Arvoitus...

Vaikka kännykkä ei ole kasvi, niin silti se _____________?

38

350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nosto

    • Vaikee sanoo. Kännykkä - kämmekkä. Vois olla kasvi. En tiedä. Kasvaa? No koko kasvaa, mutta ite yksilö ei.

      • Ei voi vielä paljastaa, sillä mainostrolli on pilannut tilanteen.


    • Kännykkä.

      Olisiko tuo lapsen käsi? Pikkuinen käsi? Tai jotain sinne päin ...

      • Väärillä jäljillä olet.
        :)


    • Anonyymi00001

      kasvaa käteen kiinni ainakin kaikilla alle 35 vuotiailla.

      -keinovaginamies-

      • Totta, mutta tuo ei ole hakemani vastaus.


    • Anonyymi00002

      Vettä,
      Valoa,
      Virustorjuntaa,
      Puhelua
      :)

    • Yhteyttää...?

      • Oikea vastaus !!!!!!!

        :)
        (hyvin ajateltu)


      • Anonyymi00003
        buddy-love kirjoitti:

        Oikea vastaus !!!!!!!

        :)
        (hyvin ajateltu)

        Pöh. Puolueellista miesten peliä eikä edes oikea taivutusmuoto D=


      • buddy-love kirjoitti:

        Oikea vastaus !!!!!!!

        :)
        (hyvin ajateltu)

        Kiitos.
        :)
        (hyvin sanottu)


      • Anonyymi00004
        Gattino kirjoitti:

        Kiitos.
        :)
        (hyvin sanottu)

        Pitäkää tunkkinne! }8⁠-⁠)


      • Anonyymi00003 kirjoitti:

        Pöh. Puolueellista miesten peliä eikä edes oikea taivutusmuoto D=

        Ihan oikea taivutusmuoto, sillä se yhteyttää ihmisiä.
        (voisi olla myös yhdistää, mutta yhteyshän noissa on molemmissa pohjana ja periaatteessa yhteyttää on parempi, sillä yhdistää olisi puhelimen aktiivista toimintaa, mutta se on vain väline sille yhteydelle)
        ;)


    • Anonyymi00006

      Toi oli liian ilmeinen ja epäilin yhteyttää -sanan oikeellisuutta. Ja epäilen vieläkin. Ennemmin yhdistää...

      Ajattelin että tämä on jokin ovela sanaleikki, Fingerpori-tyyliin. Prkl. Ihan tyhmää 😤

      xLiner

      • Anonyymi00007

        Fotosynteesi eli yhteyttäminen. Yhteyttää sopii tosiaan sanana tuohon arvoitukseen hyvin. En olisi itse keksinyt vastausta, mutta ihan nokkela arvoitus.

        -Thinksy


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Fotosynteesi eli yhteyttäminen. Yhteyttää sopii tosiaan sanana tuohon arvoitukseen hyvin. En olisi itse keksinyt vastausta, mutta ihan nokkela arvoitus.

        -Thinksy

        Niin. Sitäpaitsi kasveille ja kännyköille pitää puhella. Ja olen varma, että buddy puhelee kasveilleen, muttei voi sitä enää tunnustaa :)


      • Anonyymi00009

        Ihan yhtä oikein ”yhteyttää” on, kuin tämä kuvottava nykysana ”voimaannuttaa”.
        Puhelin(yksi tekijä) luo yhteyden, joten se voi myös yhteyttää.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Niin. Sitäpaitsi kasveille ja kännyköille pitää puhella. Ja olen varma, että buddy puhelee kasveilleen, muttei voi sitä enää tunnustaa :)

        Se on tärkeää, että kasvit saavat vähintään saman päivittäisen annoksen jutustelua kuin kännykin (pälä, pälä, pälä 🤗)

        -Thinksy


      • Anonyymi00008 kirjoitti:

        Niin. Sitäpaitsi kasveille ja kännyköille pitää puhella. Ja olen varma, että buddy puhelee kasveilleen, muttei voi sitä enää tunnustaa :)

        Myönnän tuon ainoastaan kämmeköiden suhtaan.
        ;)


      • buddy-love kirjoitti:

        Myönnän tuon ainoastaan kämmeköiden suhtaan.
        ;)

        (siis suhteen)


      • Anonyymi00016
        buddy-love kirjoitti:

        Myönnän tuon ainoastaan kämmeköiden suhtaan.
        ;)

        Kreikkalainen sana oρχις, orkhis tarkoittaa kiveksiä.
        Suhteen voi muodostaa monin tavoin tietysti. 😌

        -Thinksy


      • Anonyymi00016 kirjoitti:

        Kreikkalainen sana oρχις, orkhis tarkoittaa kiveksiä.
        Suhteen voi muodostaa monin tavoin tietysti. 😌

        -Thinksy

        Miten tässä ollaan taas menossa tuonne alakerran suuntaan.
        (hämmentyneenä havainnoi hän)


      • Anonyymi00019
        buddy-love kirjoitti:

        Miten tässä ollaan taas menossa tuonne alakerran suuntaan.
        (hämmentyneenä havainnoi hän)

