Jotka ovat laittaneet eläkkeet korkeammalle verolle kuin muut tulomuodot?
Miksi eläkeläset äänestävät aina demareita?
29
90
Vastaukset
- Anonyymi00002UUSI
Me eläkeläiset olemme solidaarista väkeä, osallistumme mielellämme yhteiskunnan ylläpitämiseen omalla panoksellamme.
- Anonyymi00003UUSI
Eläkeläiset eivät ole porvareita, siksi eivät äänestää Persuja.
- Anonyymi00004UUSI
Josko nuo odottavat ay-Antin lupaamaa eläke-satasta,,, puhtaana käteen?
- Anonyymi00005UUSI
Pääministeri Sanna Marinin mukaan koronakriisin aikana hallituksella ei ole varoja toteuttaa pienimpien eläkkeiden korotusta satasella. IS ei ole tavoittanut vappusatasen isää, Antti Rinnettä kommentoimaan asiaa
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006542386.html
Melkonen pullukka ollut tuo Marinaattori nuorempana. Katsoin ensin että Saarikko. - Anonyymi00014UUSI
Se ylimaksettiin aikoinaan.
- Anonyymi00006UUSI
Meitä on moneksi. Kaikenlaisia niinkuin muissakin ihmisryhmissä.
Suomessa keskimääräinen kokonaiseläke vuonna 2024 oli 2 100 euroa kuukaudessa, ja sen odotetaan nousevan hieman vuonna 2025 työeläkeindeksin korotusten myötä. Miesten keskieläke on merkittävästi korkeampi (n. 2 349 €) kuin naisten (n. 1 893 €). Pienituloisia eläkeläisiä on kuitenkin paljon, sillä kolmasosalla eläke jää alle 1 500 euron kuukaudessa.
Ei ole olemassa yhtä ryhmää jolla kollektiivinen ajatusmaailma.
Ei miehissä, ei naisissa,ei nuorissa, ei maalaisissa, ei kaupunkilaisissa, ei opiskeljiossa, ei eläkeläisissä. En usko että minkään puolueenkaan kannattajat ajattelevat kaikista asioista yhdenlaisesti. - Anonyymi00007UUSI
Jos palkansaajat heittää heti kättelyssä 25% eläkemaksuihin ja tuonjälkeen viellä verot niin kyllähän eläkeläiset vähällä pääsee.
- Anonyymi00011UUSI
Kallista on eläkeläisten elättäminen. Siksi eläke on rajattava 1000 euroon, joka maksetaan kaikille samansuuruisena.
- Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00011 kirjoitti:
Kallista on eläkeläisten elättäminen. Siksi eläke on rajattava 1000 euroon, joka maksetaan kaikille samansuuruisena.
Takuueläke on 991 euroa ja se on verovapaa. Ei myöskään Yle-,eikä kirkollisveroa.
- Anonyymi00008UUSI
Ei pidä paikkaansa.Ei pidä yleistää.
- Anonyymi00009UUSI
Yleistäminen on Yleisradion tehtävä.
- Anonyymi00010UUSI
Sosiaalipummit eli eläkeläiset ja muut työttömät äänestävät demareita.
- Anonyymi00013UUSI
Eläkeläiset eivät ole työttömiä sosiaalipummeja, vaan pitkä työuransa ahkerasti tehneinä eläkkeensä ansainneet.
Minäkin olin noin 45 vuotta yhtäjaksoisesti saman työnantajan palveluksessa. Sinä voit öyhöttää eläkkeistä sen jälkeen kun olet itse tehnyt saman, eli sitten kun sinulla on vähintään 40 vuotta työuraa tehtynä. - Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
Eläkeläiset eivät ole työttömiä sosiaalipummeja, vaan pitkä työuransa ahkerasti tehneinä eläkkeensä ansainneet.
Minäkin olin noin 45 vuotta yhtäjaksoisesti saman työnantajan palveluksessa. Sinä voit öyhöttää eläkkeistä sen jälkeen kun olet itse tehnyt saman, eli sitten kun sinulla on vähintään 40 vuotta työuraa tehtynä.Paskat. Vain työpanosta vastaan saatu palkka on ansaittua.
Kaikki ilmaisraha, jonka joku muu joutuu maksamaan on pummilla elämistä. - Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
Paskat. Vain työpanosta vastaan saatu palkka on ansaittua.
Kaikki ilmaisraha, jonka joku muu joutuu maksamaan on pummilla elämistä.Minä maksoin palkastani 45 vuotta eläkemaksuja, joten itse minä sen eläkkeeni olen maksanut ja siten siihen oikeutettu. Työpanostani vastaan nimenomaan.
- Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
Minäkin olin noin 45 vuotta yhtäjaksoisesti saman työnantajan palveluksessa. Sinä voit öyhöttää eläkkeistä sen jälkeen kun olet itse tehnyt saman, eli sitten kun sinulla on vähintään 40 vuotta työuraa tehtynä.Miksi sinulle pitäisi muiden maksaa oleskelusta, kun olet joskus ollut työssä? Järjetön ajatus. Työnantaja on elättänyt sinua ja maksanut eläkemaksusi, verosi ja ruokasi. Nyt olisi sinun vuoro elättää itsesi.
- Anonyymi00021UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Minä maksoin palkastani 45 vuotta eläkemaksuja, joten itse minä sen eläkkeeni olen maksanut ja siten siihen oikeutettu. Työpanostani vastaan nimenomaan.
Maksetaan nykyisistä työeläkemaksuista osittain.
- Anonyymi00022UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Minä maksoin palkastani 45 vuotta eläkemaksuja, joten itse minä sen eläkkeeni olen maksanut ja siten siihen oikeutettu. Työpanostani vastaan nimenomaan.
Et sinä ole maksanut yhtään mitään. Olet pelkkä muiden rahoilla loisiva pummi.
Rahaa vastaan on aina annettava vastapalveluksena työpanos.
- Anonyymi00012UUSI
Koska eläkeläisille ovat tärkeitä arvoja sellaiset kuin inhimillisyys, tasa-arvo ja oikeudenmukaisuus, joita ei oikeistopoliitikoilta löydy.
- Anonyymi00016UUSI
Keksitkö tuon ihan itse.
- Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Keksitkö tuon ihan itse.
Sen näkee todella helposti kun vain seuraa hallituksen tekoja ja oikeistolaisten puheita eli öyhötyksiä. Raivoisa viha köyhiä, työttömiä, eläkeläisiä, sairaita, vammaisia ja muita yhteiskunnan heikko-osaisia kohtaan, joita nimittelevät loisiksi ja pummeiksi.
Jeesus näytti heille demarin.🌹😇
- Anonyymi00023UUSI
Ei ikinä demareita.
- Anonyymi00024UUSI
Älä yleistä. En todellakaan.
- Anonyymi00025UUSI
Demarit lupailee vappusatasia ja suurempia eläkkeitä vaikka niillä ei edes ole sellaiseen mahdollisuutta, eläkkeet tienataan työuran aikana, ei niitä mikään hallitus voi korottaa jo eläkkeellä oleville, indeksikorotukset niihin on lakisääteisiä jne. Tähän samaan vipuun eläkeläiset lankeaa kerta toisensa jälkeen.
- Anonyymi00026UUSI
Siksi että eläkeläiset ovat fiksua porukkaa
- Anonyymi00028UUSI
hyväuskosia hölmöjä ne on
- Anonyymi00027UUSI
Kehtaa edes arvailla noita.
- Anonyymi00029UUSI
Koska ovat tyhmiä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 73893
Miltä se tuntuu
Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s104768- 54713
- 41684
- 49644
- 44640
- 31629
Mitä se olisi
Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?34577- 50570
- 38516