Vaikka kännykkä ei ole kasvi, niin silti se _____________?
Arvoitus...
23
183
Vastaukset
nosto
Vaikee sanoo. Kännykkä - kämmekkä. Vois olla kasvi. En tiedä. Kasvaa? No koko kasvaa, mutta ite yksilö ei.
Kännykkä.
Olisiko tuo lapsen käsi? Pikkuinen käsi? Tai jotain sinne päin ...- Anonyymi00001
kasvaa käteen kiinni ainakin kaikilla alle 35 vuotiailla.
-keinovaginamies- - Anonyymi00002
Vettä,
Valoa,
Virustorjuntaa,
Puhelua
:) Yhteyttää...?
- Anonyymi00003
buddy-love kirjoitti:
Oikea vastaus !!!!!!!
:)
(hyvin ajateltu)Pöh. Puolueellista miesten peliä eikä edes oikea taivutusmuoto D=
- Anonyymi00004
Gattino kirjoitti:
Kiitos.
:)
(hyvin sanottu)Pitäkää tunkkinne! }8-)
Anonyymi00003 kirjoitti:
Pöh. Puolueellista miesten peliä eikä edes oikea taivutusmuoto D=
Ihan oikea taivutusmuoto, sillä se yhteyttää ihmisiä.
(voisi olla myös yhdistää, mutta yhteyshän noissa on molemmissa pohjana ja periaatteessa yhteyttää on parempi, sillä yhdistää olisi puhelimen aktiivista toimintaa, mutta se on vain väline sille yhteydelle)
;)
- Anonyymi00006
Toi oli liian ilmeinen ja epäilin yhteyttää -sanan oikeellisuutta. Ja epäilen vieläkin. Ennemmin yhdistää...
Ajattelin että tämä on jokin ovela sanaleikki, Fingerpori-tyyliin. Prkl. Ihan tyhmää 😤
xLiner- Anonyymi00007
Fotosynteesi eli yhteyttäminen. Yhteyttää sopii tosiaan sanana tuohon arvoitukseen hyvin. En olisi itse keksinyt vastausta, mutta ihan nokkela arvoitus.
-Thinksy - Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Fotosynteesi eli yhteyttäminen. Yhteyttää sopii tosiaan sanana tuohon arvoitukseen hyvin. En olisi itse keksinyt vastausta, mutta ihan nokkela arvoitus.
-ThinksyNiin. Sitäpaitsi kasveille ja kännyköille pitää puhella. Ja olen varma, että buddy puhelee kasveilleen, muttei voi sitä enää tunnustaa :)
- Anonyymi00009UUSI
Ihan yhtä oikein ”yhteyttää” on, kuin tämä kuvottava nykysana ”voimaannuttaa”.
Puhelin(yksi tekijä) luo yhteyden, joten se voi myös yhteyttää. - Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Niin. Sitäpaitsi kasveille ja kännyköille pitää puhella. Ja olen varma, että buddy puhelee kasveilleen, muttei voi sitä enää tunnustaa :)
Se on tärkeää, että kasvit saavat vähintään saman päivittäisen annoksen jutustelua kuin kännykin (pälä, pälä, pälä 🤗)
-Thinksy
- Anonyymi00011UUSI
AI-yhteenveto:
Verbi yhteyttää ei ole yleiskielessä vakiintunut ilmaus tarkoituksessa "ottaa yhteys" (soittaa, kirjoittaa tai tavoittaa joku).
Oikeaoppinen ja suositeltava tapa ilmaista yhteyden ottaminen on käyttää ilmaisua ottaa yhteyttä.
- Väärin/Epämuodollista: Yhteytän sinut myöhemmin.
- Oikein: Otan sinuun yhteyttä myöhemmin.
Vaikka verbi yhteyttää taipuu (yhteyttää, he yhteyttävät), sen merkitys suomen kielessä liittyy pikemminkin yhteyden luomiseen tai yhdistämiseen (esim. tekninen kytkentä tai yhdistäminen asiayhteyteen), ei niinkään viestinnälliseen yhteyden ottamiseen.
Suositeltavia vaihtoehtoja:
- Ottaa yhteyttä
- Olla yhteydessä
- Tavoitella
- Olla yhteydessä
----
Itsekin olen äkkipäätään sitä mieltä, että tuollainen on kömpelöä, suorastaan puujalkakieltä, 'voimaannuttaa' kuuluu kaiketi samaan sarjaan- Anonyymi00014UUSI
Yhteyttää on ollut ns.uusiosana suomen kieleen aikoinaan, kun on etsitty käännöstä termille fotosynteesi, ja siihen merkitykseensä sitten vakiintunut.
- Anonyymi00012UUSI
Alkoi tehdä mieli yhdyntää...
- Anonyymi00013UUSI
😂
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 73883
Miltä se tuntuu
Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s104748- 43631
- 36623
- 47613
- 30601
- 40595
- 50560
Mitä se olisi
Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?34557- 37496