiset junnut eivät tajua näistä asioista hevonviddua, vaan esittävät vain.

      Vai onko joku tämän päivän nuori sitten syntynyt -51 tai -70 luvulla esittääkseen mitään ??

      Ja mitä on kapinallisuus?
      Todellisia rockabillyja ovat keski-ikäiset ihmiset, jotka yhä kantavat samoja tunnuksia ja pitävät rockabillyhenkeä pystyssä.

      • Janne.

        "Nämä oikeat rebelit oli kovia jätkiä ja arvostan heitä koko sydämmestäni. En näitä skinari sun muuta roskasakkia jotka pyörivät kaupungilla mallut povarissa. "


        Nämä sun skinaris on pikkupoikia, joilla ei ole mitään aatetta eli jälleen matkitaan vanhempaa kansaa joista löytyy ihmisiä jotka tietää asioista ja joilla on aatetta. Lue "uusnatsismi".

        Sama pätee rockabillyyn. On todellisia rebeleitä ja sitten näitä pikkupoikia.


      • Janne.
        Janne. kirjoitti:

        "Nämä oikeat rebelit oli kovia jätkiä ja arvostan heitä koko sydämmestäni. En näitä skinari sun muuta roskasakkia jotka pyörivät kaupungilla mallut povarissa. "


        Nämä sun skinaris on pikkupoikia, joilla ei ole mitään aatetta eli jälleen matkitaan vanhempaa kansaa joista löytyy ihmisiä jotka tietää asioista ja joilla on aatetta. Lue "uusnatsismi".

        Sama pätee rockabillyyn. On todellisia rebeleitä ja sitten näitä pikkupoikia.

        "Eikös oo tärkeintä olla rebel nyt ja tällä hetkellä? "

        Vatipää sä olet :) Ota selvää asioista.

        "Mikä on rebel? Kapinallinen? Kapinoidaan mitä vastaan? Keski-ikäinen rock´a´billyn harrastaja tuskin kapinoi kovinkaan paljon, suurimmalla osalla teineistä ei taas ole järkeä päässä vaan seurataan muita. Hymyilen kapinallisuudellenne."

        Edelleen se rebel lippu on rockabillyn tunnus, sillä on juuret.
        Kapina on kapinaa, sillä ei ole merkitystä minkä ikäinen olet.
        Itsekin kapinoin montakin asiaa vastaan tässä pskavaltiossa yhteiskuntineen ja olen pian 35 vuotias aikuinen mies. Vielä 15 vuotta sitten oli parempi pitää turpansa kiinni kun ei asioista mitään tiennyt saati paljoakaan tai tarpeeksi edes ollut kokenut :)


      • Heh..
        Janne. kirjoitti:

        "Eikös oo tärkeintä olla rebel nyt ja tällä hetkellä? "

        Vatipää sä olet :) Ota selvää asioista.

        "Mikä on rebel? Kapinallinen? Kapinoidaan mitä vastaan? Keski-ikäinen rock´a´billyn harrastaja tuskin kapinoi kovinkaan paljon, suurimmalla osalla teineistä ei taas ole järkeä päässä vaan seurataan muita. Hymyilen kapinallisuudellenne."

        Edelleen se rebel lippu on rockabillyn tunnus, sillä on juuret.
        Kapina on kapinaa, sillä ei ole merkitystä minkä ikäinen olet.
        Itsekin kapinoin montakin asiaa vastaan tässä pskavaltiossa yhteiskuntineen ja olen pian 35 vuotias aikuinen mies. Vielä 15 vuotta sitten oli parempi pitää turpansa kiinni kun ei asioista mitään tiennyt saati paljoakaan tai tarpeeksi edes ollut kokenut :)

        Tämän päivän juttu on räppiä ja nu-metallia, sekä teknomusiikkia jne. :)
        Todelliset kapinalliset pitävät sitä aatetta pystyssä minkä rockabilly synnytti silloin kauan sitten. Kumartakaa heitä :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe