Kumpi parempi; absoluuttinen nollapiste vs YUP

Anonyymi-ap

Vertailukohta on herkullinen;
kaksi suomalaista vaihtoehto-rock yhtyettä jotka tarjonneet maukkaita musahetkiä suomalaisille.

Mun oma valinta absoluuttinen nollapiste koska A) tasaisempi tuotanto B) yllättää aina

Livenä molemmat suomen parhaimpia.

yksittäisistä levyistä Abson suljettu selekee ykkönen ja YUP;n yksittäisistä levyistä selekee ykkönen toppatakkeja ja toledon terästä.

perusteluna esim toppatakki-levystä on tämä;
A) kunnianhimo B) luovuus C) omaperäisyys D) kekseliäisyys E) vahvat ja monipuoliset sävellykset F) levyn huikea tarina/teema G) soitto

9

120

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Valitettavasti tuntuneet enimmäkseen ajalleen tyypillisiltä tylsähköiltä pumpuilta, joissa tekstit ja erilaisuudentavoittelu painoivat enemmän kuin musiikki ja biisit (jaksoivat kantaa), eivätkä siis sitten lopulta paljon nekään.

Ei tainnut koko tuon ajan soundiavaruus oikein innostaa. Seuraavalla vuosituhannella heräsi taas hyvää uutta kotimaista liikuntoa, ja standardoituneet, valjunsynkeät narinabaritonisolistitkin tekivät enemmän tilaa muille äänille.

• Anonyymi00002

se riippuu mihin YUP;n levyyn viittaat? Jos yleensäkin YUP;n vuoden 94 jälkeiseen aikakauteen/levyihin, en ihmettele jos aika usein koet sen aikajakson YUP:n tylsänä koska pääosin se on tylsää koska sävellykset on osa tappavan tylsiä mutta yhtye paikkaa sitä toisaalta usein vaikuttavalla kiertävällä soitolla .

Toppatakki levyllä yhtye oli neroimmillaan ja luovimmillaan. Huippumusatuote! Ostin huutonetistä CD:n 125 eurolla muuten.

Noin homo sapiens levylle (1994) mielekiinto vielä säilyi. Sitten ei oikein osu ja uppoaa ennää.

Siellä täällä toki muutamia yksittäisiä perushyviä biisejä muttei yksikään niistä pääse 94 ja sitä aiempien tasolle.

Absoluuttinen nollapiste niin sama juttu siinäkin mitä levyä sä tarkoitat että abso kehitti yhdessä välissä (silloin kun Hast tuli bändiin kosketinsoittajaks) melodioitaan värikkäämpään ja melodisempaan ilmaisumuotohon kun yhtye tuli monet vuodet tunnetuksi aika monotonisistakin sävelkuluista joita alleviivasi laulaja Liimatan lakoninen ilmaisulaulutapa.

Pisara ja lammas I ja II levyillä absoluuttinen nollapiste vielä kehittyi lisää bändinä melodisempaan suuntaan kohden pois tylsyyden suosta.

Jos nyt koskaan minä en ainakaan kovin tylsänä ole kokenut abson musaa. Esim suljettu levyllä ei minusta tylsiä hetkiä hirveenä ole. Se on bändin yksi progemaisimmista levyistä.

• Anonyymi00003

Erittäin hyvä kysymys: YUP:n varhaistuotanto ysärin puoliväliä ennen on erittäin kova.
      Kyllä mä silti sanoisin, että Muovi Antaa Periksi on kova levy. Tsekkailin tossa kasettihyllyä, niin kyllähän se on siinä, 95 ostettu junnuna Anttilan C-kassu/CD-hyllystä randomilla. Kuten erittäin monet muut levyt. Vaikka Tulenkantajien kanssa tehty matsku, ja mitä niiden bändin jäsenet teki Tampereella levyjä vuosia eri genreissä. Todella hyviä soittajia. Tomi ja Aake on hyviä soittajia.

Suljettuun asti tykkäsin kovasti bändistä. Myös sen jälkeen useimmiten. Liimatan lyriikat vaan kävi jossain vaiheessa tylsiksi, teennäisiksi. Tosin ehkä henk. koht. kokemukset kyseisen bändin jäsenten kanssa Tampereella vaikuttaa tähän mielipiteeseen liikaa. Olihan niiden kanssa kiva pelata futista Tammelan kentällä aikoinaan. Yksi tyyppi vaan tökki. Tiedätte kyllä kuka se on, The Taiteilija ja Maestro.

• Anonyymi00004

minä kirjoottelin facebookissa Liimatan kaa = minusta ihan jees oli ainaki minulle että huomioi hyvin fanit&minut ja lisäksi hyvät elämänarvot omaava ja älykäs.

Vai tarkootikot ees Liimattaa?

• Anonyymi00005

Vaikea sanoa. YUP, Absoluuttinen nollapiste ja CMX Suomen parhaimmat orkesterit

• Anonyymi00006

ookko kuunnellu don huonojen debyyttistudiolevyn silmänkääntötemppu? Se vois kiinnostaa sua. Bändi oli uran alussa vaihtoehtorock-bändi.

• Anonyymi00007

Absoluuttisen nollapisteen keulahahmo Tommi liimatta kunnostautunut myös kirjailijana. Olipa kerran finlandia-ehdokkaana(top3:een pääsi).

Monet musanimet ossaa tehä hyviä kirjoja ;
        Tommi liimatta
        Kauko röyhkä
        Kari peitsamo
        Herra ylppö
        juice Leskinen

• Anonyymi00008

maj karman kauniit kuvat vois kiinnostaa myös sua. Bändi meni huonommax kun vaihtoi tyyliä ja muutti bändin nimeksi maj karma kun minusta maj karman kauniiden kuvien nimellä teki parhaat levynsä.

• Anonyymi00009

Circleä voisin suositella myös. Esittää tää bändi krautrokkia. Laaja tuotanto löytyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      112
      2380
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      36
      1357
    3. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      106
      983
    4. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      634
      962
    5. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      952
    6. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      865
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      89
      831
    8. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      70
      696
    9. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      690
    10. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      31
      676
    Aihe