Mikä oire tai vamma saa ylähuulen kutisstumaan niin, että ainakin ylähampaat ja yläikenet paljastuvat? Ilmenee erityisesti Eliitillä. Olen jo kaksi kertaa kysynyt asiasta, mutta kysymykset on poistettu. Havaintoesimerkki kysymästäni asiasta näkyy mm tässä: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011795259.html
Olen joskus yrittänyt peilin edessä harjoitella tuota, mutta ei se ainakaan minulla onnistu.
Onko tuo se paljon kerrottu virnistys, jota varsinkin amerikkalainen kirjallisuus kertoo sikäläisten yleisesti harrastavan?
Vastatkaa te, jotka tiedätte!
Mikä oire tai vamma?
2
164
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ienhymyn yleisimmät syyt:
Yliaktiivinen ylähuuli: Ylähuulta nostava lihas on hyvin aktiivinen ja nostaa huulen liian ylös.
Lyhyt ylähuuli: Ylähuulen luonnollinen pituus on lyhyt, jolloin se ei peitä ikeniä kokonaan.
Liiaksi peittyvät hampaat: Ikentä on "kasvanut" hampaiden päälle, jolloin hampaat näyttävät lyhyiltä ja ikenet suurilta.
Yläleuan luustollinen rakenne: Yläleuka on kasvanut hieman liikaa alaspäin, jolloin ikenet näkyvät herkemmin.
Ientulehdus: Jos ikenet ovat tulehtuneet (gingiviitti) ja turvonneet, ne saattavat näkyä enemmän - Anonyymi00002
Eipä se ole mikään oire tai vamma. Joillain vain on suu sellainen, että ylähuuli nousee sen verran ylös, että ylähampaat näkyvät. Kyllä se on suhteellisen yleistä, aika paljon näkee ihmisiä, joilla on tuollainen suu. Minulla on tuttujakin, joilla suu/ylähuuli on tuollainen
Usein se on ihan synnynnäinen juttu, ei siihen tarvita mitään erityisiä syitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2305099Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1194141- 583723
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363609- 513470
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest413195Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202586- 232376
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo542350UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami241997