        🤭


    • Anonyymi00011

      AI-yhteenveto:
      Verbi yhteyttää ei ole yleiskielessä vakiintunut ilmaus tarkoituksessa "ottaa yhteys" (soittaa, kirjoittaa tai tavoittaa joku).
      Oikeaoppinen ja suositeltava tapa ilmaista yhteyden ottaminen on käyttää ilmaisua ottaa yhteyttä.
      - Väärin/Epämuodollista: Yhteytän sinut myöhemmin.
      - Oikein: Otan sinuun yhteyttä myöhemmin.
      Vaikka verbi yhteyttää taipuu (yhteyttää, he yhteyttävät), sen merkitys suomen kielessä liittyy pikemminkin yhteyden luomiseen tai yhdistämiseen (esim. tekninen kytkentä tai yhdistäminen asiayhteyteen), ei niinkään viestinnälliseen yhteyden ottamiseen.
      Suositeltavia vaihtoehtoja:
      - Ottaa yhteyttä
      - Olla yhteydessä
      - Tavoitella
      - Olla yhteydessä

      ----
      Itsekin olen äkkipäätään sitä mieltä, että tuollainen on kömpelöä, suorastaan puujalkakieltä, 'voimaannuttaa' kuuluu kaiketi samaan sarjaan

      • Anonyymi00014

        Yhteyttää on ollut ns.uusiosana suomen kieleen aikoinaan, kun on etsitty käännöstä termille fotosynteesi, ja siihen merkitykseensä sitten vakiintunut.


      • ((luonnehtisin itseäni lähinnä erikoiskieliseksi))
        (((eikä arvoitus voi olla liian helppo, sillä silloinhan kaikki arvaisivat sen heti)))


        Hankaloitetaan tilanetta todella vanhalla arvoituksella:
        "Musta kana punaisia munia hautoo, mikäs se on?"


      • Anonyymi00014 kirjoitti:

        Yhteyttää on ollut ns.uusiosana suomen kieleen aikoinaan, kun on etsitty käännöstä termille fotosynteesi, ja siihen merkitykseensä sitten vakiintunut.

        Vanhassa kirjallisuudessa sanaa yhteyttää on käytetty myös, kun tapaa satunnaisesti jonkun kadulla.


      • Anonyymi00015
        buddy-love kirjoitti:

        ((luonnehtisin itseäni lähinnä erikoiskieliseksi))
        (((eikä arvoitus voi olla liian helppo, sillä silloinhan kaikki arvaisivat sen heti)))


        Hankaloitetaan tilanetta todella vanhalla arvoituksella:
        "Musta kana punaisia munia hautoo, mikäs se on?"

        Hiillos?

        xLiner


      • Anonyymi00017
        buddy-love kirjoitti:

        Vanhassa kirjallisuudessa sanaa yhteyttää on käytetty myös, kun tapaa satunnaisesti jonkun kadulla.

        Se on yhyttää 😁

        xLiner


      • Anonyymi00017 kirjoitti:

        Se on yhyttää 😁

        xLiner

        Molempia on muinoin käytetty.


      • Anonyymi00015 kirjoitti:

        Hiillos?

        xLiner

        Ok, riittävän lähellä, eli pata ja hehkuvat hiilet.


      • Anonyymi00015 kirjoitti:

        Hiillos?

        xLiner

        "Etsii etsii, vaan ei soisi löytävänsä"?


      • Anonyymi00018
        buddy-love kirjoitti:

        "Etsii etsii, vaan ei soisi löytävänsä"?

        Voi ei. En lunttaa... Tämä pitäisi tietää. Niin tuttu arvoitus, vaan en muista vastausta. Liittyykö jotenkin aikaan?

        xLiner


      • Anonyymi00018 kirjoitti:

        Voi ei. En lunttaa... Tämä pitäisi tietää. Niin tuttu arvoitus, vaan en muista vastausta. Liittyykö jotenkin aikaan?

        xLiner

        Ei liity aikaan.

        Toinen:
        "Hakkaa, hakkaa, vaan ei lastuakaan nakkaa"?


      • Anonyymi00020
        buddy-love kirjoitti:

        Ei liity aikaan.

        Toinen:
        "Hakkaa, hakkaa, vaan ei lastuakaan nakkaa"?

        Luovutin ja kuuklasin - kaikki!

        Vuonna 2004 S24:ssa keskusteltiin arvoituksista. Moni oli lapsena leikkinyt arvuutteluleikkejä. Ei enää mun lapsuudessani, paitsi puujalkavitseinä.

        Arvoituksissa on paljon vanhaa aikaa, jo kadonneita käytäntöjä. Arvoituksista päädyin luonnollisesti kuuklailemaan vanhanajan elämää, luonnonuskontoja ja loitsuja. Yksi muinainen sukulaiseni on aikoinaan tuomittu käräjillä madonluvuista.

        xLiner


    • Anonyymi00012

      Alkoi tehdä mieli yhdyntää...

      • Anonyymi00013

        😂


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      81
      2400
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1548
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1244
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1044
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      393
      973
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      693
    Aihe